پنج شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۷۰ - Sep.18, 2003
ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس با پيكان سرعت مي گيرد
015145.jpg
گروه ورزشي: امروز ليگ برتر فوتبال كشور وارد هفته چهارم مي شود.
در سه هفته اي كه پشت سر گذاشتيم، تغيير و تحولات بسياري را شاهد بوديم. شكست و تساوي سپاهان قهرمان دوره گذشته، تغيير اساسي پرسپوليس و تبديل شدن اين تيم به عنوان يكي از مدعيان جدي قهرماني پرسپوليس را هيچ زمان اينگونه نديده بوديم.
كسب سه پيروزي با ۱۴ گل زده يك حركت معمولي نيست، براي بدست آوردن چنين نتايجي بايد تيم بزرگي داشته باشي، بازيكنان بزرگي آورده باشي و مديري كار كشته و فوتبال دان. پرسپوليس اينچنين بود و بايد ديد در مقابل پيكاني كه برخلاف سال گذشته نتايج خوبي طي سه هفته نداشته چه خواهد كرد. اگر پرسپوليس از اين مانع نيز عبور كند، بايد به گونه اي ديگر به آن نگريست. پرسپوليس هيچ زمان اينگونه قوي و مقتدر نبوده است،  حتي در دوران طلايي خود. از شانس بد، پيكان در دوره اي به پرسپوليس برخورد كرده است كه براي اثبات موجوديت خود بايد رحم و مروت را كنار بگذارد و شايد پيكان در اين هفته شكستي سنگين تر از هفته هاي گذشته را بپذيرد. بايد ديد دكتر ذوالفقارنسب از دانش خود در اين ديدار چگونه استفاده خواهد كرد. ارسطو محمدي و محمد سلطاني غايبان پيكان در اين ديدار خواهند بود. شايد ابراهيميان درون دروازه بايستد و مرادي،  حقدوست ، معمار، كاشي و شريفي پنج مرد دفاعي خواهند بود. طهماسبي و غفوري اصل در خط مياني به كمك دفاع خواهند آمد و حلالي و سراج و كردان نيز در اين بازي بيشتر به سمت خط مياني بازي خواهند كرد. پرسپوليس تمام بازيكنان خود را همراه دارد. ساشا ايليچ ديگر در درون دروازه پرسپوليس جا افتاده است، پيرواني، گل محمدي، باهنر، برزگر، خان محمدي، امامي فر، جباري، محمدوند، كاويانپور، سلماني، دايي، انتظاري و بايد حالا منتظر ظهور دوباره كريم باقري در پرسپوليس باشيم. اگر كريم همان باقري شش سال پيش باشد، پرسپوليس تيم ديگري خواهد شد.
آيا اين مجموعه در مقابل پيكان متوقف مي شود، اگر اين معجزه اتفاق افتد بايد به ذوالفقارنسب ايمان آورد.
شش بازي ديگر نيز فردا برگزار مي شود كه هر كدام حكايت خود را دارد. تحليل كامل تمام بازيهاي هفته چهارم را در صفحه ۱۹ ضميمه امروز همشهري بخوانيد.

برنامه هفته چهارم ليگ برتر فوتبال ايران
امروز
ساعت ۳۰/۱۶، پيكان تهران - پرسپوليس تهران (آزادي - تهران)
فردا
ساعت ۳۰/۱۶،  پگاه گيلان - برق شيراز (عضدي - رشت)
ساعت ۳۰/۱۶، سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان (نقش جهان - اصفهان)
ساعت ۳۰/۱۶، استقلال اهواز - ذوب آهن اصفهان (تختي - اهواز)
ساعت ۳۰/۱۶، پاس تهران - شموشك نوشهر (دستگردي - تهران)
ساعت ۳۰/۱۶، فجر سپاسي شيراز - ابومسلم مشهد (حافظيه - شيراز)
ساعت ۳۰/۱۸،  استقلال تهران - سايپا تهران (آزادي - تهران)

تهران  قهرمان   فوتسال  بانوان  شد
گروه ورزشي: دومين  دوره  رقابتهاي  فوتسال  دسته يك  بانوان  كشور در رده  سني  جوانان ، با قهرماني  تيم  تهـران  در مجموعه  ورزشي  آزادي  طي  مراسمي به  كار خود پايان  داد.
در فينال  اين  رقابتها تيم  تهران  موفق  شد با نتيجه  ۵ بر ۲ تيم  خراسان را مغلوب  سازد.
در ديدارهاي  رده  بندي  نيز تيم  خوزستان  به  مصاف  قم  رفت  و با پيروزي  ۷بر ۲ بر سكوي  سوم  اين  رقابتها ايستاد.
رييس  انجمن  فوتسال  بانوان  ضمن  تقدير و تشكر از ورزشكاران  و مربيان  براي  حضور و شركت  شايسته  در اين  رقابتها گفت : ورزشكاران  نسبت  به  دوره گذشته  رشد خوبي  داشتند كه  اين  نشان دهنده  زحمات  پيگير مربيان  مي باشد.

برنامه  هفته  چهارم  رقابتهاي  فوتبال  دسته اول  باشگاه هاي  ايران  اعلام  شد
پنجشنبه  ۲۷/ ۰۶/ ۸۲
(نام  تيم هاي  ميزبان  نخست  آمده  است )
*تراكتورسازي  تبريز با هما تهران 
جمعه  ۲۸/ ۰۶/ ۸۲
*شهاب  زنجان  با عقاب  تهران
 *صنايع  اراك  با برق  تهران 
*ملوان  بندرانزلي  با مس  كرمان
 *شهيد قندي  يزد با پيام  پيكان  خراسان
 *ماشين سازي  تبريز با صنعت  نفت  آبادان
 *راه  آهن  تهران  با نساجي  مازندران 
* نيرو محركه  قزوين  با صبا باتري  تهران
 تمامي  ديدارهاي  فوق  راس  ساعت  ۳۰/ ۱۶ دقيقه  برگزار خواهد شد.

تقدير از فائزه هاشمي
015150.jpg
گروه ورزشي: جلسه نمايندگان تيمهاي شركت كننده در دومين دوره رقابتهاي ورزش بانوان كشورهاي اسلامي (جام همبستگي) و همچنين مسئولين برگزاري اين رقابتها انجام شد. انيسه الهتمي (رئيس كميته برگزاري رقابتها) از تيمهاي شركت كننده تشكر كرد.
وي در ابتداي اظهارات خود از خانم فائزه هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس فدراسيون ورزش بانوان مسلمان تشكر و قدرداني كرد. الهتمي در ادامه به قوانين و سبك برگزاري بازيها اشاره كرد و گفت: همه مسابقات بايد با رعايت شئون اسلامي برگزار شود. در حين برگزاري ديدارها هيچ خبرنگاري مجاز به تهيه عكس نخواهد بود و تنها با حجاب كامل اسلامي از ورزشكاران عكس گرفته مي شود. الهتمي اظهار داشت: هدف نهايي ما قهرماني و كسب مدال نيست بلكه حضور موفق زن مسلمان در ورزش است.
دومين دوره رقابتهاي جام همبستگي ورزش بانوان كشورهاي اسلامي با شركت ورزشكاران كشورهاي قطر، جمهوري اسلامي ايران، سوريه، سودان، افغانستان و امارات در شهر دوحه برگزار خواهد شد.

پيروزي تيم  فوتبال  نونهالان  ايران  مقابل  جمهوري  آذربايجان
گروه ورزشي : ديدار دوستانه  تيم هاي  فوتبال  نونهالان  ايران  و جمهوري  آذربايجــــــان  سه شنبه شب  با برتري  تيم  نونهالان  ايران  به  پايان  رسيد.
دراين  ديدار نونهالان  كشورمان  با نتيجه  ۳ بر صفر حريف  خود را شكست  داد. گلهاي  اين  ديدار را مرتضي  جعفري  نيا ( ۲ گل) و كمال الدين  كاميابي  يك گل  براي  تيم  نونهالان  ايران  به  ثمر رساندند. پيش  از اين  تيم  نونهالان  ايران  با همين  نتيجه  حريف  خود را شكست  داده بود. اين ديدارها در راستاي آمادگي تيم فوتبال نونهالان ايران براي حضور قدرتمند در رقابتهاي فوتبال نونهالان غرب آسيا انجام شد.

بهترين هاي واليبال آسيا و اقيانوسيه
جاي تركاشوند در جمع بهترين ها خالي بود
015125.jpg
گروه ورزشي: در پايان دوازدهمين دوره رقابتهاي واليبال قهرماني آسيا و اقيانوسيه (انتخابي المپيك ۲۰۰۴ آ تن) در بين برترين  هاي پست هاي مختلف نامي از بازيكنان ايران، تيم سوم اين بازيها به چشم نخورد.
اما يك بازيكن ايراني استحقاق حضور در جمع امتياز آورترين بازيكن جام را داشت، بي ترديد محمد تركاشوند بود. بازيكن فهيم و فني واليبال كه با وجود درد در ناحيه كمر با تمام وجود در خدمت تيم بود در صورت عدم استراحت در روز بازي با نيوزيلند مي توانست براحتي كاپ امتيازآورترين بازيكن بازيها را از آن خود كند.
تركاشوند خود در اين ارتباط مي گويد: براي من كسب موفقيت تيمي بهتر و باارزش تر از تصاحب جام فردي بود و خوشحالم كه مزد يك كار جمعي و گروهي را با كسب مدال برنز گرفتيم. اما برترين هاي جام دوازدهم.
امتيازآورترين بازيكن:
۱- دانيل  هاروارد (استراليا) ۲- تام جوزف (هند) ۳- تاكاهيرو ياماموتو (ژاپن) ۴- محمد تركاشوند ايران
بهترين اسپكر:
۱- سوبارائو (هند) ۲- سوك جين ووك (كره) ۳- دانيل هاروارد (استراليا) و ۶- محمد تركاشوند (ايران)
بهترين  دفاع روي تور:
۱- سوبا رائو (هند) ۲- پيمان اكبري (ايران) ۳- دانيل هاروارد (استراليا)
بهترين سرويس:
۱- تانگ مياو (چين) ۲- وانگ هيبينگ (چين) ۳- شين هوسان (كره) و ۵- بهنام محمودي (ايران)
بهترين توپگير:
۱- يي اوهيون او (كره) ۲- چوهوي (چين) ۳- ياماموتو (ژاپن)
بهترين پاسور:
۱- وانگ هي بينگ (چين) ۲- چوي تاي ونگ (كره) ۳- اوسامي داي سوكي (ژاپن) و ۶- امير حسيني (ايران)
بهترين دريافت:
۱- سوك وك جين (كره) ۲- چوي هوي (چين) ۳- ايوهيون او (كره) و ۸- حسن شيركوند (ايران)

پارك كي ون سرمربي كره اي واليبال:
موفقيت تيم ملي مرهون زحمات مربيان ايراني بود
015135.jpg
گروه ورزشي: پارك كي ون سرمربي كره اي تيم ملي واليبال ايران بزودي براي ديدار با خانواده اش عازم ايتاليا مي شود.
اين مربي كره اي كه در كمتر از يك سال دو مدال باارزش نقره و برنز براي واليبال ايران در آسيا به ارمغان آورده است، پيروزي اخير تيم ملي را مرهون زحمات مربيان داخلي دانست و در اين باره به خبرنگار همشهري گفت: من فقط نقش يك هماهنگ كننده را داشتم. وي در حالي كه چشمانش از شادي كسب مدال برنز خيس بود، از همه بازيكنان تيم ملي به خاطر تمرينات طاقت فرسا در طول دو ماه اردو عذرخواهي كرد و گفت: همه اين مرارت ها براي رفتن به روي سكو بود. پارك كي ون در خاتمه گفت: واليبال ايران استحقاق  رسيدن به مدارج بالاتر را نيز دارد و من قول مي دهم طي مدت چهار سال حضورم هميشه مردم در انتظار شنيدن خبرهاي مسرت بخش از واليبال ايران در ميادين بين المللي و آسيايي باشند.

مهرعليزاده: به زودي نام مربي خارجي فوتبال اعلام مي شود
از كشتي بيشتر توقع داشتم
015130.jpg
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با ابراز خرسندي از كسب نتايج به دست آمده توسط تيم ها در طول يك ماه اخير اظهار داشت: در مجموع شاهد حركت هاي اميدواركننده متكي به نظم و رو به رشدي در جامعه ورزش هستم.
مهندس محسن مهرعليزاده در رابطه با كسب نتايج آسيايي و جهاني رشته هاي ورزشي كشتي، وزنه برداري، واليبال و جودو تصريح كرد: كشتي يك شرايط خاصي را در مسابقات جهاني نيويورك پيدا كرد و آن توقعي كه مردم از ورزشكاران داشتند، حاصل نشد. در اين راستا قطعا با جوان گرايي كه در رشته كشتي انجام مي شود در آينده اي نه چندان دور مي توان شاهد حضور قهرمانان جديد و بيشتري بود تا باز هم سبد توانمندي هاي كشتي بيشتر از گذشته بارور شود. اما حركت كلي و خوبي در ميان همه رشته هاي ورزشي روي داد. چرا كه حركت هاي فوق حاكي است، آن موفقيت ها و پيروزي هاي پايدار كه همواره روي آن تكيه مي كردم، در حال حاصل شدن است.
وي با اشاره به كسب نتايج خوب واليبال توضيح داد: در رابطه با واليبال در طول ۳ سال گذشته همواره حركت رو به رشدي را داشته ايم، بنابراين ممكن است در چند حركت، يك حركت عقب گرد به شمار رود. اما در مجموع برآيند كار مثبت به نظر مي رسد.
معاون رئيس جمهور افزود: در رشته وزنه برداري نيز حسين رضازاده به عنوان يكي از پهلوانان نامي و دوست داشتني ايران با افزايش نيم  كيلوگرم به ركورد قبلي خود، توانست مردم را خوشحال كند.
رئيس سازمان تربيت بدني در ارزيابي خود از مباحث اخير در مورد استفاده از مربيان داخلي و خارجي در رأس تيم ملي فوتبال گفت: در اين كه مربيان داخلي در رشد و توسعه فوتبال ايران زحمات بسياري كشيده اند جاي هيچ گونه شك و شبهه اي وجود ندارد و با توجه به مطرح بودن فوتبال ايران در آسيا قطعا مربيان ايراني مي توانند در تعميم فوتبال نسبت به ساير كشورها نيز نقش آفريني كنند. اما از زماني كه تفكر انجام فعاليت علمي در رأس رشته هاي ورزشي ايجاد شد، صرفا تجربه فردي افراد مورد توجه قرار نگرفت. استفاده از يافته هاي علمي برتر دنيا يكي از ضرورت هايي به شمار مي رود تا بتوانيم موفقيت هايمان را افزايش دهيم و به خواسته هاي جوانان بيشتر جامه عمل بپوشانيم.
مهرعليزاده گفت: در اين راستا يكي از راه هاي ايجاد اين تفكر استفاده از مربي خارجي (تلفيق علم و تجربه) در رشته هاي مختلف ورزشي بود تا با افزايش سطح مربيگري، به بالابردن سطح علم ورزشكاران نيز كمك شود.
پيش از اين از فدراسيون فوتبال خواسته بوديم تا براي تقويت فوتبال كشور برنامه به سازمان تربيت بدني ارايه دهد، با اين هدف كه براي استفاده از تجربيات فوتبال دنيا از مربيان خارجي مجرب استفاده شود. طبيعتا فدراسيون فوتبال براي انجام اين كار و شركت در مسابقات مختلف نياز به فرصت لازم داشت كه سازمان تربيت بدني نيز كليه برنامه هاي فدراسيون فوتبال را تأييد كرد.
وي افزود: براساس آنچه تاكنون با هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال وارد مذاكره شده ايم زماني را براي حضور مربي خارجي در ايران در نظر گرفتيم كه با توجه به شرايط موجود بايد به كادر فني تيم ملي اجازه دهيم تا فعاليت هاي خود را با آرامش ادامه دهد و زمان انجام اين اقدام را اعلام نكنيم.
معاون رئيس جمهور در زمينه تعيين مربي مورد نظر براي تيم ملي گفت: ما در فعاليت هاي يك فدراسيون ورزشي تا اين اندازه موشكافي و ريزعمل نمي كنيم. در حقيقت مشخصات عمومي استفاده از مربيان خارجي را به فدراسيون فوتبال ارايه داده ايم به طوري كه بايد از مربيان سرشناس و با تجربه  كه نه تنها به فوتبال دنيا بلكه به فوتبال آسيا نيز آشنا باشند، استفاده كنيم. چرا كه مي خواهيم با اطمينان روي اين مربي سرمايه گذاري كنيم.مربي تيم ملي فوتبال به زودي معرفي مي شود .

علي انصاريان با استقلال تهران به توافق رسيد
گروه ورزشي: در حاليكه در آخرين جلسه هيات مديره باشگاه پرسپوليس اعضاء به اين نتيجه رسيدند كه علي انصاريان را به يك باشگاه خارجي انتقال دهند اما علي انصاريان به تيم استقلال تهران پيوست و براساس قانون نقل و انتقالات، هفته آينده با آبي ها قرارداد رسمي امضا مي كند.
در ارتباط با اين قانون علي كاظمي كه در واقع نفر اصلي كميته اجرايي ليگ برتر محسوب مي شود چندي پيش گفته بود براساس قانون نقل و انتقالات هر تيمي كه فهرست ۲۵ نفره تيمش را كامل كند و مكان خالي در فهرست خود باقي نگذاشته باشد ديگر اختياري روي نفرات ديگري كه حتي با آنها قرارداد داخلي و يا قراردادي از سالهاي گذشته بسته باشد ندارد و آن نفرات بازيكن آزاد محسوب مي شوند. البته اين به شرطي است كه بازيكنان مازاد با باشگاه قبلي به توافق دوباره نرسيده باشند.
گفته مي شود علي انصاريان با توجه به فهرست كامل پرسپوليس و همين قانون با استقلالي ها تمام كرده است. البته براي نهايي شدن قرارداد استقلال و علي انصاريان كميته انضباطي فدراسيون فوتبال كه نشان داده جدا از مسئوليتهاي مشترك مسئولان پرسپوليس و فدراسيون فوتبال بسيار منصفانه عمل مي كند و حتي در موردهاي گذشته چه در ارتباط با استقلال و يا پرسپوليس راي هاي عادلانه صادر كرده بايد نظر نهايي را دهد.

بسكتبال ايران در انديشه ميزباني مسابقات جهاني
گروه ورزشي: فدراسيون  بسكتبال  اعلام  كرد كه اين  فدراسيون  از فدراسيون  جهاني  بسكتبال درخواست  ميزباني  يك  دوره  مسابقات  جهاني  را كرده  است . فدراسيون  جهاني  با اعلام  موافقت  با اين  درخواست  خواستار ارايه  گزارشي از امكانات ، نوع  مسابقات  درخواستي  و شرايط برگزاري  شده  بود كه  پس  ازارسال  اين  درخواست ها به  فدراسيون  جهاني ، كميسيون هاي  مختلف  اين  فدراسيون در حال  بررسي  اين  درخواست  هستند.
به گفته  دبير فدراسيون  بسكتبال ، احتمال  دارد كه  ميزباني  مسابقات  اميدهاي جهان  به  ايران  داده  شود.

پيروزي تيم هندبال ايران مقابل ترابوزان تركيه
گروه ورزشي: تيم  ملي  هندبال  جمهوري  اسلامي ايران ،تيم  شهرداري  ترابوزان  تركيه  را شكست داد.
ايــن  ديدار تداركاتي ، سه شنبه  شب  در شهر ترابوزان  برگزار شد وطي  آن تيم ملي  ايران  حريف  خود را ۲۶ بر ۲۴ مغلوب  كرد.
تيم  ملي  ايران  به  رغم  اينكه  در نيمه  نخست  ايـن بازي  از تيم  شهرداري  ترابوزان  با نتيجه  ۱۸ بر ۱۵ عقب  بــود، در نيمه  دوم بازي  توانست  اين  تيم  را مغلوب  خود كند.
در اين  ديدار «مهدي  رحيمي  زاده »، «حميد رباني كيا» و «رضا جعفرنيا» سه  تن  از بازيكنان  ملي پوش  كشورمان  بازي  خوبي  ارايه  داده  و با حركتهاي  تاكتيكي خود امكان  مانور را از تيم  مقابل  گرفتند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  گلستان كتاب   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |