يكشنبه ۷ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۰ - Jun 27, 2004
زرنگي در صداقت است نه در مكر و حيله
در جامعه كساني هسنتد كه نفاق، دورويي و مكر و خدعه را يك امتياز براي خود مي شمارند و به آن نام «زرنگي» مي دهند. در مقابل، صداقت و صراحت و يك رويي را از كم شعوري مي شمارند؛ گمان مي كند كه با مكر و خدعه و نفاق و نيرنگ بهتر مي توان پيش رفت.غافل از آنكه طبع عالم بر درستي و صداقت استوار است.
 قال صلي الله عليه و آله: «اجتنبوا الكذب و ان رأيتم فيه النجاه فان فيه الهلكه.
رسول الله صلي الله عليه و آله فرمود: از دروغ گويي بپرهيزيد هر چند گمان مي كنيد [در اين مورد] نجات شما در دروغ گفتن است چه اينكه [اشتباه مي كنيد در همان مورد هم] هلاكت شما در آن است.
امروز با حافظ
فرصتت باد كه ديوانه نواز آمده اي
اي كه با سلسله زلف دراز آمده اي
چشم بد دور كه بس شعبده باز آمده اي
آب و آتش به هم آميخته اي از لب لعل
استقبال از دانه هاي ريز برف در مسكو
فيلم ايراني «دانه هاي ريز برف» شركت كننده در بخش جنبي بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم مسكو با استقبال گرم تماشاچيان روس روبه رو شد.
اين فيلم به كارگرداني عليرضا اميني در سينما «موزه كينو» و در بخش «دور دنيا» جشنواره كه از روز جمعه گذشته با شركت ۱۴۰ فيلم از كشورهاي مختلف آغاز شده است به نمايش در آمد.
چند تن از تماشاچيان در پايان نمايش فيلم و در گفت وگو با ايرنا از سينماي ايران و بويژه فيلم مذكور تمجيد كردند.
الكساندر ماليكف يك دست اندركار سينما گفت: اين فيلم يك اثر عاطفي بود كه مانند بيشتر فيلمهاي ايراني طرفداران ويژه خود را دارد.
وي افزود: ايران از توانايي فراواني در زمينه فيلمسازي برخوردار است كه بايد به صورت شايسته اي از آن استفاده شود.مارگاريتا سيمونف يك دانشجوي رشته تاريخ در مورد جايگاه فيلم ايراني در جهان گفت: من همواره تماشاي فيلمهاي ايراني را در اولويت قرار مي دهم. وي از فيلمهاي خانوادگي ايراني به عنوان فيلمهاي تسكين بخش ياد كرده و خواستار حضور بيشتر ايران در جشنواره بين المللي فيلم مسكو شد.

چشم انداز سينماي مستند هلند
خبرگزاري فارس: پرافتخارترين فيلم تاريخ سينما  در مراسم  اختتاميه چشم انداز سينماي مستند هلند به نمايش گذاشته مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، مراسم چشم انداز سينماي مستند هلند كه راس ساعت ۱۸ و با حضور مسئولان، هنرمندان، ميهمانان خارجي، نمايندگان رسانه هاي گروهي و ساير علاقمندان سينماي مستند، در سالن نمايش خانه هنرمندان برگزار خواهد شد، پس از سخنراني كوتاه تني چند از مسئولان و «لوئي فان فاسترن» مستندساز سرشناس هلندي، فيلمهاي مستند «شيشه» ساخته «برت هانسترا» (پر افتخارترين فيلم تاريخ سينما با كسب بيش از ۷۵جايزه بين المللي) و «يكه و تنها؛ قانون زاغه نشين» ساخته «ژوس دوپاتر» (در ارتباط با علاقمندي نوجوانان برزيلي به فوتبال مي باشد) به نمايش در خواهد آمد. براساس اين گزارش، «چشم انداز سينماي مستند هلند» به همت «مركز گسترش سينماي مستند وتجربي» و «انجمن سينماي جوانان ايران» و با مشاركت شبكه ۴ سيما، هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما»، خانه هنرمندان، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند ايران، مركز فيلم هلند، انستيتو فيلم و ويدئو هلند، رايزني فرهنگي، سفارت هلند در تهران، طي روزهاي هشتم الي يازدهم تيرماه در «سينما فلسطين» و «خانه هنرمندان» برگزار خواهد شد.

۱۲۰ فيلم سينمايي امسال توليد مي شود
۱۲۰ فيلم  بلند با هدف  گسترش  توليد و ايجاد تنوع  در گونه هاي  (ژانر ) سينمايي  امسال  در كشور توليد مي شود.
به  گزارش  خبرنگار گروه  فرهنگي  ايرنا به  نقل  از پايگاه  اطلاع  رساني  سخنگوي  دولت ، افزايش  توليدات  سينمايي  ايران ، راه اندازي  سازمان هاي  تخصصي  توليد و توزيع  به  همراه ايجاد زنجيره  توليد فيلم هاي «معناگرا» تا پنج  فيلم  و برپايي جشنواره  آثار معناگرا از برنامه هاي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  در سال  ۱۳۸۳است .
معاون  امور سينمايي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  پيشتر از راه اندازي  سازمان هاي  توليد و تشكل هاي  حقوقي  توليد، موسسه هاي  «توزيع  و پخش  فيلم  در داخل» و موسسه هاي  «عرضه  فيلم  ايراني  در عرصه  بين المللي » در سال  جاري  خبر داده بود. پايگاه  اطلاع  رساني  سخنگوي  دولت  همچنين  گشايش  ۳۰ سالن  جديد نمايش  فيلم در تهران  و شهرستان ها و آغاز ساخت  و ساز ۱۰۰ سالن  سينما را از ديگر برنامه هاي  وزارت  ارشاد در حوزه  سينما عنوان  كرد.

موزه پاراجانف در تهران
آثار تجسمي و سينمايي سرگئي پاراجانف از روز چهارم تيرماه در بنياد آفرينش هاي هنري نياوران به نمايش درآمده است.مجموعه ۴۰ تابلوي نقاشي و كلاژ پاراجانف در معرض ديد عموم قرار گرفته و ۶ تا ۱۰ تيرماه نيز چهار فيلم سينمايي وي شامل : «نياكان فراموش شده ما»،  «رنگ انار»،  «افسانه قلعه سورام»، و «عاشق غريب» به همراه دو فيلم مستند اين فيلمساز و فيلمي مستند درباره وي به نمايش درخواهد آمد.نمايش فيلم ها كه از ساعت ۱۹ آغاز مي شود، همراه با جلسات نقد و بررسي خواهد بود.

شجريان و آموزش علم تجويد در تلويزيون
يك دوره كلاس هاي آوا و علم تجويد براي قاريان ممتاز زيرنظر استاد محمدرضا شجريان در صدا و سيما برگزار مي شود.به گزارش «خبرگزاري قرآني ايران» (ايكنا)، در اين كلاس ها علاوه بر شجريان، دو نفر از قاريان مصري هم به عنوان مدرس حضور دارند.

انتقاداز انتخابات خانه سينما
انجمن  سينماداران  ادعا كرد انتخابات  اخير هيأت  مديره  خانه سينما دربرگيرنده  همه  اصناف  سينمايي  و واجد شرايط انتخابات  آزاد نبوده  است .نايب رئيس اين انجمن در گفت وگو با ايرنا افزود: نمايندگان  انجمن  به  دليل  تبعيض  در طرح  جديد تركيب  هيأت  مديره  خانه  سينما و ايجاد كرسي هاي  دايمي  براي  اتحاديه  تهيه كنندگان  و كانون  كارگردانان  در انتخابات  اخير خانه  سينما شركت  نكردند.

برگي از تاريخ
ضعف بزرگ از زبان دكتر ميلسپو
۲۷ژوئن در طول تاريخ، علاوه بر اظهارات دكتر ميلسپو در باره عادت ثروتمندان ايراني به ندادن ماليات كه شرح آن در زير خواهد آمد، شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قراراست: در سال۷۵۱ ميلادي، يك سال پس از روي كار آمدن عباسيان، چيني ها كه پس از سقوط سلسله ساساني و از هم پاشيدن امپراتوري ايران بر بخارا، سمرقند و تاشكند مستولي شده بودند از واحدهاي نظامي مسلمان مركب از ايرانيان و اعراب در كنار رود تالاس شكست خوردند و از ماوراءالنهر عقب نشيني كردند و پس از گذشت ۱۳ قرن، چين اينك مي كوشد كه اين بار به طرق دوستانه نفوذ خود را در ماوراءالنهر گسترش دهد. در سال۹۶۷ ميلادي ايالت كرمان به متصرفات فناخسرو ديلمي (عضدالدوله) پيوست. با پيوستن كرمان به قلمرو عضدالدوله، سراسر ايران داراي حكومت هاي ايراني شد كه سامانيان و آل بويه سهم بيشتري داشتند. در سال ۱۶۹۳ (۳۱۱ سال پيش) نخستين مجله بانوان تحت نام «ليديز مركوري» در انگلستان انتشار يافت. در سال ۱۹۴۵در سانفرانسيسكو، منشور ملل متحد به امضاي نمايندگان ۵۰ كشور از جمله ايران رسيد تا سازمان ملل از بلاي جنگ جلوگيري كند كه موفق نشد زيرا اختيارات آن تنها در دست پنج كشور است. در سال۱۹۵۴ طبق نقشه و با كمك سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) دولت انتخابي گواتمالا برانداخته شد كه پس از براندازي ۲۸ مرداد (ايران) دومين كودتا از اين دست بود. در سال۱۳۲۹ (ژوئن ۱۹۵۰) هنگامي كه سپهبد رزم آرا گام به تالار مجلس در بهارستان گذاشت تا وزيرانش را معرفي كند دكتر مصدق نماينده تهران فرياد برآورد كه اين آدم چرا به مجلس آمده، ما كه در حالت جنگ با كسي نيستيم كه نخست وزير نظامي داشته باشيم، ديكتاتوري بس است، شرم كنيد، ما او را نمي خواهيم . سه دهه پيش بر اثر انفجار بمب در ساختمان دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي ۷۲ تن از معاريف و مقامات كشور از جمله آيت الله دكتر بهشتي جان باختند.
اينك اشاره اي كوتاه به قضاوت دكتر ميلسپو درباره ايرانيان ثروتمند به عنوان «برگ امروز»:
دكتر ميلسپو، مستشار ارشد ماليه ايران در اين روز در سال ۱۹۴۳ (تير ماه ۱۳۲۲) گفت كه نمي داند چرا ايرانيان ثروتمند از دادن ماليات كه حق جامعه از درآمد آنان است تا اين حد گريزان هستند و نمي خواهند امور مالياتي وطنشان كه به سود همه و عامل تقويت بنيه و پيشرفت كشور است تنظيم شود. او نتيجه گرفت كه همين بي نظمي ها باعث گراني اجناس در ايران است. مسئله اي را كه اين كارشناس آمريكايي بيان داشت و در طول اقامت در ايران هم موفق به حل آن نشد درد بزرگي است كه در ايران تا به امروز درمان نشده و مادر بسياري از بيماري هاي ديگر است.
www.iranianshistoryonthisday.com

تازه  هاي دنياي رسانه ها
يك سوم نيروي انتظامي يك كشور براي حفاظت از جان يك فرد!
جمعه، پيش از ورود جورج بوش به ايرلند يك سوم نيروي انتظامي اين كشور كوچك اروپايي مركب از شش هزار تن براي محافظت از جان او و كنترل تظاهرات ضد آمريكايي فرا خوانده شده بودند. با وجود اين، بيش از ده هزار ايرلندي در خيابان هاي دوبلين بر ضد سياست بوش در عراق تظاهرات كردند و متجاوز از ششصد ايرلندي پس از اين كه شنيدند بوش به جاي فرودگاه دوبلين از طريق فرودگاه «شنون» وارد آن كشور مي شود با شتاب زياد خود را به آنجا رساندند و برضد او شعار دادند. ايرلندي هاي معترض بر ضد دولت خودشان هم شعار مي دادند كه چرا اجازه داده است هواپيماهاي آمريكايي در سر راه خود به عراق، از فرودگاه شنون براي سوخت گيري استفاده كنند. همزمان با ورود جورج بوش به ايرلند، «پت كاكس» رئيس پارلمان اروپا از دادگاه عالي اروپايي خواست كه موافقت اتحاديه مبني بر انتقال اطلاعات مسافران هوايي را به آمريكا غير قانوني اعلام دارد و تحقيق از مسافران در فرودگاه هاي اروپا را موقوف سازد. با اين عمل، كاكس به نوبه خود از ورود رئيس جمهوري آمريكا به اروپا استقبال منفي كرد. ايرلند كه اينك رياست نوبتي اتحاديه اروپا را برعهده دارد ميزبان سران اين اتحاديه است و بوش با هدف جلب كمك اروپايي ها به مسئله عراق كه دارد چهره يك جنگ داخلي به خود مي گيرد به ايرلند رفته است و فردا براي شركت در نشست سران ناتو عازم اسلامبول خواهد شد كه با آموزش نظاميان عراقي موافقت ضمني كرده اند.
مفسران اروپايي ديروز ضمن بررسي وضعيت حكومت بوش در آمريكا نوشته بودند كه عراق به جاي منبع سرشار درآمد و قدرت براي آمريكا به رهبري بوش، براي او منبع دردسر بزرگ شده است و اكثريت آمريكايي ها، ديگر سياست خاورميانه اي وي را تاييد نمي كنند و بنابراين اشغال نظامي عراق يك قمار بد براي بوش بوده است.
عقب نشيني در آستانه انتخابات
در پي يك افشاگري فساد انگيز، جك ريان نامزد حزب جمهوريخواه آمريكا براي احراز سناتوري ايلي نوي كه احتمال پيروزي او زياد بود ديروز انصراف خود را اعلام كرد. تحليلگران آمريكايي نوشته اند كه با كنار رفتن جك ريان ترديد به پيروزي دمكرات ها در سنا به حداقل خود رسيده است. حزب جمهوريخواه اينك با يك سناتور اضافي اكثريت سنا را به دست دارد. طبق قانون، معاون رئيس جمهوري آمريكا رئيس سناي اين كشور است كه در جلسه پريروز اين مجلس ميان او و يك سناتور دمكرات حرف هاي ركيكي رد و بدل شد كه شبكه هاي تلويزيوني آمريكا تنها به حرف اول كلمات ركيك اشاره كردند.افشاگري فساد انگيز بر ضد جك ريان بر اين پايه بود كه او چندي پيش كه با همسرش به نيويورك رفته بود او را با خود به يك باشگاه مستهجن برده بود و در آنجا درخواست زشتي كرده بود كه همسرش بعداً به همين سبب طلاق گرفت.
اعتراض دمكرات هاي آمريكا به تبليغ جديد جمهوريخواهان
دمكرات هاي آمريكا نسبت به فيلم تبليغاتي  جديد جمهوريخواهان براي انتخابات كه در اينترنت عرضه شده است و تصوير جان كري، نامزد دمكرات را در كنار ال گور معاون سابق رئيس جمهور، مايكل مور سينماگر معترض و بالاخره آدولف هيتلر ديده مي شود، اعتراض كرده اند و به اين قياس اشكال گرفته اند و خواستار توقف فوري اين تبليغ شده اند.
انتقاد پسر ريگان از سياست هاي بوش در عراق
ران ريگان از بوش انتقاد كرد و گفت مردم آمريكا براي حمايت از جنگ عراق فريب داده شده اند.ران ريگان در برنامه لاري كينگ CNN با اشاره به اتهامات مطرح شده درباره صدام مبني بر اينكه صدام سلاح هاي كشتارجمعي داشته و با القاعده مرتبط است گفت: بوش در سوق دادن مسير به سمت جنگ دروغ گفته است. پسر ريگان گفت در انتخابات رياست جمهوري به هركس كه بتواند بوش را شكست دهد، رأي خواهد داد.
شكست مذاكرات اتمي با جمهوري دمكراتيك خلق كره
نخستين تفسيرها بر گزارش شكست مذاكرات اتمي با جمهوري دمكراتيك خلق كره (كره شمالي) حكايت از اين دارد كه اين دولت كه اخيراً در بهبود مناسباتش با كره جنوبي به پيشرفت هاي شاياني رسيده است، زير بار قطع فعاليت غني سازي اورانيوم نرفته و گفته است كه پيشرفت در دانش اتمي كه از شاخه هاي علم فيزيك است لزوماً ارتباط به توليد سلاح هاي هسته اي ندارد. تنها نتيجه مثبت از اين مذاكرات كه در پكن انجام گرفت اين بود كه قرار شد مذاكرات در سپتامبر از سر گرفته شود. اين مفسران نوشته اند: دير و يا زود اين نتيجه به دست خواهد آمد كه نمي شود مانع دسترسي ملت ها به دانش اتمي شد.

پاسخ به پرسش پزشكي
رابطه افسردگي با بيماري هاي قلب
از دكتر روزنفلد درباره رابطه افسردگي با بيماري هاي قلب سئوال شده و او گفته است كه اين رابطه مستقيم است. اگر افسردگان علت افسردگي در خود را از ميان نبرند سرانجام به بيماري قلبي مبتلا مي شوند و لازم نيست كه فشار خون آنها بالا باشد و يا تصلب شرايين (گرفتگي رگ هاي مشروب كننده ماهيچه قلب) داشته باشند. بالعكس مبتلايان به بيماران قلبي اگر درمان نشوند دچار افسردگي مي شوند كه بيماري اصلي آنان را تشديد خواهد كرد و بانوان در اين رابطه آسيب پذيرتر از مردان هستند. دكتر روزنفلد در پاسخ به پرسشي ديگر تاييد كرده است كه بالا بودن سطح «همو سيستين» در خون نه تنها باعث بيماري لقوه (پاركينسونز) و بيماري هاي ديگر مي شود بلكه فرد را دچار افسردگي مي سازد كه خطر كمتري ندارد.

نگارستان
008865.jpg
كتاب
۱. گون جان « Gwen johm»
۲. تولد: هاورفوردوست ۱۸۷۶ /وفات: ديپي ۱۹۳۹
۳. سبك هنرمند: امپرسيونيسم (اين مكتب از سال ۱۸۶۰ در فرانسه آغاز شد. هنرمندان پيرو اين سبك مجذوب رنگ و نور در نقاشي بودند و از رنگ هاي خالص و زيبا استفاده مي كردند. در انتخاب موضوع حساس بودند و از طبيعت و زندگي روزمره مردم نقاشي مي كردند).
۴. درباره هنرمند: جان در منطقه اي در ولز به دنيا آمد و سپس به لندن رفت تا در مدرسه هنر «اسلدلندن» نقشه كشي بياموزد. سپس به پاريس رفت تا نزد «جيمز مك نيل و يستلر» نقاشي بياموزد. او از ابتدا نوعي ظرافت همراه با حالتي عصبي در آثارش ديده مي شد.چهره زناني كه او نقاشي مي كرد با نوعي وسواس همراه بود. يكي ديگر از دلايل سفر او به پاريس همجواري با آگوست رودن بود. او در تمام عمر درگير نوعي لاقيدي بود و برادرش آگوستوس او را حمايت مي كرد. اكنون او را هنرمندي بزرگ مي دانند اما در زمان حياتش لاقيدي هاي او اعتبارش را كاهش داده بود. او در انزواي خود، پس از آن كه به مذهب روي آورد، درگذشت.
۵. نام تابلو و مشخصات تابلو: كتاب ارزشمند/ ۱۹۲۰/ رنگ روغن روي بوم/ ۲۱*۴/۲۶ سانتي متر. رنگ هاي سرد و ملايم، پارچه اي كه دختر كتاب را با آن به دست گرفته و دقت او در خواندن كتاب همگي حكايت از ارزش كتاب دارند.
۶. محل نگهداري تابلو: گالري خصوصي.

بهارستان
زندگي
به چه مي ماند؟
به امواج سپيدي
كه قايق درپي خود باقي مي نهد
قايقي كه با حركت پارو
در سپيده دم مي گذرد.
كاسونو آسون مارو - ترجمه سهراب سپهري

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
سختگير
حال عجيبي داشت كه تا به حال آن را احساس نكرده بود. نه روبرويش را درست مي ديد نه پشت سرش را. هميشه خود را معيار درستي دانسته بود... ذهنش به عقب برگشت... خدا مي داند چقدر مردم را پشت در اطاقش منتظر يك امضاء نگه داشته بود. خدا مي داند با سختگيري بي جا جلوي تصويب وام چند نفر را گرفته بود. فكر كرد اگر به التماس هاي آن مادر سالخورده گوش داده بود و پسر او را بيكار نمي كرد بهتر بود. اگر با مرخصي مستخدم به موقع موافقت مي كرد، كار او به سي سي يو نمي كشيد. اگر... ذهنش ديگر كار نمي كرد... نفس آخر را كشيد...
ناهيد اشكبوس

گشتي در دنياي خبرها
مادر خشمگين
بن: يك خانم ۳۹ ساله در آلمان كه روي طناب حركات آكروباتيك انجام مي دهد، معلم دخترش را به شدت كتك زد. هنگامي كه اين خانم كارنامه فرزندش را از مدرسه گرفت، شوكه شد. با آن كه دختر او يك دانش آموز بسيار سختكوش و مستعد بود، نمره هاي پاييني در امتحانات آخر سال كسب كرده بود. به همين دليل مادر تصور كرد كه معلم وي با فرزندش لج كرده است.همين موضوع باعث شد تا مادر خشمگين به مدرسه مراجعه كرده و معلم دخترش را به شدت كتك بزند.
به خاطر سگ
تورنتو: يك مرد در كانادا كه از لحاظ رواني دچار مشكل بود تصميم گرفت با سفر به شهر تورنتو به سوي شهروندان شليك كند تا اين كه به حبس ابد محكوم شود.به همين دليل وي خودرواش را مملو از مهمات كرد و روانه تورنتو شد اما در بدو ورود به شهر با يك سگ بسيار دوست داشتني مواجه گرديد و با اين حيوان به بازي پرداخت.اين حيوان به حدي دوست داشتني بود كه مرد را از انجام نقشه قبلي اش منصرف كرد و او خود را تسليم پليس نمود.مرد رواني در اداره پليس گفت: نزد خود تصور كردم، حالا كه شهر تورنتو، سگي به اين مهرباني دارد، حيف است كه آرامش آن را به هم بزنم.
انفجار دستگاه فروش نوشيدني
هيوستون: انفجار يك دستگاه فروش نوشيدني در يكي از بيمارستان هاي آمريكا باعث هراس بيماران و كادر پزشكي شد.داستان از اين قرار بود كه دستگاه فروش نوشيدني طبقه سوم اين بيمارستان دچار نقص فني شده بود و به همين دليل، تعميركار كارخانه سازنده مشغول تعمير آن بود. اما ناگهان، موتور دستگاه منفجر شد و آتش گرفت. بر اثر گرماي ناشي از آتش سوزي، گاز خنك كننده فرئون (freon) به گاز سمي (phosgene) تبديل شد به همين دليل طبقه سوم بيمارستان تخليه گرديد.گاز سمي (phosgene) باعث سوزش شديد ريه ها، چشم، دهان و بيني مي شود و استنشاق مقادير زياد اين گاز باعث توليد مايعي سمي و كشنده در ريه مي گردد.
پوشك محافظ
فلسطين: پوشك يك بچه يكساله مانع از مرگ وي شد.
ديروز هنگامي كه اين كودك در باغچه خانه مشغول بازي بود، ناگهان يك مار سمي او را نيش زد و به همين دليل، والدينش بلافاصله وي را به بيمارستان بردند اما در بيمارستان مشخص شد كه پوشك كودك بخش اعظم سم موجود در نيش مار را جذب خود كرده و به همين دليل سم، وارد خون كودك نشده بود.
مشكلات پخش زنده فوتبال
برلين: پخش زنده رقابت هاي جام ملت هاي اروپا باعث بروز مشكلات متعدد در ميان زوج ها شده است. در شب برگزاري بازي ها دو تيم آلمان و جمهوري چك، حادثه اي عجيب در خانه يك زوج آلماني رخ داد.در اين خانه، مرد ۳۵ ساله تلويزيون را براي تماشاي اين بازي روشن كرد اما همسرش مي خواست يك سريال خانوادگي كه از شبكه ديگري پخش مي شد تماشا كند.به همين دليل ميان آنها درگيري لفظي به وجود آمد و خانم خشمگين با چاقوي آشپزخانه به سر شوهرش كوبيد.در پي اين حادثه مرد در بيمارستان بستري شد و از قضا تيم آلمان با شكست دو بر يك مقابل جمهوري چك از دور رقابت ها كنار رفت.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۷ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۴۸ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۵ و۵۱ دقيقه

گل و گياه
لوپن
008862.jpg
نام علمي: Lupinus شInverewe Red'
خانواده: LEGUMINOSAE
گياه دائمي به بلندي ۲/۱ - ۱ متر و گستردگي ۶۰ سانتي متر است. داراي برگهاي شفاف منقسم بوده و گلهاي خوشه اي قرمزرنگ آن در اوايل تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي و خاك قليايي با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر تازه در پائيز و تهيه قلمه در بهار يا اوايل تابستان امكان پذير است. سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |