شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۲ - شماره ۳۲۲۶- Nov. 15, 2003
مرحله حذفي دور مقدماتي جام ملت هاي اروپا
نبرد گلادياتورها
Euro 2004 Playoff
001244.jpg

گروه ورزشي- مرحله «پلي آف» براي راهيابي به دور نهايي جام ملت هاي اروپاي ۲۰۰۴ فرا رسيد و طي آن ده كشور براي شناخت پنج تيم واپسين بازيها، با يكديگر روبه رو مي شوند تا مجموعه شانزده تيمي حاضر در پرتغال كامل شود.
در چنين شرايطي يوفا ميزان پاداش تيم قهرمان يورو ۲۰۰۴ را حدود دوازده ميليون پوند اعلام كرد. پس از جلسه دو روزه كميته اجرايي يوفا در كيف، هر تيم راه يافته به پرتغال ۳/۳ ميليون پوند دريافت خواهد كرد و هر پيروزي گروهي درآن هنگام چهارصد و پنجاه و تساوي دويست و بيست و پنج هزار پوند درآمد براي كشورها در بر خواهد داشت.۳/۱ ميليون پوند اضافي نيز براي تيم هاي راه يافته به يك چهارم نهايي و ۷۵/۱ ميليون پوند براي كشورهاي حاضر در جمع نيمه پاياني در نظر گرفته شده است. از آن پس هر شكست ۶/۲ ميليون و هر پيروزي ۳/۴ ميليون پوند پاداش در پي خواهد داشت. اين در حالي است كه فرانسه در دوره قبل تنها ۳/۶ ميليون پوند به كف آورد. چنين جوايزي و فراتر از آن افتخار حضور در مرحله پاياني مسابقات، تمامي تيم ها را براي راه يافتن به پرتغال، بيش از پيش ترغيب مي كند.اين بار، ميدان مرگ و زندگي است. مثل جدال گلادياتورها، يكي بايد بميرد تا ديگري زنده بماند.
001246.jpg

اسكاتلند- هلند
«احتمالاً اين يكي از دشوارترين قرعه هايي است كه مي توانست نصيب مان شود ،اما خب، هنوز دوبازي در پيش روي داريم و هر چيزي مي تواند در آنها رخ دهد، از اين رو هنوز براي خودمان بخت موفقيت قايل مي شويم.» پس از شنيدن نام هلند، برتي فوگتس، با چهره اي درهم كشيده و دژم، سعي مي كند با بر زبان راندن چنين سخناني، ناراحتي خود را پنهان كند. پس از تحمل مشقات فراوان، اسكاتلند سرانجام با اميد فراوان به مرحله پلي آف گام نهاد، اما با بد اقبالي تمام ناچار است با هلندي روبه رو شود كه ديك ادوكات، مربي سابق گلاسكو رنجرز، قهرمان اسكاتلند روي نيمكت آن نشسته، مردي كه پيش از اعلام نتايج قرعه كشي آرزو كرده بود با اسكاتلند روبه رو شود و در جواب خبرنگاران سمج و متعجب، دليل آن را «شخصي» خوانده بود. اما آن چه بيش تر اسباب شگفتي همگان را فراهم آورده، پافشاري ادوكات در عدم استفاده از رودون نيستلروي است. در مسابقه برابر چك، كه به شكست سه بريك هلند انجاميد، نيستلروي به تعويض خود به شدت اعتراض كرد كه واكنش ناشايست او، خشم مربي تيم را برانگيخت تا جايي كه قصد ندارد در اسكاتلند نيز از او بهره بگيرد. در حقيقت پيش تر هم، ادوكات نتوانسته بود به خوبي از ابرگلزن يونايتد بهره بگيرد تا جايي كه نيستلروي هيچ گاه در تيم ملي، بسان يونايتد پرفروغ ظاهر نشد. افزون بر ادوكات كه سابقه مربيگري در اسكاتلند را دارد، رونالد دي بوئر و فرناندو ريكسن هم در رنجرزبازي مي كنند و جوواني ون برونكهورست، هافبك جديد بارسلونا هم، روزگاري نه چندان دور، پيراهن اين تيم را برتن مي كرده. او در باره حريف پرقدرت هلند گفت: «گمان مي كنم رويارويي با تركيه، اسپانيا يا كرواسي براي ما بهتر بود، بازي ساده اي در پيش روي نداريم. وقتي با اسكاتلند بازي مي كنيد، زير فشار مستمر آنها قرار داريد و همواره دروازه تان تهديد مي شود.» ون برونكهورست ادامه داد: «شايد از لحاظ تكنيكي سرتر از آنها باشيم ،اما اين روزها ديگر تكنيك تنها براي برد كافي نيست.»
001248.jpg

در سوي ديگر برتي فوگتس، مردي كه در قالب تيم ملي آلمان غربي به سال ۱۹۷۴، توانست هلند را در ديدار نهايي جام جهاني به زانو در آورد، سخنان خود را چنين از سر مي گيرد: «ديك ادوكات به خوبي فوتبال اسكاتلند را مي شناسد، اما ما نيز بر شرايط احاطه داريم.»
شايد اگر اسكاتلند بازي برگشت را در خانه برگزار مي كرد از بخت بيشتري برخوردار مي بود، اما فوگتس اين امر را رد مي كند: «برابر آلمان در دورتموند بسيار خوب ظاهر شديم، مي خواهيم همان نمايش را در هلند ارايه دهيم. علاوه براين مقابل ليتواني شش بازيكن مان را به سبب مصدوميت همراه نداشتيم كه خوشبختانه به تركيب تيم بازخواهند گشت.»
مربي ژرمن هم اكنون مردان موردنظرش را براي رويارويي با نارنجي پوشان به اردوي تيم فرا خوانده، اما در فهرست او جاي يك نام خالي است. پل لمبرت، كاپيتان اسكاتلند و سلتيك، به دليل مصدوميت از ناحيه مچ پا، تا يكي دو ماه آينده قادر به حضور در ميادين نخواهد بود ؛ اما فوگتس اميدوار است با تكيه بر جوانانش هلند را به كناري بزند و با خلق شگفتي بزرگ به پرتغال راه يابد.
اسپانيا- نروژ
پس از اين كه نروژ پشت سر دانمارك ايستاد و راهي به سوي صدرنشيني نيافت، ناچار است با اسپانيا، قدرتمندترين تيم حاضر در اين مرحله رويارو مي شود؛ اما مردان اسكانديناويايي هميشه غيرقابل پيش بيني نشان داده اند. نيلس يوهان سمب، مربي اين تيم درباره جدال با اسپانيا گفت: «يك نبرد تمام عيار را در پيش خواهيم داشت. بايد به سختي تلاش كنيم چون هيچ چيز ناممكن نيست.» آنها دست كم يك بار اسپانيا را در يورو ۲۰۰۰ شكست داده اند: «اين اتفاق مربوط به سالها پيش مي شود. تيم آنان سرشار از بازيكنان بزرگ است.» از ديگر سو جان كارو، مهاجم رم كه سابقه بازي در والنسيا را دارد، مي توانست در اين مسابقه براي نروژ بسيار مثمر ثمر واقع شود. اما او در خلال تمرينات به صورت هم تيمي اش كوبيد تا از اردوي نروژ اخراج شود.
در مقابل، ايناكي ساس، مربي اسپانيا هم دغدغه هاي خاص خود را دارد: «زمان بدي براي بازي با نروژ است. مشكل اصلي ما بازي در هواي سرد آنجا است، احتمالاً شرايط زمينشان نيز نامطلوب خواهد بود.» او نيز براي گريز از جهنم اسلو، ناچار است مرداني را برگزيند كه در والنسيا كار را يكسره كنند از اين رو به دعوت اين افراد اهتمام ورزيده است:
دروازه بانان: ايكر كاسياس(رئال مادريد)، سانتياگو كانيزارس (والنسيا) .
مدافعان: كارلوس پويول (بارسلونا)، ايوان هلگوئرا (رئال مادريد)، كارلوس مارچه نا(والنسيا)، ميشل سالگادو(رئال مادريد)، رائول براوو(رئال مادريد)، سزار (دپورتيوو لاكرونيا) .
001250.jpg

بازيكنان مياني: يوزه با اچه بريا (آتلتيكو بيلبائو)، خواكين (رئال بتيس)، خوان كارلوس والرون (لاكرونيا)، ژابي آلونسو (رئال سوسيه داد)، روبن باراخا(والنسيا)، ويسنته (والنسيا)، ديويد آلبلدا (والنسيا)، گوتي (رئال مادريد) .
مهاجمان: رائول (رئال مادريد)، فرناندو تورس (آتلتيكو مادريد)، خوزه آنتونيو ريس (سويا)، آلبرت لوكه (لاكرونيا) .
آنچه مشهود است،  سائس سعي كرده هسته اصلي تيمش در مسابقات مقدماتي را حفظ كند، آنچنان كه احتمالاً  ديويد آلبلدا و روبن باراخا،  زوج والنسيايي تيم در ميان ميدان جاي خواهند گرفت و كاپيتان رائول در خط حمله ايفاي نقش خواهد كرد. نكته انتخاب زوج او از ميان لوكه، تورس پاريس است كه همگي آماده نشان مي دهند.
از ديگر سو، سائس سه چهره جديد را براي داشتن گزينه هاي بيشتر به اردوي تيم خوانده: رائول براوو و سزار در خط دفاع و گوتي در خط مياني، كه قابليت تهاجمي او، به هنگام گره  خوردن بازي، مي تواند اسپانيا را ياري دهد.سائس درباره اين انتخابهاي جديد، خصوصاً براووي جوان مي  گويد: «داشتن بازيكناني با قابليت بازي در چند نقطه زمين نظير براوو، در بازيهاي حذفي بسيار مهم است.» «ين حقيقت كه شش بازيكن تيم يك اخطاره  هستند، مربي اسپانيا را در انديشه آتيه تيمش در مسابقه برگشت فرو برده است: «او پيشتر براي ما در دفاع چپ بازي كرده و اكنون در قلب دفاع رئال عالي ظاهر مي شود، دانستن اين كه بازيكني در تيم هست كه مي تواند در هر دو نقطه بازي كند، دلگرم كننده است.»
اسپانيا از سال ۱۹۹۲ كه نتوانست به مرحله نهايي جام ملتهاي اروپا راه يابد، تا به حال در تمامي مسابقات مهم حضور داشته و ظاهراً نروژ نمي تواند سد راه اين تيم در رسيدن به اين غايت شود.
روسيه - ولز
001252.jpg

بيش از پنج دهه است كه ولز به مرحله پاياني رقابتهايي مهم پاي نگذارده و اين مي تواند بهترين فرصت تيم براي در هم شكستن اين طالع نحس لقب بگيرد تا جايي كه مارك هيوز، مربي ولز، دو مسابقه برابر روسيه را «احتمالاً مهمترين ديدارهاي تاريخ فوتبال ولز» خوانده است.
در حالي كه كريگ بلامي، بزرگترين مهاجم تيم،  در پي انجام ششمين عمل جراحي روي زانويش اين مسابقه را از دست داده است. هيوز خطر دعوت مرداني چون سيمون ديويس، رابي سويج، مارك پمبريج و رابرت پيچ كه همگي به تازگي از بند مصدوميت نجات يافته اند را به جان خريده تا با تمام توان مقابل روسيه ظاهر شود:«موفقيت در اين دو بازي به فوتبال ولز كمك مي كند تا به يك سطح بالاتر از هميشه صعود كند.» هيوز افزود: «مسابقه در مسكو چه از لحاظ كيفيت رقيب و چه از نظر شرايط جوي، آزمون دشواري براي ما خواهد بود. اما از اين كه در آن زمان كاملاً آماده خواهيم بود، خوشنودم.»
ستاره سابق منچستر يونايتد جونز، كراسلي، وارد، كوين، برنارد، بليك، ديويس، ديليني، ارنشاو، ادواردز، گابيدون، گيگز، هارتسون، يانسن، كوكاس، ملويل، اوستر، پيج، پمبريج، رابرتز، رابينسون، سويج، اسپيد، سيمونز، تيلور، ترولوپ، واگان و ويليامز را به تيم ملي دعوت كرده است.
وياچسلاف كولوسكوف، رئيس فدراسيون روسيه هم در اين باره گفت:«از نتيجه قرعه كشي راضي هستيم. فكر مي كنيم ولز بهترين حريفي بود كه مي توانستيم با آن روبه رو شويم. البته دوست داشتيم با تيم هايي نظير اسپانيا، هلند يا تركيه بازي كنيم؛ ولي بهتر است با آنها در پرتغال مصاف دهيم!» اما گئورگي يارتسف، مربي كه توانست روسيه را چنان دگرگون سازد تا تيم آشفته روسها به مرحله پلي اف گام بگذارد نيز در غياب كاپيتان الكسي اسمرتين، هافبك آسيب ديده چلسي كه به طور قرضي در پورتموث بازي مي كند با تكيه بر چهره هاي شاخصي نظير ويكتور اونوپكو(اسپارتاك)، الكساندر موستوي(سلتاويگو)، دميتري آنيچف (پورتو) و دميتري سيچف(مارسي) اميدوار به كاميابي برابر ولز است.
لتوني- تركيه
001254.jpg

پس از ناكامي برابر انگليس، اكنون تركيه حريف بسيار ساده تري را در پيش دارد. از اين رو ترك ها اميدوارند با راهيابي به پرتغال، بتوانند موفقيت در جام جهاني را، اين بار در قاره سبز تكرار كنند، اما آنچه كه در فهرست اسامي دعوت شده از سوي سنول گونش، جالب مي نمايد، تكرار نام آلپاي است، مردي كه گفته مي شد دوران بازيگري ملي اش پس از درگيري با بازيكنان انگليسي، خصوصاً بكام در استانبول، پايان گرفته است.
تنها تغيير در اسامي نفرات دعوت شده به غيبت سرگن يالچين، هافبك آسيب ديده بشيكتاش باز مي گردد. روشتوركبر (بارسلونا)، بولنت كوركماز(گالاتا سراي)، آلپاي (بدون باشگاه)، امره(اينتر)، اوكان(اينتر)، توگاي(بلكبرن)، ارگون پنبه(گالاتاسراي)، اميت داوالا(وردر برمن) ، باشتورك(لوركوزن)، هاكان شوكور (گالاتا سراي)، حسن ساس(گالاتا سراي)، نيهات(سوسيه داد) و ايلهان مانسيز (بشيكتاش)، همه از مردان پرآوازه  اي هستند كه گونش براي اين بازي در اختيار دارد و همين امر، بخت ترك ها براي برتري بر لتوني نگون بخت را دوچندان ساخته است.
الكساندر استاركوفس مربي لتوني، تيمي كه توانست در دور مقدماتي سوئد صدرنشين را شكست دهد،گفت: «سعي مي كنيم بهترين بازيمان را انجام دهيم. اما خب، ديدار خيلي دشواري است، مسلماً آنها در حال حاضر از سوئد قدرتمندتر هستند.»
كرواسي- اسلووني
ستيز دو همسايه. كرواسي و اسلووني پيش تر شش بار با هم روبه رو شده اند كه كرواتها چهار بار حريف خود را به زانو درآورده اند و هيچ گاه شكست نخورده اند. اوتوباريچ، مربي كرواسي، با اطمينان از وجود ستاره هايي نظير داريو شيميچ (ميلان)، بوريس نيپكوويچ(پورتموث)، ايگور تودور(يوونتوس)، رابرت كواچ(بايرن مونيخ)، سيمونيچ (هرتا برلين)، ميلان راپاييچ(آنكونا)، نيكوكواچ(هرتا برلين) و ماركو بابيچ (لوركوزن) ياد كرد و گفت: خيال مي كنم راضي باشم، اما فكر نمي كنم بازي ساده اي برگزار كنيم. آن قدر احمق نيستيم كه اسلووني را دست كم بگيريم. ناچاريم دو بازي كاملاً كامل و بي نقص ارائه دهيم، هيچ جايي براي اشتباه وجود ندارد.
اما كلام رواي زاورل، رئيس فدراسيون فوتبال اسلووني، متفاوت با باريچ است: ما در ميان تيم هايي كه بخت اول صعود هستند ،جايي نداريم چون كشوري كوچك با دامنه فوتبال محدود هستيم. اما در چهار سال گذشته در جام ملتهاي اروپا و جام جهاني بازي كرده ايم. از ديد ورزش، فوتبال كاملاً پيش بيني ناپذير است و ما سعي در ارائه بهترين عملكردمان خواهيم داشت.

نگاه ديگر
دوپينگ در NBA
001256.jpg

معراج مژده- «موريس تيلور» بازيكن تيم «هوستون راكتز» از تيم هاي حاضر در مسابقات بسكتبال حرفه اي باشگاه هاي آمريكا «ان.بي.آ» متهم به دوپينگ و دست كم از شركت در ده ديدار در مسابقات محروم شد.
مدير مسابقات ان.بي.آ اين خبر را اعلام كرد اما نام داروي استفاده شده را ذكر نكرده است.
محروميت بازيكن از شنبه شب آغاز شد و حداقل تا ۲۶ نوامبر ادامه خواهد داشت.
موريس تيلور در سال ۱۹۹۷ وارد ان.بي.آ شد. اين بازيكن قبلا در اول فصل ۲۰۰۲ به جرم مصرف ماري جوانا مدتي محروميت را تحمل كرده بود.
بوكسورهاي عراقي در المپيك
۲۲ بوكسور عراقي  زير نظر مربي  آمريكايي  تمريناتشان  را به طور جدي  پي مي گيرند و خود را براي  حضوردر بازيهاي  المپيك  سال  ۲۰۰۴ آتن  آمـاده مي كنند.اين  بوكسورها با شعـــــار«عراق  برمي گردد» تمريناتشان  را تحت  نظر مربي  خود «ترمايت  واتكينز» انجام  مي دهند.
اياذ فرهات  بوكسور ۲۱ ساله  كه  از سال  ۲۰۰۰ قهرمان  بوكس  عراق  دردسته  ۵۷ كيلوگرم  است  با بيان  اشتياق  و انگيزه  بالايش  از شركت  دراين تمرينات  مي گويد: من  از سال  ۱۹۹۳ به  بوكس  مي پردازم  و در اين  مدت  تاكنون  چنين  ابزار وامكانات  گسترده اي  برايم  مهيا نبوده  است . فدراسيون  بوكس درگذشته  به  ما مي گفت  كه  كشور در تحريم  است  وامكان  تهيه  تجهيزات  وامكانات  وجود ندارد اما درواقع  اصل  قضيه  اين  بود كه  فدراسيون  نمي خواست پول  خرج  كند.
باشگاه  اين  بوكسور در شهر حيلا واقع  در ۱۰۰ كيلومتري  جنوب  بغدادواقع  است  و او همراه  با هم  باشگاهي  هايش  و بوكسورهاي  انتخاب  شده  همه  روزه  زير نظر مربي  آمريكائي  تمريناتش  را پي  مي گيرد.
اين  مشتزنان  ماهانه  ۱۵۰ دلار دستمزد مي گيرند.
سابق  بر اين  در زمان حكومت  بعثي ها حقوق  ماهانه  آنها ۵۰۰۰ دينار معادل  كمي بيش  از ۲ دلار بود.
مربي  آمريكائي  اين  بوكسورها مدعي  است : زماني  كه  من  كار را در تيم بوكس  عراق  در دست  گرفتم  بعضي  از بوكسورها نه  كفش  داشتند ونه  محافظ دندان. اما ما براي  آنهاهمه  چيز فراهم  كرديم  زيرا بر آنيم  تا از آنها قهرمان  بسازيم .
مبارزه براي كسب عنوان قهرماني بوكس سنگين وزن جهان
001258.jpg

روي جونز بوكسور آمريكايي در مبارزه اي دوازده راندي با هموطنش آنتونيو تارور مقام قهرماني بوكس نيمه سنگين وزن جهان را از سوي شوراي جهاني بوكس كه متعلق به حريفش بود از آن خود كرد تا خود را براي تلاشي سخت تر براي مبارزه به منظور كسب مقام قهرماني سنگين وزن جهان آماده كند.
جونز در اين مبارزه با حساب امتيازات ۱۱۱-۱۱۷ و ۱۱۲-۱۱۶ و ۱۱۴-۱۱۴ برنده معرفي شد.
جونز ۳۴ ساله قبلا كمربند قهرماني سنگين وزن جهان را از سوي اتحاديه جهاني بوكس در اختيار داشت و آن را ماه مارس با شكست دادن جان رويز پورتوريكويي بدست آورده بود.
اين چهاردهمين پيروزي متوالي جونز بعد از باخت غيرمنتظره او در سال ۱۹۹۷ به مونتل گريفين بود. اين بوكسور حرفه اي در كارنامه اش ۴۹ برد در مقابل تنها يك باخت ثبت كرده است.
آنتونيو تارور ۳۴ ساله با اين باخت دومين شكست را در كارنامه موفق حرفه اي كه ۲۱ پيروزي را ثبت كرده، رقم زد. تارور قهرمان پيشين بوكس نيمه سنگين وزن جهان بود و آن را آوريل گذشته با غلبه بر هموطنش مونتل گريفين بدست آورده بود.
سازمان «ورزش همگاني» تشكيل شد
001260.jpg

فدراسيون  ورزشهاي  همگاني  اعلام  كرد: محمد عليپور رئيس  اين  فدراسيون از سوي  سازمان  تربيت  بدني  مامور تشكيل  سازمان  ورزش  همگاني  شد.
اين  فدراسيون  به  نقل  از محسن  مهرعليزاده  رئيس  سازمان تربيت  بدني  گفته  است : اجراي  طرح  جامع  ورزش  نخستين  اولويت  كار سازمان  است و پرداختن  به  ورزش  همگاني  در اولين  قدم  طرح  جامع  بيانگر اهميت  ويژه  اين  بخش  از ورزش  است .
محمد عليپور رئيس  فدراسيون  ورزشهاي  همگاني  دراين  خصوص  گفت :پس  از تدوين طرح  جامع  و جايگاه  ويژه اي  كه  دراين  طرح  براي  ورزش  همگاني  درنظر گرفته  شد،من  به اتفاق  تعدادي  از كارشناسان  و اهالي  فن ، پس  از انجام  مطالعه  و بررسي هاي  فراوان ، طرح  توسعه  ورزش  همگاني  را تدوين  و به  رئيس  سازمان  تربيت  بدني ارائه  كرديم  كه  خوشبختانه  با طرح  در شوراي  معاونين  مورد تصويب  قرار گرفت .
تورنمنت چهارجانبه امارات با حضور ۳ تيم ايراني
يك تورنمنت چهارجانبه در امارات با شركت تيم هاي ايراني از امروز در دوبي برگزار خواهد شد. گفته مي شود ۳ تيم ايراني همراه يك تيم اماراتي در اين مسابقات شركت مي كنند. تيم هاي استقلال اهواز،  فولاد خوزستان و پرسپوليس ۳ تيم دعوت شده به اين تورنمنت مي باشند كه حضور استقلال اهواز و فولاد قطعي است. ديگر تيم اين جام الوصل دوبي است.

خبرها و نگاهها
گل نقره اي
يوفا تصميم گرفته براي بازيهاي پلي آف جام ملتهاي اروپاي ۲۰۰۴، از قانون گل نقره اي استفاده كند. اتحاديه فوتبال اروپا به اطلاع اعضاي اين اتحاديه رساند كه اين قانون مثل همه ديدارهاي حذفي ديگر اروپا به كار گرفته خواهد شد. بازيهاي پلي آف براي جام ملتهاي اروپا ۲۰۰۴، همچنين براي جام ملتهاي زير ۲۱ سال اروپا در روزهاي ۱۵ و ۱۶ نيز ۱۸ و ۱۹ نوامبر ادامه مي يابند.
اين قانون توسط اتحاديه اروپايي فوتبال قبل از ديدار پاياني مسابقات باشگاهي اروپا، جايگزين قانون گل طلايي شده است و تا حد زيادي به تأمين منظور باشگاهها و بهترين مربيان اروپا توجه دارد.
اگر پس از ديدار برگشت، هر دو تيم در ديدارهايي كه ميزبان و يا ميهمان بوده اند، تعداد گل مساوي داشته باشند، حداكثر تا ۳۰ دقيقه بازي ادامه مي يابد. اگر تيمي در ۱۵ دقيقه اول پيش افتد به عنوان برنده نهايي شناخته مي شود. اگر تا پايان اين مدت هيچ كدام از تيمها به گلي دست نيابند، آن وقت بازي ۱۵ دقيقه ديگر ادامه مي يابد. اگر باز هم نتيجه اي حاصل نشود ضربات پنالتي برنده و بازنده مسابقه را تعيين خواهد كرد.
يوفا پس از يك تجزيه و تحليل دقيق و مفصل در مورد تأثير قانون گل طلايي، گل نقره اي را جايگزين آن كرد. وضع اين قانون، عكس العمل اتحاديه فوتبال اروپا به خواسته نمايندگان فوتبال اروپا و در ميان آنها بهترين مربيان اين قاره مي باشد. آنها معتقد بودند كه با قانون گل طلايي، داوري تحت فشار زيادي قرار مي گيرد و تيمها هم، ديگر مجالي براي جبران عقب ماندگي نخواهند داشت. مسأله ديگري كه روي تصميم يوفا اثر گذاشت اين ديدگاه بود كه قانون گل طلايي زيبايي فوتبال را از بين مي برد و به علاوه پايان ناگهاني بازي مي تواند باعث بوجود آمدن مشكلات امنيتي بشود.
كميسيون  ارزشيابي  فيفا آذرماه  وارد مراكش  مي شود
كميسيون  ارزشيابي  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  فيفا از تاريخ  ۱۸- ۱۱دسامبر، ۲۷ - ۲۰ آذر، از تونس  يكي  از پنج  كشور نامزد ميزباني  مسابقات جام  جهاني  ۲۰۱۰ بازديد مي كند.به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از تونس ، كميسيون  ياد شده  بعد از سفر به تونس  از دو كشور مصر و ليبي  هم  كه  از ديگر نامزدهاي  ميزباني   اين  مسابقات هستند، بازديد به عمل  خواهد آورد.اين  هيأت  قبلا به  دو كشور مراكش  و آفريقاي  جنوبي  سفر كرده  و از برنامه هاي  ميزباني  دو كشور بازديد به  عمل  آورده  است .كميسيون  ارزشيابي  فيفا در پايان  سفرهاي  كارشناسي  به  كشورهاي  نامزد، گزارش  كامل  بازديدها را به  كميته  اجرايي  فيفا ارايه  خواهد كرد تا  ايــن كميته  در سال  ۲۰۰۴ كشور ميزبان  را انتخاب  كند.براساس  سيستم  چرخشي  جام  جهاني  ۲۰۱۰ در قاره  آفريقا برگزار خواهد شد.آفريقا براي  اولين  بار شاهد برگزاري  اين  رويداد ورزشي  خواهد بود.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
سياست
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |