يكشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۶ - Jul 25, 2004
فوتبال جام ملت هاي آسيا
كابوس بانكوك تكرار نشد
ايران در دقيقه ۹۲ از شكست گريخت
007404.jpg
دست هاي گره شده توأم با پرواز اينچنيني مانع از تكرار كابوس ۹۸ بانكوك شد. محمد نصرتي در دقيقه ۲+۹۰ با ضربه سري پيچ دار تور دروازه عمان را لرزاند و ايران را به صعود اميدوار ساخت.

خبرنگار همشهري: تيم ملي فوتبال ايران در دومين بازي خود در چارچوب مسابقات جام ملت هاي آسيا روز گذشته در پيكاري پر حادثه و پر افت و خيز از گرداب شكست مجدد مقابل عمان گريخت. سناريوي شكست پرگل و تلخ مقابل عمان در بازي هاي ۹۸ بانكوك در يك قدمي تكرار شدن در چونگ كينگ متوقف شد و تيم ايران با اقبالي بلند توانست در نخستين دقايق وقت اضافي بازي را با مساوي به پايان ببرد و همچنان اميدوار به صعود از گروه چهارم باقي بماند. عمان بعد از آن باخت غافلگيرانه مقابل ژاپن چيزي براي از دست دادن نداشت و «ميلان ماچالا» مربي چك عمان چهره اي كاملاً تهاجمي به تيمش داد. ايران تساوي با عمان را بدون شك مرهون تجربه بيشتر بازيكنان خود بود وگرنه بازيكنان جوان عماني اگر فرصت طلب بودند مي توانستند سنگين ترين شكست سال هاي اخير را نصيب تيم ملي فوتبال ايران كنند. اما هر چه بود تيم ايران با سازماندهي مجدد و فشار فراوان موفق به تساوي در اين بازي شد.
ايران ۲ - عمان ۲
گل ها: علي كريمي (۶۳) و محمد نصرتي (۲+۹۰) براي ايران و عماد علي (۳۱ و ۴۰) براي عمان
داور: عبدالرحمان  الدلاور (بحرين) به كمك فاطي آرياني از اردن و مارك گيبسون از استراليا
اسامي تيم ايران: ابراهيم ميرزاپور، مهدي مهدوي كيا، يحيي گل محمدي (حسين كعبي)، رحمان رضايي، جواد نكونام، علي كريمي، آرش برهاني (غلامرضا عنايتي)، علي بداوي (ستار زارع)، محمد نصرتي و سيد محمد علوي. ايران نسبت به روز بازي با تايلند يك تغيير داشت و حسين كعبي جاي خود را به سيد محمد علوي داد.
ماچالا هم براي آنكه عمان بتواند شانس صعود پيدا كند،  تركيبي تهاجمي به تيم بخشيد. هر چه در شروع بازي تيم ايران با بازي كند و تأخيري بي رمق و بي ميل نسبت به كسب برتري مقابل حريف بود، عمان سراپا انگيزه بود و به لطف قدرت جواني بازيكنانش همراه با دوندگي و هماهنگي تيمي برتري محسوسي بر تيم ايران داشت.
دفاع ايران كه در روز بازي با تايلند در مقابل مهاجمان سرعتي حريف ضعف نشان داده بود اين بار نيز با قرار گرفتن در روي يك خط و فاصله بين مدافعان بارها از سوي بدر مبارك و عماد علي مورد تهديد قرار گرفت و اگر نبود شهامت ميرزاپور چه بسا در نيمه دوم هم روي ضدحملات خطرناك حريف گل هاي زيادي دريافت مي كرديم.
عمان در نيمه اول به لطف دوندگي ياران جوانش و بازي روان بارها از عمق دفاع ايران صاحب موقعيت شد و اگر نبود اقبال ميرزاپور و مدافعان ايران تيم ايران حتي شايد در پايان نيمه با دريافت بيش از دو گل راهي رختكن مي شد. جدا از اشتباهات فاحش خط دفاعي و ضعف عمومي خط مياني ما كه قادر به كنترل بازي نبودند، خط حمله ما هم هرگز در طول ۴۵ دقيقه اول صاحب موقعيت جدي روي دروازه حريف توسط علي دايي و آرش برهاني نشد.
عمان به واقع در نيمه نخست شايسته پيروزي بود. يك تيم سازمان يافته كه در تمامي خطوط هماهنگ ظاهر شد و به لطف كار گروهي بهتر كاملاً از تيم با تجربه و سنگين ايران سرتر بود. با گذشت ۳۱ دقيقه از بازي «عماد علي» روي آفسايد گيري اشتباه خط دفاعي ايران دروازه ميرزاپور را گشود و برتري را به اردوي عمان برد.
در اين صحنه هر سه مدافع ايران جا ماندند تا ميرزا پور با دو مهاجم عمان تك به تك شود و نتواند كاري صورت دهد. بعد از اين گل هم تيم ايران از خواب بيدار نشد و بار ديگر اين عمان بود كه با حملات بي وقفه دروازه ايران را مورد هجوم قرار داد. عمان در دقيقه ۴۱ باز هم روي جاگيري اشتباه مدافعان ايران با ضربه عماد علي به گل دوم رسيد تا تيم ايران در كابوس شكست بانكوك فرو برود.
با آغاز نيمه دوم نيز كه عنايتي جايگزين برهاني شد، تيم ايران متأثر از بازي حريف تا دقيقه ۶۳ از دستيابي به گل محروم بود.
در شرايطي كه ايران با بازي احساسي به دنبال جبران مافات بود، عمان با تغيير شيوه و روي آوردن به ضد حمله چند بار در مقابل آشفتگي خط دفاعي ايران صاحب موقعيتي ايده آل براي گل هاي بيشتر شد كه ابراهيم ميرزاپور با شجاعت و دلاورانه برابر حملات عماني ها يك تنه ايستاد و آنها را همواره ناكام گذاشت. درست چند دقيقه قبل از گل نخست ايران كه در دقيقه ۶۳ توسط علي كريمي به دست آمد، حركت دور از ذهن رحمان رضايي و علي بداوي همه را متأثر ساخت. زد و خورد اين دو بازيكن ايراني شايد بسيار دردناك تر از عقب ماندگي با دو گل از عمان بود. حادثه اي كه آزردگي خاطر همه را در پي داشت. تيم ايران پس از زدن گل نخست همه تلاشش در دستيابي به گل مساوي تا دقيقه ۹۲ عقيم ماند، اما در اين لحظه ضربه سر پيچ دار محمد نصرتي مدافع پيش تاخته ايران در گوشه دروازه عمان آرام گرفت و تيم ايران از التهاب شكست دوم مقابل حريف گريخت.
ژاپن در صدر گروه چهارم
ژاپن ۴ - تايلند يك
گل ها: ناكامورا (۲۱)، ناكازاوا (۸۸ و ۵۷) و فوكونيشي (۶۹) براي ژاپن. سوتيي (۱۲) براي تايلند
ژاپن با كسب اين پيروزي پرگل با ۶ امتياز در صدر گروه چهارم ايستاد.
برنامه بازي هاي امروز
چين - قطر ۳۰/۱۵
بحرين - اندونزي ۳۰/۱۵

عقاب ۳ بازيكن از اسلواكي را به خدمت گرفت
گروه ورزشي: ۳ بازيكن تيم ملي اسلواكي به خدمت تيم عقاب تهران درآمدند.
«ميروسلاو هيل» دروازه بان اصلي تيم ملي اسلواكي كه در ديدار مقابل تيم ايران قرار داشت، «رادو سلاو كرال» هافبك دفاعي تيم قهرمان ليگ اول مجارستان و «ميروسلاو كوزاك» عضو تيم باشگاهي قهرمان ليگ برتر اسلواكي به مدت دو سال به خدمت تيم عقاب تهران درآمدند.
اين بازيكنان زير نظر «روبرت كولك» مربي اتريشي تيم عقاب، فعاليت خود را در فصل اول باشگاههاي فوتبال كشور انجام خواهند داد.

بسكتبال غرب آسيا
چهار تيم خارجي وارد تهران شدند
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال عراق شب گذشته وارد تهران شد و تيم ملي بسكتبال سوريه امروزبه كشورمان مي رسد تا در مسابقات بسكتبال غرب آسيا كه از فردا در سالن آزادي تهران آغاز مي شود، شركت كنند.
در اين مسابقات علاوه بر دو تيم ياد شده، تيم هاي ملي ايران، لبنان و اردن نيز حضور دارند كه دو تيم اردن و لبنان هم اكنون در تهران بسر مي برند.
همچنين« مودار مجذوب» رئيس و « هاكوپ خاجيريان» دبير فدراسيون بسكتبال غرب آسيا نيز روز گذشته وارد تهران شده و به همراه تيم ها در هتل المپيك مستقر شده اند.
براي قضاوت در اين مسابقات ۴ داور بي طرف از بحرين و قطر دعوت شده اند كه قرار است اين داوران طي ديروز و امروز وارد تهران شوند.
مراسم گشايش اين مسابقات در سالن بسكتبال آزادي تهران ساعت ۱۶ روز دوشنبه برگزار مي شود.

«محمد دادكان»:
فدراسيون فوتبال از رفتار دو ملي پوش متأسف است
رئيس  فدراسيون  فوتبال  كشورمان  تأكيد كرد كه  اين  فدراسيون  از رفتار دو ملي پوش  ايراني  در جريان  ديدار تيم هاي  ملي  ايران  و عمان  متاسف  است .
محمد دادكان  كه  با بخش  خبر شبكه  سوم  سيما گفت  و گو مي كرد، در خصوص تصميمات  احتمالي  فدراسيون  فوتبال  در اين  زمينه  گفت : منتظر نظر كادر فني در اين  رابطه  هستيم  و پس  از اعلام  نظر مربيان ، تصميمات  لازم  را اتخاذ خواهيم  كرد. وي  كه  به  صورت  ضمني  اخراج  اين  دو بازيكن  خاطي  را از اردوي  تيم  ملي فوتبال  رد مي كرد، افزود: بايد در شرايط بازي  قرار داشت  و فشارهايي  كه اين  بازيكنان  جوان  تحمل  مي كنند را از نزديك  درك  كرد و پس  از آن تصميم گرفت .
رئيس  فدراسيون  فوتبال  ادامه  داد: ما دو بازيكن  خود را به  دليل  مصدوميت  از دست  داده ايم ، لذا نمي توانيم  با اخراج  اين  دو بازيكن  بر مشكلات  تيم  بيفزاييم .
دادكان  تأكيد كرد: من  نيز همچون  تمامي مردم  ايران  از رفتار اين  دو بازيكن  متاسف  هستم ، اما نبايد در اين  زمينه  عجولانه  تصميم  گرفت  و پس  از آن  از تصميم  خود پشيمان  شد. وي  با انتقاد از كارشناساني  كه  خواهان  برخورد شديد با بداوي  و رضايي هستند، گفت : تعويض  بداوي  نشان دهنده  اين  است  كه  كادر فني  به  اهميت برخورد با خاطيان  آگاه  است ، اما آنهايي  كه  انتقاد مي كنند بايد در شرايط بازي  حضور داشته  و از نزديك  با مشكلات  و فشارهاي  رواني  آشنا باشند.

ابراز تأسف علي دايي از برخورد دو بازيكن تيم ملي
علي  دايي  كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  ايران  از برخورد دو بازيكن  تيم  ملي فوتبال  ايران  در جريان  ديدار مقابل  عمان  ابراز تاسف  كرد.
علي  دايي  كه  در پايان  ديدار تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  و عمان  با برخي خبرنگاران  خارجي  و به  زبان  انگليسي  گفت  و گو مي كرد، افزود: در طول  دوران بازيگري ام  تاكنون  شاهد بروز چنين  صحنه اي  از سوي  بازيكنان  تيم  ايران  نبودم و اتفاق  ديروز براي  من  بسيار غيرمنتظره  بود.
وي  با اعلام  اين كه  بداوي  يكي  از بازيكنان  جوان  تيم  ايران  است ، از حركت وي  ابراز تاسف  و خاطرنشان  كرد كه  به عنوان  كاپيتان  تيم  ملي  ايران  از بروزچنين  حركتي  در داخل  زمين  متعجب  شدم .

رئيس فدراسيون دو و ميداني
المپيكي ها آماده اند
007392.jpg
خبرنگار همشهري: حسين جلالي، پس از پايان دومين مرحله ي ليگ دووميداني در ساري بر آمادگي ورزشكاران المپيكي به عنوان مهمترين نكته ي اين مسابقات تاكيد كرد.
رييس فدراسيون دووميداني اظهار كرد: در دومين مرحله ي ليگ دووميداني، بسياري از دونده ها كه از آنها انتظار عملكرد مطلوب مي رفت، خوب ظاهر نشدند، ولي شاهد درخشش برخي ورزشكاران ديگر بوديم.
وي با اشاره به رقابت مهاجرشجاعي و مرادي در دوي ۸۰۰ متر، گفت: در تاريخ دووميداني كشور ثبت چنين ركوردي در ليگ دووميداني و در رشته ي ۸۰۰ متر سابقه نداشته است. به طوري كه سجاد مرادي به مرز يك دقيقه و ۴۵ ثانيه رسيد و مهاجر شجاعي نيز توانست ركورد كشور را بهبود بخشد. همچنين عباس صميمي با حضور در ليگ، نشان داد كه در وضعيت مطلوبي به سر مي برد؛ آمادگي صميمي و مرادي مهمترين نكته ي اين مسابقات بود.جلالي در ادامه افزود: از سوي ديگر، شاهد بوديم، دوندگاني مانند جلودارزاده و باباخاني كه از دوندگان باسابقه هستند، به شرايط مطلوب خود نزديك شده اند.وي در مورد اهداي جايزه به احسان حدادي، نخستين مدال آور جهاني اين رشته، خاطر نشان كرد: با مذاكراتي كه در اين زمينه انجام داده ايم، جوايز ويژه اي به وي اهدا خواهد شد. به طوري كه فدراسيون دو و ميداني، سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و شركت ملي نفت ايران هر كدام به صورت جداگانه جوايز ويژه اي به وي خواهند داد.

رئيس فدراسيون واليبال
بين شكست هاي رسمي و تداركاتي بايد تفاوت قائل شد
007401.jpg
خبرنگار همشهري: واليبال ايران براي ارزيابي موقعيت خود جهت حضور در ليگ جهاني نياز به ده بازي در سال با تيم هايي امثال كانادا و سفرهاي طولاني تر دارد. رئيس فدراسيون واليبال با اعلام اين مطلب در مورد ارزيابي خود از شكست هاي تيم ملي در كانادا به همشهري گفت: باخت هاي تداركاتي را نبايد به حساب شكست هاي رسمي گذاشت.
نگاهي به كارنامه تيم هاي مطرح امروز جهان به ما مي گويد كه آنها قبل از رسيدن به چنين جايگاه رفيعي بارها در مقابل حريفان تن به شكست داده تا توانسته اند خود را با شرايط سخت كنوني وفق بدهند. يزداني خرم افزود: واليبال ما درست چنين وضعيتي دارد. تيمي كه مي خواهد زمينه هاي حضور در ليگ جهاني را براي خود فراهم سازد، نبايد خستگي جسمي سفر طولاني را بهانه قرار دهد.
به جاي بهانه هاي اينچنيني بايد به دنبال برطرف كردن عيب ها بود و از شكست هاي تداركاتي پل پيروزي در بازيهاي رسمي را ساخت. رئيس فدراسيون واليبال با اشاره به صحبت هاي قبل از اعزام «پارك كي ون» سرمربي  كره اي تيم ملي گفت: او قبل از سفر كانادا با ما اتمام حجت كرد كه با تيم دگرگون شده انتظار پيروزي در بازيهاي تداركاتي مقابل حريف پر قدرتي چون كانادا را از ما نداشته باشيد. وي اضافه كرد: «پارك كي ون» به عنوان يك مربي حرفه اي تفكري متفاوت با ما نسبت به باخت هاي بازيهاي تداركاتي دارد.

رقابت هاي واترپلو رده هاي سني ايران
گروه ورزشي:مسابقات واترپلو قهرماني رده هاي سني ايران از روز دوشنبه هفته جاري در دانشگاه تربيت معلم حصارك كرج آغاز مي شود. در اين مسابقات كه در چهار رده سني زير ۱۴ ، ۱۶ ، ۱۸ و ۲۰ سال برگزار مي شود، در هر رده سني حدود ۱۲ تيم حضور دارند. اين مسابقات به ترتيب در روزهاي ۵ تا ۹ مرداد (زير ۲۰ سال) ۱۱ تا ۱۵ (زير ۱۸ سال) ۱۷ تا ۲۱ (زير ۱۶ سال) و ۲۳ تا ۲۷ (زير ۱۴) سال برگزار خواهد شد. فدراسيون شنا و شيرجه و واترپلو علت برگزاري مجتمع اين مسابقات را نبود استخرهاي استاندارد در ساير شهرها عنوان كرده است. نفرات برتر اين مسابقات در رده هاي سني مختلف توسط كميته واترپلوي فدراسيون براي شركت در اردوهاي آمادگي دعوت خواهند شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |