پنجشنبه ۱۸ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۷۶
در حاشيه خبرها
يك فروشگاه بزرگ عرضه مستقيم كالا  در تهران راه اندازي مي شود
به زودي فروشگاه بزرگي براي عرضه مستقيم كالا  توسط كارخانه هاي داخلي و خارجي در تهران راه اندازي خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين فروشگاه در منطقه مولوي شهر تهران و توسط اتاق بازرگاني ايران و آلمان و فروشگاه هاي قدس و يك شركت ايراني زيرمجموعه اتاق بازرگاني تأسيس خواهد شد.
طبق گفته مسؤولان اين پروژه، فروشگاه عرضه مستقيم در ۲۲ بهمن ماه امسال به مرحله بهره برداري خواهد رسيد و تمامي كارخانه هاي عضو و غيرعضو اتاق مي توانند با رعايت استانداردهاي داخلي و بين المللي اقدام به فروش كالا ها و اجناس خود كنند.
يكي از موارد قابل توجه در اين فروشگاه كه در ساير مراكز خريد مشابه آن در تهران وجود ندارد، حذف دلالان و واسطه گران خواهد بود كه البته اين موضوع بر روي قيمت نهايي كالا ها و فروش آنها تأثير خوبي خواهد گذاشت.
اولين بار فروشگاه هاي بزرگ و يا به قولي زنجيره اي با فاصله ۶۰ سال از ديگر كشورها در اوايل سال ۱۳۳۷ در ايران تأسيس شد و دومين نسل از اين نوع مراكز خريد طي سالهاي ۵۲ تا ۵۷ شكل گرفت. فروشگاه هاي قدس كه يكي از بانيان تأسيس فروشگاه جديد خواهد بود در اين مرحله قرار مي گيرد.
بسياري از كشورهاي توسعه يافته اروپايي و آمريكايي طي ساليان گذشته به فكر راه اندازي اين نوع فروشگاه ها بوده اند كه هدف اصلي از راه اندازي اين نوع مراكز خريد را عرضه محصولا ت با كيفيت بالا  و قيمت مناسب به منظور حذف واسطه ها عنوان كرده اند.
در اين فروشگاه ها تقريباً تمامي نيازهاي يك خانواده و درواقع مشتري برآورده مي شود و ديگر نيازي نيست كه خريدار براي خريد يك نوع كالا  به مراكز فروش متعدد مراجعه كند.
اما گذشته از تمامي اين موارد، مهم ترين مزيت اين فروشگاه ها ارائه كالا  و اقلا م موردنياز مردم به قيمت پايين تر از بازار است كه شايد مهم ترين عامل جلب مشتري نيز به شمار رود.در ايران بزودي اين كار تجربه خواهد شد و شركت هاي توليدكننده بدون حضور دلالان اقلا م توليدي خود را با كيفيت مناسب عرضه خواهند كرد.
طبق گفته حميد صافدل، مدير عامل فروشگاه هاي قدس، در اين فروشگاه  مواد غذايي، پوشاك، كالا هاي صنعتي، مايحتاج عمومي مردم و ساير اقلام موردنياز آنان ارائه خواهد شد و درواقع اين فروشگاه به عنوان يك پل ارتباطي بين توليدكنندگان و خريداران خواهد بود. البته تنها شركتهايي در آن حضور خواهند داشت كه اجناس با كيفيت بالا  و داراي استانداردهاي روز ارائه كنند.نكته اي كه شايد در اين نوع فروشگاه ها قابل توجه باشد ملزم كردن شركتهاي توليدي به عرضه محصولا ت تنها با كيفيت بالاست كه خود مي تواند محرك بسيار خوبي براي جلب مشتري و خريداران محصولا ت اين نوع فروشگاه ها بشمار آيد؛ ضمن اين كه يكي از مشكلات فروشگاه هاي بزرگ در كشور جذب مشتري است.مردم معتقدند فروشگاه هاي زنجيره اي گرچه محاسن بي شماري دارند؛ اما هنوز نتوانسته اند از نظر تنوع محصولا ت، جامعيت پيدا كنند و به عبارتي همه نوع كالا  و خدمات در آنها فروخته شود.به عنوان مثال، در فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگ خدمات بانكي، بيمه اي، پستي و بسياري از كالاها يافت نمي شود.

با هدف ارتقاي كيفيت توليدات داخلي و توسعه صادرات
سيزدهمين  نمايشگاه بين المللي مبلمان برگزار شد
سيزدهمين نمايشگاه بين المللي مبلمان منزل واداري، دكوراسيون ومعماري داخلي (۲۰۰۴ HOFEX ) از ۱۶ دي ماه جاري در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار شده و به مدت ۵ روز تا بيستم ديماه ادامه دارد.
عليرضا عباسي، دبير اتحاديه صادر كنندگان مبلمان منزل و اداري با اعلام خبر گفت: اين نمايشگاه با هدف ايجاد شرايط مناسب براي معرفي توليدات يا خدمات واحدهاي شركت كننده در نمايشگاه و به منظور توسعه صادرات مبلمان منزل و اداري، دكوراسيون و معماري داخلي، انعقاد قراردادهاي تجاري ميان توليد كنندگان داخلي و خارجي، با هدف مشاركت فني و بازرگاني و نيز توسعه مناسبات تجاري بين توليدكنندگان و صادركنندگان داخلي و كشورهاي مختلف شركت كننده در نمايشگاه در زمينه مبلمان منزل و اداري، دكوراسيون و معماري داخلي برپا مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان ساخت: با در نظرگرفتن شرايط اقتصادي كنوني كشور و احتمال پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني و اهميت صادرات در مقوله خرد و كلا ن، اين اتحاديه در راستاي اهداف و رسالت خويش نسبت به برگزاري نمايشگاه بين المللي ( ۲۰۰۴ HOFEX )اقدام كرده است.
مدير سيزدهمين نمايشگاه بين المللي مبلمان منزل و اداري، دكوراسيون و معماري داخلي، فراهم آوردن شرايط مناسب به منظور انتقال تكنولوژي به كشور، انعكاس تحولا ت و پيشرفت هاي فني كشورهاي شركت كننده در نمايشگاه به بازديد كنندگان و مشاركت كنندگان، مبادله اطلا عات فني و تجاري در مورد توليدات و خدمات، فراهم كردن زمينه هاي مناسب به منظور مشاركت سرمايه گذاري شركت هاي خارجي در كشور، ارتقاي كيفيت توليدات داخلي از طريق مشاهده، مقايسه و تبادل نظر با صنايع پيشرفته و صاحب نام دنيا و بالاخره آشنايي با سليقه و فرهنگ مصرف كنندگان مبلمان منزل و اداري در بازارهاي مصرف و قيمت هاي رقبا براي جلوگيري از ضرر و زيان احتمالي صادر كنندگان را از ديگر اهداف برپايي اين نمايشگاه برشمرد.
وي گفت: اين نمايشگاه با حضور شركت هايي از ايتاليا، بلژيك، تركيه، چين، سوئد و كره جنوبي در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران (سالن ۳۵ ، ۳۷،A ۷۳ ، ۳۸،A ۸۳ ، ۴۳ و ۴۴) برپا شده است.

بازارچه لوازم خانگي
بازارچه خودرو
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |