شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۵ - May 1, 2004
فوتبال مقدماتي المپيك آتن
ايران شش گل به مالزي زد تا همچنان اميدوار باشد
005673.jpg
ايران ۶ - مالزي صفر
گل ها: آرش برهاني (۲۲)، ايمان مبعلي (۳۸)، حسين كعبي (۶۹)، محرم نويدكيا (۷۷)، علي عليزاده (۸۱) و مهرزاد معدنچي (۸۲) براي ايران
داور: محمد سالم سعيد (عمان)
تماشاگر: بيش از شصت هزار نفر
گروه ورزشي: اميدها هنوز اميدوارند كه بتوانند در صورت معجزه اي كه در چين رخ مي دهد، تمام آرزوهاي خود را در كره جنوبي برآورده سازند. دو شكست سخت در مقابل كره در تهران و چين كه روي عدم آگاهي مربي سابق تيم اميد به وقوع پيوست ما را در شرايطي قرار داده است كه صعود خود را در ساق هاي كوتاه چيني هاي پرجمعيت جستجو كنيم. افسوس از دو شكست تلخ و ناگوار كه هنوز نتوانسته ايم هضمش كنيم. چندين بار چوب اين بي تدبيري ها را خورده ايم و هنوز درس نگرفته ايم. تيم ايران در تهران نيز به راحتي با شش گل بر مالزي پيروز شد. اگرچه مالزي را شكست داديم، اما بايد بپذيريم كه هنوز روحيه تيم كاملا التيام پيدا نكرده است و شايد با پيروزي چين در مقابل كره جنوبي، ايران تيم ديگري شود و قادر باشد حتي كره را در كشورش شكست دهد.
ايران بازي را هدفمند و سريع آغاز كرد. آرش برهاني مرد لحظه ها در دقيقه ۲۲ بازي را يك بر صفر كرد. مالزي با احساس اين كه ايران نسبت به آنها برتر و قوي تر است، با تاكتيكي بازي را دنبال مي كرد كه تنها با گل هاي كمتر اين بازي را ببازد. حملات ايران تداوم يافت تا بالاخره در دقيقه ۳۸ ايمان مبعلي با حركتي عرضي در پشت محوطه جريمه مالزي و شوتي زيبا گل دوم را به ثمر رساند. حركات عمقي تيم ايران و رفتن در قلب دفاع مالزي در نيمه اول كمتر صورت گرفت، دقيقا تاكتيكي كه بازيكنان حاضر در تيم اميد به خوبي آن را اجرا مي كنند. اين مسئله بيشتر به تغذيه خط مياني ارتباط پيدا مي كند، كه مهاجماني چون برهاني را در زمان استارت انفجاري قرار دهند كه متأسفانه در نيمه اول اين اتفاق كمتر افتاد. در نيمه دوم تيم ايران با اشتهاي بيشتر به ميدان آمد و بازي را بيشتر در زمين حريف انجام داد و سرانجام در دقيقه ۶۹ كعبي با ضربه اي استادانه گل سوم را به ثمر رساند. او نشان داد كه از نظر تكنيكي بازيكن كم نظيري است. هشت دقيقه بعد نويدكيا چون كعبي با ضربه اي فني و زيبا گل چهارم را به مالزي تحميل كرد و پنج دقيقه بعد عليزاده كه جانشين سياوش اكبرپور شده بود با ضربه سر گل پنجم و معدنچي در دقيقه ۸۲ با حركات انفرادي گل ششم را به ثمر رساندند تا ايران با روحيه اي مضاعف به تماشاي بازي چين و كره جنوبي بنشيند. اميدواريم، اميدهاي تيم اميد ما تا روز بازي با كره جنوبي باقي بماند و شايد ...
كره جنوبي امروز به ديدار چين مي رود
تمام نگاه ها امروز به ديدار اميدهاي چين و كره جنوبي است تا شايد در شهر شانگهاي چين بتواند ايران را براي صعود به المپيك اميدوار كند. چين در بازي رفت در كره جنوبي تنها با يك گل مغلوب شد و از مجموع ارزيابي كه صورت گرفت، چين در اداره توپ و بازي نسبت به كره جنوبي چيزي كم نداشت. اگر چين بر كره جنوبي پيروز شود و ايران در كره جنوبي پيروز شود مستقيم راهي المپيك مي شود، اما يك مساوي در اين دو بازي كافي است تا كره جنوبي يكي از سه نماينده آسيا در المپيك باشد.
امروز در در شهر شانگهاي تيم چين ميزبان كره جنوبي است.

پايان رقابتهاي دوو ميداني تايلند ۹ مدال براي تيم دووميداني ايران
گروه ورزشي:در پايان نخستين دوره مسابقات دووميداني تايلند،  فيناليست هاي ايراني در دو رده  بزرگسالان و جوانان به ۳ مدال نقره دست يافتند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير پياهو كه در رشته  ۱۰۰ متر، ركورد جوانان ايران را به ميزان ۳ صدم ثانيه بهبود بخشيده بود و در فينال اين رقابت ها،  مدال نقره را بر گردن آويخت.
عبدالغفار سقر ديگر دونده ايراني نيز در فينال ۱۰۰ متر بزرگسالان دوم شد و از كسب سهميه  المپيك بازماند. امير الوند فيناليست پرتاب وزنه  بزرگسالان نيز در دور نهايي نتوانست به مدال طلا برسد و به مدال نقره اين بازي ها قناعت كرد. تيم ۱۰ نفره ايران در اين رقابت ها به دو طلا، دو برنز و ۵ نقره دست يافت و سجاد مرادي تنها ورزشكاري بود كه توانست ورودي المپيك آتن را در ۸۰۰ متر به دست آورد.

اردوي شبانه روزي ملي پوشان واليبال
گروه ورزشي: اردوي تيم ملي واليبال ايران از امروز با حضور ۱۶ بازيكن در سالن واليبال مجموعه ورزشي آ زادي برپا مي شود.
براساس شواهد و قرائن از جمع نفرات حاضر در اردو ۴ بازيكن هفته بعد خط خواهند خورد و در نهايت ۱۲ بازيكن به عضويت تيم ملي درخواهند آمد. نكته جالب حفظ دو بازيكن ليبرو (عظيم جزيده و فرهاد ظريف) است كه «پارك كي ون» قصد دارد در مصاف با حريفان قدرتمند در بازي هاي انتخابي المپيك آتن از وجود هر دو در ميدان بهره گيرد. از ميان بازيكنان حذف شده خط خوردن محمد شريعتي تا حدود زيادي دور از تصور بود. بازي ساز خوشفكري كه نقش مهمي در مدال برنز تيم ملي در مسابقات جام ملت هاي آسيا در «تيان جين» چين داشت.

۲۶ بازيكن در اردوي تيم ملي بسكتبال ايران
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال بزرگسالان ايران براي شركت در مسابقات قهرماني غرب آسيا از روز چهارشنبه هفته جاري اردوي آمادگي خود را در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي آغاز مي كند. اين اردو زيرنظر «ولاديمير بوسيناك» برپا خواهد شد و براي اولين اردو ۲۶ بازيكن دعوت شدند. اسامي دعوت شدگان به شرح زير است.
بهزاد افرادي، آيدين نيكخواه بهرامي، كرم احمديان ،حامد سهراب نژاد ، مهدي كامراني،حامد آفاق اسلاميه،سعيد تابش نيا، صمد نيكخواه بهرامي،سامان ويسي،عليرضا هنردوست،كامران جمشيدوند، آيدين كبير،محمد اينانلو،ايمان زندي ، جابر روزبهاني، يدالله مدرسي ، جواد داوري،مهدي عسگرنژاد ،حميد محمدي، پويا تاجيك، حامد حدادي،احمد سعيدي، محمد شاهسوند،محمدرضا اسلامي،هومن رضايي و بابك پاك نژاد.

بودجه ورزش در سال ۸۳
كشتي و فوتبال الويت هاي اول و دوم هستند
گروه ورزشي: معاون ورزشي سازمان تربيت بدني خبر داد: بودجه سال ۸۳ فدراسيون هاي ورزشي هفته جاري با حضور مهندس مهر عليزاده به تصويب مي رسد.
علي كفاشيان در گفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيرامون تصويب ميزان بودجه فدراسيون هاي ورزشي در سال ۸۳ تصريح كرد: تقسيم بندي بودجه فدراسيون هاي ورزشي همانند سال ۸۲ است و كليه فدراسيون ها به پنج دسته تقسيم خواهند شد.
وي افزود: قطعا رشته  ورزشي كشتي در اولويت اول و فوتبال در رده دوم قرار دارد و از آنجا كه ورزش هاي پايه براي ما با اهميت است به احتمال زياد در رده سوم قرار مي گيرد.
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني همچنين گفت: در تقسيم بودجه سال ۸۳ فدراسيون ها تغييرات كمي داده شده است، چرا كه افزايش بودجه اي نداشته ايم. اما كليه تقسيم بندي هاي بودجه اي به صورت مكتوب انجام شده كه هفته جاري با حضور مهندس مهرعليزاده به تصويب خواهد رسيد.
وي در رابطه با اعزام تيم استقلال به آمريكا و اعزام تيم ملي به كشور آمريكا براي بازي با آرژانتين گفت: مسئولان باشگاه استقلال و فدراسيون فوتبال تنها به صورت شفاهي قضيه سفر خود را مطرح كرده اند. اما براي اعزام استقلال به آمريكا شرايط را بررسي مي كنيم، اگر همه جوانب امر قابل قبول باشد، مخالفتي نخواهيم كرد.

پاس قهرمان اولين دوره ليگ برتر كشتي ايران
پيكارهاي ليگ برتر كشتي آزاد روز پنج شنبه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شد و در پايان تيم پاس توانست در فينال با غلبه بر دانشگاه آزاد به مقام قهرماني كشور دست يابد.
در مرحله نيمه نهايي ليگ برتر كشتي، تيم هاي صنام مازندران با دانشگاه آزاد اسلامي و پاس تهران با راه آهن خراسان همزمان در روي دو تشك با هم به جدال پرداختند تا تيم هاي برنده در فينال براي تصاحب مقام قهرماني با هم سرشاخ شوند و تيم  هاي بازنده هم براي كسب مقام سومي رو در روي هم قرار گيرند.
دانشگاه آزاد اسلامي در مسابقه با صنام توانست ۱۸ بر ۱۳ پيروز شود و پاس هم با برتري ۲۵ بر ۵ مقابل راه آهن خراسان براي دستيابي به كرسي قهرماني به ديدار دانشگاه آزاد رفت كه نتيجه اين مسابقه ۲۰ بر ۱۳ به سود پاس تمام شد و راه آهن خراسان هم ۲۰ بر ۱۱ صنام مازندران را مغلوب كرد و به مقام سوم رسيد.
شكست (۲-۳) بابك نورزاد مقابل مجيد رودباري، پيروزي (۲-۳) بهنام طيبي برابر مراد محمدي، پيروزي (۳-۴) ياسر نورزايي برابر رجب كارا كشتي گير تركيه اي تيم صنام مازندران، شكست (۱-۳) بهنام طيبي از مسعود مصطفي جوكار، پيروزي (۱-۴) اصغر بذري بر حسن طهماسبي و برتري (۰-۴) عليرضا حيدري برابر فاتح چاكراوغلو كشتي گير ۹۶ كيلويي صنام مازندران از جمله نتايج قابل توجه در آخرين روز ليگ برتر كشتي ايران بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |