چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۶
درحاشيه خبرها
تخم مرغ با ۲۴ درصد افزايش قيمت  در يك ماه
متوسط قيمت خرده فروشي برخي مواد خوراكي در بازار تهران افزايش يافت. گزارش مديريت آمارهاي اقتصادي بانك مركزي حاكي است در هفته آخر دي ماه بهاي ماست غيرپاستوريزه و پنير پاستوريزه نسبت به هفته قبل از آن افزايش داشت. در اين هفته بهاي ماست پاستوريزه (يك كيلوگرم)، پنير پاستوريزه ۴۵۰ گرمي، كره پاستوريزه (يك كيلوگرم) و شير به ترتيب ۵۱۹۰، ۹۸۵۰۲۵۲۳۰، و ۵۴۸۰ ريال بود كه به طور متوسط بهاي اين گروه لبني نسبت به هفته قبل از آن ۱/۰درصد و نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۵/۰ درصد افزايش يافت. قيمت تخم مرغ به شانه اي ۱۸ هزار ريال رسيد كه نسبت به هفته قبل از آن ۳/۵ درصد و نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۹/۲۳ درصد افزايش داشت. براساس اين گزارش، در هفته مورد بررسي در ميدان هاي ميوه و تره بار زيرنظر شهرداري تهران، اقلا م ميوه و سبزي تازه به نرخ سازمان ميادين ميوه و تره بار عرضه شد. در همين حال در هفته گذشته قيمت سيب زرد، ليمو شيرين و انگور كاهش يافت، اما بهاي انواع ميوه در ميوه فروشي هاي سطح شهر افزايش داشت. همچنين در هفته ياد شده، قيمت انواع گوشت قرمز هر كيلو گرم ۴۱ هزار و ۲۴۰ ريال بود كه نسبت به هفته قبل از آن ۱/۰ درصد كاهش و در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل ۲/۰ درصد افزايش داشت. بهاي گوشت مرغ در هفته مورد بررسي ۱۲ هزار و ۶۹۰ ريال بود كه نسبت به هفته گذشته ۲/۰ درصد كاهش و نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۳/۱ درصد كاهش يافت.
در هفته يادشده، بهاي قند، شكر و روغن نباتي جامد(حلب ۵/۴ كيلوگرمي) اندكي افزايش يافت و هر كيلوگرم به ترتيب ۵۰۵۰۴۵۷۰، و ۴۱ هزار و ۹۶۰ ريال عرضه شد.
همچنين قيمت هر بسته ۵۰۰ گرمي چاي خارجي نيز ۲۷ هزار و ۷۳۰ ريال بود كه قيمت خرده فروشي آن نسبت به هفته قبل ۱/۰ درصد افزايش و نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۶/۱ درصد، كاهش داشت.
قيمت هر ليتر روغن مايع نيز در هفته مورد گزارش ۹۳۵۰ ريال بود كه نسبت به قيمت هفته قبل از آن و هفته مشابه ماه قبل بدون تغيير ماند.
در هفته مورد گزارش، قيمت انواع حبوب نيز نسبت به قبل از آن ۱/۰ درصد كاهش و نسبت به هفته مشابه ماه قبل از آن ۵/۰ درصد افزايش يافت.
بانك مركزي در اين گزارش افزود: در اين مدت، قيمت خرده فروشي برخي مواد خوراكي در تهران شامل مواد لبني ۵/۰ درصد، تخم مرغ ۹/۲۳ درصد، برنج ۲/۰ درصد،حبوب ۵/۰ درصد، ميوه هاي تازه ۲/۴ درصد، سبزي هاي تازه ۵/۳ درصد، گوشت قرمز ۲/۰ درصد، قند و شكر ۴/۰درصد و روغن نباتي ۱/۰ درصد افزايش يافت.
همچنين قيمت خرده فروشي گوشت مرغ ۳/۱ درصد و چاي۶/۱ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل در بازار تهران با كاهش مواجه شد.

پاسخ مسئولا ن
بر توليد ماءالشعير نظارت مي شود
در پاسخ به مطلب مندرج در بازارچه مورخ ۱۳/۹/۸۲ تحت عنوان «چه سازماني بر ماءالشعير نظارت دارد»، براساس گزارش اداره كل نظارت بر مواد غذايي و آشاميدني به آگاهي مي رساند:واحدهاي توليدكننده ماءالشعير با اخذ مجوزهاي بهداشتي از اين اداره كل و با رعايت ماده ۱۱ قانون مواد خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي مجاز به فعاليت مي باشند. چنانچه خارج از موارد ياد شده، موردي رويت شده اعلا م شود تا پيگيري و اقدامات لا زم صورت گيرد. در ضمن درج علا مت استاندارد در محدوده فعاليت هاي اداره كل استاندارد است.
اداره كل روابط عمومي  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

خبر روز
نظارت ويژه بر توزيع شير صورت مي گيرد
سازمان بازرگاني استان تهران از اجراي «طرح نظارتي ويژه شير» در استان تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار ما اين سازمان اعلا م كرده است با توجه به اهميت و ارزش غذايي شير در سبد غذايي خانوارها و نيز نهادينه شدن مصرف آن در بين مردم و جلوگيري از هر نوع تخلف در توزيع شير، اين طرح از هفته پيش تا نهم اسفند در استان تهران اجرا مي شود.
جلوگيري از گران فروشي، اختفا و امتناع از عرضه شير تلفيقي، عرضه خارج از شبكه، خريد و فروش غيرمجاز توسط شركت هاي توليدي، پخش در واحدهاي صنفي و نيز ايجاد ثبات در عرضه و آسودگي خاطر مردم در تهيه شير مورد نياز با قيمت مصوب از ديگر دلا يل اعلا م شده براي اجراي اين طرح است.
در اين طرح تمام شركت هاي توليد، پخش و نمايندگي هاي توزيع، عاملين فروش مجاز و واحدهاي صنفي فاقد پروانه عامليت، مورد بازرسي قرار گرفته و ضمن كنترل ميزان شير دريافتي توسط عاملين و مقايسه آن با سهميه تخصيصي، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان به صورت ويژه برخورد قانوني مي شود.
سازمان بازرگاني استان تهران از شهروندان تهران خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف، مراتب را با شماره ۱۲۴ واحد رسيدگي به شكايات مردمي اطلا ع دهند.
طي روزهاي اخير به دليل كاهش ميزان شير تحويلي از دامداري ها، توليد شير كاهش يافته و شهروندان براي تهيه اين فرآورده  دچار مشكل شده اند. روابط عمومي شركت صنايع شير ايران قول داده است طي روزهاي آينده با افزايش توليد دامداري ها اين مشكل حل شود.

بازارچه خوراك
بازارچه خودرو
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه لوازم صوتي - تصويري
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه لوازم صوتي - تصويري  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |