سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۸۹
پنج بار اعدام براي عامل تيراندازي و قتل چهار كارمند بانك صادرات اهواز
صراف اهوازي قاتل را شناسايي كرد
هنوز دقايقي از ورود صراف و جواني كه علي نام داشت نگذشته بود كه كارآگاهان مستقر در بانك توانستند تراول چك ها را همراه فرد ارايه دهنده بگيرند. «علي» در نخستين بازجويي هاي كارآگاهان پليس آگاهي اهواز، لب به اعتراف گشود
اولياي دم مقتولان با قرار گرفتن در جايگاه ويژه، خواستار قصاص قاتل يا قاتلان شده و عنوان كردند باتوجه به نوع حادثه، قاتل نمي تواند يك نفر باشد
عامل تيراندازي و قتل چهار كارمند بانك صادرات و يك ساندويچ فروش در اهواز پس از محاكمه به پنج بار اعدام محكوم شد.
008271.jpg
علي سوخته زاده با ورود به بانك صادرات چهار نفر از كاركنان اين بانك را به رگبار بست .

هراب بيگ، رئيس كل دادگستري استان خوزستان با بيان اين مطلب گفت: «در صورتي كه اولياي دم موافق باشند حكم صادره در ملا عام به اجرا در خواهد آمد.»
عامل اين جنايت كه دومين جنايت پرقرباني سال ۸۲ را پس از ماجراي قتل خانواده كسري در قيطريه تهران، در «ملي راه» اهواز رقم زد، وقتي قصد داشت بخشي از ۱۸ ميليون تومان تراول چك مسروقه از بانك را به يك صراف بدهد تا دلار بگيرد توسط پليسآگاهي اهواز به دام افتاده. «علي» متهم پرونده قتل پنج نفر در ملي راه اهواز، پس از اعتراف به سرقت و قتل و در حالي كه صحنه ارتكاب جنايت را بازسازي كرده بود توسط قاضي نورآبادي بازجويي و روانه زندان كاروان اهواز شد.
چگونه پنج نفر كشته شدند
در آخرين روز كاري سال ۸۲ و در حالي كه كاركنان بانك صادرات شعبه ملي راه قصد داشتند آخرين كارها براي پرداخت پول به مردم را انجام دهند، يك جوان وارد بانك شد و پس از گفت وگويي با رئيس بانك، وي را به گروگان گرفت. دقايقي از اين ماجرا نگذشته بود كه جوان با بيرون كشيدن دو اسلحه كمري خواستار همكاري كاركنان بانك شد.
با اين اقدام و در حالي كه كاركنان خسته بانك مضطرب شده بودند با صداي شليك پياپي گلوله ها هدف سارق مسلح قرار گرفتند. در اين بين يكي از كاركنان بانك سعي داشت با سارق مسلح درگير شود كه هدف شش گلوله اين جوان قرار گرفت. با اين اقدام سارق كه قصد داشت تراول هاي موجود در بانك را با خود ببرد متوجه فردي شد كه با سر و صداي تيراندازي كنجكاو شده و به سراغ كاركنان بانك آمده بود، اين فرد كه در همسايگي بانك مغازه ساندويچ فروشي داشت دقايقي قبل از حادثه به جوان مسلح ساندويچ فروخته بود.
همين كه سارق، ساندويچ فروش را شناخت با شليك يك گلوله به سر ساندويچ فروش وي را هم به قتل رساند. وي بلافاصله پس از ارتكاب جنايت با گرفتن تاكسي از محل حادثه متواري شد.
احتمالات پليس براي دستگير عامل جنايت 
با اطلاع يافتن پليس ۱۱۰از جنايت بانك ملي راه، كارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي اهواز و در حالي كه سرهنگ قاسمي رئيس آگاهي در جمعشان حضور داشت، رسيدگي به اين ماجرا را آغاز كردند. كارآگاهان بلافاصله متوجه شدند كاركنان بانك و ساندويچ فروشي كه به قتل رسيد با دو نوع سلاح كاليبر كوچك و بزرگ به قتل رسيده اند.
008274.jpg
008268.jpg
ماموران همچنين متوجه سرقت مقدار قابل توجهي تراول چك به ارزش ۱۸ ميليون تومان از بانك شدند. با توجه به اينكه عامل يا عاملان جنايت در آخرين ساعات كاري روز ۲۸ اسفندماه ۸۲ اين جنايت را مرتكب شده بود،پليس احتمال داد تا اولين روزي كه بانك ها آغاز به كار كنند عامل جنايت هيچ عكس العملي نشان ندهد با اين وجود ماموران پليس آگاهي اهواز بلافاصله شماره سريال تراول چك هاي مسروقه را از دفاتر بانك بيرون كشيدند و با توزيع اين شماره سريال ها بين طلافروش ها و بانك ها و ساير فروشگاه هاي بزرگ، خواستار كمك مردم براي شناسايي قاتل يا قاتلان شدند.
۸ ميليون تومان تراول 
در حالي كه قتل عام در بانك صادرات ملي راه، موجي از هراس و دلهره را در آستانه تعطيلات نوروز بر مردم اهواز حاكم كرد، ماموران آگاهي همچنان در كمين عامل يا عاملان جنايت مشغول بررسي سرنخ هاي به جا مانده از اين جنايت بودند. در اين هنگام و پس از چهار روز تعطيلات بانك ها روز پنجم فروردين ۸۳ جواني با مراجعه به يكي از صرافان خيابان ۲۴ متري اهواز خواستار تبديل ۸ ميليون تومان تراول چك به دلار شد. صراف اهوازي كه طي روزهاي قبل ماجرا را شنيده بود با ديدن تراول چك  بانك صادرات به سرعت دريافت كه احتمال دارد اين تراول چك ها مربوط به حادثه آخرين پنج شنبه سال باشد. بنابراين از آن جوان خواست براي نقد كردن چك ها به بانك مركزي صادرات اهواز برود تا معامله آنها با خيال آسوده انجام گيرد. از سوي ديگر اين صراف از همكارش خواست تا به ماموران اطلاع دهد. هنوز دقايقي از ورود صراف و جواني كه علي نام داشت نگذشته بود كه كارآگاهان مستقر در بانك توانستند تراول چك ها را همراه فرد ارايه دهنده بگيرند. «علي» در نخستين بازجويي هاي كارآگاهان پليس آگاهي اهواز، لب به اعتراف گشود و گفت كه پنج قرباني حادثه را خودش كشته است.
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ماه، آخرين جلسه محاكمه متهم در دادگستري اهواز برگزار شد.
«علي سوخته زاده»، ۳۶ ساله، متاهل و داراي دو فرزند ۵/۲ ساله و ساكن شهر ويس اهواز در ابتداي جلسه محاكمه با قرار گرفتن در جايگاه متهم اقدام به تشريح چگونگي ارتكاب جرم خود كرد.
وي اتهام قتل كاركنان اين بانك و صاحب اغذيه فروشي را پذيرفت و هدف از ارتكاب خود به اين جنايت را سرقت پول عنوان كرد.
وي گفت:خود به تنهايي اين جنايت را انجام داده ام و كس ديگري در اين زمينه با من همكاري نداشته است.»
008265.jpg
008253.jpg
متهم انگيزه خود از تهيه دو قبضه اسلحه كلت كمري را حفاظت از جان و اموال خود و خانواده در درگيري هاي شخصي احتمالي عنوان كرد و افزود: «اين اسلحه ها را از خرمشهر خريداري كردم.»
بر اساس اين گزارش اولياي دم مقتولان با قرار گرفتن در جايگاه ويژه، خواستار قصاص قاتل يا قاتلان شده و عنوان كردند باتوجه به نوع حادثه، قاتل نمي تواند يك نفر باشد و بايد در شناسايي و دستگيري همدستان اين قاتل تعجيل كرد.
قاضي پرونده پس از رسيدگي به اظهارات متهم و اولياي دم و گزارش پليس، «علي» را مقصر شناخت و به پنج بار قصاص نفس (اعدام) محكوم كرد.

براي دانستن جزئيات پرونده ايرانمهر
۲۰ روز ديگر هم صبر كنيد
008277.jpg
يك منبع آگاه در خصوص اعلام برخي از جزئيات نتايج نهايي پرونده هاي حادثه بيمارستان ايرانمهر گفت: جزئيات پرونده هاي حادثه ايرانمهر ۲۰ روز تا يك ماه ديگر اعلام مي شود.
يك منبع آگاه به خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: رسيدگي پرونده هاي حادثه ايرانمهر همچنان ادامه دارد و فقط تاكنون كليات پرونده ها مشخص شده است و كارشناسان پرونده ها هنوز در جزئيات اين پرونده ها به نتيجه اي نرسيده اند و قرار است اين جزئيات در كميسيون هاي تخصصي تعيين شود.
وي كه نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: براي رسيدن به اطلاعات و نتايج دقيق درباره  اين پرونده ها بايد صبر و تحمل داشته باشيم.
اين منبع آگاه گفت: برخلاف اينكه مردم عادي گمان مي كنند كه فقط مسئله مصرف داروهاي بيهوشي در اين پرونده ها مورد بررسي قرار مي گيرد، بايد گفت كه مرجع رسيدگي كننده فقط به مسئله داروها نمي پردازد بلكه همه عواملي را كه ممكن است در بروز شرايط متعارف بيمارستان ايرانمهر مؤثر بوده باشد، مورد بررسي قرار مي دهد.

چكي بخر و نقدي بفروش
اعضاي يك باند جعل ارز و كلاهبرداري كه با چك هاي جعلي و بي محلي اقدام به خريد خودروهاي اقساطي مي كردند و سپس با جعل سند و مدارك مربوط به مالكيت خودروها آنها را نقدا به فروش مي رساندند شناسايي و دستگير شدند. اعضاي اين باند كه متشكل از چند مرد به نام هاي حسن اهل شيراز و ساكن تهران، محمد، محسن و حميد بودند با همكاري چند زن و مرد ديگر با در اختيار داشتن دست چك هاي جعلي كه از بازارچه مروي تهران خريداري كرده بودند به نمايشگاه هاي اتومبيل رفته و بعد از انتخاب اتومبيل هاي مدل بالا از جمله پژو ۲۰۶، سمند، پژو ۴۰۵ و پژو پرشيا و با پرداخت نرخ تا يك سوم بهاي خودرو به صورت نقدي خريداري و به جاي مبلغ بقيه به فروشنده چك مي دادند آنها سپس به دليل اينكه اصل سند خودرو تا قطعي شدن معامله نزد فروشنده بود با استفاده از كارت خودرو اقدام به ساخت سند جعلي مي كردند و سپس با استفاده از شناسنامه هاي جعلي كه به صورت خام از كوچه مروي خريداري كرده بودند و مشخصات مالك مورد نظر را در آن نوشته بودند خودرو را نقدا به ديگران مي فروختند وبا مراجعه به دفتر اسناد رسمي و ارايه اسناد جعلي شناسنامه اي كه مشخصات مجهولي در آن نوشته شده و عكس يكي از اعضاي باند به عنوان صاحب شناسنامه زده شده بود سند را به خريدار انتقال مي دادند. در اين باند كلاهبرداري كه موفق شده بودند ۱۸ دستگاه مدل بالا را به همين شيوه خريداري وسپس به فروش برسانند چند زن به نام هاي نسرين شنبه بازاري، شهين، ليلا و نيلوفر همكاري داشتند. پس از دستگيري متهمان، با تشكيل پرونده تعدادي از اتومبيل ها كشف و توقيف شد و اقدامات پيگيري براي شناسايي بقيه اتومبيل هاي فروخته شده در اداره سيزدهم آگاهي تهران ادامه دارد.

فروشگاه  اتومبيل هاي مسروقه
صاحب يك نمايشگاه اتومبيل كه پس از فروش خودروهايش، آنها را سرقت مي كرد، توسط ماموران پليس دستگير شد. پس از شكايت عده اي به اداره آگاهي مبني بر سرقت اتومبيل هايشان، ماموران، تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كردند.
آنها در تحقيقات اوليه خود متوجه شدند كه همه شاكيان، اتومبيل هايشان را از يك نمايشگاه خريده اند. ماموران آگاهي پس از تحقيق درباره صاحب نمايشگاه متوجه شدند كه او سابقه دار است.
آنها در تحقيقات خود دو فرضيه را احتمال دادند؛ اول اينكه، صاحب نمايشگاه پس از فروش خودروها آنها را سرقت مي كند. دومين فرضيه اين بود كه يكي از كساني كه در آن محل كار مي كردند دست به سرقت زده است.
ماموران آگاهي پس از ۴۸ ساعت تحت نظر قرار دادن صاحب نمايشگاه، متوجه شدند كه او و يكي از شركايش پس از فروش و قبل از به نام زدن اتومبيل ها و شناسايي آدرس خريدار، خودروها را در يك فرصت مناسب سرقت و دوباره مي فروختند. ماموران آگاهي توانستند متهمان را در هنگام وقوع جرم دستگير كنند.
متهمان در حال حاضر ۱۲ شاكي دارند و تا اقدام بعدي در بازداشت به سر مي برند.

شنبه، دوم خرداد
شنبه، دوم خرداد ماه جاري. خيابان خرمشهر ، سرعت بالاي يك دستگاه خوردوي وانت باعث تصادف و برخورد يك دستگاه خودروي پرايد با يك دستگاه خودروي پژو۴۰۵ و ايجاد ترافيك سنگين شد.
008256.jpg
اين حادثه وقتي رخ داد كه سواري پرايد قصد گردش به چپ را داشت و سرعت بالاي سواري وانت باعث برخورد شديد اين سواري با نرده هاي بين خيابان و سپس برخورد با سواري پژويي كه قصد گردش به راست را داشت، شد. خوشبختانه با همكاري مردم، تصادف خيلي طول نكشيد و راه بنداني ايجاد نشد گاهي همكاري آدم ها چقدر تماشايي است.
008259.jpg
008262.jpg

ويروس و دانشجو
ما هم از خواندنش تعجب كرديم، ولي واقعيت دارد. انتشار يك ويروس در خوابگاه پرديس دانشگاه فردوسي مشهد، بيش از ۱۰۰ دانشجوي دختر را راهي اورژانس كرد. آيا اين ماجرا نشان دهنده كم توجهي مسوولان دانشگاهي به جماعت دانشجو نيست؟ مسوول امور دانشجويي اين دانشگاه نظري جز اين دارد، مي گويد انتشار اين ويروس در خوابگاه پرديس دانشگاه فردوسي، سبب شده بيش از ۱۰۰ دانشجو دختر به علت تب ، سردرد و مشكلات تنفسي راهي اورژانس شوند. باتوجه به اينكه عوارض اين بيماري حداكثر تا سه روز بهبود مي يابد نيازي به تعطيلي خوابگاه ها از طرف مسوولان دانشگاه فردوسي مشهد احساس نشده است. ظاهرا يك تيم از طرف دانشكده علوم پزشكي براي تحقيق بيشتر به كمك دانشگاه خواهند رفت تا علل اين حادثه معلوم شود.

تلفات ايدز در اتيولي
بيماري ايدز در كشور اتيوپي به سرعت در حال افزايش است و روزانه باعث ابتلاي هزار نفر مي شود.
به گزارش سرويس اجتماعي ايلنا، به نقل از رويترز، اپيدمي بيماري ايدز در كشور اتيوپي به سرعت در حال رشد است و برآورد شد ه كه در هر روز هزار نفر به بيماري مبتلا مي شوند و اين رشد باعث افزايش تعداد مرگ و از كارافتادگي مي شود.
براساس اين گزارش، تكلوبلي، مسئول دفتر دولتي كنترل و پيشگيري از ايدز در اين زمينه ا علام كرده است: بيماري ايدز در كشور ضعيف شده اتيوپي كه قبلا نيز از اين بيماري آسيب ديده بود به سرعت در حال گسترش است.

۳۰هزار ليتر بنزين درآتش
هيچ كس نمي داند كه آن تريلي چطور واژگون شد و چطور در آتش سوخت. البته همه مي دانند كه دستگاه تريلي كه در زرند به كلي در آتش سوخته است، حامل ۳۰ هزار ليتر بنزين بوده است. اين تريلي كه از شهر رفسنجان به مقصد مشهد در حال حركت بود، در ساعت شش بامداد شنبه گذشته در حوالي شهر زرند در استان كرمان واژگون و به كلي در آتش سوخت. دود ناشي از سوخت ۳۰ هزار ليتر بنزين اين تانكر كه ساعت ها در آسمان شهر مشاهده مي شد، موجب وحشت مردم اين شهر كوچك هم شده است. با اينكه راننده اين تريلي قبل از آتش گرفتن كامل خودرو توانست خود را به بيرون پرتاب كند، ولي پس از چند ساعت به دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
راننده باهوش 
هر سه نفر ناگهان جلوي خودروي سواري ظاهر شدند. بي آنكه راننده را بشناسند. راننده تازه داشت ماشين را از پارك در مي آورد كه يقه اش را گرفتند كه «همين حالا بيا پايين وگرنه هر چي ديدي از چشم خودت ديدي.» آنها نمي دانستند كه راننده باهوش تر از اين حرف هاست و همين هوشياري او و حضور به موقع ماموران مركز فوريت هاي پليسي در كرج باعث به دام افتادن دو نفر از آنها شد. اين حادثه در منطقه حسن آباد كرج رخ داد و سه سارق با استفاده از تاريكي شب، يك دستگاه خودروي سواري را متوقف كرده و قصد سرقت آن را داشتند كه راننده همان موقع با مركز فوريت هاي پليس تماس گرفته و درخواست كمك كرده. البته سارقان با خودروي مالباخته متواري شدند وبالاخره به دام پليس افتادند. يكي از آنها توانست از مهلكه بگريزد.

غده هفت كيلويي
هنوز يك هفته از چاپ خبري مربوط به خارج كردن يك تومور ۱۰ كيلويي از شكم يك زن هندي نگذشته كه اين بار و در ايلام خودمان ازشكم يك بيمار، توده اي هفت كيلويي خارج كردند. در يك عمل جراحي كم سابقه در بيمارستان «قائم» شهر ايلام طي چند روز گذشته پزشكان توانستند توده اي هفت كيلوگرمي را از شكم يك بيمار خارج كنند. اين ماجرا پس از مراجعه مكرر اين بيمار و ناراحتي وي از درد شكم و انجام سونوگرافي، عكس و آزمايش از شكم وي اتفاق افتاد. اين غده در يك عمل جراحي «لاپاراتومي» يا باز كردن شكم از بدن بيمار خارج شد. حال عمومي اين بيمار پس از انجام عمل جراحي رضايت بخش است و به زودي از بيمارستان ترخيص مي شود.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
سفر و طبيعت
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  سفر و طبيعت  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |