چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۷ - Aug 25, 2004
كشتي گير ايراني به نيمه نهايي راه يافت
برزي يك گام تا مدال المپيك
010062.jpg

گروه ورزشي: اگرچه در شروع مسابقات كشتي فرنگي المپيك در چهار وزن اول سه كشتي گير ايراني به نام هاي رنگرز، زيدوند و جمشيدي از گردونه رقابت ها حذف شدند، اما سجاد برزي كشتي گير ۱۲۰كيلويي تيم ايران با نمايشي تحسين برانگيز و شكست سه حريف قدرتمندش با قدرت به مرحله نيمه نهايي رسيد تا امروز شانس خود را براي كسب مدال بيازمايد.
آتن - جهانگير كوثري - خبرنگار اعزامي همشهري: كاروان ورزش ايران امشب طلايي مي شود. قوي ترين مرد جهان حسين رضازاده امشب در رقابت هاي سنگين وزن وزنه برداري المپيك در آخرين شب اين مسابقه ها به ميدان مي آيد تا بار ديگر در جمع بهترين هاي جهان در مافوق سنگين برتري بي چون و چراي خود را به نمايش بگذارد. در المپيك ۲۰۰۴ آتن ورزش وزنه برداري ما چندان مطلوب ظاهر نشد و عوامل متعددي تماما دست به دست هم دادند تا پولادمردان اعزامي ايران به اين بازي ها نتوانند در اين دوره انتظارات را برآورده سازند. اما در ميان اين جمع حساب حسين رضازاده از بقيه جداست. او در حال حاضر تمامي ركوردهاي جهان در فوق سنگين را در اختيار خود دارد. رضازاده در يكضرب ۲۱۳ و در دو ضرب ۲۶۳ كيلوگرم ركورد را در پرونده اش دارد و اين ميزان ركورد ناشي از توانايي فوق العاده اين جوان در اين وزن است.
قوي ترين مرد جهان امشب در پيكار با پولاد سرد سرشناس ترين حريفانش را در كنار خود دارد. جابر سالم قطري، روني ولر آلماني به همراه وزنه برداران روسيه، بلغارستان، اوكراين و... حريفان مستقيم هركول جهان در آخرين شب رقابت هاي وزنه برداري المپيك هستند. اما همگي آنها خود بهتر از هر كسي مي دانند كه رقابت با حسين رضازاده به آساني مقدور نيست و اگر همه چيز به روال معمول خود پيش رود، هيچ وزنه برداري در حال حاضر در جهان قدرت شكست رضازاده را ندارد.
كشتي فرنگي هم در اولين دور رقابت ها نتوانست خواسته هاي ورزش ما را برآورده سازد. با اينكه حسن رنگرز در دور اول استراحت نصيبش شد و حريف جدي او لازارو ريواس از كوبا با حريف الجزايري كشتي گرفت و خسته به نظر مي رسيد، اما شروع بد رنگرز و عدم تمركز در مقابل حريف باعث شد تا كوبابي با يك سالتو بارانداز چهار امتياز بگيرد. تلاش رنگرز كه كاملا از حريف برتر به نظر مي رسيد باعث شد تا روي يك بارانداز دو امتياز بگيرد و يك امتياز از دست بدهد. ضعف رنگرز در اتمام فن خود به طور كامل باعث شد تا ريواس با دورانديشي و اتخاذ تصميم حساب شده در لاك دفاعي فرو رود و سرانجام پس از شش دقيقه در حاليكه لياقت پيروزي را داشت (۴-۶) مغلوب ريواس شد. ريواس در كشتي اول خود (۱۱-۰) سمير بنچناف از الجزاير را شكست داده بود و بدين ترتيب به عنوان نفر برگزيده براي دور دوم انتخاب شد.
010068.jpg

در وزن ۵۵ كيلوگرم كلاً ۲۲ شركت كننده حضور داشتند كه در ۶ گروه سه نفره و يك گروه چهار نفره به مبارزه پرداختند. در گروه يك اشتوان مايروس از مجارستان، در گروه ۲ ريواس از كوبا، در گروه ۳ ايراكل گوچوا، در گروه ۴ دنيس هال از آمريكا، در گروه ۵  وون دائدايم از كره، در گروه ۶ گويدار ممدليف از روسيه، در گروه ۷ آرتيوم كورگيان از يونان شانس بيشتري دارند.
در وزن ۶۶ كيلوگرم ۲۰ كشتي گير شركت داشتند كه در چهار گروه سه تيمي و دو گروه چهار تيمي تقسيم شدند. پرويز زيدوند در گروه چهارم ابتدا با كاناتبك بگاليف از قزاقستان روبرو شد و با اقتدار تمام (۵-۰) به پيروزي رسيد. در اين وزن، فريد منصور اوف از آذربايجان يكي از اميدهاي قهرماني است. آرمن واردانيان از اوكراين نيز شرايط خوبي دارد.زيدوند نيز در كشتي دوم حريف اسپانيايي خود را مغلوب كرد.
زيدوند در كشتي سوم خود در پيكاري پرانتقاد ۲ بر يك به حريف آذربايجاني خود باخت و از گردونه رقابتها همانند رنگرز و جمشيدي حذف شد.
در وزن ۸۴ كيلوگرم نيز ۲۰ كشتي گير حضور دارند كه در چهار گروه سه تيمي و دوگروه ۴ تيمي تقسيم شدند. بهروز جمشيدي در گروه سوم با ديمتريوس آوارميس از يونان و زيترآنس از نروژ هم گروه شد. آوارميس (۵- صفر) نروژ را شكست داد و جمشيدي استراحت كرد. اما در دور دوم در كشتي ضعيف (۳-۱) به يونان باخت و آوارميس در اين گروه اول شد.
در وزن ۱۲۰ كيلوگرم ۲۰ شركت كننده حضور داشتند كه سجاد برزي در دور اول استراحت داشت.« ميهالي ديك باردوس» از مجارستان ابتدا (۳-۰) بر جوها آوكاسي از فنلاند غلبه كرد. اما در كشتي دوم (۳-۱) مغلوب سجاد برزي شد.
010071.jpg

اين مجاري برنده سه مدال نقره جهاني بود ولي در كمرگيري اسير هوشياري برزي شد و كشتي را واگذار كرد.برزي در كشتي دوم حريف فنلاندي خود را هم برد. برزي با شكست حريف فرانسوي به مرحله نيمه نهايي رسيد و در آستانه كسب مدال المپيك قرار گرفت.
اشكاني و هاشم زاده حريفان خود را شناختند
با انجام  مراسم  وزن  كشي  سه  وزن  باقيمانده  رقابت هاي  كشتي  فرنگي  بازيهاي المپيك  ۲۰۰۴ آتن ، دو كشتي گير ديگر تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  حـريفان  خود را شناختند.
علي  اشكاني  در وزن  ۶۰ كيلوگرم ، در يك  گروه  چهار نفره  با كشتي گيران  كوبا، تركيه  و يونان  كشتي  مي گيرد. اشكاني  در دور نخست  به  مصاف  روبرتو مونزون نايب  قهرمان  جهان  در سال  ۲۰۰۳ و دارنده  دو مدال  برنز جهان  در سالهاي  ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ از كوبا مي رود و در دورهاي  بعدي  به  ترتيب  با حريف  تركيه  و كريستوس   گيكاس  از يونان  روبرو مي شود.
مسعود هاشم  زاده  در وزن  ۹۶ كيلوگرم  در يك  گروه  سه  نفره  قرار گرفت .
او در دور نخست  با پترو سودورياك  از روماني  نايب  قهرمان  سال   ۱۹۹۵ جهان  روبرو مي شود و در دور دوم  استراحت  مي كند.
هاشم زاده  در دور سوم  با كشتي گير ليتواني مبارزه  خواهد كرد.
رقابتهاي  اين  سه  وزن  از صبح  امروز چهارشنبه  در همين  سالن  آغاز مي شود.
رنگرز: غافلگير شدم
حسن  رنگرز كشتي گير وزن  ۵۵ كيلوگرم  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  در مورد شكست  خود در مقابل  كشتي گير كوبايي  در بازيهاي  المپيك  آتن  گفت : در يك  لحظه  غفلت  خود مغلوب  «لازارو ريواس » قهرمان  جهان  و نايب  قهرمان  بازي هاي  المپيك ۲۰۰۰ سيدني  از كوبا شدم .
رنگرز اظهار داشــت : لازارو ريواس  در يك  لحظه  ۳ امتياز از من  گرفت  و من  هر كار كردم  كه  از او امتياز بگيرم  نتوانستم . زيرا ريواس  در كشتي  را بست .
وي  افزود: براي  آن كه  به  آن چيزي  كه  مي خواستم  برسم  خيلي  زحمت  كشيده  بودم  ولي  انگار قسمت  نبوده  است  كه  من  از المپيك  آتن  مدال  بگيرم .

بسكتبال جوانان آسيا
ايران با قرقيزستان، ژاپن و تايوان همگروه شد
تيم بسكتبال جوانان ايران در مسابقات جوانان آسيا با تيمهاي قرقيزستان، ژاپن و تايوان همگروه شد.
اين رقابتها با شركت ۱۶ تيم از ۲۴ شهريور ماه جاري تا ۲ مهرماه در بنگلور هند برگزار خواهد شد.
در گروه الف اين رقابتها تيمهاي چين، قزاقستان، عربستان سعودي و سنگاپور قرار دارند.در گروه ج تيمهاي كره جنوبي، فيليپين، كويت و لبنان به مصاف هم خواهند رفت و در گروه د تيمهاي قطر، هنگ كنگ، يمن و هندوستان با هم پيكار مي كنند.
تيم ملي اسكي روي چمن ايران در مسابقات جهاني
سه  اسكي  باز ملي  پوش  كشورمان  روز پنج شنبه  هفته  جاري  براي  شركت  درمسابقات  اسكي  روي  چمن  جام  جهاني  عازم  جمهوري  چك  مي شوند.
حسين  كلهر، محمود غلامي  و رحمت الله  مقديد سه  اسكي باز به همراه  سيد نظام صيد به عنوان  مربي  عازم  پراگ  خواهند شد.

رئيس فدراسيون واليبال به قطر مي رود
خبرنگار همشهري:  تيم واليبال جوانان ايران هفته آينده عازم دوحه قطر محل برگزاري دوازدهمين دوره رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا خواهد شد.
مسابقاتي كه طي آن قهرمان و نايب قهرمان اين بازيها بطور مستقيم جواز صعود به مسابقات جوانان جهان را خواهند گرفت. جدا از حضور تيم ايران در اين پيكارها ابراهيم نعمتي و سعيد درخشنده نيز به عنوان اعضاي كميته هاي داوري و مسابقات با برگزاركنندگان بازيها همكاري نزديكي دارند. در همين رابطه رئيس فدارسيون واليبال قطر از رئيس فدراسيون واليبال ايران دعوت كرده است تا از نزديك به عنوان ميهمان رسمي از اين رقابت ها ديدن كند. محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال ايران به احتمال زياد يا در شروع بازيها و يا در روزهاي پاياني و مراسم اختتاميه عازم قطر خواهد شد. تيم ايران كه تاكنون دوبار فاتح اين رقابت ها شده است به عنوان تيم مدافع قهرماني در اين دوره حاضر خواهد بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |