يكشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۴ - Aug 22, 2004
عقل
امام علي (ع): عقل استعداد طبيعي است كه با علم و تجربه افزايش
پيدا مي كند.
(غررالحكم /۰ ۴)
امروز با حافظ
در رهگذر كيست كه دامي ز بلا نيست
كس نيست كه افتاده آن زلف دوتا نيست
همراه تو بودن گنه از جانب ما نيست
چون چشم تو دل مي برد از گوشه نشينان
با حضور ۱۱ گروه داخلي و خارجي برگزار مي شود
جشن موسيقي كاسپين در استان گلستان
با حضور ۱۱ گروه از ايران و كشورهاي حاشيه درياي خزر جشن موسيقي كاسپين در استان گلستان برگزار مي شود.
به گزارش همشهري در اين جشن موسيقي محلي كشور هاي افغانستان( ميهمان
جشنواره )آذربايجان ، قزاقستان ، روسيه ،تركمنستان و ايران حضور دارند ودر اين جشنواره كه از ۹ مهر ماه آغاز مي شود به اجراي برنامه مي پردازند. همين گزارش حاكيست كه از هر كدام از كشور هاي همسايه يك گروه حضور خواهند داشت و از ايران علاوه بر گروه هاي سه استان گيلان، مازندران و گلستان سه گروه ديگر از تالش، بلوچستان و كردستان نيز به اجراي برنامه مي پردازند. به نظر مي رسد بخشي از هدف اين جشنواره جست و جو در ريشه هاي مشترك موسيقي منطقه آسياي ميانه باشد . جشن كاسپين از ۹ مهر ماه همزمان در سه استان شمالي كشور و با موضوعات فيلم، عكس، هنر هاي تجسمي،  صنايع دستي، تئاتر، همايش علمي و موسيقي اجرا مي شود .

بهارستان
اگر بتواني سرسخت باشي
اما هرگز به خشم اندرنشوي
و بينديشي بدون اين كه صرفا انديشه گر بشوي
پسرم! تو يك مرد به شمار خواهي آمد
جوزف رادير كيپلينگ - ترجمه بزرگ نادرزاد

پاسخ به پرسش پزشكي
داروهاي تازه بيماري قند و افزايش وزن
از دكتر روزنفلد سئوال شده است كه چرا با مصرف دو داروي تازه كنترل بيماري قند (نوع دوم) وزن افزايش مي يابد. او پاسخ داده است به اين دليل كه اين دو نوع دارو (آوانديا ـ آكتوز) سلول ها را وادار به قبول قند مي كنند و در نتيجه اشتها به خوردن غذا هم افزايش مي يابد. داروهاي قديمي تر بيماري قند، عمدتاً قند را از جريان خون خارج و از طريق كليه ها از بدن خارج مي ساختند. تزريق انسولين هم باعث افزايش وزن مي شود يعني در اثر مصرف آن قند مورد قبول سلول ها قرار مي گيرد. بايد توجه داشت كه اين افزايش وزن عمدتاً در قسمت چربي بدن است مخصوصاً در منطقه شكم كه با ورزش و يا پرخوري نكردن مي توان آن را كنترل كرد. از سوي ديگر، هم اكنون تلاش هايي در جريان است كه داروي تازه اي ساخته شود كه نتايج بهتري داشته باشد و اين مساعي در شرف ثمر دادن است.

نگارستان
009645.jpg
ويليام ترنر
«كولاك» - ۱۸۱۴/ رنگ روغن روي بوم - ۱۲۲*۹۱ سانتي متر
گالري تيت / لندن
ويليام ترنر اين تصوير را همان  گونه كه مجبور به احياء كشمكش عناصر در بوم خود بود، نقاشي كرد. مركز تابلو، جسمي را نشان مي دهد كه به نظر مي رسد مي خواهد با انرژي هر چه تمام تر به بيرون از لبه هاي تصوير پرتاب شود. يك كشتي بخار كه در ميان تلاطم دريا و بر اثر كولاك شديد گرفتار شده، سعي دارد راهش را پيدا كند. رنگ و خطوط نقاشي طبيعي به نظر نمي آيند، اما نقاش خود را تابع قوانين تركيب بندي دانسته است. با اين وجود خشونت صحنه به خوبي نمايش داده شده و نقاش انگليسي، با استفاده از لايه هاي چاپ روغني به نشان دادن يك جو طبيعي شفاف در تابلو پرداخته است. نور و حركت مهم ترين عناصر نقاشي ترنربه شمار مي روند.به اين ترتيب آثار بعدي ترنر به عنوان آثاري پيشرو تر و تغيير يافته تر مورد توجه قرار گرفتند و در نهايت، با امپرسيونيسم ارتباط پيدا كردند؛ آثاري كه در آنها بازتاب نور، به تنهايي واقعيت را تجسم مي بخشد.

« پياده رو » در لندن
فيلم كوتاه پويانمايي «پياده رو» به كارگرداني فرشيد شفيعي در بخش مسابقه نخستين جشنواره بين المللي انيميشن لندن روي پرده مي رود.به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري ، در بخش مسابقه اين جشنواره كه از سوم تا هشتم شهريور برگزار مي شود، ۷۴ فيلم از ۲۳ كشور جهان شركت دارند.
آثار انيميشن كشورهاي ايران، فرانسه، بريتانيا، لتوني، استراليا، كانادا، لوكزامبورگ، آمريكا، اسلووني، لهستان، استوني، سوئد، هلند، ايتاليا، بلژيك، بلغارستان، آلمان، فنلاند، نيوزلند، ژاپن، كرواسي، روسيه و برزيل در اين بخش حضور دارند.

بازسازي خمين براي توليد «فرزند صبح »
شهر خمين  زادگاه  امام  خميني  (ره ) بنيانگذار جمهوري  اسلامي ايران  براي  توليد فيلم  سينمايي  فرزند صبح  به  كارگرداني  بهروز افخمي در منطقه شهريار بازسازي  شد.
به  گزارش  ايرنا، فيلم  سينمايي  فرزند صبح با رويكردي  اجتماعي  به  موضوع  دوران  كودكي  امام  خميني  (ره ) مي پردازد.
داستان  اين  فيلم  از زمان  ارتحال  بنيانگذار جمهوري  اسلامي ايران  آغاز و با بازگشتي  به  گذشته ، چگونگي  شكل گيري  شخصيت  امام  خميني  را به  تصوير مي كشد.

نشست «كارنامه  زنان در ادبيات»
يكصد و سي  و هشتمين  نشست  كتاب  ماه  ادبيات  و فلسفه  سوم  شهريور با نام  كارنامه  زنان  در عرصه  ادبيات  در خانه  كتاب  برگزار مي شود. به  گزارش  روابط عمومي كتاب  ماه  ادبيات  و فلسفه ، اين  نشست  با حضور منصوره  شريف  زاده  داستان  نويس ، چيستا يثربي  نمايشنامه نويس ، فرشته ساري  شاعر، رويا صدر طنز نويس  و پژوهشگر و نغمه  رضايي  شاعر برگزيدگان  جايزه  ادبي  پروين  اعتصامي  برگزار مي شود.

برگي از تاريخ
دستور حمله نظامي تازه از سوي ايران به يونان
۲۲ اوت در طول تاريخ، علاوه بر اشاره به دستور لشكركشي تازه به يونان كه شرح آن در زيرخواهد آمد، شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۶۳۵ ميلادي امپراتوري عثماني شهر ايروان را براي مدتي بسيار كوتاه از دست ايران خارج ساخت كه شاه صفي با اعزام نيروي تازه نفس آن را پس گرفت. در همين سال سلطه عثماني بر يمن پايان يافت و حكومت آن سرزمين در دست امام فرقه شيعه زيديه قرار گرفت. در سال ۱۹۱۰ دولت ژاپن شبه جزيره كره را ضميمه قلمرو خود كرد. در سال ۱۳۲۲ در جريان اشغال نظامي متفقين، ايران داراي قانون منع انتشار مطالب پرونده هاي قضايي در مرحله تحقيق شد. در سال ۱۹۴۶ فاتحان جنگ جهاني دوم «ورماخت» (ارتش آلمان) را منحل كردند تا از پرداخت حقوق به افراد و مخصوصاً بازنشستگان آن آسوده شوند و در سال ۱۳۳۲ شاه به تهران بازگشت و اعلام شد كه دكتر مصدق و همكارانش در دادگاه هاي نظامي محاكمه خواهند شد كه طبق قانون وقت، محاكمه نخست وزير و وزيران بايد در ديوان عالي كشور صورت مي گرفت.
اينك دستور حمله به يونان به عنوان برگ امروز: ۲۲ اوت سال ۳۳۷ پيش از ميلاد، اردشير سوم شاه وقت ايران از دودمان هخامنشي دستور حمله تازه به يونان را صادر كرد. وي در پايان نخستين سال سلطنت خود چنين تصميمي را گرفته بود. طبق سنگ نبشته هاي موجود، مقايسه قلمرو ايران در سال ۴۸۶ پيش از ميلاد (سال درگذشت داريوش اول) با سال ۳۳۷ پيش از ميلاد نشان مي دهد كه در اين ۱۴۹ سال با همه نوسان هاي دربار هخامنشي، درخطوط مرزي اين قلمرو تغيير منفي ديده نمي شود. اين تثبيت مرزها، تنها نتيجه نظمي بود كه داريوش بزرگ برقرار كرده بود.
www.iranianshistoryonthisday.com

تازه  هاي دنياي رسانه ها
009642.jpg
كشف نقاب زرين پادشاهان تراكيه
يك باستان شناس بلغاري يك نقاب (ماسك) زرين در ۲۰۰ كيلومتري شرق صوفيه كشف كرده است كه متعلق به يكي از پادشاهان تراكيه (تراسيا ـ تريشيا) بوده كه ۲۵ قرن پيش بر مناطق شمالي درياي اژه حكومت داشتند و در دوران حكومت آنها در اين منطقه استخراج طلا و زرگري رواج داشت. ژنرال هاي ايراني ارتش داريوش بزرگ كه در جنوب اروپا تا دانوب پيش رفته و تراكيه را تصرف كرده بودند، گزارش داده بودند كه بزرگان (سلاطين) آن منطقه با ماسكي زرين صورت خود را از مردم معمولي مي پوشانند تا بالاتر از آنان جلوه كنند و با همين ماسك ها هم دفن مي شوند. كشف اين ماسك زرين كه دو روز پيش «كيتوف» باستان شناس بلغاري آن را در يك مصاحبه عمومي به معرض تماشا و عكسبرداري مطبوعات قرار داده بود گزارش افسران داريوش را تأييد كرده است. كيتوف گفته است كه قدمت نقاب زرين ۲۵ قرن است كه صورت فرد در پشت آن كاملاً پنهان مي شده و براي بيني، چشم ها و لب ها با ظرافت جاسازي شده كه به كار برنده آن در زحمت نباشد. وي گفته است كه پادشاه تراكيه را با همين ماسك دفن كرده بودند.
روسيه ابر قدرت نفت
به گزارش پريروز رسانه هاي آمريكا و ژاپن، روسيه جزيره ساخالين را به صورت يك مركز بزرگ صدور نفت و گاز مايع در آورده و در نظر دارد در مكزيك يك كارخانه گاز مايع تأسيس كند و به تأمين گاز و نفت ايالات غربي آمريكا و ژاپن از ساخالين بپردازد و به كشورهاي منطقه اندز در آمريكاي لاتين نيز سوخت صادر كند و صادر كننده شماره يك به ممالك منطقه اقيانوس آرام باشد. طبق اين گزارش ها، نفت روسيه كه نزديكتر به بازار مصرف است، ارزانتر از نفت خاور ميانه تمام مي شود. روسيه از طريق لوله به چين و كره جنوبي، نفت خواهد فرستاد. روزنامه هاي آمريكا با اشاره به بالا ـ پايين رفتن بهاي نفت خام در چند هفته اخير به اراده روسيه، از اين كشور به عنوان «ابر قدرت نفت» نام برده و نوشته اند كه روسيه در حال حاضر به دليل معاملات تسليحاتي وسيع با چين و هند و داشتن دوستي نزديك با هر دو كشور يك ابر قدرت صدور اسلحه نيز محسوب مي شود كه بعداً نيز بر ميزان صادرات اسلحه از اين كشور افزوده خواهد شد. اين روزنامه ها همچنين ضمن اشاره به رقابت كارخانه هاي اتومبيل سازي بزرگ نظير تويوتا و بي.ام. و. براي تأسيس شعبه در روسيه، پيش بيني كرده اند كه ظرف ۵ سال آينده و حداكثر تا سال ۲۰۱۰ روسيه از صادر كنندگان بزرگ اتومبيل در جهان خواهد شد زيرا كه داراي آهن ارزان و كارگر ماهر و كارخانه هاي متعدد ساخت ابزار ماشين سازي است.
مبارزات انتخاباتي آمريكا وارد مرحله بسيار منفي خود شده است
مبارزات انتخاباتي آمريكا به مرحله انتقاد فردي دو نامزد اصلي از يكديگر و اوج اعلان هاي منفي رسيده است، به گونه اي كه ديروز جان كري نامزد حزب دمكرات را به خشم آورد زيرا در يكي از اعلان ها، حتي مدال هاي نظامي او و دلاوري اش در جريان جنگ ويتنام زير سئوال رفته بود. حزب جمهوريخواه در اعلان هاي خود، فيلم حضور جان كري در جلسه شهادت به سناي آمريكا پس از بازگشت از جنگ ويتنام را قرارداده است كه مي گفت جنگ ويتنام يعني قتل مردم، و بر ضد آن صحبت مي كرد. سپس در آگهي سئوال شده بود: آيا چنين فردي مي تواند برنده ۵ مدال شجاعت در جنگ باشد و بگويد كه بهترين فرمانده نيروهاي مسلح آمريكا خواهد بود؟ پخش اين شهادت كه مربوط به سال ۱۹۷۱ (۳۳ سال پيش) است سبب شده است كه جان كري خونسردي خود را از دست بدهد و به كميسيون انتخابات كه يك بنياد جدا از دولت است و زير نفوذ هيچ مقامي نيست شكايت كند و اعلان را نوعي افترا بخواند كه نه تنها عملي مجرمانه است بلكه باعث گمراهي مردم مي شود. در اين ميان ژنرال مك پيك رئيس ستاد نيروي هوايي آمريكا در جريان جنگ ۱۹۹۱ كويت به حمايت از جان كري برخاسته و گفته است كه فرمانده نيروهاي مسلح آمريكا بايد از يك عقل سليم برخوردار باشد و از ميان نامزدهاي موجود، وي عقل سليم را در جان كري بيش از ديگران مشاهده كرده است. جان كري در جريان مبارزه جورج بوش را متهم كرده است كه به خاطر منافع كارخانه هاي داروسازي آمريكا اجازه نمي دهد داروي ارزان از كانادا وارد آمريكا شود.
افزايش بودجه نظامي روسيه از نگاه ارگان حزب كمونيست چين
روزنامه «مردم» ارگان حزب كمونيست چين افزايش بودجه نظامي روسيه را با نظر مساعد مورد بررسي قرار داده است كه براي سال مالي آينده بيش از چهار ميليارد دلار افزايش خواهد يافت و به ۱۸ ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار خواهد رسيد. به نوشته روزنامه مردم، بودجه سازمان هاي پليس و امنيت روسيه نيز در سال آينده (۲۰۰۵) ۱۳ ميليارد و ششصد ميليون دلار خواهد بود كه افزايش بي سابقه يافته است. «مردم» نوشته است كه رقم جالب در بودجه نظامي ـ امنيتي سال آينده روسيه اختصاص يافتن دو ميليارد و هشتصد ميليون دلار به تحقيقات علمي براي توليد جنگ افزار هاي بهتر است. چين نيز كه پس از دوران استالين، اينك بهترين مناسبات را با روسيه دارد، بودجه نظامي خود را براي سال آينده به نسبت چشمگير بالا برده است.

مديرعامل انجمن سينماي دفاع مقدس:
سينماي دفاع مقدس دچار ركود شده است
مدير عامل  انجمن  سينماي  دفاع  مقدس  تاكيد كرد كه  از فيلم هاي  با مضامين 
عدالت  خواهي  حمايت  مي شود.
محمدرضا شرف الدين  روز شنبه  به  ايرنا گفت : سينماي عدالت  خواه  با توجه  به  رويكرد جديد انجمن  سينماي  دفاع  مقدس  به  عنوان  زيرمجموعه  اين  نوع  سينما
به  شمار مي رود.
به گفته  وي ، اساس  شكل گيري  مذهب  شيعه ، انقلاب  اسلامي و دفاع  مقدس  مقوله هايي  همچون  عدالت  و اخلاق  است .
شرف الدين  افزود: فيلم هايي  كه  به  آسيب  شناسي  ناهنجاري ها، بي عدالتي ها و نيزعدالت  خواهي  در جامعه  مي پردازند، مورد حمايت  قرار مي گيرند.
به  عقيده  وي ، سينماي  دفاع  مقدس  در طول  سال  جاري  دچار ركود شده  به  نحوي كه  با گذشت  شش  ماه  از سال  ۸۳، هيچ  توليدي  دراين  زمينه  ديده  نمي شود.
اين  تهيه كننده  از كندي  روند توليد در عرصه  سينماي  دفاع  مقدس  انتقاد كردو گفت : بااين  وضعيت ، چشم انداز مناسبي  متوجه  اين  عرصه  نيست .
مدير عامل  انجمن  سينماي  دفاع  مقدس  همچنين  از بهينه سازي  پخش  فيلم هاي جنگي  و تضمين  فروش  آنها خبر داد.
وي  توضيح  داد: برنامه  توليدات  ويديويي  سينماي  دفاع  مقدس  با موفقيت روبه رو شده  و هم  اكنون  چند توليد نيز آماده  نمايش  است .
شرف الدين  خواستار تعامل  ساير نهادهاي  مرتبط سينماي  دفاع  مقدس  با حوزه فرهنگي  كشور شد.

كارگاه هاي آموزشي نوازندگان خارجي در جشنواره جهاني ني
نوازندگان شركت كننده در جشنواره ني كه از هفت كشور مختلف به ايران مي آيند بعدازظهر هر روز، پيش از اجراي موسيقي در قالب كارگاه هاي آموزشي در ميان علاقه مندان اين سازها حضور خواهند يافت. به گزارش ميراث خبر برخي از اين نوازندگان محقق و پژوهشگر موسيقي هستند كه از آن جمله مي توان به ماجد ميخائيل نوازنده مصري اشاره كرد. نوازنده اسكاتلندي ني انبان نيز قرار است توضيحاتي درباره ني انبان اسكاتلندي در كارگاه آموزشي ارايه كند. اين ني انبان از نظر كاربرد و ساختمان ظاهري با آنچه در ايران مورد استفاده قرار مي گيرد متفاوت است.
سال گذشته در جشنواره جهاني سنتور كارگاه هاي آموزشي در دو نوبت صبح و بعدازظهر اجرا مي شد، اما امسال به دليل حضور ميهمانان بيشتر و تخصصي تر بودن اين ساز كارگاه ها در يك نوبت اجرا مي شود. همين گزارش حاكيست كارگاه هاي آموزشي تنها مخصوص نوازندگان خارجي خواهد بود چرا كه برگزار كنندگان اين جشنواره معتقدند نوازندگان علاقه مند ايراني در طول سال فرصت دارند از كلاس هاي آموزشي حاضران در جشنواره استفاده كنند و نيازي به كارگاه آموزشي براي آنها نيست. در بين نوازندگان ايراني جمشيد عندليبي، حسن ناهيد، شيرمحمد اسپندار و محمد افشارنيا در جشنواره جهاني ني حضور خواهند داشت.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
درخشش
مگس در طول زندگي اش چنين نور جذابي نديده بود. چقدر خيره كننده بود! هر چه جلوتر مي رفت بيشتر مبهوت مي شد.
اما وقتي رسيد دستگاه حشره كش در كمتر از يك ثانيه منهدمش كرد.
نسرين نادري

گشتي در دنياي خبرها
دو بار امداد رساني طي ۲۴ ساعت
لندن: ماموران امداد در انگليس مجبور شدند دو بار طي ۲۴ ساعت يك پدر و پسر را از خطر مرگ نجات دهند.قايق اين دو نفر پنج شنبه بعدازظهر در سواحل انگليس به گل نشست كه ۵۰ نيروي امدادي پس از ساعت ها تلاش، آنها را نجات دادند. در پي اين حادثه ماموران امداد از قايقران و پسرش خواستند كه تا چند روز ديگر به دريا نروند تا شرايط جوي مساعد شود.
اما آنها به توصيه ماموران توجهي نكردند و روز جمعه مجددا روانه دريا شدند كه باز هم قايقشان دچار سانحه شد و ماموران امداد و نجات مجددا به دردسر افتادند.
فروش نوزاد
نايروبي: يك مرد در كنيا مدعي شده است كه مي تواند با دعاكردن، خانم هايي را كه قابليت باردارشدن ندارند، صاحب فرزند كند.انتشار اين خبر باعث شد تا پليس كنيا نسبت به اين مرد مشكوك شود و تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كند. به گفته پليس احتمالا اين مرد رئيس يك باند قاچاق نوزاد است كه به خانواده هاي نابارور، نوزاد مي فروشد.
راننده تاكسي با انصاف
مانيل: يك راننده تاكسي در نيويورك كه مقداري طلا و جواهر به ارزش ۷۰ هزار دلار را به صاحبش بازگردانده بود از رئيس جمهور فيليپين تقديرنامه و جايزه نقدي دريافت كرد.
اين راننده فيليپيني كه در آمريكا با تاكسي خود به جابجايي مسافران مي پردازد، چندي پيش ۷۰هزار دلار طلا و جواهر را كه در تاكسي اش جا مانده بود به صاحب آن بازگرداند و به همين دليل علاوه بر دريافت تقديرنامه از رئيس جمهور، ۱۸۰۰ دلار جايزه نقدي دريافت كرد.
گرازهاي وحشي در خيابان
برلين: ۲۸ گراز وحشي يكي از خيابانهاي شهر برلين را به تسخير خود درآوردند جمعه صبح، هنگامي كه ساكنان اين خيابان از خواب برخاستند با گرازهاي وحشي مواجه شدند كه در خيابان مشغول قدم زدن بودند.
به گفته پليس، اين گرازها به دليل گرسنگي از جنگل به شهر مراجعه كردند تا غذا براي سيركردن شكم خود بيابند.
به هر حال پليس اين خيابان را مسدود كرد و گرازها را به سوي جنگل هدايت نمود.
انهدام باند سرقت خودرو
دوسلدورف: پليس آلمان يك باند بين المللي سرقت خودرو را منهدم كرد. اعضاي اين باند در كشورهاي بلژيك، آلمان و اسپانيا فعاليت داشتند كه پس از سرقت خودروهاي لوكس، آنها را براي فروش به كشورهاي آفريقايي انتقال مي دادند.
اعضاي اين باند ۵۸ دستگاه خودرو به ارزش سه ميليون دلار را به سرقت برده بودند.
پيوند موي نخست وزير
رم: سيلويو برلوسكني نخست وزير ايتاليا پيوند مو انجام داده است. پزشكي كه اين عمل را انجام داده است گفت: من نمي توانم معجزه بكنم، اما اثرات اين پيوند طي دو ماه آينده مشخص خواهد شد و به طور حتم تعداد تارهاي موي سر نخست وزير افزايش خواهد يافت.
البته دفتر نخست وزير خبر پيوند موي برلوسكني را تاييد نكرده است.
سگ پول دوست
برلين: صبح روز گذشته يك خانم در آلمان به بانك مراجعه كرد و مقداري پول از شعبه دريافت نمود.او سپس اسكناس هاي دريافتي از بانك را زير صندلي راننده قرار داد و در حاليكه سگ وي داخل خودرو بود، براي خريد ميوه، وسيله نقليه اش را ترك كرد.
هنگامي كه خانم به محل توقف خودرو بازگشت با صحنه عجيبي مواجه شد، سگ وي بيهوش روي صندلي افتاده و پول ها به سرقت رفته بود.وي تصور كرد كه سارقان براي سرقت اسكناس ها، داروي بيهوشي به سگ تزريق كرده اند به همين دليل پليس را خبر كرد.
در اراده پليس، يك آمپول تهوع آور به سگ تزريق شد و پس از ۲۰ دقيقه، اين حيوان تمام اسكناس ها را بالا آورد. در حقيقت سگ اين خانم اسكناس ها را بلعيده بود و سرقتي در كار نبود.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۷ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و ۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۵۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۳۰ دقيقه

گل و گياه
زنبق سا
009639.jpg
نام علمي: Gynadriris sisyrinchium
خانواده: IRIDACEAE
گياه دائمي پيازي به بلندي ۲۰-۱۰ و گستردگي ۵ سانتي متر است گلهاي آن شبيه گلهاي زنبق به رنگ آبي - بنفش كه سه گلبرگ آن داراي لكه سفيد، زرد يا نارنجي مي باشد و در بهار ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان كاملا آفتابي، خاك نسبتا غني و مرطوب (در بهار و زمستان) با زهكش خوب نياز دارد و حداقل  دماي قابل تحمل آن ۵- درجه سانتي گراد مي باشد. پس از پايان گلدهي آبياري را كم مي كنند تا به تدريج برگها خشك شده و در تابستان پيازها جهت گلدهي سال بعد آماده شوند.
ازدياد: از طريق كاشت بذر به محض رسيدن و در طول زمستان در صورت نبود يخبندان مي توان پيازها را در زمين كاشت.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |