يكشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۴ - Aug 22, 2004
هزينه سنگين سرمايش ساختمان ها
009705.jpg
سالانه ۲۱۱ ميليون دلار از سرمايه ملي كشور صرف سرمايش ساختمان ها مي شود.
به گزارش قلم سبز ايران، بار سرمايشي كشور در بخش ساختمان ۴ ميليارد و ۶۹۷ ميليون كيلووات ساعت برق در سال است كه اين ميزان حدود ۱۶ درصد مصرف برق كشور در بخش ساختمان است.
براساس بررسي هاي سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور، كولرهاي آبي در نوع ۶۰۰۰ سي اف ام ۵۰۰ وات در ساعت در دور بالا و ۳۵۰ وات در دور پايين برق مصرف مي كنند كه مصرف برق كل كولرهاي آبي موجود در كشور به ۲ ميليارد و ۳۷۶ ميليون كيلووات ساعت مي رسد.

طرح ساماندهي ميدان انقلاب اجرا شد
009717.jpg
طرح ساماندهي ميدان انقلاب با همكاري و هماهنگي برنامه ريزي شده شهرداري منطقه ۶ و كلانتري ۱۴۸ به اجرا در آمد.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۶ با اجراي اين طرح، معابر، پياده روها، قطعات فضاي سبز و باغچه هاي اطراف ميدان انقلاب بطور كامل از وجود بساط گستران پاكسازي و تردد عابرين و وسائط نقليه در اين محدوده شامل ورودي هاي كارگر شمالي و جنوبي، ابتداي خيابان آزادي و خيابان انقلاب اسلامي از رواني محسوسي برخوردار شد.
مهندس حسين مرجاني معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه ۶ مهمترين عوامل اجراي موفق اين طرح را كارشناسي و مطالعه معضلات و مشكلات اين محدوده و راه كارهاي برخورد مناسب، همكاري موثر و قابل تقدير كلانتري ۱۴۸، كسبه و آموزش چهره به چهره و حضوري و همچنين جلب مشاركت و همراهي داوطلبانه اهالي دانست.
موقعيت مركزي ميدان انقلاب؛ وجود دانشگاه تهران، چندين سينما، مراكز و موسسات مختلف آموزشي، انتشارات و كتابفروشي هاي متعدد در اين ميدان و معابر اطراف آن و جمعيت شناور چند صد هزار نفري اين محدوده بيانگر ضرورت و اهميت اجراي اين طرح است.

معاون  شهردار تهران  : تفكيك  زباله هاي  بيمارستاني  به  عهده وزارت  بهداشت  است
معاون  خدمات  شهري  شهرداري  تهران ، جمع آوري  و دفن  زباله هاي  ويژه بيمارستاني  را وظيفه  وزارت  بهداشت  دانست  و گفت:  شهرداري  در اين  زمينه  همكاري  مي كند. محمدي زاده  در مصاحبه  با برنامه  آن سوي  خبر شبكه  اول  سيما با بيان اينكه  براساس  قانون  فقط جمع آوري  و دفن  زباله هاي  عادي  وظيفه  شهرداري هاست ، افزود: پسماند هاي  خاص  كه  زباله هاي  عفوني  را نيز شامل مي شود، اگر از حالت  ويژه  خارج  شود شهرداري  آن را جمع آوري  و دفن  مي كند.
وي  جمع آوري  و دفن  زباله هاي  عادي  بيمارستاني  را به  عهده  شهرداري ها دانست  و گفت:  هم اكنون  شهرداري  تهران  براي  حفظ سلامت  مردم  در جمع آوري  زباله ها با  وزارت  بهداشت  همكاري  مي كند.
معاون  شهردار تهرا ن  اظهار داشت : تفكيك  زباله هاي  بيمارستاني  به عهده  وزارت  بهداشت  است .

ديدار شهردار تهران با ساكنان منطقه ۱۷ تهران
شهردار و ا عضاي شوراي اسلامي شهر تهران روز پنجشنبه ۵/۶/۸۳ با حضور در منطقه ۱۷ شهرداري تهران از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار كرده و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن در منطقه ۱۷ تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردار تهران روزهاي دوشنبه و سه شنبه مورخ دوم و سوم شهريور ماه به روابط عمومي شهرداري اين منطقه واقع در خيابان قزوين، خيابان قلعه مرغي، خيابان ابوذر، روبروي بيمارستان ضيائيان، ساختمان شماره ۲ شهرداري منطقه ۱۷ مراجعه كنند.

طرح جامع جريمه هاي راهنمايي و رانندگي در مجلس تدوين و بررسي مي شود
كاظم  جلالي  مخبر كميسيون  امنيت  ملي  و سياست  خارجي  مجلس  شوراي  اسلامي ، گفت : تعدادي  از اعضاي  اين  كميسيون ، مامور تدوين  طرح  جامع  بررسي  جريمه هاي  راهنمايي  و رانندگي  در كشور شدند.
در جلسه  اين  هفته  كميسيون  امنيت  ملي  و سياست  خارجي  مجلس  شوراي  اسلامي لايحه  نحوه  رسيدگي  به  تخلفات  و اخذ جريمه  هاي  مربوط به  امور حمل  و نقل  و عبور و مرور وسائط نقليه  مورد بررسي  قرار خواهد گرفت .
جلالي  روز شنبه  در گفت  وگو با ايرنا توضيح  داد: جريمه هايي  كه  از طريق  راهنمايي  و رانندگي  اخذ مي شود بايد مبتني  بر كار كارشناسي و عادلانه  باشد.
وي  افزود: جريمه  رانندگان  با ميزان  درآمد آنان  مطابقت  ندارد و اگر مي خواهيم  سطح  آنها را با استانداردهاي  جهاني  هماهنگ  كنيم  بايد شرايط رانندگي  مطابق  با استانداردهاي  جهاني  را نيز فراهم  كنيم .
به  گفته كاظم  جلالي  مخبر كميسيون  امنيت  ملي  و سياست  خارجي  مجلس  شوراي  اسلامي ، به  دليل  مطابقت  نداشتن  مسيرهاي  تردد خودروها با استانداردهاي  جهاني  و نهادينه  نشدن  فرهنگ  رانندگي ، پليس  نمي تواند به درستي  وظيفه  خود را كه  نظارت  مستمر بر عبور و مرور است ، انجام  دهد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران:
شهرداري تهران از روسيه، هليكوپتر امداد خريداري مي كند
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از خريد ۴ تا ۵ فروند هليكوپتر حريق و امداد و نجات از كشور روسيه در آينده نزديك خبر داد.
محمد جواد محمدي زاده در گفتگو با خبرگزاري فارس خاطرنشان كرد: اين هليكوپترها توسط شهرداري تهران با هدف تجهيز بخش امداد و نجات و بخش حريق جهت كاهش زمان حضور در محل حادثه و ارتقاء توانمندي ها براي فرماندهي به علت احاطه هليكوپتر بر ابعاد مختلف حادثه و ارائه اطلاعات دقيق در مورد آن، خريداري مي شوند.
محمدي زاده از شناسايي پدهاي (محلهاي فرود) هليكوپتر در نقاط مختلف شهر تهران خبر داد و تصريح كرد: حاشيه بزرگراه هاي مهم، اصلي و ساختمانهاي بلند و مستحكم در نقاط مختلف شهر تهران در ۲۲ منطقه شهر، مكان هايي هستند كه براي فرود هليكوپترها ديده شده است.

كارشناسان در گفت وگو با همشهري
هويت معماري بناها بايد در نوسازي هسته مركزي تهران حفظ شود
طرح ممنوعيت تردد خودرو در خيابان لاله زار، چشم انداز روشن تري از توسعه پايدار و حفظ هويت معماري و تاريخي محله هاي مركزي پايتخت گشوده است
گروه شهري: خيابان هاي مركزي شهر تهران، علاوه بر آن كه يكي از قديمي ترين محله هاي پايتخت را تشكيل مي دهند، در برگيرنده بخش مهمي از بناهاي تاريخي، ميراث هاي فرهنگي و هويت معماري اين شهر مي باشند.
در طول دو دهه اخير بارها، بحث مربوط به ساماندهي خيابان هاي منتهي به ميدان امام خميني«ره»(ميدان سپه سابق)، بازار، به خصوص لاله زار و فردوسي و تبديل اين گذرگاه هاي قديمي به يكي از پرجاذبه ترين محله هاي گردشگري پايتخت مطرح شده است.اما اغلب طرح ها، در قالب بازپيرايي بناهاي تاريخي، محدود مانده است.
خبر تازه اي كه سازمان زيباسازي شهرداري تهران مبني بر اختصاص خيابان لاله زار به تردد عابران پياده، چشم انداز تازه اي براي حفظ بافت تاريخي هسته مركزي شهر تهران و اختصاص اين منطقه به گردشگري و فعاليت هاي تفريحي - فرهنگي و تجاري درخور گشوده است. وجود آثار تاريخي همچون عمارت باغ ملي، شمس العماره و ديگر بناهاي تاريخي در اين منطقه از شهر ضرورت چنين برنامه اي را بيش از پيش مطرح مي سازد.
يك كارشناس ميراث فرهنگي با اشاره به موقعيت محله هاي تاريخي و ميراث هاي فرهنگي در شهرهاي اروپايي و آسيايي به مثابه مهم ترين جاذبه هاي گردشگري و هويت معماري اين شهرها، تاكيد مي كند كه روند توسعه و نوسازي بافت هاي قديمي تهران، به خصوص هسته مركزي شهر بايد در يك چهارچوب پايدار و توأم با حفظ بافت بناهاي تاريخي و هويت معماري اين محله ها باشد و به همين دليل، برخورداري از ديدگاه ها و رايزني كارشناسان و رويكردي مينياتوري در توسعه و نوسازي هسته مركزي تهران كه شامل ميدان امام خميني، بازار و ساير بناهاي تاريخي پيرامون آ نها مي باشد، حياتي است؛ چرا كه بروز لغزش هاي احتمالي در اين روند، خسارات جبران ناپذيري بر جا خواهد گذاشت.
همچنين ارزش افزوده ناشي از جاذبه هاي گردشگري بناهاي تاريخي و هويت معماري مركز تهران يك درآمد اقتصادي پايدار و روزافزون را براي شهرداري تهران رقم مي زند كه با استفاده مطلوب از فضاهاي اين منطقه از شهر حاصل خواهد شد.

سازمان حمل ونقل وترافيك شهرداري تهران اعلام كرد:
امكان ۲۰ درصد كاهش ترافيك صبحگاهي با تغيير ساعت كار بانكها واصناف
009711.jpg
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: براساس محاسبات صورت گرفته تغيير ساعات كاري اصناف و بانكها از ساعت ۳۰/۷ به ۸ صبح، ترافيك صبحگاهي را در ساعات اوج تا ۲۰درصد كاهش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا مهندس كامران حاج نصراللهي افزود: بخشي از ترافيك صبحگاهي تهران به خصوص در ساعات اوج از زمان آغاز به كار بانكها و اصناف در ساعت ۳۰/۷ ناشي شده و اين در حاليست كه در هيچ جاي دنيا بانكها و اصناف فعاليت خود را در اين ساعت از صبح آغاز نمي كنند.
وي با بيان اين كه نظرسنجي هاي صورت گرفته بيانگر اين است كه مردم از زمان آغاز به كار اصناف و بخصوص بانكها در ساعت ۳۰/۷ دقيقه صبح ناراضي هستند، افزود: براساس پيشنهاد ارائه شده قرار است بانكها ساعت ۳۰/۸ دقيقه و اصناف ساعت ۹ صبح فعاليت خود را آغاز كنند و همچنين به منظور جلوگيري از بروز مشكل خاص در زمينه خدمات رساني به مردم، ساعت كار اصناف و كاركنان بانكها يك ساعت در بعدازظهر افزايش يابد.
حاج نصراللهي در ادامه اظهار داشت: بانكها و دو مجمع اصناف موافقت خود را در اين زمينه اعلام كرده اند و در حال حاضر طرح براي بررسي و تصويب نهايي به وزارت كشور ارسال شده است.

بازار تجارت جهاني و قيمت مسكن
009714.jpg
پيوستن به بازار تجارت جهاني، افزايش قيمت مسكن را به دنبال خواهد داشت.
مهندس علي عبدالعلي زاده، وزير مسكن و شهرسازي، در گفت و گو با ايلنا گفت: پيوستن به بازار تجارت جهاني، تحولات بزرگ اقتصادي و زيربنايي را در كشور پديد مي آورد و بخش مسكن نيز به دنبال آن مي تواند از تحولات اقتصادي برخوردار شود.
وي گفت: ورود به بازار تجارت جهاني بر روي مصالح ساختماني تاثير بسزايي خواهد گذاشت. ولي فكر نمي كنم صرفا عضويت در سازمان تجارت جهاني اتفاق بزرگي در بخش مسكن به وجود آورد.

احداث ميان گذر تالاب انزلي متوقف شد
009729.jpg
مدير كل زيستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست از توقف پروژه ساخت جاده ميان گذر تالاب انزلي خبر داد.فرهنگ قصرياني در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: اين پروژه توسط سازمان حفاظت محيط زيست متوقف شده و قرار است ساخت جاده به خارج از تالاب انزلي هدايت شود.وي علت توقف پروژه را اثرات جبران ناپذير احداث جاده بر اكوسيستم تالاب عنوان و خاطرنشان كرد: با ساخت
جاده در وسط تالاب انزلي حجم رسوبات در اطراف پايه هاي پل بسيار زياد شده و از طرفي باعث ايجاد اختلاف در جريان حياتي تالاب به دريا و دريا به تالاب مي شود.مدير كل زيستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط
009732.jpg
زيست افزود: تالاب انزلي يكي از مراكز اصلي مهاجرت پرندگان در جهان است كه هرگونه ايجاد سروصدا در تالاب اثرات جبران ناپذيري بر مهاجرت، تخم گذاري و لانه گزيني اين پرندگان بر جا مي گذارد.قصرياني با تأكيد بر ديگر اثرات منفي ساخت جاده بر روي تالاب اظهار داشت: انجام اين پروژه علاوه بر اثراتي كه بر شكار و صيد ماهي در منطقه وارد مي كند، حضور ساليانه هزاران گردشگر را نيز كه به خاطر زيباييهاي تالاب به آنجا سفر مي كنند به خطر مي اندازد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
سياسي
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |