پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۷ - Sep 16, 2004
سودآورترين شركت هاي بورس در شهريورماه
برندگان بورس در شهريور ماه
تعداد خريدار
درصد رشد
نام شركت
۶۷۱
۱۰۳
۱- مخابرات راه دور
۸۸
۳/۶۶
۲- كاغذسازي كاوه
۹۹۸
۷/۶۱
۳- پيام
۲۸
۸/۵۱
۴- معدني املاح
۱۵۳۸
۴۴
۵- سرمايه گذاري البرز
۲۵۷
۴۳
۶- تولي پرس
۵۱۸
۴/۴۲
۷- نسوزآذر
۴۳۰
۸/۴۰
۸- هپكو
۹۳۱
۳/۲۷
۹- تراكتورسازي
۱۷۷۶
۱/۲۵
۱۰- بوعلي
سهامداران۲۰ شركت در شهريورماه امسال بيش از۲۰ درصد بازده از محل سرمايه گذاري هاي خود در بورس تهران بدست آوردند.
به گزارش خبرنگار ما تازه ترين گزارش هاي آماري نشان مي دهد: در يك ماه گذشته بالاترين سود نصيب سهامداران شركت مخابرات راه دور ايران شد. در اين دوره ارزش دارايي سهامداران شركت يادشده ۱۰۰درصد افزايش يافت.
طي شهريور ماه جاري ۶۷۱ نفر
۴/۶ ميليون سهم مخابرات راه دور ايران را در محدوده ۳۷۸ تومان تا ۷۰۰ تومان دادوستد كردند. ارزش كل معاملات صورت گرفته بر سهام ياد شده طي اين دوره از ۲۶ ميليارد ريال فراتر رفت.
اما فعالان بورس شگفت انگيزترين رشد بازار را در سهام كاغذ شاهد بودند. كاغذ سازي كاوه پس از دو سال ركود در آخرين ماه تابستان رشدي ۶۶ درصدي را تجربه كرد. ۸۸ نفر حدود ۸۰۰ هزار سهم كاغذسازي كاوه را با پرداخت
۳/۴ ميليارد ريال به سبد دارايي هاي خود افزودند. به گفته برخي كارشناسان سرمايه گذاري تأمين اجتماعي كه در نيمه نخست امسال كاملاً فعال در بازار عمل كرده و به حمايت از سهام شركت هاي زيرمجموعه پرداخته، اين بار با حمايت از سهام كاغذسازي كاوه موجبات رشد قيمت سهام اين شركت را فراهم آورده است، اما برخي ديگر تعطيلي موقت يكسري از كارخانجات بزرگ كاغذسازي را مهم ترين دليل رشد قيمت سهام كاغذ در بورس تهران اعلام مي كنند.
براساس اين گزارش بيشترين توجه سهامداران خرد در يك ماه گذشته به سوي سهام صنعتي پيام معطوف شده بود، در اين دوره حدود ۱۶ ميليون سهم پيام را ۹۹۸ نفر با پرداخت رقمي معادل ۳۳ميليارد ريال خريدند.
سرمايه گذاري البرز نيز با جذب ۱۵۰۰ سهامدار جديد در شهريورماه موفق عمل كرد، اين تعداد خريدار در ۲۸۰۰ نوبت با مراجعه به شركت هاي كارگزاري مالكيت ۵/۱۴ ميليون سهم سرمايه گذاري البرز را به نام خود تغيير دادند. ارزش كل معاملات صورت گرفته بر سهام اين شركت طي شهريور ماه امسال به مرز ۶۸ ميليارد ريال نزديك شد. ارزش سهام شركت ياد شده در يك ماه گذشته ۴۴درصد بالا رفته است.
اين گزارش حاكي است: در يك ماه اخير تولي پرس به رشد قيمت خود ادامه داد. ارزش هر سهم تولي پرس در شهريورماه۴۳درصد بالا رفت.
از سوي ديگر هپكو كه به تازگي به بورس تهران پيوسته رشد جالب توجهي را به نمايش گذاشت، ارزش دارايي سهامداران اين شركت در نخستين ماه حضور در بورس تهران با ۴۰ درصد رشد مواجه شد. در اين دوره حدود
۱۰ ميليون سهم هپكو در بازار عرضه شد و مورد دادوستد متقاضيان سرمايه گذاري قرار گرفت.
براساس اين گزارش حركت هپكو در يك ماه گذشته موجبات صعود دوباره تراكتور سازي را در بازار فراهم آورد، به طوري كه ۹۳۱نفر۵/۴ ميليون سهم تراكتورسازي را با رقمي معادل ۴/۱۸ ميليون سهم دادوستد كردند. بر اثر اين حجم از تقاضا قيمت سهام تراكتورسازي در شهريور ماه ۳/۲۷درصد بالا رفت.
در ادامه اين گزارش آمده است: در بين شركت هاي سرمايه گذاري پس از سرمايه گذاري البرز، شركت سرمايه گذاري بوعلي موفق ترين عملكرد را در بورس تهران بر جاي گذاشت. ارزش سهام اين شركت در دوره ياد شده با ۲۵ درصد به مرز ۳۶۰ تومان نزديك شد. در يك ماه اخير حدود دو هزار نفر ۵/۹ ميليون سهم بوعلي را مورد دادوستد قرار داده اند. ارزش كل معاملات صورت گرفته بر سهام اين شركت طي دوره ياد شده به ۳۱ميلياردريال رسيده است.

بورس، سپر تورم شده است
نتايج تحقيق دو عضو هيأت علمي دانشگاه مازندران نشان مي دهد كه عرضه سهام در فاصله زماني ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ در بورس اوراق بهادار تهران به عنوان سپر تورمي عمل كرده است.
در اين تحقيق كه توسط دكتر «احمد جعفري صميمي» و دكتر «محمود يحيي زاده فر» صورت گرفته آمده است: نرخ بازده كل سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار متناسب با نرخ تورم افزايش داشته است.
در اين تحقيق تأكيد شده، افرادي كه از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ اقدام به سرمايه گذاري در سهام شركت هاي بورس اوراق بهادار تهران كرده اند توانسته اند ضمن حفظ قدرت خريد پولي خود به بازده مثبت دست يابند به اين معني كه بازده اين نوع سرمايه گذاري ها بيشتر از نرخ تورم بوده و توانسته بازده مثبتي را براي سهامداران ايجاد كند.
اين تحقيق با استفاده از اطلاعات آماري سال هاي ۷۰ تا ۷۵ مربوط به ۷۲ شركت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران صورت گرفته است.

نبض بازار
سايپا ديزل در صدر جدول تقاضا
ارزش كل دستور خريدهاي صادر شده براي سهام سايپا ديزل طي روز گذشته به ۲۴ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۲۱۸ نفر، با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد يك ميليون و ۹۹۴ هزار و ۴۰۰ سهم ساپيا ديزل دستور خريد صادر كردند.
روز گذشته تقاضا براي خريد سهام هپكو همچنان رو به افزايش بود به طوري كه ۶۵۵ نفر، براي خريد ۶ ميليون و ۴۰۰ هزار سهم اين شركت برگه دستور خريد پر كردند.
بر اساس اين گزارش ديروز ۲۴۰ نفر از فعالان بازار متقاضي خريد دو ميليون و ۲۸۰ هزار سهم چادرملو بودند. ارزش اين سهام ۵/۲۱ ميليارد ريال برآورد شد.
در اين روز در سمت ديگر بازار بيشترين عرضه به سهام شركت هاي سيماني و كاشي اختصاص يافت.به طوري كه ۳۲ نفر دستور فروش سهام شركت هاي سيماني دورود، كرمان و كارون را صادر كردند. همچنين ۳۰۴ نفر نيز در صف فروش سهام شركت پارس الكتريك باقي ماندند.

يادداشت
بورس و ضرورت هماهنگي با تحولات آينده بازار سرمايه
در هفته هاي اخير با توجه به تغييرات رخ داده در سطح اقتصاد ملي به دليل ادامه سياست هاي دولت در حمايت از بازار سهام و تشويق جذب سرمايه هاي مردم به اين بخش و كاهش رونق بازارهاي غيررسمي پول و سرمايه شرايطي فراهم آورده است كه اكثريت قريب به اتفاق مردم كشور براي حفظ ارزش اندوخته هاي مالي خود به بازار سهام روي آ ورده اند.
اين رويكرد با توجه به توسعه منطقه اي بورس كشور در شهرهاي مختلف و تشويق رشد كارگزاري ها در هر منطقه موجب شده تا روند جذب سرمايه به اين بخش شتاب بيشتري بگيرد.
اين روند رشد عليرغم برخي تحولات در سياست خارجي كشور كه به دليل اوج گيري فشار آمريكا حول محور برنامه هاي هسته اي كشور مي توانست كند و يا متوقف شود اما با توجه به تجربه روزافزون فعالان بازار آثار مستقيم و عميقي بر بازار نداشت و در اثر تحولات روزهاي اخير با اعمال ديپلماسي فعال به نتايج مثبتي رسيد و شاهد كاهش بحران در اين بخش هستيم. به طور طبيعي بايد شاهد رونق بيشتر بازار سهام ورشد روزافزون شاخص ها باشيم.
اين تحولات با توجه به افزايش سطح قيمت هاي نفت خام كه رشد درآمدهاي ارزي كشور و بهبود اوضاع اقتصادي را در پي دارد مي تواند چشم انداز بسيار روشني حداقل تا پايان سال جاري در برابر سرمايه گذاران در بورس كشور ترسيم كند.اين امر توجه بيشتر مديريت بورس كشور و دست  اندركاران آن را براي اداره اين روند به نحو مطلوب را طلب مي كند.
اگر چه موفقيت آن به همكاري همه دستگاه هاي دولتي نياز دارد ولي مديريت بورس در اين زمينه مسئوليت بيشتري دارد و به عنوان مدير مستقيم بايد اطلاعات لازم را به ديگر بخش هاي اقتصادي كشور براي تنظيم سياست هاي كلان در اين زمينه ارايه كند.در عين حال ضرورت تدوين و تصويب مقررات و قوانين لازم براي پشتيباني اين روند نيز ضروري به نظر مي رسد.
هنوز بازار سرمايه  كشور از مقررات به روز برخوردار نيست و پيگيري تصويب آن ضروري است.
تجهيز سازمان بورس به نرم افزارهاي پيشرفته براي كنترل و اداره دقيق تر شفافيت در اين بازار نيز بايد همگام با توسعه روزافزون آن پي گيري شود.
برگزاري نمايشگاه بازارسرمايه در تهران در هفته گذشته براي بسياري از دست اندركاران نشانه هاي روشني از توجه و استقبال مردم از بورس در پي داشت.اين روند ضرورت توجه دست اندركاران اين بخش را به ارايه خدمات لازم گوشزد مي كند.

براي نخستين بار در تاريخ فعاليت بورس
ارزش  جاري بازار سهام تهران
از مرز ۳۹۰ هزار ميليارد ريال گذشت
000993.jpg
ارزش جاري بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته براي نخستين بار از مرز ۳۹۰ هزار ميليارد ريال گذشت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص كل ۱۳۷ واحد افزايش يافت و به رقم ۱۳ هزار و ۵۸۳ واحد نزديك شد.همچنين شاخص واسطه گري هاي مالي كه بيانگر عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار است ديروز ۶۲۷ واحد بالا رفت و روي رقم ۴۴ هزار و ۱۱۹ واحد ثابت شد.بر اساس اين گزارش روز گذشته عملكرد شركت هاي صنعتي بورس تهران مثبت برآورد شد به طوري كه شاخص صنعت با ۷۹ واحد رشد به رقم ۹ هزار و ۹۷۲ واحد رسيد.شاخص گروه كاني غيرفلزي نيز كه روز گذشته اندكي كاهش يافته بود مجدداً سير صعودي در پيش گرفت. ديروز اين شاخص ۲۱ واحد بالا رفت و با اين افزايش خود را به رقم ۲۴ هزار نزديك كرد.اين گزارش حاكي است شركت هاي خودروسازي روز گذشته را به خوبي پشت سر گذاشتند به نحوي كه شاخص اين گروه ۱۴۲ واحد افزايش نشان داد.
همچنين عملكرد جذب شركت هاي ساختماني شاخص اين گروه را ۳ واحد ديگر بالا كشيد.شاخص كل تالار اصلي و فرعي نيز در حالي روز گذشته را به پايان رساندند كه هر كدام به ترتيب ۱۴۵ و ۸۴ واحد بالاتر رفته بودند.

تدوين يك دستورالعمل در هيأت مديره سازمان بورس اوراق بهادار
خريد و فروش اينترنتي سهام قانونمند شد
000996.jpg
دستورالعمل دادوستد اينترنتي و الكترونيك سهام از سوي سازمان بورس اوراق بهادار منتشر شد.
به گزارش خبرنگار ما دستورالعمل اجرايي سفارش هاي الكترونيك اوراق بهادار پذيرفته شده در بورس تهران به تصويب هيأت مديره سازمان كارگزاران بورس رسيده است.
اين دستورالعمل به منظور توسعه الكترونيك بورس و ضابطه مند كردن دادوستدهاي الكترونيك اوراق بهادار پذيرفته شده در بورس، در چارچوب قانون تجارت الكترونيك تدوين شده است.
براساس اين دستورالعمل دريافت سفارش هاي خريد و فروش الكترونيك سهام شركت ها و ساير اوراق بهاداري كه در بورس تهران پذيرفته شده، منوط به امضاي توافق نامه اي است كه متن آن از سوي سازمان بورس تهيه شده و براي امضا و مبادله بين كارگزار و مشتري ابلاغ مي شود.
در ادامه آمده است: حدود اختيارات، وظايف و مسئوليت هاي مشتري و كارگزار در اجراي سفارش خريد يا فروش الكترونيك براساس آيين نامه هاي معاملات بورس صورت خواهد پذيرفت.
اين دستورالعمل كارگزاران را مكلف مي كند، قبل از انجام معامله و در جريان امضاي توافق نامه، هويت مشتري را احراز كرده و تصوير معتبري از مدارك هويت او با اطلاعات شناسنامه اي مشتري اخذ كنند، دستورالعمل ياد شده مسئوليت احراز هويت مشتري را بر عهده كارگزار قرار داده است.
براين اساس كارگزار بايد پس از احراز هويت مشتري نام او را به عنوان يكي از كاربران، در سامانه اطلاعاتي خود منظور كند و رمز عبور منحصر به فردي به مشتري تخصيص دهد. كارگزار موظف است در طراحي سايت، ترتيبي دهد كه رمز عبور اوليه در هر زمان توسط مشتري قابل تغيير باشد.
در بند ديگري از اين دستورالعمل آمده است: در هر مورد كه امنيت سيستم سفارش الكترونيك به هر دليل مورد تهديد قرار گيرد، كارگزار موظف است سيستم را متوقف كند و مراتب را به اطلاع سازمان بورس برساند، شروع به كار دوباره سامانه سفارش الكترونيك كارگزار منوط به تأييد سازمان بورس است.
در اين دستورالعمل تأكيد شده، مشتري مي تواند از طريق مراجعه حضوري گواهي نامه موقت اوراق بهاداري را كه از طريق الكترونيك خريده دريافت كند.
براساس بند ۷ اين دستورالعمل كارگزار در معاملات الكترونيك مي تواند اوراق بهادار متعلق به مشتري را كه گواهي نامه موقت آن در اختيار كارگزاري است، به فروش رساند، فروش الكترونيك اوراق بهادار كه گواهي نامه موقت آن در اختيار كارگزار قرار ندارد مجاز نيست.
از سوي ديگر در صورت انجام معامله كارگزار بايد در پايان هر هفته گزارش از صورت وضعيت مشتري شامل معاملات انجام شده و وجوه دريافتي و پرداختي و نيز فهرستي از موجودي اوراق بهادار و سفارش هاي اجرا نشده خريد و فروش را به طور الكترونيك براي مشتري ارسال كند.

امروز، آخرين مهلت براي استفاده از حق تقدم سرمايه گذاري بهشهر
امروز آخرين مهلت براي استفاده سهامداران شركت سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر از حق تقدم افزايش سرمايه اين شركت است.
به گزارش خبرنگار ما، شركت سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر به سهامداران خود اعلام كرد كه با توجه به مشخص نبودن آدرس تعدادي از سهامداران برگ حق تقدم آنان تحويل كارگزار خريدار شده و لذا سهامداران مي توانند با مراجعه به كارگزاران خود نسبت به دريافت برگ حق تقدم اقدام كنند.
بنابراين گزارش، در صورت عدم مراجعه و عدم استفاده از حق تقدم در مهلت مقرر، حق تقدم مربوطه در بورس اوراق بهادار به فروش رسيده و وجه آن به حساب بستانكاري سهامداران منظور خواهد شد.

پرداخت سود «سايپا شيشه» از طريق سيستم بانكي
شركت سايپا شيشه به سهامداران خود اعلام كرد كه سود آنان را از طريق سيستم بانكي پرداخت مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، شركت سايپا شيشه به كليه سهامداران (اشخاص حقيقي) اعلام كرد براساس تصميم مجمع عمومي عادي ساليانه، اين شركت در نظر دارد نسبت به پرداخت پيش از موعد سود سهام از طريق سيستم بانكي اقدام كند. سهامداران اين شركت ضمن افتتاح حساب در يكي از شعب بانك تجارت، اطلاعات مربوط به آن را به اداره امور سهام شركت سايپا شيشه ارسال كنند.

هيأت مديره جديد كاربراتور ايران معرفي شد
شركت كاربراتور ايران گزارش مجمع عمومي عادي سالانه خود را كه در تاريخ ۱۱ تيرماه جاري تشكيل شده بود، منتشر كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه صورت هاي مالي سال ۸۲ بررسي و در مورد نحوه تقسيم سود بين سهامداران تصميم گيري شد.
همچنين در اين جلسه بازرس قانوني و اعضاي هيأت مديره انتخاب شدند. براساس اين گزارش مجمع ياد شده با حضور ۸۲ درصد از سهامداران از جمله سرمايه گذاري تدبير با ۴۴/۱۷ درصد و ساير افراد حقيقي و حقوقي با ۵/۶۴ درصد از كل سهام شركت برگزار شد.
اين گزارش حاكي است براساس صورت حساب سود و زيان كاربراتور ايران كه به تصويب مجمع نيز رسيد اين شركت در سال گذشته ۲/۱۱۱ ميليارد ريال فروش و ۹۵ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته ضمن اينكه ۹/۶ ميليارد ريال نيز سود خالص كسب كرده است. هيأت مديره اين شركت نيز براي سال گذشته ۳۰۰ ميليون ريال پاداش دريافت كردند.
براساس اين گزارش درآمد هر سهم اين شركت به طور خالص ۶۸۷ ريال، سود نقدي هر سهم ۶۰۰ ريال و بازده نقدي هر سهم كاربراتور ايران ۶/۷ درصد برآورد شده است.
ضمناً در مجمع كاربراتور ايران، هيأت مديره جديد با اكثريت آراء انتخاب شدند. بر اين اساس شركت سرمايه گذاري تدبير و آقايان، محمدعلي اميدواري، بهرام بيضايي، محمدآبادي، نادر احمدي و محمدرضا آقا محمد كلاهدوز به مدت دو سال به عنوان اعضاي اصلي هيأت مديره شركت انتخاب شدند.

لايحه خصوصي سازي تا پايان امسال به مجلس مي رود
رئيس سازمان خصوصي سازي گفت: لايحه خصوصي سازي تا پايان امسال به تصويب مجلس شوراي اسلامي خواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس عبدالله پوري حسيني افزود: تلاش ما بر اين است تا لايحه خصوصي سازي حتي دو يا سه ماه زودتر از پايان سال به مجلس رفته و تصويب شود.
اين لايحه كه از حدود ۸ ماه پيش به هيأت دولت ارائه شده، در حال حاضر توسط كميسيون  هاي مختلف آن تحت بررسي است.
رئيس سازمان خصوصي سازي اظهار داشت: بررسي اين لايحه در كميسيون اقتصادي هيأت دولت تا مشخص شدن تكليف اصل ۴۴ قانون اساسي و مصوبات آن و همچنين بسته شدن برنامه چهارم، ادامه خواهد يافت، زيرا نمي توان انتظار داشت كه لايحه خصوصي سازي قبل از تعيين تكليف موارد مذكور، نهايي شود.
پوري حسيني گفت:  با توجه به تغييرات اصل ۴۴ و برنامه چهارم، لازم بود تا اين لايحه به طور كامل تر تقديم مجلس شود كه اين مهم با نهايي شدن دو مورد ياد شده، تحقق خواهد يافت.
وي به تغييرات انجام شده در قانون خصوصي سازي اشاره كرد و افزود: پيشنهادهاي اصلاحي، برخي تغييرات در تركيب  هيأت و شوراي عالي واگذاري و همچنين به كارگيري روش هاي مختلف خصوصي سازي جهت تقويت اين قانون، از جمله موارد تشكيل دهنده لايحه خصوصي سازي هستند.

تغييرات قيمت سهام
EPS
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱۷‎/۸۵
۱۶۲۱
۱۰,۷۰۰
سرمايه گذاري ساختمان
۵
۳۲۶
۶,۸۴۶
توكا فولاد
۵
۳۷۲
۷,۸۱۵
سرمايه گذاري بانك ملي
۵
۳۰۰
۶,۳۰۵
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۵
۷۹۴
۱۶,۶۸۰
صنعتي دريايي(صدرا)
۵
۱۸۰
۳,۷۸۳
پارس توشه
۵
۲۱۲
۴,۴۵۵
شيرين دارو
۵
۱۶۴
۳,۴۴۴
پاكسان
۵
۱۴۰
۲,۹۴۰
لاستيك كرمان
۵
۲۱۲
۴,۴۵۲
شيشه همدان
۵
۱۰۹
۲,۲۸۹
تكسرام
۵
۱۴۸۷
۳۱,۲۳۰
سيمان شرق
۵
۱۹۶
۴,۱۱۶
ايران خودرو ديزل
۵
۵۷۵
۱۲,۰۷۸
سايپا ديزل
۵
۴۴۹
۹,۴۳۰
گروه بهمن
۵
۲۵۷
۵,۳۹۷
ايران خودرو
۵
۴۳۵
۹,۱۳۶
زامياد
۵
۲۴۳
۵,۱۰۶
الكتريك شرق
۹۹.۴
۳۹۳
۸,۲۶۴
ايران ترانسفو
۹۹.۴
۳۰۱
۶,۳۳۶
سايپا
۹۹.۴
۴۵۷
۹,۶۱۵
كالسيمين
۹۹.۴
۱۸۶
۳,۹۱۲
نورد آلومينيم
۹۹.۴
۴۴۸
۹,۴۲۴
چادر ملو
۹۹.۴
۷۱۱
۱۴,۹۵۳
پتروشيمي خارك
۹۹.۴
۱۶۰
۳,۳۶۷
سرمايه گذاري بيمه
۹۸.۴
۱۸۹
۳,۹۸۲
نيروي زنگان
۹۸.۴
۱۸۲
۳,۸۳۹
داروسازي كوثر
۹۸.۴
۱۲۷
۲,۶۷۹
چيني ايران
۹۸.۴
۷۴
۱,۵۶۱
لاستيك البرز
۹۷.۴
۲۵۳
۵,۳۴۱
داروسازي اسوه
۹۷.۴
۳۷۷
۷,۹۵۵
معدني املاح
۹۷.۴
۱۲۰
۲,۵۳۴
مهرام
۹۷.۴
۱۷۵
۳,۶۹۳
مس شهيد باهنر
۹۷.۴
۱۵۴
۳,۲۵۲
هپكو
۹۷.۴
۱۳۰
۲,۷۴۴
صنعتي پيام
۹۶.۴
۸۳
۱,۷۵۵
فنرسازي خاور
۹۶.۴
۶۵
۱,۳۷۶
رينگ مشهد
۹۶.۴
۱۰۶
۲,۲۴۴
شيمي دارويي داروپخش
۹۵.۴
۸۹
۱,۸۸۷
پارس خودرو
۹۵.۴
۶۳
۱,۳۳۷
ارج
۹۲.۴
۱۶۸
۳,۵۸۰
بهپاك
۸۵.۴
۹۴
۲,۰۳۳
لاميران
۷۸.۴
۷۳
۱,۶۰۰
فيبرايران
۷۱.۴
۷۲۰
۱۶,۰۰۰
سيمان فارس وخوزستان
۵۳.۴
۹۴۴
۲۱,۸۰۰
نفت پارس
۵.۴
۱۵۵
۳,۶۰۱
ايرانيت
۴۹.۴
۱۰۵
۲,۴۴۵
ماشين آلات تراكتورسازي
۸۱.۳
۲۹۶
۸,۰۵۹
فولاد كاويان
۷۷.۳
۲۲۹
۶,۳۰۰
صنعتي بهشهر
۱۸.۳
۹۵
۳,۰۸۰
موتورسازان تراكتور
۱۶.۳
۲۹۷
۹,۷۰۰
اقتصاد نوين
۰۸.۳
۳۴۴
۱۱,۵۲۱
كربن ايران
۹۲.۲
۱۸۳
۶,۴۵۹
معادن روي
۵.۲
۶۱
۲,۴۹۸
محور سازان
۲‎/۳۷
۱۴۸
۶,۴۰۰
كنتورسازي ايران
۲‎/۳۷
۲۱۴
۹,۲۵۰
سايپا آذين
۲‎/۲۹
۲۲۲
۹,۹۰۷
سرمايه گذاري پتروشيمي
۲‎/۲۷
۱۰۱
۴,۵۵۰
تراكتورسازي
۱‎/۹۵
۵۵
۲,۸۸۰
توسعه صنعتي
۱‎/۹۲
۱۲۳
۶,۵۲۹
ملي سرب و روي
۱‎/۸۶
۶۴
۳,۴۹۹
موتوژن
۱‎/۸
۲۷۲
۱۵,۴۱۲
گروه صنعتي سديد
۱‎/۶۷
۵۸
۳,۵۴۰
سرمايه گذاري ملت
۱‎/۶۶
۵۹
۳,۶۱۱
سرمايه گذاري بوعلي
۱‎/۴
۵۸
۴,۲۰۰
لاستيك دنا
۱‎/۲۳
۲۱۹
۱۸,۰۲۴
پتروشيمي اصفهان
۱‎/۲۱
۵۵
۴,۶۰۰
آلومينيوم پارس
۱‎/۰۴
۶۰
۵,۸۵۵
سرمايه گذاري بازنشستگي
۰‎/۹۹
۱۰۱
۱۰,۲۹۹
سيمان هگمتان
۰‎/۹۱
۳۸
۴,۲۰۰
آبگينه
۰‎/۶۹
۵۷
۸,۲۸۰
جابربن حيان
۰‎/۵۱
۳۷
۷,۳۲۰
البرز دارو
۰‎/۴۴
۱۹
۴,۳۴۷
مخابراتي راه دور
۰‎/۴
۴۷
۱۱,۷۵۰
چرخشگر
۰‎/۴
۱۰۳
۲۶,۰۶۴
نفت بهران
۰‎/۱۶
۳
۱,۹۰۱
آبسال
۰‎/۱۶
۱۹
۱۲,۰۰۰
فرآوري مواد معدني
۰‎/۱۲
۴
۳,۴۱۰
ساختمان اصفهان
۰‎/۱۱
۶
۵,۴۲۶
مگسال
۰‎/۰۵
۲
۳,۹۰۰
لوله وماشين سازي
۰‎/۰۴
۲
۴,۸۶۵
صنعت و معدن
۰‎/۰۳
۱
۳,۹۶۶
كمباين ايران
۰‎/۰۳
۲
۶,۲۴۴
لنت ترمز
۰‎/۰۲
۲
۹,۳۴۵
داروسازي اكسير
۰‎/۰۸-
۵-
۵,۹۸۰
سرمايه گذاري البرز
۰‎/۱۲-
۳-
۲,۴۴۶
ماشين سازي نيرو محركه
۰‎/۱۵-
۹-
۵,۹۰۰
نيروترانس
۰‎/۲-
۵۶-
۲۸,۳۰۰
دوده صنعتي
۰‎/۲۶-
۸-
۳,۱۰۰
ايران مرينوس
۰‎/۳۶-
۲۰-
۵,۵۸۵
لبنيات پاك
۰‎/۴۵-
۳۶-
۸,۰۰۸
سرمايه گذاري مسكن
۰‎/۵-
۷-
۱,۳۸۵
بسته بندي ايران
۰‎/۷۷-
۲۶-
۳,۳۳۷
سرمايه گذاري سپه
۱‎/۰۵-
۱۹۱-
۱۸,۰۰۰
سيمان خاش
۱‎/۱۲-
۵۷-
۵,۰۵۰
كارخانجات دارو پخش
۱‎/۱۳-
۸۷-
۷,۶۰۰
سرمايه گذاري صنعت نفت
۱‎/۲۸-
۱۱۸-
۹,۱۲۷
معادن و فلزات
۱‎/۳-
۸۲-
۶,۲۵۰
تامين ماسه
۱‎/۵۵-
۴۵۷-
۲۹,۰۰۰
سيمان غرب
۱‎/۵۸-
۹۸-
۶,۱۰۱
كيميدارو
۱‎/۷-
۹۳۸-
۵۴,۳۰۱
سيمان كرمان
۱‎/۷۸-
۳۴-
۱,۸۸۰
فارسيت دورود
۱‎/۹۶-
۴۵۱-
۲۲,۵۱۰
سينا دارو
۲‎/۱۸-
۵۳۴-
۲۴,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۲‎/۲۱-
۷۰۰-
۳۱,۰۰۰
سيمان شاهرود
۲‎/۲۴-
۶۶۴-
۲۹,۰۰۰
سيمان شمال
۲‎/۸۵-
۲۲۶-
۷,۷۰۰
معادن منگنزايران
۲‎/۹۲-
۳۲۱-
۱۰,۶۸۰
بانك كارآفرين
۳‎/۰۹-
۹۱-
۲,۸۵۰
سرمايه گذاري آذربايجان
۳‎/۶۳-
۵۵-
۱,۴۵۹
سرما آفرين
۳‎/۶۷-
۱۸۵-
۴,۸۵۰
سامان گستراصفهان
۳‎/۸۱-
۴۸۷-
۱۲,۳۱۰
صنايع شيميايي
۳‎/۹۲-
۲۹۸-
۷,۳۰۰
تولي پرس
۴‎/۰۷-
۹۷۵-
۲۳,۰۰۱
پتروشيمي فارابي
۴‎/۲-
۳۷۱-
۸,۴۷۰
داروسازي فارابي
۴‎/۳۵-
۷۵۱-
۱۶,۵۰۰
لوله سديد
۴‎/۹۴-
۷۱-
۱,۳۶۷
توليدي گرانيت بهسرام
۴‎/۹۶-
۹۸-
۱,۸۷۷
گرجي
۴‎/۹۸-
۲۴۰-
۴,۵۷۸
فروسيليس
۴‎/۹۸-
۲۱۱-
۴,۰۲۸
شهد ايران
۴‎/۹۸-
۲۱۷-
۴,۱۴۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۴‎/۹۸-
۱۹۹-
۳,۷۹۶
شيشه قزوين
۴‎/۹۸-
۱۰۵-
۲,۰۰۵
پلي اكريل
۴‎/۹۹-
۶۰۰-
۱۱,۴۱۹
داروسازي سبحان
۴‎/۹۹-
۲۲۳-
۴,۲۴۷
صنعتي پارس مينو
۴‎/۹۹-
۷۴-
۱,۴۱۰
شكر شاهرود
۴‎/۹۹-
۱۴۱-
۲,۶۸۲
روغن نباتي پارس
۴‎/۹۹-
۳۲۲-
۶,۱۲۷
داده پردازي ايران
۵-
۱۶۰-
۳,۰۴۰
ليفت تراك سهند
۵-
۸۴۹-
۱۶,۱۴۲
سيمان تهران
۵-
۱۰۰۴-
۱۹,۰۸۲
سيمان سپاهان

بـورس
اقتصادي
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |