پاركينگ ۱۰ طبقه وصال، سال ۸۴ به بهره برداري مي رسد
اتاقي براي ماشين تان رزرو كنيد
از تاريخ ۲۰ ارديبهشت سال ۸۲ عمليات خاكي و حفاري تعداد زيادي از چاه هاي سازه نگهبان به اتمام رسيده، اما به علت ابهامات مالي در اجراي اين سازه، پيمانكار عملا از ادامه عمليات خودداري كرده و عمليات اجرايي متوقف شده است
|
|
توقف هاي حاشيه اي در عين حال كه در افزايش ترافيك نقش موثري دارد، نشان دهنده كمبود
پاركينگ در تهران است. پارك كردن ماشين در حاشيه هاي خيابان خطراتي ماننددزديده شدن وسايل وحتي ماشين را نيز به همراه دارد، شهرداري تهران در ادامه اجراي پروژه هاي خود، به احداث يك پاركينگ طبقاتي در خيابان وصال پرداخته است. پاركينگ طبقاتي وصال به منظور كاهش سر درگمي رانندگان براي پارك كردن اتومبيل هاي خود در اطراف خيابان هاي وصال، انقلاب و همچنين كاهش توقف حاشيه اي در اطراف اين خيابان ها بوده كه توسط سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در حال اجرا است.
مساحت زمين ۳هزار و ۵۰ متر مربع است و زيربناي كلي پاركينگ نيز ۵/۳۰۴۲۷ متر مربع از كل زمين است. اين پاركينگ در ۱۰ طبقه ساخته مي شود.
بخشي از عمليات اجرايي پروژه پاركينگ طبقاتي وصال شامل عمليات تخريب، خاكبرداري حمل و ساخت بخشي از اسكلت سازه اصلي است كه هزينه اي نزديك به ۳ ميليارد و ۵۲۴ ميليون ريال براي اجراي آن در نظر گرفته شده است.
عمليات تخريب كه شامل تخريب ساختمان هاي قديمي موجود در محوطه پاركينگ بود ازتاريخ ۷ آبان ماه سال ۸۱ شروع و در تاريخ ۲۴/۸/۸۱ و با خارج كردن كليه مصالح حاصل از تخريب خاتمه پيدا كرد.
از آن جايي كه خاك محوطه داخل پاركينگ از نوع مخلوط رودخانه اي و نسبتا ريزشي است و با توجه به قديمي بودن ساختمان سينماسپيده كه در ضلع جنوبي زمين پاركينگ سازه نگهبان براي آن در نظر گرفته شده است كه اين سازه شامل قرارداد ساختمان هاي ۷ طبقه دوقلو كه در ضلع غربي زمين و ساختمان بانك كشاورزي ور ستوران مربوط به آن كه داراي احتمال ريزش زياد بوده است، قرار گرفتن ساختمان سينما سيپيده با قدمت زياد و ارتفاع ۴متري، ساختمان رستوران در ضلع شمالي و ساختمان دوقلو ۷ طبقه اي در ضلع غربي و خطرات ناشي از آن موجب شد تا مهندسان و طراحان نتوانند از قرار دادن سازه نگهبان براي اين ساختمان ها صرفنظر كنند.
از تاريخ ۲۰ ارديبهشت سال ۸۲ عمليات خاكي و حفاري تعداد زيادي از چاه هاي سازه نگهبان به اتمام رسيده، اما به علت ابهامات مالي در اجراي اين سازه، پيمانكار عملا از ادامه عمليات خودداري كرده و عمليات اجرايي متوقف شده است كه با اين اتفاق براي جلوگيري از متوقف شدن پروژه، كار به پيمانكار بالاتر سپرده شد.
در حال حاضر عمليات گودبرداري پروژه به انتها رسيده است و عمليات اجرايي سازه نگهبان در حال انجام است كه بعد از پايان اجراي اين سازه عمليات خاكبرداري باقيمانده و اجراي اسكلت سازه آغاز خواهد شد.
در عين حال اين پروژه شامل رمپ (سطح شيب دار) شمالي وجنوبي است كه هر كدام از اين رمپ ها به دو قسمت تقسيم شده است، به طور يكه يك قسمت از رمپ ۳ طبقه زير زمين و قسمت ديگر ۷ طبقه بالا را تامين مي كند.
اين در حالي است كه از مقدار كل خاكبرداري موجود، خاكبرداري رمپ جنوبي و خاكبرداري دستي اطراف ديوارها، باقيمانده است كه بعد از احداث سازه نگهبان قابل اجرا است.
طبق پيش بيني هاي صورت گرفته اين پروژه كه توسط سازمان حمل و نقل و ترافيك و سازمان مهندسي و عمران شهر تهران به اجرا در مي آيد تا اواسط سال ۸۴ به اتمام رسيده و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
|