دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۶۷
در يك درگيري در رباط كريم اتفاق افتاد
جواني ۲۰ ساله كشته شد
يك نفر از پشت با چوب به كمر سعيد زد. محمد هم چاقو را در قلب او فروكرد. خود محمد هم از كار خودش تعجب كرد چند قدم عقب رفت و بعد فرار كرد
حميده عبدالهي
006339.jpg
در روز چند تا از اين دعواهاي غرور و ناداني مي بينيم؟
چند نفرشان كشته مي شوند؟

سعيد ۲۰ ساله كشته شد، در رباط كريم، محله زندگي اش به خاطر اينكه تمام دوستانش و كساني كه او را مي شناختند مثل او رفتار مي كردند و لباس مي پوشيدند. حتي بعضي از آنها ريششان را هم مثل او مي گذاشتند!تعجب مي كنيد؟ تعجبتان فايده اي ندارد او كشته شده  است. به خاطر حسادت پسر ۱۸ ساله اي كه در همان محل زندگي مي كرده. به خاطر اينكه قاتل و دوستانش آن شب حالت عادي نداشتند و يك برنامه از پيش تعيين شده براي تهديد سعيد، به قتل او منجر شد. محمديك نفر را تحريك كرده بود كه با چاقو سعيد را زخمي كند.
ساعت ۹ شب بود. پنج نفر بودند. سعيد (مقتول) به همراه برادر بزرگترش محسن، پسرعمويش و دو نفر از دوستهايشان. براي خريد مي رفتند. رفتند تا كالباس بخرند و شام بخورند ( همان شام آخر!) از كنار باشگاه بيليارد رد شدند. باشگاهي كه بي شباهت به قهوه خانه نيست سه نفر از دوستان قاتل آن جا ايستاده بودند. سعيد را مسخره كردند (به خاطر ريش پرفسوريش) و ناسزا گفتند.
سعيد، محسن را صدا كرد. تا او بيايد و مساله را حل كند. محسن با آنها صحبت كرد. حتي صورتشان را هم بوسيد. تا شايد آنها ديگر كاري به كارشان نداشته باشند. اما آن سه نفر كوتاه نيامدند او به برادر كوچكترش گفت كه برود. سعيد چند قدم كه دور شد يك نفر كه به نام «ابراهيم انسان دوست» كه چهار انگشت ندارد شروع كرد به داد وفرياد و فحاشي به سعيد. حدود ۱۳ نفر از دوستان قاتل با سر و صداي ابراهيم جمع شدند. چند نفر از آنها از مغازه مصالح فروشي كه در اطراف باشگاه بيليارد قرار دارد چوب و بيل و زنجير برداشتند.
محسن وقتي اين شرايط را ديد، از كيوسك روزنامه فروشي يكي از دوستانش كه در آنجا قرار داشت يك ميله برداشت. او نمي دانست به سمت كدامشان برود. چون به طرف هر كدام از آنها مي رفت بقيه به سمت برادرش مي رفتند. او به سمت برادرش رفت. اما چند نفر دور او جمع شدند و ميله را از او گرفتند و كتكش زدند .
يك نفر از پشت با چوب به كمر سعيد زد. محمد هم چاقو را در قلب او فروكرد. خود محمد هم از كار خودش تعجب كرد چند قدم عقب رفت و بعد فرار كرد.
محسن دست سعيد را گرفت و او را به سمت ميدان برد. سعيد بعد از طي چند قدم به برادرش گفت،« سينه ام مي سوزد» محسن كاپشن سعيد را كنار زد و ديد خون باجهش بيرون مي زند يك پرايد آنجا در حال عبور بود. محسن جلوي خودرو را گرفت و سعيد را به بيمارستان رساند.
يكي ا ز دوستان محسن به خانواده او خبر داد و گفت «سعيد حالش بد شده بود و به بيمارستان بردنش»
محسن بالاي سر سعيد ايستاده بود و نوار قلب او را نگاه مي كرد.
همه چيز خيلي سريع اتفاق افتاد كاري را از دست كسي بر نمي آمد. نيم ساعت بعد از رساندن سعيد به بيمارستان همه چيز تمام شد. او روي تخت بيمارستان چشم هايش را بست و ديگر باز نكرد. يكبار به او شوك وارد كردند، اما او رفتني بود و بايد مي رفت.
او مرد در حالي كه فقط ۲۰ سالش بود و هنوز به هيچ كدام از آرزوهايش نرسيده بود. به اينكه دوست داشت به دانشگاه برود و ازدواج كند: «آن شب محمد با ابراهيم تماس گرفت و از او خواست به بيمارستان برود و از حال سعيد خبر بگيرد.»
006342.jpg
سعيد ملا حسيني مقتول 

دايي سعيد به كلانتري رباط كريم رفت و شكايت كرد. يكي از دوستان محسن كه منزل ابراهيم چهارانگشتي را مي شناخت، به همراه گشت ويژه ماموران پليس به منزل او رفتند و ماموران موفق به دستگيري متهم شدند.
ابراهيم در ابتدا منكر قضايا شد، اما بعد اعتراف كرد و پنج نفر ديگر از عاملان اصلي را معرفي كرد.
پرونده اين قتل از كلانتري رباط كريم به آگاهي رباط كريم ارجاع شد و اكيپي از كارآگاهان، تحقيقات خود را آغاز كردند.
محمد كه متوجه كشته شدن سعيد شده بود، چاقو را به پدر بزرگش سپرد. پدربزرگ سعيد چاقو را در كانال سد كرج انداخت.
كارآگاهان وقتي پي به قضيه بردند، پدربزرگ سعيد را دستگير كردند. وي نيز ابتدا منكر قضيه شد اما بعد اعتراف كرد. قرباني بازپرس شعبه دوم دادسراي رباط كريم (بازپر س پرونده) به همراه اكيپي از ماموران به محل مفقود شدن چاقو رفت، اما چاقو پيدا نشد. پس از اعترافات متهمان دستگير شده، محمد نيز دستگير شد. وي به قتل عمد سعيد ملاحسيني اعتراف كرد.
محسن ملاحسيني طي مصاحبه اي گفت: «اگر خانواده ام رضايت بدهند، من رضايت نمي دهم چون برادرم توي دست هاي من نفس هاي آخرش را كشيد. من تنها شاهدي هستم كه از لحظه اول تا آخرين نفس برادرم كنارش نشسته بودم. قاتل نمي تواند فرار كند. چون هم اعتراف كرده است و هم اينكه من چون تنها شاهد ماجرا بوده ام اگر كار به قسامه برسد، ۵۰ بار دست روي قرآن مي گذارم و مي گويم كه او قاتل است. با چشمان خودم ديدم كه محمد با دست راستش چاقو را تا ته توي قلب برادرم فرو كرد.»

پيگيري يك خبر
وزارت امور خارجه:اين خبر صحت ندارد
به گفته كارشناسان اگر اين تنديس به راستي از آن دارا يا داريوش سوم، آخرين پادشاه هخامنشي باشد، براي آن قيمتي نمي توان گذاشت
آن تنديس را يادتان هست كه سر از قاهره درآورده بود و يك كارشناس نفتي كانادايي به اتهام تلاش براي بيرون بردن غيرقانوني اش در فرودگاه بازداشت شده بود؟ حالا بر و بچه هاي پركار سايت سي.اچ.ان پيگيري كردند تا ببينند بالاخره كدام از خدابي خبري اين تنديس ارزشمند را به اين كارشناس نفتي كانادايي هديه داده است. در اينباره مدير حفاظت فيزيكي ميراث فرهنگي گفته:«پس از ابلاغ رسمي اين ماجرا از سوي وزارت امور خارجه، سازمان ميراث فرهنگي نسبت به پيگيري آن به سرعت اقدام خواهد كرد.»
رحمت الله رئوف افزود: «خبر قاچاق مجسمه داريوش سوم پادشاه هخامنشي توسط يك تبعه كانادايي، تنها در مطبوعات و رسانه ها درج شده و مشخص نيست تاچه حد صحت دارد. تاكنون وزارت امورخارجه نيز نامه اي رسمي در اين مورد به سازمان ميراث فرهنگي ابلاغ نكرده و سازمان بايد بعد از دريافت رسمي خبر از وزارت امور خارجه موضوع را پيگيري كند.»
مرجع پيگيري اين موضوع به دليل وقوع آن در خارج از كشور، وزارت امور خارجه است و اين وزارتخانه بايد مطابق آيين نامه حفاظت از ميراث فرهنگي تمامي اقدامات عليه ميراث فرهنگي را در خارج از كشور بررسي و رسما به سازمان ذي ربط ابلاغ كند تا بتوان بر اساس قانون موضوع را با جديت پيگيري كرد. آقاي رئوف معتقد است: «پليس بين الملل نيز موظف است مطابق كنوانسيون ۱۹۷۰ لاهه، تحقيقات و اقدامات قضايي را در اين مورد انجام دهد تا صحت و سقم اظهارات ارايه شده مشخص شود. سپس سازمان ميراث فرهنگي كارشناسان خود را براي پيگيري اعزام خواهد كرد و در صورت صحت موضوع، رسما شكايت حقوقي را تقديم مراجع قضايي مي كند.»
به گفته رئوف، ابتدا بايد مشخص شود اين خبر تا چه اندازه صحت دارد و بعد نحوه خروج آن و چگونگي دسترسي فرد مورد نظر به اين اثر تاريخي پيگيري مي شود. از طرف ديگر مدير روابط عمومي وزارت امور خارجه عنوان كرد كه به نظر مي رسد اين خبر صحت ندارد، اما براي محرز شدن اين امر، اداره كل فرهنگي وزارت امور خارجه موضوع را پيگيري مي كند.
به گفته يكي از مقامات گمركي مصر، مجسمه داريوش سوم، پادشاه هخامنشي، چندي پيش درميان چمدان يك تبعه كانادايي كشف شد.
تنديس كشف شده تنديس دارا، پادشاه هخامنشي ايران است. در عين حال مسافر بازداشت شده كه نام او هنوز فاش نشده، از كارشناسان نفتي كانادايي است. او متهم به قاچاق در فرودگاه بين المللي قاهره شده است. هم اكنون كارشناسان عتيقه، سرگرم ارزيابي بهاي تنديس كشف شده اند. به گفته كارشناسان اگر اين تنديس به راستي از آن دارا يا داريوش سوم، آخرين پادشاه هخامنشي باشد، براي آن قيمتي نمي توان گذاشت.
كارشناس نفتي كانادايي بازداشت شده، خود را بي گناه خوانده و گفته است، در سفري كه به تازگي به ايران داشته اين تنديس را به او هديه داده اند.
دارا يا داريوش سوم، بيش از ۲ هزار سال پيش بر ايران فرمان مي راند. در آن زمان، سراسر مصر، بخشي از امپراتوري پهناور ايران بود. اين امپراتوري پهناور، با حمله اسكندر مقدوني - كه در نوشته هاي زرتشتي، از او با نام اسكندر گجسته يا ملعون ياد مي شود -فرو پاشيد. جانوسيار و ماهيار، دو نفر از سرداران تحت فرمان دارا، به او خيانت كردند و زمينه هاي شكست او را فراهم آوردند.

قتل پيرزن ۷۹ ساله در جريان يك سرقت
كارآگاهان جنايي اصفهان تحقيقات گسترده اي را براي افشاي راز قتل يك زن ۷۹ ساله آغاز كردند.
ماموران اداره آگاهي اصفهان چند روز قبل متوجه شدند جسد زن مسني به نام «فاطمه» توسط بستگانش در خانه وي كشف شده است.
آنها پس از اطلاع از اين موضوع به سرعت به محل كشف جسد رفتند و با بدن بي جان زن ۷۹ ساله مواجه شدند و در بررسي هاي اوليه دريافتند آثار خفگي روي گردن مقتوله مشهود است.
كارآگاهان در كاوش هاي تكميلي خود احتمال دادند فرد يا افراد ناشناسي يك چادر دور گردن وي گره زده و به اين ترتيب او را از پاي درآورده اند.
پس از پايان تحقيقات اوليه پرونده در اختيار بازپرس جنايي اصفهان قرار گرفت و به دستور وي جسد به پزشكي قانوني منتقل شده تا علت اصلي مرگ فاطمه مشخص شود.
در همان شرايط كه متخصصان پزشكي قانوني در حال انجام آزمايش هاي لازم بودند، كارآگاهان نيز تحقيقات خود را پي گرفتند و با بررسي دقيق صحنه جنايت و بازجويي از اقوام زن مقتوله متوجه شدند مقداري طلا و جواهرات از جمله النگويي كه فاطمه هميشه در دستش مي انداخت و همچنين يك تلويزيون ۱۴ اينچ از خانه قرباني سرقت شده است.
با افشاي اين موضوع كارآگاهان متوجه شدند قاتل يا قاتلان به انگيزه سرقت مرتكب اين جنايت شده اند.
از سويي به خاطر آنكه قفل در ورودي خانه مقتوله دست نخورده و سالم بود، كارآگاهان احتمال دادند قاتل يا قاتلان از قبل با فاطمه آشنايي داشتند و به همين دليل به راحتي توانسته اند وارد قربانگاه شوند.
در چنين شرايطي كه ماموران در حال به دست آوردن سرنخ هاي مهمي از اين جنايت مرموز بودند سازمان پزشكي قانوني نيز آزمايش و بررسي هاي خود درباره علت مرگ مقتوله را به پايان رساند و اعلام كرد وي بر اثر انسداد مجاري تنفسي جان باخته است.
به اين ترتيب رسيدگي به پرونده قتل در خيابان چمران اصفهان وارد مرحله اي تازه شد.
كارآگاهان در اين مرحله با تشكيل يك اكيپ پيگيري كننده، به بررسي سرنخ هاي موجود و تحقيق روي فرضيه هايي كه احتمال داشت آنان را به سوي قاتل يا قاتلان راهنمايي كند، متمركز كردند.
آنها در اين زمينه عده اي از اقوام مقتوله را تحت بازجويي قرار دادند اما از اين طريق به موفقيت چنداني دست نيافتند.
بنا به اين گزارش در حال حاضر تحقيقات روي اين پرونده ادامه دارد و كارآگاهان جنايي در تلاش هستند تا هر چه زودتر معماي قتل زن ۷۹ ساله را حل كنند و عامل يا عاملان اين جنايت را به دام بيندازند.

چند بچه يك روستا را به آتش كشيدند
انگار بچه ها را هر چقدر از آتش و آتش بازي بترسانيد فايده ندارد. باز هم كار خودشان را مي كنند. آتش بازي كودكان در يك روستاي استان كورگان واقع در منطقه اورال روسيه باعث نابودي ۲۶ باب خانه مسكوني اين روستا شد.
اين حادثه در روستاي «مالا بانيكووا» و در حالي كه كودكان به آتش زدن برگ ها و شاخه هاي خشك مي پرداختند روي داد. به دليل چوبي بودن منازل، آتش به شدت گسترش يافته و تمامي آنها درميان شعله هاي آتش سوختند. با تلاش ماموران آتش نشاني، آتش سوزي خاموش شده و در حال حاضر كميسيون ويژه بررسي علل اين حادثه در روستا مشغول انجام تحقيق است. در جلسه اداره موقعيت هاي اضطراري استان كورگان كه در اين ارتباط تشكيل شد، عملكرد مقام هاي استان كه به دليل آمادگي نداشتن و اقدام ديرهنگام باعث نابودي روستا شدند به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
در حال حاضر در استان كورگان ۹ منطقه از نظر امكان وقوع آتش سوزي خطرناك اعلام شده است.
گزارش ديگري حاكيست كه در نتيجه وقوع آتش سوزي در يك كارخانه كشتي سازي در ولادي وستك بيش از نيمي از تاسيسات كارخانه در آتش سوخت.
اين دو آتش سوزي هيچگونه تلفات جاني به همراه نداشته است.

تبرئه ايرانيان
خدا را شكر كه اين ۴ ايراني تبرئه شدند وگرنه آبرويمان پيش افغان ها مي رفت و آنها فكر مي كردند ما مردمي دزد و كلاهبردار هستيم.
چهار تبعه ايراني كه چند روز قبل به اتهام كلاهبرداري در كابل پايتخت افغانستان دستگير و زنداني شده بودند، بي گناه شناخته شده و روز پنج شنبه آزاد شدند. بررسي هاي به عمل آمده ثابت ساخت كه اين چهار نفر به دعوت يك تاجر سرشناس افغانستان براي بررسي كار مشترك تجاري به كابل سفر كرده و در حين گردش در خيابان هاي كابل در كمين افراد كلاهبردار گرفتار شده بودند. افراد شيادي كه قصد اخاذي از آنان را داشتند، وقتي با مقاومت اين چهار تبعه ايراني مواجه شدند، در حضور پليس به آنان تهمت زده و آنان را به اداره پليس و سپس بازداشتگاه كشاندند. «جهانگير حيدري مقدم» يكي از متهمان آزادشده گفت: متاسفانه افراد پليس هم فريب دروغگويي هاي شيادان را خورده و هم طلب رشوه كردند كه با مخالفت اتباع ايراني، ما چهار نفر راهي زندان شديم.

پدر و پسر فراري
درگيري بر سر كرايه تاكسي باعث زخمي شدن صاحب ماشين شد.
روز گذشته يك راننده  تاكسي، مرد ۴۰ ساله اي همراه نوجوان ۱۵ ساله اي را سوارماشين خود مي كند. بعد از اينكه به مقصد مي رسد مرد ۴۰ ساله كرايه را كمتر از آن نرخ معمول به راننده مي دهد و آن مرد درگير مي شود و پسر اين مرد به طرفداري از پدرش به وسيله يك چاقوي جيبي به راننده حمله مي كند و يك ضربه به گردن راننده و ضربه اي ديگر به دست او مي زند و بعد به همراه پدر خود از محل فرار مي كنند.
البته آقاي راننده حالا اوضاع سلامتش رو به بهبود است ولي مگر چند تومان كم و زياد چقدر ارزش دارد كه بخاطر آن كتك هم بخوريم؟

تجمع مقابل فرمانداري
اين تجمع با تجمع هايي كه تا حالا ديده و شنيده ايد فرق مي كند. اين بار نه خبر از شعارهاي سياسي است، نه درگيري با پليس و داد و فريادهاي الكي. جمعي از والدين ۲۵ فرد معتاد در اعتراض به توقف فعاليت يك موسسه بازپروري معتادين، در مقابل فرمانداري رفسنجان تجمع كردند. اين درحالي است كه به گفته مسوولان اين موسسه به لحاظ علمي نبودن روش درمان و نداشتن مجوز قانوني از سوي شوراي تامين شهرستان رفسنجان تعطيل شده است. با اين حال يكي از معترضان، گفت: از چند روز پيش تاكنون افرادي كه خودآگاه براي درمان و ترك اعتياد به اين مركز مراجعه كرده اند از اين محل به جاي ديگري انتقال يافته اند. اين مساله موجب نگراني پدران و مادران افرادي كه به اين موسسه مراجعه كرده اند شده است. با روش هاي خاصي كه توسط اين مركز در زمينه ترك اعتياد به كار گرفته مي شد افراد معتاد سريعاً اقدام به ترك اعتياد مي كردند. با اين وجود معاون پيشگيري سازمان بهزيستي كرمان گفت: اين موسسه برخلاف قانون عمل كرده و هيچ مجوزي از هيچ نهاد و يا ارگاني براي فعاليت اخذ نكرده بود.

غذاي مسموم
به بعضي ها عروسي رفتن نيامده است. شما هم اگر مي خواهيد عروسي يكي از اقوام و دوستان تشريف ببريد احتياط كنيد چون يك دفعه خداي نكرده همين اتفاقي كه براي سردشتي ها افتاد براي شما هم رخ مي دهد و آن وقت كلي اسير و گرفتار مي شويد.
يكصد نفر از اهالي روستاي «نوآباد» شهرستان مرزي سردشت در جريان يك عروسي براثر خوردن غذاي آلوده مسموم و روانه بيمارستان شدند. اين افراد پس از خوردن شام به طور دسته جمعي دچار مسموميت شدند. ۶۰ نفر از افراد مسموم شده به دليل وخامت حالشان بلافاصله به بيمارستان سردشت انتقال داده شدند كه تعداد زيادي از آنها بستري شده و تحت درمان قرار گرفتند.
اين حادثه تلفات جاني دربر نداشته و تعدادي از افراد مسوم شده نيز روز جمعه پس از بهبودي نسبي از بيمارستان مرخص شدند.
عمدي يا غيرعمدي بودن اين حادثه هنوز براي كسي مشخص نيست و تحقيقات و بررسي در اين زمينه درحال انجام است.

دستگيري راهزنان
واقعاً كه راهزني آخر بي معرفتي است. اگر اين دزدها يك جو غيرت و مرام داشتند دست از اين كارهايشان برمي داشتند.
اعضاي يك باند راهزن جاده اي در محور ارتباطي اصفهان به تهران از سوي ماموران انتظامي شهرستان برخوار و ميمه شناسايي و دستگير شدند. اين گروه متشكل از دو نفر تبعه كشور افغانستان و يك ايراني بودند كه با شناسايي برخي از كاميون هاي درحال تردد در جاده اصفهان به تهران،  اقدام به تهديد رانندگان و سرقت بار آنان مي كردند. سارقان اواخر سال گذشته راننده يك دستگاه كاميون را كه حامل محموله اي به ارزش يك ميليارد ريال بود در حوالي شاهين شهر اصفهان به قتل رسانده و پيكرش را در حوالي شيراز رها كرده بودند.
ماموران چندي پيش طي تحقياقت وسيع پليسي و پس از شناسايي مالخران و اموال سرقت شده از كاميون يادشده، موفق به شناسايي و دستيگري سارقان، كشف اموال و نيز جسد راننده مقتول شدند.

اعتصاب كارگران
توجه نكردن به كارگران و كارمندان يك شركت اين دردسرها را هم دارد. شركت هواپيمايي ايتاليا (آليتاليا) كه با اعتصاب ها و اعتراض هاي گسترده كارگري مواجه شده، با لغو حدود ۷۰۰ پرواز داخلي و خارجي در سراسر جهان، بدترين روز را در تاريخ ۵۸ ساله خود سپري كرد. ده ها هزار مسافر آليتاليا در فرودگاه هاي ايتاليا و كشورهاي مختلف جهان بر اثر اعتصاب گسترده ۱۲ ساعته كارگران و كارمندان اين شركت سرگردان شدند. هرچند رقم زيان مالي وارد شده به آليتاليا براثر اين اعتصاب هنوز اعلام نشده ولي گفته مي شود متحمل ميليون ها دلار ضرر شده است. از سوي ديگر نگراني اصلي، احتمال تكرار چنين اعتصاب هاي گسترده اي است كه مي تواند به كاهش اعتماد عمومي و فلج شدن اين شركت منجر شود. آليتاليا كه با برخورداري ازناوگان پيشرفته هوايي و پوشش پروازي صدها مقصد داخلي وخارجي يكي از بزرگترين خطوط حمل و نقل هوايي در جهان است به علت افزايش هزينه و ضرردهي، درصدد اجراي طرح اخراج گروهي از كاركنان خود است كه اين موضوع اعتصاب ها و اعتراض هاي گسترده كارگري را در پي داشته است.

يك بولد وزر ۱۶ دانش آموز
خدا نصيب نكند. باز هم كشته و مجروح، اما اينبار قربانيان حادثه، كودكان دبستاني هستند
منابع درماني كلمبيا اعلام كردند كه دست كم ۱۶ كودك دانش آموز بر اثر برخورد اتوبوس سرويس دبستان با يك بولدوزر كشته شدند.
در پي وقوع اين حادثه كه روز چهارشنبه در يكي از مناطق بوگوتا پايتخت كلمبيا رخ داد،اتوبوس  حامل دانش آموزان دبستاني با بولدوزري كه مشغول كار بر روي يك جاده بود، برخورد كرد.
منابع بيمارستاني و درماني همچنين اعلام كردند كه تعدادي از دانش آموزان نيز در اين حادثه به سختي زخمي شده و اكنون در بيمارستان بسر مي برند و وضعيت جسماني برخي از آنان وخيم است.
پليس و منابع رسمي كلمبيا هنوز درباه علت بروز اين حادثه و جزييات آن اظهارنظري نكرده اند.

حمايت از هكرها
بعضي ها چه رويي دارند، زندگي مردم را به هم مي زنند، آن وقت از دولت هم مي خواهند كه حمايتشان كند . مثلا همين هكرها. يك هكر (نفوذگر اينترنتي) ايراني در يك پيام الكترونيكي خواستار حمايت دولت از هكرهاي حرفه اي شد. اين هكر كه يكي از اعضاي گروهISP- CRACKERS است در پيام الكترونيكي خود افزود: هكرها مي توانند نقاط ضعف امنيتي سيستم هاي رايانه اي و سايت هاي اينترنتي را مشخص كنند وبراي ادامه فعاليت خود نياز به حمايت دولت دارند. اين عضو گروه هكISP-CRACKERS در ادامه افزود: تاكنون هك پيشرفته و تخصصي در جامعهIT ايران داراي ارزش نبوده و اكثر هكرها از برنامه هاي عمومي( Public) و از قبل طراحي شده استفاده مي كنند. وي اضافه كرد: هكر حرفه اي هكري است كه حفره هاي امنيتي(bug) سايت ها و سيستم هاي عامل را شناسايي كرده و بررسي كند كه چگونه مي توان از آن حفره ها به منظور اختلال در فعاليت سيستم و يا سرور سايت استفاده كرد.

بي احتياطي مرگبار
بي احتياطي و سر به هوايي هم حدي دارد. بعضي وقت ها، آدم سرش را به باد مي دهد. باور نداريد، اين خبر را بخوانيد.
موتورسواري بر اثر برخوردبا يك خودرو پارك شده در شهر اشنويه جان باخت.
اين اتفاق براثر بي احتياطي موتورسوار جوان در بلوار پيرانشهر اشنويه رخ داد.
اين موتور سوار ۲۰ ساله بعد از انتقال به بيمارستان براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
راهنمايي و رانندگي اشنويه نقص فني در ترمز موتور و بي احتياطي موتور سوار را عامل تصادف اعلام كرده است. حالا باورتان شد. تو را خدا وقتي داريد رانندگي مي كنيد بي خيال بدهكاري و قسط و اين جور مسايل شويد و گرنه همين بلايي كه سر اين موتورسوار بد شانسآمد سر شما هم مي آيد. از ما گفتن بود. خود دانيد مي خواهيد اين حرف ها را جدي بگيريد، مي خواهيد هم نگيريد.

وختانگ تلكوادزه
بعضي افراد وقتي به قدرت مي رسند همه چيز را فراموش مي كنند. مثل رئيس يك مركز ضدتروريستي كه بعد از جمع آوري سلاح غيرقانوني به جاي نابودي آنها، دست به فروششان مي زند! ماجرا از اين قرار است كه مقامات گرجستان، يك مقام عالي رتبه سابق امنيتي اين كشور را به اتهام جمع آوري سلاح به قصد فروش پنهاني دستگير كردند. «لوان كنچادزه» كه در راس مركز ضدتروريستي وزارت امنيت گرجستان قرار داشت، متهم به سوءاستفاده از اختيارات خود شده است. «وختانگ تلكوادزه» وكيل وي گفت: «موكل من متهم به جمع آوري غيرقانوني مقاديري زيادي سلاح در زمان رياست بر مركز ضدتروريستي وزارت امنيت گرجستان است.»
«ايراكلي اوكرواشويلي» دادستان كل گرجستان تاكيد كرد كه كنچادزه از اختيارات خود سوءاستفاده كرده و اعلام كرد كه تحقيق در مورد اتهامات ديگر وي ادامه دارد. وي به نوع اين اتهامات اشاره اي نكرد. كنچادزه در سال ۲۰۰۰ در جريان آزادي ۲ بازرگان اسپانيايي در دره هاي «پانكيسي» منطقه آشوب زده هم مرز با چچن، به عنوان ميانجي عمل كرده بود.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |