شنبه ۲ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۵ - Feb 21, 2004
أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اكْتِسَابِ الاِخْوَانِ.
ناتوان ترين مردم كسي است كه توانايي به دست آوردن دوستان ندارد.
علي ابن ابي طالب (ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
شيوه رندي و مستي نرود از پيشم
گر من از سرزنش مدعيان انديشم
من كه بدنام جهانم چه صلاح انديشم
زهد رندان نوآموخته راهي به دهي است
از سوي انجمن منتقدان ونويسندگان خانه سينما اعلام شد:
بهترين هاي جشنواره از نگاه منتقدان
هيأت داوران انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران، برگزيدگان خود را از ميان فيلم هاي بخش مسابقه ايران بيست و دومين جشنواره فيلم فجر اعلام كرد.
روابط عمومي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران برگزيدگان هيأت داوري را به اين شرح اعلام كرد: لوح «بهترين فيلم» به فيلم سينمايي «ميهمان مامان» به كارگرداني «داريوش مهرجويي»، لوح «بهترين كارگرداني» به «خسرو معصومي» براي فيلم «رسم عاشق كشي»، لوح «بهترين فيلم نامه» به «عزيزالله حميد نژاد» براي فيلم «اشك سرما»، لوح ويژه اول ضمن تقدير از «رخشان بني اعتماد» به «كمال تبريزي» براي فيلم «مارمولك»، لوح ويژه دوم به «فاطمه معتمدآريا» براي بازي در فيلم «ننه گيلانه».
به گزارش ايسنا، لوح هاي تقدير، طي مراسمي به برگزيدگان اهدا خواهد شد.
اعضاي هيأت داوران انجمن، سيد ابوالحسن طباطبايي ، محمدتقي فهيم ، شاهين امين ، محمد سليماني و رضا استادي بوده اند.

برگزيدگان جشنواره تئاتر دانشگاهي فجر
به گزارش ايسنا مراسم اختتاميه امسال همچون سالهاي پيش با دست و سوت دانشجويان و اعتراض آنها همراه بود.
جالب اينكه در مراسم اختتاميه، گروه هاي مختلف كاملاً قابل تميز از يكديگر بودند و مثلاً دانشجويان سوره در يك قسمت و طرفداران مجمع كانونهاي تئاتر در سمت ديگري نشسته بودند و در اين ميان پرسر و صداترين بخش جشنواره جداي از اهداي جوايز، مخصوص بيانيه كانونهاي تئاتر دانشجويان سراسر كشور بود كه گويا اعتراض همه دانشجويان حاضر در مراسم را درآورد.
اما در ميان هيات هاي مختلف داوري، اعضاي داوري بخش عكس و گريم نيامده بودند و در بخش اصلي هم هما روستا و سعيد كشن فلاح و در بخش نمايشنامه نويسي فرشيد ابراهيميان حاضر نبود.نكته ديگر در مراسم اختتاميه، تقدير ناگهاني از رسانه هاي خبري بود طوري كه هنوز لوح هاي تقدير آماده نشده بود و تنها به برگزيدگان نيم سكه بهار آزادي اهدا شد.
بخش اهداي جوايز اصلي هم مثل تمام جشنواره ها خالي از اتفاقات مختلف نبود. افراد زيادي جوايز خود را اهدا كردند و برخي ناراضي بودند و برخي شاد، بعضي از دانشجويان توقع بيشتري داشتند و اين مسئله را با خواندن شعر و با سوت زدن و فرياد زدن اعلام مي كردند كه در اين ميان شهرام ابوالقاسمي، كارگردان نمايش مارون و برگزيده جشنواره سال گذشته از چهره هاي شاخص بود.
در پايان هم امسال بر خلاف سال هاي گذشته هيأت داوران انتخاب خاصي انجام داد و به شش اجراي برگزيده نويد اجراي عمومي در سالن هاي تئاتري سراسر كشور و به يك اجرا نويد رفتن به خارج از كشور را داد كه مسلماً اين انتخاب براي دانشجويان تئاتري كه كمتر فرصت اجراي عمومي را پيدا مي كنند باعث خوشحالي بود.
اما در ميان تمام منتخبين، دانشگاه سوره و به خصوص نمايش «يك فنجان قهوه تلخ براي آقاي شكسپير» بيشترين جوايز را نصيب خود كرد.

گشايش نمايشگاه كتاب هاي خارجي با نرخ دولتي در تهران
به مناسبت آغاز ترم جديد دانشگاه ها، نمايشگاه بزرگ كتاب هاي خارجي مركز نشر دانشگاهي امروز شنبه دوم اسفند ماه در محل نمايشگاه دائمي اين مركز، با بيش از ۸۵۰۰ عنوان كتاب از ۲۵۰ ناشر و موسسه تحقيقاتي معتبر اروپايي و آمريكايي گشايش مي يابد.
اين كتاب ها در زمينه هاي فيزيك، شيمي، رياضي، فني مهندسي، فلسفه، ادبيات، اديان و ساير رشته هاي علوم انساني، هنر،  معماري، نقاشي، سينما، گرافيك و كليه رشته هاي دانشگاهي خواهد بود.
عرضه كتاب ها با نرخ دولتي ( ۲۵۰۰ الي ۴۵۰۰ ريال براي هر دلار) و خريد براي عموم آزاد است. سقف خريد براي عموم يك ميليون ريال، استادان دوميليون ريال و دانشگاهها بيست ميليون ريال است.
نمايشگاه دائمي مركز نشر دانشگاهي در خيابان وزراء،  نبش خيابان نهم، شماره ۸۵ واقع شده است. همچنين ساعات بازديد ( همه روزه به استثناي ايام تعطيل) از ساعت ۳۰/۸ الي ۱۶ و پنج شنبه ها ۳۰/۸ الي ۱۳ خواهد بود.

محمدرضا جعفري جلوه:
سينماي ملي در حال شكل گيري است
سينماي ايران در حال پيمودن راه صميمانه تري با فرهنگ ملي اين سرزمين است و نتايج متناسب تري را از اين توجه و دغدغه در آثار سينمايي شاهد هستيم.
محمدرضا جعفري جلوه، مدير شبكه  يك تلويزيون در گفت وگو با ايسنا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: توجه به ميراث عظيم فرهنگي، ديني و ملي ما براي سينماي ايران يك فرض است. سينماي ملي ما يعني يك سينماي شرقي، ديني و ايراني و به نظر مي رسد در اين راستا، قدم به قدم در حال توفيق بيشتر و دست يافتن به نتايج بهتر هستيم.
جعفري جلوه، با مثبت ارزيابي كردن پوشش تلويزيون از جشنواره فيلم فجر گفت: امسال پوشش گسترده تر بود و اين دلايل متعددي دارد. سينما و تلويزيون مكمل و نيازمند به هم هستند. سينما از تلويزيون نيرو و ياري مي گيرد و برايش محصولاتي را عرضه مي كند همين طور رسانه ملي در انعكاس، گشودن فضا و در گفتن درباره سينما مي تواند نقش هاي بسيار مؤثري داشته باشد و به هر حال اين تعامل چيزي طبيعي و بديهي است و هر قدمي در اين زمينه را بايد به عنوان يك وظيفه عادي تلقي كرد.
وي به ايسنا گفت: در سال هاي اخير، تعامل صميمانه تري ميان سينما و تلويزيون برقرار شده و روز به روز هم بيشتر مي شود. طبيعي است آنچه كه در شبكه اول سيما چه در برنامه  سينماي ايران و برنامه سينما يك و هرگونه برنامه ديگري از اين دست كه درباره  سينما سخن مي گويد و نقش مكمل نقادانه و ارزيابانه خودش را ايفا مي كند و يا محصولات سينماي ايران و جهان را عرضه مي كند همه در راستاي اين تعامل است و گامي در جهت ارتقاء اين رابطه مشترك كه از سينماي ملي و رسانه ملي انتظار مي رود.
وي معتقد است: به هر حال مقصد سينما و تلويزيون يكي است، تعالي فرهنگ اين سرزمين و دست يافتن به نقطه اي در شأن فرهنگ و تمدن ايران اسلامي.

نمايش عكس هاي ناپلئون پس از يك قرن و نيم
آلبوم عكس هاي ناپلئون پس از گذشت يك  قرن و نيم در كشور فرانسه براي عموم به نمايش گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاري مهر كتابخانه ملي فرانسه به تازگي نمايشگاهي از عكس هاي با ارزش تاريخي ناپلئون سوم با نام عكاسان امپراطور را در نگارخانه عكاسي خود «ريشيلو»، برپا كرده است كه تا ۱۶ مي ۲۰۰۴ همچنان داير خواهد بود.
در اين نمايشگاه آلبوم عكس هاي ناپلئون كه بين سالهاي ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ عكاسي شده اند به نمايش گذاشته شده است.
گفتني است سلطنت ناپلئون سوم بين سال هاي ۱۸۵۲ تا ۱۸۷۰ مصادف بود با گسترش ابعاد اقتصادي و هنري عكاسي در تمام وجوه آن.
چارلز لوئيس ناپلئون بناپارت در ۲۰ آوريل ۱۸۰۸ به دنيا آمد و بين سال هاي ۱۸۴۸ تا ۱۸۷۰ به عنوان دومين امپراطور فرانسه بر اين كشور سلطنت كرد.

نگارستان
002601.jpg
قرباني
۱- دومنيكو زامپيري معروف به «دومنيكينو» Domenico Zampieri Domenichino
۲- تولد: بولونا ۱۵۸۱ / وفات: ناپل ۱۶۴۱
۳- سبك نقاش: باروك (اين سبك در «رم» از سال ۱۶۰۰ آغاز و تا اواسط قرن هجدهم ادامه داشت. نام اين سبك از كلمه Baracco به معني «ابله» يا «مسخره» گرفته شده. مشخصه سبك «غلو و تكلف» در نقاشي است).
۴- زندگينامه نقاش: «دومنيكينو» تحصيل كرده «دانشگاه كاراچي» در «بولونا» بود. او يكي از معروف ترين هنرمندان در زمينه طراحي و دكوراسيون مكان هاي مختلفي مثل: ويلاها و كليساها در اطراف «رم» بود. اگرچه از نقاشان دوره باروك بود؛ اما از سبك كلاسيك نيز در آثارش بسيار استفاده مي كرد. همين مسئله باعث خصومت هنرمندان سبك باروك در «ناپل» شد و دمنيكينو مجبور به ترك  «ناپل» شد و بسياري از آثارش نيمه كاره ماند.
۵- نام تابلو و مشخصات تابلو: قرباني كردن / ۲۱-۱۶۲۰ / رنگ روغن روي بوم / ۱۴۰*۱۴۷ سانتي متر. خداوند براي سنجش ايمان ابراهيم(ع) به او دستور مي دهد تا فرزندش را قرباني كند. فرزند ابراهيم را زانوزده بر روي تخته سنگ و بدون پوشش مي بينيم. او شجاعانه تن به اراده پروردگار داده است. ابراهيم را با رداي قرمز و آبي شمشير كشيده است. اما فرشته اي بر او نازل شده و «گوسفندي» را هديه مي آورد تا به امر پروردگار؛ گوسفند را ذبح كند.
۶- محل نگهداري تابلو: موزه دل پرادو / مادريد.

بهارستان
من اين شعر بلند را نيامده ام كه برگردم
پشت در ايستاده ام و هي زنگ مي زنم
مي دانم!
بيت آخر در همين كوچه است
علي عبدالرضايي

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
دلقك
پرده كنار مي رود. نور مي آيد. دلقك وارد مي شود. تماشاگران بسياري نشسته اند. با ديدن آن ها بغض مي كند. همه منتظرند تا به او بخندند. اشكش سرازير مي شود. جمعيت مي خندد. نمايش شروع شده است.
احمد زاهدي لنگرودي

روزنگار
سيدضياء
قواي قزاق كه از چند روز قبل به فرماندهي رضاخان ميرپنج از قزوين به سوي تهران حركت كرده بود، در چنين روزي در سال ۱۲۹۹ به شاه آباد تهران رسيد و اردو زد. سردار همايون كه پس از عزل استاروسلسكي از رياست كل قزاقخانه ايران جانشين او شده بود، روز سي ام بهمن از فرماندهي ديويزيون قزاق كناره گيري كرده بود. استعفاي سردار همايون يك روز پس از آن تقديم شد كه قزاق ها به درخواست هيأت اعزامي احمد شاه مبني بر خودداري از ورود به تهران پاسخ منفي دادند. پس از استقرار قواي قزاق در شاه آباد، اديب السلطنه، معاون رئيس الوزراء (سپهدار رشتي) و معين الملك، رئيس دفتر شاه براي گفت وگو با رضاخان به شاه آباد رفتند، اما پس از پايان مذاكرات، بازداشت شدند.
در همين حال سيدضياءالدين طباطبايي، مدير روزنامه رعد، عبا و عمامه اش را كنار گذاشت، سرداري و كلاه پوستي پوشيد و در شاه آباد به قواي قزاق پيوست.
سيدضياء، عصر همان روز نطق پرشوري براي نيروهاي قزاق ايراد كرد و سه ماه حقوق معوقه ايشان را پرداخت تا براي كودتاي روز بعد كاملا آماده باشند.
درست يك سال بعد، رضاخان كه عنوان سردار سپه گرفته بود و در كابينه مشيرالدوله عنوان وزير جنگ داشت بيانيه اي صادر كرد و در آن خود را مسبب كودتاي سوم اسفند ۱۲۹۹ معرفي كرد. او در اين بيانيه كه واكنشي به مقالات جرايد وقت بود ابتدا اين سئوال را مطرح كرد: «آيا با حضور من، مسبب حقيقي كودتا را تجسس كردن مضحك نيست؟» او در بخش ديگري از بيانيه خود نوشته بود: «اگر به مسبب حقيقي كودتا اعتراض داريد، به جاي آن كه هر روز در اوراق جرايد به مقام تفتيش و تفحص برآييد، بدون انديشه (ترس) مستقيما به من مراجعه كرده، با نهايت مهرباني اعتراضات خود را از من جواب گرفته، و آنچه را كه خودتان هم مي دانيد و قلبا تصديق مي كنيد، دوباره از من بشنويد... من از اقدامات خود در پيشگاه عموم ابدا شرمنده نيستم و با نهايت مباهات و افتخار است كه خود را مسبب كودتا به شما معرفي مي كنم. اين يك فكري نبود كه فقط در سوم حوت سال گذشته در دماغ من تأثير كرده باشد... بدبختي نوع ايراني، مخصوصا نفرات قشوني را من از چندين سال قبل احساس كرده بودم و اشخاصي كه لياقت شنيدن آن را از من داشتند همه مي دانستند كه تحمل شقاوت كاري خارجيان و مملكت فروشي پست فطرتان داخلي براي من امري بس صعب و دشوار بود... اخطار مي كنم كه پس از اين برخلاف ترتيب فوق، در هريك از روزنامه ها از اين بابت ذكري بشود، به نام مملكت و وجدان، مدير و نويسنده آن را هم، هر كه باشد تسليم مجازات خواهم نمود. وزير جنگ - رضا
rooznegar@hamshahri.org

گشتي در دنياي خبرها
نامه الكترونيكي با رايحه مطبوع
لندن: در آينده اي نزديك كاربران اينترنت در انگليس قادر خواهند بود نامه هاي الكترونيكي خود را با رايحه هاي مختلف به مقصد ارسال كنند.
اخيرا يك شركت رايانه اي در انگليس دستگاهي را طراحي كرده كه مانند چاپگر به كامپيوتر متصل مي شود و حاوي ۲۰ رايحه مختلف است.
در صورت دريافت سيگنال هاي الكترونيكي از طريق خطوط اينترنت، رايحه مورد نظر در فضا پخش مي شود. قيمت اين دستگاه در حدود ۳۰۰ يورو است.
محدوديت براي دانش آموزان
نيوجرسي: اخيرا در يكي از دبيرستانهاي نيوجرسي آمريكا قانوني اجرا مي شود كه براساس آن دانش آموزان كلاس هفتم و هشتم حق ندارند بيش از ۱۵ بار در هر ماه كلاس درس را براي مراجعه به توالت ترك كنند. به همين دليل اغلب دانش آموزان اين دبيرستان از مصرف نوشيدني در طول روز خودداري مي كنند تا كمتر به توالت بروند.
بسياري از دانش آموزان براي فرار از كلاس هاي درس به طور مداوم كلاس را به مقصد توالت ترك مي كنند و باعث وقفه در تدريس معلمان مي شوند.
البته پزشكان نسبت به اجراي اين قانون معترض شده اند و معتقدند كه سلامتي دانش آموزان به خطر خواهد افتاد.
شليك اجاق گاز
هووارد: يك زوج در آمريكا ديروز با صحنه عجيبي در آشپزخانه منزل خود مواجه شدند. هنگامي كه آنان مشغول نوشيدن چاي بودند، ناگهان از اجاق گاز چندين گلوله شليك شد و آنها مجبور شدند پشت يخچال پناه بگيرند.
داستان از اين قرار بود كه چندي پيش هنگامي كه اين زوج قصد سفر داشتند، مرد خانه چند اسلحه و مقداري مواد منفجره داخل اجاق گاز پنهان كرد تا كسي به اين مهمات دسترسي نداشته باشد. اما پس از بازگشت از سفر خانم خانه فراموش كرد كه داخل اجاق مهمات قرار دارد به همين دليل به محض روشن كردن اجاق، مهمات داخل آن منفجر شد و اهالي خانه را شوكه كرد.
هنري هشتم و فوتبال
منچستر: هنري هشتم پادشاه انگليس علاقه خاصي به شكار، مصرف مشروبات الكلي و ازدواج هاي متعدد داشت اما اخيرا محققان اعلام كرده اند كه او به ورزش فوتبال هم بسيار علاقمند بوده است.
وي در سال ۱۵۲۶ يك جفت كفش فوتبال سفارش داد كه اين كفش از مرغوب ترين نوع چرم، تهيه شده بود. به گفته مورخان، وي به طور مداوم فوتبال بازي مي كرد.
هنري هشتم در سال ۱۴۹۱ چشم به جهان گشود. او ۶ بار ازدواج كرد و مرد بسيار چاقي بود كه در اغلب مواقع به شكار خوردن و آشاميدن مي پرداخت.
ماليات چربي
لندن: شايد در آينده اي نزديك، دولت انگليس «ماليات چربي» از توليدكنندگان مواد غذايي در اين كشور دريافت كند.
به عبارتي ديگر، در صورتي كه موادغذايي توليد شده حاوي چربي بيش از حد مجاز باشد، آنگاه كارخانه توليد كننده آن موظف است ماليات بپردازد.
عامل اصلي چاقي و بيماريهاي مرتبط با آن، مصرف غذاهاي پرچرب است و دولت قصد دارد با اين حربه، سلامت مردم را تضمين كند.
گاوي در بزرگراه
برلين: يك گاو فراري در آلمان باعث مختل شدن ترافيك يكي از شهرهاي اين كشور به مدت دو ساعت شد.
اين گاو كه قرار بود قرباني شود، ناگهان پا به فرار گذاشت و در بزرگراه يكي از شهرهاي غرب آلمان سرگردان شد. به همين دليل صف ترافيك خودروها در اين بزرگراه به ۱۱ كيلومتر رسيد. پليس سرانجام پس از دو ساعت تلاش توانست گاو سركش را به دام اندازد.
امن ترين مكان در انگليس
لندن: يك پاركينگ طبقاتي در مركز انگليس به عنوان امن ترين مكان در اين كشور اعلام شد. به نوشته مجله ساينس حتي يك مورد تخلف و سرقت طي ۶ سال فعاليت اين پاركينگ گزارش نشده چون اين مكان مجهز به دوربين هاي مدار بسته، كارت هاي بار كددار و حسگرهاي ضد سرقت است.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۱۲ و ۱۸ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۸ و ۱۱ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و۲۰ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۴۵ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* گالري شبنم: نمايشگاه نقاشي سماقدياني و سارا حسنخان ابري / از دوم تا ششم اسفند / بزرگراه كردستان، انتهاي خيابان ۶۴، برج هاي آ.اس.پ، واحد ۴۱۸ / تلفن: ۸۰۳۵۹۸۵
* نگارخانه الهه: نمايشگاه نقاشي فرخ شايسته / ۳ تا ۱۰ اسفند / خيابان آفريقا، گلفام، شماره ۴۷ / تلفن: ۲۰۵۹۶۸۶
* نگارخانه نقش جهان: نمايشگاه نقاشي و خط گروهي از هنرمندان معاصر / ۴ تا ۱۰ اسفند / زعفرانيه، نبش پرزين، تماشاگه زمان / تلفن: ۲۴۱۸۴۹۰
* گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي هاي مكرمه قنبري / ۳ تا ۷ اسفند / خيابان وزراء، كوچه چهارم، شماره ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵
* خانه هنرمندان: نمايشگاه نقاشي و ويدئوآرت شهرام كريمي (نقاشي روي كرسي) / از دوم اسفند به مدت يك هفته / خيابان طالقاني، موسوي شمالي، باغ هنر / تلفن: ۸۳۱۰۷۸۵

گل و گياه
اوپاتوريوم
002598.jpg
نام عملي: Eupatorium Purpureum
خانواده: ASTERACEAE
گياه دائمي و قائم است به بلندي ۲/۲ و گستردگي ۱ متر داراي برگهاي بيضي شكل، در طول ساقه ارغواني بوده و گل هاي ارغواني مايل به صورتي آن اواخر تابستان و اوايل پاييز ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان پرنور يا نيمه سايه، خاك قليايي، مرطوب با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵ درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در بهار تهيه قلمه در تابستان و تقسيم گياه در اوايل بهار يا ياييز امكان پذير است. سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
روزنگار
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |