جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۵۲
فيلم هاي در حال توليد
سينما تعطيل نمي شود
002922.jpg
مهدي طاهباز
نكته اي كه باعث شده سال ۸۳ تا به اين جا با ساليان گذشته در سينماي ايران متمايز شود، حجم آثار در حال توليد و يا توليد شده و در مراحل فني است. رونقي كه اولين ماه سال ۸۳ به لحاظ سينمايي داشته تاكنون در سينماي ايران بي نظير بوده است. هم اكنون تعداد قابل توجهي فيلم در مرحله فيلمبرداري، تدوين و يا مراحل فني است كه اين امر يعني پخش شدن و تقسيم و توليد آثار كه در طول سال مي تواند كمك قابل توجه و شاياني به سينماي ايران بكند.
مهم ترين سودي كه اين حركت دارد، جلوگيري از شتابزدگي در آماده سازي آثار در روزهاي مانده به جشنواره فجر است.
نگاهي به آثار در حال توليد كه به نظر مي رسد فيلمهاي شاخصي نيز در بين آنها باشد،  خالي از لطف نيست.
بالاخره گل يخ باز شد
سرانجام طلسم «گل يخ» كيومرث پوراحمد باز شد و او پس از چندين سال دوري از سينما فيلمي جديد را جلوي دوربين برد. «گل يخ»  تاكنون براي رفتن جلوي دوربين با دو مشكل اساسي روبه رو بوده است. اول بازيگر نقش اول مرد و سپس مسئله تهيه و سرمايه گذاري در آن.
محمد نوري، فريدون فروغي، داريوش ارجمند، محمدرضا فروتن، حميدرضا پگاه و... نامزدهاي بازي در نقش اول مرد اين فيلم (كه يك خواننده است) بودند ولي سرانجام قرعه به نام محمدرضا گلزار افتاد.
گويا مشكل پوراحمد با فارابي نيز حل شده است و غلامرضا موسوي، تهيه كننده اثر توانسته وام موردنياز و سرمايه لازم را تامين كند.
كيومرث پوراحمد يكي از استادان بازي گرفتن در سينماي ايران است. منتظر يك گلزار فراموش نشدني در «گل يخ»  باشيد.
ضمناً  ترانه هاي فيلم را نيز قرار است حامي اجرا كند. كار آهنگسازي نيز بر عهده فردين خلعتبري گذاشته شده است.
سالاد فصل به جاي نازلي
فريدون جيراني تمام توان خود را در سال گذشته صرف ساخت پروژه اي با نام «نازلي» كرد. فيلمي كه قرار بود محمدرضا شريفي نيا و هديه تهراني در آن بازي كنند ولي هرگز ساخته نشد. اواخر سال گذشته جيراني پروانه ساخت «سالاد فصل» را گرفت و در روزهاي آخر سال بدون سر و صدا ساخت ششمين فيلمش را آغاز كرد.
گفته مي شود «سالاد فصل» كه در آن مجموعه اي از ستارگان سينماي ايران مانند ليلا حاتمي، خسرو شكيبايي، محمدرضا شريفي نيا و مهناز افشار بازي مي كنند، در سبك و سياق فيلم هايي چون قرمز، شام آخر و آب و آتش است.
سالاد فصل داستان دختري به نام ليلاست كه از يك خانواده كم بضاعت در جنوب شهر تهران برخاسته است. او كه از روحيه اي پرتحرك و جسور برخوردار است، با پسري به نام حميد دوستدار آشنا مي شود كه او را با فضاهاي ذهني جديدي آشنا مي كند. عادل، عاشق واقعي ليلا به او هشدار مي دهد كه از حميد دوري كند و در اين بين مثلثي عشقي شكل مي گيرد.
به نظر مي رسد اين فيلم نيز همانند ديگر آثار جيراني پاياني فاجعه انگيز داشته باشد. فيلمبرداري سالاد فصل تا اواسط ارديبهشت ادامه خواهد داشت.
بازگشت نابينايان
مجيد مجيدي هم پس از سه سال مشغول ساخت جديدترين فيلمش به نام «بازگشت»  است. فيلم داستان فرد نابينايي است كه پس از مدت ها بينايي اش را به دست آورده و با دنياي جديدي در اطراف خود مواجه مي  شود.
مجيدي در ششمين فيلم بلندش از تركيب بازيگران حرفه اي و غيرحرفه اي استفاده كرده است. پرويز پرستويي، رويا تيموريان، صغري عبيسي و محمود بهرازنيا بازيگران بازگشت هستند. گفته مي شود بازيگران اصلي فيلم، مدتي را صرف يادگيري خط بريل كرده اند.
به رنگ ارغوان در تابستان
ابراهيم حاتمي كيا هم اكنون در حال تدوين تازه ترين ساخته اش، «به رنگ ارغوان»  است. فيلمي كه فيمبرداري آن اسفندسال گذشته پس از دوماه كار در فيروزكوه به پايان رسيد. به نظر مي رسد حاتمي كيا و تهيه كننده اش علاقه اي به شركت در جشنواره فجر ندارند و مي خواهند اين فيلم را در اواخر تابستان امسال روانه سينماها كنند.
به نظر مي رسد فيلم از موضوع و داستان حساسي برخوردار است چون تاكنون حرف و حديث هاي فراواني پيرامون آن شكل گرفته.
حاتمي كيا باز هم مثل فيلم قبلي اش به سراغ حميد فرخ نژاد براي ايفاي نقش اول مرد رفته است. نقش اول زن فيلم را نيز يك جوان تازه وارد به نام خزر معصومي بازي مي كند.بايد ديد آيا حاتمي كيا باز هم مي تواند نگاه ها را به سوي خود معطوف كند يا خير.
به سرعت با شارلاتان
درست دو روز مانده به اكران اولين ساخته آرش معيريان «كما»، او دومين فيلم بلند خود را با نام «شارلاتان»  به تهيه كنندگي حسين فرح بخش كليد زد.
به نظر مي رسد شارلاتان در همان حال و هواي كما و چيزي ميان جدي و شوخي باشد. معيريان در اين فيلم علاوه بر امين حيايي و شقايق فراهاني، براي بازي در فيلمش به سراغ بازيگران مطرح طنزهاي تلويزيوني مانند مهران غفوريان، جواد رضويان و ارژنگ اميرفضلي رفته است. حسين فرح بخش اين بار به جاي استفاده از يك ستاره سينمايي (محمدرضا گلزار) از سه ستاره تلويزيوني براي جذب مخاطب استفاده كرده است.
كما اولين همكاري معيريان اين روزها فروش فوق العاده اي دارد و به نظر مي رسد فرح بخش علاقه مند است تا شارلاتان را هم، تابستان امسال اكران كند. اگر چنين اتفاقي رخ دهد آرش معيريان ركوردي جالب در سينماي پس از انقلاب از خود برجاي خواهد گذاشت. كارگرداني و اكران دو فيلم در كمتر از يك سال.
هشت پاي داودنژاد
«ملاقات با طوطي»  آنطور كه انتظار مي رفت، درنيامده است. اما كارگردانش اعتقاد دارد كه فيلمش يك اتفاق در سينماست كه در آينده كشف خواهد شد.
داوودنژاد زمستان سال گذشته كار ساخت فيلم جديدي را با عنوان «هشت پا» در سكوت مطلق خبري آغاز كرد. او باز هم به ساخت فيلمي پرستاره با محوريت زنان رفته است.
محمدرضا فروتن، مهتاب كرامتي، آتنه فقيه نصيري، ويشكا آسايش، ماهايا پطروسيان، احمد نجفي و... بازيگران هشت پا را تشكيل مي دهند. فيلم هم داستان چند زن است كه براي پولدارشدن دست به اختلاسي بزرگ مي زنند.
آزمايش و تز داوود نژاد در ملاقات با طوطي به هيچ وجه جواب نداد. نه فيلم اثري درخور و شايسته شد و نه توانست تماشاگران را حتي به مدد حضور ستارگانش به سينما بكشاند.
بايد ديد آزمون و خطاهاي داوودنژاد در هشت پا به كجا مي انجامد. هم اكنون مصطفي خرقه پوش در حال تدوين اين فيلم است.
يك فيلم، يك شب
نيكي كريمي هم اكنون به دور از هياهوي بازيگري  در انتظار ساخت اولين فيلم بلندش به نام «يك شب» است. اين در حالي است كه مجوز كارگرداني او توسط كانون  كارگردانان قرار است صادر بشود،سپس فيلمبرداري آن آغاز شود و جهانگير كوثري، مشغول رايزني براي حل اين مشكل است.
يك شب فيلم سختي به نظر مي رسد. فيلمي كه تمام داستانش در شب مي گذرد و عمده ماجرا در يك ماشين اتفاق مي افتد.سعيد ابراهيمي فر نيز پس از بازي در فيلم كوتاه «خيابان بدون شماره» نخستين تجربه بازيگري خود را در فيلمي بلند مي گذراند.
بازنده يا برنده
قاسم جعفري نيز به تازگي سومين فيلم بلندش را كليد زده است. پس از چند تجربه موفق و ناموفق در تلويزيون و يك ناكامي در سينما، او بازيگراني معروف را گرد هم آورده تا ثابت كند در سينما هم مي تواند به جذب مخاطب بپردازد.
جعفري كه قصد داشت سومين فيلمش را در سال ۸۱ با نام «خواب برفي» و به تهيه كنندگي حسين فرح بخش بسازد،  از كار بر كنار شد (يا خودش كنار كشيد !) تا اين فيلم تبديل به فيلمي با نام «عطش» به كارگرداني تهيه كننده اش شود. محمد رضا فروتن، ميترا حجار، حميد گودرزي، سروش صحت، مجيدمشيري و ... بازيگران «بازنده» را تشكيل مي دهند.
بهار خزر در شمال
چند روزي بيشتر نمي گذرد كه علي رفيعي فيلمبرداري نخستين تجربه سينمايي اش را با نام «بهار خزر» به پايان برده است. بهار خزر، بر اساس قصه اي قديمي از داستان هاي محلي گيلان شكل گرفته است. اين فيلم داستان زندگي اهالي يك روستاست كه در ميان آنها رسوم خاصي پيرامون كشت زمين و نگهداري محصول وجود دارد. در بين اهالي رابطه اي صميمانه بر قرار است اما با پيش آمدن عشق ميان دو تن از اهالي روستا، شرايط تغيير مي كند.
رضا كيانيان، رويانونهالي،  گلشيفته فراهاني و فرخ  نعمتي بازيگران فيلم رفيعي هستند.

من و بابا ايرج
002925.jpg
صمد مقدم
طي هفته اي كه گذشت بازار موسيقي به لحاظ كميت آثار جديد عرضه شده، در وضعيت خوبي قرار داشت. به نظر مي رسد طي هفته هاي آينده وضعيت بازار با انتشار آثار جديد رونق بيشتري يابد.
اين  روزها مهم ترين خبر در حيطه موسيقي مسئله ماندن و يا رفتن علي مرادخاني، رئيس مركز موسيقي وزارت  ارشاد است. مرادخاني كه حدود ۱۳ سال بر اين مسند تكيه زده است، اواخر سال گذشته طي نامه اي به خداحافظي با هنرمندان پرداخت و استعفاي خود را تقديم وزير ارشاد كرد. با اين كه مخالفان رفتن مرادخاني هم اينك از موافقان رفتن او بيشتر شده اند (و يا ظواهر امر اينطور نشان مي دهد) اما خود مرادخاني براي رفتن اصرار زيادي دارد و گويا ديگر نمي خواهد در مركز موسيقي فعاليت كند. در هفته گذشته مسئولان خانه موسيقي و نيز تعدادي از هنرمندان با نوشتن نامه اي خواهان عدم پذيرش استعفاي مرادخاني و ابقاي او شده اند اما مرادخاني گفته فقط تا تعيين رئيس  جديد در مركز موسيقي باقي خواهد ماند.
دلم تنگ است
چهارمين آلبوم امين ا... رشيدي با عنوان «دلم تنگ است» حاوي ۱۰ قطعه از آثار اجرا شده توسط اين هنرمند قديمي به بازار عرضه شد.
رشيدي متولد كاشان و هنرآموخته در كلاس هاي موسيقي شبانه و رايگان هنرستان دولتي موسيقي نزد استاداني چون موسي معروفي و دكتر مهدي فروغ بوده است.
او در مدت فعاليت خود بيش از ۱۲۰ قطعه اجرا كرده كه تاكنون ۳۰ قطعه از آنها در ۳ آلبوم به بازار عرضه شده است.
عمده فعاليت رشيدي طي سال هاي ۲۸ تا ۴۴ در راديو بوده است. در آلبوم «دلم تنگ است» ۱۰ قطعه با نام هاي دلم تنگ است (شعر از مهدي اخوان ثالت)، جان جهان (شعر از عبدا...  الفت)، آواز عشاق (شعر از سعدي، ويلن حبيب ا... بديعي)، تكرار جان جهان، موج آرزوها (شعر از تورج نگهبان)، آسمان (شعر از ايرج تيمورتاشي)، جلوه عشق (شعر از بيژن ترقي)، گفتم گفتا (شعر از نظام فاطمي)، مي خواهم (شعر از تورج نگهبان)، جام هوس (شعر از عبدا ... الفت) و دل رميده (شعر از نظام فاطمي) اجرا شده است.
از نوازندگاني كه در اين آلبوم همكاري كرده اند مي توان به حبيب ا... بديعي، پرويز ياحقي و همايون خرم، جواد لشگري و عباس شاپوري (ويلن)، انوشيروان روحاني و افيليا پرتو (پيانو)، جهانگير ملك (ضرب) و... اشاره كرد.
اما در ابتدا قرار بوده قطعه اصلي آلبوم، «دلم تنگ است» توسط اركستر بزرگ اجرا شود و ضبط موجود در آلبوم، ضبط آزمايشي اين قطعه محسوب مي شود. اما به دليل فراهم نشدن كار با اركستر بزرگ، همان ضبط آزمايشي روانه بازار شده است.
همايون خرم (ويلن) و منصور ايران نژاد (پيانو) نوازندگان اين قطعه هستند.
شنيدن اين اثر به جوانان قديم براي تجديد خاطرات گذشته و جوانان جديد براي آشنايي با موسيقي گذشته ايران توصيه مي شود.
من و بابا ايرج
آلبوم «من و بابا» با صداي ايرج (حسين خواجه اميري) و پسرش احسان خواجه اميري به بازار عرضه شد.
در اين  آلبوم ايرج و پسرش با همراهي هم به اجراي ۹ ترانه پرداخته اند. احسان خواجه اميري، متولد ۱۳۶۳ در تهران است و هم اكنون در رشته كامپيوتر تحصيل مي كند. او در اين آلبوم علاوه بر خوانندگي، كار آهنگسازي چند قطعه را نيز برعهده داشته است.
در اين آلبوم پاپ، ۹ ترانه با اسامي شهزاده (آهنگ: بهنام خدارحيمي، شعر: بامداد جويباري)، جان بابا (آهنگ بازسازي شده: بهنام خدارحيمي، شعر: بامداد جويباري)، بچه هاي خيابوني (آهنگ: احسان خواجه اميري، شعر: بامداد جوبياري)، راز دل (آهنگ: احسان خواجه  اميري، شعر: بامداد جويباري)، فسانه (آهنگ: فضل ا... توكل، شعر: فضل ا... توكل)، عشق و هوس (آهنگ: احسان خواجه اميري، شعر: بامداد جويباري)،  فردا( آهنگ و شعر: فضل ا... توكل)، از من جدا مشو (آواز) (آهنگ از احسان خواجه  اميري،  شعر: حافظ) و خداحافظ (آهنگ و شعر: فضل ا... توكل) اجرا شده است.
ايرج در دو ترانه «جان بابا» و «عشق و هوس» پسرش را در خوانندگي همراهي كرده است. نكته جالب در مورد آلبوم «من و بابا» تنوع سازهاي استفاده شده در آن است.
ويلن، ويلن آلتو، ويلنسل، كنترباس، گيتار، فلوت، ابوا، كلارينت، فاگوت، ترومپت، هورن، ترمبون، ساكسيفون، سنتور، پركاشن، كمانچه، پيانو، كيبورد، درام، تنبك، تار، ديوان، ني، سه تار، بربط، ني  عربي و... سازهايي است كه در قطعات مختلف نواخته شده  اند.
همچنين اركيده حاجي  و ندي و سودابه شمس در برخي قطعات به همخواني پرداخته اند.
صداي احسان خواجه اميري در مقايسه به سن كمش توانايي هاي بسياري دارد و او مي تواند با استفاده از تجارب پدرش پيشرفت فراواني بكند.
«من و  بابا» در مقايسه با ديگر آثار پاپ موجود در بازار ما اثر بهتري به نظر مي رسد و تنها چيزي كه كمي شنونده را اذيت مي كند دفرمه شدن كامپيوتري صداي خواننده در برخي قطعات است.

هفت از هفت
جواد قادري
به نظر مي رسد تا حدودي ترس و نگراني اهالي سينما از اكران و نمايش آثار خارجي در سينماها بي مورد بوده است. تا اين جاي كار اكران فيلم هاي خارجي نه باعث ورشكست شدن سينماي ايران شده است و نه به فيلم هاي ايراني ضربه زده است.
نمايش اينگونه آثار تاكنون باعث شده تا سالن هاي سينما در مواقعي كه فيلم مناسب براي اكران موجود نبوده، خالي نماند و از همه مهم تر اين كه علاقه مندان جدي سينما از ديدن آثار خارجي روي پرده محروم نشوند. شايد در حال حاضر نوارهاي فيلم، VCD و DVD هاي موجود در بازار خطري جدي تر براي سينماي ايران به شمار آيد تا اكران محدود فيلم هاي خارجي در سالن هاي سينما.
در آخرين شماره سال گذشته در اين ستون از اين مسئله گلايه كرديم كه چرا گروه سينماهاي نمايش دهنده فيلم كودك و نوجوان علي رغم وعده هاي پيشين فعال نشده و هنوز به راه نيفتاده است.
خوشبختانه از نوروز امسال اين گروه آغاز به كار كرد و فيلم هاي علي و دني را به نمايش گذاشت. اميد است كار اين گروه تنها محدود به اين فيلم (كه تنها اثر ساخته شده توسط مسئول گروه كودك فارابي است) نشود و آثار كودك و نوجوان بتوانند محلي براي عرضه پيدا كنند. فروش علي و دني هم تا كنون چندان بد نبوده و تا حدودي مي توان به اين گروه سينمايي اميدوار بود.
قرار است گروه نمايش دهنده آثار مخاطب خاص هم از ارديبهشت ماه آغاز به كار كند. سه سينماي فرهنگ ۲، فلسطين ۲ و ايران ۲ براي اين كار در نظر گرفته شده اند. گفته مي شود «گاو خوني» اولين فيلم اين گروه خواهد بود و اين در حالي است كه تهيه كننده اين اثر اعلام كرده مي خواهد نمايش فيلمش را تنها در يك سينما و به مدت سه ماه اكران كند. تجربه اي كه در سينماي ايران چندان مرسوم نبوده ولي به نظر مي رسد در مواردي مفيد باشد.
اولين و آخرين فيلم نمايش مخاطب خاص در سال گذشته چندان موفق نشان نداد. «رقص در غبار» در مدت طولاني اكران خود تنها ۲۰ ميليون تومان فروش كرد كه اگر اين فيلم در تعداد سينماهاي بيشتر و در مدت بسيار كمتري نيز اكران مي شد به رقمي در همين حدود دست مي يافت.
كارگردان «ملاقات با طوطي» كه پيش از اين مي گفت فيلمش را براي فروش، جذب مخاطب و ... ساخته است پس از ناكامي فيلم در گيشه اظهار داشته كه اين اثر تجربه اي بوده كه در دراز مدت جواب مي دهد و شايد ساخت «ملاقات با طوطي» كمي زود بوده است.
او گفته سرعت اطلاعات دادن در فيلم خيلي زياد است و فقط يك بار اين اطلاعات داده مي شود و اين براي تماشاچي كه كمتر به گوش كردن عادت دارد و بيشتر دوست دارد ببيند، كمي سخت و مشكل است!
شايد به قولي اين هم راهي باشد براي فرار از به گردن گرفتن كم و كاستي هاي بي شمار فيلمي مانند ملاقات با طوطي فيلمي كه اگر چندين ۱۰ بار هم آن را تماشا كنيد باز هم از خيلي مسايل سر در نخواهيد آورد! اميد است سرعت دادن اطلاعات «هشت پا» ساخته جديد داوودنژاد به اندازه ملاقات با طوطي نباشد.



گويا برنامه هاي نوروزي صدا و سيما در ايام نوروز و به خصوص سريال هاي پخش شده آنقدر كم رمق بوده كه داد نشريه  وابسته به اين سازمان هم درآمده است.
در شماره جديد نشريه سازمان صدا و سيما در نقد سريال هاي تلويزيوني عيد مطالب جالبي به چاپ رسيده كه اگر دوستان ناظر كيفي سازمان و يا سازندگان محترم كمي در آن دقت كنند متوجه آشي كه براي بينندگان پخته بودند مي شوند. آشي كه به قول معروف زيادي شور بود .



اگر روزنامه پنج شنبه عصر به دستتان رسيده، فيلم امشب برنامه طلسم شده سينما يك را از دست ندهيد. امشب قرار است (البته فعلاً) فيلم «دور افتاده» ساخته رابرت زمه كيس با بازي تام هنكس از اين برنامه پخش شود. درامي ماجراجويانه كه يادآور رابينسون كروزوئه معروف است.



اگر هم روزنامه را جمعه به دست آورده ايد فيلم امشب برنامه سينما ۴ را از دست ندهيد. «اوه، برادر كجايي» ساخته برادران كوئن با بازي جورج كلوني، جان توتورو، جان گودمن و هالي هانتر. اين فيلم ديدني ماجراي فرار سه زنداني با لباس زنداني از زندان است براي به دست آوردن يك گنجينه با ارزش.

خبر
شان پن در تمامي مردان سلطان
استيون زيليان، فيلمنامه نويس اسكاري قرار است به زودي كارگرداني فيلم تمامي مردان سلطان را آغاز كند.
اين اثر كه اقتباسي از كتاب رابرت بن وارن است به نوعي بازسازي فيلمي به همين نام و ساخته شده در سال ۱۹۴۹ محسوب مي شود. شان پن قرار است در اين فيلم نقش ويلي استارك را بازي كند. نقشي كه در سال ۴۹ براي برادريك كرافورد اسكار بهترين بازيگر مرد را به ارمغان آورد.
قرار است فيلمبرداري اين فيلم در ماه سپتامبر در نيواورلان آغاز شود. زيليان پيش از اين فيلمنامه هاي فهرست شيندلر، دارودسته هاي نيويوركي و هانيبال را نوشته است. او همچنين آثاري چون يك حركت قانوني و در جست وجوي باني فيشر را كارگرداني كرده است.

قسمت دوم هالك ساخته مي شود
002928.jpg

قرار است به زودي ساخت دومين قسمت فيلم پرفروش هالك ساخته شود. تهيه كنندگان هالك اعلام كرده اند در صدد يافتن نويسنده اي هستند تا نگارش فيلمنامه را بر عهده بگيرد.
شخصيت هالك در فيلم اول با زندگي اش كنار مي آيد و تصميم مي گيرد كه ماهيت حضور خود در اين جهان را دريابد. در قسمت دوم به او اجازه داده مي شود كه به يك قهرمان تبديل شود.
هنوز هيچ صحبتي مبني بر بازي اريك بانا، بازيگر نقش نخست فيلم اول به اين پروژه نشده است. هالك داستان دانشمند جواني است كه به هنگام خشم تبديل به موجودي عظيم الجثه و سبز رنگ مي شود.

جان وو و سفر به فضا
جان وو قصد دارد به زودي فيلم جديدش را جلوي دوربين ببرد. مترويد نام آخرين اثر اين كارگردان هنگ كنگي هاليوود است كه با اقتباس از يكي از پرفروش ترين بازي هاي ويديويي جلوي دوربين مي رود.
اين اثر كه علمي تخيلي و اكشن خواهد بود ماجراي اسرار آميز سفر انسان به فضا را به تصوير مي كشد.
جان وو تهيه و توليد اثر جديدش را بر عهده خواهد داشت. آخرين فيلم ساخته شده جان وو با نام دستمزد در گيشه چندان موفق نبوده است. اين فيلم كه با بازي بن افلك همراه بود بر خلاف ديگر آثار جان وو در گيشه شكست خورد. پيش بيني مي شود مترويد با استقبال خوبي در گيشه مواجه شود.

جت لي به جاي جورج كلوني
002931.jpg

در حالي كه مطبوعات سينمايي از انتخاب جورج كلوني در فيلم زنبور سبز خبر مي دهند، كارگردان اين فيلم اعلام كرد كه او بازيگر ديگري را مد نظر دارد.
كوين اسميت كارگردان اين اثر در پاسخ به شايعات اخير گفت كه از مدت ها پيش در نظر داشته از حضور جت لي، هنرپيشه نامي آسيا براي احياي نقش كاتو استفاده كند.
زنبور سبز بازسازي فيلمي با همين نام در سال ۱۹۶۶ است و داستان ميليونري است كه با ماسك زنبور عسل اقدام به مبارزه با جرايم مي كند و به ياري محرومان مي شتابد. او در اين ميان از ياري دوستش كاتو كه استاد كونگ فو است نيز استفاده مي كند.
در صورت موفقيت زنبور سبز در گيشه، اسميت فيلم Fletch Won را جلوي دوربين خواهد برد.

مخالفت آتش نشاني
با ۳۰۰۰ درجه
مراحل پيش توليد فيلم ۳۰۰۰ درجه محصول برادران وارنر به دليل مخالفت آتش نشاني متوقف شد.
اين شركت فيلمسازي قصد دارد فيلمي براساس واقعه اي كه در ماه دسامبر ۱۹۹۹ جان شش تن از نيروهاي آتش نشان را گرفت، بسازد. در اين فيلم قرار بود ادهريس و وودي هارلسون بازي كنند و لوكيشن فيلم نيز در تورنتو قرار داشت. با انتخاب دني بويل در مقام كارگردان، ۳۰۰۰ درجه مراحل پيش توليد را سپري مي كرد كه با مخالفت فرانك رافا، رئيس آتش نشاني شهر وستر در ايالت ماساچوست روبه رو شد.
او طي نامه اي از آتش نشان هاي كانادايي خواست كه از كوچكترين همكاري با عوامل فيلمسازي خودداري كنند. رافا بر اين باور است كه ساخت چنين فيلمي احساسات خانواده و فرزندان خانواده متوفي را جريحه دار مي كند.

هنر
ايران
هفته
جهان
پنجره
داستان
چهره ها
پرونده
سينما
ديدار
حوادث
ماشين
ورزش
|  ايران  |  هفته   |  جهان  |  پنجره  |  داستان  |  چهره ها  |  پرونده  |  سينما  |
|  ديدار  |  حوادث   |  ماشين   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |