شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۲ - شماره ۳۱۶۵- Sep, 13, 2003
باشگاههاي كشورهاي اروپا در فوتبال
منچستريونايتد در شيب ليگ
010380.jpg
010375.jpg

حسن حيدري - فوتبال اروپا در سطح باشگاهي بعد از يك هفته استراحت دوباره جان تازه اي مي گيرد. اگرچه تعدادي از بازيكنان در بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي اروپا دچار آسيب ديدگي شدند. طي امروز و فردا در كشورهاي انگليس، آلمان، فرانسه، ايتاليا و اسپانيا تيم هاي صاحب نام بار ديگر به ميدان مي روند تا با حريفان خود به مبارزه بپردازند. البته به واسطه نزديك شدن رقابت هاي ليگ قهرمانان اضطراب و نگراني در تيم هاي اين كشورها بالا مي رود و بازيكناني كه بايد در سه جبهه جام باشگاه هاي اروپا، جام ملت ها و جام هاي داخلي بازي كنند كار مشكلي دارند.
نزول منچستريونايتد
اولين شوك به منچستريونايتد بعد از شكست اين تيم برابر ساوتهمپتون به ياران فرگوسن وارد شد. فروش ورون و بكهام باعث تضعيف قدرت خط مياني اين تيم شده است و بايد در انتظار روزهاي بدتري براي منچستر بود، البته هميشه فرگوسن در شروع فصل روزگار خوبي نداشته است. بچه هاي يونايتد امروز به مصاف چارلتون مي روند. اين تيم هنوز در بازي هاي خانگي اش به پيروزي نرسيده و اميدوار است بتواند اين طلسم را در بازي با منچستر بشكند.
منچستريونايتد هم ۵ سال است كه در برابر چارلتون مغلوب نشده و فصل پيش درمجموع دو بازي رفت و برگشت ۷ گل درون دروازه اين تيم جاي داد و به نظر مي رسد اين بازي را نيز راحت ببرد. از سال ۱۹۹۸ تاكنون دو تيم ۸ بازي با يكديگر داشته اند كه حاصل آن ۶ برد براي يونايتدي ها و ۲ مساوي بوده است. منچستر اكنون با ۹ امتياز در رتبه دوم ايستاده است. ريو فرديناند در اين ديدار به احتمال زياد به دليل آسيب ديدگي غايب خواهد بود.
آرسنال در پي پنجمين پيروزي
آرسنال بعد از ۴ فتح پي درپي مهم مقابل تيم هاي ساندرلند، آستون ويلا، ميدلزبرو و منچسترسيتي اكنون با دوازده امتياز در صدر قرار دارد. اين تيم در هفته پنجم به ديدار پديده اين دوره پورتموث مي رود. خريدهاي هري ردنپ از جمله پاتريك برگر، تدي شرينگهام و... از اين تيم تازه وارد به ليگ برتر چهره خطرناكي ترسيم كرده است. شرينگهام تاكنون براي اين تيم ۴ گل به ثمر رسانده و در صدر گلزنان در كنار اندي كول از بلكبرن قرار دارد.
پورتموث اگرچه در هفته چهارم تن به تساوي بدون گل داد اما با ۸ امتياز در رديف سوم ايستاده است.
ردنپ درباره اين بازي مي گويد: آرسنال تيم پرقدرتي است و در بازي هاي خانگي اش بسيار قدرتمندتر ظاهر مي شود. ما بايد سرعت آرسنالي ها را كاهش دهيم تا بتوانيم با تسلط بر ميانه ميدان حداقل بازي را به نتيجه مساوي به پايان ببريم.
اما از سوي ديگر توپچي هاي آرسنالي در پي كسب پنجمين برد متوالي خود هستند.
آرسن ونگر در بازي پورتموث معتقد است كه آنها بازيكنان باتكنيك و خلاقي در ميانه ميدان دارند. پاتريك برگر محور اصلي اين تيم است.
ونگر در خاتمه گفت: بازي سختي در پيش داريم اميدوارم بتوانيم از اين حريف سمج عبور كنيم.
دربي لندن در استامفوردبريج
مهم ترين بازي هفته پنجم به ديدار چلسي و تاتنهام مربوط است دربي لندن اين بار در استامفوردبريج برگزار مي شود. تيم آبراموويچ ميلياردر روسي با يك بازي كمتر و ۷ امتياز خود را در بين تيم هاي بالاي جدول قرار داده است. با پيوستن مكاله له آخرين نقل و انتقال آبي هاي چلسي نيز انجام شد. او به احتمال زياد در اين بازي حساس از ابتدا در تركيب اصلي قرار خواهد گرفت.
اين دو تيم رقابت ديرينه اي از قديم الايام دارند طي ۳ سال اخير چلسي و تاتنهام ۹ بار با هم مقابله كرده اند كه تنها تاتنهام در يك بازي به پيروزي رسيده و در ۶ بازي چلسي به برتري دست يافته است.
آخرين بار در سال ۲۰۰۲ چلسي در استامفوردبريج با چهار گل تاتنهام را درهم كوبيد. در همان سال در بازي رفت اين نتيجه به سود چلسي تكرار شده بود. چلسي در بازي قبلي اش در ديدار با بلكبرن به تساوي دو بر دو رسيد. تاتنهام در حال حاضر با گلن هادل در جدول رده بندي شرايط بدي را پشت سر مي گذارد و در مكان پانزدهم با ۴ امتياز قرار دارد.
مسئولين تاتنهام به هادل هشدار دادند كه در صورت ادامه اين روند او خواهد رفت. شكست تحقيرآميز هفته پيش برابر فولام اوضاع باشگاه را بحراني كرده است.
در ۳ سال اخير تنها يك بار تاتنهام در ۲۳ ژانويه ۲۰۰۲ در وايت هارت لين پنج بر يك چلسي را درهم كوبيد.
چلسي در صورت موفقيت در اين بازي خود را به جمع تيم هاي اول و دوم نزديك مي كند.
جيمي فلويد هاسل بنك بهترين مهاجم بازي دو تيم مي باشد كه ۱۰ گل تاكنون برابر تاتنهام به ثمر رسانده است.
دو تيم بلكبرن و ليورپول كه در جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر همسايه هستند امروز به ديدار يكديگر مي روند. ياران گراهام سونس سالهاست كه در آرزوي پيروزي خانگي مقابل ليورپول هستند.
از سال ۱۹۹۷ تاكنون اين امر براي بلكبرني ها تحقق نيافته است و در تمامي بازي هاي خانگي با ليورپول به تساوي رسيده اند.
آخرين برد بلكبرن مقابل ليورپول به دهم ژانويه سال ۲۰۰۰ برمي گردد كه در آنفيلد به پيروزي يك بر صفر رسيدند.
زوج مخوف بلكبرن كه از دوايت يورك و اندي كول تشكيل مي شود نقطه قوت اين تيم به شمار مي رود. اكنون آنها با يازده گل زده بهترين خط حمله ليگ برتر هستند اما افسوس كه در مكان نهم ايستاده اند.
از سوي ديگر ليورپول نيز براي جدا شدن از ميانه جدول بايد چاره اي بينديشد. اين تيم در ۴ بازي گذشته تنها يك پيروزي به دست آورده است.
حتي حضور هري كيول ايتوفينان و... نيز نتوانسته مشكلات اين تيم را برطرف كند. ژرارد هوليه با خرسندي در اين مورد مي گويد: پيش بيني براي سرنوشت ليورپول هنوز زود است زيرا ما زمان زيادي را براي جبران نتايج خود داريم و از هم اكنون قضاوت كردن كار عادلانه اي نيست.
در ساير بازي هاي روز شنبه بولتون با ميدلزبرو و اورتون با نيوكاسل ديدار خواهند داشت.
اين بازي ها فردا با انجام دو ديدار پيگيري مي شود كه در آن بيرمنگام ميزبان فولام است و منچسترسيتي نيز با آستون ويلا ديدار مي كند. روز دوشنبه نيز لستر در زمين خود با ليدزيونايتد مصاف مي دهد.
برنامه كامل هفته پنجم
010365.jpg

امروز
آرسنال - پورتموث
بلكبرن - ليورپول
بولتون - ميدلزبرو
چارلتون - منچستريونايتد
چلسي - تاتنهام
اورتون - نيوكاسل
ساوتهمپتون - ولووز
يكشنبه ۲۳ شهريور
منچسترسيتي - آستون ويلا
بيرمنگام سيتي - فولام
دوشنبه ۲۴ شهريور
لسترسيتي - ليدزيونايتد
بوندس ليگا
در آغاز يك راه طولاني تيم هاي آلماني اين هفته وارد ليگ قهرمانان مي شوند. البته تيم هاي اين كشور هفته پركاري را در پيش دارند و امروز بايد در هفته پنجم بوندس ليگا بازي هاي خود را شروع كنند و سپس در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه نيز در بازي هاي اروپايي حضور يابند.
در پايان هفته چهارم ۳ تيم وردربرمن، بايرن مونيخ و اشتوتگارت كه هركدام ۱۰ امتياز دارند صدر جدول را به خود اختصاص داده اند البته وردربرمن با تفاضل مثبت ۷ در صدر ايستاده است.
وردربرمن در هفته چهارم به موفقيت بزرگي رسيد و در خانه شالكه را با نتيجه چهار بر يك مغلوب كرد.
برمن امروز در وست فالن با دورتموند نماينده آلمان در جام يوفا ديدار مي كند.
دورتموند با گذشت ۴ هفته با ۷ امتياز در مكان پنجم ايستاده است. اين دو تيم فصل پيش نتايج جالبي را به دست آوردند اين گونه كه در بازي رفت وردربرمن در خانه شكست خورد آن هم با نتيجه چهار بر يك اما در بازي برگشت در وست فالن برمني ها دو بر يك به پيروزي رسيدند.
از سال ۱۹۹۹ تاكنون اين دو تيم ۹ بار با يكديگر ديدار كردند كه ۴ ديدار به نفع دورتموندي ها و ۳ پيروزي براي برمن به ثبت رسيده است دو بازي دو تيم نيز به تساوي انجاميده است.
ماتياس سامر درباره اين بازي حساس مي گويد تنها راه نجات ما از ميانه جدول پيروزي برابر تيم صدرنشين است.
وردربرمن آخرين بار در سال ۱۹۹۳ قهرمان بوندس ليگا شد و در اين فصل نيز آوازه قهرماني در سر دارد. اين تيم فصل پيش به مقام ششم رسيد.
برخورد برزيلي هاي دو تيم جذابيت اين ديدار را چند برابر مي كند آيلتون با پيراهن سبز وردربرمن و آموروزو با پيراهن طلايي دورتموند البته آيلتون تاكنون موفق تر ظاهر شده و ۶ گل از ۹ گل برمن را به تنهايي به ثمر رسانده است.
جنگ شمال جنوب
تيم بايرن مونيخ در هفته پنجم به شمال آلمان سفر مي كند تا در شهر صنعتي ولفسبورگ به ديدار اين تيم برود. ولفسبورگ فصل پيش عليرغم برخورداري از اشتفان افنبرگ مقابل بايرن مغلوب شد.
از سال ۱۹۹۸ تاكنون ولفسبورگ موفق به شكست بايرن نشده است. بهترين پيروزي بايرن به سال ۱۹۹۹ برمي گردد كه با ۵ گل حريف را درهم كوبيد.
هيتسفلد با رفتن جيوواني البر به ليون روي مكاي را در كنار پيزارو در خط حمله مورد آزمايش قرار داده اما هنوز مكاي نتوانسته در بوندس ليگا گلزني كند.
بايرن بعد از اين بازي دشوار بايد در ليگ قهرمانان با ليون ديدار كند. ولفسبورگ اكنون در مكان هفتم جاي دارد و در هر دو بازي خانگي به پيروزي رسيده است.
پتروف مهاجم بلغاري ولفسبورگ در مصاحبه با كيكر با ادعاي اين كه ما بايرن را شكست مي دهيم گفت: من تاكنون ۵ گل به ثمر رسانده ام و آرزو دارم بتوانم دروازه اليور كان را نيز فتح كنم.
دلهره در جنوب
تيم اشتوتگارت نايب قهرمان فصل پيش هفته سرنوشت سازي را در پيش دارد اين تيم كه امروز در كرزن كرشن به ديدار شالكه مي رود در چارچوب ليگ قهرمانان در هفته جاري براي اولين بار در سال هاي اخير به ميدان مي رود. اين تيم با گذشت ۴ هفته همپاي بزرگان گام برداشته و تنها با تفاضل گل كمتر در مكان سوم جاي گرفته است.
اشتوتگارت از سال ۱۹۹۹ تاكنون فقط دو بار شالكه را شكست داده است.
شالكه اكنون در مكان يازدهم قرار دارد. در ساير بازي هاي هفته پنجم بوخوم به مصاف هانزاروستوك مي رود كه اكنون با مارتين مكس كه ۷ گل در بوندس ليگا به ثمر رسانده روزهاي خوبي را سپري مي كند. تيم هامبورگ نيز اين هفته به ديدار فرايبورگ مي رود.
010390.jpg

برنامه كامل هفته پنجم
امروز
مونيخ ۱۸۶۰ - كلن
لوركوزن - هامبورگ
دورتموند - وردربرمن
هانزاروستوك - بوخوم
هرتابرلين - هانوور
شالكه - اشتوتگارت
ولفسبورگ - بايرن مونيخ
يكشنبه
كايزرسلاترن - فرايبورگ
گلادباخ - فرانكفورت
فرانسه
كانون توجه اكثر علاقمندان دنياي فوتبال به ليگ هايي مانند اسپانيا، ايتاليا و انگليس است و كمتر كسي علاقه به دنبال كردن فوتبال فرانسه است.
اين كشور به واسطه سرمايه گذاري اندك باشگاه ها نمي تواند ستاره هاي رنگارنگي را به استخدام خود درآورد و همين امر باعث نزول فوتبال باشگاهي اين كشور مي شود. فرض كنيد ستارگان فرانسوي ساير باشگاه ها مانند، دسايي، زيدان، هانري، ويلتورد، ليزارازو، ترزه گه و... در خود فرانسه بازي مي كردند آيا باز هم كيفيت فوتبال اين كشور در اين اندازه باقي مي ماند.
به هر صورت برخلاف فرانسه قدرتمند در قالب تيم ملي با گذشت ۵ هفته از فوتبال فرانسه تيم هاي موناكو و المپيك مارسي شانه به شانه يكديگر با ۱۲ امتياز پيش مي روند. به نظر مي رسد چهره تيم قهرمان از بين يكي از دو تيم بيرون آيد. در انتهاي جدول نيز به نام هايي برمي خوريم كه باور آن مشكل است پاري سن ژرمن، گينگامپ، لمانس و تولوز ليون قهرمان فصل پيش نيز با يك ركود باورنكردني در مكان نهم قرار دارد.
برنامه هفته ششم فوتبال باشگاه هاي فرانسه
ليون - اوسر
باستيا - گينگامپ
ليل - موناكو
مارسي - لامانس
متز - مون پليه
نيس - نانت
رن - لانس
استراسبورگ - آژاكسيو
پاري سن ژرمن - تولوز

سايه روشن ورزش
كشتي گيران ايران در نيويورك تنها نيستند
010385.jpg

معراج مژده- تيم ملي كشتي ايران راهي مسابقات جهاني كشتي آزاد جهان در نيويورك شد. رقابت اصلي اين دوره بين تيمهاي آمريكا، روسيه و ايران خواهد بود.
تيم ايران با هفت كشتي گير سر حال و آماده كه تجربيات زيادي را هم با خود يدك مي كشند قدم به اين مسابقات گذاشته است اميدهاي ايران براي كسب مدال طلا نيز كم نيست. اصلاني ، طلايي، دبير، حبيبي، حيدري، خدايي، و حتي رضايي در صورت قرعه خوب مي توانند روي سكو بايستند. برخلاف پيش بيني ها اين تيم پتانسيل اين را دارد كه در نيويورك و در دل آمريكا يكي از سه سكوي اول كشتي جهان را از آن خود كند. هر چند ديگر تيمهاي مدعي، تركيه، ازبكستان، قزاقستان، قرقيزستان، ژاپن، كره، بلغارستان و حتي آلمان مدعي اند.
تيم كشتي در آمريكا تنها نيست و هم اكنون هزاران نفر ايراني راهي نيويورك شده ا ند تا تيم ايران را تشويق كنند.
يك بزرگمرد كشتي جهان و ايران نيز تمام لحظات همراه تيم خواهد بود. عبدالله موحد قهرمان قهرمانان جهان تمام تجربيات خود را در اختيار كشتي گيران ما خواهد گذاشت و با فره وشي همكاري خواهد نمود. دلبستگي به كسب افتخار و عشق و عرق به ايران باعث شده است كه اين گروه حتي به فكر قهرماني جهان هم باشند.
اولين نشريه ورزشكاران بين المللي المپيك IOC منتشر شد
اولين شماره خبرنامه ورزشكاران كميته بين المللي المپيك منتشر شد.
ژاك روگ رئيس اين كميته به مناسبت انتشار اين نشريه كه هر دو سال يك بار منتشر مي شود گفت: به اولين نشريه كميته بين المللي المپيك خوش آمد مي گويم.
اين بولتن كه هر دو سال يك بار منتشر مي شود، نشان مي دهد كه تا چه حد ورزشكاران و ورزش در حيات و نمو المپيك دخيل بوده اند. آينده بازيهاي المپيك و موفقيت هاي آن به طور اجتناب ناپذيري در اختيار شما ورزشكاران قرار مي گيرد و با اين موضوع، به عنوان مثال قهرمانان رشته هاي ورزشي مختلف، جوانان را به حركت وامي دارند. آنها مي بينند كه ورزش چه نقش مهمي در جوامع ما دارد. در ضمن آنها ارزش اين امر را درك خواهند كرد. ورزش بهترين سفير ميان ملتهاست. نيروي اصلي جنبش المپيك در توان بالقوه  آن در تحقق رؤياي ديرينه پيوند نسلهاي گذشته و موفق، با ورزشكاران مرد و زن جوان است.
وظيفه شما يا بهتر وظيفه ما - اعضاي خانواده المپيك - تحقق اين رؤيا است. در ماه آگوست سال ۲۰۰۴ آتن ميزبان ۱۰ هزار ورزشكار از سراسر نقاط جهان در بازيهاي المپيك است. اين بازيها با هدف وحدت، صلح و دوستي برگزار مي شود.
تصميم كميته بين المللي المپيك براي انتشار اين بولتن، تنها براي ورزشكاران مفيد نيست بلكه جنبش المپيك از آن سود خواهد برد. بيشتر از تمام ادوار گذشته، اكنون كميته بين المللي المپيك منتظر شنيدن نظرات شماست!
010370.jpg

جريمه پرسپوليس و پاس
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال عجيب دقيق و حساس شده است و به قول معروف مو را از ماست مي كشد. پس از جريمه ۳۳۰ هزار توماني پرسپوليس به خاطر ۱۱ دقيقه تأخير، اين بار پاس بايد دويست هزار تومان جريمه به دليل اعتراض احمد صاحبي سرپرست تيم كه از داور انتقاد نموده است بپردازد.
دو جريمه براي دو تيم بزرگ كه هر دو نسبت به اين حكم اعتراض شديد دارند. غمخوار در جلسه اي از بي برنامگي ليگ انتقاد كرد و صاحبي نيز گفت، اين جريمه را خود دادكان مي پردازد. واقعا بايد نيش هاي مالي فدراسيون را نگاه كرد و ديد آيا از جانب باشگاه پاس اين مبلغ پرداخت شده است يا خير؟ يا غمخوار طي ۴ روز باقيمانده كه كميته انضباطي زمان تعيين كرده است اين پول را مي پردازد؟ البته غمخوار اين حق را دارد كه دلايل خود را ذكر و به مقامات بالاتر شكايت كند و پرونده را بچرخاند. سخت گيري كميته انضباطي از يك طرف جالب و از طرف ديگر بسيار سبك است و اميدواريم كه اين دو باشگاه بزرگ اين مبلغ اندك را پرداخت و اجازه دهند روند انضباطي فوتبال سير طبيعي خود را طي كند.
ركورد پرتاب وزنه جوانان ايران در چين شكسته شد
فدراسيون  دووميداني  اعلام  كرد: در اردوي  تداركاتي  تيـــــم  دووميداني  جوانان   ايران  كه  در چين  برپا شده بود، ركورد پرتاب  وزنه  جوانان  كشورمان  توسط «شاهرخي » شكسته  شد.
اين  ركورد در يك  مسابقه  رسمي كه  از سوي  فدراسيون  دووميداني  چين  از بين  كشورهايي  كه  در اردو حضور داشتند، انجام  شد و «سيدمهدي  شاهرخي» پرتابگر جوان  كشورمان  توانست  وزنه  را ۳۶/۱۸ متر پرتاب  كند و ۱۶ سانتيمتر ركورد قبلي  خود را ترقي  ببخشد.
خاطر نشان  مي شود، فدراسيون  دووميداني   ايران  بعد از تائيد فدراسيون  دووميداني  چين ،  اين  ركورد را اعلام  كرد.

ستاره هاي آبي
اينگه د. برويجن ستاره شناي بانوان هلند
010395.jpg
بهرام توكلي: اينگه ستاره  شناي هلند در سال ۱۹۷۳ در بارندريخت هلند به دنيا آمد و در حال حاضر عضو باشگاه آيندهوون هلند است. مربي او ياكو ورهايرن از نام آشنايان ورزش شنا در هلند و جهان است.
اولين سال حضور اينگه به سال ۱۹۸۷ برمي گردد زماني كه فقط ۱۴ سال سن داشت در مسابقات  شناي مسافت بلند قهرماني جوانان اروپا در شناهاي آزاد كه تخصصي اوست و در رشته  ۵۰ متر آزاد ششم شد در ۱۰۰ متر هفتم و در ۱۰۰ متر پروانه مقام هشتم و يك مقام دومي در امدادي مختلط تيمي و يك مقام سومي در امدادي آزاد به دست آورد، بدين ترتيب استعداد ذاتي اين شناگر ظاهر گشت و رفته رفته با تمرينات فشرده اي كه تحت نظر مربي خود انجام داد به گونه اي رشد نمود كه در سال ۱۹۹۱ در ۱۸ سالگي يكي از شناگران مطرح بانوان در جهان شد- در سال ۱۹۹۲ در المپيك بارسلون به همراه تيم شناي هلند حاضر شد كه در آن سال اساساً شناگران هلندي نتايج خوبي به دست نياوردند.
اين نتايج ضعيف باعث شد تا كلاً در تشكيلات شناي هلند تغييرات اساسي پديد آيد. اين تغييرات به همراه يك برنامه ريزي ميان مدت باعث شد كه اينگه نيز به مانند اكثر شناگران هلندي در مسابقات سال ۱۹۹۸ در سري مسابقات قهرماني اروپا در مسافت كوتاه نتايج زير را به دست آورد. مقام اول در ۵۰ متر آزاد، مقام اول در ۵۰ متر پروانه، مقام سوم در ۱۰۰ متر پروانه، مقام دوم در امدادي آزاد و مقام سوم در امدادي ۵۰*۴ متر مختلط، اينگه بار ديگر در مسابقات قهرماني اروپا در رشته مسافت بلند در سال ۱۹۹۹ دو مقام اولي به دست آورد. اما شاهكار حضور اينگه دو برويجن در مسابقات المپيك ۲۰۰۰ سيدني بود.
كسب سه مدال طلا در شناهاي ۵۰ متر و ۱۰۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر پروانه و برپايي يك ركورد جهاني در شناي پروانه به همراه يك مدال نقره در شناي ۱۰۰*۴ متر آزاد امدادي تيمي از او چهره اي ساخت در رأس همه شناگران جهان و عنوان بانوي مسابقات شناي المپيك را به دست آورد. اما بي تـرديد او بهترين شناگر نهمين دوره مسابقات شناي قهرماني جهان در فوكوكاي ژاپن بود. ۳ مدال طلا در ۳ رشته انفرادي،مهارت اينگه در شناهاي مسافت كوتاه و مسافت بلند است. در هر دو رده توانايي هاي خود را به نمايش گذاشته است و امسال نيز در آستانه ۳۰ سالگي همچنان در بارسلون اسپانيا موفق بود. در ۵۰ متر آزاد و در حضور ۶۵ شناگر از سراسر جهان بار ديگر مقام قهرماني را به دست آورد و در ۵۰ متر پروانه نيز قهرماني جهان شد.

لاليگا درفصل جديد
اسپانيول
نام رسمي: رئال دپورتيوي اسپانول بارسلونا
010400.jpg

تاريخ تأسيس:  ۱۹۰۰
رئيس باشگاه: دانيل سانچز ليبري
سرمربي: خاوير كلمنته
آدرس سايت: www. Redespanyol.com
ورزشگاه اختصاصي: مونتوخوانيك
لباس اصلي: پيراهن سفيد و آبي
لباس دوم: پيراهن سفيد
حامي مالي: Vitel mobile
طراح لباس: آمبرو
بودجه: ۲۸ ميليون يورو
افتخارات
قهرمان لاليگا: يك بار در فصل:  (۱۹۹۴-۱۹۹۳)
قهرمان رقابتهاي دسته دوم: يك بار در فصل (۹۴-۱۹۹۳)
قهرمان جام حذفي: يك بار در سال (۲۰۰۰-۱۹۹۹)
قهرمان جام آلفونسو: (۲۹-۱۹۲۸)
مقام فصل پيش: هفدهم
پيش بيني مقام اين فصل: بين پانزدهم تا بيستم
اسامي بازيكنان اسپانيول
دروازه بانان: گوركا، اروين ليمنس (بلژيك) توني
مدافعان :ماركو برتران، ديويد گارسيا دي لاكروز، كوريل دمورادو، خاوير كيو، آلبرتو لوپو، آنتونيو سوليدويلا، مورنو تروچلي (ايتاليا) پيري ومي (كامرون)
هافبك ها: آلكس فرناندز سانچز، فردسون (برزيل)
هكتور، آنجل موراليس، تايفون كوركوت (تركيه) آنتونيو ولامازن.
مهاجمان: آدريان باستيا (آرژانتين) يوردي كرايف (هلند) مانيل، ماكسميليانو رودريگرز مكس (آرژانتين) و رائول مولينا رائول تومادو
دانشجويان كاتالان
عده اي از دانشجويان منطقه كاتالان در سال ۱۹۰۰ اين تيم را تشكيل دادند. اين منطقه نيز فوتبال را مديون ملوانان انگليسي است كه آنها آن را به اسپانيا آوردند.
آنخل رودريگز دانشجوي رشته مهندسي در سال ۱۸۹۵ بنيانگذار رسمي باشگاه بود كه ۵ سال بعد موفق شد اين باشگاه را راه اندازي كند.
اسپانيول تيم دوم شهر بارسلون است كه همواره زير سايه اين نام بزرگ همواره ناديده گرفته شده است.
افتخارات اين تيم نيز بسيار اندك است و قابل قياس با غول بزرگ كاتالان نيست.
اين تيم فصل پيش به طور معجزه آسايي از سقوط به دسته دوم لاليگا فرار كرد و كلمنته در فصل جديد براي نجات اسپانول تمام تلاشش را به خرج داده عليرغم اينكه بعداز دو هفته تنها ۲ امتياز به دست آورده.
۲ تساوي در برابر سوسيداد نايب قهرمان فصل پيش و بتيس تيم پنجم فصل قبل اين تيم را به مكاني در ميانه جدول قرار داده است.
اسپانيول در فصل جديد تايفون كوركوت هافبك ملي پوش تركيه يوردي كرايف هلندي پسر يوهان كرايف كبير يكي از اسطوره هاي باشگاه بارسلون پيري وومه كامروني و آندرس باستياي آرژانتيني به خط مياني اسپانول اضافه شدند تا ضعف هاي اين ناحيه به حداقل برسد برخلاف خط مياني اين تيم داراي خط حمله قدرتمندي با ماكسي رودريگس و تامودو است و با آمدن رائول مولينا از تيم سقوط كرده ركرئاتيو و اوئلوا بهترين خريدش را در اين فصل صورت داده و اميدوار است تا بتواند به سرنوشت فصل پيش دچار نشود تا خطر سقوط را تا روزهاي پاياني احساس كند.
كلمنته سرمربي سابق اسپانيا كه در دوران بازيگري اش هم موفق بوده مي خواهد منجي اين تيم باشد. او عقيده دارد اسپانيول در فصل جاري بين تيم هاي اول تا ششم قرار مي گيرد ادعاي او كه اثبات آن بسيار مشكل است. اين تيم هفته آينده در بازي خانگي اش مقابل ويارئال قرار مي گيرد.
حساسترين بازي اسپانول در هفته شانزدهم است كه در اين بازي ميزبان بارسلون همشهري خود است.
اسپانيول اگرچه سرمايه گذاري زيادي براي جذب بازيكنان پرزرق و برق نكرده اما كلمنته از اين مجموعه جوان انتظارات زيادي دارد.
010360.jpg

فرزند سلطان هلند
در ۶ فوريه سال ۱۹۷۴ زماني كه يوهان كرايف در اوج شهرت بود او صاحب فرزندي شد به نام يوردي او در آمستردام به دنيا آمد و از كودكي به دليل معروفيت پدرش علاقه زيادي به فوتبال داشت. يوردي كوچك بعدها علاقه بيشتري به اين ورزش پرطرفدار پيدا كرد و سرانجام در سن ۱۹ سالگي به عضويت تيم B بارسلون درآمد در آن زمان كرايف بزرگ رهبري تيم بارسلون را برعهده داشت و يكسال بعد به تيم اصلي بارسلون راه يافت و تا سال ۹۶ در اين تيم بازي كرد. مقصد بعدي يوردي منچستريونايتد بود او دو سال نيز در اين تيم به بازي پرداخت اما نتوانست به عنوان يك فوق ستاره مانند پدرش در دنياي فوتبال بدرخشد.
او تا سال ۹۸ در منچستر بود و سپس به طور قرضي به اسپانيا بازگشت و به تيم سلتاويگو رفت او طي سالهاي ۲۰۰۰ - ۹۹ باز هم در اولدترافورد بازي كرد و بعد از قهرماني اين تيم در جام باشگاه هاي اروپا به آلاوز پيوست و تا سال ۲۰۰۳ نيز در اين تيم بود. يوردي تاكنون ۹ بازي براي تيم ملي هلند نيز انجام داده و آخرين مقصد او اسپانيول است.
او در كنار تومادو زوج خط حمله اسپانيول را در اين فصل تشكيل مي دهد.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
روزنت
زيست بوم
سفر و طبيعت
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  روزنت  |  زيست بوم  |  سفر و طبيعت  |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |