يكشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۵۳ - Aug. 31, 2003
سولانا:
امضاي پروتكل الحاقي براي ايران و جهان مفيد است
012000.jpg
گروه سياسي:  مواضع ايران درباره مسائل هسته اي و تصميم آن در خصوص قرارداد الحاقي معاهده منع گسترش سلاحهاي هسته اي محوري ترين موضوع بحث خاوير سولانا رئيس سياست خارجي  اتحاديه اروپا با مقامات ايراني بود.
سولانا پس از مهمترين ديدارش كه با كمال خرازي وزير امور خارجه صورت گرفت در جمع خبرنگاران گفت: مسئله امضاي پروتكل الحاقي و نيز گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر وجود اثراتي از اورانيوم غني شده در برخي از نمونه ها، از موضوعات مورد بحث وي با مقامات ايران بود.
وي با بيان اينكه ايران بايد نسبت به موضوع مذكور پاسخگو باشد در پاسخ به اين سئوال كه آيا اتحاديه اروپا ايران را براي بدست آوردن فناوري صلح آميز هسته اي ياري خواهد كرد گفت: امضاي پروتكل از سوي ايران، ابهامات را روشن مي كند و بايد به موضوعات مطروحه در گزارش البرادعي هر چه سريع تر ترتيب اثر داده شود.
سولانا در پاسخ به اين پرسش كه چرا اتحاديه اروپا هيچ فشاري بر رژيم صهيونيستي جهت امضاي معاهده منع تكثير سلاحهاي هسته اي وارد نمي كند، پاسخ نداد و وقتي از او پرسيده شد اگر ايران پروتكل الحاقي را امضا كند، اتحاديه مذكور چه تعهداتي در قبال تهران مي پذيرد گفت: صريح بگويم انتظار نداشته باشيد در قبال اين كار چيزي به شما بدهيم.
پاسخ صريح سولانا باعث شد تا خرازي به عنوان پرسشگر به او متذكر شود:  شما گفته بوديد اگر ايران پروتكل را امضا كند، ما فشارهايمان را برداشته و روابط ايران با اتحاديه اروپا تعميق خواهد يافت.
سولانا پاسخ داد: امضاي پروتكل براي شما و تمام جامعه بين المللي خوب است.
در اين مصاحبه مطبوعاتي خرازي در پاسخ به سئوالهاي متعدد درباره مذاكراتش با سولانا از جمله وقتي گفته شد كه پيش از سفر سولانا به تهران سخنگوي وي گفته بود كه در اين سفر پيش شرطهاي اتحاديه اروپا براي تداوم رابطه با ايران به اطلاع مقامات كشورمان خواهد رسيد، تصريح كرد: من در مذاكره با سولانا هيچ پيش شرطي نشنيدم.
وزير خارجه افزود: در اين مذاكرات ما از كشورهاي اروپايي خواستيم كه تحت فشار قرار نگيرند. همچنين خواهان آن شديم كه آژانس قضاوت حرفه  اي خودش را داشته باشد و شوراي حكام آژانس نيز فقط براساس واقعيت و نه انگيزه هاي سياسي عمل كند.

مجلس اين هفته بررسي مي كند:
استيضاح وزير آموزش و پرورش - رأي اعتماد به وزير پيشنهادي علوم
011995.jpg
گروه سياسي: مجلس شوراي اسلامي جلسه امروز خود را با طرح استيضاح مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش آغاز مي كند.
به گزارش خبرنگار همشهري طرح استيضاح حاجي كه با امضاي ۴۰ نماينده تقديم مجلس شده داراي هفت بند است.
عدم پرداخت به موقع مطالبات فرهنگيان، ضعف مديريت، افت تحصيلي، عدم ارتباط و تعامل منطقي با فرهنگيان، عدم برنامه ريزي در جهت مسائل تربيتي، عدم اجرا و ساماندهي نظام جديد آموزشي و عملكرد غيرمطلوب سازمان نوسازي مدارس از دلايل استيضاح وزير آموزش و پرورش هستند.
اكثريت امضاءكنندگان طرح، از جناح اقليت مجلس مي باشند.
مجلس شوراي اسلامي همچنين روز سه شنبه اين هفته بحث در مورد رأي اعتماد به رضا فرجي دانا فرد معرفي شده از سوي رئيس جمهوري براي تصدي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را آغاز مي كند. در جريان بحث رأي اعتماد، فرجي دانا برنامه هاي خود را براي اين وزارتخانه براي نمايندگان مجلس تشريح خواهد كرد.
فرجي دانا، ۴۳ ساله اهل قم و دانش آموخته رشته برق از كانادا است.
مجلس در جلسه روز چهارشنبه بررسي طرح نظام صنفي را ادامه خواهد داد.
دستور جلسه كميسيون ها
كميسيون هاي تخصصي مجلس نيز اين هفته به عنوان آخرين هفته كاري مجلس در شهريور ماه طرح ها و لوايح در دستور كار خود را بررسي مي كنند.
كميسيون فرهنگي بررسي لايحه الحاق ايران به كنوانسيون محو كليه اشكال تبعيض عليه زنان را كه از سوي شوراي نگهبان برگشت داده شده است، مورد بررسي قرار مي دهد.
طرح پيش نويس تشكيل كميته ملي خانواده نيز در اين كميسيون مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
در كميسيون اصل ۹۰، رسيدگي به پرونده شكايتي مربوط به زهرا كاظمي ادامه خواهد يافت.
همچنين علي آهني معاون وزير امور خارجه در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي حاضر شده و گزارش سفر خود به انگليس و گفت وگو در مورد سليمان پور سفير سابق ايران در آرژانتين را ارائه مي دهد.
كميسيون قضائي نيز طرح الحاق ايران به كنوانسيون منع شكنجه برگشت داده شده از شوراي نگهبان و طرح حل اختلافات خانوادگي را بررسي خواهد كرد.
در كميسيون آموزش و تحقيقات، دكتر فرجي دانا كانديداي وزارت علوم حاضر شده و برنامه هاي خود را ارائه مي دهد.
بررسي سهميه دختران در رشته هاي پزشكي نيز از ديگر دستورهاي جلسه اين كميسيون است.

وزير خارجه:
رفتار انگليس در پرونده سليمان پور مشكوك است
گروه سياسي: در پي تمديد قرار بازداشت هادي سليمان پور سفير سابق ايران در آرژانتين از سوي دادگاهي در انگليس، وزير خارجه گفت: بايد نسبت به رفتار مشكوك انگليس عكس العمل مناسبي نشان دهيم.
كمال خرازي كه در كنفرانس خبري مشترك با خاوير سولانا رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا شركت كرده بود با بيان اين نظر افزود: آنچه كه در روزهاي اخير نسبت به سليمان پور رخ داد، جريان مشكوكي بوده است، چرا كه حتي با تأمين وثيقه زيادي كه از سوي خانواده وي آماده شد، باز هم دادگاه رأي به تمديد بازداشت وي داد.
وزير خارجه همچنين گفت: بايد نسبت به دستگاه قضايي اين كشور نيز موضع مناسبي اتخاذ كنيم تا حق تبعه كشورمان ضايع نشود.

مسئول سازمان عمل اسلامي عراق درگذشت
شيخ محسن حسيني مسئول سازمان عمل اسلامي عراق (جناح حسيني) روز جمعه پس از شنيدن خبر شهادت آيت الله سيد محمد باقر حكيم رئيس مجلس انقلاب اسلامي عراق و جمعي از نمازگزاران درگذشت.
يك منبع نزديك به خانواده حسيني در تهران روز شنبه با اعلام اين مطلب به خبرنگار ايرنا افزود: وي پس از شنيدن خبر شهادت حكيم بر اثر حمله قلبي در شهر كربلا به ديار باقي شتافت.

بيانيه حزب اعتدال و توسعه به مناسبت هفته دولت
وفاق، عقلانيت و شايسته سالاري ضرورت امروز جامعه است
گروه سياسي: حزب اعتدال و توسعه در بيانيه اي به مناسبت هشتم شهريور از دولتمردان كشور خواست تا وفاق ملي را سرلوحه تمام فعاليت هاي خود قرار دهند.
در بيانيه  اين حزب كه در هفته دولت و به مناسبت شهادت محمدعلي رجايي و سيدجواد باهنر (رئيس جمهور و نخست وزير دهه ۶۰ ايران كه در انفجار دفتر نخست وزيري به شهادت رسيدند) صادر شد ضمن تأكيد بر تلاش جهت تحقق نهضت خدمت رساني به مردم كه فرموده مقام معظم رهبري در آغاز سال جاري بوده آمده است: كشورمان، ايران عزيز بيش از گذشته به عقلانيت و اعتدال دولتمردان خود نياز دارد.
در اين بيانيه همچنين آمده است: رعايت اصل شايسته سالاري در به كارگيري كارگزاران و كاركنان دولت اقتضا مي كند تا دولت فراتر از منافع جناحي، مصادر خدمات را به شايستگان صالح بسپارد.
حزب اعتدال و توسعه در بخش پاياني بيانيه خود خواستار هماهنگي و همكاري قواي سه گانه براي تدوين برنامه چهارم كشور به عنوان يك امر ضروري و لازم شده است.

در ديدار با رئيس جمهور
رئيس مجلس نروژ: ايران جزيره ثبات در منطقه است
گروه سياسي: رئيس مجلس نروژ ديروز در دو ديدار جداگانه با رئيس جمهور و وزير امور خا رجه گفتگو كرد.
به گزارش ايرنا يورگن كاسمو در ديدار با سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري گفت: ايران جزيره ثبات در منطقه اي حساس است.
در اين ديدار رئيس جمهوري با انتقاد از گسترش پديده شوم تروريسم و حاكميت فضاي جنگ زده بر دنيا،اظهار داشت: تنها با دفاع  از حقوق  مردم ،دفاع  از عدالت  در صحنه  بين المللي ، گفت  وگوي  تمدنها و ائتلاف  براي  صلح  برپايه  عدالت  ونيز پرهيز ازخشونت ، جنگ ، سركوب  و اشغالگري  مي توان  منطق و همزيستي  را كه  نياز بشر امروز است  بر جهان  حاكم  كرد. خاتمي با اشاره  به  سياست  تهران  درگسترش  مناسبات  با همه  كشورهاي دنيا، اظهار اميدواري  كرد، با توجه  به  مواضع  مستقل  نروژ و ظرفيتهاي گسترده  دوكشور، همكاري هاي  تهران  - اسلو بيش  از پيش  گسترش  يابد.
خاتمي بر حفظ حقوق  مصرف كنندگان  و توليدكنندگان  نفت  از سوي  ايران  و نروژ به  عنوان  توليدكنندگان  بزرگ  نفت  در دنيا و برهمكاري  ميان  اوپك  وتوليدكنندگان  خارج  از اوپك  تأكيدكرد.
«يورگن  كاسمو» رئيس  مجلس  نروژ نيز دراين  ديدار با اشاره  به  خواست  مردم  جهان  براي  دستيابي  به  صلح  وآرامش ، روش اتخاذ شده  درمبارزه  با تروريسم  و خشونت  را نادرست  خواند وخواستار همكاري همه  كشورهاي  دنيا براي  تحقق  خواست  ملتها شد.
رئيس  مجلس  نروژ دستاوردهاي  جمهوري  اسلامي  ايران  در عرصه هاي  مختلف  را قابل  توجه  دانست  و از ايران  به  عنوان  جامعه اي  روبه  پيشرفت  ياد كرد.
وي  همچنين  آمادگي  بخش هاي  اقتصادي  كشورش  براي  عقد موافقت  نامه  و سرمايه گذاري  در صنايع  ايران  را خاطرنشان  ساخت  و خواستار بسترسازي  براي رونق  صنعت  جهانگردي  ميان  دو كشور شد.
كاسمو همچنين در ديدار با كمال خرازي وزير امور خارجه ايران اظهار داشت: بدون  مشاركت  ايران  نمي توان  در منطقه  صلح  و آرامش  را برقرار كرد. ايران  توانايي  لازم  رابراي  ايفاي  نقش  منطقه اي دارد و همكاري  ايران  واتحاديه  اروپا مي تواند منجر به  يافتن  راه حلي  براي  مشاركت  فعال  و مثبت  سازمان  ملل  در منطقه  شود.
خرازي  نيز در اين  ديدار با اشاره  به  رابطه  تاريخي  وفرهنگي  ميان  مردم ايران  و عراق  و نفوذ جمهوري  اسلامي ايران  در اين  كشور گفت : جمهوري  اسلامي ايران  آمادگي  دارد به  منظور برقراري  آرامش  در عراق  با سازمان  ملل  همكاري كند.

روسيه اعلام كرد:
امضاي قرارداد راه اندازي نيروگاه بوشهر به تعويق افتاد
گروه سياسي: روسيه اعلام كرد تا پايان سال جاري امضاي قرارداد راه اندازي اوليه راكتور هسته اي با ايران را به تعويق مي اندازد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، روسيه و ايران در نظر داشتند توافقنامه اي را به امضا برسانند كه بر اساس آن مسكو ساخت مورد نياز نيروگاه اتمي بوشهر را تأمين كند. ايران نيز موافقت كرده است كه تمام سوخت مصرفي را به روسيه بازگرداند.
اين گزارش مي افزايد: آمريكا، روسيه را تحت فشار قرار داده است تا زماني كه ايران با بازديدهاي بدون قيد و شرط از تأسيسات نظامي اش موافقت نكند، از امضاي اين موافقتنامه خودداري كند.
سخنگوي وزارت انرژي اتمي روسيه اعلام كرد كه مسكو پروتكل جديد را تا چندين ماه ديگر به تعويق مي اندازد، اما تمام مسائل تا پايان سال حل مي شود.
وزارت انرژي اتمي روسيه در چرخشي غيرمتعارف ادعا كرد: انتقال سوخت هسته اي به ايران به دليل عدم ارائه سند نهايي از سوي تهران براي واكنش در برابر خطرات احتمالي هنگام حمل و نقل سوخت، به تأخير افتاده است.
سخنگوي وزارت انرژي اتمي روسيه خاطرنشان كرد: گروهي از كارشناسان روسي به منظور حل اين مشكل ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهريور) به ايران سفر مي كنند.
پيش از اين، يك مقام روسي در گفتگو با روزنامه خليج تايمز اعلام كرده بود كه روسيه همكاري هسته اي خود با ايران را ادامه مي دهد و تحت تأثير فشارهاي آمريكا قرار نمي گيرد.

امروز از سوي مقام معظم رهبري برگزار مي شود
مجالس بزرگداشت آيت الله محمدباقر حكيم در تهران و قم
در پي  ضايعه  عظيم  شهادت  آيت  الله  حكيم  و شمارزيادي  از نمازگزاران  درشهر نجف  اشرف  و در مقابل  حرم  مطهر امير مؤمنان  حضرت  علي (ع )، از سوي  رهبر معظم  انقلاب ، مجالس  ختمي  براي  بزرگداشت  اين  شهيدان  مظلوم  برگزار مي شود.
متن  اطلاعيه  دفتر مقام  معظم  رهبري  به  اين  شرح  است:
بسم  الله  الرحمن  الرحيم
 انالله  و انا اليه  راجعون
 عالم  مجاهد حضرت  آيت الله  سيد محمدباقر حكيم، پس  از عمري  تلاش  براي تحقق  اسلام  و ايجاد عراقي  اسلامي ، آزاد و مستقل ، سرانجام  همراه  جمعي  از نمازگزاران  مظلوم  نجف  اشرف ، در بمب گذاري  عوامل  پليد استكبار، به  فيض شهادت  نائل  آمد و تأثر و تألم  شديد امت  اسلام  و حضرت  آيت الله  خامنه اي  رهبرمعظم  انقلاب  اسلامي  را به  همراه  آورد.
باعرض  تسليت  اين  فاجعه  بزرگ ، به  اطلاع ملت  شريف  ايران  مي رساند به  منظور بزرگداشت  شهيد معزز حضرت  آيت الله  حكيم و ديگر شهيدان  مظلوم  جمعه  خونبار نجف ، مجلس  ختمي  از جانب  حضرت  آيت الله  خامنه اي  روز يكشنبه ، نهم  شهريورماه  از ساعت  ۱۰ الي  ۱۲، در مدرسه  شهيد مطهري  برگزار خواهد شد.
همچنين  مجلس  ختم  ديگري  ازجانب  مقام  معظم  رهبري  روز يكشنبه  نهم  شهريورماه  پس  از نماز مغرب  و عشاء درمسجد اعظم  قم  منعقد مي گردد.
دفتر مقام  معظم  رهبري
از سوي ديگر در پي بروز اين واقعه ديروز شخصيت هاي سياسي، نهادها و سازمانهاي كشوري و لشكري در قالب بيانيه هاي جداگانه اي شهادت آيت الله حكيم را تسليت گفتند، از جمله رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس قوه قضاييه، دبير شوراي نگهبان، رئيس ديوان عالي كشور، جامعه مدرسين و مديريت حوزه علميه قم، جامعه روحانيت مبارز، مجمع جهاني اهل بيت،كانون اسلامي مهندسين، انجمن اسلامي پزشكان ايران، سازمان دفاع از قربانيان خشونت، تعدادي از مراجع تقليد و ... تا لحظه تنظيم خبر، اين عمليات تروريستي را محكوم كرده و با گراميداشت ياد و خاطره آيت الله سيد محمد باقر حكيم خواهان مجازات عامل اين جنايت شدند.
در بخشي از پيام آيت الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده است: 
اين  جنايت  هولناك  با ابعاد وسيع  قربانيان  آن  ، حكايت  از نهايت  قساوت و عمق  كينه  دشمنان  نسبت  به  روحانيت  مجاهد شيعه  ، حوزه هاي  علميه  و مردم مسلمان  عراق  دارد و بار ديگر اثبات  مي كند كه  اشغالگران  به  رغم  تبليغات وسيع،  از تامين  حداقل  امنيت  در مناطق  اشغالي  عراق  عاجزند و يا به  عمد دست  جنايتكاران  تروريست  را براي  انجام  اينگونه  توطئه هاي  شوم  بازمي گذارند.
از مردم  فهيم  و رنج  كشيده  و مظلوم  عراق  اعم  از شيعه  و سني  انتظار مي رود در اين  شرايط حساس  و بحراني ، ضمن  حفظ هوشياري  ، وحدت  و همدلي  خودبراي  ايجاد ثبات  و امنيت  در عراق  اقدام  كنند و اجازه  سوءاستفاده  را به دشمنان  داخلي  و اشغالگران  استعمارگر براي  ايجاد ناامني  و هرج  و مرج ندهند و از سازمان  ملل  متحد انتظار مي رود طبق  موازين  بين المللي  هرچه سريعتر زمينه  استقرار نظامي  مردمي  و نجات  مردم  عراق  از شر اشغالگران استعمارگر را براساس  خواست  و اراده  مردم  عراق  در اين  كشور فراهم  كند.

رئيس جمهوري در ديدار سولانا:
انفجارهاي بغداد و نجف اعتماد به اشغالگران را كاهش داد
خاوير سولانا مسئول  سياست  خارجي  اتحاديه  اروپا بعدازظهر ديروزبا  سيد محمد خاتمي  رئيس  جمهوري  ديدار كرد.
به گزارش ايرنا رئيس  جمهوري  در اين  ديدار با اشاره  به  حاكميت  فضاي  ناامني ، عدم  اعتماد و جنگ  و خطر در جهان  امروز، از رشد جريانات  خشونت گرا و افراطي  در اوضاع  كنوني  ابراز نگراني  كرد و گفت : همه  ما خواهان  عراقي  امن  وآرام  كه  از حكومت  دموكراتيك  برخوردار باشد بوديم ، اما موج  خشونت  اين  كشور را فراگرفته  است .
خاتمي  با اعلام  انزجار تهران  از انفجار دفتر سازمان  ملل  و كشته  شدن  نماينده  اين  سازمان  در بغداد و نيز حادثه  روز گذشته  و شهادت  آيت الله  حكيم  اظهار داشت : اين  حوادث  اعتماد مردم  به  حسن نيت  و بي طرفي  نيروهاي  اشغالگر را كم  مي كند و بايد در اين  زمينه  اتحاديه  اروپا نقش  خود را ايفا كند.
خاتمي  سپس  درخصوص  مسائل  مربوط به  انرژي  هسته اي  ايران، گفت : وراي  هياهوهاي  سياسي  بعضي  از قدرتها، تهران  نگراني هاي  جهان  پيرامون  مسائل  هسته اي  را به حق  مي داند، اما اطمينان  مي دهد كه  تسليحات  اتمي  جايي  در سياست هاي  دفاعي  ايران  ندارد.
رئيس  جمهور با اشاره  به  فشارهاي  وارد شده  درخصوص  فعاليتهاي  هسته اي  به  جمهوري  اسلامي  ايران ، گفت : ما تلاش  مي كنيم  اعتماد كساني  را كه  نگراني  واقعي  دارند جلب  كنيم ، اما در برابر هياهوهاي  سياسي  تسليم  نخواهيم  شد.
رئيس  جمهور با انتقاد از موضع  دوگانه  در قبال  كشورهاي  داراي  فناوري هسته اي ، گفت : جمهوري  اسلامي  ايران  خواهان  حكومتي  مردمسالار، سازگار با معيارهاي  ديني  و فرهنگي ، صاحب  اخلاق  و برخوردار از پيشرفت هاي  علمي  و فني است .
رئيس  جمهور گفت : ما به  عنوان  منادي  صلح  بر پايه  عدالت  و گفت وگوي  تمدنها خواهان  خاورميانه  عاري  از سلاحهاي  اتمي  هستيم .
خاتمي با اشاره به  نفي  كاربرد سلاحهاي  كشتار جمعي  از ديدگاه  اسلامي  و اخلاقي خاطرنشان كرد : برخورداري  از فناوري  صلح آميز هسته اي  حق  مسلم  ماست  و ملت  ما هم  از ما چنين  امري  را مي خواهد.
رئيس  جمهور همچنين  حركت  اصلاحات  در جمهوري  اسلامي  ايران  را خواست  ملت  و دولت  خواند و گفت : همه  اصلاحات ، پيروزي  انقلاب  اسلامي  است  و ملت  ما اراده  كرده  است  با حذف  موانع  در اين  مسير حركت  كند.
مسئول  سياست  خارجي  اتحاديه  اروپا نيز در اين  ديدار با اشاره  به  روابط خوب  ميان  اتحاديه  اروپا و جمهوري  اسلامي  ايران  بر تداوم رايزني ها و تبادل نظر دوجانبه  تأكيد كرد.
وي  خبر شهادت  آيت الله  حكيم  در انفجار روز گذشته  شهر نجف  را تراژدي  خواند و اظهار اميدواري  كرد كه  با كمك  اعضاي  شوراي  امنيت ، سازمان  ملل  نقش  بارزتري  در عراق  ايفا كند.
سولانا تصريح  كرد: ايران  با وجود برخي  اختلاف نظرها با اتحاديه  اروپا مي تواند در ايجاد آتش بس  جامع  در منطقه  خاورميانه  نقش  مؤثري  به عهده  داشته  باشد.
مسئول  سياست  خارجي  اتحاديه  اروپا سپس  با اشاره  به  نگراني هاي  اين  اتحاديه  درخصوص  ناآرامي ها در افغانستان  و مشكلات  منطقه ، گفت : اميدوارم صداي  شما كه  هزاره  سوم  را هزاره  صلح  خوانديد در تمام  جهان  شنيده  شود و انسانهاي  صلح  دوست ، فعالانه  به  تلاش هاي  خود در اين  زمينه  ادامه  دهند.
سولانا با اشاره  به  تبادل  نظر و همكاري  اتحاديه  اروپا با ايران  درخصوص  حقوق  بشر و مسائل  هسته اي ، اظهار اميدواري  كرد اين  موضوعات  در مناسبات  دوجانبه  تأثير منفي  برجاي  نگذارد.
وي  گفت : اتحاديه  اروپا  خواهان  مشخص  شدن  موضع  ايران  در قبال  پروتكل  الحاقي  است  و حل  اين  مسئله  را زمينه ساز تعميق  بيشتر روابط مي داند.

سياسي
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |