شنبه ۵ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۷۸ - Sep.27, 2003
اردن ۳- ايران ۲
اردن در امان بهتر از ايران بازي كرد
015860.jpg
عليرضا نيك بخت واحدي در اردن نيز چون بازي رفت در تهران خوب دويد، خوب جنگيد و در سمت چپ ايران منطقه امني به وجود آورده بود. نيك بخت بارها با اين دو بازيكن سمج اردن قاسم الدوئي و سليمان السامي درگير بود و در تمام اين جدالها موفق بيرون آمد.
گل ها: مؤيد منصور (۱۰)، حسنونه قاسم (۴۶) و الشقران (۷۹) براي اردن و يحيي گل محمدي (۶) و فرهاد مجيدي (۵۸) براي ايران
داور: قاسم شعبان به كمك العزي و الخباز (هر سه از كويت)
اخطار: مؤيد منصور، ابوزما و شلبايه (اردن) و حسين كعبي (ايران)
تماشاگر: نزديك به بيست هزار نفر
بازيكنان ايران : ابراهيم ميرزاپور، يحيي گل محمدي (سهراب بختياري زاده)، محمد نصرتي،  رحمان رضايي، واحدي نيكبخت، حسين كعبي، علي كريمي (كاظميان)، ايمان مبعلي، نويدكيا، فرهاد مجيدي (ادموند بزيك) و كاويانپور.
گروه ورزشي: اردن همان تيمي بود كه در تهران ديديم، با قدرت بدني فوق العاده، فيزيك مناسب و خشونتي كه در كمتر تيمي در آسيا شاهد بوده ايم. تعدد خطاهاي اردن در مقابل ايران منجر به تعويض گل محمدي كاپيتان ما شد و اكثرا بازيكنان ما نيز با سختي در مقابل خشونت اردني هاي عصباني دوام آوردند. اتفاقا همين عصبانيت و شتابزدگي باعث شد تا اردن به گلهاي بيشتر دست پيدا نكند.
محمود الجوهري مربي مصري تيم اردن چندان ريسك نكرد و با شناختي كه از تيم ايران داشت، سعي نمود تا به نتيجه اي معقول دست يابد و كمتر چون بازيكنان اردني تابع احساس خود باشد.
اردن تركيب در تهران خود را به ميدان فرستاد، اما در شيوه بازي خود يك تغيير اساسي به وجود آورده بود و كاپيتان خود عبدالله ابوزما را به خط مياني كشيده بود و در واقع يك مهاجم نوك به نام مويد منصور را براي سرگرم كردن سه مدافع مياني ما جلو فرستاده بود و تمام حملات خود را از كناره هاي زمين روي خط طولي پي ريزي مي كرد تا با دورزدن خط دفاعي ما بتواند روي «اورلب هاي» فيض سليمان و حسنونه قاسم به گل دست يابد. حملات اردن حساب شده پيش مي رفت كه در دقيقه ششم بازي روي يك ضربه ايستگاهي مبعلي توپ بلندي را درون محوطه جريمه اردن فرستاد. عامرالصباح به اشتباه از دروازه ايران آمد و مجيدي و نيكبخت نيز بقيه مدافعان را به خود مشغول نمودند تا گل  محمدي كاپيتان پيش تاخته ما با ضربه سر گل روحيه بخش ايران را به ثمر برساند.
اين گل اگر چه براي ما نويد يك پيروزي ديگر را مي داد، اما از طرفي اردن را واداشت تا به تلاش خود بيفزايد و با شيوه هاي تهاجمي تر به طرف دروازه ما هجوم ببرد. آسيب ديدگي گل محمدي مزيد بر علت شد تا ضعف ما بيشتر و فشار حملات اردن بيشتر شود و سرانجام طي هفت دقيقه در پايان نيمه دوم اردن دو گل به ثمر رساند. گل اول را مويد منصور روي يك سانتر بلند با بغل پا زد و قبل از آنكه ديگر بازيكن اردني به توپ ضربه بزند توپ وارد دروازه ايران شد و داور به درستي اعلام گل كرد. گل دوم اردن را حسنونه قاسم با ضربه سر و به طور شيرجه اي زد. در اين دقايق،دفاع ما لرزان و در هم ريخته بود و اگر بازي ادامه پيدا مي كرد، شرايط خوبي براي ما رقم نمي خورد. با آغاز نيمه دوم به دستور مربي،تيم ما بازي را آرام كرد و توپ را به روي زمين به حركت درآورد و بختياري زاده نيز در دفاع آخر ايران استقرار بهتري پيدا كرد. در دقيقه ۵۸ كاويانپور و نويدكيا با دو پاس زيبا در عمق دفاع اردن فرهاد مجيدي را صاحب توپ كردند و او با ضربه اي زيبا گل مساوي را به ثمر رساند. ايران كه از ابتدا با شيوه
(۱-۳-۶) بازي مي كرد لازم بود در اين دقايق كمي دفاع خود را ترميم كند. فشار اردن زيادتر شده بود و الشقران گلزن قديمي اردن نيز به جاي ابوزما به ميدان آمده بود وابوعليه نيز از خط مياني به حمله پيوسته و فشار روي دروازه ما زياد بود. آمدن كاظميان به جاي كريمي كمي خط مياني ما را تقويت كرد. اما هنوز در كار دفاعي مشكلاتي داشتيم. بالاخره در دقيقه ۷۹ الشقران روي پاس زيباي الماس زبون با بغل پا گل سوم اردن را به ثمر رساند و بازي با اين نتيجه به سود اردن به پايان رسيد، هرچند درمجموع ايران شش بر چهار بر اردن غلبه كرد، اما اين نتيجه باعث شد تا مربيان تيم براي آخرين دفاع در غياب گل محمدي فكر اساسي بكنند. بازي با كره شمالي و لبنان شرايط ما و اردن را روشن خواهد كرد. درمجموع بازيكنان ما نسبت به بازي در تهران كمي تنبل تر و كم تحرك تر بودند، اما به نظر مي رسد درمجموع نتيجه راضي كننده اي است.

تكواندو قهرماني جهان
كرمي طلا و ساعي و خداداد نقره گرفتند
015858.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي تكواندو ايران با كسب دو مدال نقره و يك مدال طلا رقابت سختي با كره جنوبي برسر كسب عنوان قهرماني شانزدهمين دوره پيكارهاي تكواندو قهرماني جهان دارد.
تيم تكواندو ايران پس از كسب مدال نقره هادي ساعي در وزن پنجم در روز دوم نيز با بهزاد خداداد در وزن دوم به دومين مدال نقره خود دست پيدا كرد. خداداد در شرايطي كه حريفاني از كشورهاي قزاقستان، تايپه و كره جنوبي را شكست داده بود و همانند ساعي در فينال در مبارزه اي نزديك نتيجه رابا حساب ۱۴ بر ۱۳ به حريف فيليپيني خود واگذار كرد و مدال نقره گرفت. اوج كار تيم ايران در روز دوم كسب نخستين مدال طلا توسط يوسف كرمي بود.
كرمي كه در وزن هفتم پيكار مي كرد با شكست دادن همه حريفان در فينال به «مايكل برو» از فرانسه رسيد و در مبارزه اي كاملا برتر با برتري ۱۳ بر ۸ فاتح مدال طلا شد.
ديروز و در آغاز سومين روز اين پيكارها مجيد افلاكي كاپيتان تيم ملي ايران در وزن ششم در عين بدشانسي از دور رقابت ها حذف شد.اين درحالي بود كه فيض الله نفجم ديگر شركت كننده ما در وزن اول با كسب پيروزي هاي مقدماتي در جدول چشم به راهيابي به مراحل بالاتر داشت.

فارس قهرمان نوجوانان
در پايان مرحله نهايي رقابت هاي واليبال نوجوانان ايران تيم فارس بر سكوي قهرماني ايستاد و تيم هاي سيستان و بلوچستان و تهران دوم و سوم شدند. در آخرين روز اين بازيها سيستان و بلوچستان بر كردستان، مازندران مقابل اصفهان و تهران برابر گلستان به برتري رسيدند.

تيم بانوان دانشگاه آزاد در فينال پيكارهاي بين المللي قطر
تيم واليبال بانوان دانشگاه آزاد كه به نمايندگي از كشورمان در مسابقات بين المللي قطر شركت كرد، با شكست ميزبان در مرحله نيمه نهايي به فينال اين بازيها راه پيدا كرده است. تيم ايران امروز در پيكار نهايي به مصاف سوريه مي رود. تيم ايران در مرحله نيمه نهايي با نتيجه سه بر صفر بر قطر پيروز شد و سوريه هم سه بر صفر از سد امارات گذشت. در اين بازيها شش تيم شركت دارند.

پيكان در ايتاليا صنام در كيش
گروه ورزشي:تيم هاي واليبال پيكان و صنام قهرمان و نايب قهرمان ليگ برتر باشگاه هاي ايران براي حضور در رقابت هاي اين فصل به ترتيب امروز راهي ايتاليا و جزيره كيش مي شوند.
پيكان به دعوت باشگاه پروجا طي يك هفته اقامت در شهر رم سه بازي تداركاتي برگزار مي كند و صنام هم كه سفرش به كشور آلمان منتفي شده است امروز براي انجام يك اردوي چهارروزه عازم جزيره كيش مي شود.

بسكتبال جام ملت هاي آسيا
ايران مغلوب كره جنوبي شد
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال ايران با پذيرش شكست مقابل چين، عنوان سرگروهي گروه سوم بيست ودومين دوره مسابقات بسكتبال جام ملت هاي آسيا را به ميزبان پرقدرت خود واگذار كرد و خود به عنوان تيم دوم اين گروه راهي مرحله دوم شد. تيم ايران در دور دوم با تيم هاي كره جنوبي، قزاقستان و قطر براي راهيابي به مرحله نهايي پيكار مي كند. چهار تيم برتر گروه مقابل را هم تيم هاي چين، ژاپن، هند و لبنان تشكيل مي دهند.
تيم ايران ديروز در آغاز مرحله دوم اين بازيها به مصاف تيم كره جنوبي رفت.در اين بازي تيم ايران مقهور سرعت و شوت هاي دقيق بازيكنان كره شد و با شكست ۱۰۵ بر ۸۱ تن به دومين باخت خود داد . قزاقستان و قطر حريفان بعدي تيم ايران در اين مرحله محسوب مي شوند و تيم ايران امروز شنبه ساعت ۱۳ به وقت تهران در شهر هاربين به ديدار قزاقستان خواهد رفت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شوراها
شهري
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري دانشجو
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شوراها   |   شهري   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |