يكشنبه ۹ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۹
تأكيد يك كارشناس بر ادامه ركود بازار مسكن
001050.jpg
يك فعال صنعت ساختمان اعلا م كرد، ركود قيمت مسكن تا ۲ سال آينده ادامه خواهد يافت.
پيش از اين چند نماينده مجلس و كارشناس اقتصادي نيز اين موضوع را تأييد كرده اند.
دبير انجمن صنفي مهندسان صنعت ساختمان در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفت: باتوجه به تبديل شدن مسكن به يك كالا ي سرمايه اي در كشور ركود بازار مسكن تا ۲ سال آينده نيز ادامه خواهد داشت.
وي گفت: علت ركود بازار مسكن سياستهاي كلي اين بخش در مورد نگاه به مسكن به عنوان يك كالا ي سرمايه اي و نه برآورده كننده نياز جامعه بوده است.
مهرداد هاشم زاده با اشاره به كاهش يا افزايش قيمت مسكن در طول مدت ركود آن افزود: مسكن نيز مانند ساير كالا هاي سرمايه اي در طي زمان دچار رونق يا ركود مي شود.
وي شرايط موجود در اقتصاد ايران را از دلا يل اصلي عدم كاهش قيمت مسكن در كشور ذكر كرد و افزود: باتوجه به سرمايه اي شدن مسكن، عرضه اين كالا  از سوي سازندگان به بازار زماني صورت مي گيرد كه قيمت آن در بازار افزايش يابد؟
هاشم زاده، هر كاهش قيمت مسكني را در شرايط حاضر اتفاقي دانست و افزود: قيمتها در مقايسه با گذشته هيچ تفاوتي نداشته و كاهش قيمت مسكن به صورت عمومي انجام نمي شود.

واگذاري امكانات به تعاوني ها، قيمت مسكن را تا ۵۰ درصد كاهش مي دهد
001048.jpg
عضو هيأت مديره اتحاديه تعاوني هاي مسكن فرهنگيان استان تهران، گفت: اگر امكاناتي را كه دولت به انبوه سازان مي دهد در اختيار تعاوني هاي مسكن قرار دهد قيمت مسكن ۴۰ تا ۵۰ درصد در كشور كاهش پيدا خواهد كرد.
رحيم يوسفي در گفت و گو با ايرنا، تصريح كرد: با واگذاري اين اختيارات و امكانات به تعاوني ها، مي توان قيمت مسكن را توسط اين بخش كنترل كرد.
وي تصريح كرد: تعاوني هاي مسكن بايد مجريان اصلي ساخت و ساز مسكن در كشور باشند.
يوسفي افزود: با توجه به نبود مديريت كلا سيك در امر مسكن، مي توان از تجريبات تعاوني هاي مسكن در امر ساخت و ساز استفاده كرد.
وي با تأكيد بر نبود بحث انتفاع و سود در تعاوني هاي مسكن، اظهار داشت: اگر تعاوني هاي مسكن داراي مديريت قوي و توام با برنامه ريزي دقيقي باشند، اين راهكارها مي تواند به حل مشكل مسكن در كشور بيانجامد.
عضو هيأت مديره اتحاديه تعاوني هاي مسكن فرهنگيان استان تهران ، با مو‡ثر دانستن ايجاد تسهيلا ت مالي از طريق نظام بانكي و صندوق تعاون براي ساخت واگذاري كوتاه مدت، افزود: ميزان تسهيلا تي كه به قشر حقوق بگير داده مي شود بسيار كم است و دولت بايد حداقل ۵۰ درصد هزينه ساخت يك واحد مسكوني را پرداخت كند.
وي تصريح كرد: با افزايش مشاركت با تعاوني هاي مسكن مي توان تا حدودي مشكلا ت پيچيده بخش مسكن به خصوص در كلا ن شهر تهران را بر طرف كرد.
وي گفت: قيمت آهن و سيمان نيز نقش اساسي در قيمت مسكن دارد و دولت بايد با نظارت كامل به اين امر، بر نحوه مصرف آن نظارت كافي داشته باشد.
استان تهران با دارا بودن دو هزار و ۷۰۰ تعاوني مسكن و ۶۰۰ هزار نفر عضو سالا نه ۱۰ هزار واحد مسكوني توسط اين بخش در آن ساخته مي شود كه در سال جاري تاكنون بيش از دو هزار واحد مسكوني نيز به اعضاي اين شركت هاي تعاوني تحويل داده است.

چقدر پول داريد و مي خواهيد در چه منطقه اي ساكن شويد؟
001054.jpg
توضيحات:
۱- قيمت مسكن در نقاط مختلف تهران به عوامل مختلفي نظير متراژ، موقعيت جغرافيايي در محل، تعداد طبقات و واحدها، قدمت ساخت، مصالح به كار رفته، نحوه ساخت، زيبايي ظاهري، معماري داخلي، تجهيزات، آرامش منطقه، وجود موقعيت تجاري، شمالي و جنوبي بودن، داشتن پاركينگ و انباري، نزديكي به مراكز خريد و بسياري از عوامل ديگر بستگي دارد. بنابراين قيمت هاي متوسط در هر منطقه درج مي شود.
۲- قيمت هاي درج شده، قيمت هاي پيشنهادي است و باتوجه به اينكه معمولا ً قيمت مسكن معامله شده از قيمت پيشنهادي كمتر است خوانندگان مي توانند اين تفاوت را خود محاسبه كنند.
۳- براساس آنچه در بازار مسكن تهران رايج است قيمت هر متر خانه كلنگي با قيمت هر متر آپارتمان نوساز در آن منطقه برابر است.
بنابراين مبناي قيمت خانه كلنگي در هر منطقه با اين روش محاسبه مي شود.
۴- در مورد هزينه هاي اجاره مسكن به ازاي هر ۳۰ هزار تومان كه از اجاره كم شود مبلغ يك ميليون تومان بر پول پيش پرداخت اضافه مي شود و برعكس اين جريان نيز صادق است. اگر اجاره بها كاملا ً حذف شود پيش پرداخت عنوان رهن مي گيرد. ممكن است در برخي موارد هزينه كم و زياد كردن پيش پرداخت اندكي تفاوت داشته باشد.
۵- قيمت هاي فروش هر متر مربع به «هزار تومان» و قيمت هاي اجاره هر متر مربع به «ريال» درج شده است.
۶ - براي محاسبه اجاره بها و قيمت فروش بايد قيمت اجاره بها يا فروش هر متر در مساحت آپارتمان ضرب شود.
۷ - درمورد هزينه اجاره بهاي آپارتمان و قيمت خريد و فروش هر منطقه، پايين ترين سطح در ستون كمترين و در بالا ترين سطح در ستون بيشترين درج شده است.

نگاه
دريافت شناسنامه ايمني لرزه اي براي ساخت و سازها بايد اجباري باشد
001052.jpg
جمعي از معلمان دروس جغرافيا، زمين شناسي و آمادگي دفاعي مدارس سطح منطقه ۷ تهران روز شنبه اول آذرماه از مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران بازديد كردند. به گزارش روابط عمومي مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران دكتر مازيار حسيني رئيس اين مركز در سخناني در جمع معلمان به ضرورت ارائه گسترده آموزش هاي امداد و نجات و آمادگي در جامعه اشاره كرد و گفت: شهرها زماني در برابر بلا يا و حوادث ايمن خواهند شد كه فرهنگ ايمني در جامعه تقويت شود.
وي افزود: عمر غيرفعال توصيف كردن گسل ها در دانش زمين شناسي ۱۰ هزار سال است، بنابراين با توجه به سوابق زلزله هاي رخ داده در مناطق مختلف كشور، به جرا‡ت مي توان گفت كه هيچ منطقه اي از كشور از خطر لرزه خيزي در امان نيست، از همين رو بايد فرهنگ زندگي در كنار واقعيتي به نام زلزله فراگير شود.
رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با اشاره به تجربه هاي كسب شده بعد ازوقوع زلزله شديد منطقه رودبار و منجيل در سال ۶۹ گفت: با وجود تدوين آئين نامه ۲۸۰۰ براي رعايت نكات مقاوم سازي در ساخت و سازها، تجربه نشان داده است كه همواره در اجراي سازه ها كم توجهي ها و ضعف هايي وجود داردكه بر طرف كردن آنها تنها از طريق خواست عمومي تحقق مي يابد.
وي گفت: پيشنهاد قانوني شدن تهيه و تدوين شناسنامه لرزه اي براي ساخت و سازهاي تهران از سوي اين مركز ارائه شده است كه در صورت تصويب و طي مراحل قانوني، دريافت آن اجباري مي شود. به اين ترتيب شهروندان هنگام خريد مسكن و ملك تجاري با مطالعه اين شناسنامه ازكيفيت مقاومت ساختمان در برابر زلزله آگاه مي شوند. وي تأكيد كرد كه با اجراي اين طرح فرهنگ ايمني در ساخت و ساز ارتقا خواهد يافت و دست اندركاران فعاليت هاي ساختماني براي جلب نظر شهروندان، اصول و قواعد مقاوم سازي را رعايت خواهند كرد.

بازارچه مسكن
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه لوازم صوتي - تصويري
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه لوازم صوتي - تصويري  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |