يكشنبه ۷ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۰ - Jun 27, 2004
جام ملتهاي ا روپا
چك و دانمارك؛ جدال دو نژاد متفاوت
008844.jpg
گروه ورزشي: امشب دو قدرت شرق و منطقه اسكانديناوي با دو نژاد متفاوت در مقابل يكديگر قرار مي گيرند. چك تيم پرسابقه در قاره اروپا با نام چكسلواكي و فيناليست جام جهاني ۱۹۶۲، تيمي كه يكبار تحت همين نام در سال ۱۹۷۶ با غلبه بر آلمان در ضربات پنالتي فاتح جام ملت ها شد و دو بار هم در سال هاي ۱۹۶۰ و ۱۹۸۰ در جاي سوم ايستاد. جمهوري چك در سال ۹۶ در انگليس فاصله اي ناچيز باجام قهرماني داشت كه در نهايت جام را به تيم باتجربه آلمان سپرد.
اما چك حاضر در اين دوره تاكنون بهترين نمايش را نسبت به همه مدعيان قهرماني داشت، تيمي كه حتي با ذخيره هايش از آلمان انتقام سختي گرفت و ژرمن ها را براي راهيابي به مرحله دوم تحقير كرد! در پرتغال مجموعه تحت رهبري بروكز با هنرمندي كاپيتان ارزنده اش «پاول ندود» و معرفي ستارگان تازه اي به فوتبال اروپا حضور كاملاً برتري نسبت به يورو ۹۶ داشته است.
چك با داشتن نفرات برجسته در تمامي خطوط لياقت رسيدن به فينال را نيزدارد. اندك نگراني هاي چك از ناحيه خط دفاعي است كه شايد به نسبت خطوط ديگر شكننده تر به نظر مي رسد.
خط مياني اين تيم با بهره گيري از عناصري خلاق حركاتشان هرگز قابل پيش بيني نيست. تركيب چهار نفره كارل پوپورسكي، توماس گالاسك، توماس روسيچكي و ندود را مي توان در زمره بهترين خطوط مياني دنيا دانست. كمي جلوتر غول ۶ فوت و ۷ اينچي به نام «يان كولر» قرار دارد كه بسيار موثر است و در كنارش «ميلان باروش» سريع و هوشيار يك زوج كامل را مي سازد از درون دروازه هم تا حدودي خيال چك ها آسوده است. حريف امشب چك، وايكينگ هاي جسور هستند. وايكينگ ها مثل اسلافشان جسور، بي پروا و مبارزه جويند و به لطف اين روحيه و هدايت هوشمندانه «اولسن» تا اين مرحله بخوبي پيش آمدند.
دانمارك هم در زمره تيم هاي باسابقه درجام ملت هاي اروپاست. اين تيم يكبار با شگفتي كامل در سال ۹۲ در سوئد از قله قهرماني بالارفت و آنها در اين دوره در پي به فراموشي سپردن خاطرات تلخ يورو ۲۰۰۰ هستند.
سالهاست توماس سورنسن درون دروازه اين تيم مي ايستد زوج دفاعي تيم از رنه هنريكس و مارتين لارسن تشكيل مي شود. دنيس رامدال، يسپر گروشاير و مارتين يورگنسن با بهره گيري از سرعت بالا نفوذ از كناره ها را در دستور كار خود دارند. ابه ساند و يان دال توماسون هم مدتهاست خط آتش دانمارك را بيمه كرده اند.
اين حضور مداوم در كنار يكديگر باعث شده تا بازيكنان دانمارك به شناختي فوق العاده از شيوه بازي يكديگر دست پيدا كنند و در زمين توپ را به سادگي به گردش درآورند.
چنين شاخصه اي مردان اسكانديناويايي را به مجموعه اي تبديل كرده كه اگر چه از ستاره اي بزرگ سود نمي جويند، اما شكست دادنشان طاقت فرساست.
با اين ديدار چهره چهارمين تيم راه يافته به نيمه نهايي مشخص مي شود.
* يونان يك- فرانسه صفر
گل: خريستاس (۶۵) براي يونان
داور: فريكس (سوئد)
برنامه بازي امشب
ساعت ۱۵/۲۳: جمهوري چك- دانمارك در پورتو

نتايج اوليه كشتي گيران ايران در روسيه و مجارستان
گروه ورزشي: مرحله نخست رقابت هاي كشتي آزاد جام اوماخانف روسيه با ۴ پيروزي براي ملي پوشان كشورمان برگزار شد.
در دور اول اين رقابت ها و در وزن ۵۵ كيلو، بابك نورزاد با برتري ۶ بر صفر كشتي گيري از اوكراين را مغلوب كرد. نورزاد در دور دوم ۴ بر ۲ برابر روسيه شكست خورد.
محمد رضايي نيز در همين وزن با نتيجه ۶ ـ ۵ كشتي را به حريف قزاق واگذار كرد.
وي در كشتي دوم ۶ بر ۴ كشتي گير بلغارستاني را مغلوب كرد.
غلامرضا محمدي ديگر نماينده كشورمان در وزن ۵۵ كيلو در كشتي اول ۹ بر صفر كشتي گير روسيه را شكست داد.
در وزن ۶۶ كيلو اصغر بذري توانست با نتيجه ۱۰ بر صفر كشتي گير روسيه را شكست دهد.
در وزن ۸۴ كيلو، پژمان درستكار ۳ بر صفر قهرمان جوانان جهان از روسيه را شكست داد. عليرضا حيدري در وزن ۹۶ كيلو برابر كشتي گيري از روسيه قرار گرفت وبا نتيجه ۴ بر ۲ به پيروزي دست يافت .
همچنين دور اول رقابت هاي كشتي فرنگي مجارستان با پيروزي حسن رنگرز، حميد نصيري و پيام زرين پور همراه بود.
در دور اول اين رقابت ها، حسن رنگرز در وزن ۵۵ كيلو با نتيجه ۱۱ بر صفر حريف كرواسي خود را شكست داد.
حميد نصيري در وزن ۶۶ كيلوگرم، با حساب ۱۱ بر صفر در برابر حريفي از ژاپن به برتري دست يافت. مسعود هاشم زاده نيز در وزن ۹۶ كيلو، به دليل نا داوري و پس از فن كمرگيري كشتي را با نتيجه ۳ بر صفر به حريف مجارستاني واگذار كرد.
پيام زرين پور در وزن ۱۲۰ كيلو نيز ۴ بر صفر در برابر حريفي از مجارستان به برتري دست يافت.

امروز، مرحله نيمه نهايي جام حذفي فوتبال
جام حذفي نيز امروز به مرحله نيمه نهايي مي رسد تا با دو «دربي» تكليف فيناليستها مشخص شود. در تهران استقلال با نيكبخت واحدي چهره اي دگرگون شده اي به نمايش مي گذارد تا با گذشت از سد سايپا راهي مرحله نهايي شود. سايپا نيز كم اميد نيست، تيمي كه از ۱۰ بازي اخيرش ۹ پيروزي كسب كرده هر چند هادي عقيلي، ابراهيم صادقي، علي انصاريان و اميرحسين يوسفي را در اختيار ندارد اما جام حذفي ميدان شگفتي سازان است.در اصفهان نيز ذوب آهن و سپاهان ديدار حساسي را برگزار مي كنند.
هر دو تيم خسته از يكسال زندگي فرسايشي در فوتبال با آخرين رمقهاي خود خواهند جنگيد تا با جام حذفي به ميادين آسيايي برسند.

تيم ملي واليبال ايران با تركيبي جديد به كانادا مي رود
گروه ورزشي: رايزني چندباره فدراسيون هاي واليبال ايران و كانادا در مورد توافق بر سر تاريخ برگزاري ديدارهاي تيم هاي ملي دو كشور نتيجه داد و بدين ترتيب تيم ايران روز ۲۵ ماه جاري براي انجام چند بازي عازم ونكوور خوا هد شد.
در همين رابطه از سوي «پارك كي ون» سرمربي تيم ملي بزرگسالان ۱۲ بازيكن به اردوي آمادگي فراخوانده شدند كه از روز شنبه ۱۳ تيرماه به اردو مي روند.
در ميان اسامي دعوت شدگان چند بازيكن جديد به چشم مي خورند كه مي توان به حضور مهدي مهدوي، سيدمهدي بازار گرد، بهرام جعفر پور و داود مقبلي اشاره كرد، ضمن آنكه ۸ بازيكن دعوت شده اميرحسين منظمي، بهنام محمودِي، اميرحسيني، فرهاد ظريف، عليرضا نادي، محمد منصوري، و پيمان اكبري هم چندي پيش تيم ملي را در مسابقات انتخابي المپيك آتن همراهي كرده بودند و از آن جمع عباس قاسميان، عظيم جزيره، اكبر خداوردي و عليرضا بهبودي جاي خود را به نفرات جديد داده اند.در صورت تغيير نيافتن زمان بازيهاي جام شيخ را شد تيم ملي واليبال ايران در بازگشت از كانادا مستقيما عازم دوبي خواهد شد.

آغاز اردوي تيم ملي ژيمناستيك
گروه ورزشي: اولين مرحله  از اردوي تيم ملي ژيمناستيك در سال جاري، روز گذشته با حضور ۲۰ تن از ژيمناست هاي برتر كشورمان در سالن آذرپي تشكيل شد.ژيمناست هاي تيم ملي كشورمان به منظور كسب آمادگي بيشتر براي حضور در رقابت هاي آسيايي هند و شركت در بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ قطر، تمرينات  خود را آغاز كرده اند.اسامي ملي پوشان دعوت شده به شرح ذيل است: ماهان باژرنگ ،  محسن مهرمند، وحيد ايزدفر، سروش پولاديان، سعيد كيخا، محمد مهدي ازگانيني از تهران،  علي عزيزي از اردبيل، يونس خدابنده و اسماعيل ادهمي از كرج، حميد بابايي، وحيد رضا كاكاوند، امير دانيالي، صابر ثقفي و امين ارباب از قزوين، سيامك راد از اروميه،  هادي مرزبان از مازندران، مرتضي جباري از مشهد، مرتضي مير شمسي و محمد داوود ياوري از يزد و نادر حنيفي از تبريز.
محمد آذرپي به عنوان سرمربي هدايت تيم ملي را بر عهده دارد و حسين طاهرخاني و رضا خيرخواه به عنوان مربي اين تيم را همراهي مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |