سه شنبه ۳۰ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۸ - Jan 20, 2004
در جريان بازديد شهردار تهران مطرح شد:
تمركز شهاب خودرو بر توليد اتوبوس هاي شهري
گازسوز و خودروهاي ويژه خدمات شهري
گروه شهري: شهردار تهران به همراه هفت نفر از اعضاي شوراي شهر ديروز از بخش هاي مختلف كارخانه شهاب خودرو بازديد كرد.
به گزارش خبرنگار همشهري، در جريان اين بازديد امكان توليد افزون تر اتوبوس هاي گازسوز شهري توسط اين كارخانه و تمركز بيشتر آن براي توليد خودروهاي ويژه خدمات شهري از قبيل خودروي آتش نشاني، زباله بر، لجن كش و... بررسي شده و شهردار تهران قول داد درصورت ارايه نمونه هاي با استاندارد مطلوب از سوي كارخانه شهاب خودرو امكان استفاده از محصولات اين كارخانه در شهرداري تهران افزايش يابد.
پيش از اين نيز كارخانه شهاب خودرو صد دستگاه اتوبوس گازسوز شهري را در اختيار شركت واحد قرارداده است.
شهاب خودرو متعلق به آستان قدس رضوي بوده و ظرفيت توليد سالانه هزار دستگاه اتوبوس شهري و بين شهري و خودروهاي گوناگون خدمات شهري را دارد.

سرانه فضاي سبز منطقه ۱۹ دو برابر استاندارد جهاني است
شهرداري، جنوب تهران را نوسازي مي كند
001296.jpg
گروه شهري: جنوب غرب تهران با افتتاح ۲۵ طرح عمراني به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب به استقبال دهه فجر مي رود.
مصطفي سليمي شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مجموع فعاليت هاي عمراني بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال در تناسب طرح هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، ورزشي و شهري انجام شده است.
وي افزود: در راستاي بهسازي معابر و خيابان هاي تهران روكش آسفالت خيابان اصلي منطقه براي مدت ۳ سال ترميم قطعي مي شود و پس از انجام آسفالت شهرداري اجازه هيچ گونه حفاري در اين معابر را به سازمانهاي خدمات رسان نخواهد داد.
شهردار منطقه ۱۹ تهران، از احداث دو پل عابر پياده در بزرگراه آزادگان بعنوان يكي از طرح هاي مهم در اين منطقه ياد كرد و گفت كه به دليل عرض زياد بزرگراه، احداث اين پل ها هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال را در پي داشت.
به گفته وي، در چهار نقطه از اين منطقه چهار ورزشگاه با مساحتي بيش از ۱۰ هزار متر مربع احداث شده است كه تعداد ورزشگاه هاي منطقه را به شش ورزشگاه خواهد  رساند. همچنين با توجه به وجود بزرگراهها، خيابانهاي متعدد در منطقه ۱۹ بعلت ضرورت احداث سرويسهاي بهداشتي عمومي در
۵ مكان سرويس عمومي بهداشتي به بهره برداري خواهد رسيد.
افتتاح قايقراني، نورپردازي چايخانه درياچه شقايق نيز از ديگر پروژه هايي خواهد بود كه در دهه مبارك فجر به بهره برداري خواهد رسيد.
بهره برداري از دو خيابان ورودي شهرك رسالت و خيابان شقايق به تندگويان نيز از جمله پروژه هاي مهم مورد افتتاح خواهد بود. وي از احداث و بهره برداري ۱۰ بوستان محلي و منطقه اي خبر داد و گفت: با اين اقدام سرانه فضاي سبز شهروندان منطقه ۱۹ از ۲۵ به ۵۵ افزايش يافت كه اين رقم دو برابر حد استاندارد جهاني است. سليمي رشد گياهان، فضاي سبز در منطقه ۱۹ را مناسب دانست و گفت: منطقه ۱۹ از منابع آبي بسيار مناسبي برخوردار است لذا در چند سال آينده تبديل به سبزترين منطقه تهران خواهد شد.

نگاه
فريد مرتضوي
001299.jpg

پرداخت ۳۰۰ هزار تومان تسهيلات بانكي به متقاضيان انشعاب فاضلاب
گروه شهري: اجراي كامل پروژه فاضلاب در تهران به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس اصغر قرباني- مديرعامل شركت فاضلاب تهران ضمن اعلام اين مطلب گفت: احداث تصفيه خانه هاي فاضلاب و حفر تونل هاي فاضلاب رو، اولويت نخست اين شركت در اجراي پروژه فاضلاب است.وي افزود: قرارداد طراحي و ساخت شش واحد تصفيه خانه با هزينه  اي معادل ۸۰۰ ميليارد ريال با برگزاري مناقصه بين المللي منعقد شده كه عمليات اجرايي چهار واحد آن توسط دو شركت ايران و يك شركت اتريش آغاز شده است. قرباني، كمبود منابع مالي را بزرگترين مشكل در بخش هاي اجرايي طرح فاضلاب ذكر كرد و گفت: پانزده هزار انشعاب از
۳۴ هزار انشعاب  واگذارشده امسال و بقيه ظرف سال آينده به شبكه وصل مي شود. وي گفت: متقاضيان انشعاب فاضلاب مي توانند از ۳۰۰ هزار تومان وام بانك صادرات استفاده كنند كه هنگام بازپرداخت فقط نصف بهره بانكي معمول از آنها دريافت خواهد شد.

نخستين باشگاه شهروند جوان راه اندازي مي شود
گروه شهري:منطقه ۲۰ تهران- شهرري- داراي بيشترين تعداد و فعال ترين تشكل هاي مردمي در شهر تهران است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۰، مهندس نادر كرمي شهردار منطقه ۲۰ در نخستين نشست گروه مشاوران جوان شهرداري تهران با دبيران انجمن هاي شوراياري و تشكل هاي مردمي منطقه ۲۰ با اعلام اين مطلب از ويژگي هاي شهروندان ساكن در اين منطقه، توجه خاص آنان به تغييرات و اتفاقات در محلات خود اشاره و استفاده از پتانسيل اين گروه ها را در مديريت شهري بسيار مؤثر عنوان كرد.مهندس مهرداد بذرپاش، رئيس گروه مشاوران جوان شهرداري تهران نيز در اين نشست توجه به مسائل ويژه جوانان را از سياست هاي جديد شهرداري تهران عنوان كرد و افزود: اين گروه در نظر دارد حضور جوانان را در عرصه مديريت شهري از حالت  شعار خارج كند.
بذرپاش با اشاره به ويژگي هاي منطقه ۲۰ در قديمي  بودن، همگوني بافت اجتماعي و تعلق خاطر شهروندان اين منطقه به محل سكونت خود از ايجاد نخستين باشگاه شهروند جوان در اين منطقه با هدف ايجاد بستر مناسب براي ارتباط جوانان با شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران و استفاده از نيروهاي جوان، متخصص و متعهد در فعاليت هاي عمراني و فرهنگي خبر داد.

نمايشگاه عرضه آبزيان در ميدان ميوه و تره بار صادقيه
دومين نمايشگاه عرضه آبزيان از امروز به مدت۱۲ روز در ميدان ميوه و تره بار صادقيه برپا شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران، اين نمايشگاه به منظور اصلاح الگوي تغذيه، توسعه فرهنگ مصرف آبزيان و جلوگيري از بروز برخي بيماري ها به دليل وجود مواد مغذي در ۳۶ غرفه گشايش يافته است.
در اين نمايشگاه علاوه بر عرضه انواع ماهي، محصولات فرآوري و عمل آوري شده آبزيان با تخفيف ويژه عرضه مي شود و در حاشيه اين نمايشگاه، كلاس آموزش طبخ آبزيان به طور رايگان با شركت اساتيد مجرب تشكيل مي شود.

توضيح
بخشي از گزارش اول امروز ضميمه ايرانشهر به اشتباه در صفحه ۱۸ همين ضميمه تكرار شده است. از خوانندگان محترم پوزش مي طلبيم.

۹۰ درصد آلاينده ها را وسايل نقليه توليد مي كنند
گروه شهري: مدير كل شركت كنترل كيفيت هوا گفت بيش از ۹۰ درصد آلاينده خطرناك مونوكسيد كربن موجود در هواي تهران را وسايل نقليه توليد مي كنند.
رشيدي در مصاحبه با واحد مركزي خبر با اشاره به اينكه حدود ۷۵ درصد آلودگي هواي تهران به علت رفت وآمد وسايل نقليه است بر تجهيز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي تأكيد كرد و افزود حمل و نقل عمومي كارآمد، مطمئن با سوخت پاك مي تواند شهروندان را به استفاده از خودروي عمومي تشويق كند.

داشتن هواي پاك با مشاركت مردم امكان پذير است
رئيس  سازمان  حفاظت  محيط زيست ، تأكيد كرد كه  داشتن هواي  پاك  با همكاري  و مشاركت  مردم  در همه  زمينه ها امكان  پذير است .
«معصومه  ابتكار» ديروز   به  مناسبت  روز «هواي  پاك » با به  صدادرآوردن زنگ  «هواي  پاك » در يكي  از مدارس  شهرتهران ، گفت : دولت  با برنامه  ريزي  ومردم  با همت  و تلاش  خود مي توانند هواي  پاك  و محيط زيست  سالمي داشته  باشند.
وي افزود: «ما در بخش  دولت  همه  اقدامات  رابراي  داشتن  محيط زيست  سالم  انجام  داديم  اما بدون  مشاركت  مردم  به  اهدافمان  نخواهيم  رسيد».وي ، با اشاره  به اينكه  در جامعه  زمينه  براي  مشاركت  نوجوانان  و جوانان  در همه  زمينه ها فراهم  است ، گفت : محيط زيست  يكي  ازاين  مشاركتهاست  كه  نوجوانان  و جوانان  نقش  بسزايي  در حفظ و نگهداري  آن دارند.
به  عقيده  اين  مسئول ، همه  مردم  و مسئولان  بايد بدانند كه  با چه  هدفي  در جامعه  فعاليت  مي كنند؛ زيرا اگر به  اين  شكل  پيش  رويم  طبيعتي  باقي  نمي ماند.وي  گفت : لازمه  يك  زندگي  سالم،  محيط زندگي  سالم  است  و نبايد اين  محيط را با دست  خود و با غفلت  از بين  ببريم .

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۱۸ تهران
دكتر احمدي نژاد و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران اين هفته در منطقه ۱۸ با مردم ديدار خواهند كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن در منطقه ۱۸ مي توانند در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) از ساعت ۹ تا ۱۲ جهت تكميل فرم ثبت نام به روابط عمومي شهرداري منطقه، واقع در جاده ساوه - سه راه وليعصر - جنب پمپ بنزين - شهرداري منطقه ۱۸، مراجعه نمايند.

بهره برداري از ۲۵ طرح عمراني در منطقه ۶ تهران
گروه شهري: تا دهه فجر امسال امتداد خيابان دكتر فاطمي به بزرگراه شهيد چمران متصل مي شود.
به گزارش خبرنگار ما عزت الله فرجي شهردار منطقه ۶ گفت: براي انجام اين پروژه حدود سه هزار مترمربع ساختمان معارض تخريب و ۸ هزار متر عرصه آزاد شد كه ازجمله آنها ساختمان متعلق به ارتش جمهوري اسلامي به مساحت ۱۲۲۴ متر بود كه در يك همكاري تنگاتنگ نقش مهمي در بازگشايي اين پروژه ايفا كرد.
وي ادامه داد: در مسير شمال به جنوب بزرگراه شهيد چمران نزديكي پل صدر احداث يك دوربرگردان دردست اجراست.وي با اشاره به معضلات ترافيكي ميدان گلها به ويژه بعد از افتتاح سالن اجتماعات وزارت كشور در اين نقطه گفت، با وزارت كشور مذاكراتي انجام شده كه براي رفع اين معضل يا اقدام به احداث يك پاركينگ طبقاتي شود و يا اين سالن به نقطه اي ديگر منتقل گردد.
فرجي اظهار اميدواري كرد: با احداث يك پل غيرهم سطح در بزرگراه كردستان - رسالت تا آخر امسال بخشي از بار ترافيكي ميدان گلها كاهش يابد.
فرجي اين اقدام را از اولويت هاي نخست كاري خود در سال آينده دانست. شهردار منطقه ۶ از نبود امكانات رفاهي براي اهالي شهرك والفجر واقع در شمال غرب منطقه و زير بزرگراه همت، سخن گفت و افزود:  به طور جدي دنبال فراهم كردن امكانات رفاهي نظير احداث پمپ بنزين، ايستگاه آتش نشاني و ميادين و ... براي اهالي اين شهرك هستيم. وي درباره افتتاح ۲۵ پروژه با هزينه اي حدود ۳ ميليارد تومان به مناسبت دهه فجر در منطقه ۶ گفت:  اصلاح هندسي ۲۵ تقاطع، آبرساني و آبياري و احداث رمپ و لوپ در بزرگراه رسالت، كف سازي و پياده روسازي ميدان ولي عصر تا تقاطع مطهري به طول ۴ هزار متر،  تعريض بخش انتهايي خيابان كارگر شمالي و ساماندهي پياده رو غربي خيابان كارگر از ميدان انقلاب تا بلوار كشاورز، احداث و نصب ۷ پل عابر پياده، احداث ۵ توقفگاه موتورسيكلت و ساماندهي سنگفرش زيرپل حافظ به طول ۵ هزار متر ازجمله پروژه هايي است كه به مناسبت دهه فجر امسال آماده بهره برداري است.

در ۹ ماه اول امسال
۷۷۷ هزار خانوار به شبكه گاز كشور پيوستند
با اجراي برنامه هاي شركت ملي گازايران براي توسعه شبكه گازرساني كشور، بيش از ۷۷۷ هزار خانوار با ۳ ميليون و ۵۰۰ نفر جمعيت از ابتداي سال جاري تا پايان آذرماه به شبكه گازرساني كشور پيوستند.
رئيس مركز اطلاعات و گزارش هاي شركت ملي گاز ايران در گفت وگو با شانا با اشاره به اين كه در مدت مشابه سال قبل حدود ۵۴۴ هزار خانوار با ۲ ميليون و ۴۴۵ هزار نفر از نعمت گازرساني بهره مند شدند افزود: تعداد خانوار و شمار جمعيتي كه در سال جاري تا پايان آذرماه از مزاياي گاز طبيعي بهره مند شده اند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزايش داشته است.
عباس پاسدار همچنين گفت: تا پايان آذرماه امسال بالغ بر۴۰ ميليون و ۶۰۰ هزارنفر از جمعيت كشور درقالب بيش از ۹ ميليون و۱۵۰ هزارخانوار از مزاياي استفاده از گاز طبيعي بهره مند شده اند.
وي خاطرنشان كرد: تا پايان برنامه سوم توسعه، جمعيت استفاده كننده ازگاز طبيعي به بيش از ۴۴ ميليون نفرخواهد رسيد و تا پايان برنامه چهارم توسعه، ۱۲ ميليون خانوار ديگر به شبكه گازرساني كشور خواهند پيوست.
وي ميزان مصرف گاز طبيعي كشور را در ۹ ماه فروردين تا پايان آذرماه بيش از ۵۷ ميليارد متر مكعب اعلام كرد كه اين مقدار نسبت به ميزان مصرف در مدت مشابه سال قبل (۵۱ ميليارد و ۲۰۰ ميليون متر مكعب) ۵/۱۱ درصد رشد نشان مي دهد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |