يكشنبه ۷ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۰ - Jun 27, 2004
رئيس جمهوري در همايش سراسري مسئولان قوه قضائيه:
شيعه را در تاريخ به عدالت شناخته اند
عدالت قضايي در صورتي محقق مي شود كه قوانين عادله باشد و قانون عدل نيز در جامعه به درستي اجرا شود
خاتمي بخشنامه اخير آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه را متين،شجاعانه و جامع خواند
008898.jpg
رئيس جمهوري، مهمترين وظيفه همه قوا و بويژه قوه قضاييه را پاسداري از عدل،جلوگيري از تجاوز واجحاف به حقوق مردم و دفاع از حق مردم در برابرحكومت دانست وگفت: عدالت قضايي در صورتي محقق مي شود كه «قوانين عادله باشدو قانون عدل نيز در جامعه به درستي اجرا شود.»
سيد محمد خاتمي، ديروز در همايش سراسري مسئولان قوه قضاييه گفت: در هر كدام از اين دو (قوانين و اجراي قانون) خللي حاصل شود به «عدالت قضايي» خدشه وارد مي شود.
خاتمي همچنين برخورد با ظلم و احقاق حق مظلوم از ظالم را نيازمند «شجاعت » دانست و گفت: شرايط سنگين قضا و قاضي در اسلام ناشي از اهميت همين مساله است.
وي با بيان حديثي از امام علي (ع ) به نقل از پيامبر گرامي اسلام گفت: هيچ پاكي و قداستي ندارد آن حكومتي كه در آن حق ضعيف گرفته نشود، درحالي كه ضعيف احساس ضعف نكند، بيم به خود راه ندهد و در مقابل قدرت دچار لكنت زبان نشود.
خاتمي گفت كه در نظام اسلامي، ضعيف بايد بتواند با كمال امنيت حق خود را بيان كند و حق او گرفته شود.
رئيس قوه مجريه، «قدرت» را به مثابه يك «تيغ دو لبه» توصيف كرد و گفت: قدرت از يك طرف مي تواند منشأ ظلم شود و از سوي ديگر براي مبارزه و جلوگيري از ظلم، نيازمند قدرت است.
وي گفت: آن كسي كه قدرت سياسي،مالي، نظامي و علمي دارد احتمال اينكه ظلم كند فراوان است و يك نظام و سازمان قضايي براي جلوگيري از اين ظلم، نيازمند قدرت است.
خاتمي افزود: براي تحقق عدالت لازم است دستگاه قضايي ما متوجه باشد كه قدرت فساد مي آورد و دغدغه خاطر كمتري نسبت به كساني داشته باشد كه قدرت كمتري دارند و در مقابل قدرتهاي مختلف آسيب پذير هستند.
وي بااشاره به تاكيدات دين مبين اسلام به اجراي عدل در جامعه، گفت: شيعه را در تاريخ به نام عدليه شناخته اند و شيعه نه تنها در مقام نظر بلكه در مقام عمل نيز قايل به عدل است.
وي با گراميداشت ياد وخاطره آيت الله شهيد بهشتي و شهداي قوه قضاييه،گفت: آيت الله شهيد بهشتي نقش ممتاز و بي بديلي در تاسيس و پايه گذاري نظام قضايي جمهوري اسلامي داشت.
خاتمي، بخشنامه اخير قوه قضاييه را « متين، شجاعانه و جامع » دانست و گفت: اين بخشنامه مي تواند مبناي تحولي عظيم در جامعه براي گسترش عدالت و ايجاد احساس عدالت از سوي مردم باشد.
« گاه عدالت وجود دارد،اما احساس عدالت نيست و اين خطرناك است كه مي تواند سبب سوءاستفاده بدخواهان شود.»
وي گفت: اميدوارم اين بخشنامه مشمول بسياري از امور مهم، از جمله فرمان هشت ماده اي امام نشود و اين بخشنامه به صورت درستي اجرا شود.
خاتمي همچنين از تلاش هاي مسئولان دستگاه قضايي و بويژه آيت الله هاشمي شاهروي رئيس اين قوه، در جهت جرم زدايي، تبديل مجازات حبس به مجازات ديگر، ايجاد مراكز شبه قضايي نظير شوراهاي داوري و اهتمام به حقوق متهم از جمله داشتن وكيل قدرداني كرد.
رئيس جمهوري در پايان سخنانش گفت: به عنوان يك روحاني عرض مي كنم كه برادران، « حدود الهي بسيار مهم است اما وضع اين حدود به اين معنا نيست كه ما مسابقه بدهيم در اجراي هرچه بيشتر آن.»
«به همان اندازه كه اهميت دارد اثبات اين مسايل نيز دشوار است، قبل از انقلاب ما مي گفتيم كه خداوند حدود سنگيني را براي برخي جرم ها گذاشته است، اما به اين معنا نيست كه دست يك قاضي و حاكم باز باشد كه با ظن و گمان بتواند اينها را در سطح گسترده اي عمل كند. يقينا شبهه خيلي زودتر پيدا
مي شود تا يقين.»
گزارش خبرنگار سياسي ايرنا حاكيست، قبل از سخنان رئيس جمهوري، اسماعيل شوشتري وزير دادگستري گزارشي از عملكرد قوه قضائيه را به اطلاع حاضران رساند.

رئيس قوه قضاييه خواستار شد
اصلاح رويه هاي قضايي احياي دادگاه هاي تخصصي و تقويت محاكم صنفي
رئيس قوه قضائيه گفت: ما امروز داراي يك نظام قضايي مدرن هستيم كه محتواي آن منطبق با احكام نوراني اسلام است.
به گزارش خبرگزاري فارس سيد محمود هاشمي شاهرودي ديروز در گردهمايي سراسري قوه قضائيه با بيان اينكه قوه قضائيه يكي از اركان مهم نظام است، اظهار داشت: اين قوه در فقه ناب اسلامي و در قانون اساسي جايگاه ويژه اي دارد در حالي كه در هيچ يك از قوانين كشورهاي ديگر جهان چنين جايگاهي به چشم نمي خورد.
وي گفت: در راستاي ساماندهي دستگاه قضايي تلاشهاي زيادي صورت گرفته بطوري كه ما امروز داراي يك نظام قضايي مدرن هستيم كه محتواي آن منطبق با احكام نوراني اسلام است.
هاشمي شاهرودي اظهار داشت: اصلاحات در اين دوره همان مفهوم توسعه قضايي بوده كه تمام اقدامات ۵سال گذشته را در بر مي گيرد و مي تواند برنامه ۵ ساله دوم را نيز در برگيرد.
وي در ادامه گفت: حمايت از حقوق شهروندي در نظام عدالت كيفري يك رويكرد و توجه كيفيتي است كه امروزه در دستگاه قضايي احيا شده است.
هاشمي شاهرودي يكي از علل آسيب دستگاه قضايي را قضازدگي خواند و گفت: منشا اين علت به اين دليل است كه هر اختلافي را قضايي كرده ايم و در واقع با قضا انگاري دچار قضا زدگي شده ايم.
وي افزود: بسياري از مرافعات و اختلافات، اجراي اسناد، تعيين و تشخيص خسارات، ديات، و مواردي از اين قبيل كه ماهيت قضايي ندارند و هزينه زيادي به دستگاه قضايي وارد مي كنند، نبايد به دستگاه قضايي وارد شوند بلكه بايد در سازمانهاي خاص مربوط به خود برنامه ريزي و در آنجا حل و فصل شود.
هاشمي شاهرودي استفاده از هيات هاي صنفي و اداري رسيدگي به تخلفات را در فصل خصومت بسياري از دعاوي مهم دانست و گفت: بسياري از اختلافات موجود در خصوص اصناف و ادارات را مي توان در اين هياتها حل كرد و نيازي به ورود دستگاه قضايي نيست.
رئيس قوه قضائيه يكي ديگر از علل آشفتگي دستگاه قضايي را عدم اصلاح رويه هاي قضايي خواند و گفت: براي سرعت بخشيدن به رسيدگي ها و صحت و دقت آنها بايد مراحل رسيدگي دادرسي با استفاده از فناوري اطلاعات، انفورماتيك شود كه افتتاح اولين مجتمع مكانيزه عدالت در راستاي تحقق اين امر بوده و تحول مهمي در جلوگيري از خطاي قاضي، شفافيت احكام، سرعت و دقت دارد.
هاشمي شاهرودي با تاكيد بر تخصصي شدن محاكم گفت: نقض شدن احكام صادره از سوي دادگاههاي بدوي توسط دادگاههاي تجديد نظر و ديگر مراجع رسيدگي به اعتراضات، ايجاد دادگاهها و دادسراهاي تخصصي را الزامي مي كند. وي مبارزه با مفاسد اقتصادي را بار بزرگي بر دوش همه دستگاهها خواند و گفت: اين مبارزه نيازمند تدوين قوانين و برخورد با منشا فساد است كه اميدواريم با هماهنگي سه قوه بتوانيم در اين زمينه جلوي سوءاستفاده و رانت هاي اقتصادي را بگيريم.
اين گردهمايي با حضور روساي كل دادگستري ها، مسئولين عالي قضايي، حقوقدانان شوراي نگهبان، اساتيد حقوق و سران سه قوه صبح امروز برگزار شد.

كوتاه از سياست ايران
دعوت به شركت در مراسم بزرگداشت شهيدان ۷ تير
امروز هفتم تير سالروز انفجار در دفتر حزب جمهوري اسلامي است كه به شهادت دكتر سيد محمد بهشتي و ۷۲ تن ديگر انجاميد. به همين مناسبت شماري از نهادها، شخصيت ها و احزاب سياسي با صدور اطلاعيه هاي جداگانه مردم را به شركت در آئين هاي بزرگداشت شهيدان ۷ تير فرا خواندند.محور اين اطلاعيه ها، تجليل از شخصيت شهيد بهشتي و ديگر شهيدان ۷ تير و تقبيح عمل منافقين بود.
سپاه پاسداران در اطلاعيه خود علاوه بر اين موارد از كاميابي نهادهاي امنيتي در زمينه سركوب عوامل ترور شهيد بهشتي تجليل كرده و وزير اطلاعات بر اين نكته تأكيد كرده است كه ماجراي ۷ تير اهميت وجود نهادهاي امنيتي نيرومند را گوشزد كرد.
رييس جمهور پس فردا به استان اردبيل مي رود
روابط عمومي استانداري اردبيل ديروز اعلام كرد :سيد محمد خاتمي رئيس جمهور سه شنبه هفته جاري به اين استان مسافرت مي كند.به گزارش ايرنا در اطلاعيه اين روابط عمومي آمده است براساس اعلام دفتر رياست جمهوري در اين سفر يك روزه پس از حضور خاتمي در شهرستان پروژه سد بزرگ بامچي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
رئيس جمهور همچنين در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اردبيل شركت خواهد كرد.
رئيس مجلس از كثرت تخلفات در جمهوري اسلامي ابراز تأسف كرد
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي با قدرداني  از فعاليت ها واقدامات  سازمان بازرسي  كشوركه با هدف  مبارزه  با تخلفات  انجام  مي شود، گفت : تخلفات  بسيار در جمهوري  اسلامي جاي  تاسف  دارد.به  گزارش  ايرنا، غلامعلي  حدادعادل  ديروز هنگام بازديد ازنمايشگاه  فعاليت هاي  سازمان  بازرسي  كل  كشور درگفت  وگوباخبرنگاران افزود: سازمان  بازرسي  با گستردگي  و دقت  به  موارد تخلف  و جرم  رسيدگي  كرده وبه  اين  موارد پرداخته  است .رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي خاطرنشان  كرد: براي  مقابله  با تخلفات  به عزم  ملي نياز است  و قواي  سه گانه  و همه  مسئولان  بايد در اين  خصوص  تلاش  كنند.
اروپا در پي گسترش روابط با ايران
خاوير سولانا در مكالمه تلفني روز جمعه خود با كمال خرازي بر عزم اروپا براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد.به گزارش ايسنا وي ضمن تبادل نظر با وزير خارجه ايران پيرامون روابط جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا گفت: اروپا مايل است تا روابط خود را با ايران در تمام زمينه ها گسترش دهد.خرازي نيز اظهار داشت: «اراده سياسي و عملكرد مبتني بر صداقت، موجب گسترش روابط است و اروپا بايد نشان دهد به آن چه مي گويد متعهد و پايبند است و آن را در عمل نشان دهد.»
رئيس ديوانعالي كشور: آقاجري مرتد نيست
آيت الله محمد محمدي گيلاني رئيس ديوانعالي كشور از آخرين وضعيت پرونده هاشم آقاجري اظهار بي اطلاعي كرد اما در عين حال گفت كه وي مرتد نيست.
به گزارش ايرنا رئيس ديوانعالي كشور كه براي شركت در همايش سراسري مسئولان قوه قضاييه در ساختمان اجلاس سران تهران حضور يافته بود، هنگام خروج از محل همايش به پرسشهاي خبرنگاران پاسخ هاي كوتاهي داد. وي در اين پرسش و پاسخ كوتاه تأكيد كرد كه ديوانعالي كشور به پرونده آقاجري نظارت دقيق دارد.
رايزني مجلس و شوراي نگهبان
يك عضو هيأت رئيسه مجلس گفت: در ديدار دوستانه اي كه روز شنبه دو نفر از فقها و سه نفر از حقوقدانان شوراي نگهبان از جمله آقايان جنتي، زواره اي و رضواني با تعدادي از اعضاي هيأت رئيسه مجلس داشتند، نحوه همكاري مجلس و شوراي نگهبان بحث شد.احمد ناطق نوري، عضو كميسيون انرژي و هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: همچنين در مورد اينكه بعضي لوايح بين مجلس و شوراي نگهبان رفت و برگشت اضافي نداشته باشد صحبت هايي شد و قرار شد همكاري هاي خوبي بين اين دو نهاد صورت گيرد. به اين صورت كه در زمان بررسي طرح يا لايحه در كميسيونهاي تخصصي، خلاف قانون بودن يا نبودن آن مشخص شود تا رفت و آمد لوايح و طرحها بين مجلس و شوراي نگهبان كمتر شود.
پاول:
احتمال برخورد نظامي آمريكا با ايران زياد نيست
كالين پاول بار ديگر با تكرار اتهام آمريكا مبني بر اين كه ايران به دنبال سلاح هسته اي است ادعا كرد: به سود منافع منطقه و نيز منافع جهان است كه ايران سلاح هسته اي نداشته باشد.به گزارش ايسنا، كالين پاول، وزير خارجه آمريكا در گفت وگوي مشتركي با روزنامه هاي عكاظ، الشرق الاوسط و الاهرام در پاسخ به سئوالي واهي مبني بر اين كه آيا درصورتي كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد،  آمريكا از راهكار نظامي در برابر اين كشور استفاده خواهد كرد ، اظهار داشت : بعيد است كه از راهكار نظامي در آينده عليه ايران استفاده كنيم.
پاول در راستاي تكرار اتهاماتش ادعا كرد كه مساله هسته اي ايران هرج ومرج و بي ثباتي را بار ديگر بازمي گرداند.
وي اذعان داشت: «آمريكا طي سال گذشته موفق شد فشارهاي زيادي را بر ايران وارد سازد و اين فشارها به واسطه اقداماتي كه آژانس بين المللي انرژي هسته اي به آن دست زد ، انجام شده است . »پاول افزود : « اين فشارها از طريق آژانس بين المللي انرژي اتمي، تلاش و اقدامات وزيران خارجه اروپايي و نيز خود آمريكا انجام گرفته است.»
پاول ادعا كرد: «من نسبت به قطعنامه اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي خوشحالم و اين آ ژانس فرصت ديگري دارد كه در ماه سپتامبر ونيز فوريه تمام اين امور را بازنگري كند.»
رابطه كوايزومي با آمريكا
به روابط توكيو - تهران صدمه زده است
خبرگزاري فرانسه به نقل از رهبر حزب دموكراتيك ژاپن گزارش داد كه توجه بيش از اندازه كوايزومي به روابط با آمريكا به روابط با ايران صدمه زده است.به گزارش ايسنا اين خبرگزاري فرانسوي به نقل از رهبر حزب دموكراتيك ژاپن افزود: «توجه جونيشيرو كوايزومي به اتحاد ژاپن-آمريكا به تلاشهاي توكيو براي ايجاد روابط با كشورهاي خاورميانه از جمله ايران صدمه زده است.»وي ادامه داد: «اين مسئله همچنين به روابط با كشورهاي همسايه مانند چين و كره شمالي نيز صدمه زده است.

رييس مجلس:
بايد پشت سر رهبري حافظ ارزش ها باشيم
حفظ ارزش هايي كه شهدا براي آن شهيد شدند، امروز از وظايف ماست و همان طور كه آن ها پشت سر امام راحل حركت و ارزش ها را حفظ كرده اند، ما نيز بايد پشت سر مقام معظم رهبري حافظ ارزش ها باشيم.
به گزارش ايسنا، دكتر غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي كه در ديدار با خانواده شهداي هفتم تير در محل مجلس شوراي اسلامي سخن مي گفت همچنين با اشاره به واقعه جان باختن عده اي از هموطنان در جاده زاهدان - بم و تسليت به مردم ايران و خانواده اين افراد، گفت: «حادثه هفتم تير يكي از وقايع مهم تاريخ انقلاب ماست و فصل اصلي در تاريخ انقلاب ما محسوب مي شود. تاريخ انقلاب بدون ذكر واقعه هفتم تير ناتمام خواهد بود و برگزاري مراسم و جلسات سالانه اقدام درستي براي جلوگيري از فراموش شدن اين واقعه است.»

سخنگوي قوه قضاييه:
تغييراتي در تشكيلات ستادي قوه قضاييه ايجاد مي شود
سخنگوي قوه قضاييه با اعلام اين كه قرار است تشكيلات قضايي با رويكرد كوچك تر شدن محدودتر شود، گفت: بناست تغييراتي در تشكيلات ستادي قوه قضاييه ايجاد شود.
غلامحسين الهام در حاشيه همايش سراسري قوه قضاييه در خصوص مطرح شدن اخباري مبني بر تغيير و تحولات در سطوح مديريتي اين قوه، به ايسنا اظهار داشت: در خصوص اين طرح كارهاي اوليه و مطالعات انجام شده اما هنوز اجرايي نشده است. وي اضافه كرد: در دوره جديد اگر اين مديريت ادامه پيدا كند قرار است اين كارها انجام شود.
وي درباره حذف معاونت اول قوه قضاييه و معاونت امور بين الملل اين قوه از نمودار دستگاه قضايي گفت: تشكيلات هنوز نهايي نشده است اما قرار است كه محدودتر شود.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي
مجلس، دولت را مكلف به ادامه غني سازي اورانيوم خواهد كرد
رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارج مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد:« حتما از سياست ادامه غني سازي حمايت خواهيم كرد و دولت را مكلف به انجام اين كار مي كنيم.»
به گزارش ايسنا علاءالدين بروجردي در جمع اعضاي ائتلاف پيروان خط امام و رهبري در موسسه امام خميني(ره) قم، با اشاره به اينكه تكنولوژي هسته  اي داراي مراحل بسيار پيچيده  اي است، گفت: در بند ۴ معاهده NPT آمده است كه كشورهاي برخوردار از انرژي هسته اي به كشورهاي غير برخوردار، تكنولوژي استفاده از انرژي هسته  اي را در جهت صلح آميز انتقال دهند. بروجردي با تشريح تاريخچه فعاليت هاي ايران در زمينه دانش هسته اي، دستيابي به فناوري هسته  اي صلح آميز را حق ايران دانست .

امروز در جلسه غيرعلني
روحاني درباره مسائل هسته اي به مجلس گزارش مي دهد
دبير شوراي عالي امنيت ملي، امروز با حضور در مجلس شوراي اسلامي و در يك جلسه غيرعلني غيررسمي درباره آخرين وضعيت انرژي هسته اي، قطعنامه شوراي حكام و مسائل ماه هاي اخير توضيحات خود را ارايه و به سئوالات و ابهامات موجود پاسخ خواهد داد.
به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي بابايي، عضو هيات  رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اين خبر تصريح كرد: امروز حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در مجلس حضور خواهند يافت و درباره آخرين وضعيت انرژي هسته اي، قطعنامه شوراي حكام و تحليل خود درباره مسايل مختلفي كه در ماه هاي اخير رخ داده است به  ويژه سياست هاي ايران در قبال آژانس بين المللي انرژي هسته اي، ميزان موفقيت ها و عدم موفقيت ها و نكات مثبت و منفي در رابطه با آژانس با توجه به اين كه از سوي جمهوري اسلامي ايران در اين مورد مسئوليت دارند، توضيحاتي ارايه خواهند داد.
وي افزود: همچنين در اين جلسه سئوالات نمايندگان و ابهاماتي كه وجود دارد، مطرح خواهد شد و آقاي روحاني مطالب خود را بيان مي كند.
نماينده مردم همدان همچنين گفت: در جلسه علني روز يكشنبه مجلس بعد از انتخاب سه حقوقدان شوراي نگهبان ۹ نفر از نمايندگان براي حضور در مجامع و شوراها معرفي و انتخاب خواهند شد.رئيس قوه قضاييه پنج حقوقدان (غلامحسين الهام ،عباس كعبي ، محمد رضا عليزاده ،رضا كريمي راد و فيروز اصلاني )را به مجلس معرفي كرده است.
همچنين از هر استان يك نماينده براي عضويت در ستاد درآمد استان  انتخاب مي شود.
حاجي بابايي افزود: همچنين دو نفر از نمايندگان از كميسيون هاي برنامه و بودجه و بهداشت و درمان براي حضور در شوراي عالي بيمه خدمات درماني، دو نفر از كميسيون هاي بهداشت و درمان و فرهنگي براي حضور در شوراي عالي انطباق امور اداري و فني پزشكي با شرع مقدس، يك نفر براي عضويت در شوراي عالي استان ها از كميسيون كشاورزي و همچنين از هر استان يك نفر براي حضور در كميته اشتغال استان ها و دو نفر براي حضور در هيات نظارت بر مسافرت هاي خارجي كاركنان دولت در جلسه علني امروز انتخاب خواهند شد.وي تاكيد كرد: جلسه غيرعلني و غيررسمي مجلس با حضور دبير شوراي عالي امنيت ملي، بعد از تنفس مجلس در روز يكشنبه تشكيل خواهد شد.
همچنين علي اكبر آقايي رييس كميسيون عمران از فراخوانده شدن وزراي راه  و ترابري و كشور درباره حادثه جاده بم به زاهدان به مجلس شوراي اسلامي در روز سه شنبه خبر داد.
همچنين خبرنگار همشهري كسب اطلاع كرد كه سردار قاليباف فرمانده نيروي انتظامي براي ارايه گزارش پيرامون مسائل اجتماعي كشور در جلسه چهارشنبه هفته جاري در مجلس حاضر مي شود.
كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز از حضور وزراي خارجه و اطلاعات در اين كميسيون خبر داد.

واكنش آمريكا و اروپا به نامه حسن روحاني
آمريكا و اتحاديه اروپا با ابراز نگراني از تصميم اخير ايران براي از سرگيري ساخت قطعات سانتريفيوژ خواستار تجديد نظر ايران در اين تصميم شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه آنها در بيانيه مشتركي در غرب ايرلند اعلام كردند: «ما از تصميم اخير ايران براي از سرگيري قطعات سانتريفيوژ نگران شده و تجديد ايران در تصميم اش را خواستاريم.»
به گزارش ياد شده، در ادامه اين بيانيه آمده است: «ما تكرار مي كنيم كه ايران بايد كاملا به پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي و توافق پادمان هسته اي پايبند باشد.»
دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران دو روز پيش به كشورهاي انگليس،  آلمان و فرانسه اطلاع داد كه پس از قطعنامه اخير شوراي حكام ديگر خود را به بيانيه تهران در زمينه تعليق داوطلبانه غني سازي اورانيوم پايبند نمي داند.

ديدار جمعي از خانواده هاي شهداي هفتم تير با رئيس مجمع تشخيص مصلحت
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام ، با گراميداشت  ياد شهداي  انفجار دفتر حزب  جمهوري  اسلامي ، زوال  دشمنان  انقلاب  و حضور مردم  در صحنه  پس  از اين  حادثه  و حمايت  آنها از انقلاب  را عامل  مهم  ناكامي  اين  توطئه  دانست .
به گزارش ايرنا آيت الله هاشمي  رفسنجاني  در ديدار جمعي  از خانواده هاي  شهداي  هفتم  تيرگفت : توطئه گران  در اين  خيال  بودند كه  با اين  اقدام ، دولت ، مجلس  وقوه  قضاييه  را از رسميت  مي اندازند و پس  از آن با ايجاد فشار رواني  بر جامعه  و مردم  زمينه  را براي  براندازي  نظام  نوپاي  اسلامي  فراهم  مي آورند.
وي  اضافه  كرد: گذشت  زمان  اشتباه  فاحش  آنها را مشخص  ساخت  و اكنون  كه  به سرنوشت  بد آنها و اوضاع  با طراوت  نظام  جمهوري  اسلامي  نظر مي اندازيم  لطف  خدا را به  وضوح  مشاهده  مي كنيم .
هاشمي  رفسنجاني  اوضاع  آمريكا در عراق  و همچنين  منافقين  و رئيس  جمهور مخلوع  ايران  را از عبرتهاي  بزرگ  تاريخ  عنوان  كرد و افزود: سرنوشت  كساني كه  اين  حوادث  را براي  ما بوجود آوردند، انتقام  الهي  است .
اكنون  در انزوا قرار دارند و سرنوشت  حامي  اصلي  آنها، دولت  آمريكا بدتر از آنهاست .
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  اضافه  كرد: سرنوشت  دولت  آمريكا در عراق  و مشكلات  روزافزون  آنها در بقيه  نقاط دنيا به  ويژه  در كشورهاي  اسلامي  نتيجه  ظلم  آنها به  ملتهاي  مظلوم  بويژه  ملت  مظلوم  ايران  است .
وي  گفت : موج  بيداري  ملل  اسلامي  و مخالفتهاي  آنها با سياستهاي  استكباري  دولت  آمريكا نشان  از حقانيت  خونهاي  به  ناحق  ريخته  در سراسر جهان  دارد ودليل  اصلي  منفور بودن  آمريكا در جهان  اسلام ، انقلاب  اسلامي ايران  و بيداري  افكار عمومي  جهان  است .
هاشمي  رفسنجاني  با اشاره  به  ضرورت  ايجاد بنايي  مناسب  براي  قتلگاه  شهداي  هفتم  تير تأكيد كرد: اميدواريم  اين  بنا به  مكاني  مقدس  و زيارتگاه  براي  مشتاقان  و عاشقان  انقلاب  اسلامي  تبديل  شود.
در اين  ديدار حجت الاسلام  والمسلمين  فردوسي  پور دبير ستاد بزرگداشت  شهداي  هفتم  تير گزارشي  از روند برگزاري  مراسم  بيست  و سومين  سالگرد انفجار دفتر حزب  جمهوري  اسلامي  را به  اطلاع  رساند.

لايحه اصلاحيه قانون بيمه شخص ثالث به مجلس مي رود
براساس مطالعات تطبيقي در كشورهاي مختلف و نيز در جهت به روز كردن قانون بيمه شخص ثالث اصلاح قانون فعلي در دستور كار بيمه مركزي بود كه نهايتاً اين لايحه چهارشنبه گذشته در دولت تصويب شد و به زودي براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارسال مي شود.
عبدالناصر همتي رئيس بيمه مركزي اعلام كرد براساس قانون فعلي، حق بيمه هر وسيله نقليه براساس نوع وسيله، قدرت موتور و كاربري آن (شخصي - تاكسي - كرايه) تعيين مي شود و شخصيت فرد يا افرادي كه رانندگي وسيله نقليه را برعهده دارند و سابقه رانندگي آنها تأثيري در ميزان حق بيمه ندارد.

تغيير معاون پارلماني وزارت اطلاعات
حجتي جايگزين حجت الاسلام باقري در معاونت حقوقي پارلماني وزارت اطلاعات شد.
به گزارش ايسنا، بر اساس تصميم وزير اطلاعات در حوزه معاونت حقوقي پارلماني از اين به بعد حجتي به عنوان نماينده اين وزارتخانه در مجلس حاضر مي شود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |