شنبه ۵ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۷۸ - Sep.27, 2003
حفاري در شمال تهران تا ۱۵ مهرماه ممنوع شد
ايرنا:  معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري  منطقه  يك  تهران  اعلام كرد: هر گونه  حفاري  در منطقه  يك  تهران  تا ۱۵ مهر ماه  ممنوع  است.
«غلامحسين  سلماني» افزود: اين شهرداري  اقداماتي  را با هدف  روان سازي  و ايمن سازي  ترافيك  در محدوده  تردد دانش آموزان  انجام  داده  است .
وي  خط كشي  معابر، نصب  علائم  سطحي  و نوشتاري  در محل  عبور دانش آموزان ، نصب  علائم  هشداردهنده ، ايمن سازي  معابر در مقاطع  ورودي  آنها، نصب  سرعت گير، نصب  ۶۰ مورد پلاكاردهاي  حاوي  پيامهاي  آموزش  عبورومرور در منطقه  را از اقدامات  اين  معاونت  عنوان  كرد.
سلماني  گفت : اجراي  طرحهاي  هندسي  به  صورت  ضربتي ، تعمير تجهيزات  كنترل ترافيك  و چراغهاي  راهنما به  دليل  حساسيت  و اوج  ترافيك  در زمان  آغاز به كار مدارس ، هماهنگي هاي  لازم  براي  كنترل ، روان سازي  و ايمن سازي  معابر با ارگانهاي  ذيربط، ايجاد ارتباطات  بي سيمي  و اعلام  موقعيت  ويژه  ترافيك  و پخش  بروشورهايي  حاوي  پيامهاي  عبوري  و ترافيك  از ديگر اقدامات  اين  معاونت  است .
وي  با اشاره  به  بي نظمي  سرويس هاي  مدارس  در روزهاي  نخست  شروع  سال  تحصيلي  خاطرنشان  كرد: تردد خودروهاي  شخصي  براي  جابه جايي  دانش آموزان  به  مشكلات  ترافيكي  دامن  مي زند.

نگاه
داودد كاظمي -----سخنگوي وزارت امور خارجه : به بن بست نمي رسيم.
015850.jpg

شهردار در جريان ديدار با شهروندان منطقه ۴ تهران:
مديريت شهري تهران ضوابط حفظ باغات را اصلاح مي كند
015852.jpg
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران روز پنجشنبه با حضور در منطقه ۴ شهرداري تهران از نزديك با اهالي اين منطقه ديدار و دستورات لازم را جهت رفع و حل مسايل آنان صادر كرد.
احمدي نژاد منطقه ۴ را در بين مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بزرگترين و پرجمعيت ترين دانست كه به همان نسبت نيز از مسايل و مشكلات عديده اي برخوردار است. وي در اين باره گفت: اين منطقه داراي بافت كاملا ناهمگون و نيز يكنواخت است، درحاليكه ضلع شرقي اين منطقه برخوردار از عرصه هاي خاص، تازه شكل يافته و خارج از ضوابط شهرسازي است، ضلع غربي و شمالي آن سابقه اي ديرينه داشته و برخوردار از اصول شهرسازي است.
وي بخش عمده مراجعات و مشكلات مردم را در حوزه شهرسازي به دليل عدم يكنواختي بافتها و مصوباتي دانست كه طي چند سال اخير ابلاغ شده به طوريكه براي بافتهاي غيريكنواختي مثلا در مناطق حكيميه و پاسداران و مجيديه ضوابط يكنواخت صادر و يا تصميمات پي درپي و متناقض گرفته شده كه همين تغييرات و تناقضات در مقررات، مردم و سازمان شهرداري را به زحمت انداخته است.
احمدي نژاد ادامه داد: اگر در قانون اساسي مجلس ملزم شده تا مذاكرات علني خود را از صداي جمهوري اسلامي به طور مستقيم پخش كند، به منظور آگاهي مردم و فراهم شدن فرصت لازم جهت تطبيق خود با قانون و يا اعلام نظر است درحالي كه بعضا مشاهده شده بدون اطلاع مردم در يك زمان كوتاه تصميماتي درمورد مديريت شهري اتخاذ و ابلاغ شده و به همين دليل مردم و سازمان شهرداري را با مشكل مواجه كرده است.
شهردار تهران، منطقه ۴ را به دليل موقعيت، شرايط و مقررات اعمال شده، تصميم گيريهاي سليقه اي و ضعف سيستم مديريت دچار مشكلات عديده اي دانست و بر ضرورت تقويت امكانات و ساختار سازماني منطقه ۴ تاكيد كرد.
وي خبر داد: در بحث املاك تجاري درنظر داريم كليه اماكن تجاري را كه از قبل از سال ۸۰ در منطقه فعاليت مي كرده اند تثبيت كنيم اين درحالي است كه در اعمال همين مقررات هم مشكل داريم.
وي گفت: البته در اين منطقه فعاليتهاي خوبي درجهت بهبود وضعيت مردم صورت گرفته به طوريكه عمده بزرگراه هاي تهران نظير همت،  بابايي، صدر، لشگرك، دارآباد، صياد شيرازي و رسالت كه بخش عمده منابع مالي شهرداري تهران را براي تملك اراضي واقع در اين طرحها به خود اختصاص مي دهد در اين منطقه واقع شده است.
احمدي نژاد همچنين از توسعه فضاهاي ورزشي در منطقه ۴ خبر داد و گفت: تا قبل از دهه فجر يك ورزشگاه مجهز ويژه بانوان در منطقه ۴ افتتاح خواهد شد.
وي درمورد وضعيت فضاي سبز منطقه گفت: متأسفانه يك موج تخريبي در چند سال اخير با استفاده از برخي تخلفات مديران شهري و ضعفهاي قانوني، بسياري از باغات شمال شهر تهران را نابود كرد درحالي كه اين باغات به طور شبانه روز كار تصفيه هوا را برعهده داشته و ريه هاي تنفسي شهر تهران به شمار مي آيند.
وي گفت: ارزش افزوده بالايي كه از ساخت وساز نصيب سرمايه گذاران اين بخش مي شود، صاحبان باغهاي شمال شهر را دچار احساس غبن كرد و آنها را براي رهايي از اين وضع به راههاي غيرصحيح نظير تخريب باغها و دستيابي به ارزش افزوده بيشتر و درنتيجه ساخت وساز مي كند كه ما درنظر داريم به شدت از اين وضع جلوگيري كنيم و شوراي اسلامي شهر تهران هم درنظر دارد با اصلاح ضوابط جريان ارزش افزوده ساخت وساز را به نفع باغات تهران هدايت كرده و بدين وسيله مانع تخريب آنها شود.

هر تاكسي  در ايران  دو برابر استاندارد جهاني  بنزين  مصرف  مي كند
ايرنا: رئيس  سازمان  بهينه سازي  مصرف  سوخت  كشور گفت : يك  تاكسي  در ايران  روزانه  بيش  از دو برابر استاندارد جهاني  بنزين  مصرف  مي  كند. مهدي  هاشمي  افزود: هر تاكسي و خودرو مسافركش  در ايران  بطور متوسط ۳۳ ليتر بنزين  مصرف  مي كند تا روزانه ۱۸۵ كيلومتر راه  بپيمايد واين  در حاليست  كه  متوسط مصرف  سوخت  خودروها درجهان  ۱۶ ليتر براي  پيمودن  ۲۰۰ كيلومتر است . وي  بابيان  اينكه  ۴۰ درصد خودروهاي  كشور بالاتر از ۲۰ سال  عمر دارند. خاطرنشان  كرد مصرف  بالاي  سوخت  خودروها در ايران  بدليل  تكنولوژي  پايين  موتورآنها مي باشد. هاشمي  تاكيد كرد: گاز طبيعي  پاك ترين  سوخت  جايگزين  بنزين  در كشور است و گازهاي  آلاينده  منتشره  از خودروهاي  با سوخت  گاز طبيعي  كمتر از خودروهاي  بنزيني  و گازوئيلي  مي باشد.

استعمال دخانيات از عوامل مهم بيماري هاي كليوي در ايران است
گروه شهري: هشتمين كنگره نفرولوژي، دياليز و پيوند كليه ايران بامداد ديروز در مركز همايش هاي رازي آغاز به كار كرد. در اين مراسم دكتر علي نوبخت حقيقي دبير انجمن نفرولوژي ايران طي سخناني با اشاره به پيشرفت هاي عمل پيوند كليه در ايران گفت: تاكنون در ايران بيش از ۱۵ هزار مورد عمل پيوند انجام شده است. به گفته وي در كشور ۲۸۵ مركز همودياليز وجود دارد كه بيش از ۱۰ هزار بيمار در آن تحت دياليز قرار مي گيرند.
دكتر نوبخت مهمترين عامل افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي كليوي، بيماري ديابت، فشار خون، مصرف بي رويه داروهاي مسكن، چاقي، استعمال دخانيات و مصرف بيش ازحد نمك است. هشتمين كنگره نفرولوژي،  دياليز و پيوند كليه ايران تا ۷ مهرماه جاري ادامه خواهد داشت.

حضور اعضاي شوراي شهر تهران در جشن بازگشايي مدارس
گروه شهري: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران روز اول مهرماه با حضور در ناحيه يك منطقه شهرري و منطقه ۱۵ آموزش و پرورش زنگ مدارس را به صدا درآوردند.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر تهران مهندس چمران با حضور در مركز پيش دانشگاه «فروغ حضرت خديجه» آغاز سال تحصيلي و جشن مبعث را به دانش آموزان تبريك گفت.
وي با اشاره به جشن مبعث و آغاز سال تحصيلي و ايام دفاع مقدس گفت: اميدوارم نوجوانان به دلايل بزرگداشت هاي اين روزها فكر كنند و بدانند كه وقتي وحي به حضرت رسول (ص) نازل شد خداوند ارتباط خود را با پيامبر از خواندن و مطالعه شروع كرد.
وي افزود: شوراي شهر تهران و شهرداري تهران امسال تلاش كردند تا با افزايش وسايل نقليه عمومي و روان سازي ترافيك قدمي در جهت كمك به شهروندان و حل مشكل جابجايي شهروندان در شهر بردارند.
همچنين مهندس واعظي آ شتياني و دكتر معتمدي  آذري با حضور در برخي از مدارس منطقه شهر ري آغاز سال نو تحصيلي را به دانش آموزان تبريك گفتند.

برنامه هاي انجمن قلب و عروق براي جلوگيري از شيوع بيماريهاي قلبي
گروه علمي فرهنگي: انجمن قلب و عروق ايران در آستانه روز جهاني قلب (۶ مهر) همگام با سازمان بهداشت جهاني و فدراسيون جهاني قلب برنامه هاي ويژه اي را براي جلوگيري از شيوع بيماريهاي قلبي در كشور آغاز كرده است.
دكتر فريدون نوحي رئيس انجمن قلب و عروق ايران در آستانه چهارمين سال متوالي روز جهاني قلب (۲۸ سپتامبر برابر با ۶مهر) در نامه اي به معاون مطبوعاتي وزير ارشاد از رسانه هاي گروهي درخواست كرده است براي جلوگيري از روند روبه رشد شيوع بيماريهاي قلبي، به اطلاع رساني در زمينه مسائلي كه باعث بيماري قلبي مي شود، بپردازند.
وي در اين نامه آورده است: انجمن قلب ايران به عنوان رابط سازمان بهداشت جهاني در ايران با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برنامه ريزي هايي را براي ارتقاء سطح پيشگيري از بيماريهاي قلب و عروق و بهبود كيفيت زندگي از طريق مبارزه با عوامل خطرساز بيماريهاي قلبي به عهده گرفته است.
رئيس انجمن قلب و عروق ايران، مصرف سيگار، فشار خون بالا، چربي خون بالا و عدم تحرك و فعاليت هاي بدني را از عوامل موثر در بروز بيماريهاي قلبي ذكر كرده و آورده است: رسانه هاي گروهي مي توانند با اطلاع رساني و آموزش مناسب مردم موثرترين اقدام را براي مبارزه با عوامل خطرساز بيماريهاي قلبي به عهده گيرند.

ارتفاعات شمال تهران پاكسازي شد
گروه شهري: ديروز ۴ مهرماه كه همزمان با روز جهاني پاكسازي كوهها بود، دهها نفر به صورت نمادين مسيرهايي واقع در دركه، ولنجك، دربند، كلك چال و دارآباد را پاكسازي كردند.
كوهنوردان و گروههاي داوطلب طرفدار حفظ محيط زيست مقدار زيادي زباله را از اين ارتفاعات و دامنه ها جمع آوري و به پايين دست منتقل كردند. در جريان اين فعاليت ها گروههاي كوهنوردي جهادكشاورزي، دانشگاه امام حسين، مخابرات تهران، جمعيت زنان مبارزه با آلودگي محيط زيست، فدراسيون و هيأت كوهنوردي تهران و شهرداري مناطق ۱ و ۱۶ و ديگر گروهها شركت داشتند.

شمال غرب تهران نفس مي كشد
نمايشگاه تهران تعطيل شد
گروه شهري: شهرداري تهران دستورات لازم براي جلوگيري از ادامه فعاليت نمايشگاه بين المللي را صادر كرد.
به گفته احمدي نژاد طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداري موظفيم هرگونه كاربري مزاحم براي شهر تهران را برطرف كنيم و مانع از تضييع حقوق شهروندان شويم.
وي ادامه داد: ضمن تاييد لزوم برگزاري نمايشگاه ها و مفيدبودن آنها اعلام مي كنيم
در شرايط فعلي نمايشگاه بين المللي تهران از لحاظ شهرسازي در موقعيت مناسبي قرار ندارد و تراكم تردد در محدوده نمايشگاه باعث اغتشاش در عبور و مرور و اتلاف منابع ملي وقت و انرژي مردم مي شود به همين دليل دو روز قبل معاونت خدمات شهري شهرداري تهران دستورات لازم را براي جلوگيري از ادامه فعاليت نمايشگاه بين المللي صادر كرد. شهردار تهران بر ضرورت تأمين آسايش مردم تأكيد كرد و گفت: هر پروژه اي هرقدر هم درآمدزا باشد نبايد بر آسايش و حقوق شهروندان ترجيح داشته باشد. وي همچنين گفت: بخش خصوصي و همه كساني كه علاقه مندند در بخش احداث فضاهاي نمايشگاهي سرمايه گذاري كنند، شهرداري تهران با رعايت اصول شهرسازي و ترافيكي همه امكانات لازم را دراختيار آنها قرار خواهد داد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شوراها
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري دانشجو
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شوراها   |   شهري   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |