شنبه ۶ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۹ - Jun 26, 2004
... در حاشيه
اريكسون: پذيرفتن شكست دشوار نيست
008778.jpg

گروه ورزشي:اريكسون در اين باره گفت: «در بعضي موارد خوش شانس نبوديم، اين حقيقت فوتبال است.روحيه  بازيكنان انگليسي عالي بود، اما پذيرفتن شكست در اين شرايط بسيار سخت است. نمي خواهم در مورد داوري اظهار نظر كنم. از روي نيمكت گل سول كمپل درست به نظر مي رسيد. هنوز آن را از تلويزيون نديده ام. اما داور معتقد بود كه دروازه بان حريف هل داده شده است. باختن در ضربات پنالتي بسيار تلخ بود. پيش از شروع دو ديدار در اين ورزشگاه من به يكي از مسئولان يوفا در مورد وضعيت نقطه  پنالتي شكايت كردم، ما روي آن تمرين كرده بوديم. چمني پيرامون آن وجود نداشت. ما روز گذشته هم تمرين كرديم، يوفا اعلام كرد اين مشكل را حل مي كند. متاسفانه پاي بكام روي آن ضربه لغزيد. فوتبال اين چنين است.

اوتمار هيتسفلد جانشين رودي فولر
پس از كنار رفتن رودي فولر از تيم ملي آلمان، مطبوعات اين كشور اوتمار هيتسفلد، سرمربي پيشين بايرن مونيخ را شانس بزرگ جانشيني او مي دانند.
پس از حذف آلمان در مرحله  گروهي يورو ۲۰۰۴، فولر از تيم ملي كنار رفت. آلمان در ديدار پاياني گروه D برابر تيم ذخيره هاي چك شكست خورد. فولر پس از پايان آن ديدار گفت:« اين تيم نخست چك ها نبود، اما بار ديگر نتوانستيم كاري انجام بدهيم. در هر سه ديداري كه انجام داديم، خيلي به پيروزي نزديك شديم. اما ما در بالاترين سطح خود نبوديم و البته كمي هم بدشانس بوديم. اين نتايج با پيشينه ي آلمان در رقابت هاي چهار سال پيش قابل مقايسه نيست. پس از در نظر گرفتن شرايط به اين نتيجه رسيدم تا تيم ملي را رها كنم. فكر مي كنم اكنون بايد شخص ديگري هدايت تيم ملي را بر عهده بگيرد!»
008787.jpg

اسكولاري:  مردم براي قهرماني به ما مي پيوندند
لوئيس فيليپه اسكولاري، سرمربي برزيلي پرتغال از عملكرد مردانش پس از پيروزي برابر انگلستان در مرحله  يك چهارم نهايي يورو ۲۰۰۴ ستايش كرد و به هواداران پرتغالي ،صعود به مرحله  نيمه نهايي را تبريك گفت.
اسكولاري پس از پايان اين ديدار گفت:«تمام پيروزي ها، شيرين هستند، اما اين بار مزه آن متفاوت بود، با توجه به آنچه كه در ديدار برابر انگلستان گذشت به موفقيت بزرگي دست پيدا كرديم. من پيشتر گفته بودم، هر پرتغالي در اين ديدار ارزش دارد. او مي تواند با شور و اشتياق اش به ما كمك كند. چهل هزار تماشاگر انگليسي نيز در ورزشگاه حاضر بودند. اما سرانجام پرتغال پيروز شد. اين پيروزي را به تمام مردم پرتغال تبريك مي گويم. اكنون شرايط به سود ما است. مردم به ما مي پيوندند و براي قهرماني همه اميدوار خواهند بود.

هلند و سوئد حادثه خبر نمي كند
008775.jpg
گروه ورزشي:يكپارچه و سيال اما ترد و شكننده. هلند در دور گروهي جام ملت ها مجموعه اي مالامال از ستاره هاي خوش نقش و نگار نشان داد كه قادراند نمايشي زيبا ارائه كنند اما در كسب نتيجه، نمي توان زياد به آ نها دل بست.
بخت با ديك ادووكات يار بود كه ژرمن ها، حتي برابر تيم دوم چك هم به زانو درآمدند اما اگر اين بار مقابل سوئد، اقبال با لاله هاي نارنجي نباشد ، ممكن است حادثه اي كه در دور گروهي در شرف تكوين بود، برابر شمالي ها قوام پيدا كند.
هلند دو مشكل بزرگ دارد كه تجلي آنها تمام كيفيات تيم را تحت الشعاع قرار داده: نخست تزلزل خط دفاع تيم، به رغم تمام مردان پرآوازه اي است كه پيراهن آن را بر تن كرده اند. با وجود ياپ استام در دفاع يا ادگار داويدز، در قالب هافبك دفاعي هلند، سرسختي و دوندگي آن ها و تمام مبارزه جويي هاي شان باعث نشده هلند در دفاع انسجام پيدا كند. آلمان، با وجود كاستي هاي پرشمار در خط حمله اش، بارها تا آستانه فروپاشي دروازه نارنجي پوشان پيش رفت و چك، با سود جستن از پاشنه آشيل اين گروه ،برتري سه بر دو را جانشين شكست تلخ دو بر صفر كرد.
اكنون سوئد، با بهره بردن از دو مهاجم هوشيار و فرصت طلب، هنريك لارسن و زلاتان ابراهيموويچ، كه از بهترين هاي جام بوده اند و به لطف قدرت بدني فوق العاده اش- كه همه  گاه براي تيم هايي نظير هلند با بازي فانتزي، دردسرساز بوده- پيشاروي مردان ادووكات صف آرايي خواهد كرد.
ادووكات، كه تاكنون رنج انتقادات تند بي شماري را به جان خريده، بايد تمهيدي براي رفع معضل دفاعي مجموعه اش بينديشد در غير اين صورت، بار ديگر بايد دشنام هاي هواداران هلندي را كه ورزشگاه را به تسخير خود در مي آورند و هاله اي نارنجي بر آن نقش مي زنند، به جان بخرد.
مشكل ديگر هلند به پافشاري ادووكات بر استفاده از تنها يك مهاجم بازمي گردد. در حالي كه روي ماكاي و رود ون نيستلروي هر دو در اوج شرايط آرماني به سر مي برند، استفاده از آنها در كنار هم، مي تواند براي هر حريفي مرگبار باشد. استفاده از ماكاي و ون نيستلروي در خط حمله و رافائل ون در وارت، پشت سر آنها، مؤثرتر از چيدمان كنوني نارنجي ها است كه بر رسم مثلثي از رافائل ون در وارت و اندي ون در ميده در كناره ها و ون نيستلروي در حمله، تاكيد مي ورزد.
به هر روي، هلند، پس از انجام سه بازي، به تقريب تركيب ايده آل خود را يافته و انتظار مي رود برابر سوئد منسجمي كه توانست ايتاليا را متوقف كند، نمايش در خور اعتنايي ارائه كند، نمايشي كه به احتمال فراوان به پيروزي ختم خواهد شد، اما بردي كه چندان ساده به چنگ نخواهد آمد، همانگونه كه رودون نيستلروي دريافته:  «حالا تنها روي بازي با سوئد تمركز كرده ايم، آنها يكي از بهترين  هاي يورو بوده اند. به همين سبب است كه معتقدم بازي بزرگي به انتظارمان نشسته، يك جدال سخت و پاياپاي.»

ورزش جهان
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |