دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۰ - Feb 16, 2004
تجديدقوا براي تيم ملي فوتبال ايران
لژيونرها به ملي پوشان مي پيوندند
علي كريمي از جمله بازيكنان لژيونر موثر در تركيب تيم ملي است كه با پيوستن به جمع اردونشينان بر ضريب روحي نفرات حاضر براي ديدار با قطر افزوده است. آشنايي كريمي با نحوه بازي كشورهاي عربي كمك بزرگي براي تيم ملي خواهد بود.
002355.jpg
گروه ورزشي: ازنظر كادر فني تيم ملي، آسيب ديدگي يحيي گل محمدي شديد نيست و در حال حاضر نيز تحت نظر پزشكان تيم، تمرينات فيزيوتراپي را دنبال مي كند.
گل محمدي بازيكن باتجربه اي است كه پس از احساس كشيدگي خفيف از ناحيه كشاله ران، مانع از تشديد آن شد كه از فردا با نظر پزشكان تمرين خواهد كرد.
البته باتوجه به هماهنگي هاي انجام شده با برانكو، رحمان رضايي، فرداشب به جمع ملي پوشان خواهد پيوست و به لحاظ حضور در ليگ ايتاليا از شرايط بدني خوبي نيز سود مي برد، همچنين نفراتي چون قرباني، تقي پور، نصرتي و كاملي مفرد، درصورت لزوم و بنا به تشخيص برانكو مي توانند در تركيب تيم قرار گيرند.
همچنين زندي و مهدوي كيا امروز وارد كشور خواهند شد و در تمرينات شركت مي كنند.
به دليل احساس خستگي نزد بازيكنان تيم و تصميم برانكو مبني بر استراحت تيم، صبح ديروز آب درماني و سونا در دستور كار ملي پوشان قرار گرفت و بعدازظهر نيز كلاس تئوري با هدف آناليز تيم قطر تشكيل شد، ضمن اينكه طي روزهاي امروز و فردا نيز، دو جلسه تمريني در زمين شماره يك آزادي انجام خواهد شد.
حضور طالبي و دكتر ذوالفقارنسب به عنوان مشاورين تيم هاي ملي را نيز بايد با هدف كمك به فوتبالي ملي درنظر گرفت و تصميم دادكان استفاده از مشاور براي آناليز مسابقات تيم هاي ملي بوده و فدراسيون دلسوزترين نهاد در امر فوتبال محسوب شده و علاقمند به نظرات كارشناسي مشاورين خود مي باشد.
با استراحت پيش بيني شده، تمامي ۲۰ بازيكن حاضر در تمرينات با نشاط و آمادگي مناسب تر در دو جلسه تمرين باقيمانده حاضر خواهند بود.
واحدي نيكبخت به ملي پوشان پيوست
عليرضا واحدي نيكبخت پيش از ظهر ديروز به جمع ملي پوشان كشورمان پيوست.
وي كه ابتدا قرار بود روز شنبه از امارات راهي ايران شود تا تمرينات خود را تا پيش از بازي با قطر در ۲۹ بهمن ماه در اردوهاي تيم ملي بزرگسالان دنبال كند، به دليل وجود مشكلاتي در تهيه بليت با تعويق اجباري زمان پرواز روبه رو شد كه با برطرف شدن مشكل فوق وي در هتل لاله، محل استقرار ملي پوشان حضور پيدا كرد.
برنامه مسابقات بين المللي فوتبال ايران
تا پايان سال جاري
بيست و نهم بهمن ماه: تيم ملي بزرگسالان ايران - قطر
دهم اسفندماه: العربي كويت - سپاهان اصفهان
دهم اسفندماه: الرفاع بحرين - ذوب آهن اصفهان
دوازدهم اسفندماه: تيم المپيك مالزي - تيم المپيك ايران
بيست و هفتم اسفندماه: تيم المپيك ايران - تيم المپيك كره جنوبي

حيدري و رضايي غايبين سرشناس جام تختي
معزي پور: رضايي مشكل خاصي براي كشتي گرفتن ندارد
002361.jpg
گروه ورزشي: در حالي كه كشتي گيران شركت كننده در جام تختي قرار است عصر فردا به روي باسكول وزن كشي بروند ديروز ناگهان عليرضا رضايي سنگين وزن ملي پوش كشتي ايران اعلام كرد: به دليل آسيب ديدگي ناخواسته نمي توانم در جام تختي كشتي بگيرم.
نفر سوم رقابت هاي جهاني نيويورك در وزن ۱۲۰ كيلوگرم اظهار داشت: مچ پاي چپ من از ۶ سال پيش هميشه مشكل داشته كه پس از مسابقات جهاني نيز دچار مشكل شد كه پايم را گچ گرفتم و به دليل حضور مستمر در ليگ كشتي نتوانستم به مداواي اساسي مچ پاي مصدومم كه دچار پارگي ممتد است، بپردازم.
وي ادامه داد: در تمرين روز شنبه حريفم به روي پايم افتاد كه باعث مصدوميتم شد و در حال حاضر داراي ورم زيادي است و با عصا حركت مي كنم.
اين در حالي است كه مربي تيم ملي كشتي آزاد مي گويد: آسيب ديدگي عليرضا رضايي چندان حاد نيست كه در جام بين المللي تختي نتواند كشتي بگيرد.
محمود معزي پور اظهار داشت: اگرچه حيدري به دليل آسيب ديدگي كه از ناحيه عضله پا، حضورش در جام تختي تا حدودي منتفي است، اما با توجه به اينكه مرتباً در تمرينات حاضر بوده، منتظر تشخيص دكتر معالجش هستيم و در صورتي كه تشخيص دهد آسيب ديدگي وي خيلي حاد است، در جام تختي كشتي نخواهد گرفت. اما عليرضا رضايي هرچند از گذشته از ناحيه مچ پا دچار آسيب ديدگي مي باشد، اما چون تا به امروز نسبت به اين مسئله ابراز ناراحتي نداشته و عدم شركت خود را در جام تختي اعلام نكرده، مشكل خاصي براي كشتي گرفتن ندارد.

سهميه تكواندوي ايران با ساعي كامل شد
002358.jpg
گروه ورزشي: فدراسيون تكواندو اعلام كرد: هادي ساعي نماينده ايران در ديدار مرحله نيمه نهايي مسابقات تكواندو انتخابي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن در قاره آسيا باغلبه بر حريف چين تايپه اي خود ضمن راهيابي به ديدار پاياني اين مسابقات جواز حضور در المپيك را بدست آورد.به گزارش اين فدراسيون ساعي در اين ديدار كه ديروز در تايلند برگزار شد، با نتيجه ۳ بر ۱ بر شائو حريف خود چيره شد.ساعي براي رسيدن به ديدار نهايي ابتدا ويتالين از ازبكستان را ۴ بر صفر برد، سپس علي خوفاش از اردن را ۴ بر ۱ مغلوب كرد و در سومين ديدار خود، يركين از قرقيزستان را ۱۱ بر ۳ شكست داد.پيش از اين يوسف كرمي نيز سهميه حضور در المپيك آتن را بدست آورده بود. به اين ترتيب سهميه تكواندو ايران در المپيك آتن در بخش مردان كامل شد.

مربي خارجي بسكتبال امروز وارد تهران مي شود
گروه ورزشي: مربي خارجي بسكتبال امروز وارد تهران مي شود.
اين مربي اهل صربستان مونته نگرو ولاديمير بوسنياك نام دارد. در كارنامه اين مربي سابقه مربيگري در تيمهاي ستاره سرخ بلگراد، پارتيزان بلگراد، ميلواكي حاضر در ليگ حرفه اي آمريكا به چشم مي خورد.
وي در مدت اقامت يك هفته اي خود در ايران در چند نوبت با مسئولان فدراسيون بسكتبال و كميته ملي المپيك ايران به گفت و گو مي پردازد و در صورت رسيدن به توافق لازم اقدام به عقد قرارداد مي نمايد.

هندبال جام ملت هاي آسيا
جدال حساس ايران و ژاپن امروز در دوحه
گروه ورزشي: تيم هندبال شهرداري كرمان نماينده ايران در مسابقات جام ملت هاي آسيا در دومين ديدار خود موفق به مغلوب كردن تيم ملي عمان شد. اين تيم كه در بازي نخست خود بيشتر چوب داوري جهت دار و اشتباهات فردي را خورده بود، در بازي با عمان با نمايش خوب ظاهر شد و مزد بازي گروهي را با برتري جالب توجه ۳۳ بر ۲۰ گرفت. تيم شهرداري كه در حقيقت مي توان اين تيم را پنجاه درصد سرمايه هاي هندبال ايران خواند امروز در جدالي حساس به مصاف ژاپن تنها تيم شرق آسيايي حاضر در اين رقابت ها مي رود. اگر ايران همه چهره هاي برجسته خود را در قالب تيم ملي در دوحه داشت، بدون شك اين تيم مي توانست جايي در جمع چهار تيم دور پاياني داشته باشد، همين تيم شهرداري كرمان كه با چند بازيكن تيم ملي تقويت شده است اگر در اندازه هاي خود ظاهر شود هندبال ايران با اين تيم نيز شانس راهيابي به مرحله نيمه نهايي را دارد. شكست دادن ژاپن مي تواند مسير صعود را هموارتر سازد.
در اين دوره از مسابقات كه جنبه انتخابي مسابقات جام جهاني تونس را دارد، تيم هاي كره جنوبي، چين و چين تايپه غائبين بزرگ محسوب مي شوند.

سقر و مرادي در دو و ميداني داخل سالن جهان
گروه ورزشي: فدراسيون دووميداني اعلام كرد: «عبدالغفار سقر»و «سجاد مرادي» دو دونده سرعت و نيمه استقامت كشورمان در رقابتهاي دووميداني داخل سالن جهان كه در بوداپست مجارستان برگزار مي شود، شركت خواهند كرد.
رقابتهاي دووميداني داخل سالن جهان در روزهاي پانزدهم تا هفدهم اسفند ماه سال جاري برگزار خواهد شد.
اين دو دونده در مسابقات اخير دووميداني داخل سالن آسيا با درخشش عالي موفق به كسب سهميه ورودي به مسابقات جهاني شده بودند.

خبرهايي از واليبال
پارك كي ون: جوانها در اولويت بازيهاي آسيايي دوحه هستند
002376.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران نخستين اردوي آماده سازي خود را براي شركت در مسابقات انتخابي المپيك آتن از روز ۱۳ اسفند ماه آغاز مي كند. البته هنوز اسامي دعوت شدگان از سوي «پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي اعلام نشده و قرار است در پايان رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران ۲۰ بازيكن به اردو فراخوانده شوند.
«پارك كي ون» در گفتگوي كوتاه با خبرنگار همشهري در جواب اين سئوال كه با توجه به درخشش جوانان در ليگ برتر آيا شاهد تغييرات اساسي در تركيب تيم ملي در بازيهاي آسيايي بوسان و قهرماني آسيا در «تيان جين» در بازيهاي انتخابي المپيك آتن خواهيم بود گفت: البته چهره هاي جديدي به تيم ملي دعوت خواهند شد ولي با توجه به اهميت اين بازيها سعي خواهم كرد كه استخوان بندي تيم ملي را چندان دگرگون نسازم. وي افزود: تغيير ساختار تيم ملي را به بعد از بازيهاي انتخابي المپيك موكول مي كنم و به طور حتم در شكل گيري آن تيم براي حضور در بازيهاي آسيايي دوحه اولويت با جوانان خواهد بود.
چهارم اسفند قرعه كشي واليبال انتخابي المپيك
فدراسيون بين المللي واليبال با تغيير روز قرعه كشي رقابت هاي انتخابي المپيك آتن اعلام كرد: اين مراسم به جاي روز نهم اسفند در روز چهارم اسفندماه انجام خواهد شد و طي آن ۱۶ تيم متقاضي حضور در اين بازيها در سه گروه در شهرهاي توكيو، پورتو و مادريد گروه بندي خواهند شد. تيم ايران در توكيو در كنار تيم هاي برتر آسيا و اقيانوسيه (ژاپن، چين، كره جنوبي و استراليا) منتظر شناسايي سه حريف ديگر خود است.
برق قهرمان جام در جام
تيم واليبال برق در پيكار پاياني مسابقات جام در جام تهران با شكست دادن دخانيات به مقام قهرماني رسيد. در مسابقاتي كه تيم هاي مطرحي چون صنام، پيكان و پاس چندان علاقه اي به حضور با تمام قوا از خود نشان ندادند، دو تيم برق و دخانيات به فينال راه يافتند كه برق توانست قهرماني را نصيب خود سازد. در بازي رده بندي هم سايپا با مغلوب كردن شهرداري كرج در جاي سوم ايستاد.
آغاز رقابتهاي واليبال نشسته جام طلايي ايران
  رقابت هاي  واليبال  نشسته  جام  طلايي  تهران    با شركت  ۴تيم  داخلي و ۴ تيم  خارجي  از امروز در سالـن هاي  واليبال  و بانوان  مجموعه  ورزشي آزادي  تهران  آغاز مي شود.
بنابر اعلام  فدراسيون  ورزش هاي  جانبازان  و معلولين ، برنامه  اولين روز اين  مسابقات  به شرح  زير است .
دوشنبه  ۲۷/۱۱/۸۲
مصر- لهستان  ساعت  ۳۰/۸ در سالن  واليبال
آلمان  - اميد ايران  ساعت  ۳۰/۸ در سالن  بانوان
فجر (ملي الف ) - جوانان  ساعت  ۱۰ در سالن  واليبال
ايثار (ملي  ب ) - عراق  ساعت  ۱۰ در سالن  بانوان
لهستان  - جوانان  ساعت  ۳۰/۱۲در سالن  واليبال
ايثار - آلمان  ساعت  ۳۰/۱۲در سالن  بانوان
اميد ايران  - عراق  ساعت  ۱۴ در سالن  واليبال
ساعت  ۱۶ مراسم  افتتاحيه 
فجر ايران  - مصر ساعت  ۱۸ در سالن  واليبال

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |