دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۰ - Feb 16, 2004
آخرين اطلاعات از وضعيت سرنشينان هواپيماي فوكر
002364.jpg
سازمان هواپيمايي كشوري با صدور اطلاعيه شماره ۵ خود آخرين اطلاعات از وضعيت سرنشينان هواپيماي ساقط شده در شارجه را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر گروه اعزامي بررسي سانحه فوكر ۵۰ از شارجه آخرين وضعيت سرنشينان هواپيماي كيش اير را به شرح زير اعلام كرد:
سرنشينان ايراني: ۹ نفر مسافر، ۶ نفر گروه پروازي، جمعا ۱۵ نفر
الف) مسافر ايراني جمعا ۹ نفر
۱- يك نفر از مسافران ايراني به نام آقاي نويد خداورديان در بيمارستان بستري است.
۲- سه نفر از مسافران پس از احراز هويت، براساس تقاضاي خانواده آنها در دبي دفن شده اند.
۳- ۴ نفر از مسافران احراز هويت شده و در حال انتقال به تهران هستند.
۴- يك نفر در حال تست DNA است كه پس از تشخيص هويت براساس تقاضاي خانواده وي در دبي دفن خواهد شد.
۵- آقاي ناصر يعقوب علي كه در اطلاعيه شماره ۳ به عنوان ايراني اعلام شده بود تبعه كشور امارات مي باشد كه بدينوسيله تعداد مسافران ايراني اين سانحه از ۱۰ نفر به ۹ نفر اصلاح مي شود.
ب) گروه پروازي جمعا ۶ نفر
۱- از گروه پروازي دو نفر احراز هويت شده و به تهران منتقل شده اند.
۲- چهار نفر باقيمانده در مراحل تست DNA هستند كه پس از شناسايي و احراز هويت به تهران منتقل خواهند شد.
ج)سرنشينان خارجي جمعا ۳۱ نفر
۱- ۱۲ نفر احراز هويت شده و به خانواده هاي خود تحويل شده اند.
۲- خانواده هاي ۱۹ نفر باقيمانده براي تست DNA مراجعه كرده اند كه پس از انجام مراحل تست و احراز هويت تحويل خواهند شد. (دو نفر از اين تعداد در بيمارستان بستري اند).

آواربرداري غيراصولي و نبود آب شرب سالم، دو مشكل جدي مردم بم
معاون شهردار بم گفت: آواربرداري غيراصولي و نبود آب شرب سالم موجب افزايش احتمال شيوع بيماري در سطح شهرستان بم و در معرض خطر قرار گرفتن سلامت بازماندگان حادثه شده است.
محمد بمي اسدي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: آواربرداري از خرابه هاي شهرستان بم به كندي انجام مي شود و برخي از ستادهاي معين نيز بدون هماهنگي با تخليه آوارهاي جمع آوري شده در نقاط مسكوني شهر موجب مي شوند بادهاي گرم موسمي آلودگي ميكروبي در اين مناطق و روستاهاي اطراف منتشر شود.
وي با بيان اينكه در پي اين اقدام احتمال شيوع آلودگي ميكروب در بين باقي مانده مردم شهرستان بم طي روزهاي آينده بسيار زياد است تصريح كرد: آب هاي معدني كه با هزينه هاي گزاف وارد شهر مي شود هرگز نياز مردم بم را رفع نمي كند لذا اين افرادبه ناچار از آب تانكرهاي روباز موجود در سطح شهر استفاده مي كنند.
معاون شهردار بم در ادامه اضافه كرد: با توجه به روباز بودن اين تانكرها احتمال انتقال بيماري از طريق خاك هاي وارد شده به محفظه بسيار زياد است لذا بهترين كار جهت تامين آب شرب منطقه بازسازي سيستم آبرساني شهرستان بم و كلر زني آن است در غيراين صورت به زودي بيماري ها افزايش مي يابد.
از سوي ديگر مسئول ستاد اسكان موقت شهرستان بم به ايلنا گفت: به منظور برآوردن خواست برخي از زلزله زدگان شهرستان بم، تعدادي از كانكس ها جهت اسكان موقت خانواده ها در محوطه منازل مسكوني شهروندان نصب مي شود.
غلامحسين زيوري، مسئول ستاد اسكان موقت شهرستان بم ضمن بيان اين مطلب افزود: پس از اجراي مرحله اول طرح اسكان موقت زلزله زدگان در اردوگاهها مرحله دوم طرح اسكان خانواده ها در محوطه منازل مسكوني خود خواهد بود.
زيوري گفت: اسكان خانواده ها در محوطه منازل مسكوني خود با توجه به نظر كارشناسان نسبت به ميزان تخريب ساختمان، پس از اجراي طرح جامع آواربرداري ميسر خواهد بود.

افزايش پنج درصدي شمار ازدواج و طلاق در كشور
گروه اجتماعي: سازمان ثبت احوال كشور از افزايش پنج درصدي آمار ازدواج و طلاق در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در پارسال خبر داد.
اين سازمان اعلام كرد: در ۹ ماهه امسال ۴۷۷ هزار و ۱۳۰ مورد ازدواج در كشور به ثبت رسيده است كه نسبت به مدت مشابه در پارسال پنج درصد افزايش داشته است.
همچنين در همين مدت، مجموع آمار طلاق به ثبت رسيده در كشور ۵۱ هزار و ۹۴ مورد بوده است كه اين آمار هم از افزايش پنج درصدي طلاق در كشور نسبت به ۹ ماهه پارسال حكايت دارد.

۱۳ درصد دختران تحصيلكرده جذب بازار كار مي شوند
خبرگزاري مهر - به رغم اينكه ۶۰ درصد دانشجويان دانشگاهها را دختران تشكيل مي دهند، فقط ۱۳ تا ۱۵ درصد آنها پس از فارغ التحصيلي جذب بازار كار مي شوند.
معاون دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي گفت: در حال حاضر نرخ بيكاري دختران فارغ التحصيل دانشگاهها بالاي ۵۰ درصد است كه اين مساله بيانگر باورهاي نادرست از استعداد وتوانايي هاي زنان از سوي كارفرمايان و حتي مسئولين در جامعه است.
پرويز زارعي محدود كردن ورود دانشجويان دختر به دانشگاه را تنها پاك كردن صورت مساله دانست و اظهار داشت: اگر چه اين مساله مي تواند در ايجاد توازن براي حضور يكسان دختران و پسران در دانشگاهها موثر واقع شود اما راهكار اساسي تر آن است كه به جاي محدوديت در ورود دختران به دانشگاهها در پي ايجاد زمينه هاي كاري براي جذب دختران فارغ التحصيل باشيم چرا كه بسياري از دختران بر اساس تلاش و استعداد خود به دانشگاهها راه يافته و نبايد اين شانس را كه از طريق رقابت به دست مي آيد از آنها گرفت. وي افزود: با توجه به اينكه تعداد زنان تحصيلكرده در جامعه زياد است ولي اين ذهنيت در مديران و كارفرمايان كمتر ديده مي شود كه از آنها نيز در جذب نيروي كار استفاده كنند و هميشه در جذب نيروي تحصيلكرده براي كار اولويت با مردان است، بنابراين با توجه به فرهنگ جامعه و ذهنيتي كه در بين مردم و مسئولين جا افتاده زنان تحصيلكرده وتوانمند از حق خود محروم مي شوند.

اختصاص ۳۵ ميليارد ريال بودجه براي مبارزه با مواد مخدر
گروه اجتماعي: ۳۵ ميليارد ريال از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان تربيت بدني اختصاص يافت.حميد صرامي مدير كل امور فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام اين خبر افزود: بودجه مذكور در جهت تقويت ورزش جوانان به سازمان تربيت بدني اختصاص يافته است و اميدواريم از اين طريق، با توسعه اقدامات اطلاعات رساني، آگاه سازي و ورزشي در جهت مصون سازي جوانان از سوءمصرف مواد مخدر تاثيرگذار باشد.
صرامي گفت: فقدان مكانهاي ورزشي از يك سو و اخذ هزينه هاي بالاي برخي مراكز ورزشي از سوي ديگر از جمله موانع گرايش نوجوانان و جوانان به ورزش است .

سردار قاليباف:
تهران داراي ۲۲ منطقه راهنمايي و رانندگي مي شود
فرمانده نيروي انتظامي گفت: راهنمايي و رانندگي ناجا اقدامات ترافيكي خود را از سال آينده آغاز و بسترهاي لازم را براي تأمين نيروي انساني و تجهيزات و امكانات فراهم خواهد كرد.
به گزارش ايسنا سردار قاليباف در حاشيه افتتاح «ستاد كنترل ترافيك بزرگراه ها»، «نخستين مجتمع آموزشي، علمي و تخصصي راهنمايي و رانندگي» و «منطقه ۲۱ راهنمايي و رانندگي» در جمع خبرنگاران همچنين با اشاره به اين كه ترافيك كشور بحراني شده است و دراين راستا نيازمند تصميم گيريهاي كلان هستيم، از ارائه طرح نيروي انتظامي به دولت در راستاي تغيير سيستم هاي مديريتي و ساختارها و سازمانهاي مربوط به ترافيك خبر داد و نسبت به زمان بر شدن تصميم نهايي اين طرح ابراز تأسف كرد.
وي اعلام كرد: با هماهنگي هاي لازم صورت گرفته با دستگاه هاي وزارت كشور، شهرداري، محيط زيست و بخش هاي مربوطه ديگر، اين امكان وجود دارد تا سرعت وسايل نقليه از ۲۹ ساعت و نيم كيلومتر در ساعت به ۴۰ كيلومتر در ساعت افزايش يابد.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي، زوج و فرد كردن تردد وسايط نقليه، ضعيف ترين طرح ارائه شده براي كاهش ترافيك بوده، اما با اجراي طرح تعويض پلاك خودروها اين امكان و فرصت براي مديران فراهم مي شد تا در تصميم گيريها موفق تر عمل كنند. وي با اشاره به اينكه منطقه ۲۱ راهنمايي و رانندگي با توافق شهرداري تهران افتتاح شده است، خاطرنشان كرد: با توافق صورت گرفته با شهرداري تهران، براي مديريت بهتر ترافيك، مناطق راهنمايي و رانندگي به ۲۲ منطقه افزايش مي يابد.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |