سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۳ - شماره ۳۳۷۵
آواز قو
006585.jpg

زير ذره بين
تجربه جام جهاني ۲۰۰۲، خيلي چيزها را به ما ياد داد. ما در پرتغال مي خواهيم از عنوان قهرماني خود دفاع كنيم، كاري كه بسيار مشكل است، اما غيرممكن نيست.
مريم دري منش- زيدان از نظر خيلي ها، كامل ترين هافبك دنياست. وي كه پسر يك خانواده مهاجر الجزايري است، در سال ۱۹۷۲ در مارسي به دنيا آمد و فوتبال خود را در فصل ۸۹ ، ۱۹۸۸ در باشگاه آ.اس .گان آغاز كرد و سپس به باشگاه بوردو پيوست. پس از اينكه تيم بوردو را در سال ۱۹۹۶ به سوي ديدار پاياني جام يوفا رهنمون ساخت به باشگاه ايتاليايي يوونتوس تورين نقل مكان كرد. به همراه اين تيم دو عنوان قهرماني سري A را به دست آورد، دوبار در ليگ قهرمانان اروپا، با شكست در مقابل بوروسيا دورتموند و رئال مادريد، در ديدار نهايي، نايب قهرمان شد و بدين ترتيب شش سال موفقيت آميز را در اين تيم پشت سر گذاشت.
در تابستان سال ۲۰۰۱ به ازاي ۷۶ ميليون يورو به مادريد رفت و از همان ابتدا ثابت كرد كه وي ارزش هر يك يوروي آن را داشته است و بالاخره توانست نوار شكست در فينال ليگ قهرمانان را گسسته و در فينال اين جام در سال ۲۰۰۲ در مقابل باير لوركوزن، با شوتي رويايي و به ياد ماندني، گل پيروزي تيمش را به ثمر برساند. وي اولين بازي ملي خود را در سال ۱۹۹۴ در مقابل جمهوري چك انجام داد. در جام جهاني ۱۹۹۸، دو گل وي در ديدار فينال مقابل برزيل، استعداد استثنايي او را به همگان نشان داد. در جام جهاني ۲۰۰۲ كه به دليل آسيب ديدگي فقط در يك ديدار ظاهر شد، به اعتقاد اكثر مردم و كارشناسان، نبود وي باعث حذف زودهنگام فرانسه از جام شد.
زيزو در سال ۲۰۰۰ نيز به همراه تيم ملي فرانسه عنوان قهرماني جام ملت هاي اروپا را تصاحب كرد. وي در سال ۱۹۹۸ مرد سال فوتبال اروپا شد و دو بار نيز به عنوان بهترين فوتباليست سال جهان انتخاب گرديد. رئال مادريد كه از ليگ قهرمانان اروپا حذف شده است، به احتمال زياد از عنوان قهرماني خود در ليگ اسپانيا نيز نمي تواند دفاع كند، ولي براي زين الدين زيدان، ملي پوش فرانسوي اين تيم، امسال به واقع سال موفقيت آميزي بود.
زيدان ۳۱ ساله در انتخابات سالگرد يوفا، عنوان بهترين فوتباليست ۵۰ سال گذشته را به دست آورد و در تابستان مي تواند دومين عنوان خود را كسب كند، اگر بتواند به همراه تيم ملي فرانسه، از عنوان قهرماني اين تيم در جام ملت هاي ۲۰۰۰ اروپا كه در بلژيك و هلند برگزار شد، دفاع نمايد.
تيم فرانسه بدون از دست دادن هيچ امتيازي توانسته است به دور نهايي رقابت هاي يورو ۲۰۰۴ راه يابد و در حال حاضر بهترين تيم حاضر در اين رقابت ها بوده و بيشترين شانس را نيز براي قهرماني دارا مي باشد. گرچه زيدان پس از ناكامي كشورش در دفاع از عنوان قهرماني جهان در جام جهاني ۲۰۰۲ در كره و ژاپن، ياد گرفته است كه در ارزيابي شانس تيمش خيلي محتاط باشد.
زيدان در گفت و گويي با سايت ورزشي يوفا اظهار داشت: «كار ما در جام ملت ها سخت خواهد بود، شايد سخت تر از آنچه كه در كره جنوبي و ژاپن بود، چرا كه مسابقات اروپا خيلي مشكل  تر از جام جهاني است. تجربه جام جهاني ۲۰۰۲، خيلي چيزها را به ما ياد داد. ما در پرتغال مي خواهيم از عنوان قهرماني خود دفاع كنيم، كاري كه بسيار مشكل است، اما غيرممكن نيست.»
خيلي ها معتقدند كه قهرماني در جام جهاني  مشكل تر است، اما زيدان جام اروپا را مبارزه اي بزرگتر مي داند: «جام ملت ها، تورنمنت به مراتب سخت تري است، تيم هاي زيادي هستند كه مي توانند قهرمان شوند و البته منظورم فقط سه يا چهار تيم نيست، بلكه تيم هاي زيادي قادر به اين كار هستند.»
هافبك طراح فرانسوي اضافه مي كند: «به همين دليل كار همه تيم ها سخت و رقابت تنگاتنگ خواهد بود. ايتاليا، فرانسه، پرتغال، اسپانيا، جمهوري چك، همه آنها مي توانند قهرمان شوند، از اين رو اين مسابقات، تورنمنتي فوق العاده خواهد بود.»
006552.jpg

زيدان كه در روز ۲۳ ژوئن در طول مسابقات، ۳۲ ساله مي شود و قبل از رئال مادريد در باشگاههاي آ.اس.گان، بوردو و يوونتوس توپ مي زده است، در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه چه كسي ستاره اين مسابقات مي شود، گفت: «شايد رائول گونزالس با اسپانيا، شايد تيه ري هانري با فرانسه، شايد حتي خود من.»
زيدان با وجود اينكه به عنوان يكي از بزرگترين هنرمندان عرصه فوتبال، در تاريخ اين رشته ورزشي، تمام دلايل اعتماد به نفس را دارد، تأكيد مي كند كه: «در يورو ۲۰۰۴، فقط كار تيمي راهگشاي پيروزي خواهد بود و نه توان فردي بازيكنان تيمها، بازيكنان مي توانند تأثيرگذار باشند ولي اين تيمها هستند كه در بازي ها و تورنمنت ها پيروز مي شوند.»
از آنجايي كه وي به پايان دوران فعاليتش مي انديشد، قهرماني در يورو ۲۰۰۴ مي تواند برايش از اهميت خاصي برخوردار باشد. وي ابراز داشت: «شايد اين اتفاق بيفتد و من مي گويم شايد، چرا كه در فوتبال هيچ گاه نمي توان دانست كه چه روي مي دهد. اين مسابقات، آخرين تورنمنت بزرگ من به همراه تيم ملي فرانسه و آخرين شانس من خواهد بود تا كارآيي بهتري نسبت به جام جهاني ژاپن و كره جنوبي از خود نشان دهم.»
گرچه بازي ساز فرانسوي رئال به آويختن كفش هايش فكر مي كند، اما تا زماني كه هنوز فعال است، در ميدان همه توان خود را ارائه داده و از هر لحظه بازي استفاده كرده و از آن لذت مي برد. وي گفت: «براي من، فوتبال به معناي همه چيز است. در حال حاضر و در پايان دوران فعاليتم، هنوز از بازي فوتبال لذت مي برم. اين يك امتياز است.»
هواداران بي شماري كه در دهه گذشته در ميادين فوتبال بازي او را ديده اند، اقرار مي كنند كه ديدن زيدان در هنگام كار، امتياز خاصي براي آنها بوده است. تنها سؤالي كه در حال حاضر مطرح مي باشد اين است كه آيا در پايان مسابقات يورو ۲۰۰۴، وي مي تواند كسب نشان افتخار «هنري دلوناي» را جشن بگيرد؟ زيدان مي گويد: «ما بازيكناني خوب و تيمي خوب داريم، خواهيم ديد.»

خداحافظي چيلاورت ۳۸ ساله
006558.jpg
گروه ورزشي- «خوزه لوئيز چيلاورت» دروازه بان كهنه كار فوتبال پاراگوئه در پايان فصل جاري مسابقات فوتبال باشگاههاي آرژانتين با دنياي بازيگري فوتبال خداحافظي مي كندو پيش از خداحافظي در سه ديدار نمايشي شركت مي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از آسانسيون، اين بازيكن ۳۸ ساله كه در باشگاه ولز سارزفيلد آرژانتين عضويت دارد دسامبر گذشته بازنشستگي اش را اعلام كرده بود. وي همراه با تيم ولز سارسفيلد در مسابقات جام باشگاههاي آمريكاي جنوبي كوبا ليبرتادورس حضور دارد و تصميم دارد بعد از پايان مسابقات براي هميشه از دنياي بازيگري فوتبال كنار برود. چيلاورت جشن خداحافظي اش را با شركت در سه ديدار نمايشي در سه كشور مختلف پاراگوئه، آرژانتين و ژاپن انجام خواهد داد.
چيلاورت از سه بازيكن شامل رونالدو، كارلوس والده راما و ايوان زامورانو براي شركت در ديدارهاي خداحافظي اش دعوت به عمل آورده و سه بازيكن هم پاسخ مثبت به اين دعوت داده اند.
چيلاورت سابقه نسبتاً  طولاني در تيم ملي پاراگوئه داشت و در ۷۳ ديدار آن حاضر بود اما به دليل اختلافي كه با اسكار هريسون رئيس فدراسيون فوتبال پاراگوئه دارد،  اين فدراسيون قرار نيست مراسم يا ديداري مخصوص براي بزرگداشت اين بازيكن قديمي فوتبال برگزار كند.
چيلاورت گفته است كه بعد از پايان كارش در عالم بازيگري، وارد حرفه مربيگري مي شود و تأكيد ورزيده كه اين حرفه را با كار در يك تيم خوب آغاز خواهد كرد.
چپلاورت در مدت زمان فعاليتش در فوتبال حرفه اي در تيم هاي ديبورتيو و لوكه نو (پاراگوئه/ ۸۳-۸۰)، گواراني (پاراگوئه / ۸۵-۸۳)، سان لورنزو (آرژانتين/ (۸۸-۸۵)، زاراگوزا (۹۲-۸۸)، ولز سارسفيلد(۲۰۰۰-۹۲)، استراسبورگ (۲۰۰۲-۲۰۰۰) و پنارول (۲۰۰۳) بازي كرده است.

از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا
محروميت سه ساله براي القادسيه كويت
006525.jpg
گروه ورزشي- كنفدراسيون فوتبال آسيا در جلسه انضباطي خود در كوالالامپور تيم فوتبال باشگاه القادسيه كويت را به مدت ۳ سال از حضور در مسابقات باشگاهي آسيا محروم كرد.
اين محروميت به دليل حمله دو هفته پيش بازيكنان اين تيم به اعضاي تيم باشگاه السد قطر در چارچوب يك ديدار از رقابتهاي فوتبال باشگاههاي آسيا صورت مي گيرد. تيم القادسيه كويت كه در گروه دوم رقابتهاي فوتبال باشگاههاي آسيا با تيم السد قطر هم گروه است، اول ارديبهشت ماه در كويت ميزبان اين تيم بود كه بازيكنان دو تيم در اواخر اين ديدار به زد و خورد پرداختند.قضاوت اين مسابقه را «باسم الحجار» داور سوري بر عهده داشت و در طول اين ديدار ناچار شد ۲ بازيكن از تيم القادسيه و ۱ بازيكن از تيم السد قطر را از زمين مسابقه اخراج كند. اين مسابقه كه در ورزشگاه القادسيه برگزار شد با نتيجه مساوي بدون گل پايان يافت.
رسانه هاي خبري كويت نوشتند كه كنفدراسيون فوتبال آسيا تمامي بازيكنان و كادر مربيگري تيم القادسيه را به مدت ۲ سال از حضور در رقابتهاي آسيايي محروم و اين باشگاه را به پرداخت ۱۰ هزار دلار جريمه محكوم كرد. يك منبع مطلع در اين زمينه به روزنامه كويتي الانباء گفت كه فدراسيون فوتبال كويت هم اكنون موضوع احتمال عدم شركت تيم ملي فوتبال اين كشور در جام ملت هاي آسيا را در دست بررسي دارد.
مسابقات فوتبال جام ملتهاي آسيا ۲۷ تير تا ۱۷ مرداد ماه آينده در كشور چين برگزار مي شود و نيمي از بازيكنان تيم ملي كويت را اعضاي تيم قادسيه تشكيل مي دهند. مسئولان فدراسيون فوتبال كويت و رسانه هاي ورزشي اين كشور از «محمدبن همام» رئيس قطري كنفدراسيون فوتبال آسيا انتقاد كرده و وي را متهم ساختند كه به سود باشگاه كشورش در تصميم كميته انضباطي اين كنفدارسيون تأثير گذاشته است.
اين محروميت بيش از ۹ بازيكن كليدي تيم هاي اميد و ملي كويت را از همراهي اين تيمها در مسابقات بين المللي محروم مي كند و ضربه سنگيني به فدراسيون فوتبال اين كشور وارد خواهد ساخت. گفتني است كه هم اكنون پس از پايان مسابقات هفته ماقبل آخر ديدارهاي مقدماتي باشگاههاي آسيا، تيم فوتبال قادسيه كويت در گروه دوم ۱۰ امتيازي است و در رده اول جدول قرار دارد.
در مرحله آخر قرار است تيم قادسيه كويت ميهمان تيم الوحده امارات باشد كه برنده اين ديدار صعود خواهد كرد.

سايه روشن ورزش
فريدون معيني: از مربيان جوان استقبال مي كنيم
006555.jpg

معراج مژده- در اين وانفساي فوتبال و اوضاع پرتنش پرسپوليس و استقلال حرف هاي فريدون معيني مسئول كميته آموزش فدراسيون فوتبال و مربي فعلي پرسپوليس شنيدني است. حديث اين گفتار جاي بحث بسيار دارد كه قصد نداريم كه اين شوخي با جملات باعث رنجش اين بازيكن با اخلاق سابق راه آهن در دهه چهل، پرسپوليس دهه پنجاه و يار قرضي استقلال در جام باشگاه هاي آسيا شود. فريدون معيني چون ديگر برادران خود فوتبال را از راه آهن آغاز كرد. با آقا مدد نوعي و امير ابوطالب وخيلي زود به دليل قدرت مثال زدني در بازي در خط هافبك براي خود جاي ثابتي پيدا كرد. بعد از او مسعود و منوچهر آمدند كه مسعود به استقلال رسيد و با گل زيبايش استقلال را قهرمان باشگاه هاي آسيا كرد. فريدون راه پيشرفت را در پرسپوليس ديد به بهزادي، كلاني ، پروين، آشتياني، كاشاني و شاهرخي و بقيه دوستان پيوست و از آنجا رفت تا دريافت ليسانس و رشته كارشناسي ورزش و امروز به عنوان مربي پرسپوليس داخل اين كشتي طوفاني شده است. او در مقام رئيس كميته آموزش مي گويد.
* برگزاري دوره هاي آموزشي اولويت اصلي كميته آموزش است.
* محدوديتي در برگزاري كلاس ها وجود ندارد
* كميته تحقيقات مربيان تشكيل مي شود
* ما حتي يك مربي حرفه اي هم نداريم!!
* ايران در سال ۲۰۰۵ ميزبان كلاس هاي مربيان حرفه اي جهان خواهد بود
* مربيان سنتي نمي توانند جوابگوي نيازهاي امروز تيم ها باشند
* عدم همخواني مربيان قديمي و پيشكسوت با مربيان جوان
* برنامه ريزي مدرن نداريم
* از مربيان جوان استقبال مي كنيم. اگر تعداد آنها را به ۲۰ نفر برسانيم خوب است
* اشتباه كردن براي مربيان بايد معمول باشد
* كارشناس طرح آسيا ويژن از عملكردمان راضي بود. پل موني ما را ستود
* مشكل مالي نداريم تا مدرسين بزرگ فيفا را دعوت كنيم.
همشهري: با اين سرتيترها و فصل ها و توضيحات فريدون معيني ديگر فوتبال ما در زمينه آموزش نبايد مشكلي داشته باشد و تمام مربيان ما در باشگاه ها با طي دوران تسلسل مربيگري مي توانند در رده بهترين هاي آسيا و شايد ... قرار گيرند. كاش فريدون خان نازنين در كميته آموزش مي ماند و هرگز قدم در عرشه اين كشتي پرتلاطم (پرسپوليس) نمي گذاشت تا فوتبال ما راه علمي خود را طي كند.
مصر اطمينان داد
006561.jpg

رئيس فدراسيون فوتبال مصر گفت: در صورتي كه اين كشور به عنوان ميزبان رقابت هاي فوتبال جام جهاني ۲۰۱۰ انتخاب شود اطمينان مي دهد كه امنيت لازم را براي برگزاري آن تأمين كند.
«ظهير عمار» در حاشيه نشست بيست و يكمين كنگره كنفدراسيون فوتبال آسيا در كوالالامپور گفت: دليلي براي نگراني دراين باره وجود ندارد زيرا مصر كشور صلح و دوستي است و اقدامات تروريستي تحت كنترل است.
وي گفت كه اگر چنين بيم هايي وجود دارد دولت مصر مي تواند دراين باره اطمينان بدهد كه تدابير امنيتي در عالي ترين سطح اعمال خواهد شد.
عمار افزود: بنابراين اگر مصر به عنوان ميزبان جام جهاني فوتبال ۲۰۱۰ انتخاب شود كشورهاي شركت  كننده بايد به فضاي صلح آميز و دوستانه براي برگزاري آن فكر كنند.
وي همچنين درباره آمادگي مصر براي فراهم كردن تسهيلات، اقامت و حمل و نقل گفت گرچه هم اكنون دراين باره مشكلي وجود ندارد اما آن زمان شرايط لازم فراهم مي شود.
مربي اسلووني بركنار شد
«بوژان پراسنيكار» مربي تيم ملي فوتبال اسلووني به دنبال نتايج ضعيف تيمش از سمتش بركنار شد.
رودي زاورل رئيس فدراسيون فوتبال اسلووني كه حكم بركناري پراسنيكار را صادر كرده، در مورد علل بركناري پراسنيكار مي گويد كه تيمي كه اين مربي ساخته بود، تركيب ثابت و منطقي نداشت و از آنجايي كه بازيكنان تيم براي هر ديدار تغيير مي كردند تيم نمي توانست شكل و تاكتيك ثابت خود را حفظ كند.
باخت اسلووني از كراوسي در ديدار پلي اف مسابقات مقدماتي جام ملتهاي اروپا نوامبر گذشته انتقادهاي زيادي را به دنبال داشت.
اسلووني در ديدارهاي دوستانه اش هم باختهاي سنگيني را مقابل تيم هاي لهستاني، لتوني و سوييس متحمل شده است.
فدراسيون فوتبال اسلووني گفته است كه مربيان داخلي و خارجي را براي كار هدايت تيم ملي در نظر گرفته اما فعلاً نامزد مشخصي براي تصدي اين پست مد نظر ندارد.
گفته مي شود برين اوبلاك مربي تيم فوتبال زير ۲۱ سال اسلووني فرد در نظر گرفته شده براي مربيگري تيم ملي اسلووني است.
پراسنيكار ۵۱ ساله در ژوئيه سال ۲۰۰۲ كار رهبري تيم ملي اسلووني را براي سومين بار در اختيار گرفت. وي قبلاً هم بين سالهاي ۹۳-۱۹۹۱ و در سال ۱۹۹۸ در همين پست مشغول به كار بود.

خبرها و نگاه ها
رئيس فيفا نيم قرن فوتبال آسيا را ستود
006531.jpg

گروه ورزشي- رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) از موفقيت هاي ۵۰ ساله كنفدراسيون فوتبال آسيا تمجيد كرد.
«جوزف سپ بلاتر» در نشست بيست و يكمين كنگره كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: كسي نمي تواند اهميت و برجستگي موفقيت هاي كنفدراسيون فوتبال آسيا طي ۵ دهه گذشته را كتمان كند.
وي با اشاره به اين كه «اينك ديگر اين گمان از بين رفته است كه مسابقات جهاني فوتبال تنها در اروپا و كشورهاي آمريكايي برگزار مي شود»، از برگزاري موفقيت آميز بازيهاي جام جهاني فوتبال ۲۰۰۲ در كره جنوبي و ژاپن ياد كرد و گفت: موفقيت فوتبال آسيا در بيرون و درون زمين طي بازيهاي جام جهاني ۲۰۰۲ فوتبال در كره و ژاپن نشانه ملموس و شناخته شده اين واقعيت است.
بلاتر افزود: اما بايد همچنان در انتظار موفقيت هاي بيشتر در اين قاره بود.
رئيس فيفا كه در جمع رئيسان كنفدراسيونهاي ۵ قاره جهان، رئيسان فدراسيونهاي فوتبال آسيا، رئيس برگزاركننده جام جهاني فوتبال ۲۰۰۶ آلمان و ساير ميهمانان بيست و يكمين كنگره كنفدراسيون فوتبال آسيا در هتل ماريوت كوالالامپور سخن مي گفت، افزود: يكي از عوامل پيش رونده در پيشرفت هاي فوتبال آسيا بدون ترديد تلاش ها براي اجراي برنامه «نگاه به آسيا» است كه از سوي «محمدبن همام» رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا طراحي شده است.
بلاتر گفت: اين برنامه هم اكنون تأثيرات مثبت خود را در منطقه آسيا گذاشته است و مي تواند تحولات بيشتري را در آينده فوتبال آسيا داشته باشد.
وي در پايان از سوي جامعه جهاني فوتبال پنجاهمين سالگرد كنفدراسيون فوتبال آسيا را تبريك گفت و افزود كه همگي ما چشم به سوي ۵۰ سال كاميابي ديگر در اين كنفدراسيون دوخته ايم.
مارادونا بايد تحت شرايط ويژه پزشكي قرار گيرد
006528.jpg

پزشكان معالج «ديه گو مارادونا» توصيه كرده اند كه درمانهاي باليني مارادونا به پايان نرسيده و بازيكن براي بازگشت سلامت كامل نياز به بستري شدن مجدد در بيمارستان و انجام درمانهاي تخصصي لازم براي عارضه هاي مختلفي كه مبتلا به آن است، دارد.
پزشكان بيمارستان سوئيسي آرژانتين كه مارادونا به مدت دوازده روز در آن بستري بود، سه راه پيگيري درمان را به خانواده وي پيشنهاد كرده و هشدار داده اند كه خانواده بيمار مي بايست هر چه سريع تر در اين زمينه تصميم گيري كنند.
گزارش پزشكي حاكي از آن است كه شرايط كلي اوضاع جسماني مارادونا البته تحت درمان نسبتاً  مساعد است و دستگاههاي حياتي بدن او كار طبيعي دارد.
در اين گزارش بيماري مارادونا نارسايي فعاليت بافت شكمي، كاهش شديد قند خون و مشكلات شديد رواني ذكر شده است. اعتياد بيمار به كوكائين هم مزيد بر علت است و عامل تشديد اين بيماريها بوده است. مارادونا هم اكنون براي آرامش و تسكين درد از داروهاي آرام بخش و نيز براي تنفس راحت از ماسك اكسيژن استفاده مي كند.
پزشكان توصيه مي كنند كه مارادونا بايد براي پيگيري ادامه درمانهايش در بيمارستان بستري شود و همواره در هر حال تحت مراقبت يك پزشك متخصص قرار داشته باشد.
از آنجايي كه مارادونا بيمار معمولي نيست و بستري شدنش در بيمارستان شرايط خاصي را براي اين مركز درماني مي طلبد، بيمارستانهاي محدودي راغب به بستري كردن بيمار هستند.
همسر سابق مارادونا پيگير كارهاي درمان اوست.
پيشنهاد بستري شدن مارادونا در بيمارستان، در حالي مطرح مي شود كه فيدل كاسترو رهبر كوبا همزمان يك هواپيماي شخصي براي بازگرداندن مارادونا به كوبا،  به آرژانتين فرستاده است.
جدال قطري ها با كويت
نايب رئيس باشگاه السد قطر گفت: تصميمات كنفدراسيون فوتبال آسيا كه در آن تحريمهاي سنگيني عليه تيم القادسيه كويت اعمال شده، نوعي پيروزي براي بازي جوانمردانه است.
براساس اين تصميمات كه در نشستي در كوالالامپور اتخاذ شد، تمام بازيكنان تيم القادسيه به مدت سه سال از حضور در رقابتهاي آسيايي به حالت تعليق درآمدند.
به گزارش الجزيره اسپورت، «جاسم الرميحي» اظهار داشت: با توجه به اهميت پايبندي به اصل بازي جوانمردانه كه همواره شعار فيفا است و لزوم حفظ حرمت ميادين ورزشي در آسيا، تحريم هاي اعمال شده عليه دو تيم گرچه سنگين است اما نوعي موفقيت به شمار مي آيد.
وي تصريح كرد: بايد خيلي ها بدانند كه اصل ورزش در روحيه جوانمردي آن نهفته است، با اين حال متأسفانه چند سالي است كه آشوبها درميادين ورزشي و اعتراض ها عليه داوران در قاره آسيا رواج يافته است.
الرميحي گفت: گرچه كنفدراسيون فوتبال آسيا به ناحق ۴ بازيكن تيم السد را نيز محروم كرد ولي ما ضمن محترم شمردن آن، اميدواريم تصميمات اتخاذ شده بدون ملاحظه كاري و با دخالت و فشار ديگران اجرا شود. كنفدراسيون فوتبال آسيا همچنين تيم القادسيه را از رقابتهاي جاري جام باشگاههاي آسيا كنار گذاشت و نتايج اين تيم را ملغي دانست.

ورزش
اقتصاد
انديشه
زندگي
سياست
هنر
|  اقتصاد  |  انديشه  |  زندگي  |  سياست  |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |