يكشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۴ - Aug 22, 2004
سفير عربستان سعودي در تهران:
زائرين ايراني بيت الله الحرام از اين پس مي توانند از ديگر شهرهاي عربستان سعودي ديدن كنند
سال گذشته ۵۹۰ هزار زائر عمره و ۹۷ هزار زائر واجب از ايران به عربستان سعودي اعزام شده اند.
دكتر ناصر البريك سفير عربستان سعودي در تهران در مصاحبه با همشهري ديپلماتيك گفت: در حال حاضر زائراني از حدود ۵۸ كشور اسلامي به عربستان سعودي سفر مي كنند.وي با بيان اين كه سعي خواهد شد تا با هماهنگي مسئولين دو كشور سهميه زائران ايراني از سطح كنوني بيشتر شود گفت: به طور متوسط روزانه ۵۰۰۰ ويزاي عربستان سعودي به منظور زيارت اماكن مقدس در اين كشور توسط سفارت عربستان سعودي در تهران و با همكاري سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران صادر مي شود.
سفير عربستان سعودي در كشورمان با بيان اين كه زائران و حجاج ايراني در ميان ساير زائران و حجاج ديگر كشورها از بهترين ها هستند و از سازماندهي و نظم خوبي برخوردار هستند خاطرنشان كرد: دولت و ملت عربستان سعودي براي زائران ايراني احترام خاصي قائل هستند. وي همچنين از تلاش خود به منظور فراهم آوردن امكان سفر زائران ايراني به ديگر شهرهاي عربستان كه تاكنون امكان سفر به آنها با ويزاي زيارتي امكان پذير نبود خبر داد و گفت: بازديد از ساير نقاط و شهرهاي عربستان سعودي مانند رياض، دمام و يا استانهاي شرقي اين كشور موجب آشنايي بيشتر مردم مسلمان دو كشور با يكديگر خواهد شد و به همين منظور در آينده نزديك نيز خط پروازي بين فرودگاههاي جمهوري اسلامي ايران و دمام نيز برقرار خواهد شد.

توافق مخفيانه آمريكا و اسرائيل درباره توسعه شهركهاي صهيونيست نشين
روزنامه  نيويورك  تايمز ديروز از تغيير موضع  واشنگتن  در موردشهركهاي  صهيونيست  نشين  كرانه  باختري  رود اردن  واقع  در سرزمين هاي  اشغالي  فلسطين  خبر داد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از نيويورك ، اين  روزنامه  به  نقل  از مقامات آمريكايي  و اسرائيلي  نوشت:  واشنگتن  در تغيير سياستي  اعلام  نشده ، باتوسعه  شهركهاي  اسرائيلي  در كرانه  باختري  رود اردن ، موافقت  كرد.
نيويورك  تايمز ادامه  داد هرچند كه  طبق  طرح  آمريكايي  به  اصطلاح  صلح  نقشه  راه ، اسرائيل  بايد همه  فعاليتهاي  شهرك  سازي  را متوقف  كند، ولي  دولت  جورج  بوش  رئيس  جمهور آمريكا اكنون  از احداث  مجتمع هاي  ساختماني جديد در مناطق  مسكوني  برخي  از شهركهاي  اسرائيلي ، حمايت  مي كند.
يك  مقام  دولت  آمريكا در مصاحبه  با اين  روزنامه  گفت : اين  اقدام  منعكس كننده  تصميم  اخير دولت  آمريكا براي  حمايت  از آريل  شارون  نخست  وزيراسرائيل  در شرايط آشفته  كنوني  است .

مخالفت اكثر اعضاي شوراي امنيت با تحريم هاي سنگين سودان
وزارت امور خارجه انگليس روز جمعه اعلام كرد: بيشتر اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل با اعمال تحريمهاي سنگين بر ضد سودان مخالفند.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از لندن يك مقام مسئول در وزارت امور خارجه انگليس كه نخواست نامش فاش شود، گفت: بيشتر اعضاي شوراي امنيت مخالف تحريمهاي سنگين همچون ممنوعيت سفر وزراي سودان به خارج يا تحريم نفتي اين كشور حتي در صورت شكست دولت خارطوم در پايان دادن به درگيريهاي قومي در دارفور در مدت زماني كه سازمان ملل براي آن تعيين كرده است، هستند.
وي به خبرنگاران گفت: ديدگاه اعضاي شوراي امنيت درباره سودان متفاوت است اما بيشتر اعضا با اعمال تحريمهاي سنگين بر ضد دولت سودان اتفاق نظر دارند.
از سوي ديگر قرار است وزير امور خارجه انگليس فردا براي ارزيابي عملكرد دولتمردان سودان در راستاي برداشتن موانع ضدحقوق بشر و حذف بحران امنيت در دارفور به اين كشور سفر كند.
به گزارش ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، جك استراو، وزير امور خارجه انگليس قرار است فردا با رهبران سودان گفت و گو داشته باشد و پس از آن از يك اردوگاه آوارگان در دارفور شمالي در روز سه شنبه ديدن كند.
در همين حال سازمان ملل متحد اعلام كرد كه اردوگاه هاي آوارگان سوداني در چاد كه هم اكنون ۲۰۰ هزار تن در آنها ساكن هستند، ديگر ظرفيت پذيرش آواره بيشتري را ندارند و بار سنگيني بر دولت و ملت چاد كه از جمله فقيرترين كشورهاي جهان است، وارد آورده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري رويتر، هم اكنون معضل ورود ۳۵ هزار آواره ديگر از منطقه دارفور به چاد وجود دارد.
اين آوارگان قربانيان حملات جديد شبه نظاميان عرب سودان در منطقه دارفور هستند.

كوتاه از سياست ايران
رئيس جمهور امروز به همدان مي رود
سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري امروز به منظور افتتاح همايش بوعلي سينا به همدان سفر مي كند. به گزارش خبرگزاري فارس همايش بين المللي بوعلي سينا از اول تا سوم شهريور ماه در همدان برگزار مي شود و در مراسم پاياني آن نيز غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي سخنراني خواهد كرد.
تأكيد رئيس  قوه قضاييه بر احياي نقش مساجد در جامعه
رئيس قوه قضاييه بر ضرورت احياي نقش و جايگاه مساجد در ابعاد مختلف عبادي، سياسي و اجتماعي تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، آِيت الله هاشمي شاهرودي، در گردهمايي سراسري ائمه جماعات استان تهران و در اولين روز از هفته جهاني مساجد، مسجد را سنبل بندگي و نماد اطاعت بندگان خداوند عنوان كرد و اظهار داشت: مسجد علاوه بر آن كه جايگاه حضور مومنان و صالحان است، بايد از آن به عنوان يك ابزار و بستر براي رسيدن به ساير اهداف الهي نيز استفاده شود.
ناطق نوري: اروپايي ها خبيث تر از آمريكايي ها هستند
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: معتقدم هر مقدار آمريكايي ها نسبت به ما خبيث هستند، اروپايي ها چند برابر خبيثترند.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام علي اكبر ناطق نوري طي سخناني در مراسم پنجمين سالگرد درگذشت نماينده ولي فقيه در استان مازندران، افزود: آمريكايي ها كابويي اند (وحشيهاي تگزاس) و دشمني شان را مستقيم بيان مي كنند، اما اروپايي ها پيچيده اند و نمي خواهند يك كشور مستقل و آزاد باشد و براي همين مي خواهند سوخت مراكز هسته اي كشورهاي ديگر را آنها توليد كرده و هر زمان اراده  كردند، آن را قطع كنند.
وي با اشاره به مساله  انرژي هسته اي و پيمان NPT، اظهار داشت: ما غلام حلقه به گوش نيستيم و مي خواهيم به اين انرژي دست يابيم و براي ايجاد اعتماد عضو پيمان NPT شديم.
بيانيه جامعه ائمه جماعات اصفهان در خصوص حوادث شهر نجف
جامعه  ائمه  جماعات  اصفهان  با صدور بيانيه اي ، هدف  آمريكا را از جـنايات  اخير حرمت  شكني  و قداست  زدايي  شهر نجــف  اشرف  عنوان  كردند.
به گزارش ايرنا در اين بيانيه آمده است: در اين  روزها در اطراف  حرم  اين امام  بزرگوار، گلوله هاي  آمريكايي  و انگليسي  بدن  صدها شيعه  پاك  باخته  و مظلوم  را به  طمع  كشورگشايي  و قدرت  طلبي  پاره  پاره  كرده  است .
جامعه  ائمه  جماعات  اصفهان ، ننگ  و نفرين  ابدي  را بر آناني  روا دانسته اند كه  كشور ما را خشونت طلب  و ناقض  حقوق  بشر قلمداد كرده  و يا با شعار مبارزه  با تروريست  و استقرار دموكراسي  روي  چنگيزها و هيتلرها را سفيد كرده اند.
نامه جمعيت مصدومين سلاح هاي كشتار جمعي به كوفي عنان
جمعيت مصدومين سلاح هاي كشتار جمعي، رفتار مقامات دولت و ارتش آمريكا و انگليس را در تشديد قتل عام و نسل كشي مردم مسلمان عراق بشدت محكوم نموده و اعلام مي كند كه آمريكا و انگليس بي هويتي و مرگ سازمان ملل متحد را با قتل عام مسلمانان جشن گرفته اند.
به گزارش خبرگزاري مهر جمعيت مصدومين سلاح هاي كشتار جمعي در نامه اي به كوفي عنان دبير كل سازمان ملل متحد نوشت:آقاي دبيركل! نيروهاي اشغالگر عراق با توجه به بي اثري سازمان ملل در برابر روش هاي مورد استفاده رژيم اشغالگر فلسطين به سركوب همه جانبه مردم مسلمان و مظلوم عراق مشغول مي باشند.
اشغالگران عراق از مرگ سازمان ملل اطمينان داشته و با اخراج خبرنگاران از شهر نجف و بي تفاوتي يا بلا اثر ساختن سازمان ملل به قتل عام بي دغدغه مردم عراق و نسل كشي مسلمانان و پيروان امام علي (ع) مشغول مي باشند.
سكوت و ناكارآمدي سازمان ملل و جنابعالي حتي در مقابله با اعمال جنون آميز و جنايتكارانه سران رژيم اشغالگر فلسطين و رفتار حيواني اعمال شده عليه زندانيان گوانتانامو و ابوغريب را بايد از جمله عوامل بسيار مؤثر شكل گيري دور جديد جنايات و نسل كشي مردم در عراق قلمداد كرد.

دستور كار اين هفته مجلس
در هفته جاري كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي در مورد طرح اصلاح تبصره (۳) قانون تضمين خريد محصولات كشاورزي و الحاق دو تبصره به آن اعاده شده از شوراي نگهبان در صحن مجلس گزارش مي دهد.
كميسيون برنامه و بودجه نيز در خصوص طرح چگونگي تأمين و تخصيص منابع مالي براي جبران خسارات ناشي از خشكسالي يا سرمازدگي گزارش مي دهد.
پيشنهاد كميسيون اقتصادي مبني بر رسيدگي يك شوري به لايحه حمايت از حقوق مصرف كنندگان و پيشنهاد كميسيون كشاورزي مبني بر رسيدگي به لايحه الحاق يك ماده به قانون وصول برخي از درآمدهاي دولت و مصرف آن در موارد معين بررسي خواهد شد.
به گزارش ايسنا، ارائه گزارش شور اول كميسيون حقوقي و قضائي در مورد لايحه، اصلاح مقررات تنظيم و ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمي، لايحه اصلاح ماده (۵۳) قانون دفاتر اسناد رسمي و كانون سردفتران و دفترياران مصوب ۱۳۵۴ و لايحه ديوان عدالت اداري در دستور كار اين هفته مجلس شوراي اسلامي قرار دارد.
همچنين گزارش كميسيون عمران در خصوص رد طرح الحاق يك تبصره به ماده (۱۰۰) قانون شهرداري ها قرائت مي شود.
كميسيون قضائي و حقوقي مجلس در مورد شور اول لايحه الحاق يك تبصره به بند (۳) ماده (۶۵۱) قانون مجازات اسلامي و شور اول لايحه اصلاح ماده (۶۶۰) قانون مجازات اسلامي گزارش خود را قرائت مي كند.
گزارش كميسيون انرژي در خصوص رد طرح ساماندهي قبوض آب، برق، گاز و تلفن، گزارش كميسيون آموزش و تحقيقات در خصوص لايحه نحوه رسيدگي به موارد تخلف در آزمون هاي ورودي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي، لايحه الحاق يك تبصره به ماده واحده قانون اصلاح قانون انتقال مراقبين بهداشت مدارس به واحدهاي آموزشي تابعه، ازجمله دستور كارهاي مجلس در هفته جاري است.
عبدالواحد موسوي لاري وزير كشور و بيژن زنگنه وزير نفت نيز با حضور در صحن علني مجلس، به سئوالات اكبر اعلمي نماينده تبريز پاسخ مي دهند.

مجمع تشخيص مصلحت خواستار واكنش جهان در قبال فاجعه انساني در عراق شد
سومين جلسه  مجمع تشخيص مصلحت نظام براي بررسي و تدوين سياست هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي، امروز با حضور سران سه قوه و اكثريت اعضا تشكيل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام در ابتداي اين جلسه گزارش تحليلي جامعي از آخرين وضعيت كشور اشغال شده  عراق و فجايع تلخ و اسفبار هتك حرمت اماكن مقدس و كشتار بيرحمانه  مردم بي دفاع اين كشور توسط اشغالگران ارايه شد.
اعضاي مجمع با ابراز نگراني شديد از اين وقايع، از مجامع بين المللي، كشورهاي جهان، جنبش عدم تعهد، به ويژه كشورهاي اسلامي و سازمان كنفرانس اسلامي خواستند سريعاً براي توقف كامل اين فاجعه  انساني واكنش نشان دهند و به كمك مردم جنگ زده  عراق بشتابند.

۵۰ درصد مهاجرين افغان از كشور خارج شدند
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور از خارج شدن ۵۰ درصد مهاجرين افغان از كشور خبر داد.
احمد حسني در گفت وگو با ايرنا تعداد افغان هاي داخل كشور را دو ميليون و ۳۰۰ هزار نفر خواند و گفت: ۷۱۰ هزار نفر از افغان ها سالهاي ۸۱ و ۸۲ به صورت داوطلب از كشور خارج شدند.
وي اضافه كرد: همچنين از ابتداي سال ۸۳ تاكنون نيز ۲۹۰ هزار نفر از كشور خارج شدند كه طبق برنامه تا پايان امسال نيز ۴۰۰ هزار نفر از كشور خارج مي شوند.

توضيح درباره يك خبر
روابط عمومي تالار وحدت با ارسال نمابري درباره خبر «تذكر به رئيس جمهور» مندرج در همشهري مورخ ۲۸ مرداد نوشت: جشني به مناسبت روز جوان توسط سازمان ملي جوانان كه تعدادي از نمايندگان محترم مجلس به چگونگي برگزاري و محتواي آن معترض بوده اند اساسا در تالار وحدت برگزار نشده است.

علاوي به ايران دعوت شد
الراي العام به نقل از مقامات عربي با اعلام اينكه تهران با ارسال نامه اي به علاوي از وي براي سفر به ايران دعوت كرده است، نوشت: در دعوت ايران از علاوي، سوريه نقش اصلي را داشته است.
به گزارش ايسنا، اين روزنامه  به نقل از مقامات عربي افزود: به رغم انتقادات شديد و بي سابقه مقامات عراقي از ايران دمشق مستقيما در ارسال نامه  تهران به علاوي براي سفر به اين كشور نقش داشته است.
الراي العام به نقل از مقامات ياد شده با بيان اين كه سوريه سعي دارد تا از يك سو از فشارها عليه ايران كم كند و از سوي ديگر سعي دارد موضعي متمايز از موضع ايران اتخاذ كند و اين به دليل تمايل سوريه براي حفظ ائتلاف استراتژيكي اش با ايران است، ادعا كرد كه آنها نمي خواهند كه موضع تطابق سياست هاي دو كشور در قبال مساله عراق براي جامعه بين المللي به صورت علني مطرح شود.
الراي العام به نقل از مقامات عربي ادامه داد: نتايج سفر اياد علاوي، نخست وزير عراق به دمشق تا حدودي موفقيت آميز بوده است و اين فرصتي براي سوريه بود كه نشان دهد موضع گيري آن در قبال عراق متفاوت از موضع گيري ايران است.
اين روزنامه  در ادامه گزارش خود به نقل از مقامات عربي ادعا كرد: باز شدن پرونده جنگ عراق عليه ايران موجب بحران در روابط دو كشور مي شود؛ علاوه بر اين جامعه جهاني و در راس آن آمريكا خواهان باز شدن اين پرونده نيستند؛ چرا كه بسياري از كشورها به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اين جنگ به عراق كمك كرده اند.

در آستانه اجلاس شوراي حكام آژانس در سپتامبر
آمريكا و اروپا در مورد پرونده هسته اي ايران به هم نزديك تر مي شوند
پيش نويس گزارش جديد محمد البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد برنامه هسته اي ايران آماده شده است و ظرف ده روز آينده رسماً تحويل اعضاي شوراي حكام خواهد شد. خبرگزاري مهر با درج اين خبر به نقل از يك ديپلمات حاضر در محل آژانس بين المللي انرژي اتمي، نوشت: با توجه به اين كه گزارش البرادعي متكي بر يافته هاي بازرسان آژانس در سه موضوع آلودگي ۳۶ درصد، سانتريفوژ نسل دوم و همچنين موضوع سايت شيان خواهد بود به نظر مي رسد در گزارش وي تا حدود زيادي اظهارات ايران با يافته هاي آژانس منطبق نشان داده شود.
اين ديپلمات درباره احتمال ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت تاكيد كرد كه در اين زمينه نمي توان به گزارش هاي رسانه اي چندان اعتنا كرد ولي اگر موضوع اعلام نشده اي از فعاليتهاي هسته اي ايران اعلام نشود، حتي حل نشدن ابهامات موجود هم نمي تواند دليلي براي ارسال پرونده به شوراي امنيت باشد.
وي با تاييد اين كه پيش از بازرسي هاي اخير نيز در مورد منشا خارجي آلودگي غني سازي و همينطور موضوع سانتريفوژها، بازرسان آژانس صحت ادعاهاي ايران با يافته هاي خود را گزارش كرده اند اظهار داشت: قبول رسمي از قلم افتادن بخشي از اطلاعات ارائه شده توسط ايران در گزارش ماه ژوئن البرادعي اين نگراني را به همراه دارد كه تكرار چنين اشتباهات بزرگي از سوي سازمان بين المللي اعتبار آن را به خطر اندازد. اين در حالي است كه فشارهاي آمريكا بر ايران و تبليغ عليه تهران در جامعه بين المللي درباره فعاليت هسته اي ادامه دارد. به گزارش خبرگزاري فرانسه آدام ارلي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با اشاره به اين كه ايران بايد كاملاً به تعهدات بين المللي اش پايبند بماند گفت: از ديدگاه آمريكا برنامه هسته اي ايران بسيار نگران كننده است اما كاخ سفيد خود را متعهد مي  داند از طريق ديپلماتيك آن را دنبال كند.
البته تكرار اتهامات آمريكا عليه ايران مبني بر تلاش تهران براي ساخت سلاح اتمي اين روزها با موضوع تهديد موشكي از سوي ايران نيز آميخته شده است. دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريكا كه در هفتمين كنفرانس سالانه دفاع فضايي و موشكي در آلاباما صحبت مي كرد گفت: ايران برنامه توليد موشك هايي را پيگيري مي كند كه مي تواند آمريكا را هدف قرار دهد.
از ديگر سو به دنبال اين تبليغات بر ضد تهران، خبرگزاري ها از برنامه آمريكا و اسرائيل براي حمله به ايران گزارشهاي مختلفي را منتشر مي كنند. سايت اينترنتي الجزيره ديروز در گزارشي با اشاره به تنش ميان ايران و اسرائيل نوشت: در حال حاضر، با توجه به آماده شدن بوش براي شركت در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، شارون به دنبال حمله احتمالي به ايران است، بنابر آنچه كه آمريكايي ها مي گويند زمان اين حمله از هم اكنون تا ماه نوامبر خواهد بود.
اما چايناديلي نيز با اشاره به تهديدهاي اخير مقامات آمريكايي نوشت: اين امكان وجود ندارد كه آمريكا اقدامي مشابه عراق عليه ايران انجام دهد. مهر به نقل از اين روزنامه مي نويسد: بوش اخيراً اعلام كرده است كه آمريكا هم پيمانان خود را براي افزايش فشار عليه ايران به منظور توقف برنامه هسته اي اين كشور احيا خواهد كرد اما متغيرهاي زيادي مانند مشكلات آمريكا در عراق كاخ سفيد را از تعيين ضرب الاجل و يا اتخاذ مدل عراق براي ايران منع مي كند. با اين حال جان بولتون معاون وزير خارجه آمريكا پنجشنبه قبل در گفت وگو با رويتر اظهار داشت كه ايران در گفت وگوهاي اخير خود با كشورهاي آلمان، انگلستان و فرانسه به آنها اعلام كرده است كه تا سه سال ديگر قادر به ساخت سلاح هسته اي است.
وي تاكيد كرده است كه آمريكا نمي تواند اجازه دهد كه ايران به سلاح هسته اي و ابزار لازم براي شليك آنها به اروپا، بخش گسترده اي از آسياي مركزي، خاورميانه و ديگر مناطق دسترسي پيدا كند.
گرچه به نظر تحليلگران سياسي نگراني اصلي واشنگتن، امنيت تل آويو است و اين در حالي است كه اسرائيل اخيراً مدام ايران را به حمله نظامي و بمباران سايتهاي اتمي مانند سايت بوشهر تهديد كرده است. ايران نيز در پاسخ به اين تهديدها، اعلام كرده كه در صورت حمله اسرائيل به سايت بوشهر، تل آويو نيز از حمله ايران به سايت ديامونا در امان نخواهد بود، كه اين اظهارات مقامات دفاعي ايران در برخي رسانه هاي خارجي به عنوان حمله پيشگيرانه از سوي تهران تحليل شده است. حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت خارجه ايران ديروز در اين باره به ايرنا گفت: سخنان وزير دفاع ايران مبني بر حمله پيشگيرانه درست منعكس نشده است.
آصفي با تاكيد بر اين كه گفته هاي وزير دفاع تا حدودي تحريف شده است تصريح كرد: آقاي شمخاني تاكيد داشتند كه ايران از تماميت ارضي و منافع كشور دفاع مي  كند و به كسي اجازه نخواهد داد كه به اين كشور تعرض كند.
از سوي ديگر اتحاديه اروپا كه سه كشور قدرتمندش يعني انگليس، آلمان و فرانسه طرفهاي مذاكره تهران درباره پرونده هسته اي ايران هستند، نيز در آستانه نشست شوراي حكام به نوعي از هم  سويي هرچند ظاهري با ايران چرخش داشته و به نظر مواضعش به مواضع آمريكا در اين باره نزديك تر شده است. در همين راستا اتحاديه اروپا با ارسال نامه اي به سفير ايران در بروكسل اعلام كرد كه اين اتحاديه با توجه به تداوم برنامه هاي هسته اي ايران، سفر خاويرسولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به تهران را لغو كرده است.
به گزارش خبرگزاري كار ايران به نقل از روزنامه الوطن نوشت: اتحاديه اروپا در اين نامه با لحني غير ديپلماتيك، از ايران خواسته تا با بازگشتن به عقلانيت و تجديد نظر در روش همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي، به طرحهاي ساخت تسليحات هسته اي در نيروگاه بوشهر پايان دهد.
اين نامه مي افزايد: اتحاديه اروپا بهانه هاي تهران را مبني بر اينكه برنامه هاي هسته اي اين كشور در راستاي پشتيباني از منابع نفتي و توليد انرژي است نمي پذيرد.
به نوشته الوطن اتحاديه اروپا در ادامه اين نامه با هشدار به ايران در مورد به كارگيري لحن تند در قبال رژيم اسرائيل و تهديد تل آويو توسط تهران مبني بر هدف قراردادن تاسيسات هسته اي ديامونا، آورده است: لحن تهديدآميز تهران تنها باعث داغ ترشدن مواضع و اعطاي فرصت به اسرائيل براي اجراي اقدامات ناگهاني بر ضد ايران خواهد شد و به برخي كشورهاي ديگر نيز اجازه دستيابي به اهداف خود را خواهد داد.
البته در انتهاي اين نامه تاكيد شده كه به رغم اين مسايل باب مذاكرات دو جانبه اروپا و تهران همچنان باز خواهد بود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |