شنبه ۶ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۹ - Jun 26, 2004
پيامدهاي تملق و چاپلوسي
عن علي عليه السلام: ليس التملق من خلق الانبياء.
علي عليه السلام: چاپلوسي از اخلاق انبياء نيست.
بيشترين نمود عيني مضرات چاپلوسي در «مسئوليتها» ظاهر مي شود زيرا كه ثناگوي متملق با روش انحرافي خود زمينه ظهور سه پديده شوم را فراهم مي سازد:
- اول اين كه زمينه ارتقاء خود را فراهم مي كند و به مسئوليتهايي كه لياقت آن را ندارد دست پيدا مي كند.
- دوم اين كه «مسئولين» را در قبال شخصيت خودشان به «شبهه» وا مي دارد و آنها به غلط تصور مي كنند آن گونه هستند كه متملقين مي گويند.
- سوم اين كه نيروهاي اصيل و كارآمد منزوي مي شوند.
امروز با حافظ
دل فداي او شد و جان نيز هم
دردم از يار است و درمان نيز هم
يار ما اين دارد و آن نيز هم
اينكه مي گويند آن خوش تر ز حسن
جشنواره فيلم كودك در اصفهان برگزار مي شود
مديرعامل  بنياد سينمايي  فارابي  از متمركزشدن  حوزه  نمايش  و داوري  جشنواره  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  خبرداد و گفت : اين  رويداد هنري  امسال  در سطح كاملا حرفه اي  و تخصصي  برگزار خواهد شد.
جشنواره  بين المللي  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  همه  ساله  مهرماه  در اصفهان  برگزار مي شود.
عليرضا رضاداد روز جمعه  به   ايرنا گفت : با وجود آمادگي  و استقبال  ديگر استان هاي  كشور براي  ميزباني  جشنواره  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان ، شوراي  سياستگذاري  جشنواره هاي  معاونت  سينمايي  تغيير محل  برپايي  اين  رويداد هنري  را به  صلاح  حرفه اي ، بين المللي  و اعتباراين  جشنواره  ندانست .
نشست  شوراي  سياستگذاري  جشنواره هاي  معاونت  امور سينمايي  با موضوع  جشنواره  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  فروردين  ماه  گذشته  برگزار شد.
رضاداد تاكيد كرد: براساس  جمع  بندي هاي  به  عمل  آمده  در شوراي  سياستگذاري  جشنواره هاي  معاونت  امور سينمايي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي جشنواره  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  همچنان  در اصفهان  برگزار مي شود.
مديرعامل  بنياد سينمايي  فارابي  ابراز اميدواري  كرد كه  با برپايي  جشنواره  بين المللي  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  در اصفهان  و ارتقاي  جنبه هاي  تخصصي  و حرفه اي  اين  رويداد معتبر هنري ، از حاشيه هاي  غيرضرروي  كه  بعضا بيشتر ازمتن  اصلي  مورد توجه  قرار مي گرفت ، كاسته  شود. برخي  مشكلات  اجرايي  و نبود هماهنگي  از منظر سياست هاي  مديريتي ،پيشتر مشكلاتي ميان  مجريان  و سياستگذاران  جشنواره  بين المللي  فيلم  كودكان  ونوجوانان  به وجود آورد.
رضا داد همچنين  به  زمان ، مقررات  و تغييرات  احتمالي  جشنواره  بين المللي  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  اشاره  كرد و گفت : پيش  بيني هاي  لازم  صورت  گرفته  و شوراي  برپايي  اين  رويداد هنري  مدتي  است  كه  فعاليت  خود را آغاز كرده است  و مقررات ، شرايط متقاضيان  و زمان  برپاي  آن  به  زودي  اعلام  مي شود.

۵ فيلم ايراني برنده جوايز جشنواره اتريش
پنج فيلم كوتاه و انيميشن كه از سينماي ايران در جشنواره فيلم ملل اتريش حضور داشتند برنده جوايزي از اين جشنواره شدند.
به گزارش ايسنا، اين دوره از جشنواره فيلم ملل اتريش از ۲۴ تا ۳۰ خرداد در اين كشور برگزار شد و پنج فيلم ايراني حاضر در اين جشنواره، پنج جايزه پلاك نقره اي اين جشنواره را به دست آوردند.فيلم هاي «ژيلمو» (ابراهيم سعيدي و مهرداد اسكويي)، «حفره» (وحيد نصيريان)، «ديار فراموش شده» (سوسن شمس)، «پناهگاه» (مهدي طرفي، محمد پورلطفي)، «انيميشن تكه كوچولو» (فرنوش عابدي) آثاري هستند كه در اين جشنواره برنده جايزه شدند.سال گذشته نيز مدال نقره اي اين جشنواره به مهرداد اسكويي و ابراهيم سعيدي به خاطر فيلم روژگيران رسيد.

تابستان ۸۳ در اماكن عمومي اجرا مي شود
۵۰۰۰ نمايش ميداني و خياباني
۵ هزار نمايش ميداني و خياباني در طول تابستان در اماكن عمومي شهر تهران اجرا مي شود.
حسين جعفري، كارگردان تئاتر و معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ضمن اعلام اين مطلب به همشهري گفت: پس از اجراي ۲۰۰۰ نمايش ميداني در زمستان گذشته و ۳۰۰۰ نمايش ميداني در ايام سوگواري امام حسين(ع) و استقبال خوبي كه از اين نمايش ها به عمل آمد، تصميم گرفتيم اين طرح را در قالب اجراي ۵۰۰۰ نمايش خياباني پي بگيريم.وي با تأكيد بر ايجاد نشاط اجتماعي در شهروندان از تمامي علاقه مندان و گروه هاي تئاتري مختلف حاضر در شهر تهران خواست متن هاي پيشنهادي خود را تا ۱۵ تير سال جاري به دبيرخانه همايش ارسال كنند.به گفته جعفري علاقه مندان مي توانند آثار خود را در ۳ نسخه تايپ شده و با مجوز كتبي از نويسنده اثر به نشاني خيابان مطهري - شماره ۵۳ - طبقه ۴ سازمان فرهنگي، هنري ارسال كنند.

اعضاي جديد مركز تئاتر تجربه
هفته گذشته، مراسم انتخابات و راي گيري برگزار شده و ۵ عضو اصلي مركز تئاتر تجربه براي مدت يك سال انتخاب شدند كه اسامي آنان بدين شرح است:
فرشيد دولت آبادي، رضا شاهبداغي، مجتبي اسماعيل زاده، مريم تيموري و محمود عسكري به عنوان اعضاي اصلي و امير زاغري، آنوش عزيزي، محسن حسن زاده و محمود منصوري به عنوان اعضاي علي البدل انتخاب شدند.همچنين مقرر شد، رئيس تئاتر تجربه از ميان ۵ عضو اصلي انتخاب شود و مانند دوره هاي گذشته به شكل انتصابي نباشد.

برگي از تاريخ
آغاز انقلاب استقلال عراق
۲۶ژوئن، علاوه بر آغاز انقلاب استقلال عراق كه شرح آن در زير خواهد آمد، در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرارست: در سال ۱۷۹۵، چند ماه پس ازكاهش حدت انقلاب فرانسه، امانوئل كانت فيلسوف و جامعه شناس آلماني كتاب «صلح پايدار» را برپايه تشكيل يك اتحاديه جهاني مركب از كشورهاي مستقل (فرمول كوروش بزرگ) منتشر كرد. در سال ۱۷۹۸ كنگره آمريكا به رئيس جمهوري اين كشور اختيار داد تا هر خارجي را كه خطرناك به حال كشور ببيند اخراج كند. در سال ۱۸۳۵ نخستين ساختمان در «يربا بوئنا» كه بعداً به سانفرانسيسكو تغيير نام داد ساخته شد. در آن زمان كاليفرنيا يك ايالت مكزيك بود. در سال ۱۹۰۳ جورج اورول مولف كتاب معروف ۱۹۸۴ كه آن را در ۱۹۴۸ نوشت و پيش گويي او براي چهار دهه بعد درست از كار در آمد متولد شد. در سال ۱۹۲۰ (۱۲۹۹ هجري) وثوق الدوله كه قرار داد ۱۹۱۹ را با انگلستان امضاء كرده بود، از رئيس الوزرايي كناره گيري كرد. در سال ۱۹۴۰ (۱۳۱۹) رضا شاه دكتر متين دفتري نخست وزير هوادار آلمان را از كار بركنار و دكتر مصدق پدر زن او را هم بازداشت كرد. در سال ۱۹۵۰ جنگ كره با تعرض نظامي بخش شمالي اين شبه جزيره به بخش جنوبي آن آغاز شد و سه سال طول كشيد و بسياري از كشورها درگير آن شدند. در سال ۱۹۵۱ (۲۰ سال پيش از ايران) تلويزيون رنگي در شبكه سي.بي.اس آغاز بكار كرد. در سال ۱۹۹۱ كرواسي و اسلواني از يوگسلاوي جدا شدند و اعلام استقلال كردند و در سال ۱۹۹۶ نوزده آمريكايي بر اثر انفجار يك كاميون در منطقه «خبر» كشور سعودي كشته شدند.
اينك اشاره اي كوتاه به آغاز انقلاب استقلال عراق به عنوان «برگ امروز»:انگلستان پس از خارج ساختن عراق از دست عثماني در پايان جنگ جهاني اول، نقشه ديگري براي آن، كه در زمان عثماني شامل ۳ ايالت بود داشت. تا زمان نادرشاه، عراق عمدتاً توسط ايران اداره مي شد. شيعيان عراق كه اكثريت مردم اين كشور را تشكيل مي دهند با نقشه انگلستان مخالف بودند. مخالفت شيعيان عراق در اواخر ژوئن سال ۱۹۲۰ به انقلاب آنان انجاميد و نيروهاي انگليسي فرزند آيت الله شيرازي را كه پس از وفات آيت الله يزدي در سال ۱۹۱۹ رهبري شيعيان عراق را به دست داشت و مرجع تقليد آنان بود دستگير كردند كه آيت الله برضد انگلستان و نقشه استعماري آن دولت فتوا صادر كرد و روا داشت كه انقلاب به صورت مسلحانه درآيد.
دستگيري عده اي در كربلا و نجف آتش انقلاب را به سراسر عراق گسترش داد و صدها سرباز انگليسي كشته شدند. انگلستان در پايان ژوئيه (ماه بعد) كه شكست خود را حتمي ديد، با دادن استقلال تدريجي به عراق موافقت كرد. در اين ميان كردها هم از شكست پادگان هاي انگليسي در عراق مركزي و جنوبي استفاده كردند و بسياري از شهرهاي كردنشين را از دست انگليسي ها خارج ساختند. تشابه وضعيت فعلي عراق با وضعيتي كه در آن سال (۸۴ سال پيش در اين ماه) داشت بسيار زياد است.
www.iranianshistoryonthisday.com

تازه  هاي دنياي رسانه ها
دو صف طويل در آمريكا كه بوي عدم رضايت مي دهد
اين روزها مقابل سينماها و كتابفروشي هاي آمريكا دو صف طولاني به چشم مي خورد، يكي براي خريد كتاب بيل كلينتون رئيس جمهور سابق است و ديگري براي تماشاي فيلم «فارنهايت ۱۱/۹» كار «مايكل مور». روزنامه ها كه عكس اين دو صف را چاپ كرده اند نوشته اند كه مردم با اين صفوف خواسته اند كه عدم رضايت خود را از دولت حاضر نشان دهند. در اين زمينه، استدلال روزنامه ها اين است كه مردم در مصاحبه ها و گزارش هاي رسانه ها از محتواي كتاب كلينتون آگاه شده اند و لزومي به تشكيل صف نيست و سر فرصت هم مي توانند اين كتاب را تهيه كنند. آنان مي خواهند با تشكيل اين صفوف به اين طريق عدم رضايت خود را از وضعيت موجود نشان دهند و بگويند كه يك رئيس جمهور ملايم و ميانه رو مي خواهند. همين بيان غير مستقيم خواست خود، سبب شده است كه «جان كري» نامزد حزب دمكرات موضع خود را به «ميانه» تغيير دهد و نشان دهد كه اگر انتخاب شود راه كلينتون را خواهد رفت، نه راه جان اف. كندي چپگرا را.
صف ديگر هم كه علي رغم انتقاد شديد جمهوريخواهان از «مايكل مور» سازنده فيلم سينمايي «فارنهايت ۱۱/۹» مقابل سينماها تشكيل شده به نشانه عدم رضايت تعبير گرديده است. جمهوريخواهان تلاش بسيار كردند كه برخي صاحبان سينماها از نمايش اين فيلم خودداري كنند كه موفق نشدند، زيرا چند سينمايي كه چهارشنبه به صورت آزمايشي آن را درشهر نيويورك نمايش داده بودند چنان با استقبال مردم رو به رو شدند كه هر كدام سيصد هزار دلار فروش داشتند و با اين استقبال، هيچ مدير سينمايي زير بار رد اين فيلم كه برضد حكومت بوش تهيه شده است نخواهد رفت. نمايش عمومي فيلم از جمعه آغاز شده است.
تغيير لحن رسانه هاي آمريكا درقبال اوضاع جاري
در پي انفجارها و حملاتي كه پنجشنبه در شش شهر عراق روي داد و تلفات سنگين به بار آورد، رسانه هاي آمريكا در گزارش هاي خود چند واژه را تغيير دادند. اين رسانه ها قبلاً، برغم انتقاد برخي مفسران، اياد علاوي را «ليدر» عراق ذكر مي كردند كه از پريروز «نخست وزير موقت» خطاب مي كنند. منتقدان قبلاً تذكر داده بودند كه دادن عنوان رهبري به علاوي كاري است اشتباه كه در مردم عراق و برخي اعراب ايجاد عكس العمل مي كند. رسانه هاي آمريكا به ويژه روزنامه ها از پريروز به جاي تروريست، مخالفان مسلح اشغال نظامي عراق را هم «ربل» يعني ياغي مي نويسند و احتياط بيشتري در تنظيم اخبار مربوط به عراق بكار مي برند. برخي اصحاب نظر اقدام دولت سعودي مبني بر دادن اجازه حمل سلاح به خارجيان مقيم آن كشور را كاري كه نتيجه معكوس خواهد داد خوانده و گفته اند كه اين عمل باعث گسترش خونريزي خواهد شد. در كشور ۱۷ ميليوني سعودي هشت ميليون و هشتصد هزار خارجي بسر مي برند و عده خارجيان درست نصف سعودي ها است. پذيرفتن نزديك به ۹ ميليون فرد مسلح در يك كشور پر وسعت كاري خطرناك است. دولت سعودي در پي گردن زده شدن يك تكنيسين آمريكايي چنين تصميمي را گرفته است تا خارجيان بتوانند از خود دفاع كنند.
عروسي ۶۰ ميليون دلاري
عكس و گزارش عروسي ۶۰ ميليون دلاري دختر يك ثروتمند هندي در روزنامه ها، صداي انتقاد همه را بلند كرده است. لاكشمي ميتال ثروتمند هندي براي شركت در عروسي دختر ۲۳ ساله اش ۱۵۰۰ تن را به فرانسه دعوت كرد تا به مدت شش روز از آنها در ورساي و كاخ هاي مجلل پذيرايي كند. وي با اين عمل، خاطره ولخرجي لوئي شانزدهم را كه منجر به انقلاب فرانسه شد، زنده كرد. تاكنون هزينه عروسي هيچ شاهزاده اي از ۳۵ ميليون دلار بيشتر نشده است. اين پول را ثروتمند كشوري هزينه كرده است كه بيش از هفتصد ميليون فقير دارد. اين احتمال وجود دارد كه اين گزارش بار ديگر آتش مبارزه فقير و غني را روشن سازد و اين بحث قديمي را كه چرا و به چه دليل برخي ثروتمند مي شوند زنده كند. مي دانيم كه انتشار خبر پرداخت مهريه ۲۰ ميليون توماني همسر يك ثروتمند ايراني در ۱۳۵۷ باعث خشم مردم و تشديد انقلاب شد.

پاسخ به پرسش پزشكي
راه كاهش كلسترول بدون استفاده از دارو
در پي كشف عوارض جانبي داروها پايين آورنده كلسترول، از دكتر روزنفلد ارائه راه چاره خواسته شده و وي گفته است: اجتناب از چربي حيواني و روغن هيدروژنه، عدم مصرف بيش از هشتاد گرم گوشت بدون چربي در هر روز و جانشين كردن گوشت با حبوب، و ترك سيگار و الكل. به علاوه اجراي برنامه ورزش روزانه.

نگارستان
008826.jpg
شوكو
۱. الكسي فون جاولنسكي »Alexei Von Jawlensky«
۲. تولد: كاسلوف ۱۸۶۴ ‎/ وفات: ويس بادن ۱۹۴۱
۳. سبك هنرمند: فوويسم (نام سبك از كلمه فوو يا جانور وحشي گرفته شده است چرا كه هنرمندان پيرو اين سبك نوعي افسارگسيختگي در آثارشان ديده مي شد. رنگ ها تند و قوي و طرح ها روياگونه و عجيب بود. اين سبك از سال ۱۹۰۵ در پاريس آغاز شد)
۴. درباره هنرمند: جاولنسكي متولد روسيه بود اما بيشتر عمر خود را در آلمان گذراند اما هنر اصيل روسي در ذهن و روحش ريشه دوانده بود. او سبك فوويسم و هنر روستايي روسيه را با عرفان و تصوف روسي درهم آ ميخته بود و با سبكي عجيب كه تلفيق اين سه روش بود. نقاشي مي كرد. اگرچه او را پيرو سبك فوويسم مي دانستند اما در واقع او به سبك ذهن خويش خلق اثر مي كرد. از آثار برجسته او مي توان به «سرها» و «انديشه ها» اشاره كرد كه سري آثار او به نام «انديشه ها»، سمبل يك تراژدي تكان دهنده و زيباست.
۵. نام تابلو و مشخصات تابلو: شوكو / ۱۹۱۰/ رنگ روغن روي چوب ثابت شده روي بوم / ۶۵ * ۷۵ سانتي متر زني را با چهره اي عبوس مي بينيم كه گويي ماسك بر چهره دارد. خطوط طراحي و رنگ ها تند، واضح و پررنگ است. نكته مهم رنگ قرمز تند است كه غالب رنگ تصوير را در بر گرفته. شايد منظور هنرمند نشان دادن شكست احساسي - عشقي اين زن در زندگي است. عنوان اصلي اثر «يك فنجان شكلات داغ مي خواهد» بوده كه به نام مخفف «شوكو» معروف است.
۶. محل نگهداري تابلو: گالري خصوصي.

بهارستان
كيست آنكه پيش مي راند
قلمي را كه بر كاغذ مي گذارم
در لحظه  تنهايي؟
وجهان را
جاودانه به فراموشي مي سپارم اوكتاويو پاز- ترجمه الف.بامداد

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
نفت
مته هاي حفاري كه روشن شدند، دايناسورها هنوز خواب عصر يخبندان مي ديدند. نفت پيدا شده بود. كامران سعيد آبادي

گشتي در دنياي خبرها
خدمات اينترنت در قطار
دهلي نو: شبكه راه آهن كشور هند بيش از ۶۳۱۴۰ كيلومتر طول دارد و يكي از بزرگترين شبكه هاي راه آهن جهان است.قرار است از چند روز ديگر در قطارهاي اين كشور خدمات اينترنتي ارائه شود. در هر قطار يك واگن براي ارائه خدمات اينترنت در نظر گرفته شده كه مسافران علاقه مند قادر خواهند بود حداقل از دو دستگاه كامپيوتر متصل به اينترنت استفاده كنند.
عضلات متورم كودك ۵ ساله
بوستون: پزشكان در آ لمان مشغول مطالعه روي پسر بچه ۵ ساله اي هستند كه حجم عضلات دست ها و پاهاي وي دو برابر حجم عضلات كودكان ۵ ساله ديگر است.عضلات دست ها و پاهاي اين پسر بچه به حدي متورم است كه گويي او سال هاست تمرينات بدنسازي انجام داده است.پزشكان مي گويند اگر بدن انسان پروتئين (Myostation) را توليد نكند آنگاه رشد عضلات محدود نمي شود.
قهوه بدون كافئين
لندن: بسياري از مردم علاقه مند به نوشيدن قهوه هستند اما تحمل كافئين موجود در آن را ندارند.وجود كافئين در قهوه باعث مي شود كه اين افراد شب ها با بي خوابي مواجه شوند.
اما اخيرا دانشمندان برزيلي موفق به كشف نوعي گياه قهوه بدون كافئين شده اند به همين دليل از اين پس، مردم قادر به نوشيدن قهوه طبيعي بدون كافئين خواهند بود كه نوشيدن اين نوع قهوه در آنها ايجاد بي خوابي نمي كند.
فرار گوريل
برلين: فرار يك گوريل نر از قفس خود واقع در باغ وحش برلين باعث هراس بازديدكنندگان اين مكان شد اين گوريل كه ۱۴۰ كيلوگرم وزن و بيش از ۲ متر قد دارد از ديوار شيشه اي قفس خود بالا رفت و از قفس بيرون پريد.در پي خروج گوريل از قفس ، مراجعه كنندگان به باغ وحش هر يك در گوشه اي پناه گرفتند تا اينكه مسئولان باغ وحش گوريل را دستگير كردند و به قفس بازگردانند.
نرم افزار دوست يابي
سنگاپور: اخيرا نرم افزاري به بازار آمده كه دارندگان تلفن همراه از طريق آن دوستان جديدي پيدا مي كنند.اين نرم افزار روي گوشي تلفن همراه نصيب مي شود كه صاحب تلفن مشخصات شخصي خود، ويژگي هاي مورد نظر براي يافتن دوست و همچنين فهرست كالاهايي كه قصد خريد يا فروش آن را دارد به گوشي مي دهد.وظيفه نرم افزار «bedd» اين است كه مشخصات صاحب گوشي را با مشخصات موجود روي تلفن همراه افرادي كه در شعاع ۲۰ متري وي قرار دارند تطبيق بدهد و افرادي را كه صاحب نقطه مشترك با يكديگر هستند به هم وصل كند.در حقيقت اين نرم افزار،  وسيله دوست و مشتري ياب الكترونيكي براي شهروندان به شمار مي آيد.
ازدواج پيرمرد ۹۳ ساله
دهلي نو: يك استاد دانشگاه ۹۳ ساله در هند سرانجام همسر ايده آل خود را پيدا كرد.
اين پيرمرد كه چندين سال است بازنشسته شده، به مدت ۷۰ سال به دنبال همسري ايده آل براي خود بود كه سرانجام چند روز پيش پيرزن ۶۳ ساله  اي را براي ازدواج برگزيد.در حين مراسم عقد، دست پيرمرد به علت كهولت سن مي لرزيد و نمي توانست عقدنامه را امضا بكند.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۷ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۴۷ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۵ و۵۱ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه هنر: نمايشگاه تصويرگري شعر نو آثار ناهيد شجاع و زهرا گرجي / ۶ تا ۱۰ تير / خيابان استاد نجات اللهي، نبش ورشو، مركز سازمان هاي غيردولتي / تلفن: ۴-۸۹۱۱۶۱۱
* نگارستان شاهد: نمايشگاه خط و تذهيب آثار موزه شهدا / از ۶ تير به مدت يك هفته / خيابان جمهوري، خيابان بابي ساندز / تلفن: ۶۷۰۱۴۴۷
* گالري باران: نمايشگاه نقاشي تينوش شريعت پناهي / ۶ تا ۱۲ تير / دركه،  خيابان احمدپور، شماره ۷ / تلفن: ۲۴۰۷۷۷۲
* نگارخانه خاك: نمايشگاه آثار مجسمه سازي فاتك موسوي / تا ۱۲ تير / خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، خيابان بصيري، كوچه ژيلا / تلفن: ۲۶۰۵۴۶۵
* نگارخانه ارژنگ: نمايشگاه رودوزي هاي سنتي و صنايع دستي استان هرمزگان / ۶ تا ۱۸ تير / بلوار كشاورز، فلسطين شمالي، كوچه مرتضي زاده، پلاك ۲۲ / تلفن: ۸۹۶۹۵۳۲
* نگارخانه طراحان آزاد: نمايشگاه نقاشي شبنم جوادي متقي / ۶ تا ۱۱ تير / ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، شماره ۴۱ / تلفن: ۸۰۰۸۶۷۶
* نگارخانه نقش جهان: نمايشگاه نقاشي نرگس و منيره زارع مجتهدي / تا ۹ تير / زعفرانيه، نبش چهارراه پرزين بغدادي، تماشاگه زمان / تلفن: ۲۴۱۸۴۹۰
* گالري سيحون: نمايشگاه پرتره گروهي / ۱۳ تا ۱۸ تير / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، پلاك ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵

گل و گياه
گل انگشتانه
008823.jpg
نام علمي: Digitalis purpurea
خانواده: SCROPHULAIACEAE
گياه دو ساله به بلندي ۵/۱-۱ متر و گستردگي ۶۰ سانتي متر است داراي برگهاي بيضي شكل بوده و گلهاي آن به رنگهاي سفيد، قرمز، صورتي و ارغواني در تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان نيمه سايه و خاك مرطوب بازهكشي خوب نياز دارد وحداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در پاييز امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |