پنج شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۷۰ - Sep.18, 2003
در آستانه آغاز سال تحصيلي انجام شد
ديدار دانش آموزان با مقام معظم رهبري
015235.jpg
حضرت آيت الله خامنه اي از كساني كه با زبان يا قلم از انحراف نسل جديد سخن مي گويند انتقاد كردند
* حضرت آيت الله خامنه اي :جوانان و نوجوانان عزيز شاداب و پرنشاط كشورپاره هاي دل ملتند
* زندگي در ايران و در دامان پرمهر نظام اسلامي موجب افتخار جوانان كشور است

تهران- خبرگزاري جمهوري اسلامي:  رهبرمعظم  انقلاب  اسلامي در ديدار پرشور هزاران  تن  از دانش  آموزان تأكيد كردند جوانان  ونوجوانان  عزيز، شاداب  و پرنشاط كشور، پاره هاي  دل  ملتند و در پرتو استعداد جوشان ، تلاش  بي وقفه  علمي  و «ايمان  و پاكدامني » فرداي  شكوهمند ايران  مقتدر را رقم  خواهند زد.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  در اين  ديداركه  صبح  ديروز برگزار شد، برخورداري  از جوانان  ونوجوانان  «پرشور و
خوش  استعداد و اهل  فكر و تحليل » را امتياز برجسته  و افتخار ملت  ايران  برشمردند و خاطرنشان  كردند: دشمنان  اسلام  وايران  دركانون  تلاشهاي  خود، سعي  مي كنند «درس  ودانشگاه  ومدرسه  و معلم » در اين  كشور نباشد تا نسل  جوان  ما در ساختن  «ايراني  آباد و آزاد ومومن » ناكام  بماند اما جوانان  و نوجوانان  عزيز ما در پرتو كار وتلاش  هوشمندانه  ومومنانه ، و درس  وتحقيق  و مطالعه ، در فردايي  نه  چندان  دور، ايراني  چنان پرعظمت  ومقتدر مي سازند كه  دشمن  از زورگويي  به  اين  ملت  و شكست  دادن  اين  كشور نااميد شود.
ايشان  با انتقاد از كساني  كه  با زبان  يا قلم  از انحراف  نسل  جوان  سخن  مي گويند، افزودند: اينگونه  افراد با چشم  پوشي  از شور و شعور جوانان  كشور، خطاها و اشتباهات  معدود برخي  جوانان  را بزرگ  مي كنند و همانگونه  كه  دشمن  مي خواهد حرف  مي زنند.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  در تبيين  زمينه ها و عوامل  آينده  پرفروغ  ايران ، موقعيت  بسيار حساس  جغرافيايي  ايران ، تاريخ  پرشكوه  و پرافتخار كشور ومنابع  و ذخائر طبيعي  سرشار ايران  را يادآور شدند و افزودند: ملت  ما از لحاظ انساني  نيز از با استعدادترين  ملل  جهان  بشمار مي رود به گونه اي  كه متوسط استعداد ايراني  از متوسط جهاني  بيشتر است .
ايشان  با ذكر جلوه هايي  از استعداد سرشار جوانان  ايراني  از جمله دستيابي  دانشمندان  كشور به  فناوري  پيشرفته  هسته اي  افزودند: قدرتمندان  جهاني ، دانش  هسته اي  را جزو محرمانه ترين  علوم  قرار داده اند و اجازه  نمي دهند كسي  به  آن دسترسي  پيداكند، اما جوانان   انديشمند و با هوش  ايران ، اين  كار بزرگ  را انجام  دادند و مستكبران  عالم  در عكس العمل  به  اين  پيشرفت  عظيم  ملت  ايران ، به  ايجاد جنجال  پرداخته اند.
ايشان  توليد و تكثير سلولهاي  بنيادي  را از ديگر جلوه هاي  استعداد وتلاش  جوانان  باايمان  و غيرتمند ايران  برشمردند و خاطرنشان  كردند: اين دستاوردهاي  ستايش  برانگيز ادامه  طبيعي  افتخارات  بيادماندني  و شگفت انگيزي  است  كه  رزمندگان  دلاور و استراتژيست هاي  نظامي جوان  ما در ۸ سال  دفاع  مقدس  آفريدند و در پرتو حماسه هايي  همچون  آزادسازي  خرمشهر و فتح فاو، ژنرالهاي  پير ارتش  بعثي  و حاميان  آمريكايي  و اروپايي  آنها را به  زانو درآورند.
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  پيروزي  انقلاب  اسلامي در ايران  را زمينه ساز بروز و ظهور استعدادهاي  جوشان  جوانان  اين  سرزمين  خواندند و خاطرنشان  كردند: ايران  عزيز ما در دوران  ستم شاهي  بهشت  غارتگران  جهاني  بود اما ملت  ايران  باتكيه  بر اسلام  و تشكيل  نظام  اسلامي ، بزرگترين  مانع  را در مقابل  نفوذ خائنانه  بيگانگان  و حاكميت  نامشروع  افراد فاسد ايجاد كرد و با قراردادن  اسلام  در جايگاه  واقعي  خود يعني  «برنامه  زندگي  مردم  واداره  و مديريت جامعه »، قدرتهاي  ظالم جهان  را بشدت  بيمناك  ساخت  و ضمن  دادن  درس  پايداري  به  ملتها زمينه  ساز آينده  روشن  ايران  شد.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  همچنين  زندگي  در ايران  و در دامان  پرمهر نظام اسلامي را موجب  افتخار جوانان  كشور برشمردند و با اشاره  به  تقارن  مبارك مبعث  نوراني  نبي  اكرم  (ص ) با آغاز سال  تحصيلي ، براي  دانش  آموزان  ودانشجويان  در سال  تحصيلي  جديد آرزوي  موفقيت  كردند.
در آغاز اين  ديدار آقاي  حاجي  وزير آموزش  و پرورش  با اشاره  به  شور و اشتياق  دانش  آموزان  براي  عمل  به  توصيه  رهبر معظم  انقلاب  درمورد ارتقاي سطح  علم  و تحصيل  جوانان  و نوجوانان  گفت : تلاش  مي كنيم  با تأسيس  مراكز پژوهشي ، ايجاد شهركهاي  علمي و ترويج  فضيلت  و اخلاق ، نسل  جوان  و نوجوان  آمادگي  بيشتري  براي  ايفاي  وظايف  سنگين  خود پيدا كند.
حجت الاسلام  حاج  علي  اكبري  نماينده  ولي  فقيه  در اتحاديه  انجمن هاي  اسلامي  دانش آموزان  سراسر كشور نيز در اين  ديدار با اعلام  ايجاد جنبش  دانش آموزي  در سال  تحصيلي  جديد گفت : اين  جنبش  پر اميد و پرحركت ، با سپاه آمريكايي  و صهيونيستي  « جهل  و ناآگاهي  و وادادگي  و انفعال  » مقابله  مي كند و با پايه گذاري  جنبش  نرم  افزاري  در مدارس  و افزايش  شادابي  و نشاط و اميد، عدالتخواهي  و روح  انقلاب  را در نسل  جوان  و نوجوان  تقويت  مي كند.
در اين  ديدار هزاران  تن  از اعضاي  اتحاديه  انجمن هاي  اسلامي دانش آموزان  سراسر كشور، اعضاي  مجلس  دانش آموزي ، خبرگزاري  دانش  آموزي  وانجمن  دانش  آموزي  دوستي  ايران  و فلسطين  حضور داشتند.

خاتمي در ديدار رئيس مجلس قبرس
بايد در برابر زورگويان و متعصبان افراطي ايستادگي كرد
ديميتريس  كريستف  ياس  رئيس  مجلس  قبرس  بعداز ظهر ديروز با سيدمحمد خاتمي  رئيس  جمهور ديدار و گفتگو كرد.
به گزارش ايرنا رئيس  جمهور دراين  ديدار با انتقاد از حاكم  شدن  گفتمان  يك  سويه  و فضاي  جنگ  زده  وخشونت  بار برجهان ، گفت : زندگي  صلح  آميز در جهان  باتفاهم ، قبول  حضورديگران  و تأمين  متقابل  ميسر خواهد شد.
رئيس  جمهور لزوم  ايستادگي  جهانيان  در برابر زورگويان  ومتعصبان  افراطي  كه  به  خشونت  وجنگ  دامن  مي زنند را خاطرنشان  ساخت  و گفت : نفس  تلاش  براي حاكم  كردن  منطق  و خرد در جهان  و مقاومت  در برابر افراطيون  وجنگ طلبها،پيروزي  است .
خاتمي  با تشريح  تحولات  منطقه  خاورميانه ، اظهار داشت : تنها باواگذاري  حكومت  عراق  به  مردم  اين  كشور و استقرار حكومتي  پيشرو، مردمسالارو متناسب  با شان  عراقيها مي توان  به  ايجاد امنيت  دراين  كشور و منطقه اميدوار شد.
رئيس  جمهور درباره  فلسطين  اشغالي  گفت : ما خواستار ايجاد صلح  پايدار در منطقه  بر پايه  عدالت  و به  رسميت  شناختن  حقوق  همه  فلسطينيها هستيم .
خاتمي  همچنين  آمادگي  تهران  براي  گسترش  مناسبات  با نيكوزيا رااعلام  كرد و گفت : ديدار هيات هايي  از مجالس  دو كشور نشان دهنده  ارتباط خوب  دو ملت  است .
ديميتريس  كريستف  ياس  رئيس  مجلس  قبرس  نيز از حمايت  ايران  از قبرس  در سازمان  كنفرانس  اسلامي  قدرداني  كرد.
وي  نياز جهانيان  به  تعامل  تمدنها و فرهنگها به  منظور ايجاد صلح ،پيشرفت  و همكاري  جهاني  را خاطرنشان  ساخت  و گفت : تاكنون  سه  كنفرانس  باموضوع  گفت  وگوي  تمدنها در قبرس  برگزار شده  است .
وي  در بخش  ديگري  از سخنانش ، گفت : صلح  و امنيت  درمنطقه  جز از راه حل هاي  عادلانه  نظير تشكيل  يك  دولت  مستقل  فلسطيني  ميسر نخواهد شد.

قدرداني رئيس مجمع تشخيص مصلحت از فعاليتهاي زيربنايي دولت
015220.jpg
به دنبال سلاح هسته اي نيستيم اما تسليم زورگويي ها  هم نمي شويم
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در مشهد بسر مي برد، طي دو سخنراني جداگانه بر محور ضرورت اتحاد و اتفاق در كشور، تقدير از فعاليتهاي دولت در امور زيربنايي و نيز نگاه ايران به انرژي هسته اي سخن گفت.
به گزارش ايرنا از مشهد، آيت الله هاشمي رفسنجاني در نشست با مديران دستگاه هاي اجرايي استان خراسان با بيان اينكه دولت در بخش زيربنايي كشور فعاليتهاي خوبي انجام داده است گفت: اكنون زيرساختهاي كشور وضع قابل قبولي دارد و آينده بهتري را براي مردم نويد مي دهند.
وي با تاكيد بر لزوم ارائه آمار اينگونه فعاليتها براي سنجش در دنيا گفت: فعاليتهايي از اين دست جنگ رواني در داخل كشور را كه از سوي دشمنان ترويج مي شود كم مي كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: من به عنوان يك شهروند از فعاليتهاي دولت خوشحال هستم و به خاطر اين خدمات از دولت تشكر و قدرداني مي كنم.
وي با تاكيد مجدد بر اطلاع رساني نسبت به دستاوردهاي باارزش دولت گفت: با روند كنوني رشد اقتصادي هشت درصدي براي كشور قابل تحقق است و هم اينك در كشورمان از نيروهاي انساني مفيدي برخوردار هستيم كه مي توانند در زمينه توليد فناوري ما را به پيشرفت برسانند.
هاشمي رفسنجاني همچنين در ديدار با علما و روحانيون مشهد گفت: كشورهاي زيادي در دنيا پروتكل الحاقي را امضا نكردند و برخي از آنها نيز به سلاح اتمي دست يافتند. اما ما نمي خواهيم به طرف سلاح هسته اي برويم و براساس قانون ان . آي.پي آنها بايد تكنولوژي صلح آميز در اين زمينه را به ما بدهند. وي يادآور شد: فشاري را كه بر ما وارد مي شود تحمل مي كنيم و نبايد تسليم اين فشارها كه نوعي زورگويي است بشويم.
هاشمي رفسنجاني گفت: امروز دنيا به سمت فعاليتهاي تكنولوژي هسته اي پيش مي رود و ما نبايد خود را جدا از دنيا بدانيم ولي استفاده از انرژي هسته اي براي كاربرد غيرنظامي است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دو ديدار با ترسيم آينده اي اميدواركننده از كشور گفت: ايران اسلامي به سمت اقتدار پيش مي رود و از نظر استحكام اخلاقي و صلاحيت سياسي قابل مقايسه با هيچ كشوري در جهان نيست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: آنچه مهم است اينكه ما بايد در داخل كشور با اتحاد و همكاري، راه توسعه و سازندگي كشور را ادامه دهيم.
وي ادامه داد: بحمدالله با رهبري امام گونه مقام معظم رهبري، نيروهاي مخلص در داخل كشور زياد داريم كه آماده همكاري هستند.
هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: بايد هوشيار باشيم و نگذاريم ضربه اي به كشورمان از اين راه وارد شود.

رئيس مجلس: دشمن به نتايج انتخابات مجلس هفتم چشم دوخته است
مهدي  كروبي رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي از گروهها و جناحهاي  سياسي داخل  كشور خواست  وحدت  خود را حفظ كرده  و حرفها و كارهاي  نسنجيده  را به حداقل  برسانند.
به گزارش  ايرنا، كروبي  ديروز در جمع  فرماندهان سپاه  پاسداران  انقلاب  اسلامي افزود: البته  در جامعه اي  كه  خطيبان  جمعه هستند و نطق هاي  پيش  از دستور و سخنراني هايي  هم  هست  نمي توان  گفت  بحثي نشود اما مي توان  آن را به  حداقل  رساند چون  دشمن  روي  برخي  مباحث  مانوركرده  و از آن سوء استفاده  مي كند.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي«بزرگترين  عامل  بازدارندگي  دشمن  را انسجام ،وحدت ، سعه  صدر و پذيرفتن  افراد و گروهها در جامعه » دانست  و گفت : كمابيش اختلاف هايي  وجود دارد اما منافع  و مصالح  ملي  اولويت  دارد.وي  شرايط كنوني  را شرايطي  بسيار حساس توصيف  كرد و اظهار داشت : همه بايد بسيار مراقب  رفتار و گفتار خودمان  باشيم  زيرا دشمن  مترصد است از كوچكترين  ضعف  ما سوء استفاده  كند.
كروبي  با بيان  اينكه دشمن  به  نتايج  انتخابات  مجلس  هفتم  چشم  دوخته است، گفت : حضور ملت  در انتخابات  اول  اسفند ماه  بسيار موثر است  وهمه  بحثهاي  ما نيز بايد به  اين  سمت  و سو باشد.
كروبي  تأكيد كرد: مردم  براي  اينكه  دماغ  دشمن  را به  خاك  بمالند درانتخابات  مجلس  هفتم  حضور باشكوهي  خواهند داشت  اگر چه  گله ها و انتقاداتي نيز دارند.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي تصريح  كرد: متاسفانه  در گوشه  و كنار جامعه بحثهايي  مي شود و مي گويند اصلاحات  مرد. اصلا چنين  نيست ، اصلاحات  زنده ، پوياو بالنده  است . اصلاحات  خواست  مردم  است .
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : بايد ميدان  و رقابت  سالمي داشته  باشيم تا مردم  نيز حضور گسترده اي  داشته  باشند.وي  با اشاره  به  لايحه  اصلاح  قانون  انتخابات  مجلس  گفت : در اين  زمينه در حال  انجام  گفتگو و بررسي  هستيم  كه  به  نقطه  مطلوبي  نيز خواهيم  رسيد.
وي  اظهار داشت : اول  اسفند ماه  به  دشمن  نشان  خواهيم  داد كه  چگونه مردم  در پاي  صندوقها حضور باشكوه  خواهند داشت  و جناحها و گروههاي  سياسي نيز رقابت  سالمي با يكديگر خواهند كرد.
كروبي  با بيان  اين  مطلب  كه  انقلاب  اسلامي هميشه  مورد تهديد دشمنان بوده  است ، گفت : انقلاب  اسلامي و چارچوبها و قالب هاي  آن خوشايند قدرتهاي بزرگ  نيست .وي  افزود: ما مي دانيم  در جهان  قدرتي  وجود دارد كه  چون  پول  واسلحه اش  بيشتر است  مي خواهد زور بگويد و با كشورهاي  جهان  حتي  روسيه  وفرانسه  نيز از موضعي  صحبت  مي كند كه  در ادبيات  سياسي  جهان  رايج  نيست .
ما در عين  اينكه  تعامل  و گفتگورا قبول  داريم  اما زير بار زور نيز نمي رويم  و استفاده از فناوري هسته اي را حق طبيعي خود مي دانيم.وي  تصريح  كرد: ممكن  است  در بين  گروهها و جناحها اختلاف  سليقه  وديدگاه  سياسي  وجود داشته  و افراد از هم  گله  و انتقاد نيز داشته  باشند امااستقلال  خود را به  هيچ  قيمتي  نمي فروشند و از حقوق ، تماميت  ارضي  و استقلال كشور قاطعانه  دفاع  مي كنند.
رئيس  مجلس  در بخش  ديگري  از سخنانش  خطاب  به  فرماندهان سپاه  گفت : سپاه  پاسداران  انقلاب  اسلامي خونبهاي  هزاران  شهيد است  كه  بر دوش شمااست  و بايد آن را حفظ كنيد.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي اظهارداشت : سپاه  نهادي  نوپا و تازه  بوجود آمده  از درون  انقلاب  است  كه  بر اساس قانون  اساسي  بايد وجود داشته  باشد و بايد حياتش  به  منظور حفاظت  و پاسداري از دستاوردهاي  انقلاب  استمرار يابد.
كروبي  تأكيد كرد: سپاه  بايد روحيه  اعتقادي  و انقلابي  خود را كه ابتداي  انقلاب  داشته  نه  تنها حفظ كند بلكه  بايد به  نسلهاي  بعد خود منتقل كند تا ديگران  كه  مي آيند فرهنگ  مقاومت ، ايستادگي  و شهادت  طلبي  را همراه با عطوفت ، مهرباني  و رحمت  داشته  باشند.

آخرين مهلت نام نويسي در كاروان هاي حج تمتع امسال اعلام شد
گروه علمي فرهنگي: سازمان  حج  و زيارت  اعلام  كرد كه  دارندگان  فيش هاي  حج  تمتع  سال هاي  ۷۷ تاپايان  مهرماه  ۷۸، فقط تا روزپنجشنبه  سوم  مهرماه ، براي  ثبت  نام  در كاروان ها فرصت  خواهند داشت .
روابط عمومي اين  سازمان  با انتشار اطلاعيه اي، از مشمولان  تشرف  درخواست  كرد تا روز پنجشنبه ، به  مديران  كاروانهاي  اعلام  شده در جرايد ۲۰ شهريور ماه  مراجعه  و نسبت  به  ثبت  نام  و انجام  مقدمات  سفر خوداقدام  كنند.
اين اطلاعيه  خاطرنشان  مي كند، درصورت  عدم  مراجعه  درفرصت  اعلام  شده ، ازمتقاضيان  داراي  اولويت هاي  ثبت  نامي ماههاي  بعد براي  تشرف  دعوت  به عمل  خواهد آمد.

رئيس قوه قضاييه:
انعطاف، به دشمن جرأت مي دهد
رئيس قوه قضاييه ديروز در يازدهمين مجمع سراسري فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره شيوه تعامل با دشمن و تصميم اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران سخن گفت.
به گزارش ايرنا آيت الله هاشمي شاهرودي گفت: نبايد هيچگونه تعامل، تساهل و تسامحي با دشمن اسلام داشت زيرا هرگونه انعطاف، به آنان جرات پيشروي مي دهد.
وي افزود: تعامل با دشمن هيچ سودي ندارد. چون آنها به چيزي غير از تبعيت بي چون و چراي ما راضي نمي شوند.
رييس  قوه قضاييه  بااشاره  به  تصميم  اخير شوراي  حكام  آژانس  بين المللي انرژي  اتمي  درباره  برنامه هاي  صلح آميز هسته اي  ايران ، گفت : هرمقدار نظام جمهوري  اسلامي  انعطاف  بيشتري  نسبت  به  آنان  نشان  داد، متاسفانه  اين  كشورهاتصميم  گرفتند با قلدري  ايران  را از ادامه  برنامه هاي  هسته اي  صلح آميز منصرف سازند.
وي  افزود: چگونه  سازمان هاي  بين المللي  شرم  نمي كنند كه  تحت  فشاراسراييل  و آمريكا و براي  حفظ منافع  اشغالگران ، سلاح هاي  اتمي  اسراييل  را باتمام  جنايت هاي  شارون ، ناديده  مي گيرند، اما از ما مي خواهند كه  حتي  فكراستفاده  از انرژي  اتمي  به  صورت  صلح آميز را هم  از سرمان  بيرون  كنيم .
هاشمي  شاهرودي  گفت : اين  موضع گيري ها نشان  مي دهد كه  با چه  دشمني  رو به رو هستيم  و متاسفانه  از مطالب  برخي  مطبوعات  وتريبون ها اين  طور برمي آيدكه  آنان  يا اسلام  و از طرفي  دشمن  را نشناخته اند و يا خداي  ناكرده  مسايل ديگري  در ميان  است .
رييس  قوه  قضاييه  با اشاره  به  نحوه  برخورد دشمنان  با دنياي  اسلام  گفت  : اسراييل  كه  درمقابل  ديدگان  جهانيان  بدترين  ظلم  و آدمكشي  و اشغال  را انجام مي  دهد، از طرف  آمريكا دفاع  صد در صد مي شود، تا جايي  كه  تصميمات  سازمان ملل  را براي  جلوگيري  از اخراج  ياسر عرفات  از سرزميني  كه  فلسطينيان  مالك آن  هستند، وتو مي كند.
وي  با اشاره  به  اينكه  استكبار امروز بطور بي سابقه  و علني  به  كشوري مانند عراق  تجاوز كرده  و آن  را اشغال  مي كند گفت : اين  امر نشاندهنده  آن است  كه  راه هاي  استكباري  نو كه  از طريق  سلطه  اقتصادي  و اجتماعي  و فرهنگي توسط رژيم هاي  دست نشانده  اعمال  مي شد، ديگر جوابگو نيست  و لذا به  روش هاي استكباري  قديم  و توسل  به  زور، روي  آورده اند.

انتقاد كريستين امان پور از پوشش خبري جنگ عراق در آمريكا
كريستين امانپور از خبرنگاران تلويزيون سي.ان.ان در مصاحبه اي با شبكه تلويزيوني سي.ان.بي.سي آمريكا گفت، شبكه هاي تلويزيون آمريكا از جمله سي.ان.ان در جريان پوشش خبري جنگ عراق از سوي دولت بوش مرعوب شدند.
او با اشاره به تلويزيون فاكس نيوز رقيب اصلي سي.ان.ان كه متعلق به غول رسانه اي مورداك است گفت: متأسفم اما بايد بگويم تلويزيون ها و به خصوص تلويزيون (سي.ان.ان)، از سوي دولت و عوامل آنها در فاكس نيوز مرعوب شدند. اين اقدام نوعي فضاي ترس و وحشت وخودسانسوري را حاكم كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در پي سخنان امان پور، بيم والتون رئيس بخش خبري سي.ان.ان گفتگوي خصوصي با او درباره اظهاراتش انجام داده است. والتون بعد از اين گفتگو در بيانيه اي گفت: بدون شك كريستين عضو ارزشمند گروه ها و يكي از خبرنگاران برجسته دنياست. اما اظهارات او انعكاس واقعيت پوشش خبري ما نبود و من در اين مورد با او موافق نيستم.

سخنگوي وزارت خارجه، ادعاي آمريكا عليه ايران را بي اساس خواند
سخنگوي  وزارت  امور خارجه  كشورمان  ادعاهاي  معاون  وزير امور خارجه آمريكا درباره  تهديد تسليحاتي  ايران  عليه  امنيت  ملي  آمريكا را كاملا بي اساس  خواند.
به  گزارش  اداره  كل  اطلاعات  و مطبوعات  وزارت  امور خارجه ، حميد رضاآصفي  با اشاره  به  لحن  و ادبيات  مستكبرانه  و تهديد آميز وي ، گفت :روشن  است  كه  منابع  اطلاعاتي  دولت  آمريكا كاملا هدفمند، آلوده  و مسموم  شده است .
وي  اضافه  كرد: ايران  امنيت  ملي  خود را از راه  توليد و بكارگيري  سلاح هاي  كشتار جمعي  تامين  نمي كند و هيچ  قصد و برنامه اي  براي  توليد واستفاده  از سلاح هاي  كشتار جمعي  ندارد.
سخنگوي  وزارت  امور خارجه  تصريح  كرد: تقويت  توان  دفاعي  ايران  صرفا به منظور بازدارندگي  است  و عليه  هيچ  كشوري  طراحي  نشده  است .
آصفي  با تأكيد بر آمادگي  كامل  جمهوري  اسلامي ايران  براي  مقابله  باتهديدات  احتمالي  از سوي  هر كشوري ، گفت : تقويت  توان  دفاعي ، حق  مشروع كشور ما است  و هيچ  كشوري  نمي تواند با شانتاژ، ملت  ايران  را از دستيابي به  حق  خود منصرف  و يا از آن محروم  كند.
سخنگوي  وزارت  امور خارجه  تأكيد كرد: مادام  كه  آمريكا بر اساس  پيش فرض هاي  غلط تحليل  و نتيجه گيري  مي كند، اشتباهات  و ناكامي هايش  در صحنه ديپلماسي  و افكار عمومي ادامه  خواهد داشت .

واكنش وزير كشور به رأي ديوان عدالت اداري
وزير كشور در واكنش به راي اخير ديوان عدالت اداري درباره دفاتر نظارتي شوراي نگهبان گفت: تصميم اخير ديوان عدالت اداري هيچ ارتباطي با فعاليت قانوني يا غيرقانوني دفاتر نظارتي شوراي نگهبان ندارد.
به گزارش ايرنا موسوي لاري كه پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران سخن مي گفت افزود: وزارت كشور بخشنامه اي صادر نكرده است كه ديوان عدالت اداري آن را نقض كند.
وي  با بيان  اينكه  مرجع  تشخيص  چگونگي  فعاليت  اين  دفاتر، ديوان  عدالت اداري  نيست  ، يادآور شد: درمورد فعاليت  قانوني  اين  دفاتر بايد مجلس شوراي  اسلامي  و يا سازمان  مديريت  و برنامه  ريزي  اعلام  نظر كند.
وي  درعين  حال  گفت  : وزارت  كشور براساس  وظايف  خود در برگزاري  انتخابات مجلس  شوراي  اسلامي  با هياتهاي  نظارت  كه  برطبق  قانون  مسئوليت  نظارت  بربرگزاري  انتخابات  را برعهده  دارند، همكاري  خواهد كرد.

ديدار شاه اردن با رايس و رامسفلد
عبدالله دوم پادشاه اردن ديروز در واشنگتن با كانداليزا رايس مشاور امنيت ملي آمريكا و دونالد رامسفلد وزير دفاع اين كشور ديدار و در باره آخرين تحولات فلسطين و عراق بحث و گفتگو كرد.
در اين ديدارها كه ويليام برنز معاون وزير امور خارجه آمريكا و همچنين سفير اين كشور در امان نيز حضور داشتند، شاه اردن بر نقش آمريكا در حل مساله فلسطين و نظارت بر اجراي طرح صلح نقشه راه تاكيد كرد.وي همچنين از آمريكا خواست، در منطقه خاورميانه حضور فعالي داشته باشد و به درگيريها ميان فلسطينيان و اسرائيلي ها خاتمه دهد.

خبرهاي كوتاه
* رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به ترتيب با اختصاص ۲۰ و ۱۰ ميليون ريال در جشن عاطفه ها شركت كردند.
* جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه اي از تصميم اصولي مسئولان بلندپايه كشور مبني بر تجديدنظر در روابط ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي تقدير و تشكر كرد و از دولت و نهادهاي تصميم گير خواست شجاعانه تصميم مقتضي در برابر زياده خواهي هاي بين المللي اتخاذ كنند.
* فرماندهان و مسئولان عالي رتبه سپاه پاسداران سه شنبه شب با حضور در مرقد امام خميني(ره) با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران تجديد ميثاق كردند.
* علي لاريجاني رئيس سازمان صدا و سيما در همايش نقش رسانه هاي جهان عرب و اسلام در حمايت از مردم فلسطين گفت: وعده هاي رژيم صهيونيسيتي و آمريكا در كنفرانس مادريد، پيمان اسلو و نقشه راه براي مردم فلسطين سرابي بيش نبوده است.
وي اضافه كرد: آنچه در اين ميان اهميت دارد تأكيد بر نيرويي است كه از رژيم صهيونيستي حمايت و آن را به زيرپا نهادن حقوق مردم فلسطين تشويق مي كند تا آنجا كه امروز مسئولان رژيم صهيونيستي سخن از اخراج ياسر عرفات رئيس حكومت خودگردان فلسطين به زبان آورده اند.
لاريجاني با اشاره به اهميت نقش رسانه هاي جمعي در حمايت از فلسطين گفت: اين رسانه ها نقش تعيين كننده اي در بازتاباندن مظلوميت مردم فلسطين دارند و بايد از همه توان براي تحقق اين امر استفاده كنند.
* حوزه مقاومت بسيج ۲۶۳ شهيد صنيع خاني تهران چهارشنبه آينده به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس رزمايش شهري تجديد ميثاق با رهبري برگزار مي كند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  گلستان كتاب   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |