يكشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۴ - Aug 22, 2004
فقط ۱۰ درصد مردم ايران سهامدار هستند
دبير كل بورس تهران كه اين روزها به دلايل گوناگون از جمله انتظار بازار سهام براي عرضه گسترده سهام شركت هاي دولتي و بهبود وضع اقتصادي كشور در پي افزايش شديد قيمت نفت در بازارهاي جهاني در انتظار افزايش سرمايه گذاري ها در بازار سهام كشور است. طي هفته هاي اخير و پياپي در گفتگو با رسانه هاي گروهي به بيان ديدگاه هاي خود در مورد بورس مي پردازد.
در تازه ترين اظهارات عبده تبريزي بر اين نكته تأكيد كرده است كه با افزايش حجم فعاليت هاي بورس هماهنگ با اين رشد فعاليت بايد نقدينگي نيز در اين بازار افزايش يابد. وي افزوده : فقط ده درصد مردم در ايران داراي سرمايه هاي مالي هستند در حالي كه اين ميزان در آمريكا حدود ۴۸ درصد است.
وي در گفتگو با ايرنا با بيان آن كه اين دو موضوع مكمل يكديگر هستند، افزود : پاسخگويي به درخواست شركتهاي پذيرفته شده در بورس براي حضور در بازار اوليه ، ايجاد امكان پرداخت اقساط برخي شركت ها و تأمين مالي شركت هاي سيماني براي تكميل سريعتر طرحهاي در حال اجرا تنها از طريق افزايش نقدينگي بورس ميسر است. وي تسريع در اجراي محصول سبد سهام در بورس را از اقدامهاي مناسب سازمان يادشده براي افزايش نقدينگي بازار اوراق بهادار دانست و اظهار داشت : با ترويج سبد سهام در بورس ، حجم نقدينگي به واسطه حركت مردم به سمت اين بازار رشد خواهد يافت.وي بر ضرورت ترويج داد و ستد سهام از طريق اينترنت تأكيد كرد و افزود: هرچند تعدادي از كارگزاران بورس تهران تاكنون به سيستم مبادله الكترونيكي مجهز شده اند اما تلاش مي شود اين امكان تا پايان امسال توسط همه كارگزاري ها به كار گرفته شود.
عبده تبريزي، خريد نرم افزار جديد براي برقراري ارتباط مشتري با كارگزاران را از جمله اقدام هاي ديگر بورس در سال جاري ذكر كرد.وي تأكيد كرد: با توسعه فيزيكي بورس و افزايش تعداد شعب آن ، علاوه بر انتقال تجارب و ترويج فرهنگ سهامداري در ميان مردم ، امكان توسعه بازار سرمايه كشور بيش از پيش فراهم مي شود. به گفته وي، از آنجا كه نهادهاي مالي موجود در كشور متناسب با نيازهاي واقعي جامعه نيست، حركت بازار سرمايه در ايران كند است.
دبير كل بورس ديروز همچنين تأكيد كرد: با برگزاري سومين نمايشگاه بين المللي فن آوري و خدمات بانكداري، بيمه ، بازار سرمايه و صادرات، فرهنگ سازي براي حضور مردم در بازارهاي مالي صورت مي پذيرد.
وي افزود: برگزاري نمايشگاه در حوزه بازار سرمايه كمك بسياري به اطلاع رساني و شفاف سازي در اين بازار مي كند و از سوي ديگر مردم با محصولات بازار سرمايه آشنا خواهند شد.
حسين عبده تبريزي افزود: تاثيري كه فرهنگ سازي برگزاري نمايشگاه بانك و بيمه و بازار سرمايه دارد با اهميت تر از
اطلاع رساني در اين حوزه است و در اين برهه از اقتصاد ايران اين نمايشگاه مي تواند حضور چشمگير مردم را براي شركت در بازارهاي مالي فراهم سازد.

ايران خودرو سود مي پردازد
شركت ايران خودرو اعلام كرد سهامداران اين شركت كه در تاريخ ۳۰/۴/۸۳ (تاريخ تشكيل مجمع عمومي عادي ساليانه) سهامدار شركت بوده اند مي توانند براي دريافت سود سهام سال مالي ۸۲ مراجعه كنند. بر اساس اين اطلاعيه سهامداران مي توانند همه روزه از ساعت ۸ الي ۱۴ به جز روزهاي پنج شنبه و تعطيل به مديريت مجامع و سهام اين شركت واقع در خيابان وحيد دستگردي(ظفر) نرسيده به خيابان وليعصر پلاك ۳۵۹ مراجعه كنند.
سود سهام آن دسته از سهامداران كه قبلاً درخواست داده اند وجه مربوطه به حساب بانكي معرفي شده واريز مي شود.

روزنامه نيويورك تايمز:
افزايش قيمت نفت بورس هاي خاورميانه را رونق مي دهد
روزنامه نيويورك تايمز با تاكيد بر اين كه بورس دنيا با ركود مواجه شدند، نوشت: بورس تهران در سال گذشته عالي كار كرد و در رده بالاترين بورس هاي دنيا از نظر عملكرد قرار گرفت.
روزنامه نيويورك تايمز چاپ آمريكا نوشت: بورس تهران در سال گذشته بيش از ۱۲۵ درصد به سهامداران خود سود پرداخت كرده است.
نيويورك تايمز ريسك سرمايه گذاري در بورس تهران را براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي يكسان دانست و نوشت: تعداد اندكي از مشاوران مالي، كارشناسان بورس و تحليلگران بانك هاي سرمايه گذاري روند سرمايه گذاري در بورس تهران را تحليل مي كنند و اين مساله موجب آن مي شود كه شركت ها پيش بيني هاي غلط در مورد خريد يا فروش سهام در اختيار مشتري هاي خود قرار دهند.
در اين گزارش آمده است: در ماههاي اخير تلاش مديران اين بورس بر حل مشكلات ۳۵ ساله آن متمركز شد و با اصلاح قوانين خود به سرمايه گذاران خارجي اجازه ورود به اين بورس را داد؛ اما در عين حال سرمايه گذاران آمريكايي به دليل قانون تحريم اقتصادي از سرمايه گذاري در اين بورس منع هستند.
حسين عبده تبريزي دبير كل بورس تهران در مصاحبه تلفني با روزنامه نيويورك تايمز گفت: اقتصاد ايران اقتصاد كوچكي نيست و شايد ما در مديريت خود اشتباهات زيادي داشته باشيم، ولي ايران كشوري ثروتمند است و مي تواند بورسي بزرگتر از اين و درخور اقتصاد ايران داشته باشد و ما در اين راستا در حركتيم.
وي تصريح كرد: اگر بلاهاي بين المللي بر ما تحميل نشود، من فكر نمي كنم سرمايه گذاري در بورس تهران ريسك بزرگي به همراه داشته باشد.
«جانتون آسانتي» اقتصاددان و كارشناس بازار بورس لندن گفت: بورس در ايران و ساير كشورهاي نفتي خيلي با ارزش هستند و با افزايش قيمت نفت، ارزش سهام بورس اين كشورها افزايش خواهد يافت.

دلايل توقف داد و ستد سهام ۱۲ شركت در بورس تهران اعلام شد
داد و ستد ۱۲ شركت پذيرفته شده در بورس تهران در مردادماه امسال به حال توقف درآمد.
به گزارش خبرنگار ما طبق ضوابط و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار توقف داد و ستد سهام اين شركت ها به دليل موضوعاتي چون افزايش سرمايه و تغيير در پيش بيني سود آنها صورت پذيرفته است.
بر اين اساس خريد و فروش سهام ساسان به دليل ارائه نشدن اطلاعات تازه به بازار از ۲۷ مرداد ماه متوقف شده ضمن اين كه از ۲۶ مردادماه نيز داد و ستد سهام سينا كاشي براي انجام افزايش سرمايه به حال توقف درآمد.
سهامداران پتروشيمي آبادان و فرآورده هاي تزريقي ايران نيز از ۲۵ مردادماه براي انجام افزايش سرمايه از خريد و فروش سهام خود دست كشيدند.
اين گزارش حاكي است: از ۲۴ مردادماه به اين سو نيز داد و ستد سهام تكنوتار به دليل انجام افزايش سرمايه و كابل سازي تك به علت تغيير در پيش بيني سود آن متوقف شده است.
تأمين ماسه ريخته گري، پگاه آذربايجان غربي، شوكوپارس و لوازم خانگي پارس هم از جمله شركت هايي هستند كه براي اعلام تغييرات بوجود آمده در پيش بيني سودشان با توقف داد و ستد سهام خود مواجهند.ضمن اين كه سهامداران سرمايه گذاري بانك ملي و لاستيك كرمان هم براي انجام افزايش سرمايه به طور موقت از چرخه داد و ستدها خارج شده اند.

مفاهيم و اصطلاحات بورس
ارزش ويژه سهم
ارزش ويژه هر سهم از نسبت حقوق صاحبان سهام كه شامل سرمايه، اندوخته طرح و توسعه، اندوخته قانوني، اندوخته احتياطي، ساير اندوخته ها و سود انباشته به تعداد سهام منتشر شده يك شركت به دست مي آيد. عدد حاصل در مقايسه با ارزش اسمي هر سهم كه در ايران معمولاً يك هزار ريال است سنجيده مي شود.
هرچه ارزش ويژه هر سهم از قيمت اسمي سهام بيشتر باشد، سهام آن شركت از شرايط بهتري در بازار برخوردار است و به تقويت سهام و افزايش قيمت آن كمك مي كند.
براي ارزيابي قيمت واقعي يك سهم عوامل گوناگوني مؤثر مي باشند كه يكي از آنها ارزش ويژه هر سهم است.
اما براي ارزيابي سهام بايد ديگر عوامل را نيز مورد توجه قرار داد و تنها به ارزش ويژه آن توجه نكرد. ولي يكي از ساده ترين راه هاي يافتن ارزش يك سهم محاسبه ارزش ويژه آن است كه به طور ساده از تقسيم دارايي ها بر تعداد سهام به دست مي آيد.

شاخص
شاخص كل زير ۱۳ هزار واحد موضع گرفت
شاخص كل قيمت سهام روز گذشته سرانجام به پايين تر از مرز ۱۳ هزار واحد سقوط كرد.
به گزارش خبرنگار ما در جريان مبادلات سهام طي نخستين روز هفته در بورس تهران شاخص كل ۸/۸۸ واحد ديگر پايين آمد و در سطح ۱۲ هزار و ۹۹۳ واحد متوقف شد.ديروز همزمان با كاهش قيمت سهام شركت هاي سرمايه گذاري شاخص مالي ۴۳۶ واحد كاهش يافت و در مرز ۴۱ هزار واحد به انتظار روزهاي آينده ايستاد.
اما در سوي ديگر بازار سهام صنعتي روندي متعادل تر را تجربه كرد به طوري كه شاخص صنعت فقط ۴۷ واحد افت نشان داد. ضمن اين كه گروه ساخت مواد شيميايي و نفت و پتروشيمي نيز با توجه به اقبال موجود در بازار با افت كمتري نسبت به ساير سهام حاضر در بورس تهران مواجه شدند. شاخص عملكرد اين دو گروه روز شنبه بين ۵۰ تا ۷۰ واحد افت كرد. اين گزارش حاكي است: در بازار منفي ديروز شركت هاي حاضر در گروه كاغذ و محصولات كاغذي، ماشين آلات و تجهيزات و همچنين دستگاه هاي برقي ساز مخالف زدند.شاخص عملكرد گروه كاغذ و محصولات كاغذي طي روز گذشته ۱/۹ واحد بالا آمد، ضمن اين كه شاخص ماشين آلات و تجهيزات ۲۰ واحد رشد را تجربه كرد، از سوي ديگر شاخص دستگاه هاي برقي با رشدي ۸۷۷ واحدي به كار خود پايان داد.

محله برو و بيا
بازگشت دوباره چهار شركت به تالار بورس
سهامداران چهار شركت پذيرفته شده در بورس تهران روز گذشته بار ديگر مبادلات خود را در بازار سهام از سر گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما روز شنبه شركت هاي فرآورده هاي تزريقي ايران و بسته بندي البرز براي نخستين بار پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه و همچنين انجام افزايش سرمايه به تالار بورس تهران بازگشتند. شركت مگسال نيز پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه و ارائه گزارش تصميمات مربوط به اين مجمع مجوز ورود دوباره به بازار را دريافت كرد.شركت باما كه به تازگي سرمايه خود را افزايش داده ديروز براساس اعلام اداره نظارت بازار اجازه عرضه حق تقدم هاي ناشي از افزايش سرمايه را دريافت كرد. حق تقدم سهام اين شركت طبق قانون تجارت ظرف ۶۰ روز آينده در بازار عرضه خواهد شد. اين گزارش حاكي است:  از سوي ديگر با توجه به پايان مهلت پذيره نويسي عرضه حق تقدم سهام شركت هاي جوش و اكسيژن ايران و بسته بندي مشهد در پايان معاملات روز گذشته بسته شد.

نبض بازار
صف خريد براي سهام گالوانيزه سپاهان
۶۰۹ نفر از ساعت يك بعد از ظهر ديروز براي خريد سهام شركت گالوانيزه فجر سپاهان صف كشيدند.
به گزارش خبرنگار ما شركت گالوانيزه فجر سپاهان به تازگي در بورس تهران پذيرفته شده و سهام آن براي نخستين بار در بازار عرضه شده است. ارزش سهام اين شركت در اولين روزهاي درج در تابلوي بورس تهران ۵ درصد افزايش يافت و به مرز ۳۰۰ تومان رسيد. براساس آمار موجود در سيستم معاملات بورس تهران تا عصر روز گذشته براي بيش از ۶ ميليون سهم گالوانيزه فجر سپاهان دستور خريد صادر شده بود. اين گزارش حاكي است: سهام شركت صنايع شيميايي ايران همچون ۳ هفته گذشته ديروز نيز در بالاي جدول تقاضا در بورس تهران جاي گرفت. روز گذشته ۲۱۵ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد دو ميليون سهم صنايع شيميايي ايران صف كشيدند.فشار تقاضا در نخستين روز هفته موجبات رشد ۵ درصدي قيمت سهام صنايع شيميايي ايران را فراهم آورد. به اين ترتيب ارزش سهام شركت ياد شده با ۵۱ تومان افزايش به مرز ۱۱۰۰ تومان نزديك شد. براساس اين گزارش ايران ترانسفو به عنوان سومين سهم مورد توجه بازار در روز شنبه جايگاهي مناسب را در جدول تقاضا به خود اختصاص داد.
روز گذشته ۱۰۲ نفر براي ۸۵۴ هزار سهم ايران ترانسفو دستور خريد صادر كردند و موجب شدند قيمت سهام اين شركت ۵ درصد افزايش يابد. ارزش سهام ايران ترانسفو در يك هفته گذشته ۱۱ درصد بالا رفته است. اما در كفه عرضه صرفنظر از هجوم فروشندگان سهام پارس الكتريك عصر روز گذشته صف چنداني براي عرضه سهام مشاهده نمي شد.
اين موضوع باعث شد كه ميزان فروش سهام در ۱۰ شركت بالاي جدول عرضه- به جز پارس الكتريك- به زحمت به يك ميليون سهم برسد. پيش بيني مي شود در صورت ادامه اين روند امروز (يكشنبه) روند حركت بازار تا حدي متعادل شود.

حسابرس معتمد بورس:
دولت بايد حافظ منافع سهامداران جزء باشد
دكتر عباس هشي گفت: داد و ستد از سوي دارندگان اطلاعات نهاني در كشورهاي پيشرفته مشمول يك سري ضوابط و مقررات است.
وي افزود: «در كشورهاي پيشرفته براساس مقررات خريد و فروش سهام، داد و ستد از سوي افرادي همچون وكيل، مشاور و حسابرس منع شده و حتي حسابرس بازرس به دليل ممنوعيت مقررات نظارتي نيز نمي تواند بصورت غيرمستقيم دادوستد كند.»
حسابرس معتمد بورس اوراق بهادار كه با ايسنا گفتگو مي كرد، توجه به بحث دارندگان اطلاعات نهاني از سال ۷۸ در كشور را مطرح كرد و افزود:  «در سال هاي ۷۸ با تشكيل پيكره قانون مند بورس به اطلاعات محرم نيز توجه شد و آيين نامه و مقرراتي براي آن نوشته شد، اما اين آيين نامه شامل بخش هايي همچون مديران، هيات مديره، حسابرس، وكيل و كارگزار بود و بخش ديگر شامل افرادي بود كه در دولت و وزارتخانه بودند».
وي در ادامه بيشترين توجه را به مقررات نظارتي بر بخش اول دانست و گفت: «در اين زمينه بيشتر توجه شامل هيات مديره، حسابرس كارگزار شد، اما در بخش دولتمردان توجهي نشد و توجه به اين امر به تصويب نرسيد».
هشي در پاسخ به اين پرسش كه با دادوستد دارندگان اطلاعات نهاني تكليف سهامداران جزء چيست؟ گفت: «وظايف نظارتي و حاكميتي دولت حكم مي كند كه حافظ منافع سهامداران جزء  باشد.»

از ابتداي تابستان امسال تاكنون
سهامداران ۲۴ شركت ۳۰ درصد سود به خانه بردند
009648.jpg
تازه ترين گزارش هاي آماري نشان مي دهد: سهامداران ۲۴ شركت پذيرفته شده در بورس تهران از ابتداي تابستان امسال تا كنون بيش از ۳۰ درصد سود بدست آورده اند.
به گزارش خبرنگار ما در تير و مرداد امسال بالاترين بازده در بورس تهران به سهامداران شركت ملي سرب و روي ايران تعلق گرفت.
سرمايه گذاران در سهام اين شركت در دو ماه نخست تابستان شاهد رشد ۵۶۴ درصدي ارزش دارايي هاي خود بودند. در اين دوره ۵۴۰ نفر ۸/۳ ميليون سهم شركت ملي سرب و روي ايران را در مجموع با قيمتي معادل ۲۵ميليارد ريال به سبد دارايي هاي خود افزودند.
همچنين ۲۷۶ نفر با خريد ۲/۱ ميليون سهم شيشه همدان و ايجاد صف تقاضا براي سهام اين شركت موجبات رشد ۱۹۱ درصدي سهام آن را فراهم آوردند.در نتيجه داد و ستدهاي صورت گرفته دو ماه گذشته، قيمت سهام شيشه همدان، از مرز ۵۰۰ تومان نيز گذشت.
اما براساس آمار دريافتي در تابستان امسال شركت هاي فعال در صنعت نفت و پتروشيمي جذاب ترين سهام براي سرمايه گذاران خرد محسوب مي شوند.
به طوري كه ۴۰ هزار نفر رقمي معادل دو هزار ميليارد ريال براي خريد سهام شركت هاي سرمايه گذاري صنعت نفت و سرمايه گذاري پتروشيمي، پتروشيمي فارابي، پتروشيمي اراك، پتروشيمي آبادان و پتروشيمي اصفهان پرداختند.
در اين بين سهامداران شركت هاي مرتبط با صنايع نفت و پتروشيمي نظير دوده صنعتي پارس و تكين كو رشد ۷۰ درصدي ارزش دارايي هاي خود را شاهد بودند.
اين گزارش حاكي است: در دو ماه نخست تابستان امسال فشار تقاضا موجب شد ارزش سهام سرمايه گذاري صنعت نفت ۱۷۸ درصد و قيمت سهام سرمايه گذاري پتروشيمي ۱۵۰ درصد افزايش يابد.
در ادامه اين گزارش آمده است: طي دوره ياد شده دو شركت كوچك بازار يعني تكنوتار و فروسيليس با حجم اندكي از معاملات، رشد قيمتي در حدود ۱۶۵ درصد را تجربه كردند. در دو ماه گذشته فقط ۱۴ نفر متقاضي خريد سهام فروسيليس و ۳۰۳ نفرمتقاضي سرمايه گذاري در سهام تكنوتار بودند. ارزش داد و ستدهاي صورت گرفته بر سهام اين دو شركت در مجموع از ۲/۲ ميليارد تومان فراتر نرفت.
براساس اين گزارش، سهامداران كابل سازي تك نيز از جمله شركت هاي كوچك بورس تهران بود كه در تير و مرداد امسال حجم معاملاتي اندك رشد قيمتي معادل ۱۱۲ درصد را شاهد بودند.
از سوي ديگر آغاز طرح هاي فروش متري مسكن موجبات اقبال بازار را به سمت سهام توس گستر فراهم آورد. در اين دوره ۱۵۰۰ نفر ۱۲ ميليون برگه سهم توس گستر را به نام خود ثبت كردند. به اين ترتيب ارزش سهام توس گستر ۹۵ درصد بالا رفت.
سرمايه گذاران در دو ماه نخست تابستان امسال سهام توس گستر را در محدوده ۳۵۶ تومان تا ۸۶۰ تومان مورد داد و ستد قرار دادند.
در اين گزارش آمده است: سهامداران شركت هايي چون شيشه و گاز، معادن روي، داده پردازي، تولي پرس، تأمين ماسه ريخته گري، پارس پامچال، دشت مرغاب، مواد اوليه الياف مصنوعي، ايتالران و لاستيك دنا نيز بيش از ۳۷ درصد سود به خانه هاي خود بردند.

تغييرات قيمت سهام
تفاوت با روز قبل
قيمت
نام شركت
۱۳۰۰-
۱,۷۰۰
رادياتور ايران
۲۶۰۱-
۴,۰۰۰
پارس خزر
۵۰۴۹-
۷,۸۸۰
سرمايه گذاري بانك ملي
۱۰۹۳-
۲,۶۰۰
فرآورده هاي تزريقي
۲۰۰-
۱,۵۰۰
فيبرايران
۱۱۹-
۱,۶۰۰
جوش واكسيژن
۳۰۰-
۵,۷۰۰
معادن روي
۲۳۵-
۴,۴۶۵
دارويي لقمان
۱۰۵۱-
۱۹,۹۶۹
لوله سديد
۳۸۳-
۷,۲۷۸
سرمايه گذاري توس گستر
۲۱۹۱-
۴۱,۶۳۸
خدمات انفورماتيك
۵۳۷-
۱۰,۲۰۷
سيمان هگمتان
۱۰۹۰-
۲۰,۷۱۹
نفت پارس
۷۹۵-
۱۵,۱۱۲
لاستيكي سهند
۱۶۹۹-
۳۲,۲۹۷
سيمان شمال
۴۹۰-
۹,۳۱۵
بانك كارآفرين
۱۱۸۴-
۲۲,۵۱۰
سينا دارو
۵۰۳-
۹,۵۶۵
داروسازي فارابي
۷۲۸-
۱۳,۸۴۴
پتروشيمي خارك
۱۱۳-
۲,۱۴۹
محور سازان
۷۸۰-
۱۴,۸۳۴
پتروشيمي اصفهان
۲۶۹-
۵,۱۱۶
داروسازي اسوه
۶۲۱-
۱۱,۸۱۲
پتروشيمي اراك
۲۲۲-
۴,۲۲۳
سامان گستراصفهان
۳۷۳-
۷,۰۹۸
داده پردازي ايران
۲۵۹-
۴,۹۲۹
صنعت و معدن
۱۲۶۱-
۲۴,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۴۲۶-
۸,۱۰۹
سرمايه گذاري صنعت نفت
۴۰۳-
۷,۶۷۳
معادن منگنزايران
۲۹۳-
۵,۵۸۱
تولي پرس
۱۵۸-
۳,۰۱۰
ايرانيت
۱۶۸-
۳,۲۰۱
مس شهيد باهنر
۲۳۴-
۴,۴۶۰
الكتريك شرق
۲۹۶-
۵,۶۴۳
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۱۶۶-
۳,۱۶۷
ساختمان اصفهان
۱۶۴-
۳,۱۳۳
معادن بافق
۱۳۳-
۲,۵۴۳
صنعتي آما
۱۵۲-
۲,۹۰۸
موتوژن
۱۲۵-
۲,۳۹۳
شيشه وگاز
۷۸۴-
۱۵,۰۵۰
سيمان فارس وخوزستان
۸۴-
۱,۶۱۹
قند پارس
۴۳۵-
۸,۶۰۰
كالسيمين
۶۸-
۱,۳۶۶
سرما آفرين
۱۶۰-
۳,۲۳۰
مهركام
۲۰۲-
۴,۰۷۹
شيشه قزوين
۸۲-
۱,۶۵۹
نيرومحركه
۱۱۷-
۲,۵۱۸
سرمايه گذاري بيمه
۹۰-
۱,۹۴۳
لاميران
۶۶-
۱,۴۳۹
لاستيك البرز
۲۴۴-
۵,۳۵۱
لبنيات پاك
۷۷-
۱,۶۹۹
فنرسازي خاور
۵۵۱-
۱۲,۹۹۷
سيمان ايلام
۴۰۰-
۱۰,۱۲۷
نگين طبس
۲۰۸-
۵,۵۰۰
سرمايه گذاري رنا
۱۲۸-
۳,۵۱۷
نيروي زنگان
۵۴۰-
۱۵,۹۹۹
صنعتي دريايي(صدرا)
۲۷۱-
۸,۷۰۱
معادن و فلزات
۱۵۳-
۴,۹۲۴
ايران خودرو
۱۶۷۷-
۵۵,۰۰۱
سيمان كرمان
۱۸۱-
۶,۳۴۴
ملي سرب و روي
۱۴۲-
۵,۰۰۰
قند نيشابور
۲۰۷-
۷,۵۹۸
سرمايه گذاري غدير
۷۶-
۲,۹۲۵
سرمايه گذاري بوعلي
۶۲۱-
۲۵,۴۹۰
نفت بهران
۱۸۲-
۷,۷۵۱
سرمايه گذاري مسكن
۱۰۴-
۴,۷۰۱
سرمايه گذاري بازنشستگي
۳۶-
۱,۷۲۹
گلتاش
۳۵-
۱,۷۴۵
فارسيت دورود
۷۴۲-
۳۷,۹۹۴
تكين كو
۵۱-
۲,۶۳۵
چيني ايران
۱۹۳-
۹,۹۹۰
سايپا ديزل
۳۴۴-
۱۸,۰۰۰
سيمان خاش
۵۶-
۳,۰۷۵
سرمايه گذاري آذربايجان
۱۴۵-
۹,۲۰۰
سرمايه گذاري ساختمان
۱۳۷-
۹,۹۰۰
سرمايه گذاري پتروشيمي
۷۳-
۵,۴۰۰
سايپا
۲۹۷-
۲۳,۳۷۰
پتروشيمي فارابي
۹۵-
۷,۶۹۵
گروه بهمن
۴۵۸-
۳۹,۵۶۰
سيمان سپاهان
۳۳-
۳,۳۹۴
بهپاك
۲۹-
۳,۵۹۰
تراكتورسازي
۲۰-
۲,۵۵۸
كف
۳۰۶-
۳۹,۹۰۰
گاز لوله
۱۹۵-
۲۶,۶۸۴
دوده صنعتي
۵۱-
۸,۴۴۹
روزدارو
۱۴-
۲,۵۶۵
توسعه صنعتي
۱۳-
۳,۱۸۰
سرمايه گذاري ملت
۳۰-
۷,۴۵۰
فولاد كاويان
۱۴-
۳,۷۹۸
داروسازي كوثر
۸-
۲,۴۰۲
شيمي دارويي داروپخش
۴۶-
۱۵,۰۰۰
گروه صنعتي سديد
۶-
۳,۳۸۰
ايران خودرو ديزل
۴-
۴,۰۰۵
جوشكاب يزد
۵-
۵,۴۶۷
مارگارين
۵۹-
۷۲,۰۰۰
سيمان صوفيان
۲-
۲,۷۸۰
سرمايه گذاري سپه
۰
۵,۶۶۲
كنتورسازي ايران
۰
۱,۲۹۷
بسته بندي ايران
۰
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۰
۱۱,۸۲۷
آلومتك
۰
۳,۳۸۱
نورد آلومينيم
۰
۲,۰۱۳
قند ثابت
۰
۳,۸۴۰
كارتن ايران
۰
۴,۱۲۸
قند هگمتان
۱
۹,۳۸۰
داروسازي اكسير
۲
۱۲,۲۸۳
داروسازي سبحان
۱
۵,۶۰۱
آذريت
۹
۷,۵۵۰
سايپا آذين
۳
۱,۸۶۰
آبسال
۱۵
۴,۵۰۰
آلومينيوم پارس
۳۳
۷,۳۰۰
زامياد
۳۵
۷,۶۰۲
باما
۸
۱,۵۸۱
صنعتي پيام
۴۵
۸,۶۵۰
چادر ملو
۶۰
۱۰,۰۰۰
فرآوري مواد معدني
۳۷
۳,۹۰۰
لوله وماشين سازي
۹۲
۷,۴۵۰
توسعه صنايع بهشهر
۸۶
۶,۶۹۹
پارس دارو
۲۸
۲,۰۲۱
مهرام
۱۲۸
۹,۲۰۶
اقتصاد نوين
۲۷
۱,۸۹۷
پارس خودرو
۲۳
۱,۲۵۰
رينگ مشهد
۸۲
۴,۲۹۹
سرمايه گذاري البرز
۶۶
۳,۱۵۰
فرآورده هاي نسوز آذر
۲۳۸
۸,۴۹۷
جابربن حيان
۳۹۵
۱۱,۸۳۵
كربن ايران
۵۷۰
۱۶,۹۹۸
سيمان تهران
۲۳۵
۶,۳۳۶
صنعتي بهشهر
۱۳۰
۳,۲۴۹
كمباين ايران
۱۰۰
۲,۱۱۶
پلي اكريل
۵۵
۱,۱۶۳
درخشان تهران
۱۴۰
۲,۹۵۱
گالوانيزه سپاهان
۲۸۷
۶,۰۴۲
توكا فولاد
۳۲۲
۶,۷۷۸
ايران ترانسفو
۹۳
۱,۹۵۵
قند مرودشت
۲۶۸
۵,۶۳۳
فروسيليس
۱۷۰
۳,۵۷۳
لاستيك دنا
۵۰۹
۱۰,۶۹۵
بسته بندي پارس
۳۴۶
۷,۲۶۹
سرمايه گذاري ملي
۱۰,۷۵۵
۱۰,۷۵۵
صنايع شيميايي

قيمت طلا و ارز
نوع فروش (ريال)
يك بهار آزادي(قديم) ۹۸۳۰۰۰
يك بهار آزادي(جديد)۸۶۷۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۴۷۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۸۷۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۸۸۰۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي) ۸۷۶۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۷۱۹
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۱۰۷۴۶

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |