پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۴ - Sep 2, 2004
آمستردام شهر اينترنت بي سيم
010743.jpg
آي تي ايران - به زودي آمستردام به شهري تبديل مي شود كه كاربران مي توانند از هر نقطه آن به اينترنت متصل شوند.
به گفته مقامات اين شهر به زودي با نصب ۳۰ - ۴۰ آنتن تعداد نقاطي كه به وسيله تكنولوژي WiFiاربران را به اينترنت متصل مي كند افزايش قابل ملاحظه اي خواهد يافت.براي مقامات آمستردام در مرحله نخست ايجاد نقاط اتصال Hot Spot در مراكز تاريخي شهر آمستردام در اولويت خواهد بود.
بر اين اساس با ايجاد ۱۲۰ ايستگاه مركزي عملا بخش عمده اين شهر تحت پوشش شبكه بي سيم قرار خواهد گرفت كه از اين طريق كامپيوترهاي قابل حمل و تلفن هاي همراه را به اينترنت متصل خواهد كرد.
هم اكنون كمپاني هاي توليد كننده تلفن همراه مثل نوكيا نيز با درك بازار اينترنت بي سيم در حال اضافه كردن تكنولوژي WiFi به گوشي هاي جديد خود هستند كه امكان اتصال سريعتري را به اينترنت فراهم مي آورد.پيش از اين تلفن هاي همراه از طريق استانداردهايي چون GPRS يا UMTS قابليت اتصال به اينترنت را داشتند.
قيمت استفاده از اينترنت بي سيم در آمستردام هم اكنون ۴‎/۹۵ يورو براي يك روز يا ۱۴‎/۹۵ يورو براي يك ماه استفاده از اينترنت با سرعت ۲۵۶ كيلوبيت در ثانيه است.
اين قيمت در مقايسه با قيمت اينترنت پرسرعت براي مصارف خانگي بسيار كمتر است چراكه در نوع مصرف خانگي قيمت اينترنت۲۴‎/۹۵ يورو براي يك ماه استفاده است.
مهمترين نقص تكنولوژي WiFi محدوديت نقاط اتصال به اينترنت است به طوري كه فقط در يك محدوده چند ده متري قابل استفاده است اما نسخه هاي جديد اين استاندارد كه از امواج راديويي بهره مي گيرد امكان اتصال براي فضاي بيشتري را فراهم مي آورد.

دعوت يونسكو از جوانان براي مشاركت در طرح سازندگان جوان ديجيتالي
010731.jpg
سازندگان جوان ديجيتالي (Ydc) يك پروژه اينترنتي است كه در آن سازمان علمي، تربيتي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) از تمامي جوانان سراسر دنيا با هر نوع فرهنگ و مليتي دعوت مي كند تا با استفاده از ابزارهاي پيشرفته ديجيتالي، اطلاعات خود را در اختيار همسالان خود قرار دهند.با اجراي اين طرح جوانان به درك و فهم عميقي از ارزش هاي فرهنگي مختلف، واكنش هاي اجتماعي و هرگونه موضوع مهمي كه به گونه اي به مسايل زمان مربوط مي شود، مي پردازند.اين مسايل شامل موضوعاتي چون بيماري ايدز، شهرسازي، تنوع هاي زباني، تاريخ و... مي شود.
به گزارش پايگاه اينترنتي يونسكو، جوانان بايستي با استفاده از نرم افزارهاي جديد نتايج تمامي تحقيقات و بررسي هاي خود را بسط داده و از طريق سايت خبري يونسكو در اختيار جوانان سراسر دنيا قرار دهند.بر اساس اين پروژه، جوانان بايد اطلاعات خود را از طريق رسانه هاي ديداري و شنيداري و يا با استفاده از موسيقي و ابزارهاي چندرسانه اي بسط دهند.

كارشناسان شركت كننده در همايش آزادي رسانه ها در اينترنت
حدود ۱۵ هزارم درصد پايگاه هاي اينترنتي شامل مطالب نفرت آلود است
010737.jpg
كارشناسان شركت كننده در همايش دو روزه آزادي رسانه ها در اينترنت با تأكيد بر جهاني بودن اينترنت، كنترل مطالب نفرت آلود در اينترنت يا مجازات پايگاه هاي اينترنتي كه اين گونه مطالب را منتشر مي كنند، تقريباً غيرممكن دانستند.
همايش آزادي رسانه ها در اينترنت در روزهاي هفتم و هشتم شهريور از سوي سازمان امنيت و همكاري در اروپا در سالن شهرداري آمستردام هلند برگزار شد.
وضع قانون، مقررات و مسائل حقوقي در مورد شبكه هاي ديجيتالي، اظهارات ضدقومي، ضدمذهبي و نفرت آلود در اينترنت، آموزش و گسترش سواد اينترنتي و دسترسي به اطلاعات و شبكه هاي اينترنتي از جمله موضوعات مطرح شده در اين همايش بود.
به گزارش ايرنا در اين همايش دو روزه، چندين استاد دانشگاه، روزنامه نگار، سردبير، حقوقدان، نمايندگان سازمان هاي مدافع حقوق بشر و وزارتخانه هاي دادگستري و دانش و فناوري اطلاعات كشورهاي مختلف شركت داشتند.
به گفته كارشناسان شركت كننده در همايش آزادي رسانه ها در اينترنت، در چهار سال گذشته شمار پايگاه هاي اينترنتي كه به تحريك احساسات نژادپرستي و يهودستيزي مي پردازند، در حدود۴۰۰ پايگاه باقي مانده است.كارين اسپينك رييس سازمان هلندي بيتس آو فريدوم كه متخصص در دفاع از حقوق مدني در اينترنت است، گفت: با كمال تعجب پژوهش اخير نشان مي دهد كه تعداد پايگاه هايي كه به نفرت و بيزاري دعوت مي كنند، ثابت مانده است.
به گفته وي، بر اساس مطالعه اي كه در سال۲۰۰۰ از سوي هيت واچ .ارگ صورت گرفت ، بين ۴۰۰ تا ۴۵۰ پايگاه حاوي مطالب نفرت آلود شناسايي شد.
پژوهشي كه سازمان آگاهي رسانه هاي كانادا در چهار سال بعد از اين تاريخ انجام داد، نشان مي دهد اين رقم به ۴۰۰ پايگاه رسيده است.بر اساس اين پژوهش، بين ۱۵۰۰ تا ۱۷۵۰ پايگاه به خاطر مضمون و محتواي مطالب منتشرشده مشكل آفرين محسوب مي شوند.
اسپينك گفت: اگر اين را مورد توجه قرار دهيم كه هر پايگاهي به طور متوسط۳۰۰ صفحه دارد، در مجموع با۶۶۰ هزار صفحه مشكل آفرين مواجه هستيم، در حالي كه به عنوان مثال، موتور جست وجوي گوگل ۲/۴ ميليارد صفحه دارد.
به گفته اين كارشناس، در عمل تنها حدود ۱۵ هزارم درصد پايگاه هاي اينترنتي شامل مطالبي نفرت آلود هستند.
طبق اعلام سازمان امنيت و همكاري در اروپا، مطالب تعداد بسيار اندكي از پايگاه ها محتويات و مضمون غيرقانوني شامل موضوع هاي نژاد پرستي، بيگانه ستيزي يا در ضديت با مذاهب دارند.
كارشناسان شركت كننده در اين همايش با تاكيد بر دشواري كنترل مطالب نفرت آلود در اينترنت، كنترل يا مجازات پايگاه هاي اينترنتي را كه اين گونه مطالب را منتشر مي كنند، تقريباً غيرممكن دانستند.
يامان آكدنيز استاد دانشگاه ليدز انگليس نيز خاطر نشان كرد كه در گذشته معيارها و ضوابط مختلف و مورد احترام در اروپا وجود داشت. فرانسه، آلمان، بلژيك، اتريش و سوييس قوانيني داشتند كه ناديده گرفتن جنايت عليه بشريت را جرم تلقي مي كرد.شوراي اروپا براي تعيين ضوابط و معيارهايي در ارتباط با مجازات سخنان نفرت آلود در اينترنت تلاش كرد اما بسياري از كارشناسان مي گويند كه تعاريف مبهم نمي تواند به كنترل موثر پايگاه هاي محتوي مطالب نفرت برانگيز كمك كند.
براي بسياري از شركت كنندگان در همايش آمستردام مشخص بود كه آرزوي كنترل و مجازات پايگاه هاي حاوي مطالب نفرت آلود نبايد به وضع قوانين سخت گيرانه اي كه مي تواند آزادي بيان را زيرپابگذارد، منجر شود.
سازمان امنيت و همكاري در اروپا متشكل از ۵۵ كشور اروپايي، آسياي مركزي و شمال آمريكا، ميزبان اين همايش بزرگ ترين سازمان حفظ امنيت منطقه اي در جهان است.
دادن هشدارهاي اوليه، پيشگيري از درگيري، مديريت بحران و ترميم پس از درگيري از وظايف مهم اين سازمان است.

سايت اطلاع رساني آسيب شناسي روابط دختر و پسر روي اينترنت افتتاح شد
مجله الكترونيك موازي و سايت اطلاع رساني ستاد آسيب شناسي روابط دخترو پسر روي شبكه جهاني اينترنت ، به همت فرهنگسراي دانشجو افتتاح شد.
دبير ستاد مطالعات آسيب شناسي روابط دختر وپسر با اعلام اين خبر، افتتاح اين نشريه الكترونيكي و سايت اطلاع رساني را بخشي از برنامه هاي اين ستاد در سال جاري اعلام كرد.
حامد سليماني، تشكيل اين ستاد را يك حركت خود جوش دانشجويي برشمرد و افزود : براي گسترش سطح كمي و كيفي برنامه هاي ستاد،دبيرخانه اي در فرهنگسراي دانشجو مستقر شده است.
وي ادامه داد : ستاد مطالعات آسيب شناسي روابط دختر و پسر با حمايت اين فرهنگسرا برنامه هاي خود را در سطوح دانشجويي و دانش آموزي در كلان شهر تهران به اجرا خواهد گذاشت.
وي، يكي از اصلي ترين اهداف ستاد را تعيين چگونگي هدايت يك ارتباط سالم از زبان پوياي دين دانست.
سليماني ضمن قدرداني از كارشناسان و صاحب نظراني كه تاكنون با اين ستاد همكاري داشته اند، از حمايت هاي مسئولان و رياست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز قدرداني كرد.
دبير ستاد مطالعات آسيب شناسي روابط دختر و پسر، برگزاري كارگاه هاي ازدواج موفق و نمايشگاه بزرگ عكس و كاريكاتور را از برنامه هاي آتي ستادبرشمرد و از برگزاري سومين همايش سالانه ستاد در آذرماه سال جاري خبر داد.
علاقه مندان مي توانند براي بازديد از اين سايت به آدرس http://www.dokhtar-pesar.com
يا به آدرس http://www.movazi.com مراجعه كنند.

نرم افزار »تايم تركس« ناقض قوانين كپي رايت
010740.jpg
سهادادمند-اسكات مك لين طراح سي و پنج ساله برنامه هاي كامپيوتري از اوتاوا موفق به طراحي برنامه جديدي به نام Time Trax شد. اين برنامه پس از نصب بر روي كامپيوترهاي شخصي (PC) قادر است تا برنامه هاي مختلف راديو و تلويزيون را به كامپيوترهاي شخصي منتقل كرده و حتي زماني كه افراد در منزل نبوده يا استراحت مي كنند خودبه خود عمل كرده و برنامه ها را ضبط كند.
علاوه براين، اين برنامه قادر است تا پس از نصب روي كامپيوترهاي شخصي، كنسرت هاي موسيقي و يا موسيقي هاي پخش شده از راديو يا تلويزيون را در فايل مخصوص با نام و مشخصات كامل موسيقي پخش شده، ذخيره كند.
قابليت هاي فراوان TimeTrax اعتراض بسياري از شبكه هاي تلويزيوني، راديو، استوديوهاي ضبط و پخش موسيقي و... را برانگيخته است چرا كه با نصب اين برنامه روي كامپيوترهاي شخصي ديگر نيازي به خريد كاست هاي موسيقي، فيلم و يا حضور در كنسرت ها و... نخواهد بود.
اما نكته بسيار مهم درباره اين برنامه جديد مغايرت عملكرد آن با قوانين كپي رايت است چرا كه اين برنامه به افراد اجازه مي دهد تا به راحتي جديدترين برنامه ها را ضبط و تكثير كنند و اين زنگ خطري براي استوديوهاي مختلف ضبط و پخش موسيقي و شبكه هاي راديويي و تلويزيوني است.
جاناتان لامي، سخنگوي سازمان بين المللي رسانه هاي جمعي آمريكا (RIAA) در اين باره مي گويد: استفاده از اين برنامه جديد (TimeTrax) نقض آشكار قوانيني كپي رايت و ضايع شدن حقوق ديگران است. پيشرفت در زمينه علوم انفورماتيك اگرچه بسيار عالي است اما نبايد عاملي براي از بين رفتن حقوق قانوني ديگران شود.
اسكات مك لين درباره اختراع خود مي گويد: Time Trax پس از نصب روي كامپيوترهاي شخصي قادر است تا كليه برنامه هاي راديو و تلويزيون، كنسرت هاي موسيقي و... را به كامپيوتر منتقل و در حين پخش در كامپيوتر ضبط كند. نكته جالب ذخيره موسيقي با مشخصات كامل هر موسيقي در فايلي مخصوص است. كليه برنامه ها به راحتي قابل ضبط روي CD و MP3 خواهند بود. به اين ترتيب علاقه مندان به آثار جديد و برتر موسيقي، فيلم يا برنامه هاي مختلف مي توانند آرشيوي انتخابي براي خود داشته باشند.
بسياري از استوديوهاي ضبط و پخش موسيقي نگران وضعيت مالي خود پس از فروش انبوه نرم افزار TimeTraxهستند.
به طور مثال XM يكي از پرطرفدارترين شبكه هاي راديويي آمريكا كه چيزي حدود ۱/۲ ميليون شنونده ثابت داشته و براي پخش ۱۲۰ برنامه مختلف خود مبلغي معادل ۱۰ دلار به طور ماهيانه از شنوندگان ثابت خود دريافت مي كند در آستانه ورشكستگي قرار دارد چرا كه در اولين روزهاي فروش برنامه TimeTrax چيزي حدود ۲۴۰۰ شنونده ثابت خود را از دست داد!
رئيس شبكه راديويي XM مي گويد: درباره فروش نرم افزار TimeTrax هنوز اقدامي نكرده ايم چرا كه هنوز چندان خطرساز نيست اما اگر اين روند ادامه بايد حتماً اقدامي جدي صورت خواهيم داد.
او ادامه مي دهد: در ماه اكتبر جوايزي ارزنده مانند ماشين و خانه، براي شنوندگان دايمي برنامه هاي XM در نظر خواهيم گرفت تا بار ديگر جايگاهمان را تثبيت كنيم اما اگر موفق نشديم، راهي ديگر در پيش خواهيم گرفت.
به گزارش رويترز مسئولين كمپاني هاي مختلف ضبط و پخش موسيقي فيلم، شبكه هاي مختلف تلويزيوني و راديويي به مك لين درباره فروش و توليد نرم افزار TimeTrax اخطار داده اند اما مك لين كماكان در حال فروش و تكثير بي وقفه نرم افزار جديد خود، بدون توجه به اخطار آنهاست.
بسياري معتقد هستند اگر اين روند ادامه پيدا كند بسياري از شركت هاي ضبط و پخش فيلم و موسيقي با شكستي سنگين روبه رو خواهند شد چرا كه پيش از آن كه آنها فيلم يا موسيقي جديدي را به بازار عرضه كنند مردم آن را به وسيله كامپيوترهاي شخصي خود ضبط و تكثير كرده اند بدون آن كه براي اين كار مجوزي دريافت كرده و يا مؤظف به رعايت قوانين كپي رايت باشند!
به دنبال استقبال مردم از برنامه TimeTrax روز سه شنبه (۳۱ آگوست ۲۰۰۴) قيمت اين نرم افزار از ۹۵/۱۹ دلار به ۹۵/۲۹ دلار صعود كرد.

فضاي رايگان در اينترنت
010734.jpg
م. ياسين: آيا مي دانيد چگونه مي توان سايت وب رايگاني را در اينترنت به ثبت رساند؟ شايد باور نكنيد، ولي در حال حاضر بيش از صدها مركز بر روي اينترنت هستند كه فضاي وب شخصي رايگان به كاربران اينترنتي ارائه مي كنند. اين سايت ها كه روز به روز بر تعداد آنها افزوده مي شود، با دادن فضاي مجاني بر روي وب، علاوه بر تأمين نيازهاي كاربران اينترنتي براي داشتن وب سايت شخصي خود، در پي اهداف ديگري نيز هستند. چرا كه تمامي اين سايت ها يك سري بنرهاي تبليغاتي بسيار بزرگ در اطراف صفحه هاي سايت وب شخصي شما نمايش مي دهند و با اين كار هزينه و در واقع اجاره فضاي خود را تأمين مي كنند و در واقع به قول معروف هيچ گربه اي براي رضاي خدا موش نمي گيرد.
خوشبختانه امروزه راه اندازي يك سايت وب شخصي رايگان در اينترنت، آن قدر ساده شده كه حتي نيازي به داشتن معلومات ابتدايي در زمينه طراحي صفحات وب نيز ندارد. زيرا اكثر مراكز جديد ارائه دهنده فضاي وب رايگان، براي جلب كاربران مبتدي و تازه كار و بالا بردن آمار كاربران خود، به گونه اي طراحي شده اند كه صفحات وب از پيش طراحي شده اي را در معرض ديد شما قرارداده و تنها از شما مي خواهند تا با يك كليك ماوس، طرح مورد علاقه خود را انتخاب كنيد و آن را براي سايت وب شخصي خود فعال نماييد. پس از انتخاب شمايل كلي سايت، نوبت به نوع آرايش آن مي رسد براي مثال در جايي كه قرار است عكس خاصي قرار گيرد، تنها از شما خواسته مي شود عكسي را كه مايل هستيد از روي كامپيوتر خود بر روي سايت وب شخصي تان قرار گيرد، انتخاب كنيد. فقط همين! در جاهاي ديگر نيز تنها كافي است به سؤال هايي كه از شما پرسيده مي شود، جواب دهيد. اين پاسخ ها در انتهاي كار به عنوان داده هاي خالص شما كه تنها از جانب شما قابل تغيير و جابه جايي است، در چهارچوب سايت وب شخصي تان ذخيره مي شوند.
تنها مسأله اي كه شايد چنان خوشايند نباشد، دامنه ثبت شده اين مراكز براي سايت وب شخصي شماست. چرا كه مراكز ارائه كننده فضاي وب رايگان، هيچ گاه عنوان دلخواه شما را به عنوان دامنه، بر روي وب سايت شخصي تان نمي گذارند و هميشه پسوندي از پيش تعيين شده را كه مي تواند هم عبارت باشد و هم يك عدد چند رقمي، به آن مي افزايند. به عنوان مثال اگر از سايت freew-ebspace، ۱۰۰ مگابايت فضاي مجاني مي گيريد، حتماً عنوان آدرس شما به اين صورت خواهد بود:
Yourtitle.Freewebspace.com ياYourtitle .741.com كه به جاي Yourtitle مي توانيد هر عبارت دلخواهي قرار دهيد.
به نظر بعضي كاربران اينترنتي، بهترين، راحت ترين و در عين حال پرسرعت ترين سايتي كه فضاي مجاني به كاربران خود ارائه مي دهد، سايت زيروكچ است (catch). اين سايت، علاوه بر راحتي كار با آن، برنامه اي براي اپلود سايت بر روي فضاي اينترنت دارد و بر خلاف سايت هايي مثل Tripod و يا سايت هاي ديگر، فقط به يك منظور ساخته شده است، يعني همان اجاره فضا و به خاطر همين است كه مبتديان مي توانند خيلي با اين سايت راحت كار كنند و بر خلاف بعضي سايت هاي ديگر، به قول معروف داخلش گم نمي شوند. مزيت ديگر اين سايت، زير مجموعه هاي زياد آن است. مثل سايت m.com150www. همچنين اين سايت، يك اي ميل مجاني نيز به شما مي دهد. اما سايت هاي ديگري نيز وجود دارند كه شايد امكانات بهتري در اختيار كاربران خود قرار مي دهند. مثلاً سايت topcities، علاوه بر ۱۵۰ مگابايت فضاي مجاني، امكاني براي كاربران خود ايجاد كرده است كه بدون هيچ گونه اطلاعي از كدنويسي Html مي توانند صفحه وب شخصي خود را ايجاد نمايند. البته اين وب سايت، امكانات ديگري از قبيل پست الكترونيكي نيز دارد كه به زودي به آن اضافه مي شود و يا Spymac كه به تازگي با تغييرات زيادي علاوه بر ۱۰۰ مگابايت فضاي رايگان و ۲۵۰ مگابايت فضاي ذخيره عكس، هزار مگابايت فضاي رايگان به سرويس پست الكترونيكي خود اضافه كرده است. اما براي تحقيق بيشتر مي توانيد سري به سايت هاي زير بزنيد:
www.topcities.com
www.spymac.net
www.tripod.com
www.freeweb.com
www.freeservers.com

پيجر ويژه ناشنوايان با قابليت تشخيص فرد تماس گيرنده
نخستين پيجر ويژه ناشنوايان با قابليت تشخيص فرد تماس گيرنده و صداهاي محيط اطراف به همت يك مخترع روشندل ايراني طراحي و ساخته شد.كامران حميد كردار،مخترع روشندل در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: اين پيجر همانند نمونه هاي متداول آن عمل مي كند و داراي ۱۰ حافظه است كه يك ساعت مچي به دست كاربر ناشنوا بسته مي شود و پس از هر تماس براساس نحوه لرزش خود فرد را از هويت شخص تماس گيرنده آگاه مي كند. وي خاطرنشان كرد: عملكرد اين دستگاه مشابه سيستم Voice تلفن هاي همراه است با اين تفاوت كه تشخيص صدا و ايجاد ارتعاش از روي كلمات صورت مي گيرد و حساسيت بيشتري نسبت به تشخيص تن صدا دارد.

متاگارد محافظ كاربران در مقابل حملات اينترنتي
آي تي ايران - يك شركت ايراني نرم افزاري براي حفاظت كاربران در مقابل حملات احتمالي اينترنتي و كامپيوتري طراحي كرده است. نرم افزار متاگارد، يك ديواره آتش شخصي رايگان داراي واسط گرافيكي كاربر كاملاً فارسي است كه توسط يك شركت ايراني نرم افزاري طراحي شده و از طريق سايت http://www.Meta- guard.com قابل بارگذاري و استفاده است.اين نرم افزار داراي قابليتهاي متعددي است كه مي تواند سيستم كاربر را در برابر حملات احتمالي محافظت كند.

پروسه هاي اجرايي طرح تكفا كند است
بحث مديريت واحد در اداره فعاليت ها و پروژه هاي حوزه آي تي از مواردي است كه آن طور كه بايد و شايد در اين مورد توفيق نداشتيم كه البته كميته هايي در اين زمينه تعريف شده، ولي به طور كامل اقدامات لازم در اين مسير انجام نشده است.
محمد فتحيان عضو كميته آموزش الكترونيكي شوراي عالي اطلاع رساني در گفت وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال كه آيا طرح تكفا مي تواند براي توسعه برنامه هاي كلان آي تي در كشور كارگشا باشد، گفت: اين طرح بايد قدرت لازم را براي اجرايي كردن دستورالعمل هاي مطرح شده داشته باشد و همه محورهاي مدنظر براي محقق كردن توسعه اطلاعاتي در كشور را به نوعي شامل شود.وي در ادامه درباره محورهاي توسعه اطلاعاتي كشور اظهار داشت: اين محورها شامل توسعه سياست ها و محيط حقوقي لازم، نيروي انساني، كاربردها و محتوا، نهادها و سازمان هاي مورد نياز است.
وي درباره نقاط قوت طرح تكفا، گفت: همين كه يك برنامه كلان ملي تدوين شد و از طرف ديگر مجموعه ها ي دولتي و خصوصي و ساير مجموعه ها در اين قضيه به نوعي دخيل شدند و از طرف ديگر چون طرح با مشاركت كليه نهادها و مجموعه هاي كشور انجام مي شود خود از نقاط قوت طرح تلقي مي شود.وي تصريح كرد: مقوله آي تي از جمله موضوعاتي محسوب مي شود كه داراي پويايي زيادي است يعني كندي در اين مقوله ها عملاً پذيرفته نيست و روال هاي سنتي و دست و پاگيري كه ما براي ساير طرح ها داريم را در ارتباط با بحث تكفا بايد تغيير دهيم.
اين استاد دانشگاه، درباره نظارت و كنترل پروژه هاي تكفا گفت: بايد مكانيزم هاي جهاني كه سرعت بيشتري دارد را براي بحث كنترل در نظر بگيريم و با ابتكار خاصي كار انجام شود كه به اعتقاد من روي اين موضوع توجه خاصي نشده است يا اگر هم اعمال شده نمود خارجي نداشته يعني پروسه هاي اجرايي اش بسيار كند بود.

آن لاين
خاتمي: ۵/۵ ميليون كاربر اينترنت داريم
رييس جمهوري در آيين افتتاح همزمان بيش از دو هزار پروژه  مخابراتي كشور گفت: رشد ارتباطات كشور، نشان دهنده  جهش توسعه اي است.
سيد محمد خاتمي در اين آيين ارتباطات و اطلاعات را زيربنايي ترين پايه پيشرفت و توسعه كشور خواند و گفت: تا ابتداي شروع به كار اين دولت ۶ ميليون تلفن ثابت در كشور داير بوده و در اين دولت، بيش از  ۱۰ ميليون رقم به آن افزوده شده است.
همچنين تلفن همراه با رشد بالايي و با راه اندازي اپراتور دوم به بالاي ۸ ميليون خواهد رسيد.
رييس جمهور همچنين خاطرنشان كرد:۲۸ هزار كيلومتر فيبر نوري به عنوان زيربناي ارتباطات كشور در حال حاضر راه اندازي شده است و شاهد رشد سريع استفاده از اينترنت در حدود ۵‎/۵ ميليون كاربر هستيم كه اين امر نشاند دهنده جهش توسعه اي كشور بوده و جاي تقدير دارد.
وي به رشد توليد علم در كشور اشاره كرد و گفت: البته اين بدان معنا نيست كه كمبودي در اين زمينه وجود ندارد و ما همچنان نيازمند پيشرفتيم.
به گزارش ايسنا، احمد معتمدي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در ابتداي اين آيين با اشاره به آماري از پروژه هاي افتتاح شده در سراسر كشور تاكيد كرد: كليه پروژه ها طبق برنامه سوم توسعه تا پيش از پايان سال گذشته به پايان رسيده است.
وزير اطلاعات: سايت هاي غيراخلاقي و ضد مقدسات مجاز به فعاليت نيستند
ايرنا:سايت هاي غيراخلاقي و ضد مقدسات مجاز به فعاليت نيستند .وزير اطلاعات همچنين در خصوص فيلترينگ برخي سايت ها گفت: اينترنت بايدبا حمايت هاي قانوني فعاليت كند و نبايد هيچ سايت و هيچ پايگاهي عليه  امنيت ملي و اعتقادات و اخلاق مردم عمل كند.يونسي اضافه كرد: سايت هاي غيراخلاقي و سايت هايي كه عليه مقدسات  مردم فعاليت مي كنند، مجاز به فعاليت نيستند.
يونسي گفت : بعضي از اين سايت ها به مقدس ترين مقدسات ملت ايران اهانت كردند و متاسفانه عده اي از آن حمايت مي كردند، در حالي كه در هيچ كجاي دنيا اين آزاد نيست و آزادي بيان داريم، اما آزادي اهانت نداريم .وزير اطلاعات گفت: بخش ديگري از سايت هايي كه بسته شده اند، از تروريسم دفاع مي كردند. وي افزود : سايت هاي براندازي و تروريستي كه مردم را به اغتشاش و فتنه و آشوب دعوت مي كنند در هيچ كجاي دنيا اجازه فعاليت ندارند و در هيچ كشوري نمي بينيد مقامات آن كشور به موسسه اي در داخل كشورشان اجازه بدهندكه در جامعه به تروريسم دعوت كنند.
نخستين مركز تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات هرمزگان افتتاح شد
آي تي ايران- اولين مركز تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات هرمزگان (ICTC) توسط قائم مقام رئيس سازمان فني و حرفه اي افتتاح شد.
هدف از راه اندازي اين مركز بالا بردن سطح دانش علمي استادان عنوان شده است.فعاليت اصلي اين مركز بر بخش هايي چون آموزش طراحي و تحقيقات متمركز شده است.از رشته هاي در حال آموزش در اين مركز مي توان به آي تي، اينترنت adobe premiere macromedia flach MX و دوره آي.سي.دي. ال اشاره كرد.
نخستين نمايشگاه سيستم هاي فازي ايران برگزار مي شود
نخستين نمايشگاه سيستم هاي فازي ايران روزهاي ۱۷ تا ۱۹ شهريور ماه همزمان با برگزاري پنجمين كنفرانس سيستم هاي فازي در هتل المپيك تهران برپا خواهد شد.
مدير اجرايي نمايشگاه با اشاره به برگزاري نمايشگاه فازي گفت: نمايشگاه فازي از برنامه هاي جنبي كنفرانس فازي است كه با هدف گسترش مرزهاي دانش و پژوهش و نوآوري در زمينه تكنولوژي فازي به منظور ايجاد ارتباطات نزديك علمي و تحقيقاتي برگزار خواهد شد.فلاحي با بيان اين مطلب كه اين نمايشگاه با حضور مؤسسات، سازمان ها و شركت ها برگزار خواهد شد، افزود: نمايشگاه فازي در راستاي معرفي آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي برپا مي شود.
وي در ادامه، نمايشگاه فازي را فرصتي مناسب براي مراكزي كه از سيستم فازي استفاده مي كنند دانست و گفت: مراكزي كه به هر نحوي از سيستم فازي در توليد و خدمات رساني استفاده مي كنند اين امكان را خواهند داشت تا توانمندي ها و برنامه هاي در دست اجراي مجموعه تحت مديريت خود را به مديران و كارشناسان حاضر در كنفرانس معرفي كنند.
بازديد براي علاقه مندان آزاد است.

همايش ها و سمينار ها
سومين همايش طراحي مجله تصويري
۱- زمان برگزاري: ۵-۴ سپتامبر ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: انگلستان/ بيرمنگام
۳- پست الكترونيكي: bob.jardine @ uce.ac.uk
۴- صفحه الكترونيكي:
http:///www.photography magazines- the 3 rd space.net
۵- نيم نگاه: تصوير يا به عبارتي عكس خبري يكي از مهم ترين عوامل در تأييد، جذابيت و زيبا كردن خبر و... است. از اين رو در روزنامه نگاري جديد، عكس خبري جايگاهي ويژه دارد. در اين همايش اولين مجله تصويري كه اخبار را به زبان تصوير بيان كرده، ارائه خواهد شد. در اين همايش از بهترين هاي عكاسي كشورهايي چون هلند، انگلستان، استراليا و اتريش حضور خواهند داشت.
همايش رويكرد به گويش ها، تئوري ها و عملكردها
۱- زمان برگزاري: ۲۴-۲۳ سپتامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: ايتاليا/ بولونا
۳- مسئولين برگزاري: دانشگاه بولونا
۴- پست الكترونيكي: ceslic @ lingue.unibo.it
۵- صفحه الكترونيكي:
http://www.lingue.unibo.it/ceslic/bologna 2004. htm
۶- نيم نگاه: بررسي ارتباط بين زبان، گويش ها، ادبيات و... ملل مختلف مورد نظر است. درواقع به بررسي زبان ملل مختلف از جنبه هاي مختلف به صورت تئوري و عملي خواهند پرداخت.
همايش بررسي جنبه هاي رمانتيك ادبيات
۱- زمان برگزاري: ۱۶-۱۴ اكتبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ جرسي
۳- مسئولين برگزاري: دانشگاه مونت كلير
۴- پست الكترونيكي: romancestudies 2004 @ yahoo.com
۵- صفحه الكترونيكي:
http://www,chss.montclair.edu/emerye/romancestudies.htm
۶- نيم نگاه: بررسي جنبه هاي رمانتيك ادبيات موضوع اصلي همايش است. در اين همايش علاقه مندان آثار خود را به صورت نقاشي، طراحي، فيلم، عكس، مقاله و... ارائه خواهند كرد.
سومين همايش جهاني شكسپير در گذر فرهنگ و تمدن
۱- تاريخ برگزاري: ۸-۵ دسامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: هند/ كلكته
۳- پست الكترونيكي: ipslind @ ca12.vsnl.net.in
۴- نيم نگاه: جايگاه شكسپير و تأثير آثار او بر فرهنگ و تمدن ملل مختلف مخصوصاً مردم زادگاهش موضوع همايش است.
همايش بررسي وضعيت آسيا
۱- زمان برگزاري: ۳-۱ اكتبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: مينه آپوليس
۳- مسئولين برگزاري: دپارتمان تاريخ دانشگاه مينه سوتا
۴- صفحه الكترونيكي: http:///www.hist.umn.edu/mcaa
۵- نيم نگاه: همايش به منظور بررسي وضعيت آسيا از جنبه هاي مختلف شامل روابط داخلي و بين المللي، وضعيت معيشتي، آداب و رسوم و فرهنگ مردم آسيا برگزار مي شود.
تنظيم: مهتاب. ص. خسروشاهي

رسانه
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |