چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۷ - Aug 25, 2004
بيمارستان ۱۱۰ تختخوابي بم راه اندازي شد
معاون امور بهداشتي و سرپرست مركز بهداشت استان كرمان گفت: يكي از اقدامات اخير در شهر بم ساخت بيمارستان افلاطونيان با ۱۱۰ تخت مي باشد.
محمدرضا افلاطونيان ديروز در جمع خبرنگاران با تشريح وضعيت سلامت در بم گفت: باتوجه به عمق فاجعه زلزله بم كه بيش از ۳۰ هزار قرباني و ۱۷ هزار مجروح و مصدوم به جاي گذاشت، اگر اقدامات لازم در زمينه بهداشتي به درستي انجام نمي شد مشكلات فراوان به وجود مي آمد.وي افزود: در بخش بهداشت و درمان مهم ترين اقدامات ما مراقبت از آب سالم، بهداشت مواد غذايي، دفع سريع فاضلاب و مهاركردن سگ هاي ولگرد در سطح شهر بوده كه هركدام از اين موارد درحد قابل قبول صورت گرفته است.وي با تكذيب خبر شيوع بيماري مالاريا در منطقه افزود: ۵۲۷ مورد مظنون به بيماري مالاريا مشاهده شد اما بعد از بررسي حتي يك مورد ابتلا در منطقه مشاهده نشد و با راه اندازي تيم مراقبت از بيماري ها، به پيشگيري و حذف آنها پرداختيم.
افلاطونيان گفت: ۸۲۰۰ اسهال حاد، اسهال خوني، بيماري سالك كه بومي آن منطقه است و فلج اطفال، سرخجه و سرخك در مرحله حذف و ريشه كني است.وي از ايجاد واحدي به نام بهداشت و روان در شهر بم خبر داد و افزود: اين مركز با تحت پوشش قراردادن ۶۰ هزار نفر تلاش دارد تا ضمن رفع مشكلات روحي و رواني مراجعه كنندگان، روحيه كار و تلاش و سازندگي را دوباره در كالبد اين منطقه آسيب ديده بدمد.

۵ شعبه تأمين اجتماعي گواهينامه استاندارد بين المللي گرفتند
گروه اجتماعي: اداره كل تهران بزرگ و شعب ۲-۶-۷-۹ و ۲۶ تأمين اجتماعي تابع تهران بزرگ موفق به اخذ گواهينامه استاندارد بين المللي مديريت كيفيت ۲۰۰۰-۹۰۰۱ شدند.
به گزارش خبرنگار ما، مجيد روزيفراخ مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ ضمن اعلام اين مطلب گفت: شعب برگزيده تأمين اجتماعي پس از مميزي و بررسي كارشناسانه و نهادينه كردن اصول استقرار سيستم مديريت كيفيت توسط شركت مشاركتي ار-و-توف ايران - آلمان موفق به دريافت گواهينامه استاندارد بين المللي شدند و هدف از استقرار سيستم مديريت كيفيت در شعب تابعه تهران بزرگ جلب و ارزيابي ميزان رضايت مندي بيمه شدگان و كارفرمايان و مستمري بگيران است.
وي افزود: نظارت بر نحوه ارايه خدمات كوتاه مدت و بلندمدت تأمين اجتماعي و توجه ويژه به الزامات مخاطبان سازمان از مهمترين اهداف استقرار سيستم مديريت كيفيت است.وي در ارتباط با ايجاد فضاي فرهنگي مناسب و جلب مشاركت كاركنان براي استقرار نظام كيفيت در شعب تهران بزرگ افزود: باتوجه به اهميت و اعمال ديدگاه فرآيندگرا در سياست كاري، اين موضوع در برنامه آموزش پرسنل قرار داده شد و طي سال گذشته بيش از ۶ هزار نفر ساعت آموزش براي فرهنگسازي و آشنايي پرسنل و كاركنان مرتبط با سيستم در واحدهاي اجرايي برگزار شد.روزيفراخ ضمن اشاره به وضعيت استقرار شعبي كه ساختمان غيراداري دارند، گفت: طي دو سال گذشته و براي رضايتمندي مخاطبان سازمان و كاركنان براي چهار شعبه ساختمان اداري خريداري و مورد بهره برداري قرار گرفت.
ساخت و ساز و تبديل محيط اداري در ۱۵ شعبه طي دو سال گذشته صورت گرفته و در شعبي كه بار ترافيك ارباب رجوع بيش از حد انتظار بوده سيستم نوبت پرداخت، با افزايش باجه هاي دريافت مورد بهره برداري قرار گرفت.روزيفراخ راه اندازي، تهيه و چاپ دفترچه درماني، ارسال صورت حساب و ابلاغيه ها از طريق اداره پست به كارفرمايان ، رسيدگي به بيش از ۵ هزار درخواست و اعتراض كارفرمايان در هيات هاي بدوي را مهمترين اقدامات درجهت استقرار نظام مديريت كيفيت دانست.

تعرفه هاي واقعي ، هزينه درماني بيماران را كاهش مي دهد
رئيس مركز تعاون و اعتبار بخشي در امور درمان و شوراي عالي بيمه گفت: با تعيين تعرفه واقعي مردم هنگام مراجعه به مراكز درماني ۳۰درصد هزينه  را پرداخت مي كنند و بقيه هزينه موجود را سازمانهاي بيمه بايد بپردازند.
به گزارش خبرگزاري فارس، سجاد رضوي، ديروز در جمع خبرنگاران افزود: در كشور آمريكا ۶۰درصد هزينه درمان بيمار را دولت برعهده گرفته است در حالي كه در كشور ما ۵۵درصد آن را مردم مي پردازند. با ايجاد تعرفه واقعي، مبالغي را كه بيمار براي هزينه درمان خود خرج خواهد كرد كمتر خواهد شد و پزشك ملزم خواهد شد با عقد قرارداد با سازمان بيمه ويزيت ۵۰۰۰ توماني را ۱۵۰۰ تومان دريافت كند.
وي علت عدم عقد قرارداد را با سازمانهاي بيمه از سوي پزشكان پايين بودن تعرفه ها دانست و افزود: اين قبيل پزشكان بيماران خود را به صورت آزاد ويزيت مي كنند و بيماران با مراجعه به بخش خصوصي و پرداخت هزينه بيشتر، بخش دولتي را به ناكارآمدي متهم مي كنند در حالي كه بخش دولتي همان سرويس را در بيمارستان مي تواند به بيماران ارائه دهد. از سوي ديگر عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: عملكرد وزارت بهداشت مبني بر عدم كنترل و بازخواست در مورد تعرفه هاي پزشكي غيرقابل قبول است.
دكتر عوض حيدرپور در گفت و گو با «ايلنا» افزود: بحران بيكاري در بين پزشكان به ويژه پزشكان جوان و مقررات دست و پاگيري كه وزارت بهداشت پيش روي استخدام آنها قرار داده است، تاسف بار است.
وي تأسيس مطب را به دليل پايين بودن تعرفه هاي پزشكي براي بسياري از پزشكان مقرون به صرفه ندانست و گفت: وزارت بهداشت بايد تمهيداتي بينديشد تا با توزيع مناسب پزشكان در مناطق محروم و مورد نياز، امكانات رفاهي مناسب براي جذب آنها به اين مراكز را تأمين كند.
حيدرپور با تأكيد بر نگاه تبعيض آميز وزارت بهداشت در صدور جواز تاسيس مراكز درماني براي پزشكان گفت: تخطي از تعرفه هاي پزشكي تعريف شده در بسياري موارد به دليل ناكافي بودن و ناعادلانه بودن اين تعرفه ها و با اصلاح اين تعرفه ها قطعاً با سوابقي كه از پزشكان ايراني وجود دارد، چنين وضعي رفع خواهد شد.
وي با اشاره به پايين بودن سرانه بهداشت در كشور گفت: البته تنها با افزايش سرانه بهداشت و اعتبار بيمه ها مي توان از عادلانه كردن تعرفه هاي پزشكي صحبت به ميان آورد.

خاتمي در ديدار با جمعي از روساي دانشگاه ها و نخبگان كشور:
قدرت بايد برآمده از مردم و پاسخگو در برابر آنها باشد
010080.jpg
گروه علمي فرهنگي: سيد محمد خاتمي  رئيس  جمهوري  تأكيد كرد: امروز بدون  دستيابي  به  توسعه  علمي و صنعتي  نمي توان  از مردمسالاري  و استقلال  كشور دفاع  كرد.
به  گزارش  دفتر امور رسانه هاي  رياست  جمهوري ، خاتمي كه  در جمع  تعدادي از روساي  دانشگاهها، محققان  و نخبگان  علمي كشور سخن  مي گفت : از دانش  و انسان هاي  آگاه  و دانشمند به  عنوان  مركز و محور قدرت  در جهان  ياد كرد و افزود: هر گونه  تحولي  از جمله  پيشرفت  و توسعه  علمي جامعه  منوط به  مشخص  شدن مناسبات  جديد ميان  مردم  و حاكميت  است .
رئيس جمهوري ، خواست  مردم  ايران  در سده اخير را آزادي ، استقلال  و پيشرفت توصيف  و اظهار اميدواري  كرد، خواست  و حركت  تاريخي  ملت  ايران  كه  در تمام  جنبش هاي  ۱۵۰ سال  اخير نمود داشته  است ، سريع  تر محقق  شود.
خاتمي اظهار داشت : قدرت  بايد برآمده  از مردم  و پاسخگو در برابر آن ها باشد و مردم  حق  دارند ضمن  مشاركت  در عرصه هاي  مختلف  جامعه ، قدرت  را جابجا كنند.
رئيس  جمهور به  شكل گيري  مدارس  جديد از زمان  اميركبير در ايران  اشاره  و از اين كه  هيچگاه  علم  به  عنوان  مبناي  زندگي  اجتماعي  ما قرار نگرفته  است ابراز تاسف  كرد. خاتمي گفت : جامعه  ما نيازمند تحول  علمي و اجتماعي  است  و بايد اين تحولات  را با هويت  تاريخي ، فرهنگي  و ديني  خود منطبق  كند.
رئيس  جمهوري  به  بحث هايي  پيرامون  تقدم  توسعه  اقتصادي  يا علمي بر توسعه سياسي  و بالعكس  اشاره  كرد و گفت : توسعه  امري  همه  جانبه  است  و با توجه  به يك  بخش  نمي توان  در ساير زمينه ها به  پيشرفت  دست  يافت .
وي  تجربه  ۷۰ ساله  حكومت هاي  كمونيستي  را يادآور شد و اظهار داشت : اين حكومت ها به  بهانه دست يافتن  به  قدرت  و توسعه  علمي و صنعتي ، آزاديهاي  مردم را محدود كردند و آنها را تحت  فشار گذاشتند، اما در نهايت  با شكست  مواجه شدند.
رئيس  جمهور در بخش  ديگري  از سخنانش  مشكلات  و كمبودهاي  پيش  روي  جامعه علمي  و تحقيقاتي  كشور را يادآور شد و خواستار بررسي  پيشنهادها و راهكارهاي ارايه  شده  به  هيات  دولت  در قالب  لايحه اي  جامع  شد.
خاتمي اظهار اميدواري  كرد، با استفاده  از تجربيات  سال هاي  گذشته ، راههاي قابل  قبولي  براي  بهبود وضعيت  اقتصادي  و معيشتي اعضاي  هيات  علمي  دانشگاههاي كشور پيدا شود.
پيش  از سخنان  رئيس  جمهوري  دكتر توفيقي  وزير علوم ، تحقيقات  و فناوري  در گزارشي  از وضعيت  علمي و تحقيقي  كشور، با اشاره  به  رشد مثبت  شاخصها در عرصه هاي  مختلف ، تأكيد كرد: ايران  بدون  ترديد به  اهداف  ترسيم  شده  در چشم انداز بيست  ساله  كشور در زمينه  توسعه  علمي و تحقيقي  دست  خواهد يافت .
توفيقي  با بيان  عزم  محققان ، دانشگاهيان  و نخبگان  كشور براي  دستيابي به  پيشرفت هاي  علمي و صنعتي ، تلاش هاي  دولت  فعلي  در اجراي  برنامه  سوم  و طراحي  برنامه  چهارم  توسعه  همه  جانبه  به  منظور فراهم  شدن  بسترهاي  توسعه  و نيل  به  پيشرفت  را تبيين  كرد.
در اين  جلسه  همچنين  تعدادي  از حاضران  درباره  مشكلات ، چشم  اندازها و راهكارهاي  پيش  روي  توسعه  علمي ، تحقيقي  و صنعتي  و نيز محققان  و نخبگان  و دانشگاهيان  كشور را برشمردند و خواستار اهتمام  دولت  به  اين  مسايل  به  ويژه وضعيت  معيشتي  و اقتصادي  اعضاي  هيات هاي  علمي شدند.
حميدرضا برادران  شركا رئيس  سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  كشور نيز آمادگي  اين  سازمان  براي  دريافت  پيشنهادهاي  وزارت  علوم ، تحقيقات  و فناوري  جهت  رسيدگي  به  مسايل  معيشتي  اعضاي  هيات هاي  علمي دانشگاههاي  كشور را اعلام كرد.

بازتاب ‎/ امروز - روزكارمند
موتور توسعه يا ديوان سالار
چهارم شهريور روز كارمند نامگذاري شده است، در ايران دو ميليون نفر نيروي انساني در بخش دولتي فعالند كه ۳۰ درصد آنها زنان هستند، ۳۳ درصد از اين دو ميليون نفر تحصيلات دانشگاهي دارند، ۳۶ درصد مدرك ديپلم دارند، ۲۰ هزار نفر عضو هيأت علمي دانشگاه ها هستند به عبارتي از هر ۳۰ ايراني يك نفر كارمند است. روز كارمند بهانه اي است تا كارمندان از دو زاويه نگريسته شوند. كارمندان بعنوان موتور توسعه يا ديوان سالاراني كه اندك اندك از اندوخته ثروت ملي مي خورند و زايش سرمايه ندارند.
نگاه اول: در اين كه مجموع دولت يك مجموعه ديوان سالاري بزرگ، پرحجم و پر مصرف است. اغلب مسئولان، مديران و كارشناسان اتفاق نظر دارند، از منظر بدبينانه آنچه امروز شاهد آن هستيم ، به نگرش شماري از كارمندان باز مي گردد، نگرشي كه تكيه بر صندلي كارمندي را تكيه بر كوه مي داند و هيچكس و هيچ چيز نمي تواند آن را تكان دهد. استمرار اين نگرش از برخي فضاهاي كارمندي فضاهاي رخوت و ركود و بي انگيزگي و تحكم ساخته است كه از آن خلاقيت، استعداد، و ابتكارات شخصي نمي زايد و خلاق از منفعل بازشناسانده نمي شود.
البته در چنين فضاهايي ناخودآگاه بيش و پيش از آنكه توانمندي و خلاقيت و ابتكارات شخصي و مهارت هاي فردي ملاك پذيرش و يا عدم پذيرش يك كارمند باشد، ميزان اطاعت ميدان دار و معركه گردان مي شود.
نگاه دوم: كشورهاي توسعه يافته در قوانين بودجه سالانه خود رديف ويژه اي براي آموزش كاركنان دولتي در نظر مي گيرند و با تخصيص اين بودجه تلاش دارند، مهارت هاي شغلي كارمندان خود را افزايش دهند ، از ديگر سو توانمندي و موفقيت بسياري از دولت ها در بسياري از كشورها با داشتن كارمنداني كارآمد تضمين مي شود، به عبارتي كارمندان دولت، بزرگترين پشتوانه براي كشورها هستند كه خدمات آنها رشد و توسعه را در پي مي آورد.
تكمله: به نظر مي رسد بايد شيوه اي در پيش گرفته شود كه درنظام اجرايي منافع اجتماعي با منافع شخصي كارمندان گره خورد تا دلسوزي و دغدغه ،مجوز ورود به اردوي رخوت زده كارمندان بيابد.
از طرف ديگر استمرار بي انگيزگي آفتي است كه در دراز مدت ميزان كارآمدي سازمان ها، نهادها و تشكيلات اداري را همچون موريانه مي خورد و ترميم آن نه تنها از سوي دولت هاي بعدي كه توسط نسل هاي آتي امكان پذير نخواهد شد. روز كارمند مي تواند با ملاحظه تغيير بنيادين و تحول در ساختار اداري، روز آغاز پيدايش انگيزه، تلاش و خدمت و شادابي و نگاه به افق هاي دوردست توسط كارمندان و روز رعايت كرامت انساني كاركنان، روز رهايي حب و بغض هاي شخصي در تصميمات مديريتي و روز ارج نهادن به خلاقيت ها،  مهارت هاي فردي و ترجيح منافع جمعي بر منافع فردي باشد.
عباس اسدي

باهنر: دموكراسي اهدايي آمريكا به مردم عراق و منطقه جز خون جوانان چيز ديگري هديه نكرده است
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، از كشورهاي اسلامي و آزاديخواهان جهان خواست تا در برابر فاجعه انساني اخير آمريكا در عراق و همچنين هتك حرمت مقدسات شيعيان ساكت ننشينند.
محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه جهان شاهد يك فاجعه انساني در عراق است اظهار داشت: دموكراسي اهدايي آمريكا به مردم عراق و منطقه، جز خون جوانان عزيزي كه شجاعانه مقاومت مي كنند و خون شان به روي آسفالتهاي خيابانها مي ريزد، چيز ديگري هديه نكرده است. نماينده مردم كرمان در خانه ملت، در ادامه تأكيد كرد: خرابي هاي عراق و اماكن مقدس همچون حرم حضرت اميرالمومنين (ع) را مي توان بازسازي نمود، اما كينه عميق مردم از جنايات آمريكا را نمي توان به سادگي ترميم و جبران كرد. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي توصيه كرد كه هر چه زودتر نيروهاي اشغالگر دست از سر مردم عراق بردارند و بيش از اين آبروي خود را با نسل كشي نبرند. باهنر درخواست از آمريكا براي دست كشيدن از جنايات و سر عقل آمدن به دليل حاكميت استوار او بر سر نيزه ها را به نوعي توقع بي حاصل دانست و افزود: البته از كشورهاي اسلامي و به خصوص آزاديخواهان جهان اين انتظار وجود دارد كه در برابر اين فاجعه انساني ساكت ننشينند و فشارهاي سياسي خود را سنگين كنند در عين اين كه درخواستي براي صدور قطعنامه از شوراي امنيت و اجلاس ويژه سازمان ملل را داشته باشند.

ممنوعيت تردد تانكرهاي حامل سوخت در شب
010077.jpg
خبرگزاري كار ايران: تردد تانكرهاي حامل سوخت در جاده هاي كشور در هنگام تاريكي شب ممنوع است.
به گزارش ايلنا، به نقل از مركز اطلاع رساني ناجا، پيرو مصوبه هيات دولت تردد تانكرهاي حامل سوخت در جاده هاي كشور بعد از غروب آفتاب تا روشنايي روز بعد ممنوع بوده و ماموران راهنمايي و رانندگي و پليس راه ناجا از حركت اين گونه وسايل نقليه جلوگيري به عمل خواهند آورد.

نشريات رشد به صورت الكترونيكي ارائه مي شوند
گروه علمي فرهنگي: مجلات رشد به زودي به صورت الكترونيكي ارائه خواهند شد. ابراهيم آقا خاني معاون سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي با اعلام اين خبر در جمع نمايندگان مجلات رشد گفت: مجلات رشد طي سال هاي اخير، رشد كمي خوبي داشته اند، به نحوي كه شمارگان اين مجلات حدود ۱۰ ميليون نسخه در طي ۴ سال گذشته افزايش پيدا كرده است، اما اين مجلات نيازمند رشد كيفي هم هستند.

مراسم گراميداشت روز كارمند با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي
مراسم  گراميداشت  روز كارمند با حضور غلامعلي  حدادعادل  رئيس  مجلس  شوراي اسلامي ، اعضاي  هيات  رئيسه ، مديران  و كاركنان  مجلس  شوراي  اسلامي روزسه شنبه  برگزار شد.
به  گزارش  اداره  كل  فرهنگي  و روابط عمومي مجلس ، حدادعادل  در اين مراسم  ضمن  گراميداشت  هفته  دولت  و روز كارمند از تلاش  و زحمات  مجموعه كارمندان  دستگاههاي  مختلف  اداري  در كشور تقدير كرد. وي  با تقدير از همه  نمايندگان  و اعضاي  هيات  رئيسه  مجلس  كه  اين  چنين چهره اي  را از مجلس  هفتم  بوجود آورده اند، اظهار داشت : قطعا تلاش  كاركنان مجلس  در حسن  اداره  مجلس  بسيار موثر بوده  است  و چون  تصميمات  مجلس  به سرنوشت  ملت  و كشور مربوط مي شود از اين  نظر نيز فعاليت  شما بسيار حساس  وتأثير گذار است .
رئيس  مجلس  تأكيد كرد: مجموعه  كاركنان  و مديران  در بخشهاي  مختلف  مجلس بايد تلاش  كنند تا قوه  مقننه  به  بهترين  شكل  ممكن  اداره  شود.
حدادعادل  با بيان  اين كه  اين  مردم  سالها در رنج  و سختي  و مشكلات  فراوان زندگي  كرده اند و با قيام  و درايت  حضرت  امام (ره ) از اين  رنجها و سختيها رهايي  يافتند، خاطرنشان  كرد: اكنون  همين  مردم  از نظام  و حكومت  اسلامي خود توقع  و انتظار توجه ، خدمت  و تدبير دارند و ديگر نمي خواهند شاهد و ناظر بي قانونيهاي  رايج  مانند قبل  از انقلاب  باشند و تحمل  بي عدالتي  را ندارند.
در ابتداي  اين  ديدار محمدحسن  ابوترابي  فرد نايب  رئيس  مجلس  شوراي اسلامي به  بيان  خصوصيات  و ويژگيهاي  جامعه  كارمندي  كشور پرداخت  و گفت : هيات  رئيسه  به  افزايش  كارآيي ، عزت  واقتدار مجموعه  كاركنان  مجلس  عنايت دارد و تلاش  مي كند تا اين  موقعيت  را ارتقا دهد.
حسن  نوعي  اقدم  كارپرداز اداري  و مالي  هيات  رئيسه  نيز با تجليل  ازكارمندان  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : بدون  شك  نيروهاي  اجرايي  مجلس  در راه رسيدن  مجلس  به  اهداف  مورد انتظار مردم  نقش  بسزايي  دارند.
وي  با قدرداني  از كارمندان  مجلس ، ياد و خاطره  كارمندان  بازنشسته  ومتوفاي  مجلس  شوراي  اسلامي را گرامي داشت  و تأكيد كرد كه  همكاران  مجلس  تلاشها و مساعي  آنها را هيچگاه  از ياد نمي برند.

مدارك دوره هاي غيرحضوري دانشگاه هاي خارج از كشور مورد تأييد وزارت علوم نيست
گروه علمي فرهنگي: طبق ضوابط مصوب شوراي ارزشيابي، مدارك دوره هاي غيرحضوري، مكاتبه اي و ترددي دانشگاه هاي خارج از كشور در وزارت علوم ارزشيابي نمي شود.
دكتر محمدجواد يزدان پناه مديركل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اعلام اين مطلب به ايسنا گفت: فعاليت دانشگاه هاي خارجي در كشور تنها از طريق همكاري با دانشگاه هاي داخلي و با اخذ مجوز از شوراي گسترش آموزش عالي امكان پذير است. بنابراين فعاليت كليه موسساتي كه فاقد مجوزهاي لازم باشند از جمله دانشگاه بين المللي هاوايي - با عنوان انگليسي (American University of Hawaii)، غير قانوني بوده و طبيعتا مدارك صادره از سوي آنها فاقد اعتبار لازم براي استخدام و يا ادامه تحصيل در ايران است.
وي افزود: بنا به تصويب شوراي ارزشيابي، مدارك حاصل از تحصيلات غير حضوري، مكاتبه اي و ترددي بي اعتبار بوده و ارزشيابي نمي شود.
وي تاكيد كرد: به كليه متقاضيان ادامه تحصيل در خارج از كشور يا شعبات احتمالي دانشگاه هاي خارجي توصيه مي شود قبل از هر گونه اقدامي، آگاهي هاي لازم در خصوص اعتبار دانشگاه مورد نظر و چگونگي ارزشيابي مدارك صادره از آنرا از اداره كل امور دانش آموختگان كسب كنند.
دكتر يزدان پناه تعداد مداركي كه در وزارت علوم ارزشيابي نمي شود را بسيار كم عنوان كرد و با بيان اينكه سياست ما در اين مورد انبساطي است، افزود: اگر پرونده يك دانشجو داراي مشكل كوچكي از نظر رعايت ضوابط باشد، سعي مي شود با ارايه راهكاري به دانشجو همچون ارايه مقالاتي كه در نشريات معتبر علمي پژوهشي چاپ شده باشند، مدرك به صورت كيفي بررسي شود.

نقطه نظرات دست اندركاران شبكه بانكي درمورد تغيير ساعت كاري بانك ها
مديرعامل بانك ملي گفت: براساس نظرسنجي هاي انجام شده، مسئولان و كاركنان سيستم بانكي با تغيير ساعات كاري بانك ها از وضعيت فعلي موافق نيستند.
ولي الله سيف در گفت وگو با خبرگزاري فارس، افزود: تغيير ساعات كار بانك ها تنها يك پيشنهاد از سوي شهرداري است و اجرايي شدن آن نيز نيازمند نظر موافق شوراي عالي بانك ها مي باشد.
مدير عامل بانك صادرات نيز ضمن رد خبر تغيير ساعات كاري بانك ها، به خبرنگار خبرگزاري فارس گفت: اين خبر تنها در حد شايعه است، چرا كه تاكنون اين مسئله در سطح مديران بانكي طرح نشده است.
عضو هيات مديره بانك ملي نيز در اين خصوص گفت: تاكنون مسئله تغيير ساعات كاري بانك ها جهت هر گونه تصميم گيري، در سطح مديران عالي رتبه بانكي مطرح نشده است.
وي اضافه كرد: اين موضوع از سوي شهرداري پيشنهاد گرديده و در صورت اصرارهاي موجود بر اجرايي شدن طرح مذكور، با هماهنگي سازمان ترافيك و موافقت هيات وزيران، ساعات كاري بانك ها تغيير خواهد كرد. حسن زعفراني افزود: من خود با تغيير ساعات كاري بانك ها از ۷ به ۹ صبح و از ۵/۲ به ۵/۴ بعدازظهر موافق هستم، چرا كه اين كار موجبات هماهنگي بانك ها با بازار و اصناف را فراهم مي سازد.
زعفراني گفت: در سراسر دنيا بانك ها از ساعت ۹ صبح كار خود را آغاز مي كنند و به لحاظ كارآيي و بهره وري نيز به نتايج بهتري دست مي يابند.
وي اضافه كرد: در حال حاضر ساعات كاري بانك ها طوري است كه نه تنها به افزايش بار ترافيك دامن زده اند، بلكه با وضعيت و ساعت كاري تجار و بازاريان نيز هماهنگي ندارند.
مديرعامل سابق بانك اقتصاد نوين نيز در اين خصوص اظهارداشت: در حالي كه بانك هاي دولتي از ساعت ۷ صبح تا ۵/۲ بعدازظهر فعاليت مي كنند و بعضا نيز داراي باجه عصر هستند، بانك هاي خصوصي بين ساعت ۵/۷ صبح تا ۵/۳ بعدازظهر به خدمت رساني مشغول مي باشند.
فريد ضياءالملكي افزود: براساس نظرسنجي هاي انجام شده در خصوص ميزان رضايت مديران و كاركنان و مشتريان بانك هاي خصوصي، در مجموع نتايج از رضايت اكثريت حكايت دارد.

دبير شوراي نگهبان:
هرجا فرياد كمك مسلماني احساس شود براي رفع نياز اقدام مي كنيم
دبير شوراي نگهبان درديدار با اعضاي موسسه مرحمت بوسني و هرزگوين گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براساس آموزه هاي ديني هرجا كه فرياد كمك از سوي مسلماني احساس كند به عنوان وظيفه اي الهي به رفع نياز در حد مقدورات همت خواهد گماشت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كميته امداد امام خميني آيت الله جنتي در اين ديدار خطاب به مردم مسلمان بوسني و هرزگوين گفت: ملت و دولت ايران كماكان خود را در كنار شما احساس مي كنند و يقيناً وضعيت موجود در كشور شما نتيجه مبارزات و ايثارگري مردم مسلمان بوسني در دوران جنگ است.
خيرالدين شاهيچ رئيس موسسه مرحمت كشور بوسني و هرزگوين نيز ضمن تشريح نقش و عملكرد موسسه مرحمت گفت: از سوي دولت و ملت بوسني و هرزگوين از دولت و مردم ايران به خاطر حمايت هاي بي دريغ آنان در دوران جنگ در كشورم سپاسگزاري مي كنم.

ايران در نمايشگاه بين المللي داكار شركت مي كند
ايران  به  عنوان  ميهمان  ويژه  با هدف  ارائه  قابليت  ها، توانمنديها وتوسعه  صادرات  غيرنفتي  در شانزدهمين  نمايشگاه  بين المللي  داكار در سنگال  پنجم  تا هيجدهم  آذر شركت  مي كند.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر اتاق  تعاون  جمهوري  اسلامي ايران  اعلام  كرد نمايشگاه  بين المللي  داكار حدود دو هزار متر مربع براي  شركت  كنندگان  ايراني  در نظر گرفته  است. 
شركت  ها، انجمنها و تشكل  هاي  فعال  در بخش  هاي  مصالح  ساختماني، لوازم  پلاستيكي ، لوازم  بهداشتي  و آرايشي ، خدمات  فني  و مهندسي ، صنايع نساجي ، درودگري  و لوازم  آشپزخانه  و صنايع  غذايي  تا دهم  شهريور مي توانند براي  اعلام  شركت  در نمايشگاه  به  ستاد امور نمايشگاهي  اتاق تعاون  مركزي  در مركز توسعه  صادرات  مراجعه  كنند.

اجتماعي
اقتصادي
بـورس
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |