شنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۵ - Dec 6, 2003
سرمربي تيم اميد به زودي معرفي مي شود
بازي با كويت ،اجباري كه لغو آن غيرممكن بود
002296.jpg
تيم اميد كشورمان در پوسان به مقام قهرماني رسيد. برانكو با تدبير و درايت خاص خود از مجموعه بازيكنان مستعد تيمي ساخت كه حتي كره اي ها نتوانستند در مقابل آن مقاومت كنند.اگر تيم اميد بخواهد در المپيك آتن حضور داشته باشد بايد از همين امروز برنامه هاي خود را اعلام كند. آيا برانكو دوباره با اميد به آتن مي رود!
گروه ورزشي: ايويچ يكي از بزرگترين مربيان و مدرسان فوتبال جهان در تهران است. ظاهرا او براي كمك به بگوويچ و تيم پيروزي به ايران آمده است تا شايد بتواند مشكلات اين تيم را به نوعي برطرف كند. ايويچ قبل از بازيهاي مقدماتي جام جهاني ۱۹۹۸ رهبري تيم ملي بزرگسالان ما را به عهده گرفت و در شرايطي كه اوج بازيكن سالاري و اقتدار گروهي از ملي پوشان بود ، دوام نياورد و قبل از آنكه وارد درگيري هاي رايج در فوتبال شود از تيم ملي خداحافظي كرد.
در واقع قدر و ارزش او را نشناختيم. به راحتي او را از دست داديم. در شرايط فعلي ايويچ به هيچ عنوان حاضر به همكاري با فدراسيون فوتبال و تيمهاي ملي در رده هاي مختلف نيست. دعوت و اصرار مسئولين نيز نتيجه نداد، در حاليكه در حال حاضر براي رهبري تيم اميد كشورمان دچار ترديد هستيم ، ايويچ مي توانست بهترين گزينه باشد.
شايد هم به قول معاون ورزشي سازمان تربيت بدني وضعيت جسماني ايويچ اجازه فعاليت گسترده را به وي ندهد.
علي كفاشيان مي گويد: فدراسيون هنوز با مايلي كهن براي مربيگري تيم اميد به توافق نرسيده است و وضعيت هدايت تيم اميد روشن نيست و سازمان ورزش شديدا در حال رسيدگي به اين موضوع است، چون بر اين باوريم كه مربي تيم ملي اميد هر چه سريعتر بايد مشخص و تمام وقت در اختيار اين تيم باشد. ما روي برانكو براي رهبري تيم اميد نظر خاصي نداريم و فدراسيون بايد در اين مورد تصميم بگيرد.
برانكو ايوانكوويچ : با من صحبتي براي تيم اميد نشده است
برانكو سرمربي تيم ملي بزرگسالان ايران سخت درگير مسائل تيم بزرگسالان است و علاقه   اي از خود نيز براي هدايت تيم اميد نشان نمي دهد. او مي گويد: من صحبتي با فدراسيون يا سازمان ورزش براي تيم اميد نكرده ام.
برانكو در مورد شكست از كويت گفت: اصولا هر حركت و حضور در مسابقاتي با هدف تدارك بيشتر جهت حضور در مرحله  نهايي مسابقات جام ملت هاي آسيا براي تيم ملي فوتبال ايران حائز اهميت است و بايستي از هر مسابقه به بهترين نحو ممكن استفاده كرد.
برانكو ايوانكوويچ، با اشاره به بازي برابر كويت ادامه داد: با توجه به هماهنگي هاي انجام شده بين فدراسيون فوتبال ايران و كويت، چاره اي جز انجام اين ديدار نداشتيم و به نوعي اجباري بود كه لغو آن غيرممكن مي نمود. البته مشكل اصلي تيم ملي انجام بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا و خستگي مفرط از آن رقابت ها نبود، بلكه انجام رقابت هاي ليگ برتر در روز يكشنبه به فاصله يك روز باقي مانده تا اين ديدار به عنوان عامل اصلي مشكلات ايجادشده در برابر كويت بود. وي خاطر نشان كرد: در برابر كويت تنها ۱۵ بازيكن را در اختيار داشتيم كه عملا نمي توانستيم در جهت رفع نقاط ضعف دفاع تيم تدبيري بينديشيم. از طرفي برخي بازيكنان جوانتر تيم به دليل مشكلات سربازي، نتوانستند از كشور خارج شوند كه در عين حال بازيكناني چون گل محمدي به دليل آسيب ديدگي، كعبي به دليل حضور در انگلستان و مهدوي كيا و رضايي به دليل حضور در مسابقات تيم باشگاهي خود در اختيار تيم نبودند. لذا راهكاري جهت رفع مشكلات دفاعي تيم در اين مسابقه در اختيار نداشتيم و مسلما در فاصله زماني باقيمانده رقابت ها، اين نقاط ضعف را برطرف خواهيم كرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال بزرگسالان در توضيح ديدگاه كنوني كه قدرت كويت در مقايسه باتيمهايي چون لبنان و كره شمالي، ضعف هاي ايران را نمايان ساخت گفت: چگونه و با چه استدلالي اين استنباط مطرح مي شود؟
ما بايستي در برابر تيمهاي مختلف به ميدان برويم. حتي در مسابقه باكويت، بازي قابل قبول ارائه داديم كه عليرغم امكان بازي بهتر، بخت هاي متعددي را براي گلزني از دست داديم.
برانكو در پايان در باره زمان ارائه برنامه هاي آماده سازي تيم ملي جهت حضور در مسابقات مرحله نهايي جام ملتهاي آسيا يادآور شد: اين برنامه ها را تا پايان هفته ارائه خواهيم داد و پيش از هر چيز بايستي مراسم گروه بندي تيمهاي حاضر در مرحله نهايي برگزار شود و ببينيم كه به همراه چه تيمهايي و در چه گروهي قرار مي گيريم. در اين راستا پيش بيني بازيهاي متعدد دوستانه نيز مي تواند عامل مهمي در افزايش ميزان موفقيت تيم ملي ايران تلقي شود.

قرعه كشي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان
ايران با لائوس اردن و قطر همگروه شد
002294.jpg
گروه ورزشي: اولين مرحله از راه طولاني و دشوار مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در فاصله زماني ۹۱۷ روز مانده به آغاز اين رقابت ها با قرعه كشي دور مقدماتي اين بازيها درشهر فرانكفورت آلمان انجام شد.
۱۵۷ تيم در اين قرعه كشي شركت داده شدند كه ۳۱ سهميه مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ مشخص خواهد شد. سهميه سي و دوم متعلق به ميزبان اين دوره آلمان است كه از مسابقات مقدماتي معاف شد. قرعه كشي تيم هاي آسيايي توسط چابوم كئون از كره جنوبي و ياسو هيكو اوكودرا از ژاپن كه سابقه بازي در بوندس ليگاي آلمان را دارند انجام شد. سهميه آسيا ۵/۴ است كه تيم پنجم مسابقات مقدماتي با تيم چهارم كونكاكاف بازي خواهد كرد. در پايان دور مقدماتي جام جهاني آلمان در آسيا تنها تيم هاي اول به مرحله بعد راه پيدا خواهند كرد و سپس در دو گروه ۴ تيمي بخت خود را براي راهيابي به مرحله نهايي مي آزمايند.
گروه يك: اردن، لائوس، قطر، ايران
گروه دوم: فلسطين،  چين تايپه، عراق، ازبكستان
گروه سوم: هند، سنگاپور، عمان، ژاپن
گروه چهارم: مالزي، كويت، هنگ كنگ، چين
گروه پنجم: يمن، كره شمالي، تايلند، امارات
گروه ششم: قرقيزستان، تاجيكستان، سوريه، بحرين
گروه هفتم: ويتنام، مالديو، لبنان، كره جنوبي
گروه  هشتم: تركمنستان، سري لانكا، اندونزي، عربستان

ليگ برتر واليبال ايران
سايپا به كمك پيكان و صنام رفت
گروه ورزشي: هفته هشتم ليگ برتر واليبال ايران با برتري تيم هاي صنام، پيكان، برق، سايپا و لوله سازي به پايان رسيد. در اين هفته با شكست پگاه اروميه و پاس در تهران دو تيم قديمي پيكان و صنام با كسب يك پيروزي ديگر به كسب عنوان قهرماني نيم فصل اميدوارتر شدند. در اين هفته نوبت به دو تيم سايپا و برق رسيد كه با مغلوب ساختن دو مدعي بزرگ لقب برترين تيم هاي هفته هشتم را به خود اختصاص دهند. اگر چه پيروزي برق با توجه به نفرات جوان و با استعدادي كه در اختيار دارد، مقابل صدرنشين تا حدودي قابل پيش بيني بود، اما كمتر كسي مي توانست تصور كند تيم پگاه با آن همه بازيكن شاخص داخلي و خارجي دست هاي خود را برابر تيم متوسط و هشتم جدول به علامت تسليم بالا ببرد.سايپا در روزي كه توپهاي اول به راحتي در اختيار اصغر نائيني قرار مي گرفت جوانانش به خصوص احمد فتاح، محمود توانايي و روح الله كوليوند را بيشتر باور داشت. سايپا با مغلوب كردن پگاه كمك بزرگي به صنام و پيكان كرد تا آنها پس از هفته ها به يكقدمي صدر جدول برسند. برق در اين فصل با مغلوب كردن تيم هاي بزرگي چون پاس و پيكان نشان داد كه فقط از كمبود يك بازيكن محوري و با تجربه رنج مي برد. اگر برق چنين بازيكني را در اختيار داشت بدون ترديد مي توانست يكپاي قهرماني ليگ برتر اين فصل باشد. پاس با پذيرش سومين شكست پياپي خود نشان داد كه برنامه هايش نياز به بازنگري جدي دارد. در اصفهان پيكان در يك بازي تمريني با تكيه بر دفاع و باز زدن سرويس هاي خوب به راحتي از پس ميزبان كم تجربه اش فولاد سبا برآمد.
تابلوي نتايج هفته هشتم
*صنام تهران ۳ - قند شيروان صفر
*برق تهران ۳ - پاس تهران صفر
*سايپا تهران ۳- پگاه اروميه يك
*لوله سازي اهواز ۳ - دخانيات تهران يك
*فولاد سبا اصفهان صفر- پيكان تهران ۳

ليگ برتر بسكتبال ايران
صنام فاتح مهم ترين بازي هفته شد
گروه ورزشي: با انجام بازيهاي هفته نهم ليگ برتر بسكتبال ايران، صنام خود را به عنوان جدي ترين مدعي قهرماني نيم فصل مطرح كرد. در حساس ترين بازي اين هفته پيكار دو تيم  هم خانواده صنام و صبا باطري با برتري قهرمان فصل پيش به پايان رسيد تا اين تيم با روحيه مناسب آماده حضور در مسابقات قهرماني، باشگاههاي آسيا شود.
ديدار نزديك دو تيم صنام و صبا باطري كه به دليل حساسيت بيش از حد، فاقد كيفيت فني مطلوب بود با دو امتياز اختلاف (۵۸ بر ۵۶) به سود صنام به اتمام رسيد.
نتايج ساير بازيهاي هفته نهم
* پگاه شيراز ۵۹- ايران نارا ۴۹
* قائم الرضا اصفهان ۵۹- هما تهران ۶۱
* پيكان تهران ۹۷- نگارسنگ شهر كرد ۵۸
* ذوب آهن اصفهان ۱۰۲- راه آهن تهران ۵۷

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |