پنجشنبه ۱۸ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۷۶
بازارچه آخر هفته
000366.jpg
000363.jpg
000369.jpg

با همكاري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي شود:
هشتمين جشنواره مسابقات قرآني كودك و نوجوان
هشتمين جشنواره مسابقات قرآني كودك و نوجوان با همكاري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و ديگر مراكز تحت پوشش اين سازمان برگزار مي شود.
اين دوره نيز بسان دوره هاي گذشته، فرهنگسراهاي تهران يكي از پايگاههاي جشنواره مسابقات قرآني كودك و نوجوان هستند.
بنابه گزارش واصله، هشتمين جشنواره مسابقات قرآني كودك و نوجوان فعاليت خود را با هدف ايجاد رغبت و انگيزه در كودكان و نوجوانان در جهت شكوفا نمودن استعدادهاي نهفته آنان و ارائه تصويري زيبا از هنرهاي اصيل ايراني و اسلا مي در زمينه هاي قرآن كريم آغاز خواهد كرد. در اين جشنواره رشته هاي حفظ، قرائت ، اذان، مفاهيم، ترتيل خواني، شعر، داستان نويسي، خلا صه نويسي، سرود، نقاشي، خوشنويسي، عكاسي، فيلم كوتاه (دوربين هاي خانگي) در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان به دو صورت حضوري و غيرحضوري برگزار مي شود. زمان ثبت نام رشته هاي حضوري تا ۲۵ دي ماه و رشته هاي غيرحضوري تا اول بهمن ماه اعلا م شده است.
همچنين گفتني است مسابقات در دو مرحله مقدماتي و نهايي برگزار خواهد شد.
علا قمندان جهت ثبت نام مي توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ به فرهنگسراها مراجعه نموده و اطلا عات بيشتر را از نزديكترين فرهنگسراي محل زندگي جويا شوند.

براي تفريح در توچال چقدر هزينه مي كنيد
000381.jpg
ليلا  السادات عظيمي
با شروع فصل زمستان، تفريح مردم نيز تغيير مي يابد، ديگر خبري از پارك، شهربازي و يا رفتن به مناطق سرسبز اطراف تهران (فشم، سرخه حصار، چيتگر و ...) نيست. در اين فصل مردم براي گذراندن تعطيلا ت آخر هفته به كوههاي برفي البرز روي مي آورند.
در روزهاي آخر هفته توچال يكي از مكانهاي پرتردد و شلوغ است كه مردم شهر تهران براي گذراندن تعطيلا ت به اين مكان مي روند.
امكانات توچال عبارتند از تله كابين، پيست اسكي، هتل، رستوران و ... عمده‡ طرفداران توچال دانشجويان هستند كه يا دانشجويان مقيم تهران و يا بومي ها هستند. در مكانهاي تفريحي به دليل اين كه روزهاي آخر هفته با استقبال فراوان مردم روبرو مي شود هزينه هاي وسايل تفريحي آن نيز به مراتب افزايش مي يابد و توچال در اين مورد استثناء ندارد.
هزينه بليت پيست اسكي در آخر هفته ۵ هزار تومان است در حالي كه در روزهاي عادي ۳۵۰۰ تومان مي باشد. البته براي قشرهاي مختلف مردم، هزينه هاي متفاوتي وجود دارد. به طور مثال دانشجويان با ارائه كارت دانشجويي نصف مبلغ را مي پردازند. براي خانواده هاي شهداء و جانبازان و ارگانهاي دولتي و مدارس ۶۲ درصد تخفيفات ويژه وجود دارد. همچنين استفاده از اين امكانات براي كودكان زير ۷ سال رايگان است.
توچال به دليل زيبايي خدادادي، غير از ايرانيان طرفداراني را در آن سوي مرزها دارد كه هر ساله براي تفريح به اين مكان مي آيند. عمده ترين توريست هاي خارجي توچال از آسياي ميانه (كره، ژاپن، فيليپين و ...) هستند كه ۴۰ درصد پيست اسكي را به خود اختصاص مي دهند.
هتل توچال با ۳۰ اتاق و با قيمت مناسب پذيراي مهماناني است كه از مناطق دور به اين محل ميآيند بخصوص توريست هاي كشورهاي عربي.
زماني  كه اتفاق غيرمترقبه اي در توچال پيش آيد، امكاناتي نظير گروه امداد نجات هلا ل احمر، آتش نشاني، گروه نجات كوهستان كه با آموزش هاي ويژه آماده امدادرساني در زمان حادثه هستند، به كار ميآيند.
هزينه استفاده از تله كابين نيز نسبت به مسافت و زمان متفاوت است. هزينه استفاده از آن براي ايستگاه دوم با ۱۵ دقيقه مسافت ۲ هزار تومان، ايستگاه پنجم با ۲۰ دقيقه مسافت ۲ هزار تومان و ايستگاه هفتم با ۴۰ دقيقه مسافت ۲ هزار و ۸۰۰ تومان است و تمامي مسافران از زمان سوار شدن تا پياده شدن از تله كابين تحت پوشش بيمه شركت آسيا مي باشند. البته شهروندان بايد توجه داشته باشند كه حتماً وسايل مورد نياز مانند لباس گرم، كفش كوهنوردي و غذاي گرم و سبك را به همراه داشته باشند.

بازارچه آخر هفته
بازارچه خودرو
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |