پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۷ - Sep 16, 2004
همزمان با اجلاس شهرداران جهان و به هنگام ديدار شهرداران تهران و مسكو اعلام شد:
آمادگي شهرداري مسكو براي توسعه مترو تهران
به گزارش واحد مركزي خبر از مسكو يوري لژكوف شهردار مسكو ديروز در ديدار با محمود احمدي نژاد در مسكو ضمن تأكيد بر توسعه حمل و نقل دريايي ميان ايران و مسكو از طريق راهگذر شمال _ جنوب، آمادگي مسكو را براي توسعه مترو تهران براساس جديدترين فناوري هاي روز دنيا با هزينه اي كمتر از پيشنهاد كشورهاي اروپايي اعلام كرد.
شهردار مسكو همچنين آمادگي خود را براي همكاري با شهرداري تهران در زمينه خدمات شهري از جمله تهيه آب شرب، فرآوري فاضلاب و جمع آوري زباله هاي جامد اعلام داشت.
شهردار مسكو همچنين باتوجه به برگزاري سومين اجلاس شهرداران جهان در مسكو ابراز اميدواري كرد: اين اجلاس سبب ايجاد هماهنگي بيشتر ميان كشورها شود.
احمدي نژاد، شهردار تهران نيز در اين ديدار باتوجه به اراده رؤساي جمهوري ايران و روسيه، بر توسعه همكاري هاي همه جانبه دو كشور، آمادگي شهرداري تهران را براي گسترش همكاري هاي دوجانبه در زمينه هاي مختلف اعلام و تأكيد كرد بايد تلاش كنيم تا موانع توسعه همكاري هاي دوجانبه را برطرف كنيم.
شهردار تهران، همچنين باتوجه به حوادث اخير تروريستي و گروگانگيري در روسيه ضمن ابراز همدردي تصريح كرد: اين عمليات از طرف مسلمانان ايران محكوم است.
احمدي نژاد در اين ديدار دفتر يادبود شهر مسكو را امضا كرد.
در اجلاس سه روزه شهرداران جهان در مسكو كه از امروز آغاز مي شود درباره نقش و وظيفه شهرداري هاي جهان در قرن بيست ويكم، همكاري جوانان به عنوان عامل تقويت صلح و اعتماد ميان ساكنان شهرها و گسترش ورزش، به عنوان سه محور اصلي بحث و تبادل نظر مي شود.

پيك هاي موتور سوار آموزش مي بينند
001047.jpg
با هدف افزايش كارآيي و كيفيت ارائه خدمات به شهروندان، پيك هاي موتوري آموزش مي بينند. براساس اين طرح كه از سوي شركت پيك بادپا (وابسته به شهرداري تهران) و با همكاري راهنمايي و رانندگي به مورد اجرا گذاشته شده، راكبين موتور سيكلت ها كه به كار حمل و نقل كالا در تهران اشتغال دارند مورد آ موزش قرار مي گيرند. مهندس علي  اكبر گلرخي مديرعامل پيك بادپا گفت: طرح مذكور با هدف ايجاد و تقويت احساس مسئوليت پذيري در پيك هاي موتوري و هويت بخشيدن به اين شغل در دستور كار اين معاونت قرار گرفته و هم اكنون با برگزاري چند دوره آموزشي در حال گذراندن مرحله آزمايشي مي باشد.

لايه ازون در حال ترميم شدن است
001059.jpg
دبيركل  سازمان  ملل  متحد در پيامي به  مناسبت  روز بين المللي  حفظ لايه اوزون  اعلام  كرد: تاكنون  براساس  تلاش  كشورهاي  امضاكننده  پروتكل  مونترال ، توليد و مصرف  ۹۰ درصد از مواد نابودكننده  لايه  اوزون  در سراسر دنيا متوقف شده  است . كوفي  عنان  از كشورهاي در حال  توسعه  و توسعه  يافته  خواست  تعهد خود نسبت  به  اجراي  كامل  پروتكل مونترال  را تقويت  كنند. در بخشي  از اين  پيام  تصريح  شده  است : براساس  تحقيقات  انجام  شده  ميزان   كاهش لايه  اوزون  در جو در حال  كاهش  است  و در حال  حاضر علائم  ترميم  لايه اوزون  مشاهده  مي شود وازسويي  دانشمندان  هشدار مي دهند كه  طي  دهه  آتي  هنوزلايه  اوزون  در معرض  خطر جدي  قرار دارد.

ساماندهي زباله هاي بيمارستاني
001050.jpg
رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي و زيست شهري شوراي شهر تهران از ساماندهي زباله هاي بيمارستاني خبر داد و گفت: تعيين مكانهاي مناسب براي دفن و بازيافت زباله ها با همكاري كليه دستگاه هاي اجرايي در دستور كار كميسيون قرار گرفت. رسول خادم افزود: اين ضرورت با توجه به معضلات مربوط به جمع آوري، دفن و بازيافت زباله در تهران و لزوم پاسخگويي به نيازهاي بهداشتي و خدماتي شهروندان احساس شد. وي گفت: بر همين اساس، اعضاي اين كميسيون ضمن بازديد از مراكز دفن زباله در كهريزك به اتفاق نمايندگان حوزه خدمات شهري و مشاوران، ابعاد گوناگون اصلاح وضعيت فعلي را مورد بررسي قرار دادند.

عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران:
توليد بي رويه خودرو و خودروهاي فرسوده مشكل اصلي ترافيك تهران است
001053.jpg
گروه شهري: عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از دستگاههاي اجرايي مسئول گفت: متاسفانه متولي مشخصي براي جمع آوري خودروهاي فرسوده وجود نداشته و هيچ كس خود را مسئول اين كار نمي داند.
مهندس اميررضا واعظ آشتياني در گفت و گو با خبرگزاري مهر اظهار داشت: بر اساس نتايج تحقيقات و مطالعات صورت گرفته، ميزان زمان تلف شده وقت شهروندان تهراني در ترافيك شهري در طول يك سال ۲۶ ميليون و ۶۶۸ هزار و ۷۸۸ ساعت است.
وي با اشاره به اينكه ساليانه ۷ هزار نفر از شهروندان تهراني بر اثر تنفس هواي آلوده به كام مرگ فرو مي روند، افزود: ۳۵ تا ۵۰ درصد بيش از ظرفيت واقعي معابر، خودرو در تهران تردد مي كند.
عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اين موضوع كه در سال گذشته ۴۰۰ هزار خودرو به خودروهاي شهر تهران اضافه شد، اظهار داشت: روزانه ۱۴ ميليون ليتر بنزين توسط خودروهاي تهران مصرف مي شود كه ۵۱ درصد از اين مقدار سوخت در ترافيك هدر مي رود.
آشتياني با انتقاد از دخالت برخي از دستگاهها در امر ترافيك تهران گفت: امروز حدود ۲۵ مركز در امور ترافيك شهر تهران تصميم گيري مي كنند.
عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران گفت: تا زماني كه مديريت واحد ترافيك و شهري برقرار نباشد امكان ندارد مسئله ترافيك تهران حل شود.
آشتياني در خصوص ترافيك تهران با بيان اينكه بايد اين سئوال را از كساني كه متاسفانه توليد بي رويه خودرو در كشور و تزريق آن به تهران را در دستور كار خود قرار داده اند، پرسيد، تصريح كرد: آن دسته از مسئولين كه هنوز تكليف خودروهاي فرسوده را به سرانجام نرسانده اند نيز بايد پاسخگوي معضل ترافيك تهران باشند.
آشتياني با اشاره به وجود ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده در كشور كه حدود يك ميليون و ۵۰۰هزار دستگاه آن در تهران تردد مي كند، اظهار داشت: متاسفانه هيچ كس در كشور خودش را مسئول جمع آوري خودروهاي فرسوده نمي داند.

گذربانان مدرسه به ايمني رفت و آمد دانش آموزان كمك مي كنند
001056.jpg
گروه شهري: با مشاركت نيروي انتظامي و متوليان تاسيسات شهري مي توان از معضلات ترافيكي ناشي از آغاز سال تحصيلي كاست.
امير كاووسي مشاور شهرداري تهران در
گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن بيان اين مطلب افزود: براي كاهش معضلات رفت و آمد درون شهري در روزهاي آغازين مهر، ضروري است، شهرداري با برنامه ريزي از دادن مجوزهاي حفاري به شركتهايي نظير مخابرات، آب و فاضلاب، برق و گاز در روزهاي پاياني شهريور امتناع ورزد، زيرا اين حفاري ها هم براي عابران و هم براي تردد خودروها مزاحمت ايجاد مي كند، ضمن اين كه بايد تلاش شود حفاري هاي در دست اقدام نيز قبل از ماه مهر تكميل شود.
وي تصريح كرد: با توجه به اين كه امسال اعتبار ويژه اي براي اصلاح و ترميم پياده روهاي سطح شهر تهران تخصيص يافته و به طور متوسط براي مناسب سازي پياده رو هاي هر منطقه شهرداري حدود ۳۰۰ ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده، شايسته است براي ايمني عبور دانش آموزان، پياده روهاي منتهي به مدارس و جداول و پلها و نهرهاي مربوط به آن اصلاح و موانع موجود در اين عرصه ها
برطرف شود.
اين استاد دانشگاه تربيت مدرس خاطرنشان كرد: با پيش بيني توقفگاه هايي در اطراف مدارس براي توقف سرويس ها و خودروهاي ديگر مي توان از ترافيك اين محدوده ها كاست، البته بايد از طريق رسانه ها به ويژه صدا و سيما از والدين خواست حتي المقدور از وسايل نقليه شخصي استفاده نكنند. همچنين نيروي انتظامي بايد در روزهاي آغاز مهر جلوي مدارس حضور داشته باشد.
كاووسي با اشاره به اجراي طرح سرعت گير در قبل و بعد از محدوده مدارس افزود: بر اثر مرور زمان برخي از اين سرعت گيرها عملكرد خود را از دست داده اند كه ضروري است به سرعت اصلاح و ترميم شوند تا از اين طريق ايمني دانش آموزان بيش از پيش تامين شود.
از سوي ديگر اعلام شده است به منظور تامين سلامت عبور و مرور دانش آموزان، از ميان دانش آموزان داوطلب گروهي تحت عنوان پليس يا گذربان انتخاب مي شوند كه پس از گذراندن آموزشهاي لازم زير نظر كارشناسان راهنمايي و رانندگي با لباس فرم، در سطح خيابانهاي منتهي به مدارس، ايمني عبور و مرور دانش آموزان را تامين خواهند كرد.

در حد فاصل خيابان هاي گل نبي تا سه را ه ضرابخانه
بخشي از خيابان شريعتي يكطرفه شد
001038.jpg
شهرداري منطقه ۳ تهران به منظور روان سازي ترافيك خيابان شريعتي- حدفاصل خيابان گل نبي تا سه راه ضرابخانه را يك طرفه كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۳ اين شهرداري با همكاري پليس راه تهران بزرگ به يك طرفه كردن خيابان شريعتي از شمال به جنوب در حدفاصل تقاطع خيابان شهيد محمود گل نبي (دشتستان چهارم) تا پل شهيد همت اقدام كرد.براساس اين اقدام ترافيكي، رانندگان مي توانند در مسير جنوب به شمال خيابان شريعتي از طريق سه راه ضرابخانه، خيابان پاسداران، خيابان شهيد گل نبي، خيابان شريعتي ادامه مسير دهند. همچنين مسير غرب به شمال شريعتي از طريق رمپ همت به پاسداران- خيابان پاسداران، خيابان شهيد گل نبي به خيابان شريعتي براي ادامه مسير تعيين شده است.
شهرداري منطقه ۳ با نصب تابلوهاي راهنما، مسير جديد را مشخص كرده است.

تالاب بين المللي آق آستارا در آستانه نابودي است
001044.jpg
گروه شهري: رئيس  اداره  حفاظت  محيط زيست  شهرستان  آستارا گفت : تالاب  بين المللي  آق  بدليل  تخريب  محيط زيست  اطراف  آن در آستانه  انهدام  كامل  قرار گرفته است .
اصغر خودكار   به  ايرنا گفت : هم اكنون  برداشت  غيرمجاز شن  و ماسه  و صدف  از اطراف  اين  تالاب ، باعث  ادغام  بيش  از حد آب  شور دريا با آب  شيرين  آن شده است .
وي  گفت : به  علت  اين  برداشت هاي  بي رويه  شن  و ماسه ، اكنون  بخشي  از تالاب «آق» با درياي  خزر ادغام  شده  و ادامه  روند كنوني  مي تواند به  تخريب  كامل  اين محيط بي همتاي  طبيعي  در شمال  گيلان  منجر شود.
به گفته وي هر روز صدها دستگاه  تراكتور با ورود غير مجاز به  اطراف  اين  تالاب  به  برداشت  صدف ، شن  و ماسه  دست  مي زنند كه  با توجه  به  موج گسترده  تخلف ها، مهار آن بسيار مشكل  شده است .
خودكار گفت : با بروز اين  فاجعه  زيست  محيطي  يكي  از زيباترين  محيط هاي  طبيعي شمال  استان  گيلان  از بين  خواهد رفت  و هزاران  پرنده  مهاجر محل  زمستان  گذراني  خود را از دست  خواهند داد.
تالاب  آق  آستارا حدود ۵۰ هكتار وسعت  دارد  و حدود ۵۰هزار قطعه  انواع  پرنده  وحشي  به  ويژه  پرندگان  نادري  نظير قوي  گنگ ، پليكان ، حواصيل ، اردك ، باكلان ، خودكا و گيلار در آن زمستان  گذراني  مي كنند.

خريد و فروش حيوانات وحشي در ايران كاهش يافت
001041.jpg
مدير كل حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با تلاش سازمان حفاظت محيط زيست جلو خروج حيوانات از ايران براي قاچاق به اروپا گرفته شده و درنتيجه قيمت اين حيوانات در ايران كاهش يافته است.
فرهاد دبيري در گفتگو با خبرگزاري فارس افزود: قاچاقچيان پرندگاني چون طوطي را از كشورهاي خارجي مثل پاكستان وارد ايران مي كردند و با قيمتي دوبرابر به كشورهاي اروپايي مي فروختند كه در حال حاضر جلوي اين كار گرفته شده است.
وي در خصوص مجازاتهاي در نظر گرفته شده براي قاچاقچيان گفت: طبق ماده ۱۲و۱۳ قانون شكار و صيد كه در سال ۷۵ توسط مجلس اصلاح شد پرداخت جريمه يك ميليون و ۸۰۰ ريال تا ۲۰ ميليون ريال بعلاوه زندان براي متخلفين در نظر گرفته شده است.
مدير كل حقوقي وامور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: هرگونه جانوري كه به كشور وارد و يا خارج مي شود بايد مجوز داشته باشد و اگر مجوز خروج از ايران صادر نشود كشورهاي ديگر هم اجازه ورود نمي دهند. همچنين يك كارشناس محيط زيست گفت: بيشترين خريداران حيوانات قاچاق از ايران اعراب هستند.هرمز اسدي در گفتگو با خبرگزاري فارس يادآور شد: اكثر اعراب آهو و كبك ايراني را براي نگهداري در خانه خريداري و بازهاي شكاري را براي شكار پرنده مهاجري به نام «هوبره» قاچاق مي كنند.
وي اظهار داشت: ۳ تا ۴ هزار «هوبره» به صورت تخم، جوجه و بالغ از ايران قاچاق مي شود كه دو سوم اين تعداد نيز باز شكاري از كشور خارج مي شود.

شهرداري منطقه ۱۲خبر تخريب پله هاي سنگي مسجد امام خميني را تكذيب كرد
شهرداري منطقه ۱۲ تهران، خبر تخريب مسجد امام خميني را از سوي اين شهرداري تكذيب كرد.
سرپرست حوزه فني و عمراني منطقه ۱۲ شهرداري تهران گفت: اين شهرداري پله هاي سنگي ورودي مسجد امام خميني را تخريب نكرده است.
«مهدي ميرآفتابي» در گفتگو با ايرنا، افزود: شهرداري منطقه ۱۲ تهران پله هاي سنگي اين مسجد را به همان شكل قديمي تعويض كرده است.وي اظهار داشت: پله هاي ورودي اين مسجد به طور كلي صاف شده بود و روزانه صدمات بسياري را به شهروندان در حال گذر وارد مي كرد.
ميراث فرهنگي ديروز اعلام كرد كه مسجد امام خميني بدون هماهنگي با سازمان ميراث فرهنگي تهران از سوي شهرداري منطقه ۱۲ تهران تخريب شده است. اين مسجد در ضلع جنوبي خيابان ۱۵ خرداد واقع شده و مطابق مدارك موجود قدمت آن به اوايل دوره قاجار باز مي گردد.

متقاضيان ورود به محدوده طرح ترافيك تهران بايد براي دريافت مجوز جديد اقدام كنند
گروه شهري: رئيس  صدور مجوز طرح  ترافيك  سازمان  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران گفت : اعتبار مجوزهاي  فعلي  ورود به  محدوده  طرح  ترافيك  به  زودي  به  پايان مي رسد.
به  گزارش  روابط عمومي شهرداري  تهران ، محمد عليخاني افزود: افرادي  كه  مجوزهاي  فعلي  ورود به  محدوده  طرح ترافيك  را دارند، بايد نسبت  به  اخذ مجوزهاي  جديد اقدام  كنند.
زيرا پس  از پايان  مهلت  تعيين  شده ، كارت هاي  فعلي فاقد اعتباراست  و در صورت  رويت  به  عنوان  ورود غير مجاز به  محدوده ، توسط ماموران راهنمايي  و رانندگي  جريمه  خواهند شد.
وي  به  دوره  جديد واگذاري  ورود به  محدوده  طرح  ترافيك  كه  از ۱۵ شهريورماه  آغاز شده ، اشاره  كرد و گفت : امسال  نيز همچون  سال هاي  گذشته ، سهميه ارگانها، سازمانها، وزارتخانه ها و ادارات  دولتي  از سوي  سازمان  حمل  و نقل و ترافيك  به  صورت  كتبي  ابلاغ  شده  است .
عليخاني  ادامه  داد: دستگاه هاي  مذكور ضمن  معرفي  نمايندگي ، فرم هاي مخصوصي  را در اين  زمينه  دريافت  مي كنند.
اين  مسئول  در شهرداري  تهران  خاطرنشان  كرد: پس  از تكميل ، اين  فرم ها رابه  همراه  مدارك  مورد نياز شامل  برگه  معاينه  فني  خودرو، سند مالكيت ، برگه پرداخت  عوارض  سالانه  شهرداري ، گواهي  عدم  خلاف  بامهر و امضا ارگان هاي  مربوطه به  سازمان  حمل  و نقل  و ترافيك  ارسال  كنند وبخش  صدور مجوز در اسرع وقت  نسبت به  صدور آرم  طرح  ترافيك  براي  متقاضيان  اقدام  خواهد كرد. عليخاني  گفت : بخش  خصوصي  و اصناف  با ۲۲۰ هزارتومان ، ارگان هاي  دولتي  با۱۲۰ هزار تومان ، شركت هاي  دولتي  با ۱۷۰ هزار تومان  و كارمندان  با ۶۵ هزارتومان  مي توانند نسبت  به  دريافت  مجوز ورودبه محدوده  طرح  ترافيك  اقدام  كنند.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران:
تعيين صلاحيت  مهندسان ناظر وظيفه شهرداري تهران نيست
معاون  شهرسازي  و معماري  شهرداري  تهران  گفت : تعيين  صلاحيت  مهندسان  ناظربر عهده  شهرداري  نيست  و شهرداري  نمي تواند در هنگام  بروز حوادث 
ساخت  وساز با آنان  برخورد كند.
غلامحسين  پردلي  روز چهارشنبه  در گفت  وگو با ايرنا مركز استان تهران  افزود: مهندسان  ناظر ازسوي  وزارت  مسكن  معرفي  مي شوند و براساس  سهيمه آنها شهرداري  به  آنان  اجازه  فعاليت  مي دهد.
وي  گفت : شهرداري  تهران  بارها نسبت  به  نحوه  فعاليت  مهندسان  ناظر تذكرداده ، اما تاكنون  هيچ  اقدامي در زمينه  اصولي  كردن  كار مهندسان  ناظر صورت نگرفته  است .
پردلي  اظهار داشت : براساس  شرح  وظايف  نهادها در ساخت  وسازهاي  شهري ، حق قانوني  محدودي  به  شهرداري  تهران  به  عنوان  مديريت  ناظر بر
ساخت  وسازهاي شهري  داده  شده  است .
معاون  شهردار تهران ، افزايش  اختيارات  شهرداري  در برخورد با مهندسان ناظر متخلف  را از راهكارهاي  اصلي  كاهش  خسارات  و تلفات  ساخت  وسازهاي  شهري دانست  و گفت : وقتي  اتفاقي  در حين  ساخت  وسازها مي افتد، همگان  شهرداري  رامقصر مي دانند، در حالي  كه  نهادهاي  ديگر نيز مقصر هستند.
وي  با ابراز تاسف  از بروز حادثه  ساختماني  در بازار مبل  تهران  تأكيدكرد: اين  گونه  حوادث  ضعف  دستگاه هاي  مسئول  در نظارت  بر مراحل  ساخت  وساز رانشان  مي دهد كه  شهرداري  تهران  نيز تا حدودي  مقصر است .
روز دوشنبه  در بازار مبل  يافت آباد در منطقه  ۱۷ تهران ، ساختمان  هفت طبقه  و درحال  ساخت  براثر پايدار نبودن  ديوارهاي  جانبي  آن فرو ريخت . آتش  نشاني  تهران  علت  اصلي  اين  حادثه  را كه  موجب  مرگ  دو تن  از كارگران ساختمان  شد، گودبرداري  نامناسب ، محكم  نبستن  تيرآهن ها و فشار ديواره  اعلام كرده است.

نتايج مثبت مذاكرات شوراي شهر و شوراي عالي شهرسازي در مورد مصوبه يك طبقه تشويقي
گروه شهري: عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران، گفت: نتايج مذاكرات شوراي شهر تهران و شوراي عالي شهر سازي در مورد مصوبه اعطاي يك طبقه تشويقي به بافت هاي فرسوده تا اين مرحله رضايت بخش است.
مهندس مسعود زريبافان عضو هيات رييسه و كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر تهران، در گفت و گو با ايلنا، با بيان اين مطلب، خاطر نشان كرد: كار گروهي كه با حضور نمايندگان شوراي شهر
شهرداري و شوراي عالي شهرسازي براي بررسي مصوبه اعطاي يك طبقه تشويقي به بافت هاي فرسوده تشكيل شده، همچنان به بررسي هاي خود در اين زمينه ادامه مي دهد.وي، با بيان اين كه نتيجه نهايي كار اين گروه مشخص نشده، گفت: نتايجي كه تاكنون حاصل شده، مطلوب بوده و حركت آن به سمت تفاهم اصولي است.
زريبافان، همچنين تصريح كرد: خبر بلوكه شدن مصوبه شوراي شهر در خصوص اعطاي يك طبقه تشويقي از سوي شوراي عالي شهر سازي و معماري و وزارت مسكن صحت ندارد.

بيش از يك ميليون كارت ملي براي شهروندان تهران صادر شد
معاون آمار و انفورماتيك اداره كل ثبت احوال استان تهران گفت: از سال ۷۹ كه ابلاغ شماره ملي آغاز شده تاكنون بيش از يك ميليون و۱۰۰ هزار كارت ملي براي شهروندان تهراني صادر شده است.
عباس فيضي روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا مركز استان تهران با اشاره به اينكه بايد سالانه يك ميليون و۵۰۰ هزار كارت ملي صادر شود افزود: حدود هفت ميليون و۵۰۰ هزار نفر در استان تهران واجد شرايط براي دريافت اين سند هستند.
وي گفت: در۶ ماه نخست سالجاري بيش از
۶۰۰ هزار درخواست براي صدوركارت ملي دريافت شده است اما اين رقم براي تمامي سال۸۲ نزديك به يك ميليون و۲۰۰ هزار درخواست صدور كارت ملي بوده است.
وي ابراز اميدواري كرد تا پايان سالجاري بيش ازيك ميليون و۲۰۰ هزار كارت ملي تحويل شهروندان شود.
معاون آمار و انفورماتيك اداره ثبت احوال استان تهران تأكيد كرد: تنها افراد بالاي۱۵ سال واجد شرايط براي دريافت كارت ملي هستند.
وي با بيان اين مطلب كه زمان صدور كارت به حداقل رسيده است گفت: صدور يك كارت حدود چهار تا پنج ماه به طول مي انجاميد در حالي  كه امروزه با برنامه ريزي اصولي و سرعت عمل بخشيدن به واحد صدور كارت اين زمان به دو ماه تا ۷۵ روز كاهش يافته است. وي با بيان اينكه درزمان حاضر كارت و شماره ملي كاربردي شده و اكثر دستگاه ها آن را از مراجعان مطالبه مي كنند افزود: به منظور جلوگيري از مشكلاتي كه ممكن است براي شهروندان ايجاد شود پيشنهاد مي شود در اسرع وقت به دفاتر پستي و يا اداره ثبت براي دريافت كارت مراجعه كنند.
فيضي در جواب اين سئوال كه با توجه به اينكه هنوز كارت ملي براي تمام شهروندان صارد نشده اما برخي نهادها آنرا طلب مي كنند گفت: قانون الزام اختصاص كدپستي ساليان قبل به تصويب رسيده و حدود چهار سال است كه طي اطلاعيه هاي از شهروندان خواسته شده تا نسبت به دريافت آن اقدام كنند.
وي اظهار داشت: بيش از۹۰ درصد مردم كارت ابلاغ دريافت كرده اند.
«كارت ابلاغ كارتي است آبي رنگ و بدون عكس كه شماره ملي و كد پستي هر فردي روي آن قيد شده و دارنده آن بايد براي دريافت كارت ملي اقدام كند.
وي ادامه داد: از طرف ديگر طبق قانون تصويب شده تمام دستگاه هاي دولتي موظف هستند از شماره ملي تبعيت كنند لذا مطالبه كارت ملي از طرف برخي دستگاه ها درست و قانوني است و اگر مشكلي براي شهروندان ايجاد شده دليلش عدم مراجعه و يا به موقع مراجعه نكردن خودشان براي دريافت كارت است.

رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران:
ماهواره «مصباح» سال آينده به فضا پرتاب مي شود
گروه علمي فرهنگي: رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران اعلام كرد: ماهواره مخابراتي «مصباح» تا نيمه اول سال آينده در مدار زمين قرار مي گيرد.
دكتر سيد حميد فتحي با اعلام اين مطلب به ايسنا گفت: طرح ماهواره مصباح از حدود پنج سال پيش با هدف دستيابي به فناوري ساخت ماهواره و با ماموريت انتقال اطلاعات بين ايستگاههاي زميني طراحي شده و مرحله عملياتي آن از دو سال پيش با همكاري سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي كشور و مركز تحقيقات مخابرات آغاز شده است.
وي كه در حاشيه نشست روساي دانشگاه ها و مراكز علمي و پژوهشي كشور سخن مي گفت، خاطرنشان كرد: مرحله مهندسي و ساخت نمونه اوليه ماهواره مصباح با موفقيت به اتمام رسيده و ساخت نمونه اصلي ماهواره جهت پرتاب به فضا نيز آغاز شده است. دكتر فتحي تصريح كرد: اين ماهواره كوچك كه صرفاً كاربري مخابراتي داشته و براي مبادله اطلاعات بين ايستگاه هاي زميني به كار خواهد رفت از طريق لانچرهاي خارجي در مدار قرار خواهد گرفت.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به تصويب قانون تغيير ساختار وزارت علوم، لزوم بازنگري در برنامه هاي اين سازمان نيز محسوس است. در اين راستا با تصويب اساسنامه جديد سازمان، حمايت از ايجاد فناوري در سطح ملي است و به كارگيري نتايج تحقيقات در يك فضاي رقابتي از برنامه هاي اصلي سازمان در اجراي ماموريتهاي محوله است.

شهري
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |