چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۹ - Jun 16, 2004
جام ملت هاي اروپا
تيمي كه مي خواست قهرمان باشد
اسپانيا در گرداب يونان
008106.jpg
قرار بود لوييس فيليپه اسكولاري پرتغال را قهرمان كند. قرار بود مجموعه گرانقيمت ميزبان، كه مالامال از ستاره هاي گوناگون است جام ملت ها را با قدرت آغاز كند و يكسره تا بازي نهايي پيش برود اما پرتغال، برابر يونان كوچك به زانو درآمد تا يورو ۲۰۰۴ با شگفتي آغاز شود.
اكنون پرتغال بايد برابر روسيه - كه با تكيه بر قدرت بدني، فوتبالي شبيه يونان ارائه مي دهد - به پيروزي برسد تا بارقه هاي اميد، بار ديگر بر چهره تيم بنشيند و روياي صعود به مراحل بالاتر، از زير خاكستر بداقبالي، بيرون بيايد.
بزرگ ترين دغدغه مربي برزيلي براي رويارويي با روسيه، نه مسائل فني كه مشكلات روحي تيمش است. پس از شكست مقابل يونان، غالبا بازيكنان پرتغال زمين را با بغضي فروخورده يا گونه اي نمناك ترك مي كردند و اسكولاري - كه خود نيز تحت تاثير جو بازي، گرد ياس بر چهره داشت - بايد به آنها بقبولاند كه قادرند تمامي مشكلات را پشت سر بگذارند و دست كم از گروه اول مسابقات، صعود كنند.
پرتغال برابر روسيه سخت كوش و جنگنده، لرزان تر از هميشه ظاهر خواهد شد. واهمه تكرار مصايب جام جهاني و حالا بازي با يونان، ستاره هاي تيم را گرفتار كرده و اسكولاري بايد اين احساس را از ميان بردارد. اين تنها اما خطيرترين وظيفه او طي دو سال گذشته بوده است.
برخلاف ميزبان، روسيه آسوده تر اين جدال را آغاز كرد. روس ها در حالي پاي به مسابقات گذاشتند كه فقط پي جوي نمايشي خوب و نتايجي قابل قبول بودند. بازي برابر اسپانيا نشان داد مردان يارتسف قادر به انجام چنين وظيفه اي هستند. اگر روسيه اندك اشتباهاتش  مقابل اسپانيا را تكرار نكند و يك هافبك دفاعي، دايم پيش روي خط دفاعي تيم حاضر باشد، ممكن است پرتغال خيلي زود، با پذيرفتن نتيجه حقارت بار ديگري، از دور بازيها كنار برود.
يونان در آستانه صعود
يونان بزرگ ترين شگفتي ساز جام در دور اول بوده. اما نمي توان انتظار داشت يونان با همان صلابت، برابر اسپانيا ظاهر شود. ماتادورها در دور مقدماتي جام ملت ها با يونان همگروه بودند و پس از شكستگي خانگي برابر آنان، به پلي آف رفتند. حالا سائس به واسطه تجربه پيشين اش و نظاره آنچه مردان رهاگل بر سر پرتغال آوردند، با احتياط بيش تري تيم اش را روانه ميدان خواهد كرد تا دست كم برابر يونان پرانگيزه و مربي هوشمندش، رهاگل، به يك تساوي برسد اگرچه اگر رائول، مورينتس و والرون آماده باشند، حتي يونان هم تاب مقاومت برابر خط حمله گزنده اين تيم را نخواهد داشت.
نتايج مسابقات گروه C
سوئد ۵ - بلغارستان صفر
ليونبرگ ۳۲، لارسن ۵۷ و ۵۸، ابراهيموويچ (پنالتي) ۷۸، آلباك ۹۰
دانمارك صفر - ايتاليا صفر
برنامه بازيهاي امشب گروه A
يونان - اسپانيا (۳۰/۲۰)
روسيه - پرتغال (۱۵/۲۳)

خبرهايي از كشتي
ملي پوشان جوان كشتي عازم قزاقستان شدند
008097.jpg
گروه ورزشي: تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي جوانان بامداد امروز عازم قزاقستان شدند.
تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي جوانان كه قرار بود بامداد دوشنبه عازم قزاقستان شوند به دليل عدم صدور رواديد از سوي سفارت قزاقستان با مشكل روبرو شده اما با آماده شدن ويزاي ملي پوشان، تيم اعزامي ساعت ۵ صبح امروز عازم تركيه شد تا از طريق تركيه به قزاقستان محل برگزاري رقابت ها سفر كند.
تيم ملي جوانان حدود ۱۰ ساعت در ترانزيت تركيه توقف خواهد داشت كه فدراسيون كشتي براي اين مدت براي جوانان ملي پوش هتل رزرو كرده است. اما مطمئناً اين گونه سفر كردن مشكلاتي را براي نفرات اعزامي بوجود خواهد آورد.
وزن كشي ۴ وزن اول اين مسابقه ها فردا خواهد بود و كشتي گيران ۴ وزن دوم هر دو رشته ۳۰ خرداد به روي باسكول مي روند.
ديدار رحيم جدي با مهرعليزاده
رحيم جدي گفت: به هر هفت تيم تهراني كه در ليگ كشتي شركت مي كنند، در صورت تمايلشان مشاوره مي دهم اما تا زماني كه در هيأت كشتي تهران هستم، مسئوليت قبول نمي كنم.رئيس هيأت كشتي تهران در رابطه با مأموريت مدير عامل پرسپوليس به وي در رابطه با تشكيل تيم كشتي پرسپوليس گفت: با توجه به اين كه ۶ سال به عنوان معاون تربيت بدني تهران، ۶ سال به عنوان مشاور عالي، با خطيب همكاري داشته ام، ارتباط تنگاتنگي به غير از هيأت كشتي تهران بين من و ايشان وجود دارد و به دليل علاقه مندي خطيب به كشتي، پيشنهاد حضور پرسپوليس در ليگ را دادم كه مورد توجه قرار گرفت و تا زمان تعيين كادر اجرايي و فني پرسپوليس، به اين تيم مشاوره مي دهم.جدي در خصوص قبول مسئوليت خود در يكي از فدراسيون ها گفت: در نشستي كه با مهرعليزاده داشته ام در رابطه با مسايل مختلف ورزشي صحبت كرده ام و اگر روزي در هيأت كشتي نباشم، در ورزش قبول مسئوليت خواهم كرد.

جلسه كميته فني فدراسيون شنا برگزار مي شود
نخستين  جلسه  كميته  فني  شناي  بزرگسالان  با حضور رئيس  كميته  و اعضاي جديد آن امروز  در محل  فدراسيون  برگزار مي شود.
به  گزارش  روز سه شنبه  روابط عمومي  فدراسيون  شنا، هدف  از تشكيل  اين  نشست  گزارش  فعاليت هاي  سال  ۸۲، بررسي  برنامه هاي  سال  گذشته  و نحوه  اجراي  مسابقات  قهرماني  شناي  پيشكسوتان  است .
اين  مسابقات  طبق  برنامه  پيش بيني  شده  امسال  در شهر ساري  مركز استان  مازندران  و در نيمه  دوم  مهر ماه  برگزار مي شود.
مسابقات ، سال  گذشته  در اهواز و با حضور ۱۳ استان  برگزار شد و مسئولان  كميته  سعي  دارند تا با دعوت  از استان هاي  گيلان  و خراسان  تعداد استان هاي  شركت كننده  را به  ۱۵ استان  افزايش  دهند.

پيشكسوتان اسكي استان تهران مورد تجليل قرار گرفتند
گروه ورزشي: پيشكسوتان  و مدال آوران  اسكي  استان  تهران  طي  مراسمي درهتل  ورزش  مورد تجليل  و تقدير قرار گرفتند.
در اين  مراســم  كه  با حــضور برخي  از مسئولان  تربيت  بدني  استان  تهران  فدراسيون  و هيأت اسكي  استان تهران برگزار شد، بيش  از ۴۵ پيشكسوت  اسكي  اين  استان  و ۸ مدال آورمسابقات  آسيايي  و بين المللي  از سوي  دست  اندركاران  به  دليل  آنچه  كه  مشقــت  و تلاش  براي  راه اندازي  اين  رشته  و موفقيت  و سربلندي  آن عــنوان  شد، از سوي مسئولان  مورد قدرداني  قرار گرفتند.

ايران در مكان ششم رقابت هاي دو و ميداني جوانان آسيا جاي گرفت
تيم  دو و ميداني  جمهوري  اسلامي ايران  با كسب  دو مدال  طلا، در مكان  ششم جدول  رده  بندي  مدالهاي  يازدهمين  دوره  رقابتهاي  دو و ميداني  جوانان  آسياجاي  گرفت .
در اين  رقابتها كه  در ورزشگاه  آزلن  شاه  اپيوه  به  پايان رسيد، تيم  ايران  موفق  شد در بين  ۳۹ كشور، عنوان  ششم  را به  خود اختصاص دهد.
در پايان  اين  پيكارها، تيم  چين  به  قهرماني  رسيد و تيمهاي  عربستان سعودي  و ژاپن  در مكانهاي  دوم  و سوم  جاي  گرفتند.
تيمهاي  قطر، قزاقستان  و ايران  نيز به  ترتيب  عناوين  چهارم  تا ششم  جدول اين  رقابتها را به  خود اختصاص  دادند.

دووميداني جوانان آسيا
امير پياهو به مقام چهارم رسيد
گروه ورزشي: امير پياهو دونده  ماده  ۱۰۰ متر ايران  در ادامه  رقابت هاي  دووميداني  قهرماني  جوانان  آسيا در مكان  چهارم  ايستاد.
در فينال  اين  ماده  كه  با حضور ۸ شركت كننده  و در ورزشگاه  آزلن  شاه ايپوه  برگزار شد، پياهو با زمان  ده  ثانيه  و هفتاد و يك  صدم  ثانيه  در رده  چهارم  قرار گرفت .
در اين  ماده  دو دونده  عربستاني  به  نام هاي  ياها القيسي  و ياها حبيب  به ترتيب  با زمان هاي  ده  ثانيه  و چهل  صدم  ثانيه  و ده  ثانيه  و پنجاه  و سه صدم  ثانيه  در رده هاي  اول  و دوم  قرار گرفتند.
فان  ژئو با زمان  ده  ثانيه  و پنجاه  و شش  صدم  ثانيه  در جاي  سوم  ايستاد.
دونده  اهوازي  صد متر كشورمان  در استارت  اوليه  در رده  پنجم  قرار گرفت  اماتوانست  با پشت  سر گذاشتن  حريف  تايواني  خود در مكان  چهارم  قرار گيرد.
پياهو روز دوشنبه  در مرحله  مقدماتي  اين  ماده  با ثبت  ركورد ده  ثانيه 
و شصت  و هفت  صدم  ثانيه  ركورد قبلي  خود را پنج  صدم  ثانيه  بهبود بخشيده  بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |