يكشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۶ - Aug 15, 2004
خيابان هاي تهران روزانه ۱۰ هزار تن آسفالت مصرف مي كنند
009006.jpg
معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت:روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار تن آسفالت براي ترميم معابر شهر تهران استفاده مي شود.
علي آبادي، روكش و لكه گيري معابر و خيابانهاي شهر تهران را از وظايف اين معاونت دانست و افزود: كميته تخصصي اين معاونت بعد از تحقيقات بسيار از ميان ۲۴ كارخانه آسفالت سازي موجود در تهران با ده كارخانه قرارداد منعقد كرده است.
ترميم روكش آسفالت معابر شهر در اولويت برنامه هاي عمراني - فني قرار دارد و پيش بيني مي شود انجام اين مهم در روان سازي ترافيك معابر تاثيرگذار باشد.

شهرداري منطقه ۲۱ تهران
شهرداري منطقه ۲۱ تهران با اعتباري بيش از ۲۰ ميليارد ريال نيمه اول شهريور افتتاح خواهد شد.
مهندس سيدمهدي هاشمي معاون امور مناطق شهرداري تهران گفت: به علت راه اندازي نشدن سيستم هاي ارتباطي و مخابراتي در شهرداري منطقه ۲۱ آغاز به كار اين منطقه با تأخير مواجه شد. وي تصريح كرد: منطقه ۲۱ شهري با توجه به صنعتي بودن و قرار گرفتن عمده اي از كارخانجات شهر تهران در آن امكان توسعه و سرمايه گذاري جديدي را براي شهرداري تهران فراهم كرده است. هاشمي با اشاره به بزرگي حريم اين منطقه گفت: با پيش بيني ۱ ميليون متر مربع فضاي سبز كمبودهاي فضاي سبز تهران جبران خواهد شد.

رسول خادم:
جايگاه شوراها در هيأت دولت بازنگري مي شود
رئيس اجلاس كميسيون هاي فرهنگي- اجتماعي شوراهاي مراكز استان هاي كشور از بررسي و بازنگري نقش و جايگاه شوراها در برنامه هاي توسعه كلان كشور توسط هيات دولت در آينده نزديك خبر داد.
رسول خادم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري فارس، تصويب و ارائه طرح پيشنهادي به هيات دولت در خصوص بازنگري نقش و جايگاه شوراها در حوزه هاي فرهنگي- اجتماعي برنامه سوم و چهارم توسعه را يكي از مهمترين مصوبات اجلاس نهم كميسيونهاي فرهنگي- اجتماعي شوراهاي مراكز استانها عنوان كرد و گفت: اين طرح در آينده نزديك با تأكيد بر ضرورت حضور شوراها در تدوين و تنظيم آيين نامه هاي اجرايي برنامه سوم و چهارم توسعه به دولت ارائه خواهد شد.
وي درخصوص دلايل ارائه اين طرح اظهار داشت: علي رغم محوريت شوراها در ايجاد هماهنگي ميان دستگاههاي اجرايي مسئول در امور شهر و نظارت بر عملكرد آنها، اما همچنان براي شوراهاي اسلامي شهر در آيين نامه هاي اجرايي برنامه هاي توسعه كلان كشور نقش قابل توجه و واقعي لحاظ نگرديده است.
رئيس اجلاس كميسيونهاي فرهنگي- اجتماعي شوراهاي مراكز استانهاي كشور خاطرنشان كرد: براساس قانون هر وظيفه اي كه به شهرداريها واگذار مي شود ابتدا بايد مورد بررسي و تاييد شوراها قرار گيرد زيرا كه ناديده گرفته شدن جايگاه شوراها در تدوين و تنظيم آيين نامه هاي اجرايي همچون ماده ۱۳۶ برنامه سوم توسعه براي واگذاري بخشي از وظايف دستگاههاي دولتي به شهرداريها به منظور ايجاد مديريت يكپارچه شهري در راستاي كوچك سازي دولت، مشكلات متعددي براي تحقق اين ماده بوجود آورده است.
وي تصويب طرح ايجاد شوراهاي هماهنگي ورزش در شهرها را يكي ديگر از مصوبات اين اجلاس عنوان كرد و افزود: اين طرح بر اساس بررسيهاي انجام گرفته در خصوص كليه توانمنديهاي موجود در دستگاههاي اجرايي مرتبط در كارگروههاي ورزش همگاني، قهرماني و حوزه عمراني ورزش، در اجلاس نهم كميسيونهاي فرهنگي شوراهاي مراكز استانها مطرح و مورد تصويب قرار گرفت.

بازديد شهرداران مدارس منطقه ۱۵ از كلينيك گل و گياه
008994.jpg
شهرداران مدارس منطقه ۱۵ از كلينيك گل و گياه بازديد و از نزديك با فعاليت هاي اين مركز آشنا شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵، به دنبال آغاز به كار كلينيك گل و گياه در فروردين ماه سال جاري در پارك بامچال منطقه و ارائه خدمات مرتبط با گل و گياه به شهروندان، در راستاي همكاري هاي فرابخشي با سازمانها و ارگانها از جمله آ موزش و پرورش اقدام به اجراي دو طرح با عناوين طرح ساماندهي فضاي سبز مدارس و طرح حافظين فضاي سبز نموده است.
بنابراين گزارش در طرح ساماندهي فضاي سبز مدارس، تعدادي از دانش آموزان علاقه مند از طرف شهرداران مدارس انتخاب شده و در اين مركز آموزشهاي لازم در زمينه نحوه نگهداري از فضاي سبز را گذرانده و با روشهاي حفظ و نگهداري فضاي سبز از جمله نظافت، كاشت، آبياري، چمن زني، هرس و... آشنايي لازم را كسب مي نمايند تا از آموزشها در نگهداري از فضاي سبز مدارس خود بهره مند شوند.
به كليه كساني كه فضاي سبز با كيفيت بالاتري ارائه دهند كارت حافظ فضاي سبز داده مي شود تا در تمامي موارد مربوط به فضاي سبز از امكانات كلينيك بهره مند شده و مشاوره لازم را بنمايند.
اين گزارش حاكيست حوزه معاونت امور شهري و فضاي سبز منطقه ۱۵ همچنين اقدام به برگزاري كلاسهايي در كلينيك گل و گياه در زمينه هاي نحوه پرورش قارچهاي خوراكي در منزل، نحوه تهيه و نگهداري باغهاي شيشه اي (تراريوم)، آموزش نحوه كاشت، تكثير و نگهداري گلهاي آپارتماني و آشنايي با گياهان دارويي و موارد استفاده آنها نموده است.

اصرار بر يك طرح ضد محيط زيست
008997.jpg
مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست با استناد به مصوبه هيات دولت تاكيد كردند كه از احداث هر گونه جاده و بزرگراه در داخل تالاب جلوگيري مي كنند. احداث آزاد راه انزلي از سال ۷۷ شروع شده و در سال ۷۹ به علت ورود اين آزاد راه به فضاي تالاب انزلي و مخالفت سازمان حفاظت محيط زيست در اثر عدم انجام ارزيابي هاي زيست محيطي متوقف شد و هيات دولت نيز طي مصوبه اي به وزير راه اعلام كرد كه براي ادامه اين بزرگراه بايد نظر سازمان حفاظت محيط زيست را جلب كند، پس از اين مصوبه تا كنون عمليات اجرايي آزاد راه مذكور متوقف مانده ولي وزير راه بر عبور آزاد راه مذكور از داخل تالاب پافشاري مي كند.

۳ ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در خيابان هاي تهران
009003.jpg
شمار خودروهاي در حال تردد در شهر تهران تا سال ۱۳۸۴ به ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه افزايش مي يابد.
به گزارش آسمان آبي ايران، در حال حاضر ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در شهر تهران در حال تردد است كه با ۲۰ درصد افزايش به ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۸۴ افزايش مي يابد.طبق اعلام نظر كارشناسان ظرفيت فعلي شهر تهران تنها ۱ ميليون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو است كه در سال ۷۸ اين ظرفيت تكميل شد و در سال ۸۰ به ۲ ميليون دستگاه رسيد.

تهران روزانه به ۴ كيلومتر راه جديد نياز دارد
تهران ۵ سال ديگر بزرگترين پاركينگ جهان مي شود
009000.jpg
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: روزانه ۱۴۰۰ دستگاه خودروي جديد و ۱۶۰۰ موتورسيكلت بدون هيچ خروجي در تهران شماره گذاري شده و در صورت ادامه اين روند تا ۵ سال آينده تهران به بزرگترين پاركينگ جهان تبديل خواهد شد، در حالي كه براي متناسب سازي ظرفيت شبكه راهها با اين حجم خودرو، تهران روزانه به ۴ كيلومتر راه جديد نياز دارد.
دكتر حميد بهبهاني در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: روزانه حدود ۵/۲ ميليون خودرو در سطح اين شهر تردد مي كنند كه ۱ ميليون و ۶۰۰ هزار خودرو درست در ساعات اوج ترافيك در خيابانهاي تهران هستند.
وي به ورود سالانه ۴۰۰ هزار خودروي جديد به شبكه معابر تهران اشاره كرد و افزود: اين در حالي است كه خيابانها و بزرگراههاي شهر در حال حاضر ظرفيت تعداد محدودي خودرو را داشته و اگر وزارت صنايع و به تبع آن كارخانجات توليد كننده خودرو در فكر افزايش شاخص توسعه خود باشند، طي چند سال آينده سالانه بيش از ۶۰۰ هزار خودروي جديد وارد شبكه معابر تهران خواهد شد كه به دليل عدم متناسب سازي ظرفيت خيابانهاي شهر با اين حجم انبوه، ترافيك تهران ظرف مدت كوتاهي به حالت قفل در خواهد آمد.
بهبهاني با بيان اينكه ترافيك را نمي توان كم كرد بلكه تنها مي توان براي روان سازي آن تلاش نمود، تصريح كرد: كارخانجات فقط خودرو به تهران تزريق مي كنند در حالي كه سالانه دو برابر خودروهاي جديدي كه وارد شهر تهران مي شود بايد خودروي فرسوده از رده خارج شود. وي احداث پاركينگ هاي طبقاتي به تعداد لازم، محدوديت تردد خودروهاي تك سرنشين و هدايت مردم به استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي را مهمترين راهكارهاي كاهش معضل ترافيك تهران دانست و افزود: شهرداري تهران براي رفع معضل ترافيك تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي انبوه، توسعه خطوط ۳ و ۴ مترو، احداث قطار هوايي و تجهيز پاركينگهاي طبقاتي را در اولويت كاري قرار داده است كه اميدواريم به زودي با تحقق اين برنامه ها بخش مهمي از اين معضل عمومي مرتفع شود.

دكتر احمدي نژاد:
روحيه محافظه كاري حاكم بر فضاي اجرايي ظرفيت تحول آفريني ندارد
شهردار تهران با تاكيد بر اين كه برخي با ايجاد تنش، به دنبال پوشاندن ناكارآمدي خودشان هستند، گفت: اگر نگاه اقتصادي در سيستم اداري و اجرايي كشور حاكم شود، جامعه به سرعت متحول خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد با حضور در جمع اساتيد بسيجي دانشگاه هاي تهران طي سخناني با اعلام اين مطلب افزود:بيش از ۸۵ درصد تصميمات اقتصادي، عمراني، فرهنگي و... كشور در تهران اتخاذ مي شود و حدود ۶۰ درصد از ۵۵ ميليارد تومان نقدينگي كشور در اين شهر جاري است.
وي در ادامه با طرح اين سئوال كه براي دسترسي به زندگي مطلوب در چنين شهري چه بايد كرد، افزود: حداقل طي ۴۰ سال اخير همواره مديريت شهر تهران در برابر تحولات منفعل بوده و يا با فاصله قابل توجهي از تحولات حركت كرده است.
وي با تاكيد بر اين كه براي رفع تمام مشكلات تهران و دسترسي به زندگي مطلوب در كشور نيازمند چند تصميم بزرگ و تحول آفرين هستيم، افزود: در سال گذشته مديران و كاركنان شهرداري تهران در زمينه ترافيك تلاش شبانه روزي كردند ولي مردم شهر تغييرات چنداني در وضع تردد شهر احساس نمي كنند، زيرا در تهران بيش از ۶۰ درصد جابه جايي ها توسط خودروهاي سواري انجام مي شود.
شهردار تهران گفت:  براي رفع اين مشكل بايد با سرمايه گذاري بزرگ و تحول آفرين، ۶۰ درصد جابه جايي ها را از طريق شبكه حمل و نقل عمومي انبوه، سيستم هاي ريلي زيرگذر و اتوبوس ها انجام داد.وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود اظهارداشت: امروز با توجه به افزايش قيمت زمين و مسكن در تهران و به خاطر اجراي سياست هاي غلط، احداث هر كيلومتر بزرگراه بين ۳۰ تا ۴۰ ميليارد تومان هزينه دارد و همچنين براي احداث فقط يك پل بر روي هر بزرگراه، بايد ۲۶ ميليارد تومان هزينه كرد، درحالي كه با كاهش خودروهاي تك سرنشين و سواري نيازي به صرف هزينه هاي هنگفت براي جابه جايي شهروندان نيست.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به بافت فرسوده تهران به عنوان يكي ديگر از مشكلات اين كلان شهر كه حل آن نيازمند تصميمات بزرگ است، تصريح كرد: از ۷/۱ ميليارد واحد مسكوني موجود در تهران ۴۵ درصد آن فرسوده است كه بايد با يك اقدام بزرگ ملي و يكباره اين مساله را حل كرد.
وي افزود: در حال  حاضر اغلب مردم براي تامين مسكن بايد يك سوم تا نيمي از عمر خود را صرف كنند، درحالي كه با تغيير نگاه ها و سرمايه گذاري كلان مي توان ظرف ۵ تا ۸ سال مشكل مسكن را حل كرد.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه وجود چنين نگاهي در شهرداري و شوراي شهر براي اخذ تصميمات بزرگ در تهران كافي نيست، اظهارداشت: تنها راه نجات كشور و رفع مشكلات، بازگشت به نگاه انقلابي با ويژگي هايي چون خودباوري و اعتماد به نفس، شجاعت در تصميم گيري هاي بزرگ، تحول خواهي و اتكاي صددرصد به مردم است.
وي با تاكيد بر اينكه با وجود سازمان هاي اداري منفعل موجود اخذ تصميم هاي بزرگ و تحول آفرين ممكن نيست، تصريح كرد: زيرا در اين سيستم جابه جايي يك مكان، اطاق يا ميز كار، استعداد تبديل شدن به يك بحران اجتماعي را دارد.
وي افزود: متاسفانه از همان روزهاي نخست انقلاب عده اي ازجمله دولت موقت اعلام كردند كه انقلاب به وقوع پيوسته و مردم بايد به خانه هاي خود بازگشته و امور كشور را به دولت بسپارند، در نتيجه ،اين تفكر انحرافي پس از سالها در فضاي اداري و اجرايي كشور ريشه گرفته و مردم از صحنه اداره كشور خارج شدند.
از سوي ديگر، شهردار تهران در نخستين همايش تجليل از آزادگان سرافراز شهرداري تاكيد كرد:  آزادگان ما الگو و نمونه همه آزاديخواهان جهان هستند.
محمود احمدي نژاد افزود: آزادگان ذخيره ارزشمندي براي اداره اين كشور هستند و تاريخ ما قامت هاي بلند و مقاومت هاي ستودني اين جوانان برومند را با قلم زرين ثبت خواهد نمود.
شهردار تهران گفت: تا زماني كه جامعه مروج فرهنگ آزادگي و سرافرازي آزادگان باشد، هرگز زير بار ظلم نخواهد رفت.
دكتر احمدي نژاد با تجليل و قدرداني از خانواده هاي آزادگان كه در طول دوران اسارت عزيزان خود، صبوري و استقامت پيشه كردند، اظهارداشت:  خانواده هاي آزادگان سالهاي سخت انتظار را با آگاهي، مقاومت و سرافرازي پشت سر گذاردند و از استقلال و ارزش هاي اسلامي جانانه دفاع كردند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |