دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۰ - Feb 16, 2004
عضو شوراي شهر تهران:
پاركينگ،با توجيه فني لازم قابل تبديل به واحد مسكوني است
گروه شهري: عضو هيات  رئيسه  شوراي  اسلامي شهر تهران ، گفت : در صورت  داشتن  توجيه  فني مي توان  پاركينگ  را به  مسكوني  تبديل  كرد.
مسعود زريبافان  ديروز در گفت  وگو با ايرنا، افزود: در برخي  معابر با عرض  دومتر و يا شيب  نامناسب  ايجاد پاركينگ  غيرقابل  استفاده  خواهد بود.
به  عقيده  وي  در اين  موارد كه  داراي  توجيه  فني  هستند، شهرداري   مي تواند با دريافت هزينه  پاركينگ  از اهالي در همان  محل  پاركينگ  عمومي  احداث  كند.
عضو كميسيون  عمران  شوراي  اسلامي  شهر تهران  افزود: در يك  محله اي  كه  امكان احداث  پاركينگ  وجود ندارد، شهرداري  موظف  است  نقطه اي  را به  پاركينگ  طبقاتي  اختصاص  دهد كه  نياز شهروندان  برطرف  شود.
وي  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  در برخي  مواقع  شهرداري  با گرفتن  مبلغي از مردم ، مجوز تبديل  پاركينگ  به  مسكوني  مي دهد، گفت : اين  كار خلاف قانون  و مقررات  شهرسازي  است  و شوراي  شهر به  هيچ  عنوان  با آن  موافق  نيست .
وي ، همچنين  درمورد نوسازي  و مقاوم سازي  بافت هاي  فرسوده  بدون  پرداخت  عوارض ، گفت : عده اي  از شهروندان  حتي  با وجود اين  تسهيلات  قادر به  مقاوم سازي  بناها نيستند كه  بايد دولت  به  فكر اين  شهروندان  كه  تعدادشان  نيز كم  نيست ،باشد.

طرح استقبال از محرم
پاكسازي و رفت و روب شهري تهران افزايش مي يابد
002382.jpg
گروه شهري: مديركل خدمات شهري شهرداري تهران اعلام كرد با هدف پاكيزگي، آراستگي، تزئين نماها و محيط هاي شهري برنامه ريزي و سازماندهي براي ارائه خدمات ويژه به عزاداران سرور و سالار شهيدان، شهرداري تهران طرح استقبال از محرم را به اجرا مي گذارد.
به گزارش روابط عمومي خدمات شهري مهندس حسن كاظم پور دهكردي با اشاره به اين كه شهرداري با تجهيز امكانات، خدمات و نوسازي ابزار و ادوات رفت و روب پاكسازي محيط شهري، فعاليتهاي خود را پس از استقبال از محرم به پيشواز از بهار پيوند مي زند، خاطرنشان كرد: از آنجايي كه در دهه نخست محرم به لحاظ پذيرايي از عزاداران در مقايسه با ديگر روزهاي سال زباله توليدي در سطح شهر بيشتر است، شهرداري تهران به صورت ويژه نسبت به جمع آوري زباله ها و پسماندها از جلوي در امام زاده ها، حسينيه ها، تكايا و مساجد اقدام مي كند، ضمن آن كه انتظار داريم، شهروندان و اعضاي هيات امناي حسينيه ها و تكايا براي آن كه محيط زيست شهري پس از عزاداري، از منظر عمومي، ناپاك جلوه نكند، نسبت به همكاري و همراهي با ماموران خدمات شهري دريغ نكنند و پس از پذيرايي از عزاداران، زباله ها را جلوي در اماكن مذهبي قرار دهند.
مديركل خدمات شهري شهرداري تهران با ذكر اين كه طرح استقبال از محرم از اول اسفند آغاز مي شود و در ادامه پس از دهه نخست محرم در قالب طرح استقبال از بهار استمرار خواهد يافت، گفت: در طرح استقبال از محرم شهرداري تهران با همكاري مركز رسيدگي به امور مساجد، نسبت به آذين بندي مساجد، غبارروبي نمازخانه هاي موجود در بوستان ها، نصب تابلوها و پرچم هاي متناسب با محرم و سال نو در سطح شهر و اعزام نمايندگان شهرداري به مساجد و برقراري ارتباط با شهروندان براي جلب مشاركت آنها اقدام خواهد كرد.

نگاه
در حاشيه شروع تبليغات انتخاباتي
002379.jpg
داوود كاظمي

ساز و كار پيش فروشهاي غيرقانوني مسكن تشريح شد
گروه شهري: از سوي يك مقام آگاه، ساز و كار پيش فروش انبوه سازان شش گانه اي كه توسط وزارت مسكن و شهرسازي غيرمجاز اعلام شدند، تشريح شد.
اين مقام آگاه وزارت مسكن و شهرسازي در گفتگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: اين شركتها با دريافت زمين وكالتي و با اقساط طويل المدت از حساب ۱۰۰ امام و بنياد شهيد به طور غيرقانوني اقدام به پيش فروش واحدهاي ساخته نشده به مردم تا پنج برابر تعداد واحدها مي نمودند.
وي ادامه داد: از محل پيش فروش زمين اول زمينهاي دوم و سوم خريداري مي شد و پس از پيش فروش زمين سوم ساخت واحدهاي پيش فروش شده پروژه اول آغاز مي شد.
وي متذكر شد: پروژه هاي نگين غرب، شهر، شفق، شقايق، صبا و مفيد آريا از اين جمله هستند.
اين مقام آگاه با اشاره به اين كه قراردادهاي پيش فروش كاملا يكطرفه و به نفع شركت منعقد مي شد، اضافه كرد: هيچ گونه جريمه اي براي ديركرد تحويل پروژه و كيفيت تحويل بنا ارائه نمي شد، ضمن اين كه در قرارداد ذكر شده بود كه مبلغ پروژه تا ۲۰ درصد افزايش مي يابد و مبلغ پاركينگ و انباري نيز متعاقبا اعلام مي شود.
وي تصريح كرد: با طولاني  شدن مدت تحويل پروژه و بهانه تراشيهاي مختلف، عده اي از خريد منصرف مي شدند بنابراين براي هر واحد موجود دو تا سه نفر باقي مي ماند.

تعويق طرح احداث ترن هوايي در تهران
گروه شهري: معاون  فني  و عمراني  شهردار تهران ، گفت : با ايجاد مانع ، جلوي  احداث  ترن هوايي  (مونوريل ) از سوي  شهرداري  در تهران  را گرفته اند.
«محمد علي آبادي» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: ما مي خواستيم  اين  كار (احداث  ترن  هوايي ) را شروع  كنيم  اما افرادي خارج  از شهرداري  تصميم  گرفتند و نگذاشتند كه  اين  كار انجام  شود.مراسم  كلنگ  زني  احداث  خط شش  كيلومتري  ترن هوايي  در مسير صادقيه  تا فرودگاه مهرآباد، قرار بود دوشنبه  هفته  گذشته  با حضور نمايندگان  رسانه ها و شهردار برگزار شود.
معاون  شهردار تهران  افزود: شهرداري  مصمم  است  طرح  مونوريل  كه  از ضرورت هاي  ترافيكي  شهر است  را اجرا كند.به گفته وي ، شهرداري  تهران ، وقت  و امكانات  ويژه اي  را براي  اين  كار گذاشته است ، اما برخي  فشارها نگذاشتند كه  شهرداري  اين  كار را انجام  دهد.وي  تصريح  كرد: اصل  مطلب ، اعتبارات  مالي  طرح بوده  كه  تامين  شده  است  و براي قطار شهري ، شهرداري  تهران  تجربه  خوبي  از مترو دارد  .

بهره برداري از ۵۰ طرح فرهنگي - ورزشي در منطقه ۱۱ تهران
۵۰ طرح عمراني، علمي و فرهنگي، ورزشي و فضاي سبز با صرف هزينه اي بالغ بر ۱۷۰ ميليارد ريال در منطقه ۱۱ تهران به بهره برداري رسيد.
مهندس عيسي ميراحمدي شهردار منطقه ۱۱ در مراسم افتتاحيه پروژه هاي مذكور ضمن اشاره به اهتمام شهرداري به بسترسازي براي افزايش فعاليت هاي فرهنگي، ورزشي و اجتماعي در منطقه به منظور همكاري و مشاركت بيشتر شهروندان با شعار ويژه منطقه با عنوان سال ۸۳، سال افزايش خدمات فرهنگي، تفريحي، ورزشي و اجتماعي براي شهروندان ،گفت: مشاركت شهروندان در مسائل شهري يكي از اهداف محوري شهرداري منطقه است و اميدواريم شرايط مناسبي در راستاي ايجاد اين مشاركت فراهم كنيم.

گره هاي ترافيكي بزرگراه صياد شيرازي و بابايي گشوده شد
گروه شهري: با گشايش دسترسي راستگردهاي ضلع جنوب غربي و جنوب شرقي بزرگراه شهيد بابايي و صياد شيرازي، ترافيك عبوري در محدوده اين دو بزرگراه و خيابان مغان روان شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه چهار رانندگاني كه از اين پس قصد ورود از بزرگراه بابايي غرب به بزرگراه صياد شيرازي در جنوب را دارند مي توانند از طريق راستگرد ضلع جنوب غربي بابايي به بزرگراه صياد شيرازي وارد شده و ادامه مسير دهند. همچنين رانندگاني كه از بزرگراه صياد شيرازي جنوبي قصد ادامه مسير به بزرگراه بابايي شرق را دارند، از طريق ورودي ضلع جنوب شرقي بزرگراه بابايي مي توانند در بزرگراه صياد شيرازي مسير خود را ادامه دهند. اين گزارش همچنين حاكي است رانندگان عبوري مي توانند از ضلع غربي خيابان مغان به بزرگراه بابايي وارد شده و از طريق راستگرد بزرگراه صياد شيرازي به مسير شمال رسيده و با استفاده از دوربرگردان در تقاطع گلستان پنجم در اين بزرگراه ادامه مسير دهند.
هشدار شهرداري منطقه چهار به شهروندان
همچنين روابط عمومي شهرداري منطقه چهاردر اطلاعيه اي اعلام كرد عده اي افراد سودجو و فرصت طلب به تفكيك زمين هاي ضلع شرقي فاز دو شهرك قائم و فروش اين قطعات به شهروندان اقدام كرده اند كه اين رفتار خلاف قانون آنها از چشم مأموران تيزبين شهرداري پنهان نمانده و شهرداري در اولين فرصت از اين اقدام جلوگيري كرده است. زمين هاي ياد شده خارج از محدوده منطقه چهار بوده و جزو حريم شهر محسوب مي شود، ضمن آنكه در خط تراز ۱۸۰۰ نيز قرار گرفته است. لذا شهروندان بايستي با دقت با اينگونه رفتارها برخورد كرده تا خداي نكرده ضرر و خسران متوجه آنها نشود.

مديريت فضاي سبز ميادين منطقه ۸ به شهروندان واگذار مي شود
گروه شهري: رئيس فضاي سبز شهرداري منطقه ۸ تهران ديروز اعلام كرد: مديريت و نگهداري فضاي سبز عمومي ميادين محلي منطقه به شهروندان واگذار مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري اين منطقه مهندس محمدجواد پورزرگر با بيان اين مطلب كه ۸۷ ميدان محلي در محدوده اين منطقه قرار دارد افزود: در راستاي فرهنگ فضاي سبز و جلب و جذب مشاركت عملي شهروندان، امور نگهداري فضاي سبز ميادين به شهروندان واگذار مي شود و صرفه جويي هاي بدست آمده صرف ايجاد فضاي سبز در مراكز عمومي نظير مدارس و مراكز درماني مي شود.
همچنين پورزرگر از بهره برداري ۷ بوستان محلي از جمله خاور، زمرد و عادل زاده در ايام دهه فجر خبر داد .

جشنواره واحدهاي برتر روابط عمومي در شهرداري تهران
گروه شهري: جشنواره انتخاب واحدهاي برتر روابط عمومي در شهرداري تهران، ۲۹ بهمن ماه امسال در محل تالار حركت برگزار مي شود.
مجتبي اعلايي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري تهران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پيش از اين در شهرداري تهران روابط عمومي هاي كليه سازمانها و مناطق به طور مستقل عمل مي كردند اما در دوره مديريت جديد مقرر شد اين روابط عمومي ها از نظر اجرايي مستقل ولي منطبق بر سياستهاي تدوين شده از طرف شهرداري مركز حركت كنند.
وي افزود: لذا در نظر داريم از طريق برپايي اين جشنواره علاوه بر اين كه روابط عمومي هاي زيرمجموعه شهرداري تهران را در طول دو سال آينده به سمت سياستهاي متمركز و يكپارچه سازي سوق دهيم، موجبات تشويق و ترغيب و فراهم شدن انگيزه لازم براي كار و تلاش بيشتر و فرآوري را در آنها ايجاد كنيم.
وي اعضاي هيأت داوري در جشنواره را جمعي از اساتيد و مديران برجسته روابط عمومي كشور دانست و گفت: اين داوران، واحدهاي روابط عمومي را در پنج حوزه ارتباطات مردمي، پژوهش و افكارسنجي، انتشارات و تبليغات، حوزه رسانه ها و ارتباط با دستگاه ها و سازمان هاي دولتي داوري كرده و در هر رشته سه نفر را به عنوان برترين انتخاب مي كنند.وي ادامه داد: همچنين به جهت اهميت شبكه ارتباطي ۱۳۷ و رابطيني كه با استقرار در همه مناطق شهرداري كار انتقال نظرات مردم را به مركز برعهده دارند در نظر داريم از سه نفر از رابطين برتر مركز ۱۳۷ نيز تقدير به عمل آوريم.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |