چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۰ - May 26, 2004
مهندس عزت الله ضرغامي در مراسم توديع دكتر لاريجاني:
صدا و سيما بايد پلي بين مردم و مسئولان باشد
007083.jpg
گروه علمي فرهنگي: مراسم توديع دكتر علي لاريجاني، رئيس سابق صدا و سيما با حضور آيت الله محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري، آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان، آيت الله خزعلي، رحيم صفوي، فرمانده كل سپاه پاسداران، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، فرماندهان ارتش و سپاه، مسئولان فرهنگي و هنري و هنرمندان نام آشناي كشور در محل مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.
دكتر غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شخصيت فرهنگي دكتر لاريجاني گفت: اگر بخواهيم از مدير دستگاهي كه زير نظر او اداره مي شود، ارزيابي درستي داشته باشيم بايد ماهيت و دشواري هاي آن دستگاه را بشناسيم. سازمان صدا و سيما در جمهوري اسلامي ايران ماهيتاً و طبعاً با دشواريهايي روبرو بوده است. اصولاً كار رسانه اي در سطح ملي در همه جاي جهان كار ظريف و خطيري است، چرا كه در منظر همگان است.
وي در ادامه افزود: صدا و سيما با هنر، سياست، هويت ملي و تكثر قومي و در نهايت با مجموعه يك كشور سر و كار دارد، هم دين اسلام و هم ايران از صدا و سيما تقاضاهايي دارند كه همه اين نيازها و انتظارات بايد برآورده شود.
به گزارش خبرنگار همشهري، پس از خاتمه سخنان دكتر حداد عادل، سيدمحسن مهاجراني، معاون صدا و سيما با اشاره به وجوه شخصيتي دكتر علي لاريجاني در زمينه دورانديشي، مديريت استراتژيك، كشف استعدادي جوان و سخت كوشي در طول ده سال مديريت بر سازمان صدا و سيما گفت: توليد تلويزيون در سال ۷۳ زير ۲ هزار دقيقه برنامه بوده هم اينك به بيش از ۷۰ هزار ساعت توليد برنامه رسيده است.
پس از پخش وله - موسيقي پشت صحنه مجموعه هاي تلويزيوني مذهبي و ملي، علي معلم مدير كل مركز موسيقي و سرود صدا و سيما طي بياني اديبانه از فعاليت هاي ده ساله دكتر علي لاريجاني قدرداني كرد. همچنين علي نصيريان، بازيگر نام آشناي سينما و تلويزيون نيز با اشاره به شخصيت فرهنگي دكتر لاريجاني و خدمات وي در صدا و سيما گفت: ايشان با مديريت خوب و تدبير به كارگرفته در عرصه هاي مختلف صدا و سيما توانستند در حوزه هاي موسيقي، مجموعه سازي تلويزيوني در زمينه تاريخ ايران و اسلام گام هاي بلندي را بردارند. من از طرف جامعه هنري ايران مي خواهم از ايشان قدرشناسي كنم، وي در ادامه افزود: جداي از بعد مديريت رسانه اي ايشان شخصيت فرهيخته و عاشق كارهاي هنري هستند. ايشان در طول دوره مديريت خود حامي چهره هاي ماندگار در عرصه هاي ادب، هنر و علم بودند. بايد گفت كه در دهه اخير، ما شاهد يك جهش اساسي در حوزه راديو و تلويزيون ملي ايران بوده ايم.
بنا بر اين گزارش، قبل از آمدن دكتر علي لاريجاني به جايگاه سخنراني، حاضران در سالن دقايقي با دست زدن هاي متمادي او را تشويق كردند.
دكتر علي لاريجاني، گفت: وقتي از سوي رهبر فرزانه و فرهنگ دوست براي خدمت به سازمان صدا و سيما مأمور شدم، در آن زمان سه نكته در ذهنم موج مي زد، نكته اول اينكه بايد بيشترين اطلاعات را به مردم داد و هيچ چيز را از آنها دريغ نكرد، نكته دوم اين مسئله بود كه رسانه صدا و سيما مؤثرترين رسانه اي است كه مي تواند تفكر اصيل اسلامي را به مردم عرضه كند، بنا بر اين اين رسانه ابزار بسيار مؤثري براي نشر حقايق ديني و فرهنگ ملي به شمار مي آيد.
وي در ادامه افزود: بايد به كمك شانه هاي اين رسانه عظيم، دفاع از اين انقلاب بزرگ را نهادينه كنيم، از اين رو لازم است كه اين رسانه خود را براي رساندن پيام آسماني شهدا به نسل هاي آينده تجهيز كند.
پس از خاتمه سخنان دكتر لاريجاني، مهندس ضرغامي، رئيس جديد سازمان صدا و سيما با اشاره به وجوه شخصيتي وي اظهار كرد: در شخصيت ايشان به راحتي مي توان فكر پاك و انديشه مطهر را به صورت تلفيقي مشاهده كرد، عمل صالح و انديشه پاك ارتباط تنگاتنگي با هم دارند، از آنجائي كه ايشان از بيت مرجعيت مرحوم آيت الله العظمي هاشمي آملي و شهيد مطهري توفيق تلمذ و تربيت را داشته اند، بنا بر اين از فكر پاك و انديشه مطهر كاملاً لبالب هستند.
وي در خاتمه افزود: برنامه هاي صدا و سيما بايد جذاب، پرنشاط، شادي بخش و با طراوت باشد، در وهله اول بستر اين رسانه با اوقات فراغت و سرگرمي مردم همراه است و الحق كه دكتر لاريجاني در اين زمينه موفق عمل كرده اند. اميد است صدا و سيما در عين استقلال و عدم تأثيرپذيري از جريان هاي سياسي، به عنوان پلي بين مردم و مسئولان عمل كند.
در خاتمه، بيانيه بسيجيان سازمان صدا و سيما توسط نظام اسلامي، مجري راديو و تلويزيون قرائت شد و هدايايي از سوي مديران، همكاران و بسيجيان سازمان صدا و سيما به رسم يادبود به دكتر لاريجاني اهدا شد.
عكس:عليرضا بني علي

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |