پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۰ - May 6, 2004
برج ميلاد، نماد توانمندي متخصصان ايراني
نصب قسمت سوم سازه فلزي رأس برج ميلاد تهران يكشنبه آغاز مي شود
گروه شهري: عمليات بالابري قسمت سوم سازه فلزي رأس برج ميلاد، روز يكشنبه هفته آينده با حضور وزير كشور، شهردار تهران و جمعي از مديران شهري آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، قسمت سوم سازه فلزي راس برج ميلاد در حالي در مكان طراحي شده نصب مي شود كه بنا به اظهار مجريان آن، ساخت رأس برج ميلاد تا آخر سال ۸۳ به اتمام رسيده و آماده بهره برداري مي شود و مجموعه يادمان سازه به همراه فضاهاي فرهنگي، تفريحي، تجاري و الكترونيكي آن نيز قرار است تا آخر سال ۸۵ به پايان برسد.
برج ميلاد بعد از برجهاي تورنتو كانادا، شانگهاي چين، مسكو روسيه و كوالالامپور مالزي با ۴۳۵ متر ارتفاع، پنجمين برج بلند مخابراتي و تلويزيوني و برخوردار از نخستين سازه راس به لحاظ بزرگي و ارتفاع در دنياست.
به گفته يك مقام مسئول در شركت يادمان سازه، هزينه كل مجموعه مركز ارتباطات بين المللي تهران (يادمان سازه) حدود ۲۷۱ ميليارد تومان تخمين زده شده است. براي ساخت برج ميلاد حدود ۷۵ ميليارد تومان هزينه در نظر گرفته شده است. همچنين تكميل مركز همايشها و جشنواره هاي بين المللي با برخورداري از يك سالن اصلي و ۸ سالن فرعي كه ظرفيت ۳ هزار نفر را دارد نيازمند ۲۱ ميليارد تومان اعتبار است.اين گزارش مي افزايد: هتل ۵ ستاره اين مركز با ۸۰ هزار مترمربع زيربنا، مركز تجارت الكترونيك و پارك فناوري اطلاعات و ارتباطات با زيربناي ۲۱۸ هزار مترمربع فضاهاي فرهنگي، محوطه سازي، تاسيسات زيربنايي و آبنما نيز تا آخر سال ۸۵ مورد بهره برداري قرار مي گيرد.رستوران اين برج كه در طبقه پنجم راس برج قرار دارد، بزرگترين رستوران گردان جهان خواهد بود كه به همراه عرشه اي در رأس برج مي تواند علاقه مندان به ديدن مناظر تهران را از ارتفاع ۴۳۵ متري به خود جلب كند.
دكتر محمود احمدي نژاد، شهردار تهران درباره برج ميلاد چنين مي گويد: نگاه من به اهميت اين پروژه قبل از تامين نيازهاي شهري و تجهيزات مخابراتي، معطوف به توانمندي و جرأت و جسارت طراحان و سازندگان اين پروژه عظيم است.
به گزارش خبرنگار ما، برج ميلاد، نماد اراده مهندسان و متخصصان داخلي و سمبل تهران بزرگ در رفع نيازهاي مخابراتي و تلويزيوني، ايجاد گسترش شبكه بدون سيم، ايجاد و گسترش سيستم هاي جديد تلويزيوني، پوشش امواج راديو تلويزيوني VHF، رله امواج ماكروويو، كاربري هواشناسي و ايجاد جاذبه توريستي و بهره مندي از فضاهاي گردشگري، تجاري ،فرهنگي و هنري مي باشد.

بازديد از طرح هاي عمراني و فضاي سبز منطقه ۱۳
شهردار امروز به ميدان شهداي تهران مي رود
005952.jpg
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد ، شهردار تهران امروز به منطقه ۱۳ تهران مي رود.
به گزارش خبرنگار ما، شهردار تهران در جريان ديدار با شهروندان منطقه ۱۳ و تلاش براي حل و فصل مسائل و مشكلات فراروي آنان، از طرح هاي در دست اجراي شهرداري منطقه ۱۳ بازديد مي كند.
براساس اين خبر، شهردار تهران افزون بر بازديد از ۶ طرح عمراني و فضاي سبز از جمله بوستانهاي وحدت و معلم و فضاي سبز حاشيه اتوبان سرلشكر شهيد عباس دوران (اسبدواني سابق)، شبكه آبرساني با آب خام چند نقطه از فضاي سبز عمومي در شرق تهران را رسما افتتاح مي كند. گفته مي شود ايجاد و گسترش فضاي سبز در اين بخش از شهر جزو برنامه هاي اولويت دار شهرداري منطقه ۱۳ تهران به شمار مي رود.
شهردار تهران در ادامه ديدار با شهروندان، بعدازظهر امروز با خانواده شهداي ساكن در منطقه ۱۳ ملاقات مي كند.

نگاه
« در آستانه افتتاح نمايشگاه مطبوعات»
رئيس كل بانك مركزي : اسكناس ۲ هزار توماني ماهيانه منتشر مي شود
005958.jpg
داوود كاظمي

توصيه مركز مديريت بحران تهران به ساكنين شيب هاي تند دره فرحزاد
شب ها مراقب خش خش و ترك خوردگي ساختمان ها باشيد
گروه شهري: رانش زمين كل دره فرحزاد را تهديد نمي كند اهالي منطقه نگران نباشند.
به دنبال چاپ خبر مربوط به هشدار شهرداري و مركز مديريت بحران شهر تهران در مورد رانش زمين در منطقه فرحزاد و احتمال تخريب ساختمانهاي اين محدوده، به دليل برخي اطلاع رساني هاي غلط و غيرمسئولانه از طرف برخي رسانه ها و سازمانها فضاي رعب و وحشت كل ساكنين دره فرحزاد را دربرگرفت و آرامش شهروندان ساكن اين محدوده را مختل كرد.
خبرنگار ما به نقل از دكتر مازيار حسيني رئيس مركز مديريت بحران شهر تهران مي گويد: در حال حاضر تنها دو پلاك پاياني خيابان ۲۷ كوي نفت و ساختمانهاي حاشيه نشين زيردست و مقابل آن در معرض خطر تخريب قرار دارند بنا بر اين خطري ساكنان كل دره فرحزاد را تهديد نمي كند.وي ادامه داد: آن دسته از ساختمانهاي حاشيه رودخانه كه در شيب تند و بدون تمهيدات ژئوتكنيكي بنا شده اند به ويژه در شبها كه همه جا در سكوت قرار دارد مراقب شنيدن صداي خش خش و ترك خوردگي باشند.
حسيني گفت: البته همه ساختمانها به صورت معمول تركهاي ميلي متري دارند اما چنانچه تركهاي ساختمانهاي منطقه از اندازه هاي ميلي متري به سانتي متري افزايش يافت حتماً مراتب را اطلاع داده و ساختمان را تخليه كنند.وي گفت: در بالادست كوچه هاي ۲۵ و ۲۷ كوي نفت (قسمت غربي) محوطه اي را به كمك شهرداري منطقه ۵ تسطيح كرديم تا از طرف سازمان هلال احمر كه طبق قانون امداد و نجات كشور موظف به اسكان موقت حادثه ديدگان است امكان افزايش تعداد چادرها فراهم شود.

حريم تهران را خدشه دار نكنيد
گروه شهري: پيامدهاي ناشي از ساخت و ساز در حريم حفاظتي (محدوده منطقه ۱۸ با اسلامشهر) تهران را تهديد مي كند.
دكتر نادر شريعتمداري عضو شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار ما با تأكيد بر لزوم حفظ حريم تهران گفت: در صورتي كه حريم تهران حفظ نشود، تبعات منفي ناشي از آن مانند مهاجرت و بيكاري تهران را با مشكلات و معضلات عديده اي روبه رو خواهد ساخت.
وي افزود: وقتي قرار است جلوي گسترش شهر و رشد جمعيت گرفته شود نبايد حريم تهران واگذار و مورد خدشه قرار گيرد.رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر با انتقاد از واگذاري حريم منطقه ۱۸ به اسلامشهر گفت: اگر قرار باشد حريم تهران به شهرهاي ديگر واگذار شود و آنها براي ساخت وساز پروانه صادر كنند و براي تهران مشكلاتي را به وجود آورند شهرداري خود براي صدور پروانه اقدام مي كند.
شريعتمداري گفت: مهم نيست كه اين منطقه جزو حريم تهران باشد يا جاي ديگر بلكه مهم حفظ آن به عنوان محدوده حفاظتي و فضايي براي تنفس مردم تهران و جلوگيري از ساخت وساز و گسترش بي رويه شهر مي باشد.

«كارت پارك» جايگزين «پاركومتر» مي شود
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از جايگزين شدن «كارت پارك» به جاي «پاركومتر» خبر داد و گفت: كارت پاركها در محلهاي پارك خودرو فروخته مي شود و پاركبانان موظف به نظارت دقيق بر اين امر هستند.
به گزارش ايسنا، سردار محسن انصاري ديروز گفت: طرح پاركبان طرح مشترك نيروي انتظامي و شهرداري براي حفظ ظرفيت موجود ترافيكي است.
وي همچنين اعلام كرد: حداكثر زمان تحويل پلاك هاي جديد به كارخانجات خودروساز ۴ ساعت بوده و در آينده با انبار مكانيزه اي كه در كارخانجات ايجاد مي شود، پلاك هاي جديد را خود كارخانجات تحويل خواهند داد.
سردار انصاري با اشاره به اين كه از ۱۳ ارديبهشت ماه جاري (زمان آغاز نقل و انتقال خودروهاي پلاك جديد) تا كنون مشكل خاصي پيش نيامده و كار بسيار روان صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: ۵ واحد راهنمايي و رانندگي، ثبت احوال، بيمه، بانك و مركز صدور عدم خلافي (اجرائيات) در مراكز نقل و انتقال خودروهاي پلاك جديد مستقر بوده و تمام اين خدمات يكجا بطور مستمر به مراجعه كنندگان ارائه مي شود.
وي تصريح كرد: چنانچه افراد پس از مراجعه به مراكز نقل و انتقال خودرو مدارك كاملي داشته باشند كار آنان به سهولت انجام مي شود.
سردار انصاري با اشاره به اين كه نيروي انتظامي پيش بيني مي كرد، تعداد مراجعين به مراكز نقل و انتقال خودرو به دليل توجيه نشدن مردم و آماده نبودن مدارك آنان كم باشد، خاطرنشان كرد: تعداد مراجعه كنندگان به اين مراكز روز به روز افزايش مي يابد.
وي با رد اين تصور كه نقل و انتقال خودروهاي پلاك جديد مستلزم متوقف شدن يك هفته اي خودروست، تاكيد كرد: مراجعه كنندگان به اين مراكز ظرف يك ساعت تمامي كارهاي لازم جهت نقل و انتقال خودروي خود را انجام مي دهند و نيازي به توقف خودرو نيست.
وي با اشاره به اينكه اجراي طرح برخورد با تخلفات شاخص از حدود ۲۰ روز پيش در تهران آغاز شده است، افزود: اين طرح از ۸ ارديبهشت ماه جاري در شهرستان هاي ديگر نيز اجرا شده و هدف از آن برقراري نظم و انضباط و سهولت در رفت وآمد است.
سردار انصاري تصريح كرد: برخي افراد تصور مي كنند با اجراي اين طرح مشكل ترافيك برطرف مي شود، اين در حاليست كه راهنمايي و رانندگي ناجا با اجراي طرح برخورد با تخلفات شاخص نه درصدد ايجاد ظرفيت و نه استاندارد كردن توليد خودروست.
سردار انصاري در ادامه بيان كرد: طرح برخورد باتخلفات شاخص موقتي نبوده و به ساير نقاط تهران نيز تعميم داده مي شود.

بعد از ظهر ديروز در خيابان شهيد بهشتي:
سقوط درخت ترافيك را بند آورد
006003.jpg
سقوط يك درخت كهنسال در حوالي تقاطع خيابان شهيد بهشتي و ولي عصر(عج) بعد از ظهر ديروز موجب راهبندان ترافيكي در اين منطقه شد. اين حادثه خوشبختانه تلفات جاني نداشت و فقط آسيب جدي به خودروي پرايدي كه در حاشيه خيابان پارك شده بود، وارد شد.
به گزارش خبرنگار ما ازدحام شماري از مردم براي تماشاي صحنه حادثه، نسبت به خود حادثه نقش مؤثرتري در بروز ازدحام ترافيكي در اين معبر شلوغ و پرتردد شهر داشت.
كنجكاوي البته از جمله غرايز مهار ناپذير آدمي است. اما از جمله اخلاق شهروندي قطعاً يكي هم اين است كه مراقب باشيم ارضاي حس كنجكاوي ما براي انبوه شهروندان گرفتاري ايجاد نكند.
اخلال ترافيكي ناشي از سقوط درخت، تا غروب ديروز شعاع گسترده اي از اطراف محل وقوع حادثه را تحت تاثير قرار داده بود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |