چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۵۰ - Apr 14, 2004
أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اكْتِسَابِ الْإخْوَانِ وَ أَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَيَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ.
ناتوان ترين مردم كسي است كه نيروي به دست آوردن دوستان ندارد
و ناتوان تر از او كسي بود كه دوست به دست آرد و آن را ضايع كند.
نهج البلاغه
امروز با حافظ
كه به پيمانه كشي شهره شدم روز الست
مطلب طاعت و پيمان و صلاح از من مست
چار تكبير زدم يكسره بر هر چه كه هست
من همان دم كه وضو ساختم از چشمه عشق
خسرو سينايي:
سينما در معرفي تمدن و شناخت اقوام ايراني مؤثرترين رسانه است
004773.jpg
در مورد شناخت اقوام ايراني و حفظ آداب و رسوم و عادات اجتماعي فرهنگي گوناگون، مسلم است كه سينما به عنوان يك رسانه، گسترده ترين تاثير را مي تواند بر بيننده داشته باشد ولي در كنار سينما، رسانه اي كه مي تواند اثري را به مخاطبان بيشتري عرضه كند تلويزيون است.
به گزارش ايسنا، خسرو سينايي، فيلمساز برجسته اي كه آثار مستند بسياري ساخته، در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره فرهنگ ايران زمين، با طرح موضوع فوق يادآور شد: تا زماني كه در سطح كلي نسبت به فرهنگ رفتارهاي غيرمنطقي شود جشنواره ها عمق نخواهد داشت و در واقع هر حركت فرهنگي بي اثر مي ماند.
كارگردان فيلم «عروس آتش» با تأكيد لزوم بر ساخت فيلم هاي فرهنگي از سوي علاقمندان به فيلمسازي گفت: زماني كه تدريس مي كردم، همواره به شاگردانم توصيه مي كردم در هر نقطه كه از ايران هستيد درباره اقوام آن مناطق فيلم بسازيد. زيرا كه باعث مي شود تا مردم همديگر را بشناسند. اما وقتي مي بينم كه همين فيلم ها در خارج مطرح مي شوند به ناگاه تصوير مخدوشي از ايران و ايراني در اذهان بيگانگان نقش مي بندد. چون وقتي تعدادي از اين فيلم ها كه به روستاييان فقير مي پردازد در جشنواره هاي خارجي به نمايش در مي آيد، تماشاگر خارجي آن را بر كل مردم مملكت عموميت مي دهد. در حالي كه اين فيلم را پيش از هر چيز براي خودمان مي سازيم تا با اقوام سرزمين خود آشنا شويم.
نخستين جشنواره فرهنگ ايران زمين به همت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با همكاري وزارت كشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، شهرداري تهران و سازمان ميراث فرهنگي از ۱۸ تا ۲۸ ارديبهشت ماه در تهران و ۱۱ استان كشور برگزار خواهد شد.
تحكيم مباني وحدت ملي از طريق شناخت اقوام ايراني از جمله اهداف اصلي جشنواره است.

كنسرت مشترك كيهان كلهر و شجاعت حسين خان در اروپا
004770.jpg
كيهان كلهر آهنگساز و نوازنده صاحب نام كمانچه كه اثر مشترك وي و شجاعت حسين خان تا مرز دريافت جايزه گرمي (مهمترين جايزه موسيقي جهان) رفته بود، بار ديگر و براي اجراي ۶ كنسرت با شجاعت حسين خان، نوازنده صاحب نام سيتار از هند در روزهاي ۱ تا ۷ ارديبهشت (۲۰ تا ۲۶ آوريل) در شهرهاي مختلف سوئيس، ايتاليا، هلند و بلژيك همراه خواهد شد.
به گزارش همشهري، كلهر در كنار اجراي كنسرت، جلسات پژوهشي و كارگاهي نيز( به صورت پرسش و پاسخ و بحث آزاد )درباره موسيقي ايران و شاخه هاي مختلف آن برگزار خواهد كرد.
همين گزارش حاكيست كه كلهر پس از اجراي مشترك با حسين خان به اتفاق گروهي از نوازندگان جوان ايراني، كه مدتي است با وي براي كار مشترك تمرين مي كنند، روانه آمريكا خواهد شد تا از ۲۸ آوريل تا ۱۷ مه (۹ تا ۲۸ ارديبهشت) تجربه هاي تازه خود در گروه نوازي و بداهه نوازي را به شهروندان آمريكايي و ايرانيان مقيم اين كشور ارائه كند.
به گزارش همشهري در گروه يادشده سيامك جهانگيري (ني)، حميدرضا خبازي (تار)، سيامك آقايي (سنتور) و پدرام خارزميني (تمبك) مي نوازند.

انتشار چهار نمايشنامه از «رضا قاسمي»
004764.jpg
رضا قاسمي ساليان دور به خاطر طراحي و آهنگسازي گل صدبرگ و نواختن سه تـار به همراه آواز شهرام ناظري بين اهل موسيقي به عنوان استعدادي جدي شناخته شد و سپس در سالهاي مياني دهه ۶۰ با نمايش «معماي ماهيار معمار»، خود را به عنوان نمايشنامه نويس خوش ذوق شناساند و درنهايت پس از ۱۵ سال سكوت با رمان «همنوايي شبانه اركستر چوبها» يكي از شاخص ترين آثار داستاني چند سال اخير را نوشت، اينك از اين چهره مورد اقبال اهل فرهنگ چهار نمايشنامه در قالب دو كتاب از سوي انتشارات نيلوفر به بازار كتاب عرضه شده است.
004761.jpg

به گزارش همشهري كتاب «معماي ماهيار معمار» كه همين نمايشنامه در آن آمده و كتاب «حركت با شماست مر كوشيو» كه سه نمايشنامه «نامه هايي بدون تاريخ از من به خانواده ام و بالعكس» و «حركت با شماست، مركوشيو» و «كسوف» آمده است. نام كتاب هاي تازه اي است كه از اين چهره ادبي به بازار عرضه شده است.
رمان «همنوايي شبانه اركستر چوب ها»ي قاسمي در سال ۸۱ به عنوان بهترين رمان چند جايزه معتبر را از آن خود كرده بود.

نمايشگاه كتاب تا پايان روز ۲۴ ارديبهشت خواهد بود
در حالي كه رئيس نمايشگاه نفت از آغاز به كار اين نمايشگاه در روز ۲۳ ارديبهشت ماه خبر داده است، مدير روابط عمومي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران پايان كار نمايشگاه بين المللي كتاب تهران را ساعت ۲۲ روز ۲۴ ارديبهشت اعلام كرد.
به گزارش همشهري محمدرضا سعدي در گفت و گويي با خبرنگار ما ضمن اشاره به دستور رئيس جمهور و توافق ميان معاونت فرهنگي و مسئولان نمايشگاه براي برگزاري نمايشگاه در روزهاي ۱۴ تا ۲۴ ارديبهشت گفت: روزي كه رئيس جمهور به وزير بازرگاني دستور دادند و ايشان هم به شركت نمايشگاه ها، اين شركت قرارداد برگزاري نمايشگاه كتاب را با ما طبق تاريخ اعلام شده (۲۴ - ۱۴ ارديبهشت) منعقد كرد و نمايشگاه كتاب هم تا پايان روز ۲۴ ارديبهشت ماه برپاست و نمي دانم كه رئيس نمايشگاه نفت چگونه روز ۲۳ ارديبهشت مي خواهد در سالنهاي پر از كتاب نمايشگاه نفت برگزار كند.

تقدير از ۷۶ عكاس بام شكسته بم
مسابقه بام شكسته بم برگزيده ندارد و تنها از ۷۶ عكاس راه يافته به نمايشگاه تقدير مي شود.
مجتبي آقايي - مديركل تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - با اعلام اين خبر درباره نمايشگاه مسابقه عكس بام شكسته در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران عنوان كرد: مراسم تقدير از عكاسان اين نمايشگاه با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز پنج شنبه ۲۷ فروردين ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگسراي نياوران برگزار خواهد شد.
به گفته وي همچنين سفيران و رايزنان فرهنگي كشورهاي خارجي چهارشنبه شب از نمايشگاه بام شكسته بم بازديد خواهند كرد و در مراسمي ويژه از كشورهايي كه با اين فاجعه همدردي كرده و كمك رساني كرده اند، با اهداي لوح تقديري با امضاي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و جامعه هنرمندان عكاس كشور، به نمايندگي از ملت ايران، سپاسگزاري خواهد شد.
آقايي همچنين خبر داد: ماكت كتاب نمايشگاه بام شكسته بم بسته شده و تا پايان ارديبهشت ماه منتشر مي شود.
نمايشگاه بام شكسته بم كه قرار است در ۳۰ كشور جهان برگزار شود، آخر فروردين ماه به اوكراين مي رود.

اطلاعيه اداره كل نظارت و ارزشيابي:
فيلم هاي بدون پروانه ساخت اكران نمي شوند
اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت امور سينمايي طي اطلاعيه اي اعلام كرد: با توجه به ظرفيت محدود نمايشي جهت اكران عمومي فيلم ها، دريافت پروانه ساخت يكي از شروط اصلي اكران عمومي خواهد بود.
به گزارش روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: بر اساس اطلاعيه اي كه توسط اداره  كل نظارت و ارزشيابي صادر شده به تمامي متقاضياني كه قصد تهيه و ساخت فيلم هاي سينمايي به صورت ۳۵ ميليمتري و يا با استفاده از امكانات ديجيتالي را دارند اعلام شده است كه بر اساس ضوابط و مقررات قانوني و همچنين محدوديت ظرفيت هاي نمايشي جهت اكران فيلم هاي سينمايي توليد شده در حال حاضر، نمايش عمومي فيلم هاي مذكور در سالن هاي سينمايي سراسر كشور مستلزم اخذ پروانه فيلمسازي توسط متقاضي (قبل از مرحله توليد) و دريافت پروانه نمايش عمومي از اداره كل نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
اين اداره  كل در پايان اطلاعيه ياد شده تصريح كرد: فيلم هايي كه بدون اخذ پروانه فيلمسازي از اداره كل ياد شده تهيه و توليد شوند، براي صدور پروانه نمايش براي اكران عمومي در سالن هاي سينما به هيأت نظارت بر نمايش فيلم جهت بازبيني ارائه نخواهند شد.

جشنواره فيلم يادگار همزمان با ايران در كانادا برگزار مي شود
سومين دوره جشنواره فيلم مستند ميراث فرهنگي «يادگار» همزمان با تهران، شيراز و كرمانشاه در ونكوور كانادا برگزار مي شود.به گزارش ستاد خبري اين جشنواره فيلم هاي بخش  مسابقه جشنواره يادگار به صورت همزمان با تهران از ۲۸ ارديبهشت تا ۴ خرداد در سينما تك شهر ونكوور به نمايش درمي آيند.
نمايش فيلم هاي مستند با موضوع ميراث فرهنگي در اين شهر با هدف آشناسازي هر چه بيشتر ايرانيان مقيم كانادا و كانادايي هاي علاقه مند به فرهنگ كشورمان و مستند سازان و هنرمندان ايراني صورت مي گيرد.
براساس اين گزارش به دليل گستردگي ابعاد گوناگون جشنواره فرهنگ ايران زمين و اهميت فيلم هاي مستند كوتاه،  سومين جشنوراه فيلم يادگار با تاكيد بر موضوع فرهنگ و اقوام ايراني، بخش مسابقه فيلم هاي مستند كوتاه جشنواره فرهنگ ايران زمين را برگزار مي كند.
سومين دوره از جشنواره فيلم مستند «يادگار» ۳ خرداد همزمان با روز آزادي خرمشهر طي مراسمي با اعلام نتايج جشنواره به كار خود پايان خواهد داد.

محمود درويش در هفدهمين نمايشگاه كتاب
شعرهاي محمود درويش ـ يكي از مهم ترين و پيشروترين شاعران دنياي عرب ـ با ترجمه جاهد جهانشاهي و بازسرايي سيدعلي صالحي منتشر مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، طبق اعلام مسؤولان هفدهمين نمايشگاه بين المللي تهران، درويش در ايام برگزاري اين نمايشگاه در تهران حضور خواهد يافت.  محمود درويش يكي از سخنگويان بي شمار واقعه فلسطين است كه براي حفظ ميراث فلسطين به ادبيات پناه برده و مجالس شعرخواني او چندين هزار شنونده دارد.
وي از حاميان هميشگي شعر آزاد و استفاده از زبان محلي است و به شدت از سبك و تصويرپردازي اشعار سنتي انتقاد مي كند. كتاب هاي «گنجشكان در الجليل مي ميرند»، «برگ هاي زيتون »، «مزامير»، «آخر شب» و... از محمود درويش تاكنون به زبان فارسي ترجمه شده است.
در مدت حضور وي در تهران جلسات شعرخواني و سخنراني در محافل ادبي و دانشگاه هاي كشور برگزار خواهد شد.

فراخوان براي جلسات نمايشنامه خواني
تالار هنر، مركز اجراي نمايش هاي كودك، نوجوان و عروسكي به منظور ترويج اين شاخه نمايش و ارتقاء بخشيدن سطح كيفي نمايشنامه ، جلسات نمايشنامه خواني برگزار مي كند.
روابط عمومي تالار هنر از علاقه مندان دعوت كرده است آمادگي خود را براي شركت در اين جلسات كه در فصل تابستان برگزار خواهد شد، حداكثر تا دهم ارديبهشت اعلام كنند و متن تايپ شده آثار خود را نيز تاسي ام ارديبهشت به اين روابط عمومي تحويل دهند. تالار هنر در خيابان ورزنده، جنب ورزشگاه شهيد شيرودي واقع است.

زمين «داوژنكو» در سينماتك
بنا به گزارش روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران روز شنبه ۲۹ فروردين فيلم زمين به كارگرداني الكساندر داوژنكو به مدت ۶۵ دقيقه، بصورت صامت در سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران نمايش داده مي شود.
داوژنكو درباره اين فيلم مي نويسد: مي خواستم وضع يك روستاي اوكران را در سال ۱۹۲۹ نشان دهم، يعني زماني كه گذار اقتصادي از مرحله اي به مرحله ديگر مطرح بود و ذهنيت توده ها تغيير مي كرد.
بعد از نمايش فيلم زمين جلسه نقد و بررسي با حضور شهاب الدين عادل و احمد ضابطي جهرمي درباره سينماي شوروي سابق برگزار مي شود. حضور علاقه مندان در اين نشست آزاد خواهد بود.

گرافيست قديمي مطبوعات درگذشت
محمدعلي خوانساري گرافيست و طراح سال هاي دور روزنامه كيهان روز ۲۲ فروردين امسال به دليل سكته قلبي دار فاني را وداع گفت. وي سال ها در روزنامه كيهان و نشريات وابسته به آن به كار هنري مشغول بود. مجلس ترحيم اين چهره قديمي عرصه مطبوعات در ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقيقه امروز در مسجد الغدير برگزار خواهد شد.

نگارستان
004767.jpg
كشتي
۱ - نام گابو «Naun Gabo»
۲ - تولد: برانكس ۱۸۹۰/ وفات: واترباي ۱۹۷۷
۳ - سبك هنرمند: كانستركيتويسم (اين سبك از سال ۱۹۱۷ در روسيه آغاز شد و در سال ۱۹۲۲ پايان يافت. اين سبك بيشتر در پيكرتراشي و تنديس سازي يا ساختن احجام، موردنظر بود.پيروان اين سبك تاكيد بر ساخت احجام به صورت سه بعدي داشته و عقيده آنها بر اين بود كه احجام چهار بعد دارند زيرا بعد چهارم را «زمان» مي دانستند.)
۴ - درباره هنرمند: گابو، هنرمندي مثبت انديش بود و همين خصوصيت او، در آثارش پديدار است، مانند همين طرحي كه مي بينيم؛ چراكه نوعي جاودانگي، سبكي، نامحدود بودن و رهايي را القاء مي كند. او سرزمين مادريش روسيه را در سال ۱۹۲۲ ترك كرد و مدتي در برلين و پاريس اقامت كرد تا در نهايت تبعه آمريكا شد. او در سال ۱۹۵۲، هنر و معماري را در هم آميخت و بناهاي زيبا و به يادماندني براي فروشگاه هاي زنجيره اي شهر «رتردام» ساخت.
۵ - نام اثر و مشخصات اثر: طرحي از يك كشتي بخار در فضا. اثر شماره دو/ ۵۸-۱۹۵۷ / نخ نايلوني، تنيده شده روي پايه هاي چوبي / ۱۵*۳۸ سانتي متر.
نخ هاي نايلوني به طور منظم، دور دو صفحه يا پايه چوبي، طوري تنيده شده اند؛ كه فضا يا حجمي سه بعدي ايجاد شده است. طرح طوري طراحي شده كه صفحاتي محدب و مقعر ايجاد كرده است. اين طرح از روي ساختمان «ايسو» در لندن الهام گرفته شده. طرح ۳ متر (۱۵ فوت) ارتفاع دارد. ظرافت، دقت و استفاده از وسايلي كه حالت بي وزني به طرح داده، آنرا زيباتر جلوه مي دهد. احساس جاودانگي، فناناپذيري و بي وزني، نامحدود بودن، به دليل استفاده از اجسام سبك و مخصوصا معلوم  نبودن ابتدا و انتهاي نخل هاي نايلوني در شروع يا ختم كار است.
۶ - محل نگهداري اثر: گالري خصوصي.

بهارستان
مي روم كه چشمه سار چراگاه را پاكيزه كنم
تنها براي بيرون آوردن برگ ها، درنگ خواهم كرد
و شايد منتظر بمانم تا صاف شدن آب را نيز تماشا كنم
زود باز خواهم گشت، تو هم بيا.
رابرت فراست - ترجمه فتح الله مجتبايي

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
نوزاد
از تاريكي بيرونش آوردند. نخست همه چيز گرم و نرم بود، حالا سوز سردي مي وزيد و صداهاي نامفهوم و غريبه اي مي شنيد:
- مباركه، بچه پسره
نمي دانست چه مي شنود. ضربه  سختي درد را به يادآورد.
پناه جنيني اش را از دست داده بود. گريه آغاز شد.
احمد زاهدي لنگرودي

گشتي در دنياي خبرها
دستگاه فروش پيتزاي داغ
لندن: اولين دستگاه فروش پيتزاي داغ وارد انگليس شد.
اين دستگاه آهني ۱۵ هزار پوندي طي ۹۰ثانيه، سفارش مشتريان را تحويل آنان مي دهد و قيمت هر پيتزاي ارائه شده توسط اين دستگاه ۴ پوند است. اين دستگاه را صاحب يك رستوران انگليسي از ايتاليا وارد كرده است.
حبس در يخچال بستني
يورك(انگليس): در كشور انگليس، بستني فروش ها با وانت هايي كه پشت آن يخچال نصب شده به فروش بستني در شهرها مي پردازند.
ديروز يك بستني فروش ۶۱ ساله در حالي كه مشغول بررسي محتويات يخچال خودرو بود ناگهان داخل آن زنداني شد چون دو نوجوان بازيگوش در يخچال را به روي وي بستند.
به هر حال پيرمرد نگون بخت ۱۵ دقيقه داخل يخچال كه دماي آن ۲۸ درجه زير صفر بود زنداني شد تا اينكه يك رهگذر متوجه تكانهاي يخچال شد و او را نجات داد.
دو ماراتن در قطب شمال
قطب شمال: يك كوهنورد كه موفق به فتح قله اورست شده بود، برنده مسابقه دوي ماراتن قطب شمال شد.
اين مسابقه در قطب شمال با حضور ۱۷ نفر برگزار شد كه شركت كنندگان مي بايست مسير مسابقه را با پوتين و در هواي ۲۵ درجه سانتيگراد زير صفر طي كنند.
در نهايت يك مرد ۳۳ ساله كه قبلا اورست را فتح كرده بود با زمان سه ساعت و ۴۳ دقيقه اول شد و يك پيرمرد ۵۹ ساله در مكان دوم جاي گرفت.
داوطلبان چاق
لندن: از هر ۵ نفر كه داوطلب استخدام در ارتش انگليس هستند، يك نفر به دليل چاقي در مرحله گزينش، مردود مي شود.
به عبارت ديگر ۲۰ درصد از داوطلبان، حداقل ۶ كيلوگرم اضافه وزن دارند و به آنها توصيه مي شود كه پس از كم كردن وزن، دوباره در آزمونهاي ورودي شركت كنند.
رأي به مرده
جاكارتا: يكي از نامزدهاي انتخابات محلي اندونزي با وجود اينكه سه ماه پيش از برگزاري انتخابات درگذشته بود، ۶۴۰ راي دريافت كرد.
وي يك روز پيش از چاپ فهرست نامزدها از دنيا رفت به همين دليل مقامات محلي جاي نام و تصوير او را در فهرست نامزدها خالي گذاشتند.
با اين حال طرفداران اين سياستمدار كه علاقه وافري به او داشتند،  نامش را ۶۴۰ بار داخل صندوق هاي راي انداختند.
سارق ناشي
تنسي: يك سارق ناشي در آمريكا با بي احتياطي خود را به دام پليس انداخت.
اين سارق ۲۶ ساله پس از سرقت يك دستگاه خودرو قصد داشت به بزرگراه شماره ۴۰ برسد به همين دليل در خيابان از يك رهگذر نشاني بزرگراه را سئوال كرد.
سارق از خانم رهگذر پرسيد: من اين ماشين را دزديده ام و مي خواهم از طريق بزرگراه شماره ۴۰ به خانه بروم، آيا مي توانيد مرا راهنمايي كنيد؟
خانم باهوش نيز بدون اينكه دچار اضطراب بشود، سارق را راهنمايي كرد و سپس موضوع را به پليس اطلاع داد. مأموران هم پس از يك ساعت موفق به دستگيري سارق در بزرگراه شدند.
ركورد شكني ديگر
ميشيگان: يك مرد آمريكايي كه چندي پيش بدون تجهيزات ايمني به داخل آبشار نياگارا شيرجه زد و زنده از آن بيرون آمد قصد ركوردشكني ديگري را دارد.او مي خواهد ركورد سقوط آزاد از بلندترين بناي جهان را بشكند.
در حال حاضر ركورد سقوط آزاد متعلق به مردي است كه در سال ۱۹۷۹ از ارتفاع ۳۳۵ متري برج CNتورنتو، به پايين پريد.
مرگ در هتل بيكاران
بيرمنگام: درگيري در هتل ويژه بيكاران منجر به يك آتش سوزي بزرگ شد. در اين هتل كه ۴۰ فرد بيكار در آن اسكان داشتند،  درگيري لفظي ميان چند تن بوجود آمد و به همين دليل آنها براي گرفتن انتقام از يكديگر، هتل را آتش زدند.
در جريان اين آتش سوزي، ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۴ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۹ و ۵۸ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵و ۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۳۱ دقيقه

گل و گياه
گل ساعتي
004758.jpg
نام علمي: Passiflora caerulea
خانواده: PASSIFLORACEAE
گياه رونده سريع الرشد به بلندي ۱۰ متر است. داراي ساقه هاي چوبي و پيچنده بوده و گلهاي سفيد آن گاهي با نوارهاي آبي يا ارغواني در تابستان و پاييز ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان كاملا آفتابي يا كمي سايه و هر نوع خاك حاصلخيز با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن صفر درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در بهار و تهيه قلمه نيمه رسيده در تابستان امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |