شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۳ - Aug 21, 2004
آخرين خبرها از المپيك
جودو ي ايران بدون مدال در پايان راه
تنها مشت زن ايراني حذف شد
009549.jpg
آتن - جهانگير كوثري خبرنگار اعزامي همشهري: محمود ميران آخرين جودوكار ايراني روز گذشته در وزن بالاي ۱۰۰ كيلوگرم روي تاتامي رفت. رشته جودو كه نتوانسته بود تا آخرين روز خواسته هاي طرفداران و مسئولين كميته ملي المپيك و سازمان ورزش را برآورده سازد ، با اميدواري شروع كرد. ميران در دور اول با قرعه خوبي روبرو شد و در مقابل بروتوس از هائيتي قرار گرفت كه با ضربه فني او را شكست داد. ميران بسيار با روحيه و مقتدر ظاهر شد و جاي هيچگونه عكس العملي را براي حريف باقي نگذاشت. ميران پس از اين پيروزي منتظر ديدار تاتار اوغلو از تركيه و گوجه  جياني از گرجستان نشست و حريف ترك به راحتي بر گرجستان غلبه و حريف ميران در دور دوم شد. تاتار اوغلو از جودوكاران صاحب مقام در اروپا و جهان با هيكلي تنومند و قوي در مقابل ميران قرار گرفت و ميران پس از كسب يك امتياز ، با درايت بازي را اداره كرد تا حريف ترك سه اخطاره شد و در ميان ناباوري ميران برنده اين ديدار شد. ميران در دور سوم مقابل پپيچ «pepic» از استراليا قرار گرفت كه در دور اول و دوم كلمبيا و آمريكا را شكست داده بود. ميران با تكنيك سنجيده و بسيار هوشيار توانست با امتياز بر پپيچ از استراليا پيروز و به مرحله نيمه نهايي برود. ميران در مرحله نيمه نهايي يك حريف بسيار فني و تكنيكي و با وزن بالا از روسيه داشت. تمنوف Temenov. تمنوف در دور اول گانتيه لو از روماني را شكست داده ،دور دوم بر هرناندز از برزيل پيروز شد و سپس در مرحله سوم در مقابل پرتلسون از استوني به برتري رسيد تا حريف ميران شود. از گروه A نيز كيجي سوزوكي از ژاپن و پائولو بياچزي از ايتاليا به مرحله نيمه نهايي رسيده اند. سوزوكي اميد قهرماني اين وزن است.
مقام پنجم براي ميران
محمود ميران كه طي سه دور با پيروزي مقابل حريفان خود به جمع چهار نفر برتر دور پاياني راه يافته بود، هم به «تينوف» روسي باخت و هم در پيكاري انتقاد آميز بسيار ناشيانه با ضربه فني بازنده شد و از رفتن بر روي سكو باز ماند. ميران در نهايت به مقام چهارمي قناعت ورزيد.
جلسات IJF فدراسيون جهان جودو در مورد برخورد با آرش ميراسماعيلي ادامه دارد. ديروز بعدازظهر قرار بود آخرين جلسه (نهايي) براي رسيدگي به حاضر نشدن آرش ميراسماعيلي تشكيل شود. آرش و رئيس فدراسيون جودوي ايران دلايل قانع كننده اي براي عدم حضور آرش ارائه دادند. (IJF) نيز مداركي را جمع آوري كرده كه شديدا بدنبال بررسي آنها و حاضر نمودن صورت آن در جلسه بود و اگر محروميتي صورت بگيرد علاوه بر  آرش، فدراسيون جودو نيز مشمول اين محروميت خواهد شد.
عاشري حذف شد
محمد عاشري تنها مشت زن ايراني حاضر در المپيك آتن روز گذشته در وزن ۶۰ كيلوگرم به روي رينگ رفت. در مقابل غولان بزرگ مشت زني جهان عاشري هيچگونه اميدي نداشت. وي در مقابل حريف ايتاليايي خود والنتينو از ايتاليا بازي را واگذار و از جدول رقابت ها خارج شد.
حسين عسگري دوچرخه سوار ۴ كيلومتر انفرادي كشورمان نيز روز گذشته براي كسب اعتبار نه مقام در پيست قرار گرفت كه متأسفانه با وجود قهرمانان زبده جهان در اين رشته با تلاش بسيار به مقام پانزدهم رسيد و او نيز از دور مسابقات خارج شد. بدنبال عباس سعيدي و امير زرگري سومين دوچرخه سواري بود كه موفق به كسب مقام نشد. روز سوم شهريورماه مهدي سهرابي در دور امتيازي مبارزه خواهد كرد.
آخرين بخش از كاروان ورزشي ايران روز گذشته وارد آتن شدند و مورد استقبال سفير جمهوري اسلامي ايران در آتن و مسئولين كميته ملي المپيك و سازمان ورزش قرار گرفتند. كشتي گيران و بقيه اعضاي باقيمانده كاروان ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته به دهكده المپيك وارد شدند. اين گروه تمام اميدهاي ايران براي كسب مدال بودند. رضازاده، دبير، حيدري و بقيه كشتي گيران مي توانند ايران را روي سكو ببرند.
دو نماينده پر اميد تكواندو كرمي و ساعي نيز با گروه كشتي گيران وارد آتن شدند.
آرژانتين و استراليا بخت هاي نخست فتح فوتبال
مرحله يك چهارم نهايي فوتبال المپيك امشب با انجام چهار بازي دنبال مي شود كه طي آن تيم هاي برنده راهي مرحله نيمه پاياني و تيم هاي بازنده حذف خواهند شد.
كارشناسان حاضر در يونان آرژانتين را به دليل در اختيار داشتن ستاره هاي بزرگ چون آيالا، ساويولا، كيلي كونزالس به همراه استراليا بخت نخست فتح مدال طلا مي دانند.
برنامه بازي هاي امشب به شرح زير است.
* مالي - ايتاليا ساعت ۳۰/۱۹
* عراق - استراليا ساعت ۳۰/۱۹
*آرژانتين - كاستاريكا ساعت ۳۰/۲۲
* پاراگوئه - كره جنوبي ساعت ۳۰/۲۲
(ساعت بازي ها به وقت تهران)
تست دوپينگ همه وزنه برداران ايراني منفي اعلام شد
تست دوپينگ گرفته شده از كليه وزنه برداران ايراني حاضر در بيست و هشتمين دوره رقابت هاي المپيك آتن منفي اعلام شد.
از همه ورزشكاران تيم وزنه برداري كشورمان كه طي سه كاروان در طول هفته گذشته وارد شهر آتن شدند، تست دوپينگ به عمل آمد كه با اعلام كميته دوپينگ مسابقات المپيك آتن، كليه تست هاي گرفته شده از وزنه برداران ايراني، منفي اعلام شده است.
علي خسروي
شايد مرحله نيمه نهايي
كميته داوران فيفا طي دو روز گذشته نشست هاي تخصصي را براي چينش داوران رقابت هاي يك چهارم نهايي فوتبال المپيك آتن برگزار كرد كه بر اين اساس نزديك به ۱۰ داور و كمك داور را به دليل عملكرد اوليه شان از قضاوت در ادامه بازي ها محروم كرد.علي خسروي تنها نماينده فوتبال ايران در المپيك آتن، جزو كمك داوراني است كه براي قضاوت در ادامه رقابت ها حفظ شده است.

پارگي مينسك زانوي منصور برزگر
شايد در آتن عمل كنم
009552.jpg
منصور برزگر كه با كوله باري از تجربه حضور در پنج دوره بازيهاي المپيك، مسئوليت هدايت و رهبري سكان كشتي ايران را در المپيك ۲۰۰۴ آتن به عهده دارد مي گويد: ملي  پوشان  كشتي  از نظر آمادگي  بدني  بد نيستند و تا آنجا كه  وقت  دراختيار داشتيم  و بدن ها اجازه  مي داد از آنها كار كشيديم . الحمدلله  همه تست ها خوب  جواب  داد و مشكلي  از اين  بابت  نداريم .
وي افزود: از نظر روحي ، كشتي گيران  در شرايط خوبي  قرار دارند. البته  استرس  حضوردر المپيك  لحظه اي  از آنان  جدا نمي شود و اين  بسيار طبيعي  است . اماخوشبختانه  مردان  كشتي  ما در همه  وزن ها اكنون  به  اين  باور رسيده اند كه مي توانند در المپيك  مدال  بگيرند و اين  خيلي  خوشحال كننده  است .
برزگراضافه كرد: در وزن هاي  ۶۰، ۶۶ ، ۷۴ ، ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم  شانس  بيشتري  براي  كسب مدال  داريم . البته  اين  به  اين  معني  نيست  كه  در دو وزن  ۵۵ و ۸۴ كيلوگرم نمي توانيم  مدال  بگيريم . هر هفت  كشتي گير ما به  اين  توانايي  رسيده اند كه كشتي  ما را در المپيك  آتن  صاحب  مدال  كنند.
وي همچنين گفت:صبح  روز چهارشنبه هفته گذشته  زانوي  من  قفل  كرد و اصلا باز نشد. وقتي  كه  به  فدراسيون  پزشكي  رفتم  متوجه شدم  كه  مينسك  زانوي  من  پاره  شده  است  و بايد عمل  شود. با كمك  آمپول توانستم  سر تمرين  حاضر شوم . از المپيك  كه  برگشتم  عمل  خواهم  كرد، شايد هم  در آتن  عمل  كنم .
او افزود:در صورتي  كه  نتوانم  در المپيك  كشتي گيران  را كوچ  كنم ، دستياران  خود رابه  كنار تشك هاي  المپيك  خواهم  فرستاد. دستياران  خيلي  خوبي  دارم  و به  كارآنها اطمينان  دارم .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |