يكشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۶ - Jul 25, 2004
شهردار تهران اعلام كرد:
پيش سند ساختمان هاي پيش فروش تا ماه آينده صادر مي شود
احمدي نژاد : صدور پيش سند براي ساختمان هاي پيش فروش شده، امكان تخلفات و سوءاستفاده ها را تا حدود زيادي از بين مي برد
شهردار تهران گفت:  پيش سند ساختمان هاي پيش فروش تا ماه آينده (قبل از پايان تابستان امسال) صادر مي شود.
احمدي نژاد در گفت وگو با خبرنگار «ايسنا» با بيان اين كه گسترش انبوه سازي و پيش فروش واحدهاي مسكوني موجب شده برخي با دريافت مجوز ساخت و ساز محدود، اقدام به پيش فروش نامحدود واحدهاي مسكوني كنند، افزود: صدور پيش سند براي ساختمان هاي پيش فروش شده، امكان تخلفات و سوءاستفاده ها را تا حدود زيادي از بين مي برد.
وي گفت: هم اكنون هماهنگي هاي لازم با جامعه سردفتران و دادستاني انجام و فرمهاي لازم تكميل شده است.
شهردار تهران تصريح كرد: اين پيش سند كه حاوي كليه جزئيات و موقعيت ملك است، با مهر و امضاي مالك تحويل خريدار مي شود و معاملات پيش فروش كه بدون «پيش سند» انجام شود، فاقد اعتبار است.
احمدي نژاد گفت: مشاوران املاك نيز بايد اين سند را ضميمه قولنامه كرده و به مالك تحويل دهند تا با اين روش تخلفات در اين زمينه به صفر برسد.
وي در عين حال خاطرنشان كرد كه صدور پيش سند، حقي را از سوي خريداران در مقابل شهرداري بوجود نمي آورد و شهرداري تنها به دنبال جلوگيري از تخلفات است.

حفاري بزرگترين طرح زيرزميني ترافيك شهري در ايران پايان يافت
تونل رسالت تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد
شهردار تهران: پيش سند ساختمان هاي پيش فروش تا ماه آينده صادر مي شود
007434.jpg
گروه شهري: ديروز با حضور مهندس محمد علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران عمليات اتصال بخش شرقي و غربي تاج تونل جنوبي رسالت ( پروژه احداث ادامه بزرگراه رسالت ) به انجام رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، تكميل قسمت فوقاني تونل رسالت در حقيقت بخش اصلي و از نظر فني حساس ترين قسمت تونل محسوب مي شود كه مراحل حساسي نظير عمليات فني، عبور از زير خيابان ولي عصر و گذر از مناطق پر آب مياني راه را پشت سر گذاشته و در همه مراحل هماهنگي خاص خود را با عمليات تونل شمالي كه تنها با فاصله ۴ متر موازي تونل جنوبي حركت مي كرده را مد نظر داشته است.
بنابراين گزارش تونل رسالت به طول حدود يك كيلومتر از بزرگراه آفريقا آغاز و بعد از عبور از زير خيابانهاي الوند، زاگرس، خالد اسلامبولي، وليعصر، نظامي گنجوي، به خيابان اسدآبادي مي رسد. اين پروژه براساس دو محور عبوري رفت و برگشت با دهانه اي به عرض ۵/۱۶متر كه براي عبور سه خط طراحي شده است و در تاسيسات تونل نيز شبكه روشنايي، اعلام حريق، دوربين كنترل از راه دور، تهويه هوا، آتش نشاني، برق اضطراري و منبع آب آتش نشاني نيز پيش بيني شده است.
مهندس علي آبادي، معاون فني و عمراني شهرداري تهران به خبرنگار ما گفت:  بزرگراه رسالت يكي از طولاني ترين مسيرهاي شرقي - غربي تهران است كه شرق تهران را از خيابان دماوند به غربي ترين نقاط تهران در محدوده شهرك راه آهن متصل مي كند و قطعا تكميل مسير بزرگراه رسالت و سرتاسري شدن آن تاثير بسزايي در كاهش بار ترافيكي بزرگراه همت خواهد داشت.
وي گفت: براساس آمار حدود ۵ سال پيش سازمان برنامه و بودجه روزي ۲۵۰ ميليون تومان به علت زياده روي در مصرف بنزين در ترافيك بزرگراه همت به اقتصاد كشور ضرر وارد مي شد كه اين رقم جداي از زيانهاي ناشي از آلودگي هوا و اتلاف وقت شهروندان در راهبندان است.
وي اظهار اميدواري كرد تكميل تونل و بزرگراه رسالت و اتصال بزرگراه هاي موازي نياوران و امام علي در شمال شرقي تهران، شهرونداني كه قصد حركت به غرب تهران را دارند به اين بزرگراه هدايت كرده و ترافيك اين محدوده را روان سازد.
007431.jpg

علي آبادي هزينه احداث تونل رسالت را حدود ۵۰ ميليارد تومان و زمان بهره برداري از آن را تا پايان سال جاري اعلام كرد.
وي تاريخ شروع احداث اين تونل را مربوط به ۱۰ سال قبل دانست كه از يك سال و نيم قبل فعاليت جدي احداث آن آغاز شد به طوري كه از سال گذشته تاكنون حدود ۱۲ ميليارد تومان هزينه شده است و اكنون كار بصورت سه شيفته و در هر شيفت تا ۵۰۰ نفر نيرو در اين پروژه به كار مشغولند.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران پروژه احداث تونل رسالت را در سطح كشور كم نظير اعلام كرد و گفت: ما نه تنها در داخل كشور كه حتي در سطح خاورميانه، تونلي با اين مشخصات فني و ابعاد نداريم.

رئيس شوراي شهر تهران:
ظرف ۲۰ روز آينده مشكلات سازمان امور مالياتي و شهرداري تهران حل مي شود
رئيس شوراي شهر تهران گفت: مقرر شد، تا ظرف مدت ۲۰ روز آينده شهرداري تهران و سازمان امور مالياتي با تهيه جزييات حساب هاي خود ومشخص شدن بدهكار، مشكلات به صورت ريشه اي حل شود.
مهندس مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، در گفت وگو با ايلنا، با اشاره به بحث هايي در خصوص حل مشكل سازمان امور مالياتي و شهرداري تهران از طريق جابه جايي بدهي هاي دو طرف، گفت: متأسفانه پيش از تعطيلي هر مركز اخذ ماليات، در اين خصوص تعامل خوبي بين اين دو نهاد برقرار نشده بود.
وي افزود: در آن زمان هر يك از طرفين خواهان اين بودند، كه ريز بدهي هاي طرف مقابل ارايه شود.
چمران يادآور شد: با وساطتي كه در اين مورد صورت گرفت، ظرف مدت ۲۰ روز طرفين موظف به ارايه جزييات و ريز بدهي هاي خود شدند.رئيس شوراي شهر تهران، با اشاره به اينكه ميزان بدهي هاي دولت بسيار زياد است، گفت: با توجه به اين مورد ممكن است، دولت نتواند تمام بدهي خود را پرداخت كند؛ ولي اين نشست ها سبب روشن شدن ميزان بدهي و طلب هاي شهرداري و دولت خواهد شد.

شوراي مراقبت از زاينده رود
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با تصويب هيأت دولت «شوراي حفاظت كيفي زاينده رود» تشكيل مي شود.
دكتر معصومه ابتكار با بيان اين كه «شوراي حفاظت كيفي زاينده رود» فعاليت غيررسمي خود را از ۲۹ تير ماه سال جاري آغاز كرده است، گفت: رياست اين شورا كه وظيفه حفظ كيفيت آب زاينده رود را برعهده دارد، بر عهده استاندار اصفهان است.

هم انديشي شهروندان در منطقه ۲۲ تهران
بستر مناسب  براي  هم انديشي  و مشاركت  شهروندان  در مديريت  محلات  منطقه ۲۲ فراهم  شده  است .
علي محمد شاعري شهردار منطقه ۲۲ تهران در گفت و گو با ايرنا   مساجد را يكي  از پايگاه هاي  مهم  براي  ايجاد ارتباط با شهروندان  ذكر كرد و افزود: مساجد با توجه  به  پيشينه  تاريخي  كه  دارند، مي توانند به  منزله  كانون  و پارلمان هاي  محلات  نقش  آفريني  كنند. وي  تأكيد كرد: مساجد داراي  پتانسيل هاي  بسيار قوي  و متنوعي  هستند، كه  مي توانند درايجاد حركت هاي  اجتماعي ، مشاركت  كنند و با توجه  به  رويكرد مديريت  شهرداري  توانمندي هاي  مساجد در عرصه هاي  اجتماعي  و فرهنگي  مورد توجه  قرار مي گيرد.
وي  اظهار داشت : در كنار مديريت  شهرداري ، شهروندان  موظف  به  هم انديشي ، نيازسنجي  و مشاركت  در تصميم گيري ها و نظارت  بر برنامه ها و طرح ها هستند.
وي  تصريح  كرد: نتيجه  مذاكرات  و تصميم گيري هاي  شهروندان  محلات  منطقه  پس  از بررسي  كارشناسي  در كميسيون هاي  تخصصي  شهرداري ، لازم  الاجرا خواهد بود.شاعري  خاطرنشان  كرد: اين  منطقه  از شهر تهران  با الگوي  نوين  توسعه  پايدار شهري  در چارچوب  طرح  تفصيلي  مصوب  در حال  شكل گيري  مي باشد و به طور كلي منطقه  ۲۲ با رويكرد به مسائل  زيست  محيطي  و توجه  به  مقوله  زيرساخت ها در حال  شكل گيري  است .

معاون وزير مسكن و شهرسازي:
تهران كمترين سهم را از شهرهاي جديد دارد
در اطراف همه شهرهاي بزرگ كشور، شهرهاي جديد در حال ساخت هستند و تهران كمترين سهم را در اين ساخت وسازها دارد.
محسن اكبرزاده - معاون نظام مهندسي وزارت مسكن و شهرسازي - در گفت وگو با ايسنا در مشهد، گفت: «زلزله تهران يك موضوع جديد نيست اما از طريق برآوردهاي انجام شده از سوي مهندسان اين نگراني ها هميشه براي مناطق جمعيتي وجود داشته است.»
وي افزود: با توجه به اتفاقاتي كه در كشور رخ داده اميدواريم مردم مشاركت بيشتري در بحث مقاوم سازي ساختمان داشته باشند، چون مشكلي كه از قبل وجود داشته اين است كه توجه بيشتري به مسائل ظاهري بنا مثل نما و زيبايي مي شود، به نحوي كه مقاومت ساختمان تحت الشعاع اين مسائل ظاهري قرار گرفته است.
وي درباره استانداردسازي مصالح در كشور گفت: از آنجايي كه ۹۷ درصد مساحت كشور را مناطق با خطر متوسط، بالا و زياد وقوع زلزله تشكيل مي دهد، پس هيچ جاي ايمني در كشور نداريم و اگر استانداردسازي مصالح كامل شود همه كشور و تهران نيز از آن بهره مند خواهدشد.

با خروج خودروهاي فرسوده ۲۴۰ميليون دلار صرفه جويي مي شود
حاصل تداوم تردد خودروهاي فرسوده روزانه ۶۶۰هزار دلار ضرر!
007428.jpg
خروج خودروهاي فرسوده بالاي سن ۳۰ سال روزانه ۶۶۰ هزار دلار صرفه جويي ناشي از كاهش مصرف بنزين را در پي دارد.
مهندس رامين رحيميان - مدير گروه مطالعات و گزينش فناوري در ناوگان سازمان بهينه سازي مصرف سوخت - در گفت وگو با (ايسنا)، افزود: در صورتي كه خودروهاي فرسوده بالاي ۳۰ سال خارج شده و خودروهاي تازه اي جايگزين آن شود، سالانه ۲۴۰ ميليون دلار صرفه جويي ارزي نصيب كشور مي شود.
وي تاكيد كرد:« براي اعطاي بودجه توسط سازمان بهينه سازي براي جايگزين  شدن خودروهاي فرسوده توسط خودروسازان با خودروهاي جديد احتياج به خودرو با تكنولوژي روز و مصرفي در حد معيارهاي جهاني است.»
وي ادامه داد:  موتورهاي توليد ايران به غير از چند نمونه محدود نسبت به حجم موتور قدرتي كم و مصرفي بالا دارند كه به اين دليل براي انجام شدن درست طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده تا وارد شدن خودرويي با تكنولوژي روز و مدرن در كنار قيمتي مناسب كه مردم بتوانند خودرو خود را براحتي جايگزين كنند تسهيلات توسط سازمان بهينه سازي داده نمي شود.

فرودگاه بالگرد در ۲۲ منطقه تهران
007422.jpg
رئيس مركز مديريت بحران شهر تهران گفت براي امدادرساني سريع به شهروندان در هنگام وقوع حوادث در ۲۲ منطقه تهران محلهاي فرود بالگرد احداث مي شود.به گزارش واحد مركزي خبر مازيار حسيني با اشاره به اهميت كمك رساني در وضع بحراني افزود: اين كار به دستور شهردار تهران در محلهاي مناسب انجام مي شود.وي با اشاره به اينكه شهرداري در حال مكان يابي مستمر براي احداث اين محل ها مي باشد، گفت علاوه بر احداث اين محلها در ۱۲۰ پايگاه امداد و نجات ناحيه اي در بيمارستانها و مراكز درماني و بوستانها نيز محل فرود بالگرد ساخته مي شود و هم اكنون كار احداث اين محلها در برخي بيمارستانها آغاز شده است.

اصلاح دستورالعمل فروش متري مسكن
007419.jpg
وزارت مسكن و شهرسازي از اصلاح دستورالعمل فروش متري مسكن خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، وزارت مسكن و شهرسازي طي نامه اي به دفتر رياست جمهوري اعلام كرد: ابهامات و تناقضاتي در راه اجراي طرح وجود دارد كه بازنگري در دستورالعمل اجرايي طرح را الزامي مي كند.
در اين گزارش ضمن اشاره به نقاط قوت و ضعف طرح فروش متري آمده است: وجود آزمون و خطا در اجراي طرح فروش متري مسكن به دليل عدم قطعيت سياست گذاري نيست بلكه براي شناسايي پيچ و خم اجرايي اين روش بوده است.

يك شكل شدن مزار شهدا
007425.jpg
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: بزودي تمامي قطعات مزار شهدا با اختصاص بودجه اي از سوي شهرداري تهران متناسب سازي و يك شكل مي شوند. محمد رضاييان با بيان اين كه بيش از ۳۰ هزار شهيد در بهشت زهرا(س) به خاك سپرده شده اند، اظهار داشت: امسال طرح جديدي به منظور ساماندهي مزار شهدا در دستور كار سازمان بهشت زهرا قرار گرفته است كه طي آن تمام قطعات شهدا متناسب سازي مي شوند.وي بااشاره به اينكه ۵۰هكتار از اراضي بهشت زهرا اختصاص به قطعات شهدا دارد ، يادآورشد : دراين طرح جامع تمام تابلوها سر مزارها جمع آوري شده وتصوير شهدا به طور يك شكل و هماهنگ بر روي مزار آنها نصب مي شود .

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |