چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۴
چهار ازدواج براي خوشبختي همسر اول
متهم پشيمان نيست
و اين سرنوشت تلخ دختراني است كه مزد اعتمادشان را مي پردازند، مالباختگي و آبرويي كه مي ريزد.
وقتي با همسر اولم آشنا شدم به خاطر علاقه اي كه به او داشتم قول دادم به هر طريقي كه مي توانم او را خوشبخت كنم، براي همين تصميم گرفتم از زن هاي ساده و پولدار سوءاستفاده كنم
003849.jpg
وقتي ماجرا را مرور مي كنيد و وقتي حرف هاي مجرم پرونده را مي خوانيد، چه چيزي دستگيرتان مي شود؟
عكس: تزييني است 
حميده عبداللهي 
مردي را ديده ايد كه براي كلاهبرداري و سرقت از شيوه نه چندان مرسوم ازدواج موقت استفاده كند؟ مردي را مي شناسيد كه حداقل با ۵نفر ازدواج موقت داشته باشد و بعد كلاه زنانش را بردارد؟ بهرحال نوشته اي را كه مي خوانيد واقعيتي است كه پرونده آن در اصفهان به جريان افتاده و پيگيري مي شود. فردي محمد نام كه معلوم نيست نام اصلي اش اين است يا نه، در حالي در اصفهان دستگير شده است كه با شكايت بيش از چهار زن روبه رو است.
بگذريم! اين آقا كه ظاهرا ۲۴ ساله است و متاهل؟! براي كلاهبرداري از زنان، ابتدا به آنها پيشنهاد ازدواج مي داد و به بهانه آشنايي بيشتر و شناختن بهتر همديگر، از عقد دايم و ازدواج هميشگي با آنها شانه خالي مي كرد و بعد ازچند ماه ازدواج موقت با آنها، و گرفتن مقادير زيادي پول و جواهرات از آنها راهش را مي كشيده و حاجي حاجي مكه!
در پرونده اين شخص انواع و اقسام اتهامات وجود دارد. كلكسيوني از جرايم جعل، كلاهبرداري، خيانت درامانت و بالاخره سرقت! در گفت وگويي كه با يكي از همسران موقت او داشتم، اين خانم آشنايي خودش با محمد را چنين تعريف مي كند؛ محمد در كيش با پسرم آشنا شد و بعد از مدتي دوستي و رفاقت با او رفت و آمد درخانواده، به من پيشنهاد ازدواج داد و من پس از چند روز با پيشنهاد ازدواجش موافقت كردم، اما پس از صحبت هايي كه بين ما رد و بدل شد او گفت: «بهتر است مدتي را با هم صيغه باشيم تا همديگر را بهتربشناسيم و براي آبرو و حيثيت جفتمان مشكلي پيش نيايد.»
«رويا. س» كه ۲۸ سال دارد در ادامه مي گويد: «محمد در مدتي كه ما صيغه بوديم اعتماد مرا جلب كرد و مقداري پول براي خريد و فروش قطعات خودرو گرفت و قبل از تمام شدن مدت صيغه چند برگ چك سفيد امضا، ۱۰ميليون تومان و يك وكالت نامه براي فروش خانه ام و خريد يك خانه بزرگتر به بهانه حفظ آبرو پيش پدرش، در موقع خواستگاري از من گرفت.»
او به دروغ گفت پدرش سرهنگ حفاظت اطلاعات است و به نحوي عمل مي كرد كه من به هيچ عنوان فكر نمي كردم كه نقش بازي مي كند.
پس از چند ماه كه از شكايتم مي گذشت و من از به نتيجه رسيدن پرونده  ام نااميد شده بودم از طرف دادسرا برايم احضاريه آمد و متوجه شدم كه محمد دستگير شده است و چون جرايم او در تهران بيشتر است، پرونده شكايتم بايد به تهران منتقل شود و من نيز بلافاصله با زن ديگري كه محمد سر او را هم كلاه گذاشته بود به تهران آمدم. در آنجا متوجه شدم او از يك زن تهراني به همان شيوه كلاهبرداري كرده است و اينبار نتوانسته فرار كند.
يكي ديگر از شاكيان كه مهندس محيط زيست است مي گويد: «محمد۱۰ميليون تومان و پنج فقره چك از من گرفت و خانه مادرم را از طرف من وكالتي خريد و بدون اجازه به شخص ديگري فروخت. هنگامي كه قصد داشت براي هميشه مرا ترك كند، دو ميليون تومان پول نقد و دو برگ چك سفيد امضاي مادرم را از داخل گاوصندوق برداشت و رفت.»
مينا يكي ديگر ازشاكيان مي  گويد: «براي خريد اتومبيل رفته بوديم قرار بود دو دستگاه پيكان با پول من بخريم. اما هنگامي كه من خودرويي را كه قصد خريد آن را داشتم، به بهانه هاي مختلف معامله را به هم زد.
محمد هنگامي كه من سر كار رفته بودم مبلغ ۶ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان پول نقد و چند چك سفيد امضا به همراه چند تراول كه داخل رختخواب گذاشته بودم برداشت. فرداي آن روز به من زنگ زد و گفت يكي از چك ها را به بنگاه اتومبيل برده و يك دستگاه بيوك و يك دستگاه پيكان خريده است.
نمي دانستم او زن دارد. پدرزنش وقتي متوجه شد در پي شكايت از محمد هستم به من زنگ زد و مرا تهديد كرد. وقتي به در خانه اش رفتم گفت من نظامي هستم بهتر است قيد شكايت را بزني چون به هيچ كجا دسترسي نخواهي داشت.
فروشنده خودروها با من تماس گرفت و گفت: «محمد را پيدا نمي كنم، قرار بود پول اتومبيل هايي را كه خريده است هفته پيش بياورد. چك هايي را كه به من داده به بانك بردم اما حساب خالي بود چون شما آشنا بوديد چك را برگشت نزدم. بهتر است تا هفته ديگر ۱۰ ميليون تومان به حسابتان واريز كنيد وگرنه چك هايتان را برگشت مي زنم.»
آنها مي گفتند اگر اين قضيه را رها نكنم پسرم را مي كشند، من هم پسرم را به خانه يكي از بستگانم در شهرستان فرستادم تا امنيت جاني او را تامين كنم و بعد به صورت جدي شكايتم را دنبال كنم.
متهم 
محمد چند دفترچه حساب پس انداز در هنگام دستگيري همراهش بود كه توسط ماموران آگاهي به زن وي تحويل داده شد.
به گفته وي بيشترين مدت ازدواج موقت او شش ماه بوده است. محمد در بازجويي ها به بازپرس پرونده گفت: «وقتي با همسر اولم آشنا شدم به خاطر علاقه اي كه به او داشتم قول دادم به هر طريقي كه مي توانم او را خوشبخت كنم، براي همين تصميم گرفتم از زن هاي ساده و پولدار سوءاستفاده كنم. ابتدا با آنها طرح دوستي مي ريختم و بعد پيشنهاد ازدواج مي دادم. وقتي پيشنهادم را قبول مي كردند به بهانه هاي مختلف ازدواج موقت مي كردم و بعد از مدتي جلب اعتماد، اموال آنها را كلاهبرداري مي كردم و متواري مي شدم.
من تا دوم راهنمايي بيشتر درسن نخواندم و نمي توانستم كار خوبي پيدا كنم، چون يك آبدارچي هم بايد حتما ديپلم داشته باشد.
از اين كار هم پشيمانم و هم نيستم. پشيمانم چون نتوانستم با پول حلال زنم را خوشبخت كنم و آنطور كه قول داده بودم خوشبختش كنم.
اما پشيمان نبودن من بر مي گردد به سادگي آدم هايي كه به راحتي به ديگران اعتماد مي كنند.»
پرونده اين جوان كلاهبردار در شعبه شش دادسراي رسالت توسط بازپرس سعيد اسماعيلي رسيدگي مي شود.
به دستور بازپرس پرونده متهم با قرار وثيقه به ماموران آگاهي تحويل داده شد تا تحقيقات بيشتر روي شاكيان و سابقه او انجام شود.

سه سرقت مشابه
هفته بد رانندگان بين راهي
003846.jpg
مسافران سارق و دزداني كه درقالب مسافركش از طعمه هاي خود اخاذي مي كنند، هميشه دركمين نشسته اند و منتظر هستند تا از كوچكترين فرصتي براي اجراي نقشه هاي شوم شان استفاده كنند. آنها در اين راه از هيچ اقدامي هراس ندارند و گاه براي رسيدن به اهداف خود مرتكب قتل و جنايت مي شوند.
تكرار چنين سرقت هايي سبب شده است تا نيروي انتظامي به شهروندان هشدار دهد.
در اطلاعيه مركزاطلاع رساني ناجا دررابطه با خطر سارقاني كه به عنوان مسافر، سوار خودروهاي مسافركش مي شوند هشدار داده شده است تا حتي الامكان سوار وسايط نقليه مشكوك نشوند وباتوجه به تهديدات غير قابل پيش بيني، از وسايل نقليه عمومي جهت رفت و آمدهاي درون شهري و مسافرت استفاده كنند.
اين اطلاعيه پس از آن صادر شد كه ماموران نيروي انتظامي در شهرهاي مختلف باچنين سرقت هايي مواجه شدند.
در يك مورد از اين سرقت ها كه چند روز پيش روي داد، سارقان اموال يك مسافر را ربودند و متواري شدند.
اين سرقت هنگامي به وقوع پيوست كه مردي در ميدان جانبازان رشت به مقصد تنكابن سوار يك دستگاه پيكان كه ۴سرنشين داشت شد و سرنشينان خودرو در ميان راه با توسل به زور مبلغ ۴۳ هزار تومان وجه نقدي را كه وي همرا داشت دزديدند و فرار كردند.
پس از اين حادثه با شكايت مرد مالباخته سارقان تحت تعقيب قرار گرفتند و كارآگاهان موفق شدند يكي از آنها را شناسايي و دستگير كنند.
هم اكنون تحقيقات براي دستگيري ۳عضو ديگراين باند ادامه دارد. در سرقتي ديگر دو مرد جوان كه در رودسر به عنوان مسافر سوار يك خودرو شده بودند، پس از طي مسافتي با انداختن طناب به دورگردن راننده وي را به زور پياده كردند و خودرو او را به سرقت بردند.
اين سارقان نيز در حال حاضر تحت تعقيب كارآگاهان هستند.
در سومين دزدي مشابه۴سرنشين يك خودروي مسافركش در جاده قزوين اقدام به سرقت ازمسافر جواني كردند و متواري شدند. مرد مالباخته پس از فرار سارقان در حالي كه بسيار مضطرب و پريشان بود، با مراجعه نزد ماموران نيروي انتظامي قزوين گفت: «به مقصد قزوين سوار يك خودروي سواري شده بودم كه در ميان راه احساس كردم ۴سرنشين ديگر خودرو كه ۳مرد و يك زن بودند با يكديگر زمزمه هايي مي كنند. همين طور كه مشغول فكر كردن به اين موضوع بودم ناگهان آنها با چاقو مرا تهديد كردند و مبلغ ۸۰ هزارتومان وجه نقد، يك دستگاه تلفن همراه، يك گردنبند و دو حلقه انگشتر طلا از من گرفتند و از ماشين به بيرون پرتم كردند.
پس از طرح اين شكايت، تحقيقات ماموران براي دستگيري سارقان ناشناس آغاز شد و آنها هنوز به نتيجه قطعي در اين رابطه دست نيافته اند.

آدم ربايي از مقابل مدرسه
جسد دانش آموز ۹ ساله اي كه سه روز پيش از مقابل خانه اش در« بانه» ربوده شده بود، در مقابل پل روستاي «سويل» در ۳ كيلومتري بانه پيدا شد.
روز ۲۷ بهمن، سينا محمودي دانش آموز كلاس دوم دبستان در حالي كه از مدرسه تعطيل شده بود، در نزديكي مدرسه به وسيله دو آدم ربا به زور سوار يك پيكان سفيد رنگ شد و به نقطه نامعلومي برده شد.
شاهدان ماجرا بلافاصله موضوع را به خانواده سينا اطلاع دادند و ماموران با تماس پدر او، متوجه ماجرا شدند.
نيروي انتظامي به سرعت در محل حاضر و تحقيقات گسترده ا ي را براي شناسايي آدم ربايان و آزادي سينا آغازكردند ولي هيچ سرنخي از آنها در دست نبود.
ماموران در اولين فرضيه خود، احتمال دادند كه آدم ربايان قصد اخاذي از پدر سينا را دارند، به همين دليل با كمك اداره مخابرات اقدام به كنترل تلفن منزل كردند، اما آدم ربايان هيچ تماسي را در اين مدت نگرفتند.
پليس در حال تحقيق در خصوص اين ماجرا بود تا اينكه سه روز پس از ماجراي آدم ربايي، ماموران حين گشت زني در حوالي شهر، جسد سينا را در مقابل پل روستاي «سويل» در ۳ كيلومتري بانه پيدا كردند.
پس از كشف جسد، قاضي كشيك جنايي با حضور در محل دستور اتنقال جسد براي شناسايي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني را صادر كرد.
پزشكان پزشكي قانوني پس از معاينه جسد پسر ۹ ساله، اعلام كردند آدم ربايان پس از آزار و اذيت سينا و كتك زدن او، دست و پاهايش را بسته و او را خفه كرده اند.
با كمرنگ شدن احتمال اخاذي از پدر سينا و قتل او، ماموران احتمال مي دهند عاملان اين آدم ربايي به دليل خصومت و دشمني با پدر سينا و براي گرفتن انتقام از او، مرتكب اين كار شده اند.
اين در حالي اتفاق افتاد كه در چند ماه اخير شاهد چند مورد كودك ربايي در شهرهاي مختلف كشور بوديم. در نوروز سال گذشته دو آدم ربا پس از ربودن پسربچه اي مرتكب قتل او شدند كه پس از دستگيري يكي از آنها به نام «مهريار» كه عامل اصلي جنايت بود به اعدام محكوم و حكم مجازات او يك ماه قبل، در محوطه زندان قصر به مرحله اجرا درآمد.»
اعدام عامل ربودن ۴۸ كودك 
همچنين روز سه شنبه هفته گذشته، عامل ربودن ۴۸ كودك كه آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده بود در شهرستان مرودشت، محل ربودن كودكان به دار مجازات آويخته شد. در خصوص ماجراي ربودن سينا دو موضوع بايد مدنظر قرار گيرد. ۱-آدم ربايي ۲-قتل.
طبق ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامي، هر كس به قصد مطالبه وجه يا مال يا به قصد انتقام يا به هر منظور ديگر به عنف يا تهديد يا حيله يا به هر نحو ديگر شخصا يا توسط ديگري، شخصي را بربايد يا مخفي كند به حبس از ۵ تا ۱۵ سال محكوم خواهد شد. در صورتي كه سن مجني عليه كمتر از ۱۵ سال تمام باشد يا ربودن توسط وسايل نقليه انجام پذيرد يا به مجني عليه آسيب جسمي يا حيثيتي وارد شود، مرتكب به حداكثر مجازات تعيين شده محكوم خواهد شد و در صورت ارتكاب جرايم ديگر به مجازات آن جرم هم محكوم مي شود. همچنين طبق ماده ۲۰۵ اين قانون، مجازات قتل عمد قصاص است.

در همدان اتفاق افتاد...
مادر و دختري كه يك خانه فساد را راه انداخته بودند، توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شدند.
تحقيقات روي اين خانه فساد زماني آغاز شد كه اهالي محله خضر همدان به ماموران نيروي انتظامي اين شهر خبر دادند رفت و آمدهاي مشكوكي به خانه اين مادر و دختر انجام مي شود.
پس از اعلام اين گزارش، ماموران خانه مورد نظر را براي چند روز تحت پوشش نامحسوسي قرار دادند و بعد از آن كه نسبت به اعمال خلاف ساكنان اين منزل مسكوني اطمينان پيدا كردند، در يك عمليات غافلگيرانه وارد آنجا شدند و زني ۳۲ ساله به نام فاطمه را همراه دختر ۱۵ ساله اش كه سحر نام دارد دستگير كردند.
همچنين ۳مرد جوان و ۲زن ديگر نيز در اين ارتباط دستگير شدند و به جرم خود اعتراف كردند.
بنا به اين گزارش، پس از اعترافات متهمان پرونده آنها براي رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع شد.

سارق ۲ ميليارد توماني
مرد جواني كه با همدستي دايي خود اقدام به سرقت چك و پول نقد از كارخانه اي در شهرستان محلات كرده بود شناسايي شد.
هفته گذشته صاحب كارخانه اي با مراجعه به اداره آگاهي محلات، ماموران را در جريان سرقت بيش از دو ميليارد تومان پول و وجه نقد از گاوصندوق دفترش قرار داد.
در بررسي هاي اوليه مشخص شد عامل يا عاملان اين سرقت با آشنايي از محل چك ها، در زماني كه صاحب كارخانه در دفترش نبوده است وارد آنجا شده و با خيال راحت اقدام به باز كردن گاوصندوق و سرقت كرده اند.
كارآگاهان سپس اقدام به بازجويي از كارگران كارخانه كردند ولي كارگران منكر هر گونه اطلاعي از سرقت ها شدند. در ادامه ماموران موضوع سرقت چك ها را به كليه بانك ها اطلاع دادند تا با همكاري آنها بتوانند سارق را هنگام وصول چك ها دستگير كنند.
ماموران در حال تحقيق در خصوص اين ماجرا بودند كه از طريق بانك مطلع شدند مرد جواني به نام عليرضا قصد وصول يكي از چك ها را دارد كه ماموران بلافاصله در محل حاضر و موفق شدند او را دستگير كنند.
متهم در بازجويي ها با اعتراف به سرقت از گاوصندوق كارخانه اقرار كرد: «از طريق دايي خود به نام غلامرضا كه كارگر كارخانه است متوجه نگهداري اين مقدار پول وچك در دفتر شدم. روز ماجرا طبق نقشه قبلي، دايي ام با من تماس گرفت و گفت: «رئيس كارخانه از دفتر كارش خارج شده و تا غروب بر نمي گردد.» من سريع خودم را به كارخانه رساندم و با كمك غلامرضا وارد دفتر شدم و در فرصتي مناسب با خيالي راحت پس از باز كردن گاوصندوق چك ها را سرقت كردم.
متهم در ادامه به سه فقره سرقت ديگر خانه و احشام اعتراف كرد.
پس از اعترافات متهم ماموران همدست او را دستگير و آنها را با پرونده اتهامي تحويل دستگاه قضايي دادند.

فروشنده دوره گرد سارق بود
پرونده فروشنده دوره گردي كه با يك شگرد زيركانه از خانه ها سرقت مي كرد به دادسراي عمومي تهران ارجاع شد.
تحقيقات براي دستگيري اين مرد با طرح چند شكايت مشابه در كلانتري مولوي آغاز شد و ماموران پس از مدتي تحقيق و تفحص و كاو ش هاي فني، موفق شدند متهم را دستگير كنند.
وي پس از انتقال به كلانتري به جرم خود اعتراف كرد و با به گردن گرفتن ۴ فقره سرقت گفت: «من به عنوان فروشنده دوره گرد مواد غذايي به در خانه ها مي رفتم و با اصرار مواد خوراكي را كه آغشته به سم بود به صاحبخانه مي خوراندم و پس از بيهوش شدن وي لوازم قيمتي داخل خانه را سرقت مي كردم.
پس از اعترافات اين متهم پرونده وي براي رسيدگي به دادسراي عمومي تهران ارجاع شد او به زودي تحت بازجويي هاي قضايي قرار مي گيرد.

۱۴ سال حبس براي تصادف منجر به مرگ
دولت انگليس سعي دارد تا با افزايش مجازات مسببان تصادفات رانندگي منجر به مرگ، باعث كاهش اينگونه تصادفات شود. براساس قوانين جديد، حداكثر مدت محكوميت رانندگاني كه رانندگي آنان خطرناك محسوب شده و تصادف آنها منجر به مرگ شود، ۱۴ سال خواهد شد. پيش از اين حداكثر مدت زندان براي اين دسته از رانندگان كه ازنظر قوانين انگليس به رانندگان بي مسووليت شهرت دارند ۱۰ سال بود.معمولاً رانندگي خطرناك در رويه حقوقي انگليس بيشتر به رانندگي پس از نوشيدن مواد الكلي در حد بيش از مجاز و يا رانندگي تحت تاثير موادمخدر اطلاق مي شود.
براساس يكي از اين تغييرات، حداكثر محكوميت براي رانندگي خشن بدون مصرف الكل يا موادمخدر منجر به مرگ نيز، ۱۴ سال تعيين شده است.
مجازات اين نوع رانندگي تاكنون پنج سال بود.

فرار ۶۵ درصدي
علي رغم آنكه اينهمه هزينه صرف جلوگيري از قاچاق چوب مي شود، اما سالانه فقط ۳۵ درصد قاچاق چوب در جنگل هاي شمال ايران كنترل مي شود. اين درحالي است كه قاچاق چوب براساس قوانين همانند قاچاق ساير كالاها قلمداد مي شود و با اين همه تنها درصدي آن كشف و كنترل مي شود و حيف از اين نعمتي كه خودمان با دست خودمان كمر به تخريبش بسته ايم.
جنگل هاي شمال ايران كه باقيمانده جنگل هاي دوران دوم زمين شناسي است به صورت نوار باريكي دامنه شمالي سلسله جبال البرز به طول تقريبي ۸۰۰ كيلومتر و عرض ۲۰ تا ۳۰ كيلومتر از آستارا تا گيلداغي كشيده شده است. اين جنگل ها به خاطر برخورداري از توان اكولوژيكي و اقتصادي و داشتن توانمندي هاي بالقوه و بالفعل زيست محيطي، يكي از ارزشمندترين جنگل هاي ايران و جهان محسوب مي شود.

دردسرهاي ارتش آمريكا
و اما بشنويد ماجراي فساد اخلاقي كه در مجهزترين ارتش دنيا وجود دارد. ارتش آمريكا به دنبال شكايت دهها زن نظامي درباره سوءاستفاده جنسي و تجاوز توسط همكاران مرد خود در منطقه خليج فارس و ديگر مناطق، با وخيم ترين اتهامات سوءاستفاده جنسي طي ساليان اخير روبه رو است.تاكنون ۱۱۲ گزارش سوءاستفاده جنسي در منطقه عملياتي ستاد مركزي آمريكا كه كشورهاي عراق، كويت و افغانستان را شامل مي شود، طي حدود ۱۸ ماه گذشته مطرح شده است. نيروي زميني آمريكا ۸۶ مورد، نيروي درياي ۱۲ مورد، نيروي هوايي هشت مورد و تفنگداران نيروي دريايي آمريكا شش مورد را در اين زمينه گزارش داده اند.
علاوه بر اين شكايت ها، حدود ۲۴ زن نظامي كه در پايگاه آموزشي نيروي هوايي «شفرد» در تگزاس مشغول گذراندن دوره هاي آموزشي بودند، سوءاستفاده هاي جنسي مشابهي را در سال ۲۰۰۲ گزارش دادند.

نجات ۱۲۰ مهاجر
۱۲۰ مهاجر غيرقانوني عراقي و فلسطيني سرنشين يك قايق چوبي كه گرفتار شرايط نامناسب درياي مديترانه نزديك ايتاليا شده بودند از خطر مرگ نجات يافتند.
قايق اين مهاجران كه از تركيه راهي اين سفر شده بود، نزديك جزيره جنوبي سيسيل در خطر غرق شدن قرار داشت كه از سوي كشتي هاي نيروي دريايي به ساحل هدايت شد.پليس نيز اين مهاجران را بازداشت و روانه اردوگاه هاي نگهداري موقت ويژه مهاجران كشورهاي غيرعضو اتحاديه اروپا كرد تا بعد از تحقيقات و شناسايي، اقدام لازم براي بازگرداندن آنان صورت گيرد.
مهاجران غيرقانوني كه شهروندان كشورهاي فقير آسيا و آفريقا هستند با پرداخت چند هزار دلار به قاچاقچيان انسان و سوار شدن بر كشتي هاي فرسوده، از كشورهاي مختلف از جمله تركيه، ليبي و تونس راهي ايتاليا مي شوند.

قتل راننده پيكان
۲جوان سارق براي دزديدن يك دستگاه خودرو پيكان راننده آن را با ضربات چاقو از پاي درآوردند.
متهمان كه در بيرجند مرتكب قتل شده اند زماني دستگير شدند كه عده اي از اهالي يكي از محله ها به حركات آنها مشكوك شدند و پس از تماس با پليس ۱۱۰ موضوع را به ماموران اطلاع دادند و به اين ترتيب گروهي از كارآگاهان كلانتري براي بررسي موضوع به سرعت در محل حاضر شدند و ۲جوان مظنون را دستگير كردند .
متهمان پس از انتقال به كلانتري دربازجويي هاي اوليه ارتكاب هر جرمي را منكر شدند وگفتند ما تا به حال كار خلافي انجام نداده ايم.

سارق ناكام
سارق ناكامي كه قصد داشت با سلاح پلاستيكي خودرويي را سرقت كند توسط ماموران اداره آگاهي دستگير شد. ماجرا از اين قرار است كه ساعت ۵ و۲۰ دقيقه بعدازظهر سومين روز اسفندماه زن و شوهر از يك موسسه در خيابان آفريقا خارج و سوار خودروشان شدند اما در همين هنگام مردي به آنها نزديك شد و ناگهان سلاحي را از پيراهنش بيرون آورد و زن و شوهر جوان را تهديد كرد و از آنها خواست خودروشان را در اختيار وي قرار دهند. اين زن و شوهر كه از ماجراي پيش آمده شوكه شده بودند تصميم گرفتند در برابر سارق مسلح مقاومت كنند و به خواسته وي تن ندهند. به اين ترتيب مرد مسلح وقتي متوجه شد طعمه هايش حاضربه همكاري با او نيستند پا به فرار گذاشت و پس از اين جريان زن و شوهر جوان با كلانتري ۱ و۳ تماس گرفتند و آنها را از ماجرا مطلع كردند.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |