شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۳ - Aug 21, 2004
اهل آخر الزمان
پيامبر اكرم(ص) در توصيف اهل آخرالزمان مي فرمايند: هنگامي كه مردم به دروغ گوش فرا دهند، حرام و رشوه بخورند، ربا را جايز بشمارند، شراب و قمار و لهو و لعب را حلال بدانند.
(بشارة الاسلام / ۷۵)
امروز با حافظ
به خال هندويش بخشم سمرقندو بخارا را
اگرآن ترك شيرازي به دست آرد دل مارا
كه عشق از پرده عصمت برون آرد زليخا را
من از آن حسن روز ا فزون كه يوسف داشت دانستم
بهارستان
دو تن برابر هم گاهي موجي هستند
و شيب دريايي
دو تن برابر هم گاهي ريشه اي هستند
در شب پيوند
اوكتاويوپاز - ترجمه سعيد آذرين

شهريور ماه برگزار مي شود
جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي در تهران
دهمين  جشنواره  بين المللي  تئاتر عروسكي  مبارك  ۲۳ شهريور ماه  در تهران  گشايش  مي يابد.
به  گزارش  ايرنا، ۱۷ گروه  نمايش  عروسكي خارجي  براي  نخستين  بار در اين  رويداد هنري  شركت  مي كنند.
بهروز غريب  پور دبير جشنواره  بين المللي  تئاتر عروسكي  دراين باره گفت : كار بازبيني  آثار متقاضي  اين  جشنواره  از اول  شهريورماه  آغاز مي شود. وي  گفت : يوسف  صديق ، حسين  دادشكر و فاطمه  معتمدآريا هيات  بازبيني جشنواره  تئاتر عروسكي  هستند.
دبير جشنواره  بين المللي  تئاتر عروسكي  افزود: براي  ارتقاء سطح  كيفي  آثارشهرستاني ، اين  نمايشها حضوري  بازبيني  مي شوند. آثار شهرستاني  پيشتر از طريق  فيلم  ويديويي  مورد بازبيني  قرار مي گرفت .
غريب  پورافزود: نتايج  بازبيني  نمايش هاي  برگزيده  در جشنواره  بين المللي تئاتر عروسكي  تا پنجم  شهريورماه  اعلام  مي شود. وي  به  آماده  شدن  عروسك هاي  نمايش  اپراي  رستم  و سهراب  اشاره  كرد وگفت : كار تمرين  اين  نمايش  در تماشاخانه  دائمي نمايش  عروسكي  تالار وحدت بزودي  آغاز مي شود.
غريب  پور همچنين  گفت : براي  شناساندن  عروسك  مبارك  به  عنوان  كهنسال ترين  عروسك  ايراني  در سطح  جهان  از اين  پس  در جشنواره هاي  بين المللي  تئاتر عروسكي  پسوند مبارك  نيز به  نام  جشنواره  افزوده  مي شود.
دهمين  جشنواره  بين المللي  تئاتر عروسكي  مبارك ، ۲۹ شهريور ماه  با معرفي آثار برتر پايان  مي يابد.

بيانيه انجمن قلم ايران در اعتراض به جنايات آمريكا در نجف
انجمن قلم ايران در اعتراض به حمله اشغالگران آمريكايي به عتبات عاليات در نجف اشرف بيانيه اي صادر كرد. در اين بيانيه آمده است: امروز نام هاي «بوش»، «پاول»،« رامسفلد» و «رايس» در فرهنگ لغات مردم آزاده جهان، پست تر از نام خوكان و گرگان و دزدان معنا دارد.

نمايشگاه كاريكاتور
نمايشگاهي از آثار «امين مويدي» هنرمند كاريكاتوريست معاصر در خانه كاريكاتور وابسته به سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران برپا شده است. مويدي كه از اعضا و بنيانگذاران انجمن كاريكاتوريست هاي اصفهان است، در اين آثار، دغدغه هاي انسان معاصر در هزار توي زندگي مدرن و پيامدهاي آن را به عنوان موضوعات بخش عمده اي از آثار خود برگزيده است.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
سناتور كندي در فهرست «تروريست هاي بالقوه»
در آمريكا مثالي است به اين مفهوم كه قرار گرفتن نام افراد در فهرست هاي «مورد سوء ظن ـ واچ ليست» سازمان هاي دولتي آسان است ولي پاك كردن اسم از اين ليست ها كاري آسان و سريع نيست و گاهي هم ابدي مي شود. اين مثال براي سناتور ادوارد (تد) كندي چهره سرشناس و يكي از معروف ترين شخصيت هاي سياسي آمريكا هم صادق بوده است. وي پريروز در كميسيون امور قضايي سناي آمريكا گفت: در ماه مارس پنج بار مرا كه چهار دهه است، هر هفته يكي ـ دو بار ميان واشنگتن و شهر بوستون رفت و آمد مي كنم و مسئله اي نداشته ام از سوار شدن به هواپيماي مسافربر جلوگيري كردند و وقتي از مأموران مربوط دليل اين كار را پرسيدم گفتند كه نام من در فهرست «پرواز ممنوع» است و كساني از سوي وزارت امنيت در اين ليست قرار مي گيرند كه براي امنيت سفر هوايي «خطر» باشند. مي دانم كه اين فهرست شامل تروريست هاي بالقوه و كساني است كه شديداً در معرض سوء ظن دولت آمريكا قرار دارند. تشابه اسمي و اشتباه اداري نخستين چيزي بود كه به ذهنم خطور كرد و پيش خود گفتم كه هنگام تهيه ليست به مشخصات كامل اين اسم توجه نشده است. لذا هر بار شخصاً با وزارت امنيت تماس گرفتم و تقاضاي اصلاح اشتباه را كردم، ولي باز در فرودگاه مانع سوار شدنم به هواپيما شدند. سرانجام، پس از بار پنجم به «تام ريج» وزير امنيت تلفن كردم و گفتم: ممكن است براي جمهوري خواهان يك خطر باشم ولي براي پرواز هوايي خطر نيستم. او دستور داد و اسم مرا از ليست حذف كردند. اين كه امروز در اين كميسيون اعتراض خود را مطرح و درخواست رسيدگي دارم به خاطر مردم است. مردمي كه نمي توانند مانند من به شخص «تام ريج» تلفن كنند، دردسر برايشان باقي مي ماند. برخي براي انجام كارهاي حياتي قصد پرواز دارند و رفتن به هر نقطه با اتومبيل برايشان ميسر نيست. اين مسئله كه مي دانم بسياري را گرفتار خود ساخته بايد ريشه اي حل شود. سئوال من اين است كه چرا به درخواست هاي مكرر من ترتيب اثر داده نشد، چه مشكل اداري در كار بود. مي گويند اشتباه از كارمند بوده است. خوب، اين اشتباه براي اتباع معمولي هم اتفاق مي افتد. بايد پس از وصول درخواست مسئله را حل كنند. بنا براين تقاضا مي كنم وزير امنيت بيايد و توضيح بدهد و مسئله مردم حل شود. اين مطلب كه پنجشنبه شب (بيستم اوت) از شبكه سي.بي.اس. پخش شد ديروز در همه روزنامه هاي آمريكا به چاپ رسيده بود.
۸ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار پول عراق چه شد؟
افشاگري «ديويد هاك ورث» سرهنگ بازنشسته آمريكايي كه براي نخستين بار در وب سايت شخصي او انتشار يافته بود و سپس مورد تأييد بازرسان مربوط قرار گرفت، اينك وارد مذاكرات سناي آمريكا شده است. ديروز سه سناتور پيرامون آن سخن گفتند و درخواست توضيح و رسيدگي كامل كردند و گفتند: ۸ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار كجاست؟ خلاصه افشاگري سرهنگ «هاك ورث» در وب سايت خود كه آن را به رسانه ها و مقامات اي ـ ميل كرده بود از اين قرار است: حكمران نيروهاي اشغال كننده عراق پيش از ترك اين سمت ۸ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار پول متعلق به عراق را به وزارتخانه هاي اين كشور تحويل داد تا آن را صرف نوسازي و عمران عراق كنند. اين پول از محل فروش نفت، سرمايه بلوكه شده دولت صدام حسين در بانك ها و نزد دولت هاي ديگر و نيز از مازاد برنامه سازمان ملل معروف به نفت در برابر غذا تامين شده بود. علاوه بر يك ميليارد دلار آن كه به جيب كمپاني  هاليبرتون رفت، بقيه پول نيز با حساب سازي و جعل اسناد، توسط ادارات عراقي در مدتي كوتاه بالا كشيده شد كه اختلاس و كلاهبرداري است. يك مورد از اين اختلاس به آن صورت بوده است كه يك سازمان عراقي فهرستي داده است كه به ۷۴ هزار نفر به منظور حفاظت حقوق پرداخت كرده است، حال آن كه نتوانست بيش از ۸ هزار و ۲۰۶ نام به دست دهد و تازه از اين عده فقط ۶۰۳ نفرشان حقيقي بودند و شناسايي شدند. بازرسان مربوط، اين افشاگري را تأييد و گزارش مبني بر وقوع كلاهبرداري كلان، اختلاس، تضييع و سوء استفاده از پول عراقي هاي جنگزده داده اند. سه سناتور دمكرات ديروز در اين زمينه از وزير دفاع آمريكا توضيح خواستند كه چرا حكمران سابق و هيأت تعيين شده از سوي نيروهاي ائتلاف اين پول را بدون شرط و تعيين ضابطه و هرگونه محكم كاري در اختيار وزارتخانه هاي عراقي قرار داده كه آن را به اين صورت مورد سوء استفاده قرار دهند و مسئله بازسازي و عمران عراق همچنان لاينحل باقي بماند.
يك نماينده جمهوريخواه كنگره  اشغال نظامي عراق را اشتباه خواند
«داگلاس بروتر» نماينده جمهوريخواه نبراسكا در كنگره آمريكا كه ۱۳ دوره اين سمت را بر عهده داشته است در نامه اي براي موكلان خود (كساني كه به او رأي داده بودند) تأكيد كرده است كه جنگ عراق و اشغال نظامي اين كشور يك اشتباه بود. وي كه نايب رئيس كميسيون اطلاعات مجلس نمايندگان و عضو ارشد كميسيون روابط خارجي اين مجلس است اضافه كرده است: من به استناد گزارش سازمان هاي اطلاعاتي كه صدام حسين داراي اسلحه كشتار جمعي و با القاعده در ارتباط است به درخواست رئيس جمهور كه مجوز جنگ خواسته بود رأي موافق دادم كه اينك ثابت شده است كه آن گزارش خلاف واقع بوده است. اگر اين گزارش نبود من رأي به جنگ نمي دادم. من پس از اين دوره، از نمايندگي كنار مي روم. شما بايد از نماينده بعدي خود بخواهيد كه تحقيق كند كه آيا گزارش خلاف واقع سازمان هاي اطلاعاتي تعمدي بوده است و يا صرفاً از روي اشتباه و سهل انگاري.

برگي از تاريخ
كشته شدن «ماكان كاكي»
۲۱ اوت در طول تاريخ، علاوه بر كشته شدن ماكان كاكي كه شرح آن در زيرخواهد آمد، شاهد رويدادهاي متعددي بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۴۴۱ ميلادي يزدگرد دوم شاه وقت از دودمان ساسانيان تصميم گرفت موقتاً پايتخت را از تيسفون (مدائن) به نيشابور منتقل كند تا به جبهه جنگ با هون ها نزديك باشد و امكان ندهد اقوام ساكن شمال شرق آسياي ميانه وارد ايران شوند. در سال ۱۷۷۴ (۲۰ اوت) «برناردو اوهيگينز» باني استقلال شيلي به دنيا آمد. در سال ۱۸۹۶ تلفن خودكار اختراع شد. در سال ۱۹۲۰ نخستين ايستگاه راديويي بازرگاني (غير دولتي) در ديترويت آمريكا تأسيس شد. در سال ۱۹۴۶ در پايان سه روز زد و خورد مسلمانان و هندوها در منطقه كلكته هند اعلام شد كه در اين زد و خوردها ۳ هزارتن كشته شدند. در سال ۱۹۸۳ سناتور بنينو آكينو از مخالفان ماركوس رئيس جمهوري فيليپين هنگام ورود به وطن در فرودگاه كشته شد و قتل او چنان مردم را به خشم آورد كه باعث فرار ماركوس از فيليپين شد و بيوه اكينو به رياست جمهوري رسيد و در سال ۲۰۰۳ (۱۹ اوت) يك انفجار انتحاري مقر نمايندگان سازمان ملل در بغداد را ويران ساخت و ۲۰ تن از جمله رئيس هيأت را كشت.اينك كشته شدن ماكان به عنوان برگ امروز: ماكان كاكي يكي از سرداران احياء استقلال ايران كه بر شمال كشور حكومت داشت ۲۱ اوت سال ۹۴۰ ميلادي (۳۲۹ هجري قمري) در جنگ با سربازان سردار ديگر ايراني از سامانيان كشته شد و خبر كشته شدن او بوسيله كبوتر نامه بر كه بر پايش جمله «ماكان كاسمه» را بسته بودند تا سبك باشد به نصر ساماني در بخارا رسانده شد و اين روزي غم انگيز در تاريخ وطن ما است كه يك ايراني به دست ايراني ديگر كشته مي شد. حال آن كه در اصل هر دو يك هدف مقدس را كه تحقق استقلال وطن بود دنبال مي كردند.
www.iranianshistoryonthisday.com

پاسخ به پرسش پزشكي
پرهيز پس از عمل جراحي زخم معده
دكتر روزنفلد در جواب به سئوالي توصيه كرده است كه بيماران مبتلا به زخم معده، پس از عمل جراحي بايد از دود كردن سيگار دست بردارند، قهوه و مواد داراي كافئين مصرف نكنند، الكل و نوشابه گازدار نخورند و از مصرف آسپرين و مشتقات آن نيز خودداري ورزند. عامل زخم معده علاوه بر اسيد معدي و استرس، ميكربي به نام هليكوباكتر پيلوري است و اگر زخم معده از اين ميكرب باشد
واگير دار است.

طي مراسمي در فرهنگسراي نياوران
برگزيدن انجمن منتقدان و نويسندگان تئاتر معرفي شدند
سومين جشن سالانه انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر ديروز با حضور اعضاي انجمن، هنرمندان و مهمانان ويژه در سالن اصلي و فرهنگسراي نياوران برگزار شد.
به گزارش ايسنا، بعد از پخش كليپي از فعاليت هاي سه ساله انجمن كه توسط رسول صادقي، كيومرث مرادي و علي ثميني تهيه شده بود، خبرنگار سال انجمن معرفي شد.
به گفته رسول صادقي، اين انتخاب بر اساس رأي دروني اعضاي هيات مديره و بر اساس سابقه مطبوعاتي و اخلاقي حرفه اي و در جهت تشويق ديگر اعضاي انجمن صورت گرفته است كه طي اين انتخاب جايزه خبرنگار سال ۸۲ توسط ايرج راد، به سام فرزانه اهدا شد.
نتايج هيات داوران كه توسط حسين شاكري، مجيد رضاييان و سام فرزانه انجام شده بود به اين شرح است : در بخش عكاسي از مريم محمدي به خاطر گرفتن عكس از نمايش تك سلولي ها تقدير شد و جايزه بهترين عكاس تئاتر در سال ۸۲ توسط كيانوش عياري به سيامك زمردي مطلق به خاطر گرفتن عكس از نمايش شب هزار و يكم اهدا شد.
هيات داوران در بخش نقد تئاتر نيز از بين پنج نامزد دريافت جايزه، نقد نمايش پل كه توسط محمود رضا رحيمي نوشته شده بود را شايسته تقدير دانست و جايزه بهترين نقد سال ۸۲ را توسط نجف دريابندري به صبا رادمان به خاطر نقد خواب در فنجان خالي كه در مجله هنرهاي نمايشي به چاپ رسيده بود، اهدا كرد.
هيات داوران در بخش گزارش كه جوايز آن توسط حسين قندي اهدا مي شد ، گزارش نگاهي به جشنواره فجر را كه توسط حسين حائري در خبرگزاري فارس، نگاشته شده بود را شايسته تقدير دانست و گزارش عباس غفاري را براي نمايش ۳۱/۶/۷۷ برگزيده خواند.
اما در بخش مقاله جايزه برترين مقاله سال ۸۲ را نيز به گفتمان «بيژن مفيد در ادبيات چهل» كه توسط «روزبه حسيني» در ماهنامه كارنامه به چاپ رسيده بود اهدا و از سيروس كهوري  نژاد تقدير شد.
هيات داوران در بخش هاي گفت وگوهاي ارسالي، گفت وگوي بهاره برهاني با حميد پورآذري و حسين مهكام درباره نمايش آندرانيك را شايسته تقدير دانست و گفت وگوي برگزيده سال ۸۲ را به رضا كوچك زاده به خاطر گفت وگو با بهرام بيضايي كه در مجله هنرهاي نمايشي به چاپ رسيده بود، داد. جوايز اين بخش توسط علي شيد فر اهدا شد.
در بخش پاياني جوايز مطبوعاتي، هيات داوران از ميان نامزدهاي دريافت جايزه يادداشت نگاهي به خسارت مالي و عدم اجراي نمايش بيضايي را از نيما بازرگان شايسته تقدير دانست و جايزه يادداشت برگزيده سال ۸۲ را به خاطر يادداشت خانه تئاتر كمي آنطرف تر از اورانيوم هاي غني شده به محمودرضا رحيمي اهدا كردند.
در ادامه مراسم بعد از پخش كليپي از آثار آتيلا پسياني و گروه تئاتر بازي، عزت الله انتظامي با ياد كردن از جميله  شيخي جايزه ويژه انجمن منتقدان خانه تئاتر را به عنوان فعال ترين گروه تئاتري در سال ۸۲ به گروه تئاتر بازي به سرپرستي آتيلا پسياني اهدا كرد و اعضاي اين گروه را شايسته تقدير خواند.
سپس جايزه بهترين كارگردان بالاي چهل سال در سال ۸۲ به بهرام بيضايي براي كارگرداني نمايش شب هزار و يكم اهدا شد.
كيومرث مرادي نيز جايزه بهترين كارگردان جوان و زمين نظمي جايزه بهترين طراح صحنه را دريافت كرد. در پايان اين مراسم از محمدعلي كشاورز به عنوان بازيگر پيشكسوت تئاتر تجليل شد.

گل يخ پور احمددر جشنواره فيلم كودك
فيلم  سينمايي  گل  يخ  آخرين  ساخته  كيومرث  پوراحمد در نوزدهمين  جشنواره بين المللي  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  اصفهان  روي  پرده  مي رود.
جشنواره  بين المللي  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  ۱۲ تا ۱۷ مهرماه  سال  جاري دراصفهان  برگزار مي شود.
به  گزارش  ايرنا، اين  فيلم  كه  در آخرين  مراحل  فني قراردارد تا يك  ماه  آينده  آماده  نمايش  مي شود. موسيقي  فيلم  گل  يخ  توسط فردين  خلعتبري  ساخته  شده  و صداگذاري  آن در حال اتمام  است .
فيلمبرداري  اين  فيلم  پس  از وقفه اي  طولاني  در زمان  پيش  توليد با تهيه كنندگي  سيدغلامرضا موسوي  و در طول  دو ماه  در تهران  انجام  شد. فيلم  گل يخ  با مضموني  اجتماعي  به  داستان  ارتباط چند كودك  با خواننده اي گمنام  مي پردازد.
محمدرضا گلزار، گوهر خيرانديش  و ويشكا آسايش  در فيلم  گل يخ  نقش آفريني  كرده اند.
پوراحمد پيشتر فيلم هاي  شب  يلدا، قصه هاي  مجيد، خواهران  غريب  ومجموعه  تلويزيوني  سرنخ  را ساخته  است .

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
آخرين يادگار
داشت مي رفت كه پرسيدم: چيزي جا نگذاشتي؟
برگشت و در قاب در ايستاد. خوشحال شدم. نگاهي به اطراف كرد. به طرف ميز رفت و قاب عكسش را برداشت و گفت: نه!....
ديگر چيزي نمانده بود كه به خاطرش برگردد.
عليرضا پور اميد

گشتي در دنياي خبرها
عاقبت سارق چاق
ونكوور: يك سارق بانك در كانادا روز پنج شنبه به گونه اي جالب به دام پليس افتاد.
اين سارق پس از اينكه گوني خود را داخل شعبه بانك مملو از پول كرد پا به فرار گذاشت. از قضا مأموران پليس كه در نزديكي بانك در حال قدم زدن بودند به اين مرد مشكوك شده و او را تعقيب كردند. سارق براي اينكه مأموران را گمراه كند وارد يك مغازه آكواريوم فروشي شد و در قسمت زير شيرواني مغازه پناه گرفت.
اما سقف كاذب مغازه تحمل وزن سنگين سارق را نداشت و به همين دليل فرو ريخت كه بر اثر ريزش سقف سارق روي زمين فرود آمد و توسط مأموران دستگير شد.
پيرزن فعال
واشنگتن: يك زن در آمريكا نود و پنجمين سالگرد تولدش را با موتورسيكلت سواري جشن گرفت. اين زن در سالگرد تولدش سوار بر يك موتورسيكلت شد و چند دقيقه اي در خيابان به موتورسواري پرداخت. وي كه به دليل مرگ همسرانش سه بار ازدواج كرده تمام كارهاي فرزندان خود را نيز انجام مي دهد.
رستوران گربه ها
نيويورك: رستوران ويژه گربه ها روز پنج شنبه گذشته در شهر نيويورك افتتاح شد. تنها گربه ها و صاحبان آنها حق ورود به اين رستوران را دارند و ورود ساير حيوانات به اين مكان ممنوع است.همچنين در اين رستوران يك منوي غذا ويژه گربه ها و منوي ديگري براي صاحبان آنها به مشتريان ارائه مي شود.
شيرجه براي شهرت
آتن: چند روز پيش در جريان برگزاري رقابتهاي شيرجه المپيك ۲۰۰۴، يك مرد كانادايي كه لباس دلقك ها را بر تن كرده بود بالاي تخته شيرجه رفت و از آنجا به داخل استخر شيرجه زد.در پي اين حادثه، پليس مرد ۳۱ ساله را دستگير و وي در دادگاه به تحمل ۵ ماه حبس و پرداخت ۳۰۰ يورو جريمه محكوم شد.اين مرد اعلام كرده، براي اينكه معروف شود و همسرش او را از تلويزيون ببيند چنين كاري را انجام داده است.
ازدواج در باغ وحش
سنگاپور: معمولا مراسم عروسي زوج ها در هتل يا تالارها برگزار مي شود اما مسئولان باغ وحش سنگاپور ابتكار جالبي در اين زمينه به خرج داده اند.
از اين پس زوج هاي علاقه مند قادر خواهند بود مراسم ازدواج خود را در باغ وحش و در كنار حيوانات وحشي برگزار كنند. براي انتقال عروس و داماد به محل برگزاري ازدواج از ارابه و يا فيل استفاده خواهد شد. البته هزينه پذيرايي از هر ميهمان در اين باغ وحش ۳۵ دلار است.
پاسخگويي پس از ۲۸ سال
بخارست: ۲۸ سال پيش يك شهروند رومانيايي براي دريافت يك خط تلفن ثابت، درخواست كتبي خود را به شركت مخابرات اين كشور ارائه داد.
به هر حال ۲۸ سال طول كشيد تا شركت مخابرات روماني به درخواست اين مرد پاسخ بدهد. اما پاسخ شركت مخابرات به اين شرح بود: ما بسيار متأسف هستيم كه نمي توانيم خط ثابت براي شما در نظر بگيريم چون خط آزاد نداريم اما اگر مايل باشيد مي توانيم درخواست شما در اولويت هاي بعدي واگذاري تلفن قرار بدهيم.جالب اينكه اين مرد طي اين مدت، ازدواج كرد، صاحب دو فرزند شد و محل زندگي اش را تغيير داد.
گروگانگير زنده شد
پكن: روز پنج شنبه گذشته يك مرد ۳۶ ساله وارد مدرسه اي در چين شد و دو دانش آموز را از طبقه پنجم اين مكان به گروگان گرفت. وي اعلام كرد كه در صورتيكه ۳۰۰ دلار به او نپردازند گروگان ها را خواهد كشت.
پليس پس از دو ساعت تصميم گرفت به سوي وي تيراندازي كند كه بر اثر اصابت چند گلوله به بدن گروگانگير، از طبقه پنجم سقوط كرد و جسدش روي زمين افتاد.پليس پس از اين حادثه جسد اين مرد را به سردخانه انتقال داد اما كارگران سردخانه متوجه شدند كه از تابوت گروگانگير صدا مي آيد به همين دليل تابوت را گشودند و متوجه شدند مرد جان سخت هنوز زنده است.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۸ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و ۴ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۵۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۲۹ دقيقه

گل و گياه
گل مشعلي قرمز
009534.jpg
نام علمي: Pachystachys Coccinea
خانواده:ACANTHACEAE
درختچه هميشه سبز به بلندي
۲-۲/۱متر و گستردگي ۱۰۰-۶۰ سانتي متر است. گل آذين آن سنبله و متشكل از براكته هاي سبز است كه گلهاي قرمز لوله اي را دربر مي گيرند و در فصل زمستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان نيمه سايه، خاك غني با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۸-۱۵ درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق تهيه قلمه چوب سبز در اوايل تابستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |