يكشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۶ - Aug 15, 2004
اميدهاي مدال كشتي آزاد از نگاه برزگر
گروه ورزشي: به طور ميانگين حق تيم كشتي آزاد ايران از المپيك آتن كسب ۳ مدال طلا است كه البته رسيدن به اين سه مدال به قرعه  مسابقات نيز بستگي دارد.منصور برزگر سرمربي تيم كشتي آزاد با بيان مطلب فوق اظهار كرد: ملي پوشان كشتي آزاد بايد در ميدان قرار بگيرند تا توانايي هايشان را دريابيم. ولي با توجه به معيارهاي موجود و شناخت از حريفان، در چند وزن شانس كسب مدال را داريم.

امروز آغاز رقابت هاي واليبال مردان المپيك در تالار ونوس
خبرنگار همشهري: واليبال يازدهمين حضور خود را در المپيك آتن تجربه مي كند. رقابت هاي واليبال مردان و زنان المپيك از ديروز در تالار ونوس شهر آتن آغاز شد. در رقابت هاي مردان ۱۲ تيم حاضرند كه امروز از گروه A صربستان با لهستان، آرژانتين با فرانسه، تونس با يونان و از گروه B برزيل با استراليا، ايتاليا با آمريكا و هلند با روسيه ديدار مي كنند. قبل از آغاز اين بازي ها از تيم هاي برزيل، روسيه، ايتاليا و صربستان به عنوان بخت هاي نخست  قهرماني ياد شد.
در پايان دور مقدماتي چهار تيم برتر هر گروه روانه مرحله دوم خواهند شد كه در اين مرحله به ترتيب تيم هاي اول هر گروه با تيم  چهارم و دوم ها با تيم هاي سوم بازي مي كنند و تيم هاي برنده به جمع چهار تيم مرحله نيمه  پاياني راه مي يابند.
داوران ليگ برتر در كلاس توجيهي
در حالي كه هنوز يك ماه به آغاز مسابقات ليگ برتر اين فصل باقي مانده، كميته داوران فدراسيون واليبال امروز داوران بين   المللي را به كلاس مرور قوانين فراخوانده است. اين كلاس عصر امروز برگزار مي شود و طي آن حاضرين با  آخرين قوانين داوري آشنا خواهند شد. البته بنا به گفته كاظم نفر رئيس كميته داوران واليبال قبل از آغاز ليگ برتر نيز داوران در چند نشست  هماهنگي شركت مي كنند.

جابه جايي ۱۲ ركورد ملي در رقابت هاي شناي جانبازان و معلولان
گروه ورزشي: پانزدهمين دوره مسابقات قهرماني كشور شناي جانبازان و معلولين كه به مدت سه روز و با حضور ۱۱۲ ورزشكار در استخر عدالت شهر يزد در جريان بود با قهرماني تيم خراسان به پايان رسيد. در خلال برگزاري اين رقابتها دوازده ركورد ملي نيز جابجا شد. خراسان با كسب ۲۳۱ امتيازبه مقام اول دست يافت و تيم تهران با ۲۱۴ امتياز دوم و فارس با ۱۲۷ امتياز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
شايان ذكراست در اين مسابقات ۱۵ استان حضورداشتند كه در ۱۰ كلاس پزشكي ورزشي و در ۵۶ ماده به رقابت پرداختند.

آغاز بسكتبال در المپيك
008982.jpg
گروه ورزشي: رقابت هاي بسكتبال مردان بيست وهشتمين دوره بازي هاي المپيك ۲۰۰۴، از امروز در شهر آتن آغاز مي شود.۱۲تيم برتر بسكتبال دنيا در بيست وهشتمين دوره بازي هاي المپيك، از امروز به مصاف هم مي روند تا در پايان رقابت ها چهره  تيم برتر مشخص شود.
آنگولا، ليتواني، پورتوريكو، آمريكا، يونان، استراليا، نيوزيلند، چين، اسپانيا، آرژانتين و صربستان و مونتگرو از جمله تيم هاي بسكتبال ۵ قاره جهان هستند كه براي انجام رقابت در بازي هاي المپيك در آتن حضور پيدا كرده اند.براساس برنامه رقابت هاي المپيك آتن تيم هاي (آنگولا، ليتواني)، (پورتوريكو، آمريكا)، (يونان، استراليا) از گروه B و (ايتاليا، نيوزيلند)، (چين، اسپانيا) و (آرژانتين، صربستان) از گروه A رقابت هاي خود را آغاز مي كنند.
ايگوركاچورا سرمربي جديد
تيم بسكتبال نوجوانان
در پي استعفاي كسايي پور از سرمربيگري تيم بسكتبال نوجوانان ايران ايگوركاچورا از اوكراين جانشين او شد. كسايي پور بدليل سرمربيگري تيم باشگاهي زغالسنگ از تيم نوجوانان كناره گيري كرد.

ايران ميزبان اولين رويداد جهاني ورزش بعد از المپيك آتن
008973.jpg
گروه ورزشي: اولين رويداد جهاني بعد از بازيهاي المپيك ۲۰۰۴، رقابتهاي مقدماتي اسكي چمن قهرماني جهان در ايران خواهد بود.
در نشريه كميته بين المللي المپيك آمده است كه اين مسابقات در منطقه اي به نام ديزين در اطراف پايتخت ايران (تهران) برگزار مي شود.
المپيك آتن روز ۸ شهريورماه به پايان مي رسد و رقابتهاي اسكي چمن از روز ۱۱ شهريورماه به مدت ۳ روز آغاز خواهد شد.
به گزارش ايرنا همچنين ستاد برگزاري اين مسابقات به نقل از حميدرضا تفته آورده است كه «جي جي روسو» از جمهوري چك كه رياست كميته اسكي روي چمن فدراسيون بين المللي اسكي را در اختيار دارد و ون گن از آلمان ناظر فدراسيون جهاني، قبل از آغاز مسابقات جلسه مشتركي با وي برگزار خواهند كرد.در اين جلسه نحوه برگزاري و امكانات در نظر گرفته شده از سوي ايران براي برگزاري اين مسابقات مورد بررسي قرار مي گيرد.

دانشگاه آزاد فاتح كاراته جام وحدت و دوستي
خبرنگار همشهري: پنجمين دوره پيكارهاي بين المللي كاراته جام وحدت و دوستي با قهرماني تيم دانشگاه آزاد اسلامي به پايان رسيد. در اين دوره از مسابقات ۱۰۸ ورزشكار در قالب ۸ تيم خارجي عربستان، قطر، جمهوري آذربايجان، اردن، تاجيكستان، تونس، سوريه، مراكش و تيم ملي اميد ايران و دانشگاه آزاد اسلامي حاضر بودند كه در پايان تيم دانشگاه با كسب ۸ مدال طلا، ۶ مدال نقره و يك مدال برنز با اقتدار قهرمان شد و عنوان دوم و سوم هم به ترتيب نصيب تيم هاي تونس و سوريه شد. مجيد طحافي، علي اكبر شكيب، منصور حسن بيگي، اسماعيل ترك زاد، محسن اشرفي، نادر جودت و تيم كاتاي دانشگاه فاتحين مدال طلا بودند. بن اخيا زيد از تونس و قهرماني از سوريه دو مدال باقيمانده را از آن خود كردند.

اخبار المپيك ۲۰۰۴ آتن
برنامه رقابت هاي امروز بازيهاي المپيك
برنامه  زمانبندي  روز يكشنبه  مسابقات  رشته هاي  مختلف  ورزشي  در بازيهاي المپيك  اعلام  شد.
به  گزارش  روز شنبه  خبرگزاري  رويترز از آتن ، در اين  روز ۱۲ مدال  طلادر رشته هاي  متفاوت  توزيع  خواهد شد كه  از اين  تعداد ۴ مدال  طلا به  برترين هاي  رشته  شنا تعلق  دارد.
برنامه  مسابقات  امروز به  اين  شرح  است : (ساعتها، به  وقت  ايران  است )
تيراندازي :تپانچه  بادي  ۱۰ متر زنان  ۴۰/ ۱۳
تيراندازي:تفنگ  مردان  ۴۵/ ۱۵
جودو:اوزان  ۵۲ كيلوگرم  زنان  و ۶۶ كيلوگرم  مردان  ۳۰/ ۱۹وزنه  برداري :وزن  ۵۳ كيلوگرم  زنان  ۴۰/۱۹
دوچرخه  سواري:استقامت  جاده  زنان  ۲۰شنا: ۱۰۰ متر زنان شنا : ۱۰۰ متر مردان شمشير بازي  : اپه  انفرادي  زنان  ۳۵/۲۱شنا:۴۰۰ متر آزاد زنان شنا : ۴ در ۱۰۰ متر آزاد امدادي  مردان وزنه  برداري  : وزن  ۵۶ كيلوگرم  مردان ۱۰/۲۳
پيام تبريك رئيس مجلس به آرش ميراسماعيلي
غلامعلي  حدادعادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي روز شنبه  در پيامي به  آرش  ميراسماعيلي  اقدام  اين  قهرمان  ايراني  در مورد خودداري  وي  از مسابقه  باحريفي  از رژيم  صهيونيستي  را به  وي  تبريك  گفت . رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي در اين  پيام  اظهار داشت : اينجانب  اين  انتخاب  شجاعانه  را كه  نمونه اي  از روح  جوانمردي  و پهلواني  همه  ورزشكاران  ايراني است  به  شما تبريك  مي گويم . حداد عادل  افزود: اطمينان  داشته  باشيد حذف  شما از مسابقات  به  دليل موضع  انساني  و اسلامي تان  جايگاه  شما را در دل  همه  ايرانيان  و بلكه  همه انسانهاي  آزاديخواه  و عدالت  طلب  جهان  تثبيت  خواهد كرد.
كفاشيان: از ميراسماعيلي تقدير خواهد شد
008991.jpg

معاون  ورزشي  و امور فدراسيون هاي  سازمان  تربيت  بدني  گفت : طي  مراسمــي كه  تاريخ  آن بعدا اعلام  خواهد شد، از آرش  ميراسماعيلي  بصورت  زيبا و مناسب تقدير خواهد شد.
علي  كفاشيان  روز شنبه  در آتن  افزود: ميراسماعيلي  يكي  از ورزشكاران  ايراني  بود كه  اميد زيادي  به  كسب  مدال توسط وي  وجود داشت  و به  همين  دليل  بايـــد از اين  اقدام  بصورت  پسنديده اي  تجليل  شود.
وي  گفت : در حال  بررسي  جوايز ويژه  قهرمانان  المپيك  براي  پرداخت  به  اين  جودوكار هستيم .
فرنگي كاران و قهرمانان دو و ميداني ايران امروز عازم يونان شدند
چهارمين گروه از كاروان ورزشي ايران براي شركت در بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن بامداد امروز يكشنبه ۲۵ مرداد ماه عازم يونان شد.
اين گروه متشكل از علي اشكاني، حسن رنگرز، پرويز زيدوند، محمود هاشم زاده، سجاد برزي و بهروز جمشيدي از تيم كشتي فرنگي هستند كه به ترتيب در اوزان ۶۰ ، ۵۵ ، ۶۶ ، ۹۶ ، ۱۲۰ و ۸۴ كيلوگرم با حريفان خود رقابت مي كنند.
عباس صميمي و سجاد مرادي از تيم دو و ميداني نيز از ديگر اعضاي چهارمين گروه اعزامي كاروان ورزشي المپيك آتن هستند.
آخوندزاده از رسيدن به ديدار فينال بازماند
008985.jpg

مسعود حاجي آخوندزاده در ديدار نيمه نهايي وزن منهاي ۶۰ كيلوگرم رقابت هاي جودو بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن مقابل حريفي از گرجستان تن به شكست داد.
در اين ديدار كه در سالن ليوسيا آتن برگزار شد، آخوندزاده برابر نستور كرگياني قهرمان اروپا در سال ۱۹۹۹ ميلادي از گرجستان تن به شكست داد و از راهيابي به ديدار فينال اين وزن بازماند.
حاجي آخوندزاده در ديدارهاي گذشته خود برابر حريفاني از كامرون، ارمنستان و يونان به برتري دست يافته بود.
وي براي كسب عنوان سومي وزن منهاي ۶۰ كيلوگرم به مصاف حريفي از كره جنوبي رفت و با«ايپون»شدن با ضربه فني مسابقه را واگذار كرد و به مقام پنجم المپيك رسيد.
 رضازاده قويتر از همه در المپيك آتن
روزنامه لارپوبليكا چاپ ايتاليا در ويژه نامه بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن، حسين رضازاده وزنه بردار ايراني را قويتر از همه شركت كنندگان در اين رقابتها خواند.
لارپوبليكا در ويژه نامه روز جمعه خود با چاپ عكس بزرگي از رضازاده در المپيك ۲۰۰۰ سيدني در استراليا نوشت: اين ورزشكار ۲۶ ساله ايراني كه موفق به ثبت ركورد ۵/۴۷۲ كيلوگرم شد، قويترين شركت كننده در بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن است.
نسيم حسن پور، تنها نماينده ايران
در دومين روز از بازيهاي المپيك آتن
در دومين روز از بيست و هشتمين دوره بازيهاي المپيك آتن، نسيم حسن پور در رشته تيراندازي تنها نماينده ايران خواهد بود.
حسن پور امروز يكشنبه در رشته تپانچه بادي به مصاف رقيبان خود خواهد رفت.
آرش ميراسماعيلي ديگر نماينده كشورمان در رشته جودو قرار بود كه امروز به مصاف حريفان برود كه با كناره گيري وي از رويارويي با حريف رژيم صهيونيستي تنها حسن پور به ميدان خواهد رفت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |