پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۴ - Sep 2, 2004
تبريك جامعه ورزشي دانشگاهي در پي درخشش ورزشكاران ايراني
010803.jpg
خبرنگار همشهري: جامعه ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي ايران درخشش غرورآفرين ورزشكاران و نمايندگان شايسته كشورمان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي ايران در المپيك ۲۰۰۴ آتن يونان را تبريك گفته و عملكرد آنان را در اين ميدان سخت و دشوار رضايت بخش عنوان كرد.
دكتر بهرام قديمي گفت: پس از پيروزي ارزشمند حسين رضازاده دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي به كسب مدال هادي ساعي دانشجوي اين دانشگاه بسيار اميدوار بودم كه خوشبختانه ساعي تكواندوكار عزيز كشورمان با تمرينات سختي كه پشت سر گذاشته بود موفق شد با كسب مدال طلا از اين ميدان مهم سربلند بيرون آمده و دل ميليون ها ايراني را شاد كند. هادي ساعي دانشجوي رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر است و اميدواريم باز هم شاهد درخشش او در ديگر ميادين زندگي اهم از تحصيل و ورزش باشيم.
مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه كارنامه عليرضا حيدري دانشجوي رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال را قابل قبول توصيف كرد و مدال طلا را حق مسلم او دانست ولي متأسفانه با ناباوري كه هميشه در ميادين ورزشي اين چنيني گريبان گير ورزش ايران بوده و هست از اين مهم باز ماند و با كسب مدال برنز به كار خود پايان داد.
مدير كل اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي ايران در نظر دارد بزودي طي مراسم و برنامه اي ويژه با حضور دكتر عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي و ديگر مسئولين ورزش كشور، از مدال آوران و ورزشكاران دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي ايران در المپيك ۲۰۰۴ آتن يونان تقدير و تشكر بعمل آورد.

منصور برزگر تحت عمل جراحي قرار گرفت
010806.jpg
خبرنگار همشهري: منصور برزگر سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان كه قبل از اعزام تيم كشتي ايران به آتن با پارگي مينسك زانو روبرو شده بود بامداد ديروز بلافاصله پس از بازگشت به تهران در بيمارستان ايران بستري و تحت عمل جراحي قرار گرفت. برزگر به هنگام ورود به تهران در رابطه با عملكرد تيم كشتي آزاد ايران در المپيك گفت: همه در تيم ملي ايران زحمت كشيدند و فقط اميدوارم كه توانسته باشيم مردم خوب كشورمان را شاد كرده و رضايت آنان را به دست آورده باشيم.
قرعه كشي مسابقات بسكتبال اميدهاي آسيا
گروه ورزشي : آيين  قرعه كشي  مسابقات  بسكتبال  قهرماني  اميدهاي  آسيا روز پنجشنبه  (۱۹شهريورماه ) در هتل  المپيك  برگزار خواهد شد.
۱۵ تيم  در چهارمين  دوره  مسابقات  بسكتبال  اميدهاي  آسيا كه  از ۷ تا ۱۷مهرماه  در تهران  برگزار مي شود، شركت  مي كنند.
اسامي  تيم هاي  شركت كننده  در اين  مسابقات  به  شرح  زير است :
شرق  آسيا : چين ، كره  جنوبي ، ژاپن ، تايوان جنوب  شرق  آسيا : فيليپين ، مالزي 
آسياي  ميانه  : قزاقستان ، هندوستان
 غرب  آسيا : ايران ، عراق ، اردن ، لبنان 
خليج  فارس  : قطر، عربستان ، كويت .
آخرين گروه از كاروان المپيك وارد ايران شد
خبرنگار همشهري: آخرين گروه از ورزشكاران اعزامي ايران به المپيك
بيست و هشتم وارد ايران شدند. اين گروه شامل كشتي گيران آزاد و فرنگي و تكواندوكاران مي شد. در ميان احساسات پرشور حاضرين كه كفاشيان، افشارزاده، فرجي و رفوگر هم در ميان آنان به چشم مي خوردند مدال آوران كشتي (عليرضا رضايي، مسعود مصطفي جوكار و عليرضا حيدري) و تكواندو (هادي ساعي و يوسف كرمي) با حلقه هاي گل مورد تفقد مردم علاقمند به ورزش واقع شدند.

المپيك ، آتن و ورزش ايران
روياپردازي در ورزش
010800.jpg
جهانگير كوثري: واهمه هاي ما در ورزش نه از روي پذيرش شكست هاي قابل پيش بيني است بلكه عمده مشكلات تاثيرپذيري كه باعث بي رونقي و عدم موفقيت در ابعاد قهرماني مي شود، ريشه هاي اجتماعي ورزش در كليت جامعه است.
آنكه مي نويسد و انتظار دارد اين قهرمانان معصوم ما بتوانند از آمريكا و چين جلو بيفتند، كه اتفاقا گاه اتفاق هم افتاده است، عمق فاجعه را درك نكرده است، ما آمريكايي ها را هم مي بريم، مي توانيم با افتخار بگوييم حسين رضازاده اول مي شود، طلا مي گيرد و قهرمان آمريكايي دهم - يا عليرضا حيدري و عليرضا رضايي پهلوانان دوره تازه ما آمريكايي ها را مي برند.
آنكه مي نويسد شكست خورديم، ريشه  اساسي عدم موفقيت را پيدا نكرده است، لااقل كنكاش او با ديدگاه ظاهري و نداشتن تجربه و مطالعه در اعماق ورزش بوده است. شما در يك جاي تاريخ پيدا كنيد دو جوان ما بتوانند در رشته اي كه خود كره ايها آنرا اختراع يا شكل داده اند يك مدال طلا و يك مدال برنز بگيرند. حتما مي دانيد كه هادي ساعي قهرمان تكواندو كره جنوبي را شكست داد، با آنهمه سابقه، پشتوانه، بودجه و مافيايي كه در پشت اين جريان وجود داشت.
انصاف ما حكم مي كند كه بنويسيم دو شركت كننده، يك مدال طلا و يك مدال برنز، اين را چگونه نتيجه اي ارزيابي مي كنيد. ما در هفت وزن كشتي سه مدال داشته ايم، سوم شده ايم، انتظار بيش از اين از كدام ساختار؟ سازمان يا كميته ورزشي؟ در مقطع فعلي بحث پيروزي كاروان ورزشي و شكست ما نيست، تضاد موجود يعني سازمان ورزش و كميته ملي المپيك را ملاك قرار نمي دهيم .اگر قرار باشد با آمريكا و چين مقايسه شويم بايد يك به يك تمام امكانات و داشته ها را جلوي رويمان بگذاريم. از بودجه و اقتصاد گرفته، تا جمعيت، حمايت، سياست و ديگر داشته هاي اجتماعي اگر قرار است در ورزش از آمريكا و چين جلو بزنيم بايد نويسندگان و منتقدان ما هم چون منتقدان آنها باشند مگر ما در كجاي زمان و تاريخ ايستاده ايم كه قادر باشيم نزديك به ۳۰ مدال طلا به دست آوريم، كدام سال و كدام دوره توانسته ايم بيش از سه مدال طلا بدست آوريم؟ پنجاه و شش سال سابقه حضور در المپيك داشته ايم، انتظار داريد پس از ۸ سال جنگ و شرايط بحراني اقتصادي و سياسي و هزاران مشكل بيروني و دروني از فرانسه جلو بزنيم، يا خودمان را با آمريكا، فرانسه، آلمان، روسيه و چين مقايسه كنيم. اين ذهنيت بيماري است كه واقعيت هاي موجود در جامعه را نمي بيند. اين ذهنيت بر رويا پردازي كاهلانه اي ترسيم شده كه ورزش را حس نكرده است و با ورزش نفس به نفس نشده است ا نه، حقيقت موجود به ما ثابت مي كند كه ورزش نيز چون ديگر پديده ها يا پايه هاي اجتماعي يك جامعه بايد با خودش مقايسه شود. واقعا نمي دانم رئيس كميته ملي المپيك ما اين جمله را بر زبان آورده است يا خير؟كه ما هنوز با قدرت هاي ورزشي مثل فرانسه، آمريكا، روسيه و آلمان فاصله داريم. آقاي هاشمي طبا طبيعي است كه فاصله داريم، بايد داشته باشيم، واقعا ما با اين كشورها در تمام زمينه ها در يك سطح قرار داريم؟ كمي منصفانه تر به مسائل نگاه كنيد. نگوييم مسئول ورزشي در اين المپيك چه كسي بود و چهار سال پيش كدام شخص بود. با كمي حقيقت نگري مي توان گفت كه كسب شش مدال از المپيك در سه رشته كار آساني نبود و نيست، اينها واقعيت و موجوديت ما در ورزش است، اما انتقاد و ارزيابي و نقادي رشته ها هم جاي خود را دارد كه بايد شديدا به آن پرداخت. انتظار نداشته باشيد تيمي كه ناوشكن و كشتي مافوق دريايي اش در كنار مديترانه و در سواحل آتن لنگر انداخته و ورزشكارانش در ناز و نعمت فراوان از آن رفت و آمد مي كنند، پايين تر از ورزشكاران و تيمهاي ما قرار بگيرند، اينها هيچكدام توجيه عدم موفقيت نيست، اما حقيقت دارد.
اشكال ما در عدم موفقيت و يا كسب مدال هاي بيشتر به مواردي بر مي گردد كه روحي است و چندين دوره است با آن دست به گريبانيم. عدم اعتماد به نفس در عليرضا دبير كه يك قهرمان طلايي المپيك است يا عليرضا حيدري با آن توانمندي و قدرت و تسلط تكنيكي و مسعود مصطفي جوكار، مجيد خدايي و حتي وزنه برداران جوان باعث شد تا قهرمانان ما به مدال هاي رنگين بيشتري دست پيدا نكنند بحث تقويت روحي و رواني از آن شاخص هاي اساسي ورزش است كه ما در آن با كمبود زيادي مواجه هستيم. با رفع اين كمبود قهرمانان ما قادرند آموزه هاي فني را در ميدان بهتر پياده كنند و پس از آن پيروزي دور از دسترس نخواهد بود.

تيم واليبال جوانان ايران امروز به دوحه مي رود
خبرنگار همشهري: تيم واليبال جوانان ايران براي شركت در دوازدهمين دوره مسابقات قهرماني جوانان آسيا عصر امروز عازم دوحه قطر مي شود.
تيم جوانان ايران به عنوان قهرمان دوره پيش اين بازيها همراه با سه تيم سرگروه ديگر از بازيهاي دور مقدماتي معاف شده است و بازيهايش را از مرحله دوم و از روز دوشنبه هفته آينده آغاز مي كند.
كره جنوبي و چين حريفان اصلي تيم ايران در مرحله دوم اين رقابت ها محسوب مي شوند. در دوره قبلي اين مسابقات كه به ميزباني كشورمان انجام شد، تيم جوانان ايران توانست قهرمان آسيا شود.
هند و چين به ترتيب در بازيهاي سال ۲۰۰۲ در جاي دوم و سوم ايستادند. در اين دوره هم به نظر مي  رسد رقابت اصلي بر سر كسب عنوان قهرماني بين چهار تيم ايران، كره جنوبي، چين و هند باشد.

حدادي و شاهرخي در ليگ دووميداني آمريكا
خبرنگار همشهري: دانشگاه هاي آمريكايي، دو پرتابگر ديسك و وزنه ايران را بورسيه مي كنند.حسين جلالي رييس فدراسيون دووميداني ايران در اين مورد گفت: دانشگاه هاي آريزوناي شمالي و تگزاس آمريكا هركدام با ارسال پيام هاي تبريك براي قهرماني احسان حدادي در مسابقه هاي دووميداني جوانان جهان و مهدي شاهرخي نفر چهارم پرتاب وزنه جهان و قهرمان جوانان آسيا اعلام كردند مي توانند اين دو پرتابگر را بورسيه كنند.
رييس فدراسيون دراين باره گفت: قرار است در اين باره با مهندس مهرعليزاده و آقاي كفاشيان صحبت كنيم تا موافقت آنهارا بگيريم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |