سه شنبه ۳۰ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۸ - Jan 20, 2004
معاون سازمان تربيت بدني تشريح كرد
برنامه هاي ورزشي دهه فجر
001302.jpg
گروه ورزشي: علي كفاشيان گفت: استفاده از مشاوران داخلي و خارجي جزو آيين نامه ستاد مسابقات ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۶ دوحه است، بر اين اساس هيچ گونه قصد دخالتي در روند فعاليت فدراسيون فوتبال و ساير فدراسيونها نداريم.
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني با تأكيد بر استفاده از مشاوران خارجي يا داخلي در رأس تيم هاي ملي در جمع خبرنگاران گفت: ما در سازمان تربيت بدني تنها نقش تداركاتي براي فدراسيون هاي ورزشي نداريم بلكه در بعد فني بايد نظارت لازم را روي رشته هاي المپيك انجام دهيم، لذا اين امر در آيين نامه ستاد مسابقات آتن - دوحه منظور شده است كه به غير از مشاوران هر يك از فدراسيون ها، از مشاوراني خارج از فدراسيون نيز استفاده كنيم تا كارها با روال مناسب تري پيگيري شود.
وي گفت: اين تصميم تنها به رشته فوتبال باز نمي گردد بلكه در رشته هاي ورزشي ديگر نيز اجرا خواهد شد. از آنجا كه روي رشته ورزشي فوتبال حساسيت زيادتري وجود دارد، استفاده از مشاوران نوعي دخالت به شمار مي رود. اين در حالي است كه تنها با مذاكرات انجام شده با هر فدراسيون تنها نظرات اصلاحي به آنها ارائه مي شود و هر فدراسيون خودش به اجراي كار مي پردازد.
كفاشيان گفت: رشته فوتبال در ستاد آتن - دوحه داراي ۹ مشاور است كه در كنار آنها ما مي توانيم از مشاوران خارجي نيز استفاده كنيم. بنا بر اين كار ما به اجرا بازنمي گردد. از سوي ديگر هر فدراسيون ورزشي برنامه هايي را براي شركت در المپيك خواستيم و اين برنامه ها در كميته علمي و فرهنگي بررسي مي شود و قطعاً نظرات اصلاحي به آنها ابلاغ خواهد شد.
وي افزود: در صورت لزوم از محل همين ستاد ناظراني را همانند كميته المپيك به محل اردوي تيم هاي ملي اعزام مي كنيم.
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني، در پاسخ به سئوالي در رابطه با اختلاف معاونت ورزشي با محمد مايلي كهن گفت: من محمد مايلي كهن را قبول دارم و از همان ابتدا از پيشنهاد اين گزينه براي تيم ملي از سوي فدراسيون فوتبال استقبال كردم. بر اين اساس قصد هيچگونه تخريب نداشته و يا اختلافات شخصي وجود ندارد. بهتر شدن وضعيت هر فدراسيون آرزوي ماست. از طرفي افتخار ما نيز به موفقيت هر فدراسيون بازمي گردد.
001290.jpg

وي در رابطه با عدم كسب سهميه المپيك از سوي تيم ملي بوكس در مسابقات انتخابي فيليپين گفت: در رشته هاي ورزشي بوكس با توجه به ورزشكاران بسيار لايق از پتانسيل هاي بسيار خوبي برخوردار هستيم و شايد عدم كسب سهميه المپيك به ضعف مديريت فدراسيون در عدم هماهنگي با كميسيون فني، مربيان و... همراه با مشكلات بودجه اي بازگردد.
كفاشيان خطاب به رئيس فدراسيون بوكس گفت: در شرايط فعلي فرد مؤثري نسبت به ناطق نوري براي مديريت فدراسيون بوكس نمي بينم. اما وي در شرايط فعلي تا حدودي نسبت به انجام امور فدراسيون دلسرد شده است و اين امر نيز به مشكلات مختلف (بودجه اي و مديريتي) در اين فدراسيون بازمي گردد. به طوري كه ضعف مديريتي در يك سال گذشته و متعاقباً عدم كسب نتيجه لازم به طور واضح مشهود است.
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني ادامه داد: در فدراسيون دوچرخه سواري نيز ما با همين مشكل مديريتي مواجه هستيم هرچند كه تلاش هاي بسياري در اين فدراسيون انجام شده است اما بايد در بعد مديريتي فعال تر عمل شود.
وي در رابطه با ضعف فني در فدراسيون شنا، اين امر را در بعد مديريتي مرتبط ندانست و گفت: ما هنوز به اين نتيجه نرسيده ايم كه اگر در رشته ورزشي شنا ضعفي وجود دارد به بعد مديريتي آن بازمي گردد.
001287.jpg

علي كفاشيان معاونت ورزشي سازمان تربيت بدني و رئيس ستاد بيست و پنجمين دوره مسابقات دهه فجر برنامه هاي ورزشي امسال به مناسبت دهه فجر را تشريح كرد.
مسابقات امسال در دو گروه مسابقات داخلي و مسابقات خارجي برگزار خواهد شد. رشته هاي بسكتبال، كاراته، گلف، نجات غريق، نابينايان، شطرنج، بدمينتون، هندبال، دو صحرانوردي جانبازان و معلولين، بيس بال، كشتي، وزنه برداري، شنا، اسكي، ژيمناستيك و اتومبيلراني رشته هاي ورزشي هستند كه مسابقات آنها با حضور ورزشكاران داخلي برگزار خواهد شد.
رئيس ستاد ورزش دهه فجر در ادامه افزود: مسابقات رشته هاي نجات غريق، اسكي، دوچرخه سواري، بدمينتون، شطرنج، دووميداني، فوتسال، اسكواش، واليبال نشسته جانبازان، ژيمناستيك، كشتي، كاراته، شمشيربازي، بيس بال، واليبال ساحلي، هندبال و سنگ نوردي با حضور ورزشكاران داخلي و ورزشكاران كشورهاي مختلف برگزار خواهد شد. در اين بين مسابقات رشته هاي دووميداني قهرماني آسيا، اسكي قهرماني آسيا، فوتسال و واليبال نشسته جانبازان براي اولين بار است كه در مسابقات دهه فجر گنجانده شده است.كفاشيان در ارتباط با فدراسيون دووميداني گفت: اين فدراسيون پس از تغيير و تحولي كه داشته عملكرد مثبتي پيدا كرده و روند رو به رشدي داشته است.

فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري
برق، شاهين و راه آهن قهرمان جام يازدهم
001293.jpg
تيم  برق  فاتح رده  سني  بالاي  ۴۰ سال
گروه ورزشي:يازدهمين  دوره  مسابقات  فوتبال  پيشكسوتان ، جام  يونس  شكوري ،  با شناخت  تيم هاي  برتر به  كار خود پايان  داد.
در اين  رقابتها كه  با حضور جمعي  از پيشكسوتان  و مسئولان  فدراسيـون  فوتبال  در زمين  هندبال  مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  برگزار شد تيم هاي  برق ، شاهين  و راه آهن  به  ترتيب  عناوين  نخست  رده هاي  سني  بالاي  ۴۰ ، ۴۷ و ۵۵ سال  را به  خود اختصاص  دادند.
رده  سني  بالاي  ۴۰ سال: 
دو تيم  برق  و ياران  برگزاركنندگان  ديدار پاياني  بودند كه  اين  ديـداردر پايان  با نتيجه  ۲ بر يك  به  سود تيم  برق  كه رهبري آن بر عهده ابراهيم عسگري بود، به  پايان  رسيد.
گلهاي  تيم  برق  را اصغر سلطاني  (دو گل ) و تنها گل  تيم  ياران  توسط اصغر نقلي  به  ثمر رسيد.
به  اين  ترتيب  تيم  برق  به  مقام  نخست  دست  يافت  و تيم هاي  ياران و كيان در مكانهاي  بعدي  قرار گرفتند.
همچنين  بهترين هاي اين  رده  سني  نيز به  شرح  زير اعلام  شد:
بهترين  بازيكن : وحيد كيهاني  از تيم  كيان ، آقاي  گل : مجيد جلالي  با ۸ گل زده ، بااخلاق ترين  بازيكن : فرشاد پيوس  از تيم  ياران ،و تيم  بااخلاق : تيم  هيأت  فوتبال  استان  تهران 
رده  سني  بالاي  ۴۷ سال: 
تيم هاي  شاهين  و ياران  كه  به  فينال  اين  رده  سني  راه  يافته  بودند دريك  ديدار تماشايي  و در وقت  قانوني  به  نتيجه  مساوي  يك  بر يك  رضايت  دادند تا وضعيت  تيم  برتر اين  رده  به  ضربات  پنالتي  كشيده  شود كه  در نهايت  تيم شاهين  با حساب  ۴ بر ۲ به  برتري  دست  يافت .
داود گلدهي  براي  ياران  و محمود حقيقيان  براي  تيم  شاهين  در وقت قانوني  گلزني  كردند.
در ضربات  پنالتي  نيز تيم  شاهين  توسط فرهاد حاتمي ، ناصر كريمي ، بهمن پيكري  و محمود حقيقيان  به  گل  دست  يافت  و جواد حسن  زاده  و داود گلدهي براي  تيم  ياران  در ضربات  پنالتي  براي  تيم  خود گل  زدند.
به  اين  ترتيب  تيم هاي  شاهين ، ياران  و بانك  تجارت  عناوين  اول  تا سوم اين  رده  سني  را به  خود اختصاص  دادند.
بهترين هاي اين  رده  سني  نيز به اين  شرح اعلام  گرديد:
بهترين  بازيكن : مهدي  دينورزاده  از ياران ، آقاي  گل : مسعود عطايي  با
۸گل  زده  از تيم  بانك  تجارت ، بازيكن بااخلاق : بهتاش  فريبا از تيم  استقلال  و هما به  عنوان  تيم  اخلاق  اين  دوره  از رقابت ها.
رده  سني  ۵۵ سال:
 تيم  راه آهن  با برتري  ۲ بر صفر مقابل  تيم  نادر، عنوان  نخست  اين  رده سني  را از آن خود كرد و تيم  استقلال  در مكان  سوم  ايستاد.
گلهاي  تيم  راه آهن  در اين  ديدار را مهدي  ابوطالب  و كاظم  حيدرزاده  به ثمر رساندند.
همچنين  بهترين هاي اين  رده  سني  نيز به  شرح  زير اعلام  شد:
بهترين  بازيكن : پرويز قاسمي  از نادر، آقاي  گل : كاظم  حيدرزاده  از تيم  راه آهن  با ۱۱ گل  زده ، بازيكن بااخلاق : اكبر كارگر جم  از استقلال  و تيم هاي  راه آهن  و نادر نيز مشتركاً عنوان  تيم هاي  بااخلاق  اين  دوره  از رقابت ها را به  خود اختصاص  دادند.

ليگ برتر واليبال از نگاه ديگر
بزرگان حاشيه امنيت ندارند
گروه ورزشي: هفته سوم از دور برگشت ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران با انجام پنج بازي در تهران و شيروان خاتمه پذيرفت. در حساس ترين بازيهاي هفته سوم صنام صدرنشين بازيها و قهرمان نيم فصل طعم دومين باخت را چشيد و پاس يكه تاز اوائل بازيهاي اين فصل در تهران برابر تيم سراپا تلاش و پرانگيزه نئوپان شكست ديگري را پذيرا شد. در رقابت هاي اين فصل واليبال آنقدر نتايج غيرمنتظره به ثبت رسيد كه كار از حادثه و اتفاق گذشته است و ديگر كلمه شگفتي معني و مفهوم خود را از دست داده است. در چنين ليگي هيچ تيمي چه در خانه و چه در بيرون از خانه از گزند شكست مصون نيست و حاشيه امنيت بزرگان ترك خورده است بايد همه نتايج را از منظر تازه ديد و چندان هم دچار شوك زدگي نشد! براي نخستين بار در تاريخ ليگ باشگاهي واليبال ديگر با اتكاء به بازيكنان اسمي نمي توان تيمي را پيش  پيش پيروز قلمداد كرد. در ليگ كنوني واليبال تاكنون تيم ها و مربياني موفق بودند كه جسارت و شهامت را در كنار بكارگيري جوانان به عنوان پارامترهاي اصلي و كليد موفقيت در سرلوحه برنامه هاي خود قرار دادند. واليبال باشگاهي ايران با چنين روندي بدون ترديد در سالهاي آتي همه اصول كهنه و قديمي را در راه تيمداري و كسب موفقيت به دور خواهد ريخت و سرفصل جديدي براي خود خواهد گشود.
نتايج بازيهاي انجام شده
* پاس ۲- نئوپان ۳
* برق ۳- صنام ۲
* قند شيروان ۳ لوله سازي صفر
* پيكان ۳ سايپا ۱
*دخانيات ۳ فولاد سبا ۱.

رقابت هاي انتخابي تيم ملي دو و ميداني داخل سالن فردا آغاز مي شود
گروه ورزشي: آخرين مرحله  انتخابي تيم ملي دو و ميداني داخل سالن، از روز چهارشنبه هفته جاري به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد.
حسين جلالي، رئيس فدراسيون دو و ميداني افزود: به منظور كمتر شدن هزينه هاي فدراسيون دو و ميداني و حضور نفرات زبده در مسابقات انتخابي تيم ملي، اين مسابقات در پايان هفته جاري به صورت باشگاهي برگزار مي شود و اميدواريم نفرات برتر با آمادگي كامل در اين مسابقات انتخاب شوند.
وي با بيان اين كه اين مسابقات، تمريني براي مسابقات آسيايي خواهد بود، اظهار داشت: مسئولان برگزاركننده مسابقات دو و ميداني داخل سالن آسيا، در مسابقات انتخابي تيم ملي هرگونه عيب و نقص را مورد بررسي قرار داده و آن رفع مي كنند. البته با بازديد مهندس مهرعليزاده و رضايت وي از سالن، مشكل خاصي باقي نمانده و تنها نگراني ما دستگاه فتوفينيش است، كه البته در اين رابطه نماينده اي از شركت خريداري شده (آلگه اتريش) قبل از مسابقات به كشور خواهد آمد و در حين مسابقات نيز مسئوليت فني فتوفينيش را برعهده دارد.
رئيس فدراسيون دو و ميداني در مورد چگونگي انتخاب نفرات تيم ملي در اين مسابقات يادآور شد: در اين مسابقات كه با حضور حدود ۱۰ تيم برگزار خواهد شد، از بين نفرات اول تا چهارم هر رشته، ۳ نفر براي تيم ملي انتخاب مي شوند .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |